Blaf heet!! Frankrijk augustus 2023 ver- en onverhard Vorige deel Overzicht

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +188 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:32

Bommes

Capo del formaggio

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/wp-content/uploads/2024/08/20230813_132830-1980x1485.jpg

De dag voor vertrek en verdere voorbereidingen:
Dit jaar, zou het gebeuren, na de geboorte van ons dochtertje, die nu 2,5jaar is zou ik weer eens een week op pad gaan.
Solo, op de motor, tent mee, rijden, rijden,. Eigenlijk het zelfde als al mijn andere trips.
Maar anders dan anders: De eerste planning was om met Alex van der Broek mee naar de Pyreneeën te gaan, in september.
Een volle week onder begeleiding offroaden, motor via hun op transport daarheen en weer terug.
Bagage met een volgauto van hotel naar hotel. Alles geregeld.
Dat leek me wel eens wat, beetje verzorgd worden, niet alleen op pad dus misschien eens wat meer en verder offroad.
Flinke aderlating dat wel, goedendag wat een geld voor een week vakantie.
Maar ja geld stond op mijn spaarrekening, en als je het niet uitgeeft heb je er ook geen plezier van hoorde ik laatst iemand zeggen.

Ik prikte de optie in september, dan zou mijn vrouw ook vrij kunnen zijn en dan wat makkelijker voor ons meisje kunnen zorgen.
Onze gezinsvakantie zou daarvoor zijn, 2 weekjes met de caravan, gezamenlijk met mijn broer, zijn vrouw en hun zoontje, 1 week motorrijden.
Check.

Maar ergens begin dit jaar begon ik te twijfelen. Vooral over de kosten.
Want wat het me kost, of juist niet als ik solo op pad ga was een schijntje ten opzichte van deze Pyreneeën reis.
En daar bovenop, mijn vrouw vond een vacature in het onderwijs, en ze zat ineens vast aan de school vakantie.
Deze trip in september zou dus eigenlijk net wel of net niet passen in de planning.
Evengoed, de twijfel kwam eerst en vooral uit mijzelf en stond dus los van mijn vrouw haar nieuwe carrierepad.

Ik mailde de organisatie dat ik afzag van mijn optie op deze reis, en kreeg geen enkele reactie meer :o
Natuurlijk is het als bedrijfje nooit fijn om een afmelding te krijgen, maar een okay of oh shit reactie had wel gemogen toch?

Evengoed, solo trip, tentje mee, zoals altijd eigenlijk. Dat was het nieuwe plan (y)
Beetje schuiven met de planning, want we zouden nu ook niet meer met mijn broer en zijn vrouw + zoontje op gezinsvakantie gaan.
Met mijn vrouw en dochtertje kozen we 2 weken midden in het hoogseizoen, met de caravan naar Frankrijk.
Eerste weekend augustus stond Castlefest vast in onze planning, dus moesten we weer in NL zijn.
Okay, dan weer 2 weekjes werken en vervolgens op motortrip.
Ik blokkeerde mijn werk agenda en dat was ongeveer de voorbereiding voor dat moment.

Tot het dichterbij kwam, ik had eigenlijk alles wel op orde en aan de motor nog 2 dingen te doen.
Dus veel viel er ook niet voorbereiden.
Mijn nieuwe tassen moesten nog op de Guzzi en een verse achterband.
Ik had me eerder dit jaar een set zadeltassen van 21Brothers aangeschaft.
Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/wp-content/uploads/2024/08/20230603_1340022-1980x1588.jpg

En die achterband: een Mitas E-09 lag al klaar in de garage, klaar voor montage.
Op onze caravan vakantie kwam ik er achter dat ik eigenlijk ook wel klaar was met dat campinggas priktank ding.
Dus er moest ook nog een nieuw brandertje komen.
Die laatste vond ik bij Decathlon, voor dat ene weekje per jaar hoefde ik niet het beste van het beste te hebben.
Klein pakformaat, laag gewicht dat was wel wat ik wenste.
Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/wp-content/uploads/2024/08/20230807_1621022-1980x1967.jpg

In mijn garage trok ik het achterwiel uit de Guzzi en trok de "oude" TKC 80 er vanaf:
Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/wp-content/uploads/2024/08/20230809_170813-scaled.jpg

Nieuw er bij:
Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/wp-content/uploads/2024/08/20230809_171432-scaled.jpg

Voor mij de eerste keer dat ik een motorband in dit formaat en met binnenband wisselde.
En ja hoor:
Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/wp-content/uploads/2024/08/20230809_202259-scaled.jpg

Ik had de binnenband geraakt met mijn bandenlepels :'(
Geen nieuwe voorhanden, wel wat bandenplakkers, dus net als vroeger met de crossfiets dat maar weer eens geprobeerd.
Dagje later stond de volle druk er nog op, check.
Voor de zekerheid nog maar een 2,5 x 19inch binnenbandje gehaald.
Dat is de maat voor het voorwiel, maar die krijg ik er ook wel achter in (17 inch) in geval van nood.

Ik rommel door mijn gereedschap, dat kwam op bijna 4kg aan spul.
Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/wp-content/uploads/2024/08/20230810_165740-scaled.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/wp-content/uploads/2024/08/20230810_164835-1980x1485.jpg

Dat was me te veel, en veel van die zooi zou ik ook wel zonder kunnen.
Dus wat spul er uit en nog een keertje op de weegschaal.
Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/wp-content/uploads/2024/08/20230810_165811-scaled.jpg
Ja de inbusset ligt er niet bij..;)

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/wp-content/uploads/2024/08/20230810_165426-scaled.jpg

Compressortje en binnenband onder in 1 van de zijtassen, kleding daar bovenop
Slaapzooi in de andere zijtas, roltas achterop met de tent, brandertje, wat koffie, slippers en mijn regenkleding
Check.
Het varken stond wel klaar om te vertrekken:
Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/wp-content/uploads/2024/08/20230811_220243-1980x1485.jpg

Natuurlijk had ik ook van alles kleins geregeld en aangepast.
  • Risers om het stuur wat hoger te zetten, makkelijker staan.
  • Grotere voetsteunen (volgens mij bedoeld voor een DR600, via Dealextreme)
  • Toch maar weer een andere oude GSM voor de navigatie. TET routes daarop gedownload, kaarten in Osmand geupdate.
  • Werk simkaart in dei telefoon zodat ik toch wat kon googlen.
  • Bij de Decathlon zag ik van dat droogvoer liggen dus ook dat maar eens mee ingepakt, wat energie gel dingen van Isostar, powerbars.
  • In mijn rugzak had ik voor het eerst een waterzak bij, daar had ik al een paar keer een dag rit mee gereden. Ideaal, dan dronk ik veel meer dan normaal en had ik dus geen koppijn aan het einde van de dag. Tenminste niet van te weinig vocht.. >:)
  • Nieuwe Gopro steun voor op 1 van de valbeugels en een vers sponsje voor om de Gopro heen.
Dus ik was wel zo ver, de laatste foto was de avond voor vertrek, ik had er zin in.
Nog een borreltje op de bank met mijn vrouw, wat chips er bij, beetje keuvelen nog. De wekker stond al om 7 uur voor de volgende morgen.

To be continued ;)

Red:
Vorig jaar maakte ik ook een kort tripje, daarvan het verslag hier:
Remmen is angst, toch? Reisverslag juni 2022 TET Frankrijk
De duimpjes omhoog op de topic start van dat verslag bracht me vorig jaar een nominatie op voor meest gewaardeerde forum bijdrage.
Oftewel jullie duimpjes gaven me naast virtuele waardering ook een uitnodiging voor de Tweakers awards.
En gues what het jaar daar voor ook (y)
De nieuwe Guzzi uitlaten, mijn reisverslag van een motortrip
Beide jaren een nominatie, doordat jullie zo massaal lezen en "liken" _/-\o_
Helaas viste ik beide keren net naast de overwinning, maar wie weet, drie keer is scheepsrecht??

[ Voor 11% gewijzigd door Bommes op 27-08-2024 11:22 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrazyFool
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:21
Bookmarked! Ik lees je verslagen altijd met veel plezier, ook nu kan ik niet wachten op de volgende Posts!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:43

Youk

Volvo For Life

Zoals gewoonlijk leest weer lekker weg. Wanneer komt de verfilming? Of wordt het een tv serie? :+ _/-\o_

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Topicstarter
CrazyFool schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 23:28:
Bookmarked! Ik lees je verslagen altijd met veel plezier, ook nu kan ik niet wachten op de volgende Posts!
Thanks, heb ook nog een gezinsleven, klusjes projectjes, werk, chips eten en biertjes drinken om mijn dagen te vullen.
Vanavond meer, beetje afhankelijk van hoe deze verloopt.
Youk schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 08:28:
Zoals gewoonlijk leest weer lekker weg. Wanneer komt de verfilming? Of wordt het een tv serie? :+ _/-\o_
Haha Thanks Youk.
Ik heb de Gopro wel her en der mee laten draaien, vooral op de offroad stukken.
Achteraf vallen gehad die beelden altijd een beetje tegen. Je ziet niet hoe steil het werkelijk is, er zitten grote modderspetters op de lens, net als ik omval staat het ding niet aan, enz.
Je kent het wel 8)7

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ibothead
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:01
Bommes schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 12:19:

[...]

Haha Thanks Youk.
Ik heb de Gopro wel her en der mee laten draaien, vooral op de offroad stukken.
Achteraf vallen gehad die beelden altijd een beetje tegen. Je ziet niet hoe stijl het werkelijk is, er zitten grote modderspetters op de lens, net als ik omval staat het ding niet aan, enz.
Je kent het wel 8)7
Dus eigenlijk moet je dus 24/7 die camera laten draaien en met 5tb aan data thuis komen O-)
En kan je zeggen een body harnas en een 360 camera is echt geweldig om te hebben :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Mooi, weer een leuk verslag!
Zo'n drinkzak/camelbak gebruik(te) ik ook vaak gewoon tijdens (avond)ritjes door Nederland of een dagje toeren op de brommer. Echt ideaal. Enige nadeel is dat je best veel drinkt en dus ook veel moet pissen :')

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Nu online
Hier zaten we op te wachten! Lekker bezig weer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Topicstarter
ibothead schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 13:22:
[...]

Dus eigenlijk moet je dus 24/7 die camera laten draaien en met 5tb aan data thuis komen O-)
En kan je zeggen een body harnas en een 360 camera is echt geweldig om te hebben :P
Thuis komen met al die data is het probleem niet.
Maar door al die beelden spitten en bewerken..
Vooral dat laatste, daar heb ik nog niet echt iets voor gevonden wat ik snap.
-tom-562 schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 13:55:
Mooi, weer een leuk verslag!
Zo'n drinkzak/camelbak gebruik(te) ik ook vaak gewoon tijdens (avond)ritjes door Nederland of een dagje toeren op de brommer. Echt ideaal. Enige nadeel is dat je best veel drinkt en dus ook veel moet pissen :')
Met de temperaturen die ik tijdens deze trip had en de inspanning offroad hoefde ik zelfs bijna niet te plassen als ik de volle 3 liter op dronk over een dag verspreid. :P
kneusteun schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 17:38:
Hier zaten we op te wachten! Lekker bezig weer.
Thanks Teun (y)
Ga je volgend jaar mee??

[ Voor 9% gewijzigd door Bommes op 26-08-2023 19:49 ]

Acties:
  • +35 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Topicstarter
Dag 1:
Vertrek:
Thuis, 8:00uur
Aankomst: Port, Frankrijk, 17:30uur
7 uur gereden, 762km, 108km/u gemiddeld. :o

Afbeeldingslocatie: https://www.motor-forum.nl/media/screenshot_20230823_101040_maps-jpg.1358214/full

Regen tot net voor Nancy, veel regen, heel veel regen :-(
Ik had mijn regenpak al ingepakt ergens in een tas. Maar dat kon dus uit die tas nog voor ik een meter had gereden.
Rustig aan de wijk uit want net een nieuwe achterband.
Op eieren rijd ik naar Eindhoven en daar gooi ik de tank vol, en draai vervolgens de A2 op.
Het is gelukkig rustig op de weg, maar het regent dus wel.
Ik neem me voor om voor Luik niet te stoppen, dus cruise control op 120km/u, beetje te hard maar ik ga er voor zitten.
Een goed uur later rijd ik de werkzaamheden voor Luik in.
Dwars door Luik, ook hier is het rustig, maar goed het is zaterdagochtend 9 uur, en het is klote weer.
Als ik in Luik zou wonen zou ik ook in bed blijven liggen. Normaal is het al een grijze stad, maar nu helemaal :N
Ik gooi de tank nog even vol want op snelheid haal ik Luxemburg niet met wat er nog in de tank zit.
Afbeeldingslocatie: https://www.motor-forum.nl/media/20230812_093813-jpg.1358202/full

6 liter er bij en weer door.
De bult op, en het houd op met zachtjes regenen.
Na de bult wordt het 2-baans en weer zit er een flinke rij auto's op de linkerbaan.
Ik sluit aan, een voor een gaan ze naar rechts behalve 1 Audi.
Zijn snelheid wisselt continu, maar naar rechts gaan doet hij niet.
Uiteindelijk bij Aywaille gaat hij pas naar rechts. :(
Ik behoorlijk gefrustreerd, wens hem het een en ander toe in mijn helm, en met het internationale hand gebaar.
Niet zo slim dat weet ik maar ik had wel echt genoeg van zijn mist van over uit zijn Audietje.
Dat vind hij niet leuk dus hij begint te bumper kleven, nou heb ik geen bumper dus tja.. :S
Ik ga maar meteen naar rechts en laat mijn gas los, zo een idioot wil ik niet achter me hebben, hij haalt me in snijd me af en rijd weer door.
Ik rijd een tijdje 110 op de rechterbaan maar dat duurt me al snel te lang.
Dus terug gas er op, 135km/u op de cruise en ja hoor daar is die Audi weer.
Ik rijd hem voorbij zwaai vriendelijk ;w en ga er weer lekker voor zitten.

Ik wilde eigenlijk net voor Luxemburg de snelweg afdraaien en binnendoor naar Nancy rijden.
Maar met zo een pet weer wil ik zo snel mogelijk naar het zuiden, naar de mogelijke zon.
België gaat over in Luxemburg en ik draai af richting Metz. Ik stop nog even om de tank vol te gooien.
Ga even naar de wc, drink en snack wat en net voordat ik weer op wil stappen begint het weer te regenen.
Afbeeldingslocatie: https://www.motor-forum.nl/media/20230812_112244-jpg.1358203/full

Metz volgt en het wordt droger, en ook warmer.
Tussen Metz en Nancy stop ik ff voor wat te lunchen.
Ik trek mijn regenpak uit, het is al even droog en de temperatuur begint ook te stijgen.
In de shop koop ik een salade en een minute maid sinasappelsap.

Tot nu toe rijd ik zonder navigatie, dacht dat is ook wel eens leuk, ik moet het zo ook wel vinden.
Beetje dat idee.
Nou ja dat duurde tot net voorbij Nancy, ik rijd ineens richting Strasbourg. :o
Dat is de verkeerde kant op want ik wil naar Lyon.
Dus snelweg af en de navigatie aan, en ja hoor omdraaien maar.
Google stuurtje me een stukje binnendoor, en ja hoor het begint weer te regenen.
Net op tijd stop ik ergens onder een afdakje om mijn regenpak weer terug aan te doen.
Na 21km binnendoor draai ik de Route de Soleil op en kan ik weer door.
En ja natuurlijk wordt al vrij snel weer droog, en dat blijft het ook.
Mijn interne temperatuur loopt op met dat regenpak aan :D
Dus stop ik maar weer een keer, regenpak uit, tank vullen, wat drinken en weer door.
Dijon gaat voorbij, Lyon komt er aan en de temperatuur blijft stijgen, 26, 27, 29 ..31 graden.
Ik begin een beetje te koken -O- :o
Met nog 160km te gaan stop ik nog een laatste keer, het is echt te warm voor mijn jas.
Dus uit met dat ding, ik heb een offroad bodyprotector vest aan. Vast niet heel erg geschikt voor snelweg gebruik, maar het moet maar zoals het gaat.
Afbeeldingslocatie: https://www.motor-forum.nl/media/20230812_154429-jpg.1358204/full

Nog wat drinken, snacken, de beentje strekken en door, laatste zit.
Op 5 km voor Port draai ik de tolweg af, stop even voor het poortje, want het kaartje zit in mijn jas, en die zit in de zijtas.
Ik doe meteen een plasje want dat moest ik ondertussen echt nodig.
Reservelampje brand al eventjes maar die paar kilometer red ik nog wel.

Ik tik iets van 27 euro tol af :N
Dat is potverdomme bijna 3 maanden houderschapsbelasting voor de motor.
Die Fransen weten goed geld te verdienen aan wat asfalt zo.

Nog een paar minuten binnendoor slingeren en ik rijd Port binnen.
Begin wel een beetje honger klop te krijgen dus eerst naar de Intermarche, wat te drinken en snaaien kopen.
Ze hebben alleen Heineken in de koeling liggen, :N
Bij gebrek aan koud bier koop ik dat maar.
Zak pinda's en chips er bij, betalen en op naar de camping.
Ondertussen ben ik wel echt gekookt in mijn motorkleding.
En mijn knieën doen een partij pijn. Ik kan me niet herinneren dat ik dat eerder ook had op deze motor.
Niet een beetje pijn maar echt flink. Laatste uur wist ik niet meer hoe ik moest gaan zitten ongeveer :o

De camping is recht tegenover de supermarkt en ik parkeer de Guzzi voor de receptie.
Daarbinnen is het even wachten op iemand, gelukkig had ik het nog niet heel warm. :X
Uiteindelijk komt oma, de eigenaresse er aan gesloft.
Op een tempo passend bij een 94 jarige (ik begreep later die avond dat ze dat van de week geworden is) schrijft ze op een bonnetje mijn gegevens.
Met een loep bestudeerd ze mijn paspoort en schrijft mijn achternaam over.
Op de vraag waar ik woon antwoord ik Eindhoven, oohh Philips roept ze!! Of ik ook daar werk… :) :P

Ik zoek een plekje uit net in de schaduw van een boom, trek mijn motorbroek uit, plof neer op mijn kleedje en drink een biertje,
Afbeeldingslocatie: https://www.motor-forum.nl/media/20230812_175826-jpg.1358205/full

Daarna zet ik mijn tent op, trek mijn zwembroek aan en wandel het meer in.
Wow dat is kouder dan ik dacht :$
3 weken terug waren we in de buurt van Chambéry ook aan een meertje maar dat was echt wel warmer water.
Ik zwem even wat heen en weer.
Ga terug naar mijn tent, droog me af en kleed me om om wat te gaan eten.
Dan valt mijn oog op mijn achterband, die ene die ik er net voor vertrek nieuw opgeld had.
Er ontbreken gewoon noppen, er zitten scheuren in, enz.
Afbeeldingslocatie: https://www.motor-forum.nl/media/20230812_185930-jpg.1358206/full

Afbeeldingslocatie: https://www.motor-forum.nl/media/20230812_190628-jpg.1358207/full

Net nieuw, ik heb wel een beetje door gereden max 140km/u om even in te halen, de rest 130, 135km/u op de cruise control ongeveer.
Wat een bout band zeg, mijn TKC80'S en daarvoor de Bridgestone Adventurecross AX41 gaven geen krimp met dit soort gebruik.
Deze Mitas E09 kan hier duidelijk niet tegen :N

Ook valt me op dat mijn bagage nat is, de linker tas, mijn slaapmatje dat onderin de tas zit is nat.
De volgende dag blijkt dat ook de inhoud van de rechter tas nat is..
Ik stuur meteen een mailtje naar die 21 Poolse broeders, daar geef ik geen 300+euro voor uit.
Mijn paar tientje zadeltassen van een of andere motowebshop zijn al een paar jaar wel compleet waterdicht.
Deze luxe dubbelwandige zware kwaliteit, hand gemaakte tassen blijkbaar niet..:o
Wordt vervolgd.

Ik sjok het dorp in naar de pizzeria, in 2020 was ik hier ook al eens, en ik wist zowel de camping als pizzeria nog te herinneren.
Dus nu kan ik het wel zonder navigatie af.
Er is nog een plekje voor me op het terras, ik bestel en koud pintje en een pizza en video bel met mijn dochtertje en vrouw.
Mijn 2 jarige meisje mist pappa, daar smelt je toch van O+ :+
Heel verhaal over de speeltuin en het zwembad, super schattig.
Afbeeldingslocatie: https://www.motor-forum.nl/media/20230812_200553-jpg.1358208/full

Na de pizza loop ik terug naar de camping, flinke villa naast de camping.
Mijn "ik vertrek gedachten" slaan op hol.
Afbeeldingslocatie: https://www.motor-forum.nl/media/20230812_203431-jpg.1358209/full

Wat een kiet, geweldig, recht aan het meer, lap grond er om heen, half los hangende luiken.
Hoe dan?? Denk ik hardop, hoezo woont hier niet iemand, als ik die iemand zou zijn zou ik heel de dag met een big smile rond lopen..
Ik sjok verder terug naar de camping. Tijd voor water, flink veel ook, want ik heb barstende koppijn, paar aspirientjes er bij en even languit liggen.
Daarna loop ik nog een rondje over de camping, sommige dingen hier hebben hun beste tijd wel gehad
Afbeeldingslocatie: https://www.motor-forum.nl/media/20230812_204444-jpg.1358210/full
Bij het meer proberen een paar Franse kinderen me iets duidelijk te maken en ze beginnen een heel verhaal tegen me.
Wiewiie, bonjourkes antwoord ik, maar ik snap er niks van.
Hun ook niet van mij, maar met wat handen en voeten leggen ze me uit dat er kleine kreeftjes in het water zitten.
Afbeeldingslocatie: https://www.motor-forum.nl/media/20230812_213355-jpg.1358213/full

Bij het toiletgebouw probeert de jeugd wat bij te klussen. Het is een drukte van je welste, een grote tafel vol met armbandjes, kraaltjes, en wat al niet meer.
Afbeeldingslocatie: https://www.motor-forum.nl/media/20230812_212554-jpg.1358212/full

Goed, ik heb het wel gehad, het is pas net 9 uur of zo maar ik ben zo gaar als een klontje.
Terug bij mijn motor en tentje
Afbeeldingslocatie: https://www.motor-forum.nl/media/20230812_211126-jpg.1358211/full

Kruip ik mijn bed in en voor ik het weet slaap ik. Bovenop mijn slaapzak want het is nog steeds erg warm.
Een paar uur later wordt ik wakker en kruip ik in mijn slaapzak.
Heerlijk weer kamperen in mijn tentje, I love it. O+ *O*

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
E09’s zijn modderbanden. Die zijn niet gemaakt voor 140 en/of asfalt remacties.

Beter E07 voor dit, of die AX41 idd 😍

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-09 18:30
Leuk Bommes, ik ga je verslag volgen!
Ik zou zelf ook wel eens zo een trip willen maken :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:34
Leuke verhalen weer Bommes! Wat is je plan, weekje nog steeds? Ik ga donderdag weer met mijn zwagers op "triple Triple" tour: rondje Zwarte Woud, Vogezen, Luxemburg. De bedoeling is alleen wel dat wij on-road blijven, al pak ik nog wel eens een bermpje mee :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:06

ralpje

Deugpopje

Ik reed op de 12e met auto + vouwwagen naar ergens in Luxemburg en aan het tijdstip te zien heb je dezelfde bult water op je kop gehad als ik onderweg, meer dat verschil dat ik wél droog zat :+ Ik was na tien meter al omgedraaid denk ik. Respect :D

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
  • Nu online
Bommes schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 19:47:
[...]

[...]

Thanks Teun (y)
Ga je volgend jaar mee??
Volgend jaar wordt denk ik een tet naar het noorden (Zweden/Noorwegen)
Maar een collega vroeg ook al of ik mee wou met een trip naar Turkmenistan :D (stiekem wel erg benieuwd naar)

Gelukkig nog genoeg tijd om te bekijken

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Topicstarter
Stalensnuitje schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 14:34:
Leuke verhalen weer Bommes! Wat is je plan, weekje nog steeds? Ik ga donderdag weer met mijn zwagers op "triple Triple" tour: rondje Zwarte Woud, Vogezen, Luxemburg. De bedoeling is alleen wel dat wij on-road blijven, al pak ik nog wel eens een bermpje mee :+
Ja 1 week, zaterdag vertrokken, vrijdagavond weer thuis.
ralpje schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 14:46:
Ik reed op de 12e met auto + vouwwagen naar ergens in Luxemburg en aan het tijdstip te zien heb je dezelfde bult water op je kop gehad als ik onderweg, meer dat verschil dat ik wél droog zat :+ Ik was na tien meter al omgedraaid denk ik. Respect :D
Tja als ik zo onderweg ergens naar toe ben vind ik het tot daar aan toe.
Een dagje toeren cancel ik als het zo regent.
Vorig jaar had ik op de laatste dag ook flink wat regen op mijn bol, dat is offroad echt niet tof.
Je ziet gewoon niets meer dan, althans ik niet, kan ook aan mij liggen dus.
kneusteun schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 14:49:
[...]

Volgend jaar wordt denk ik een tet naar het noorden (Zweden/Noorwegen)
Maar een collega vroeg ook al of ik mee wou met een trip naar Turkmenistan :D (stiekem wel erg benieuwd naar)

Gelukkig nog genoeg tijd om te bekijken
Mooie richting om er in te komen lijkt me. Veel grindwegen heb ik zo het idee.
Niet helemaal mijn richting, ik heb meer met het bourgondische zuiden 8)

Ik zal vanavond er weer eens voor gaan ztten en dag 2 toevoegen :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Laatst online: 17:12

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Leuk! Dat leest lekker weg @Bommes , grote klasse d:)b

Mooi avontuur joh _/-\o_ het blijft ook een prachtding die V85 <3

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Topicstarter
Thanks @Fraggert voor het compliment voor mijn verslagje _/-\o_
En de motor, alhoewel ik op dat laatste niet veel invloed heb gehad, dat zijn toch de designers in Italië geweest.

Acties:
  • +37 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Topicstarter
Dag 2
Vertrek:
Port
Aankomst: Saint-Médard-en-Forez
8:35 uur gereden, 146km, via de TET

Afbeeldingslocatie: https://www.motor-forum.nl/media/screenshot_20230823_101110_maps-jpg.1358251/full
Google tijdlijn maakt er best een recht lijntje van, in werkelijkheid zaten er wel wat meer bochten in ;)

Ik ben voor 7 uur al uit mijn bed, ga ff naar de plee, poets mijn tanden, medicijnen er in.
Afbeeldingslocatie: https://www.motor-forum.nl/media/20230813_065715-jpg.1358223/full

Spullen inpakken, tent opruimen, gaan.
Afbeeldingslocatie: https://www.motor-forum.nl/media/20230813_071027_001-jpg.1358224/full

Maar ondertussen zet ik ff een bakje koffie, en om 8 uur stipt rijd ik de camping af.
Aan de overkant van de straat tank ik even, heb me zelf aangeleerd om er ongeveer 10 liter in te gooien.
Toch een verschil in gewicht met de 21 die er volgens het boekje in past, die ik er overigens nog nooit bij heb gekregen hoe lang ik ook door durfde te rijden met het reserve lampje aan.
Maar goed voor mij dus maar iets van 10 liter als ik offroad ga rijden, genoeg bereik, minder gewicht, is meer beter.
Ik rijd het dorp in opzoek naar een bakker, die zitten er 2 naast elkaar, waarvan 1tje geopend.
Pas de Pain staat er op een briefje geschreven, geplakt op de deur.
Ook goed dan maar een Eclair, en 2 chocolade croissants.
Terwijl ik naar buiten loop zie ik een appje van mijn vrouw, mijn dochtertje wil nog even videobellen.
Dus zo gezegd zo gedaan, ik peuzel ondertussen de Eclair op, en nadat ik opgehangen heb klim ik op de motor.

TET it is today.
Als ik koud 100 meter het dorp uit ben zie ik rechts van me in een veld 7 wilde zwijnen bij elkaar.
Afbeeldingslocatie: https://www.motor-forum.nl/media/20230813_081811-jpg.1358225/full

Super vet, ik maak er een foto van, app die naar mijn vrouw en rijd weer door.
Afbeeldingslocatie: https://www.motor-forum.nl/media/20230813_081932-jpg.1358226/full

Het is nog maar net 18 graden, heerlijk zo.
Vrij snel draait de TET de verharde weg af en slinger ik heuveltje op heuveltje af over grind- en zandpaden.
Ik stop na 5 minuten en laat wat lucht uit mijn banden, die stonden nog erg hard voor op de snelweg.
Afbeeldingslocatie: https://www.motor-forum.nl/media/20230813_085539-jpg.1358227/full

Het rijd niet super fijn daarna, alsof ik over knikkers rijd, zal wel bij de echte noppen horen denk ik nog :?
Afbeeldingslocatie: https://www.motor-forum.nl/media/20230813_090545-jpg.1358229/full

Na een uurtje of 2 rijden stop ik even onder een boom voor een snack en een plasje plus grote boodschap.
Afbeeldingslocatie: https://www.motor-forum.nl/media/20230813_095901-jpg.1358230/full
Altijd fijn zo de eerste keer weer ergens in het bos wild poepen…: :$
(ja ik begraaf het netjes)
Ik was mijn handen, snack en drink wat, app even met mijn vrouw die heeft wat ongemakken met haar moeder.
In het gras springen flink wat sprinkhanen rond, flinke units ook nog.
Afbeeldingslocatie: https://www.motor-forum.nl/media/20230813_100441-jpg.1358231/full

Na een half uurtje klim ik weer op de motor, om na 500 meter te stoppen.
Dat voelt niet als op knikkers rijden maar als op knikkers op een ijsbaan :X

Ja hoor en lekke achterband, die Mitas rotzak was me gisterenavond al in het verkeerde keelgat geschoten.
Nu is het ding nog lek ook :(|(

Ik zoek een plekje op in de schaduw, van thuis weer ik dat de band los breken van de bead in de velg nogal een dingetje kan zijn.
Eerst dus nog een rondje aan de hand met de motor goed schuin, misschien loopt de band er dan vanzelf af.
Nee helaas.
Okay dan zie ik dadelijk wel.
Alle bagage van de motor af, ding op de middenbok, gereedschap er bij een sleutelen.
5 minuten later ligt het wiel er langs, en precies dan komen er 3 offroad rijders voorbij.
Ik zwaai naar ze in de hoop ze te laten stoppen, wat ze gelukkig ook doen.
2 lichte Honda 1 cilinders en een vlam nieuwe 890.
Het zijn 2 mannen en 1 vrouw die ook de TET aan het rijden zijn.
Gelukkig spreekt 1 van de mannen perfect Engels, hij reist heel de wereld over voor zijn werk, dus vandaar.
Ik leg hem uit dat ik een lekke band heb, dat ik alles bij heb om hem te verwisselen maar ik niet weet of het lukt om de band van de bead te krijgen.
Hij wijst naar de 890, de zijstandaard en we begrijpen elkaar.
Toch maar eerst even proberen door er op te staan staat, en ja hoor met wat hulp van de Fransman, flink stampen en plop de band schiet los.
Ik lepel hem er aan 1 kant vanaf, draai de velg om en om de andere kant komt zo los van de bead door er ook een keer flink op te stampen.
Ik overtuig mijn nieuwe Fransen vrienden dat het verder wel lukt en zeg dat ze gewoon lekker door moeten rijden.
Binnenband er uit, ding oppompen, maar ik vind nergens een lek.
Afbeeldingslocatie: https://www.motor-forum.nl/media/20230813_105811-jpg.1358232/full

Nou ja dan toch maar de nieuwe binnenband er in.
Afbeeldingslocatie: https://www.motor-forum.nl/media/20230813_105820-jpg.1358233/full

Alles in omgekeerde volgorde weer in elkaar gezet, motor gestart, compressortje aan en meer wachten tot er genoeg druk in zit zodat hij op de bead plopt.
Uiteindelijk na bijna 5 minuten pompen :o bij 5 bar plopt de laatste kant er op.
Afbeeldingslocatie: https://www.motor-forum.nl/media/20230813_111417-jpg.1358234/full

Wiel er weer in, bagage terug er op, motorkleding weer aan en gaan.

Ondertussen heb ik wel al mijn water op opgedronken, dus opzoek naar een vriendelijke Fransman bij wie ik mijn camelbag mag vullen.
De route gaat ondertussen meer door de velden, en de temperatuur is gestegen naar 28 graden.
Ik blijf maar in mijn hoofd herhalen dat mijn water op is.. -O-maar ik zie eigenlijk alleen maar velden, bossen en gesloten huizen.
Niemand in de tuin, niemand buiten.
De Dijk galmt door mijn hoofd, niemand in de stad zingt Huub v/d Lubbe en ik blèr goed hard mee.
Dat is dus waarom mijn Cardo niet op voice command staat, een man moet wel gewoon een lekker stukje kunnen grunten in zijn helm.

Na een half uurtje zie ik een dorpje langs de route, dus ik denk daar meer geluk te hebben in mijn water speurtocht.
Maar wederom, gesloten luiken en deuren, geen Fransman of vrouw op straat.
Nog wat rondjes door het dorp later zie ik ineens een speeltuin met een publieke wc er bij.
Super netjes, gepoetst, papierenhanddoekjes, zeep, schone wc..
Ik proef het water uit de kraan, okay smaakt goed :)
Ik vul mijn camelbag en maak mijn hoofd nat.
De warmte begint me echt wel parten te spelen.
Ik heb een volledig kevlar gevoerde broek aan, die ook nog best wel strak om mijn benen zit.
Die bodyprotector waait wel redelijk door, zolang ik rijd. Maar stop ik dan is het een warm synthetisch zwart ding strak om mijn lijf.
Ik besluit om even pauze te houden hier.
Er is een groot afdak met wat bankjes in de schaduw.
Ik trek mijn laarzen en broek uit en ga in mijn t-shirt en onderbroek lang uit op 1 van de bankjes liggen.
Eet het restje naturel chips van gisteren op en drink flink wat water.
Na een half uurtje voel ik me wel weer wat beter.
Ik gloep nog zo een Decathlon power gelletje naar binnen, bah wat zijn die dingen goor.
Trek mijn motorkleding weer aan, maak mijn colsjaaltje nat en klim weer op de motor.
De zon weer terug in, de paden wachten.
Afbeeldingslocatie: https://www.motor-forum.nl/media/20230813_132850-jpg.1358235/full

Ik zie dat het ondertussen ook al de 30 graden heeft bereikt, en een goed half uur later komt Lyon in zicht.
Ik stop bij een mini supermarkt die open is, koop een koud multivitaminen drankje (suiker bommetje) en 1 banaan.
Buiten de winkel onder de luifel drink dat pakje leeg en eet de banaan op.
Voor mij een verkeerslicht waar een jong Frans stelletje in de auto stopt voor het rode licht.
Ik krijg 4 duimen in de lucht voor mijn banaan.. denk ik.
Of voor mijn motor, of de combinatie van die beide?? :P

Nog een kwartier later rijd ik de buitenwijken van Lyon in, de TET gaat er echt dwars doorheen.
Gelukkig is het zondag en nog net siësta tijd, het is er dus erg rustig, wel super warm maar goed daar houd ik wel over op (voor) nu.
Afbeeldingslocatie: https://www.motor-forum.nl/media/20230813_144857-jpg.1358236/full

Afbeeldingslocatie: https://www.motor-forum.nl/media/20230813_144911-jpg.1358237/full

Een goede drie kwartier later slinger ik weer tussen de fruitbomen over de heuvels ten zuid westen van Lyon.
Niet heel ver van mijn zie ik donkere wolken, en na 5 minuten begint het ook te spetteren, en nog 5 minuten later echt te regenen.
Ik rijd even door zodat ik een beetje afkoel, maar echt kouder wordt het helaas niet.
Afbeeldingslocatie: https://www.motor-forum.nl/media/20230813_150601-jpg.1358238/full

Onder een boom wacht ik even de ergste regen af en zie dan dat ik wel parallel aan de TET rijd naar niet er op!?!
Afbeeldingslocatie: https://www.motor-forum.nl/media/20230813_152103-jpg.1358239/full

Ik steek de eerste mogelijkheid die er is door naar de route die onder in het dal loopt.
Meteen gaat de route terug omhoog, een steil, smal pad op.
Maar nu met een vochtige natte rode kleigrond, 2 diepe geulen en grote, erg grote keien.
Formaatje baksteen zeg maar :o
Ik blijf met moeite aan mijn stuur hangen, geef gas en het gaat eigenlijk nog redelijk.
De eerste serieuze "uitdaging voor mij en mijn Guzzi.
Het ging dus redelijk tot er een dikke zwarte PE waterslang schuin over het pad ligt, van het ene veld links naar het andere veld rechts van het pad.
Het voorwiel krijg ik nog wel over die slang, maar mijn achterwiel verliest grip en ik mijn evenwicht.
En ja hoor ook snelheid is wat ik dus verlies en ik kantel zo om, natuurlijk richting heuvel af ..
Zelf heb ik op het eerste gevoel zo niks, de Guzzi ook niet echt lijkt het.
Ik zet de motor recht, okay dat lukt misschien hierna nog 1 keer maar de rest van mijn energie is op gegaan aan de warmte.
Had ik al verteld dat het warm was?? :$

Met de motor rechtop, klim ik weer in het zadel, maar de motor staat schuin op het steile pad, diagonaal zeg maar.
Met wat heen en weer schommelen, stuurtje steeds draaien kom ik weer recht in de rijrichting.
Heuvel op is het wat er wacht.
Okay, motor starten, klap in zijn 1, commitment, gas er op, koppeling los en meteen staan op de stepjes.
Het lukt, ik hobbel naar boven en na 500 meter sta ik weer op het asfalt.
Die zelfde weg waar ik net ook over hen reed..})
Nadere inspectie leert me dat het tipje van het rempedaal is verbogen.
Het pedaaltje zelf gelukkig niet. Ik buig het wat rechter, een stop net voordat het afbreekt.
Ik voel aan mijn ellenboog dat ik daar een kleine schaafwond heb, net naast mijn ellenboog protector natuurlijk.

Evengoed, weer door, er volgt nog zo een klimmetje, nu heb ik de Gopro wel aan, en dan val ik natuurlijk niet.

Gelukkig is het nu bewolkt en zakt de temperatuur een paar graden, naar een koele 28 graden. Heerlijk *O*
Voor Lyon waren het vooral grindpaden, hier zijn het veel keien en grote stenen.
Smalle paden, klimmen en dalen over die stenen heen.
Gelukkig val ik niet meer en kan ik volop genieten van het rijden, de omgeving en de temperatuur 8)
Afbeeldingslocatie: https://www.motor-forum.nl/media/20230813_163306-jpg.1358240/full

Op een minipaadje door wat bossen kom ik ineens langs een klein veldje met wat paarden er in.
Afbeeldingslocatie: https://www.motor-forum.nl/media/20230813_165153-jpg.1358241/full
Ik wil wat foto's om naar mijn dochtertje te sturen maar echt zin om naar mij te komen hebben deze 4-voeters niet. /3 /3

Ik begin toch wel vermoeid te raken, dus spreek met mijzelf af dat ik om 5 uur stop.
Ergens waar ik even kan zitten en uitrusten en opzoek kan naar een overnachting locatie.
In de verte zie ik dat het flink aan het regenen is, gelukkig gaat de route er redelijk omheen, en in een volgend dorpje stop ik bij het dorpshuis. Daar vind je bijna altijd wel wat bankjes onder een afdak.
Afbeeldingslocatie: https://www.motor-forum.nl/media/20230813_170118-jpg.1358242/full

Helm af, voeten omhoog, Google aan en opzoek naar een slaapplaats.
Geen campings in de buurt.. :/
Booking.com app maar even snel geïnstalleerd en opzoek naar iets in de buurt, met eigen badkamer en bij voorkeur iets te eten.
Eerste hit is 45 euro, voor 1 nacht met ontbijt, geen avond eten helaas maar dat los ik daar wel weer op.
Meteen geboekt, in de navigatie gepropt en weer op de Guzzi geklommen.
3 bochten later zie ik dat ik recht die bui in wordt geleid door mijn navigatie.. omg wordt ik dan toch nog zeiknat.
Afbeeldingslocatie: https://www.motor-forum.nl/media/20230813_172510_001-jpg.1358243/full

Nou ja net niet, maar half nat zeg maar.
Een dorpje van niets, kerk, Chateau, gesloten restaurant.
Wat is dat toch met die Fransen, hoogseizoen, overal toeristen, maar op zondag een maandag zijn de meeste restaurants dicht.. willen ze geen geld verdienen of zo?

Evengoed, ik heb een sobere maar fatsoenlijke 1 persoonskamer, met eigen badkamer.
Afbeeldingslocatie: https://www.motor-forum.nl/media/20230813_174858-jpg.1358245/full

Afbeeldingslocatie: https://www.motor-forum.nl/media/20230813_174420-jpg.1358244/full

Ik sjouw wat spullen van de motor naar binnen, ding mag buiten slapen vannacht.
Afbeeldingslocatie: https://www.motor-forum.nl/media/20230813_185523-jpg.1358247/full

Schuif het laatste biertje wat ik nog had in de vriezer in het keukentje.
Duik onder de douche, kleed me om, hang mijn motorkleding te luchten.
Ondertussen is het pintje koud genoeg, dus die gaat er goed in.
Ik zoek op Google naar een tentje om wat te eten, 10 minuten verderop een dorpje met wat zaakjes die wel open zijn.
Weer terug op de motor, in de miezer regen, rustig die kant op getokkeld.
Le Keb's de plaatselijke Kebab tent, ik schuif in een paar minuten voor 9,5 euro Kebab en friet naar binnen.
Afbeeldingslocatie: https://www.motor-forum.nl/media/20230813_191422-jpg.1358248/full

Fanta er bij en weer terug naar de B&B.
Afbeeldingslocatie: https://www.motor-forum.nl/media/20230813_195319-jpg.1358249/full

In de B&B zoek ik ff de wifi code op en verslik me in mijn eigen gegniffel.
Afbeeldingslocatie: https://www.motor-forum.nl/media/20230813_180127-jpg.1358246/full

Ik ga op bed liggen en schrijf wat aan mijn verslag, uurtje later vallen mijn ogen dicht en leg ik mijn telefoon weg.
Afbeeldingslocatie: https://www.motor-forum.nl/media/20230813_200347-jpg.1358250/full

Ik slaap als een blok maar wordt ergens in de nacht wakker van een geluid.
Het klinkt als een beestje in mijn kamer, een muis??
Het duurt even voordat ik met mijn kippige ogen mijn zaklamp op mijn telefoon aan heb.
Het blijkt inderdaad een muis te zijn, een vleermuis..:o
Rondjes vliegend die mijn kamertje, het raam staat wagenwijd open maar terug naar buiten vind hij niet.
Ik hoor zijn piepjes waarmee hij "kijkt".
Hij land in het gordijn, dus ik haal snel mijn kleding weg die ik voor het raam te luchten had gehangen.
Nog wat rondjes vliegt hij en hop ineens is hij buiten.
Ik ga weer in bedje liggen en slaap binnen de minuut denk ik.

[ Voor 100% gewijzigd door Bommes op 30-08-2023 12:53 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Nu online
Genieten weer van je verslag. Ik heb helemaal niets met motoren, maar dit leest als een soort oudere-jongens boek...

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:09
@Bommes geniet ervan !

[ Voor 8% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 30-08-2023 07:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

Gaaf verhaal. Je schrijft boeiend :)
Zo gaar als een klontje :D

offtopic:
Stijl en steil zijn hele verschillende dingen ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:03
@Bommes, maar hoe was het qua temperatuur? :+

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Topicstarter
MasterMaceMichu schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 07:47:
Genieten weer van je verslag. Ik heb helemaal niets met motoren, maar dit leest als een soort oudere-jongens boek...
Of je nu wandelend, fiets, motor of met de auto zo op vakantie gaat.
En dan bedoel ik solo, wat van de gebaande paden af, kamperend.
Dan denk ik dat het altijd een beetje avonturen is, zelfs in ons druk bevolkte West Europa.
Ondanks dat het onder de offroad rijdende motor rijders een vrij bekende route is, de TET kom ik zo onderweg echt maar weinig rijders tegen. Dit keer voor het eerst met een aantal gesproken.
Maar wat ik bedoelde te zeggen, dingen gaan altijd net even anders dan gepland, dat maakt een ieder wel mee. Dat maakt de herinneringen.
Ik ben al weer thuis.. deze trip was 2 weken geleden. :+
Reinier schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 08:29:
Gaaf verhaal. Je schrijft boeiend :)
Zo gaar als een klontje :D

offtopic:
Stijl en steil zijn hele verschillende dingen ;)
Dankje wel Reinier.
En stijl en steil.. ik dacht dat ik nergens die fout gemaakt had, maar inderdaad blijkbaar wel. :o
Excuses.
:X :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Mooi verslag _O_

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • +41 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Topicstarter
Dag 3:
Vertrek:
Saint-Médard-en-Forez, 8:20 uur
Aankomst: Camping Les Rives de l'Ardèche in de buurt van Mayres, 18:40 uur
9:58 uur gereden, 167km

Afbeeldingslocatie: https://www.motor-forum.nl/media/screenshot_20230823_101137_maps-jpg.1358257/full

Ik had de wekker om kwart voor 8 gezet, ontbijt zou pas rond 8 uur er zijn dus een beetje extra slaap dacht ik wel te kunnen pakken.
Echter om 7 uur ben ik al weer wakker, draai me nog even om en lig lekker wat te snoozen.
In de keuken hoor ik al wat gerommel dus ik sta maar op en ga mijn zooi opruimen.
Ik had mijn picknick kleedje te drogen gehangen in de badkamer, dat heeft gewerkt dus die kan weer de tas in.
Juiste kleding bij elkaar die ik aan moet, de rest terug naar de motor.
Ik knubbel mijn tassen alvast op de motor, en schuif aan bij de rest van de ontbijters.
Een tafel met 3 Fransen, 1 dame met een rode kralen ketting, met kralen zo groot als super boulder knikkers.
Ze hebben allen een kopje koffie en dopen daarin een sneetje brood wat besmeerd is met boter.
Afbeeldingslocatie: https://www.motor-forum.nl/media/20230814_075929-jpg.1358258/full

Het ontbijt stelt verder niet veel voor, koffie, fruitsapke, wat sneetjes brood van gisteren en 3 soorten jam.
Ik drink mijn bakkie, eet een paar sneetjes brood, zeg in mijn beste Frans "Houdoe wa" en hobbel naar mijn motor.
Buiten trek ik mijn kortebroek uit, motorbroek en laarzen aan en klim op het apparaat.
Afbeeldingslocatie: https://www.motor-forum.nl/media/20230814_082357-jpg.1358259/full

In de navi een punt op de TET net voorbij Saint Etienne.
Onderweg nog een stop om een belegde baguette en een pain chocolat te kopen en de tank vol te gooien en door.
Afbeeldingslocatie: https://www.motor-forum.nl/media/20230814_085132-jpg.1358260/full

Meteen naar Saint Etienne gaat het off road..
Afbeeldingslocatie: https://www.motor-forum.nl/media/20230814_092552-jpg.1358261/full

Afbeeldingslocatie: https://www.motor-forum.nl/media/20230814_092605-jpg.1358262/full

En niet veel later meteen goed los.. *O*
Smalle paden, flink omhoog, grote keien.
Ik moet meteen aan de bak, en de Guzzi ook.
Die laatste geeft geen krimp ik daarin tegen vind het allemaal wel heftig zo in de ochtend.
Waar het omhoog gaat moet het ook weer naar beneden :o
Het paadje is zo glad dat ik totaal niet kan remmen, motor uit, in zijn 1, koppeling in en om die gebruiken als rem.
Lastig voor de coördinatie, links moet ik lossen om af te remmen, rechts juist knijpen.. :X
Het lukt zonder vallen, door een stroompje heen en eenmaal op het asfalt terug klik ik de gopro uit.
Die begint echter op te nemen.. oftewel het aanzetten 10 minuten geleden was niet gelukt 8)7 :F

Afbeeldingslocatie: https://www.motor-forum.nl/media/20230814_104446-jpg.1358263/full

Wat volgt zijn nog vele keien paden omhoog en weer omlaag.
Het lukt me allemaal zonder te vallen en het gaat eigenlijk best goed.
Terug naar beneden is lastiger vind ik, daarin ben ik geen held. Omhoog, mits niet mega uber supersteil, lukt me vrij aardig.
Knieën om de tank geklemd, ding in zijn 2, rechter wijsvinger op de remhendel zodat het gas constant blijft, en gaan.
Commit to the climb. Laat die motor maar een beetje dansen, hoe losser ik erop sta hoe beter het lukt.

Ik kom bij een van de lastigste afdalingen nog een Franse gast tegen op een lichte 400cc offroad.
Hij op weg naar boven ik naar beneden.
Ik ben blij dat ik de route niet anders om rijd, hier was ik echt nooit omhoog gekomen.
Hij heeft het er ook moeilijk mee, hij staat flink uit te hijgen.
We wisselen wat praatjes uit, toch lastig als je gesprekspartner bijna geen Engels spreekt.
Hij heeft het over een Nederlander die ook in mijn richting rijd, die zal ik misschien nog wel tegenkomen.

Afbeeldingslocatie: https://www.motor-forum.nl/media/20230814_111301-jpg.1358264/full

Ik stop ergens in waar te lunchen, eet mijn baguette met spicy kip op, en lig daarna een beetje in het gras te relaxen.
Ineens hoor ik een motor aankomen, en DR Big iets.
We wisselen wat woorden Frans uit een we aannemen elkaar niet. Ineens valt er een kwartje, die dude is ook een Nederlander.
Hij blijkt de afgelopen dagen met die Franse gast die ik eerder tegenkwam samen gereden te hebben.
We wisselen wat sterke verhalen uit een hij scheurt weer weg.
Om nog geen 5 minuten later ineens terug te komen.
Hij is zijn gereedschap set kwijt geraakt, ik schrijf zijn nummer op en beloof hem te appen als ik het vind.
Zijn beschrijving van waar hij het kwijt is geraakt: op ongeveer een halve dag rijden vanaf hier, ja op zo een heuvel met een weg in een bocht..
Dusssss.

Afbeeldingslocatie: https://www.motor-forum.nl/media/20230814_124139-jpg.1358265/full

Afbeeldingslocatie: https://www.motor-forum.nl/media/20230814_124211-jpg.1358266/full

Ook ik rijd weer door na mijn pauze, en wat bos paden later lijkt het ineens nacht te worden, donkere lucht, harde wind.
Ik wil naar even in een dicht dennenbos terwijl ik in de verte de regen van links naar rechts voorbij zie komen..:/
Afbeeldingslocatie: https://www.motor-forum.nl/media/20230814_124554-jpg.1358267/full

Uiteindelijk waait ook dat wel over en kan ik mijn tocht hervatten.
De route veranderd langzaam, eerst wat asfalt en dan bevind ik me ineens tussen de weilanden.
Ik maak een selfie bij een rol hooi, wat enige uitleg behoeft.
Ons dochtertje van 2 riep ineens poeprolletjes toen ze die hooi rollen langs de snelweg in de weilanden zag liggen.
Vanaf dat moment hebben we het dus continu over poeprolletjes, en deze foto moest dus zeker gemaakt worden en naar mijn vrouw + dochtertje geappt worden.

De route bestond nu niet uit grindpaden maar smalle klei tracks met diepe sporen.
De snelheid zakt tot 15 a 20 km/u. Dit is echt serieus werken, zeker met de zon vol op mijn helm.
Net als ik er langzaam wel genoeg van begin te krijgen veranderd de omgeving weer.
Terug zijn de keienpaden door de bossen, klim na klim krijg ik onder de wielen door.
Het ritme zit er goed in, af en toe stop ik even in op adem te komen, een energie bar te eten, even een plasje te doen, benen te strekken en mijn handen te ontspannen.

Op een doodsimpel zandpad met links en rechts een spoor schuift ineens mijn motor onderuit.
Zoef en daar lig ik, alles heel maar ik ben er wel ff van verbaast. Simpel pad, lage snelheid, toch vermoeid langzaam aan?
Ik zet het ding weer rechtop, klop het zand uit mijn nek, en rijd weer door.
Even later toch maar ff een stop, flink wat drinken, nog een energiebar.
Afbeeldingslocatie: https://www.motor-forum.nl/media/20230814_135434-jpg.1358269/full

Schade opnemen: niks, wat zand op mijn rugzak, en arm en onder mijn stuur. Wel voel ik mij heup, links. En dat is raar want ik ben op de rechtse kant gevallen.

Afbeeldingslocatie: https://www.motor-forum.nl/media/20230814_152952-jpg.1358270/full
Zelfde brug maar met een vuiltje op de lens
Afbeeldingslocatie: https://www.motor-forum.nl/media/20230814_153029_001-jpg.1358271/full

Ik wil vandaag eigenlijk het einde van deze track halen, dat brengt me aan de Ardèche. Daar zijn vast wat meer campings te vinden.
De route is goed te doen, door wat bossen met technisch simpele paden.
Afbeeldingslocatie: https://www.motor-forum.nl/media/20230814_160700-jpg.1358272/full

Afbeeldingslocatie: https://www.motor-forum.nl/media/20230814_160715-jpg.1358273/full

Wat asfalt door mini dorpjes
Afbeeldingslocatie: https://www.motor-forum.nl/media/20230814_164037-jpg.1358274/full

Een heel tof erg lang pad, omhoog en omlaag met wat flauwe bochten door een enorm bos
Afbeeldingslocatie: https://www.motor-forum.nl/media/20230814_170954-jpg.1358275/full

Het gaat voorspoedig en een van de laatste stukken van deze TET track is over de service weg van een windmolenpark.
Afbeeldingslocatie: https://www.motor-forum.nl/media/20230814_171432-jpg.1358276/full

Technisch niet heel uitdagend maar wel leuk om zo over een 6 of 7 meter breed grindpad te blazen. Over de Heuvelrug heen langs alle windmolens.
Afbeeldingslocatie: https://www.motor-forum.nl/media/20230814_171705-jpg.1358277/full

Als de track me op de asfaltweg brengt draai ik de andere kant op dan de TET route me verteld.
Via deze weg naar een camping die ik uitgezocht had.
Nu geen TET maar een fantastische slingerweg door de heuvels, die overgaat in de N102.
Wat een weg… breed, super bochten, overzicht, heerlijk weer, goede muziek in de helm.
De Mitas E-09 verliest op de snelweg zijn noppen, maar staat hier zijn mannetje *O*
Wat een grip, ik merk totaal niet dat ik op noppen rijd. Geweldig.

Op 1,5 km voor de camping voel ik aan mijn rechter zijtas, waarom weet ik niet, maar ik merk dat er iets ontbreekt.
Mijn tent stokken…: :( :N
Ik app naar het thuisfront dat ik nog leef mar mijn tentstokken kwijt ben.
Ik kijk terug in de fotos, bij de windmolens zaten ze al niet meer op mijn tas, 3 fotos daarvoor, best een stukje terug, nog wel.
Okay terug om te zoeken.
Het tentje is net nieuw, en die stokken moet ik gewoon terug hebben.
Terug omhoog over de N102, dat weggetje door de heuvels, het grindpad langs de windmolens, door de bossen..
En ja.. nog geen kwartier terug op de TET zie ik ze liggen.
Afbeeldingslocatie: https://www.motor-forum.nl/media/20230814_180312-jpg.1358278/full
Gewoon op het pad waar ik daarstraks heb gereden.
Ik bestel online een straatje staatloten, app mijn vrouw dat ik mijn stokken terug heb bind ze met een driedubbele knubbel achterop de motor en draai weer om.
Terug naar die camping die ik uitgezocht had een waar ik al heeeel dichtbij in de buurt was.
Lang verhaal kort:
Op de poort van de camping hangt een bordje Complet maar ik probeer het toch gewoon.
En ja hoor, ze hebben een plekje voor me.
Ik neem een biertje mee uit de campingwinkel, rijd naar mijn plekje, zet mijn tent op een duik onder de douche.
Die had ik wel verdient, die douche en dat biertje.

Bij de receptie hebben ze ook een terrasje en een pizzastandje.
Op het terrasje bestel ik koude Leffe blond en bij de pizza meneer een pizza Reine.
Afbeeldingslocatie: https://www.motor-forum.nl/media/20230814_193913-jpg.1358279/full

Het blijkt een diepvries pizza te zijn, maar goed ik heb honger dus een Dr. Oetker of wat het ook maar zijn mag is meer dan welkom.
Een kwartiertje later is de pizza opgewarmd, en met een vers biertje er bij peuzel ik het ding lekker op.
Ondertussen videobel ik nog net het thuisfront. Mijn dochtertje mist mee heel erg.
Wanneer kom je thuis, ik ook op vakantie zegt ze, papa motorrijden, is wat ik te horen krijg.
Wat is het toch een schatje, ik mis haar en mijn vrouw ontzettend. :$ O+
Aangeschoven op het terras is ineens een troubadour, gitaar uit de tas, klapper met liedjes, klak op zijn hoofd en luidkeels brengt hij Franse chansons ten gehore.
Okay, ik hoop dat dit niet zijn enigste vorm van inkomen is, maar het is zeer zeker goed voor de sfeer.
Heerlijk, jeu de boulende mensen op de achtergrond, naast het terras en speeltuin vol het kinderen, het tafeltjes naast mij een gezinnetje keuvelend. Daarnaast een stelletje wat een spelletje aan het spelen is. En die Garson met zijn gitaar en klak op zijn hoofd.
Doe mij nog maar een pintje, ik gooi een briefje van 5 euro in de Garson zijn hoed en ga lekker achterover zitten.

Ik merkte met de tent opzetten al dat mijn heup nog steeds pijn deed, heb een rijtje ibropeeufen genomen, maar het voelt nu ook nog niet echt fijn. Ik weet eigenlijk niet goed te zitten. Nou is dat trouwens sowieso schier onmogelijk op zo een bistro setje..

Half uurtje later gaat mijn lampje wel uit en ik hobbel terug naar mijn tent.
Als mijn hoofd mijn slaapzak raakt slaap ik. :Z :Z
Weet ik veel hoeveel later wordt ik wakker, boven op mijn bed.
Ik kleed me uit, ga dit keer in mijn slaapzak liggen en val wederom als een blok inslaap.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 10:36

cooper_s1

MINI&#039;s rule

Mazzelaar met je tentstokken! 😂 Voor het zelfde geld waren ze ergens struikjes in geschoten...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
Leuk om te lezen.
Probeer met afdalen eens om de motor in 1 te zetten, draaiende motor en juist niet koppeling in. Vaak heb je dan profijt van de draaiende motor(rem) en omdat de motor loopt kan je ook met je achterrem nog bijremmen en zo meer controle te houden.

Leuk verslag :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:08

pistole

Frutter

Leuk om te lezen! Heb al jaren geen motor meer maar het gaat weer steeds meer kriebelen... Je wordt bedankt! ;)

Ik frut, dus ik epibreer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ibothead
  • Laatst online: 10:01
heerlijk genoten dus!
En een geluk met je val partijen en verlies van spullen ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Topicstarter
cooper_s1 schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 23:58:
Mazzelaar met je tentstokken! 😂 Voor het zelfde geld waren ze ergens struikjes in geschoten...
Ja dat ging ook wel heel de tijd door mijn hoofd.
Heb ik net een nieuw tentje gekocht raak ik op de eerste trip, dag 3 mijn tentstokken al kwijt..
Maar goed geluk is met de domme :P
ybos schreef op zondag 3 september 2023 @ 13:34:
Leuk om te lezen.
Probeer met afdalen eens om de motor in 1 te zetten, draaiende motor en juist niet koppeling in. Vaak heb je dan profijt van de draaiende motor(rem) en omdat de motor loopt kan je ook met je achterrem nog bijremmen en zo meer controle te houden.

Leuk verslag :Y
Thanks voor je compliment (y)
Als het niet extreem steil wordt is dat ook de aanpak.
Voor en achter rem, motor in de 1, koppeling los.
Maar als het nog wat heftiger naar beneden gaat (spoiler alert: dag 4 dus) dan krijg je ruim 300kg niet meer genoeg afgeremd.
Zeker omdat bij schrik/evenwicht reacties de voetjes naar de grond gaan.
Weg is dan de achterrem.
Daarom dan: motor uit, in zijn 1 koppeling in.
Achterem + voor geactiveerd. Als dat niet voldoende is en moet het voetje naar de grond, koppeling lossen.
Motor staat stil, dus koppeling los is ook wiel dat stil staat. Met de koppeling kun je dan dus eigenlijk achter remmen.
Ook te gebruiken als je een zwaar varken van een motor aan de hand naar beneden moet lopen.
Weet ik ondertussen uit ervaring
pistole schreef op zondag 3 september 2023 @ 14:04:
Leuk om te lezen! Heb al jaren geen motor meer maar het gaat weer steeds meer kriebelen... Je wordt bedankt! ;)
Guzzi kopen??
Oud vrouwtje geweest, altijd binnen gestald, netjes mee omgegaan.. :o :o
ibothead schreef op zondag 3 september 2023 @ 18:37:
heerlijk genoten dus!
En een geluk met je val partijen en verlies van spullen ;)
Ja zeker genoten, en af en toe omvallen hoort er bij als je off-road rijd.
Spullen verliezen liever niet..
Zak met stokken zat al 2 dagen boven op de rechter zijtas. Ging nergens heen.. dacht ik :(

Acties:
  • +35 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Topicstarter
Dag 4:
Vertrek:
Camping Les Rives de l'Ardèche in de buurt van Mayres, 9:25 uur
Aankomst: Camping Du Plan Barcelonnette 18:50 uur
8 uur 55 min. gereden, 263km

Pas tegen 8en wordt ik wakker, ik kom uit bed, loop naar het toiletgebouw en merk dat mijn heup geen pijn meer doet, gelukkig.
Ik zet een bakkie koffie en ruim mijn spullen op en vul mijn camelbag.
Afbeeldingslocatie: https://www.motor-forum.nl/media/20230815_084923-jpg.1358284/full
Gisteren bijna 2,5 liter water gedronken, ideaal ding. Doordat ik dat slangetje continu over mijn schouder heb hangen kan ik gewoon onder het rijden drinken.
Dat heeft gisteren zeer zeker geholpen, geen hoofdpijn van de warmte, niet uitgedroogd, top dus. Zijn geld zeer zeker waard.
Bij de Decathlon had ik van die gedroogde maaltijden gekocht, en ook 2 ontbijtjes.
Eigenlijk gewoon muesli, in dit geval met chocolade.
Wat me niet duidelijk is, moet er nou melk bij of water.
Nou ja melk heb ik niet dus hop water in het zakje, 5 minuten wachten en ik had een best acceptabel ontbijt :/
Zooi op de motor, wegwezen, pas na 9 uur rijd ik de camping af.
Afbeeldingslocatie: https://www.motor-forum.nl/media/20230815_092236-jpg.1358285/full

Reserve lampje brandde gisteren ook al, en ik zag vanochtend dat er ook wel wat olie in de Guzzi mag :o
Opzoek naar een tankstation, wat ik ook na 10 minuten al tegenkom.
15 euro 90 verder en ik heb een liter olie.
Ook koop ik meteen een fles jus d'orange, en 15 liter euro 98.
Van die bus olie gaat er maar 200cc of zo in :P
Nou ja het zal wel, ik vraag in de shop en plastic tas voor om die bus olie, geen zin in glibberige kleren.
Afbeeldingslocatie: https://www.motor-forum.nl/media/20230815_095240-jpg.1358287/full

Tas met bus olie in een van de zijtassen en terug op de motor en en route.
In het volgende dorp stop ik bij de bakker voor een belegd broodje.

Ik heb een punt op de TET aangetikt een rijd daar nu heen. via een erg toffe slingerweg berg op.
Afbeeldingslocatie: https://www.motor-forum.nl/media/20230815_101855-jpg.1358288/full

Door een dorpje waar de benen buiten hangen.
Het is vandaag een of andere Katholieke feestdag (thanks mam voor die info) dat vieren de Fransen hier met een marktje.

Aangekomen op mijn waypoint zie ik weer die beruchte keien paden, berg op.. :o
Guzzi in offroad modus, ABS uit, Tractie controle uit, en gaan.
Afbeeldingslocatie: https://www.motor-forum.nl/media/20230815_103236-jpg.1358290/full

Na 300 meter sta ik weer op de zelfde asfaltweg als waar ik net afdraaide maar dan een stukje bergop.
Okay dan..🤣😅
Achterbandje houd het nog redelijk vol na de eerste dag snelweg is het niet veel erger geworden.
Afbeeldingslocatie: https://www.motor-forum.nl/media/20230815_101946-jpg.1358289/full

Wat volgt is zeker 1,5 uur asfalt, niks mis mee want het is hier erg mooi, het is leuk sturen hier, en ik vermaak me wel.
Maar echt TET kan ik dit niet noemen.
In een mega druk dorp zie ik een supermarkt die open is.
Ik koop een banaan, een appel, 2 yoghertjes en een torxs setje.
Mijn rechter voetsteun blijft maar los trillen, en ik heb nu net geen torxssleutels meegenomen.
Buiten draai ik de voetsteun goed vast, klim op de motor en rijd weer verder.
Weg uit die mega chaos, Belgen, Nederlanders Fransen alles zit in hun auto kooi en probeert een parkeerplek te krijgen en ondertussen mij dood te rijden.
Althans zo lijkt het wel.. :(
Nog zeker een half uur asfalt volgt, tot net voorbij Aubenas ik ineens een grindpad opdraai.
Afbeeldingslocatie: https://www.motor-forum.nl/media/20230815_114214-jpg.1358291/full

Afbeeldingslocatie: https://www.motor-forum.nl/media/20230815_114229-jpg.1358292/full

Afbeeldingslocatie: https://www.motor-forum.nl/media/20230815_114238-jpg.1358293/full

500 meter verder gaat het een klein stukje omhoog, net boven de omliggende bossen stop ik ff voor nog een foto en een slok drinken.
Afbeeldingslocatie: https://www.motor-forum.nl/media/20230815_114629-jpg.1358294/full

Ik kijk ff waar ik heen moet..
Afbeeldingslocatie: https://www.motor-forum.nl/media/20230815_114647-jpg.1358295/full

Omhoog en niet zo een beetje ook niet.
Ik ben zeker 10 minuten aan het klimmen, geen tijd om adem te halen, zo voelt het dan toch.
Commit to the climb, weightless rider, weight on the pegs het gaat allemaal door mijn hoofd.
De Guzzi pruttelt wel omhoog, in zijn 2, soms even terug naar de 1.
Boven op de bult aangekomen
Afbeeldingslocatie: https://www.motor-forum.nl/media/20230815_115513-jpg.1358296/full

Sta ik te hijgen als ..
Afbeeldingslocatie: https://www.motor-forum.nl/media/20230815_115526-jpg.1358297/full

Hijgen als wat eigenlijk??
Wat omhoog gaat… met ook weer naar beneden.
Ik vul nog liever mijn belastingaangifte in dan afdalen met 230kg motor + bagage en 85kg rijder er op.
Dat is geen sinecure, zeker niet op deze keien paden :N :'(
Te weinig snelheid en je schiet van links naar rechts, een motor heeft immers een beetje gang nodig om stabiel te zijn.
Te veel snelheid en je krijgt het gevaarte/gewicht gewoon niet meer tot stilstand op deze stenen.
Maar goed, ik kom beneden zonder brokken, steek en asfaltweg over en meteen bevind ik me weer in een klim, op grind en keien. }:|
Zeker 5km lang gaat het, niet steil, over grote keien op een kaars recht pad, omhoog, door de bossen.
Maar deze rust is tijdelijk, want ondertussen ben ik best hoog.
Dus ja hoor weer naar beneden.
Langs een uberluxe Gîte verhuur met een heerlijk uitziend zwembad.
Toevallig want ik was al een half uur in mijn hoofd aan het herhalen: je voudrais une petite plonger dans la piscine.
Zover mijn Frans :P
Meteen na die Gîte, een bordje: TET slow please, en een klim van heb ik jouw daar.
Steil, grote keien, geulen in het pad, dat behoorlijk smal is. Ik moet er wederom erg van zweten.
Dat hoefde ik nog niet gelukkig :P
Het rubber blijft onder en ik bovenop.
Ik ben wel toe aan pauze, dus laat maar komen die oase hier op die bult.
Waar ik het mee moet doen is een T-splisting in het pad, met 2 boompjes die schaduw bieden.
Afbeeldingslocatie: https://www.motor-forum.nl/media/20230815_133303-jpg.1358299/full

Eentje voor de Guzzi en eentje voor mij.
Afbeeldingslocatie: https://www.motor-forum.nl/media/20230815_133254-jpg.1358298/full

En een heerlijk briesje.
Ik trek mijn laarzen mijn motorbroek en shirt uit. Zoek mijn slippers uit mijn tas, rol mijn picknick kleedje uit en ga er gewoon eens lekker voor zitten.
Heerlijk, helemaal alleen op de bult, stilte, uitzicht, windje.
Afbeeldingslocatie: https://www.motor-forum.nl/media/20230815_133320-jpg.1358300/full

Wie doet me wat.
Mijn belegde broodje is uit mijn tas gevallen, Dammit.. :( :(
Wat rest is die appel, de banaan en 2 yoghurtjes. Oh en een fles sinaasappelsap.
Het smaakt me allemaal heerlijk, en ondertussen bel ik ff met mijn vrouw.

Uiteindelijk heb ik daar een uur gezeten, ik trek mijn pak weer aan, klim op de motor en vervolg mijn route.
Nog geen 50 meter onderweg volgt een afdaling.. niet normaal :N
Afbeeldingslocatie: https://www.motor-forum.nl/media/20230815_142106-jpg.1358301/full

Lopend zonder motor is het hier al op letten.
Rijdend lukt het me niet, ik krijg het ding gewoon niet genoeg afgeremd.
Dus motor uit, zelfde truuk als gisteren
Maar nu zijn de keien zo groot dat ik bang ben mijn evenwicht te verliezen.
Dus lopen naast de motor maar, remmen met de rechter hand, en met links de koppeling, die los laten is achter remmen.
Dat gaat 10/20 meter goed, dan verlies ik controle en kukeld mijn motor naar rechts om.
Afbeeldingslocatie: https://www.motor-forum.nl/media/20230815_142751-jpg.1358303/full

Ik krijg het ding niet opgetild, ik moet ook wederom ontzettend hijgen, het zweet loopt me letterlijk uit mijn helm.
Goed roltas er af, helm af, protectorvest uit.
Dit alles pleur ik 50 meter bergaf onder een boom in de schaduw. Daar is het ook weer iets minder steil.
Krijg ik mijn motor daar dan kan alles er weer op, en kan ik het rijdend verder proberen.

Terug omhoog bij de motor, stuur vast, 1, 2, 3 omhoog, lukt me een stuk, genoeg om een knie onder de tank te krijgen.
En door, tillen, vloeken maar hop het ding staat.
Nu naar die boom, lopend er naast voelt echt totaal out off control.
Dus dan maar weer op zitten, voeten aan de grond.
Ik bereik die boom, zet de motor op de zijstandaard, bind mijn zooi er op en pak meteen door.
Afbeeldingslocatie: https://www.motor-forum.nl/media/20230815_142113-jpg.1358302/full

Als ik het nu niet doe durf ik dadelijk helemaal niet meer.
Nog een paar keer vloek ik mijn helm binnenstebuiten maar ik bereik de asfaltweg zonder nogmaals te vallen.
Onder een boom hijg ik ff uit, zet mijn motor op weg stand, abs terug aan en kijk hoe de TET verder verloopt.
Even geen offroad meer voor mij dit moment
Het is 32 graden, deze bike is te zwaar voor mij, mijn kleding te warm.
Dit is gewoon niet tof om verder mee te gaan, en het moet toch wel leuk blijven toch :Y

Ik volg de TET, enkel nog asfalt, leuke weggetjes, blaf heet.
Mijn handschoen zijn er gewoon compleet doorweekt van.
In een groter dorp open ik Google, opzoek naar een motorkledingwinkel.
Tijd voor een doorwaai broek.
20 minuten rijden later blijkt de winkel gesloten. Oh ja het is die f00king feestdag, en het is augustus.
De meeste winkels zijn sowieso gewoon gesloten. Iets wat wij niet zouden kunnen bedenken.
Motorseizoen bij uitstek, en dan je zaak te sluiten 8)7

Ik zoek wat schaduw op een overdenk mijn zonden en verzin een plan.
TET in deze omgeving, met 30 graden plus, met deze motor, en mijn (gebrek aan) skills
Nope :N
1-0 voor de France TET, ik haak even af.

Opties: ik had met Rob van Brusagio via de app gesproken en het er losjes erover gehad dat ik misschien langs zou komen bij hun deze week.
Dus tik zijn huis GoogleMaps, tolwegen vermijden en gaan. 6,5 uur sturen voor de boeg B)
Okay we zien wel hoe ver we vandaag nog komen.
Afbeeldingslocatie: https://www.motor-forum.nl/media/20230815_154621-jpg.1358304/full

Super route, dat is wat er volgt.
Afbeeldingslocatie: https://www.motor-forum.nl/media/20230815_163136-jpg.1358305/full

Via Valance pal oost de Alpen in.
Goede doorgaande weg, soms door wat dorpjes maar meestal gewoon 90km/u limiet.
Afbeeldingslocatie: https://www.motor-forum.nl/media/20230815_163152-jpg.1358306/full

Nog een stop om te tanken, wat te drinken en een energiereep te eten.
Die laatste is letterlijk gesmolten in zijn verpakking.
Het is ook zo blaf heet, niet normaal. 34 graden zie ik op mijn dashboard.

Ik stuur Rob en apje met de vraag of hij morgen thuis is, rijd weer door en tegen 19:00 uur rijd ik Barcelonette in.
Hier was ik eerder, 3 keer zelfs. Okay keuze moment.
Doorrijden, met de vraag of ik wel een goede plek vind om te slapen maar vooral iets te eten :?
Ik rijd een rondje door het centrum, ja keuze gemaakt.
Hier naar de camping, en in het centrum wat eten straks :Y
Ik draai de zelfde camping op waar ik tig jaar terug ook was met de Vespa toen ik de Route des Grande Alpes reed.
Niks veranderd, in wat is het 8 of 9 jaar??
Er is nog plek voor mij, ik bestel een pintje en zet mijn tentje op. Ik videobel even met het thuisfront.
Afbeeldingslocatie: https://www.motor-forum.nl/media/20230815_192413-jpg.1358307/full

Afbeeldingslocatie: https://www.motor-forum.nl/media/20230815_192419-jpg.1358308/full

Kleed me om en ga naar het dorp om wat te eten.
Een Burger du Glacier. Lekker, een beetje sla er bij, wat frietjes, Affligem, bolletje ijs en espresso nadien.
Dat had ik nodig.
Terug op de camping duik ik snel onder de douche,
Ga op het ondertussen gesloten en donkere terras zitten met mijn flaconnetje Whiskey er bij en werk dit verslag bij.
Ik loop 2 dagen achter dus het is hard nodig.
Van Rob heb ik ondertussen ook een berichtje terug, ze zijn deze week even de bergen in, wandelen, Niemand thuis op Brusagio, volgende keer beter.

Plan voor morgen?? 2 opties, Italiaanse TET omhoog naar Salbertrant.
Of de France TET naar Bourg saint Maurice.
Ik denk dat ik het al weet..
Buona notte.. O+ 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Lekker bezig, ik doe het je niet na.

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Hahaha, ik heb ook eens zo’n pad naar beneden gehad met de GS. Das goed zweten ja, haha. Goed gedaan!

Tip: vaak heeft een camping ook wel ergens een gemeenschappelijkenkoelkast, was / vul je waterzak en leg ‘m daar in.

Lekker koele rug eerste 2 uur ;P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Topicstarter
aReaRe schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 22:22:
Lekker bezig, ik doe het je niet na.
Thanks (y) rijd jij ook motor?
_eLMo_ schreef op woensdag 6 september 2023 @ 07:48:
Hahaha, ik heb ook eens zo’n pad naar beneden gehad met de GS. Das goed zweten ja, haha. Goed gedaan!

Tip: vaak heeft een camping ook wel ergens een gemeenschappelijkenkoelkast, was / vul je waterzak en leg ‘m daar in.

Lekker koele rug eerste 2 uur ;P
Voor dat soort paden heb je echt een 21inch voorwiel, 100kg minder motor en grotere testikels nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
  • Nu online
Mooie plaatjes weer!
Heb je nog iets terug gehad over die tassen? was wel benieuwd hoe ze dat oppakken en afhandelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Bommes schreef op woensdag 6 september 2023 @ 08:34:
[...]

Thanks (y) rijd jij ook motor?
[...]
Niet meer na een bijna dood ervaring in de Randstad avondspits:/ Hele bende verkocht, alleen het A heb ik nog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:06
Leuk om je verslagen te lezen Bommes! Doe het je ook zeker niet na!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Bommes schreef op woensdag 6 september 2023 @ 08:34:
[...]

Voor dat soort paden heb je echt een 21inch voorwiel, 100kg minder motor en grotere testikels nodig.
Het lef heb je al. De rest kan je regelen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Willianv
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
@Bommes Ik lees weer met veel plezier je reis. Gaaf man!

Plaats je het ook nog op het andere forum? Weet zeker dat veel mensen daar ook genieten van je reizen en schrijfkunsten.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:54

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
kneusteun schreef op woensdag 6 september 2023 @ 08:40:
Mooie plaatjes weer!
Heb je nog iets terug gehad over die tassen? was wel benieuwd hoe ze dat oppakken en afhandelen.
Zo te lezen moet hij sowieso andere, want bij elke rit valt er wel iets van de wagen. _O-

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Topicstarter
kneusteun schreef op woensdag 6 september 2023 @ 08:40:
Mooie plaatjes weer!
Na wat mail contact met hun kreeg ik adres om de tassen naar terug te sturen. Op hun kosten.
Aangetekend en verzekerd terug naar Polen gestuurd en van de week bericht ontvangen dat ze de tassen terug hebben ontvangen.
Ze zouden ze na gaan kijken en herstellen.
_eLMo_ schreef op woensdag 6 september 2023 @ 10:40:
[...]
Het lef heb je al. De rest kan je regelen ;)
Ik heb mijn Vespa motorscooter te koop staan, zodra die weg is zou ik het liefste en 690 of 701 halen.
Alhoewel ik mij wel twijfel, voor 97% van de ritten voldoet mijn Guzzi.
Willianv schreef op woensdag 6 september 2023 @ 10:58:
@Bommes Ik lees weer met veel plezier je reis. Gaaf man!
Plaats je het ook nog op het andere forum? Weet zeker dat veel mensen daar ook genieten van je reizen en schrijfkunsten.
Thanks Willianv (y)
Welk ander forum bedoel je?
Gonadan schreef op woensdag 6 september 2023 @ 11:36:
[...]
Zo te lezen moet hij sowieso andere, want bij elke rit valt er wel iets van de wagen. _O-
Beetje het risico van offroad rijden, zeker met mijn skills.. nou ja het gebrek daar aan. :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Ik denk dat je V85TT met 230kg nat al heel capabel is, zolang je er niet teveel bijop tuigt.

Misschien een een intermediate cursus gaan doen? :Y

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:07
@Bommes Ondanks dat mijn ervaring met gemotoriseerde tweewielers zich beperkt tot een Puch Maxi vind ik het mooi om je verslagen te lezen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Willianv
  • Niet online
Bommes schreef op woensdag 6 september 2023 @ 19:05:

[...]

Thanks Willianv (y)
Welk ander forum bedoel je?
[...]

Beetje het risico van offroad rijden, zeker met mijn skills.. nou ja het gebrek daar aan. :o
Het motor forum ;)

Update: oeps…staat er al. Heb ik gemist..

[ Voor 7% gewijzigd door Willianv op 06-09-2023 19:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rtoo
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 13:24

Rtoo

Youtube - Triple Dutch

Wat een mooie verhalen man, hier kan ik echt van genieten. Krijg er zelf ook zin in om zo’n reis te maken haha.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Qweridee
  • Laatst online: 19-09 17:17
Erg leuk om je verhalen te lezen, leuke foto's, leuke smoel, avonturen beleven en af en toe een beetje afzien maakt het leven wel leuk!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 17:00
Verhalen schrijven kan je wel bommes, misschien een keertje bundelen en stinkend rijk ermee worden (kun je mooi die husky mee kopen ) ;)

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Topicstarter
Sorry dat het even duurde.
Was met mijn gezinnetje nog een weekje naar het Zwarte woud met de caravan.
Mijn internet verbinding daar was echt niet heel erg goed, Youfone heeft zich niet echt van zijn beste kant laten zien zeg maar :N

Gisteren terug gekomen dus was ik wel redelijk gesloopt na die 540km met de hut achter onze auto, Sera mijn dochtertje op de achterbank, enz.

Evengoed dag 5 komt er aan.. *O* momentje. :z

Acties:
  • +39 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Topicstarter
Dag 5:
Vertrek:
Camping Du Plan Barcelonnette, 9:05 uur
Aankomst: Camping Les Balmasses, 18:05 uur
5 uur 25 min. gereden, 170km

Afbeeldingslocatie: https://www.motor-forum.nl/media/screenshot_20230823_101207_maps-jpg.1358374/full

Deze ochtend gaat het wat rustiger aan, ik heb niet echt een plan meer. Naar Brusagio heeft geen zin want Rob is niet thuis.
Als ik een kopje koffie zet komt er een musje aan gehupt
Afbeeldingslocatie: https://www.motor-forum.nl/media/20230816_080304-jpg.1358340/full

Het leven zo met mijn mini kampementje bevalt me wel. goed te overzien.
Afbeeldingslocatie: https://www.motor-forum.nl/media/20230816_080936-jpg.1358341/full

Ik maak de ochtendselfie en app die even naar mijn vrouw.
Afbeeldingslocatie: https://www.motor-forum.nl/media/20230816_081002-jpg.1358342/full

Zoals elke ochtend gaat binnen een paar minuten de whatsapp video oproep vanuit NL, dochtertje en mijn vrouw liggen nog lekker in bedje.
Heerlijk zo even dat contact momentje, mijn dochtertje klets honderd uit ondertussen kusjes gevend aan de telefoon.
Ik ruim mijn zooi op, bind het geheel op de motor en hobbel de camping af.
De Guzzi bokt en schokt als een oude bootwerker, karakter noemen ze dat, Italiaans raspaard.
Na 20 meter is dat wel over maar toch.. bijzonder dat zelfs zo een moderne injectie fiets met allemaal sensoren en een computertje nog zo beroerd loopt na de koude start.
Ik rijd richting de boulangerie, en ben blijkbaar niet de enige die wil ontbijten, de benen hangen letterlijk buiten.
10 minuten sta ik in de rij, koop een belegd broodje voor het ontbijt, sapje er bij.
Dit ontbijtje eet ik terplekke op hun terrasje op en ik rijd het dorp in.
Mijn cash geld is wel op ondertussen dus ff pinnen.
Afbeeldingslocatie: https://www.motor-forum.nl/media/20230816_095100-jpg.1358343/full

Ik kan via de Col de Bonnette en daarna via Isola en e de col de la Lombarde Italië in komen en vanuit daar de TET oppakken naar het noorden.
Maar ik kan ook in Frankrijk blijven, gisteren bleek dat over de weg verder reizen ook wel leuk is eigenlijk.
Die Mitas E-09 rotzak die op de snelweg zijn noppen uitspuugt stuurt in de bochtjes verbazingwekkend goed. Tot het randje, merk eigenlijk niet dat ik op een noppenband rijd.
Okay en plan vormt zich, via de Route des Grandes Alpes richting het noorden.
Dan kan ik misschien donderdag en vrijdag nog wat offroaden meer in het noorden van Frankrijk. Misschien ook wat minder warm daar.

Ik rijd richting het Oosten en bedenk me ineens dat hier Col de Parpaillon ook is, die is onverhard, leuk die pakken we nog een keertje mee :Y
Met de Vespa reed ik er ook al eens overheen, met mijn V-Strom probeerde ik het.
Maar toen liep ik vast in de sneeuw.. :N
Afbeeldingslocatie: https://www.motor-forum.nl/media/img_20190529_094334899-jpg.1348083/full

Afbeeldingslocatie: https://www.motor-forum.nl/media/20230816_101502-jpg.1358344/full
Nu is het prachtig weer, en ik ben zeer zeker niet alleen. Landrovers, wandelaars, mountainbikers, paar motoren.
De klim is niet heel is lastig. Alhoewel de zuidzijde er wel wat minder goed bij ligt dan de noordzijde.
Het is meer de hoogtes, dat is altijd wel een dingetje voor mij, hoogtevrees heb ik ook op de motor.
Of zelfs in de auto als ik over een hoge brug moet of zo :o
Afbeeldingslocatie: https://www.motor-forum.nl/media/20230816_102811-jpg.1358345/full

Afbeeldingslocatie: https://www.motor-forum.nl/media/20230816_102830-jpg.1358346/full
Ik stop een paar keer voor wat foto's

Afbeeldingslocatie: https://www.motor-forum.nl/media/20230816_103517-jpg.1358347/full

Afbeeldingslocatie: https://www.motor-forum.nl/media/20230816_103522-jpg.1358348/full

Wijds is het hier wel, fantastisch uitzicht, niet super ver, enkel dit dal eigenlijk maar dat maakt het wel een speciale plek.
Het voelt ver weg van alles, volgens mij is het dorp iets van 18 km naar beneden rijdend, valt dus zat mee.

Afbeeldingslocatie: https://www.motor-forum.nl/media/20230816_103549-jpg.1358349/full

In een goed kwartiertje ben ik boven.
Afbeeldingslocatie: https://www.motor-forum.nl/media/20230816_105022-jpg.1358350/full

Daar drink ik wat water, kijk en beetje rond en maak een aantal foto's.
Afbeeldingslocatie: https://www.motor-forum.nl/media/20230816_105106-jpg.1358351/full

Er komen zelfs 2 wielrenners uit de tunnel 8)7 een man en vrouw samen. Ze vragen of ik een foto van hun wil maken, tuurlijk.
Zover je superman gevoel dat je dit overwonnen hebt en hierboven bent aangekomen op je Adventure bike.

Na een 10 minuutjes stap ik weer op, doe mijn gewone bril op, en rijd de tunnel in.
Er komt toevallig net vanaf de andere kant en pick-up aan. Die stopt halverwege voor mij, en ik kan er netjes voorbij.
Als ik aan de andere kant uit de tunnel kom staat er een quad te wachten om er in te rijden en best wat mensen die foto's van hun voertuigen en de omgeving maken.
Ik hoor 2 motoren aankomen. De voorste en allroad de 2de een Honda Shadow.. 8)
Afbeeldingslocatie: https://www.motor-forum.nl/media/20230816_111331-jpg.1358352/full

Haha, ik reed hier al eens op de Vespa overheen, maar met een Shadow lukt het dus ook.
Afbeeldingslocatie: https://www.motor-forum.nl/media/img_20170807_095100-jpg.1358377/full
Wow die kop.. haha

Ik vermoed wel dat die gast op zijn Shadow weer aan de noordzijde terug afdaalt.
Afbeeldingslocatie: https://www.motor-forum.nl/media/20230816_111415-jpg.1358353/full

Die noordzijde ligt er nog beter gekamd en geschoren bij dan ik me kan herinneren.
Ik zie wat koeien in de verte dus maak een foto en stuur die naar mijn vrouw voor mijn dochtertje.
Afbeeldingslocatie: https://www.motor-forum.nl/media/20230816_112403-jpg.1358354/full

Ik haal de wielrenners weer in waarvan ik eerder een foto maakte.
Een paar honderd meter verderop wordt het pad nog breder en gladder.
Ik ben gewoon een beetje aan het rond kijken en sukkel op mijn elf en dertigste naar beneden.
Ineens zoeft die wielrenner van de foto me voorbij, terwijl hij breed grijnzend om kijkt naar mij.
Ik juich hem aan en haak even aan.
Hij heeft er zin, springt over de bulten heen en zoeft kei hard door 8)
Stukje verderop stopt hij, moet denk ik even wachten op zijn vrouw. Hij zwaait en kijkt hard lachend naar mij.
Afbeeldingslocatie: https://www.motor-forum.nl/media/20230816_114149-jpg.1358355/full

Het pad gaat over in asfalt en ik daal verder af het dal in.
Bij een grote rivier waar ik wat picknick bankjes zie onder de bomen stop ik even voor een energiereepje en wat te drinken.
In de rivier zijn ze aan het raften dat ziet er echt vet uit zeg. Met een hoop geschreeuw komen ze voorbij.
Afbeeldingslocatie: https://www.motor-forum.nl/media/20230816_122003-jpg.1358356/full

Vlak bij mijn rust plekje ligt een brug met houten planken als wegdek.
De auto's die daar overheen rijden zorgen voor een geluid als onweer. Bizar wat een herrie dat maakt.
Maar toch weet iemand het te overstemmen.
Achter mijn hoor ik namelijk iemand joelen, het is die wielrenner van daarstraks weer.
Maffe gast.. maar wel vet, en dat voor een wielrenner :Y (y)

Okay, en nu, welke kant op?
Ik zoek via google naar een motorkleding winkel, in Briancon vind ik er eentje.
Die gaat pas om 2 uur open, het is vanuit hier nog een uurtje rijden maar het is nu pas kwart over 12.
Dus doe ik rustig aan, rijd rustig die kant op, stop bij een bakkertje om wat te eten te kopen.
Geen belegde broodjes hier, maar alleen nog enkele quiches, doe mij er maar 2.
Ne pas de Chevre s'il vous plaît zeg ik met een blij gezicht.

Naast de weg in het dal ligt een rivier, en het is ondertussen weer blaf heet, 31 graden zegt het dashboard van mijn Guzzi.
Ondertussen zoek ik naar een zijstraatje om bij die rivier uit te komen.
Dat duurt gelukkig niet lang, een brug brengt me aan de overkant en ik zie onder de brug en klein grindstrandje.
Terwijl ik even stop om te kijken hoe ik bij dat strandje moet komen land er een buitenaards wezen op mijn spiegel.
Afbeeldingslocatie: https://www.motor-forum.nl/media/20230816_124727-jpg.1358357/full

Rot eens even lekker op man, een gerichte tik met de motor handschoen en ik hobbel de Guzzi het talud af.
Installeer mezelf aan de oever van de woest voorbij suizende rivier, kleedje er bij, even wat eten en drinken.
Afbeeldingslocatie: https://www.motor-forum.nl/media/20230816_130519-jpg.1358359/full

Het water wat ik op de camping bijgevuld heb smaakt naar jodium of zout of wat het ook is.
Soms smaken stokbroden hier er ook naar, echt niet te nassen :r
Achter het strandje zag ik net een camperservice punt, met een waterkraan.
Ik kieper mijn waterzak leeg, vul het ding weer bij het kraantje en ja hoor dit smaakt gewoon naar water zoals ik het ken.

In mijn broekzak vind ik het bonnetje van de camping, (Le Plan) van afgelopen nacht.
Afbeeldingslocatie: https://www.motor-forum.nl/media/20230816_130321-jpg.1358358/full
€5,50 voor de persoon, €5,60 voor de plek. Dat de goede man er van kan leven zeg.. :?

Na een half uurtje op mijn kleedje gelegen te hebben rijd ik weer verder.
Om 10 voor 2 ben ik bij de motorzaak, hopelijk zijn hun ook niet op vakantie of zo.
Gelukkig komt er na 5 minuten iemand aan die het hek open doet en de winkel opent.
Ik laat hem een binnenband zoeken, 19 x 2,5 graag, dan ben ik ook weer voorzien van reserve spul.
Op de eerste verdieping hebben ze een klein beetje kleding, helaas geen doorwaai spullen :F
Wel een minimale verzameling crosskleding en kniebeschermers.
Na wat passen heb ik wel een broek gevonden maar het ding is me echt nog te warm. Weinig tot geen ventilatie gaten.
Afbeeldingslocatie: https://www.motor-forum.nl/media/20230816_141443-jpg.1358360/full

Die broek wordt hem dus niet, wel koop ik de kniebeschermers.
Niet die gene op de foto trouwens, die waren wel erg simpel. Ik kies het enige andere setje dat ze hebben,
Van Leatt maar dan met Husqvarna branding er op. Donkerblauw, lekker opvallend.
Mooi, is de keuze voor een volgende merk motor ook meteen gemaakt :P

In de buurt zit een Intersport, als ik daar nou eens een mountainbike broek zoek die over die kniedingen heen past.
Meteen raak, een Fox broek, ultra air ventilatie shizzle :+
Ding past perfect, ook over mijn Leatt beschermers heen, kost wel een goede 125 euro maar goed.
Ik koop ook nog een setje cross handschoenen en wat energie gelletjes en sapjes.

Buiten op de parkeerplaats zoek ik het enige reepje schaduw op dat ik kan vinden en zet mezelf en de motor daar neer.
Doe mijn nieuwe beschermers aan, de broek, de hele ratteplan, sappel meteen een gelletje en drankje naar binnen.

Blij als een hond met een vers bot rijd ik weer door.
De hoogseizoen hel van Briancon in, de spits in Parijs is er niks bij vergeleken :(
Ik trek me niets aan van de doorgetrokken strepen en haal rijen auto's links en rechts in.
Zodat ik in ieder geval bij elk stoplicht vooraan sta.

Ik had nog niet echt een plan, het is al ruim 15:00 uur geweest.
Dus voor nu maar: De Route des Grandes Alpes volgen.
Afbeeldingslocatie: https://www.motor-forum.nl/media/20230816_160811-jpg.1358361/full

De Col de Galibier volgt, en tijdens het klimmen is het toch best fris zo in mijn nieuwe broek. :o :P
Afbeeldingslocatie: https://www.motor-forum.nl/media/20230816_160822-jpg.1358362/full

Ik stop een paar keer voor wat fotos en rijd rustig door naar de top.
Afbeeldingslocatie: https://www.motor-forum.nl/media/20230816_161812-jpg.1358363/full

Boven lijkt het wel een mierennest, ik stop ergens tussen deze drukte, zet mijn motor op de zijstandaard.
Maar heb hier helemaal geen zin in, ik maak een foto , klim weer op de Guzzi en nog geen halve minuut later rol ik de pas weer af.
Richting col de Telegraaf.
De omgeving is wel fantastisch hier, genoeg te zien, en te sturen ook.
Afbeeldingslocatie: https://www.motor-forum.nl/media/20230816_162312-jpg.1358364/full\
Heerlijk ik houd zo van deze omgeving. De Alpen, niet van Briancon -O-, maar de rest.. fantastisch *O*

Onderweg naar de Telegraaf rijd ik nog door Valloire, waar letterlijk de benen buiten hangen.
Ze doen goede zaken hier in het hoogseizoen, profiteren van de winter en de zomer. Goed bekeken van die Fransen hier, het is ze gegund.

Op de Telegraphe stop ik even voor een colaatje. Voornamelijk omdat ik echt ook wel moet plassen ondertussen.
Afbeeldingslocatie: https://www.motor-forum.nl/media/20230816_170014-jpg.1358365/full

Toch is zo reizen zonder vaste route een planning ook wel erg aangenaam.
Zie wel waar ik heen ga en uitkom.
In dit geval heb ik mijn zinnen gezet op Lanslebourg-Mont-Cenis.
Daar weet ik nog een camping, en zijn er genoeg eettentjes. Die combi is wel belangrijk voor mij.
Afbeeldingslocatie: https://www.motor-forum.nl/media/20230816_175036-0-jpg.1358366/full

Na flink wat bochtjes draai ik de camping op.
Complet zegt ook hier het bordje maar ik probeer het toch.
En ja hoor nog ruimte in de herberg voor mij en mijn Guzzi.
Ik schrijf me in, reken meteen de overnachting af en neem een lekkere koude Moretti mee naar mijn plekje.
Voor tijdens het opzetten van de tent :+
Afbeeldingslocatie: https://www.motor-forum.nl/media/20230816_181651-jpg.1358367/full

Ik zoek een plekje naast een picknick bankje, zet de Guzzi neer en videobel ik nog even met mijn vrouw en dochtertje.
Ik bouw mijn tentje op, drink mijn biertje op en eet wat pinda's.
Afbeeldingslocatie: https://www.motor-forum.nl/media/20230816_191322-jpg.1358369/full
Wat een plekje zeg.. O+

Na het opzetten van mijn tentje duik ik even onder de douche, dat blijkt er eentje met uitzicht te zijn.
Afbeeldingslocatie: https://www.motor-forum.nl/media/20230816_185438-jpg.1358368/full

Als ik me in mijn nette kleren heb gestoken, deo op heb gedaan slenter ik het dorp in.
Afbeeldingslocatie: https://www.motor-forum.nl/media/20230816_191751-jpg.1358371/full

Afbeeldingslocatie: https://www.motor-forum.nl/media/20230816_203458-jpg.1358372/full

10 jaar geleden was ik ook hier met mijn Vespa,
Afbeeldingslocatie: https://www.motor-forum.nl/media/1-63-1-jpg.1358376/full

Toen at ik een pizza bij de tent recht tegenover de camping. Omdat ik ook wel weer nieuwe herinnering wil maken zoek ik iets anders op.
Een uurtje later loop ik terug naar de camping met een goede burger in mijn maag.
Ja weer eentje, gisteren ook al . (y)
Maar ik kon niet heel veel anders vinden dat me aansprak, Racletten had ik niet echt zin in. Dus dan maar weer wat frietjes en een burgertje.

Bij mijn tentje staat dat picknicksetje en daar zit een Fransman zijn blikje eten warm te stoken op zijn brandertje.
Hij is ook aan het videobellen, maar als dat gesprek is afgelopen raken we aan de praat.
Hij spreekt erg goed Engels, en wat volgt is een leuke kennismaking en een vet levensverhaal vanuit zijn kant..

Drie maanden terug heeft hij zijn baan opgezegd, en is naar Wenen gegaan met de trein.
Vanuit daar is hij terug gaan wandelen naar de Franse kust, met een idee in zijn hoofd.
Hij maakt een film van zijn avontuur voor op een of ander film Festival, en ook voor op zijn Youtube en insta.
Hij wil uiteindelijk zijn geld gaan verdienen met youtube.
Met nog net geen 2.7k volgers heeft hij daarvoor nog wel een lange weg te gaan ben ik bang :o :$

We kletsen een tijdje, hij verteld dat hij nog iets van 200km te gaan heeft, en al ruim 1200 gelopen heeft.
Ik zet een bakkie koffie en pak er een borreltje bij.
2 paar schoenen, iets van ruim 65 dagen onder weg waarvan dik 40 dagen regen op zijn bol gehad,. :o
Tof verhaal, leuke gast, dikke vette baard, want tja scheerspullen heeft hij niet bij zicht.
Dat is wel het gave van alleen reizen, je hebt heel snel aanspraak, als je dat tenminste een beetje opzoekt.
En dat opzoeken doe je meestal niet zo snel als je als stel of met een groep reist.
Hij duikt vroeg in zijn bed, en eigenlijk ben ik ook gesloopt.
Die warmte vreet erg veel energie, ik drink zeker 3 liter water op dagen zoals vandaag. Dat zegt wel genoeg.
Die camelbag is wel de aankoop van het jaar geweest voor deze vakantie. Ideaal ding :Y

Ik probeer nog een foto van de sterrenlucht te maken. Maar daar zijn smartphones nog niet echt voor gemaakt. Kan de sluitertijd niet lang genoeg zetten.
Maar goed het gaat om het idee.
Afbeeldingslocatie: https://www.motor-forum.nl/media/20230816_221042-jpg.1358373/full

Ik kruip in mijn tentje en in mijn slaapzak.
Lig nog een tijdje te draaien.
Die kop koffie van net was niet zo een goed idee -O-
Morgen weer een dag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Gaaf weer @Bommes

PS: check even die link van die Franse youtuber in je verhaal...gaat iets niet lekker

[ Voor 29% gewijzigd door Fraggert op 11-09-2023 07:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppassie
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-09 08:05
Wat leest dit heerlijk weg. Complimenten voor je schrijfstijl en afwisseling met foto's!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:55
Ah, Valmeinier, waar ik 28 jaar geleden m'n eerste ski-kilometers heb gemaakt! :)

Nou ben ik geen motorrijder en heb er bar weinig verstand van, maar ben wel benieuwd: was het niet te doen om bij die motorzaak een nieuwe achterband te kopen en de brakke achterband te vervangen? Is 'ie daar nog niet slecht genoeg voor of mis je het gereedschap om dat ter plaatse te doen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Topicstarter
vanaalten schreef op maandag 11 september 2023 @ 07:46:
Ah, Valmeinier, waar ik 28 jaar geleden m'n eerste ski-kilometers heb gemaakt! :)

Nou ben ik geen motorrijder en heb er bar weinig verstand van, maar ben wel benieuwd: was het niet te doen om bij die motorzaak een nieuwe achterband te kopen en de brakke achterband te vervangen? Is 'ie daar nog niet slecht genoeg voor of mis je het gereedschap om dat ter plaatse te doen?
Afgezien van een middagje skiën in Duitsland tijdens een vrijgezellen feestje van een maat heb ik verder nog nooit op de latten gestaan.
Te veel hoogtevrees en skiën zonder iets van een lift te gebruiken is wel lastig.
En die band, dat had makkelijk gekund, ik had zelf genoeg spullen bij om het ding ter plekke te vervangen.
Afgezien van de het er en gehavende noppen was het nog wel te overzien met de band. Grip was nog super goed, zowel op als naast de weg.
ppassie schreef op maandag 11 september 2023 @ 07:38:
Wat leest dit heerlijk weg. Complimenten voor je schrijfstijl en afwisseling met foto's!
Thanks, voor je compliment :+
Fraggert schreef op maandag 11 september 2023 @ 07:33:
Gaaf weer @Bommes

PS: check even die link van die Franse youtuber in je verhaal...gaat iets niet lekker
Bedankt Fraggert !. Heb de link gefixed, als het goed is tenminste ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NL_NaToR
  • Laatst online: 16:00
@Bommes --> het leest weer heerlijk weg.

Hoe kan ik dit topic voorstellen als topic van het jaar (of in ieder geval als kandidaat aanmelden)? :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Bommes schreef op maandag 11 september 2023 @ 08:44:
Bedankt Fraggert !. Heb de link gefixed, als het goed is tenminste ;)
Check! Werkt! d:)b

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:53

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Weer een vet avontuur @Bommes, goed bezig! En ja, ik kan beamen dat de E07 van Mitas beter geschikt is voor snelweg, ik maakte er redelijk wat kilometers mee. Jammer van de band en wat fucking scary dat je dit soort valpartijen en moeilijkheden in je eentje doet... respect.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Helemaal geweldig dit. 8)

Doet me denken aan de 2 weken Italië op de motor vele jaren geleden. Alleen dan zonder het offroad gebeuren en zonder kamperen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:34
Bommes schreef op zondag 10 september 2023 @ 22:50:
In dit geval heb ik mijn zinnen gezet op Lanslebourg-Mont-Cenis.
Grappig, daar zat ik in februari nog, de D1006 is dan piste. En wat voor één, kapot vlak en kneiterlang: de hel voor iedere snowboarder :X

Gaaf verhaal weer man, super om te lezen d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:03
Yes, op naar de volgende episode! :9
[b]Bommes schreef op zondag 10 september 2023 @ 22:50:
Terwijl ik even stop om te kijken hoe ik bij dat strandje moet komen land er een buitenaards wezen op mijn spiegel.
[Afbeelding]

Rot eens even lekker op man, een gerichte tik met de motor handschoen en ik hobbel de Guzzi het talud af.
Ter info, dat was waarschijnlijk een sparrenboktor (Monochamus sutor) volgens de ObsIdentify app:+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:57

Klippy

Still Game

Respect @Bommes Ik heb je vorige verslagen ook gelezen en deze tot zover in één keer.
Leuke verslag.

Het is niks voor mij zo'n motor of camping, maar lees of kijk dit soort reisverhalen altijd graag.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• filthymushroom
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12:16
Ik heb je vorige vakanties helaas gemist maar volg deze zeker. Wat een gaaf avontuur en heerlijk opgeschreven!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Topicstarter
NL_NaToR schreef op maandag 11 september 2023 @ 08:48:
@Bommes --> het leest weer heerlijk weg.

Hoe kan ik dit topic voorstellen als topic van het jaar (of in ieder geval als kandidaat aanmelden)? :-)
Dank je voor je compliment.
Die topic van het jaar verkiezing?? Dat is volgens mij is dat een duister spel gespeeld door moderators en content makers van Tweakers. Waarbij veel alcohol vloeit en er flink betaald moet worden.
Ik heb de formule nog niet ontdekt.. misschien is 3 keer scheepsrecht :P
HTT-Thalan schreef op maandag 11 september 2023 @ 09:34:
Weer een vet avontuur @Bommes, goed bezig! En ja, ik kan beamen dat de E07 van Mitas beter geschikt is voor snelweg, ik maakte er redelijk wat kilometers mee. Jammer van de band en wat fucking scary dat je dit soort valpartijen en moeilijkheden in je eentje doet... respect.
Thanks Thalan, ik heb thuis nog een 50% goede TKC 80 liggen en nog een splinternieuwe.
Die beviel me eigenlijk uitstekend. Die ga ik eerst maar eens oprijden.
Ik kan het niet echt valpartijen noemen, het eerst stoppen en afstappen heb ik gewoon nog niet onder de knie.. ;)
Stalensnuitje schreef op maandag 11 september 2023 @ 10:52:
[...]

Grappig, daar zat ik in februari nog, de D1006 is dan piste. En wat voor één, kapot vlak en kneiterlang: de hel voor iedere snowboarder :X

Gaaf verhaal weer man, super om te lezen d:)b
Wow vet, dat is toch de weg naar Lac Mont Cenis. Gave weg om te rijden, veel Italiaanse wannabe coureurs die ff goed los gaan. Snel de berg over Frankrijk in en weer terug.
Melkunie schreef op maandag 11 september 2023 @ 14:15:
Yes, op naar de volgende episode! :9

Ter info, dat was waarschijnlijk een sparrenboktor (Monochamus sutor) volgens de ObsIdentify app:+
Wat het ook moge zijn, het zag er buitenaards uit.. :o wat een unit man.. Daar houd ik niet zo van, zo groot, kruipend en vliegend.
Klippy schreef op maandag 11 september 2023 @ 17:17:
Respect @Bommes Ik heb je vorige verslagen ook gelezen en deze tot zover in één keer.
Leuke verslag.

Het is niks voor mij zo'n motor of camping, maar lees of kijk dit soort reisverhalen altijd graag.
(y)
Nu ja je kunt ook gaan wandelen, fietsen, varen, vliegen, citytrippen?
Er is zoveel te zien en ontdekken en te zien, op welke manier je dat doet maakt toch niets uit ;)
filthymushroom schreef op maandag 11 september 2023 @ 21:02:
Ik heb je vorige vakanties helaas gemist maar volg deze zeker. Wat een gaaf avontuur en heerlijk opgeschreven!
Thanks, ik vind het echt tof om terug te horen dat jullie het leuk vinden om te lezen.
Het doel van mijn tripje is niet om dit verslag te genereren, maar het is een bijkomstigheid. Een bijproduct zeg maar.
Natuurlijk vind ik het ook leuk om het te delen op het internet, misschien een inspiratie voor andere om er lekker op uit te trekken.

[ Voor 7% gewijzigd door Bommes op 11-09-2023 22:13 ]

Acties:
  • +32 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Topicstarter
Dag 6:
Vertrek:
Camping Les Balmasses, 9:15 uur
Aankomst: Camping La Faz, 18:05 uurr
7 uur 36 min. gereden, 259km

Afbeeldingslocatie: https://www.motor-forum.nl/media/screenshot_20230823_101231_maps-jpg.1358392/full

Ik wordt even voor 7 wakker van regen..okay dan.. -O-
Draai me nog even om en slaap nog wat verder.
Tegen 8 uur word ik weer wakker en is het droog. Dat is beter *O*
Afbeeldingslocatie: https://www.motor-forum.nl/media/20230817_075309-jpg.1358378/full

Er uit, zooi opruimen, opfrissen, inpakken, koffie zetten, ontbijt eten.
Ik had van de Decathlon 2 van die gedehydrateerde zakjes met ontbijt meegenomen.
De vorige heb ik in de Ardèche al op gegeten en die smaakte best goed.
Nu de laatste, muesli met rozijnen.

Ik schenk de koffie uit mijn potje in mijn beker en er drijven ineens allemaal dooie oorwurmen in.. :r :X
Zum kotzen.
In mijn koffie potje zitten er nog meer.
Die zijn er denk ik vannacht in gekropen, en ik heb het ding gewoon gevuld en op het pitje gezet zonder te kijken.
Afbeeldingslocatie: https://www.motor-forum.nl/media/20230817_075319-jpg.1358379/full

Okay ff nieuwe koffie zetten.
Ik probeer te videobellen met mijn vrouw en dochtertje maar de verbinding is ineens echt te slecht voor woorden.
Jammer maar dat wordt niks.

Ik rijd de camping af, wilde eigenlijk nog wat brood kopen voor de lunch maar er staat een rij van 20 meter buiten bij de Boulanger.
Daar heb ik vandaag geen zin in, als ik ergens een hekel aan heb is het in een rij staan.
Gisteren ook al moeten doorstaan, geen 2 dagen op rij. Ik zie vanmiddag wel wat ik waar te eten kan vinden.
Ik gooi de tank nog ff vol, 2,30 euro per liter, oef. :(

Plan voor deze ochtend, de Route des Grandes Alpes, verder richting het noorden.
Meteen na Lanslebourg-Mont-Cenis ligt nog een klein dorpje (volgens mij de zelfde dorpsnaam) en ik sukkel netjes met 50 dat dorpje door.
Net voor het einde van de bebouwde kom word ik ingehaald door een Nederlander op een of andere sport-tour motor.
Dacht een BMW maar dan geen boxer, zo een F-nogwatnogwat.
Evengoed, hij vindt 50 blijkbaar niet voldoende, zijn goed recht dat heb ik ook zo vaak >:)
Maar nu vind ik wel even hard zat.
Buiten het dorp liggen meteen een aantal hele lange doordraaiers, heuvel op, hele ruime haarspeldbochten een paar achter elkaar.
Afbeeldingslocatie: https://www.motor-forum.nl/media/doordraaiers-lanslebourg-jpg.1358393/full

Nog halverwege de eerste knik in de weg zit ik alweer achter hem, bij de 2 en 3de knik moet ik me echt inhouden. Okay de 2de haarspeldbocht heb ik er genoeg van en in de binnenbocht haal ik hem in.
Nog een paar bochten verder en ik zie hem niet eens meer in de spiegel.
Misschien niet zo netjes van mij.. O-)
Maar ja mijn motor, ruimte om er voorbij te komen en de noppen plakte goed genoeg in de bocht.

Bij Bonneval-sur-Arc stop ik even, toch maar een jasje aan, alleen mijn bescherming is net wat te koud.
Ja echt waar dat ik dat deze trip nog mee maak.
Na een paar minuten komt die bochten held me voorbij gereden.
Terug zwaaien naar mijn enthousiaste begroeting :W zat er niet in.. -O-

Afbeeldingslocatie: https://www.motor-forum.nl/media/20230817_094436-jpg.1358380/full

Zicht op Bonneval-sur-Arc dorpje van niks maar erg mooi gelegen, allemaal toffe grote stenen huisjes, kleine raampjes.
Leuke sfeer daar.
Afbeeldingslocatie: https://www.motor-forum.nl/media/20230817_094442-jpg.1358381/full

weer even een Flashback naar een ritje op de Vespa, 2014.
Afbeeldingslocatie: https://www.motor-forum.nl/media/20140620_150851-jpg.1358394/full

Met mijn jasje aan stuur ik rustig de col d'Liseran omhoog
Afbeeldingslocatie: https://www.motor-forum.nl/media/20230817_095313-jpg.1358382/full

Afbeeldingslocatie: https://www.motor-forum.nl/media/20230817_095325-jpg.1358383/full
Ik stop niet eens boven op de pas, het is er kneiter druk, super veel motorrijders die werkelijk overal stil staan.
Hee ook weer die bochten ridder van een half uur geleden.. :w

Dus meteen aan de andere kant weer terug naar beneden Val d'Isère in.
Daar zie ik een Boulanger waar geen rij voor de deur staat dus koop ik er een belegd broodje.
Ik wil ook nog graag een flesje spa, maar 250mm Jus de orange kost hier 4,50 euro.. :?
50 meter verder zit een Spar waar ik een appeltje en een banaan haal.
Ik wil toch ook wel die vruchtensap, hier 5 euro okay wel voor een hele liter .. wtf. :o
Nou ja, ik wil het hebben dus koop het toch maar, maar wat een geld zeg.

Ik daal verder af, langs het stuwmeer
Afbeeldingslocatie: https://www.motor-forum.nl/media/20230817_104356-jpg.1358384/full

Tijdens de vakantie met vrouw en kind reden we hier ook met de auto langs, toen viel mijn vrouw een prachtig standbeeld op.
Dus ik maak er even een foto van en stuur die naar haar.
Afbeeldingslocatie: https://www.motor-forum.nl/media/20230817_104450-jpg.1358385/full

Door naar Bourg-saint-Maurice, geweldig stukje sturen.
Ooit reed ik hier met de Vespa, aangehaakt achter een stel gasten die er flink de pas in hadden.
Toen geholpen door de zwaartekracht kon ik ze met de 23pk van mijn Vespatje goed bijhouden.
Eenmaal het dorp inrijdend kreeg ik een flinke duim omhoog van die rijders.
Leuke herinnering :Y

Voor nu lijkt het hier wel Briancon zo druk is het in Bourg-Saint-Maurice :X
Wat een paar weken verder in het seizoen al kan doen
Tijdens die paar weken geleden dat ik hier met mijn gezin was, was het niet uitgestorven maar toch echt wel een heel stuk minder volk dan nu.
Gelukkig hoef ik er niet heel ver doorheen, ik heb mijn zinnen gezet op een lunch in de bergen.
Ik rijd de Cormet de Roselend op, deze zijde, de Zuid kant, is echt een leuke kant om omhoog te rijden.
Smal weggetje door een bos heen, haarspeldbochten in overvloed.
Stukje voor de top kun je een vlakte op rijden.
Jaren geleden stond ik hier eens met de camper.
Afbeeldingslocatie: https://www.motor-forum.nl/media/img_20160822_184205-jpg.1358395/full

Mooie plek, en ondanks dat er echt veel auto's geparkeerd staan, wat campers, tentjes en zelfs een paar caravans, is het hier heerlijk rustig.
Bij het informatiehuisje ga ik ff naar het toilet, zet vervolgens mijn motor bij een picknicktafel neer en ga er eens lekker voor zitten.
Afbeeldingslocatie: https://www.motor-forum.nl/media/20230817_114739-jpg.1358386/full

Broodje ham en kaas, ik zet een kopje koffie, gouden vruchtensap erbij.
Afbeeldingslocatie: https://www.motor-forum.nl/media/20230817_114806-jpg.1358387/full

Na een goed half uur rijd ik maar weer verder, toevallig net achter een grote GS aan.
Hij heeft er de gang flink in zitten maar ik kan hem goed bijhouden.
Zo een GS heeft denk ik het dubbele aan vermogen van mijn Guzzi?
Dus bij het uit accelereren van de bochten loopt hij wat uit, maar ik pik vrij snel weer aan.
Toch leuk zo, van bocht naar bocht zwieren, mijn Mitas achter en TKC80 voor geven geen krimp.
Als op rails loopt de Guzzi O+
We zijn vrij snel op de top, hij stopt niet en daar heb ik ook geen zin in dus we rijden samen weer door.
Uiteindelijk zit ik achter hem tot net voorbij het stuwmeer.
Hij draait af bij een restaurant, ik haal hem in met een brede grijns in mijn helm en mijn duim omhoog (y)

Wat volgt zijn nog een hoop dorpjes, zonder er bij na te denken blijf ik de Route des Grandes Alpes nog een tijd volgen.
Net na Flumet rijd ik de Col des Aravis op.
Leuke verrassing, deze had ik nog niet eerder gereden. Mooi stuk door de bossen, lekker rustig.
Je kunt duidelijk merken dat de meeste mensen voor de grote hoge bekende passen komen.
Deze kleinere zijn dus eigenlijk veel leuker. Minder volk, gewoon wat ruimte om te rijden.
Maar wacht even, ook hier was ik eerder, ik herken het pas als ik bijna boven ben.
Met de Vespa in 2013.
Afbeeldingslocatie: https://www.motor-forum.nl/media/1-66-jpg.1358396/full

Ik bedenk me dit allemaal als ik ineens in Cluzas geconfronteerd wordt met, zo lijkt het, de helft van de Franse inwoners.
Wat een drukte : :o :X

Heel veel verder dan dit ging mijn plan eigenlijk niet voor vandaag, toch wil ik nog wel een stukje richting het noorden.
Ik kijk in de navigatie, misschien kan ik de TET sectie 22 nog oppakken bij Chilly.
Paar klikken verder in Osmand en ik kan weer door, :)
Met het afdalen neemt ook de temperatuur toe.
Tot nu toe reed ik nog in mijn kevlar jeans, die broek uit de hel waar ik lava benen van krijg.
Opzoek naar een stop plekje in de schaduw waar ik me even kan omkleden.
Maar het is vooral drukte en warmte. Ik rijd dus stug door, het zweet guts weer uit mijn helm.
In de buurt van Mesigny vind ik eindelijk een rustig plekje onder de bomen.
Afbeeldingslocatie: https://www.motor-forum.nl/media/20230817_151342-jpg.1358388/full

Ik kleed me om, maak meteen een sanitaire stop, snack wat, de energie repen, een appel gaat er in, flink wat water.
En door, Chilly ligt hier vlakbij, de TET op.
Meteen een serieuze klim, het zweet guts werkelijk aan alle kanten van me af.
Daar kan zelfs mijn nieuwe broek niet tegenop.
Afbeeldingslocatie: https://www.motor-forum.nl/media/20230817_152407-jpg.1358389/full

Okay even een stukje verder door over de weg, misschien dan in de buurt van Oyonnax de TET weer oppakken.
Er zit daar ergens een heel steil stuk in de route weet ik van vorig jaar. Toen ben ik er niet overheen gegaan maar ben ik er voor om gereden.
Als het goed is pik ik de route nu net ten noorden van die helling op.

Het is niet goed, ik zie ineens een sterretje op de route in mijn navigatie: Steep zegt de opmerking :X
En ja dat is het. Over de grote los liggende stenen weer.
Al snel wordt het echt te steil voor mij en mijn zware varken.
En samen kukelen we om.
Afbeeldingslocatie: https://www.motor-forum.nl/media/20230817_164235-jpg.1358390/full

Voor de verandering eens op de linkerkant ;)
Maar dit keer met mijn voet klem vast onder mijn tas. Gelukkig dat het een tas is en geen aluminium koffer denk ik.
Evengoed ik zit klem, krijg de motor zo niet echt opgetild want ik lig op de grond met mijn been vast eronder.
Na wat vloeken en flink trekken aan mijn been kom ik gelukkig weer los.
Afbeeldingslocatie: https://www.motor-forum.nl/media/20230817_164257-jpg.1358391/full

Ding rechtop, zittend erop loop ik naar beneden. We vallen nog een keertje om, dit keer maar weer eens naar rechts.
Weer terug rechtop, ik hijg ondertussen als een marathonloper in zijn laatste paar kilometers van de hele marathon.

De afdaling wordt minder steil, ik kan weer staan op de voeten steunen.
Iets meer gang, is meer stabiel, is meer beter :Y
Terug op het asfalt denk ik: nee vandaag niet meer. Ik ben echt gekookt.
Op naar een camping.
Ik weet er eentje langs de TET route, stond daar vorig jaar ook. Le Faz in de Jura.
Nog een paar kleine stukjes grind offroad pak ik mee. Deze route heb ik al eens gereden, dus ik weet wat ik kan verwachten.
Niks heel zwaars of moeilijks gelukkig, dat trek ik nu niet meer.

Net na 18:00 uur draai ik de camping op.
Bij de receptie krijg ik te horen dat ze Complet zijn :o
Ik Merde en vloek er flink op los. De beste man heeft het over een camping Ferme een tiental kilometers verderop.
Maar ik ben echt op, dus ik loop al mokkend, steentjes wegschoppend, terug naar mijn motor.
Daar wil ik net Google openen, om naar een alternatief te zoeken, zie ik de man van de camping aankomen lopen.
Okay okay, voor 1 nachtje kan ik wel overnachten bij hem.
Hij wijst naar een veld, legt wat uit, maar ik luister maar half.
Ik ben blijven hangen bij: ja, er is toch nog een plekje voor je *O*

Ik zet mijn tent op, douche snel even, bestel wat te eten en drinken. En ga ergens achteraf op hun terras aan een picknicktafel zitten om mijn verslag bij te werken. Wederom loop ik 2 dagen achter.
Het is karaoke avond op de camping, ondanks dat het terras vol zit is er maar weinig animo om de microfoon op te pakken.
Een paar kleine meisjes die iets onverstaanbaars in de microfoon krijsen in het Frans. De karaoke meneer zelf zingt maar een liedje om de gang er in te houden.
En ineens een 2 meter 20 lange Nederlander die probeert iets van een van de Frogers ten gehore te brengen.
Iets met een bon en een ton gepakt??
Zijn zoontje van een jaar of 8 schaamt zijn ogen uit zijn kop en weet niet hoe snel hij het terras af moet komen :P_O-
Ik zit heir wel goed aan de tafel, goed koud biertje er bij, wat drukte op het terras en voor me eenFrans gezinnetje met een erg jong kindje.
Zo een stel met allemaal verantwoorde kleding, ik weet hoe dat er uit ziet want ik heb zelf ook een paar van die broeken en shirts.
Linnen, niet geverfd, of juist wel in allerlei willekeurige kleuren.
Ze hebben wat woorden over het eten voor de koter, en de man beent weg.
De vrouw blijft van alles doen met haar koter, flink voorover gebogen.
BH's behoorde blijkbaar niet tot de vakantie uitrustig en ik heb dus een goed zicht op haar borsten.
Daar is niet echt omheen te kijken op deze manier ook al zou ik het proberen.
Nou ja altijd beter dan 2,2m Froger imitatie denk ik dan maar.

Plan voor morgen: goede vraag, van wat ik me herinner was de TET veel asfalt vanaf hier naar het noorden.
Ik zie wel, hoeveel energie een nachtje slapen weer terug aangevuld krijgt.
Ik duik mijn bed in, en het licht gaat meteen uit.

[ Voor 100% gewijzigd door Bommes op 12-09-2023 08:53 ]

Acties:
  • +39 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Topicstarter
Dag 7:
Vertrek:
Camping La Faz, 9:15uur
Aankomst: Thuis...:+ 20:58uur
10 uur 38 min. gereden, 629km

Afbeeldingslocatie: https://www.motor-forum.nl/media/screenshot_20230823_101247_maps-jpg.1358414/full

Ik word, voor mijn doen, laat wakker. Het is al na achten.
Zelfde ritueel weer, ik kruip uit mijn tent, ruim mijn slaapzooi op, zet een kop koffie, en pak al mijn spullen weer in.
Tijdens het douchen gisterenavond had ik mijn sokken en t shirt meegenomen en met wat zeep goed uitgespoeld.
Dat is vannacht nog niet goed gedroogd helaas, dus ik hang het over de motor in de zon om wat verder te drogen.
Ik videobel nog eens met het thuisfront, mijn dochtertje mist me echt verteld ze me. Ze gaan vandaag nog een keertje zwemmen en naar de speeltuin. 🥰
Omdat ik nog geen 20 minuten later klaar ben om te vertrekken is mijn wasgoed natuurlijk nog niet droog, dus dan maar nat aantrekken -O-
Het is vast weer warm vandaag, dus dit spul is vast zo weer droog, of nat van het zweet.

Ik rijd even via het sanitair gebouw om mijn watervoorraad weer aan te vullen, en via de receptie naar de uitgang van de camping.
Bij de receptie zwaai ik uitbundig naar de camping eigenaar, en bedank hem met wat handgebaren en wat merci roepenhartelijk voor het toch mogen kamperen.

Ik heb nog echt geen plan vandaag, het reserve lampje brandt en ik heb niets te eten.
Dus eerst naar een dorpje. Op 1,5 kilometer ligt Orgelet een op het eerste oog klein dorpje waar toch best wel wat leven is zo op vrijdagochtend.
Ik spot een tankstation, maar ik laat googlemaps me eerst naar de Boulanger brengen.
Een Eclaire, chocolade croissant, een met kip en wat sla belegd broodje voor de lunch en een blikje minute-maid jus 'd Orange.
Om de hoek rijd ik langs de kerk met een mini parkje er voor met een bankje in de schaduw, daar eet ik de eclaire en het croissantje alvast op.
Afbeeldingslocatie: https://www.motor-forum.nl/media/20230818_094005-jpg.1358409/full

Afbeeldingslocatie: https://www.motor-forum.nl/media/20230818_094724-jpg.1358410/full
Aan de overkant is het tankstation waar ik een paar liter benzine in de tank van de Guzzi gooi. Ik scroll een beetje door mijn navigatie om te bedenken wat ik vandaag ga doen.
Vanuit hier is het via de TET een dag rijden om in de buurt van de motorherberg La Mouche terecht te komen. Op de navi zie ik dat de TET hier vlak langs het dorp loopt dus ik rijd die kant op.
5 minuten later rijd ik via een klein slingerweggetje dat overgaat op een keien pad een bos in.
Joepie nog meer keien :X
Het gaat omhoog, best fors ook, maar dat lukt me ondertussen wel. Maar in mijn hoofd gaat het al rond: wat omhoog gaat moet ook weer omlaag.
En ja hoor, een paar bochten verder gaat het weer heuvel af. Ik merk dat ik nog moe ben, het tempo gaat er uit, ik krijg meteen kramp in mijn handen.
Het grind verandert in modder en ik glibber verder de heuvel af.
Zonder te vallen kom ik weer op het asfalt terecht.
Okay rethink my plan, nog binnen 5 minuten kramp in mijn handen.... offroad ben ik blijkbaar echt te gaar voor :$

Dus asfalt wordt het, dan heb ik eigenlijk ook niet zo een zin om naar die motorherberg te gaan.
Leuke tent hoor maar vorig jaar was ik daar ook en toen viel ik midden in de kliekjes vorming van diverse clubkes en vrienden groepen.
Dan is er maar weinig aansluiting te vinden.

Ik ben nog een rot eind van huis af maar ik ga het vandaag toch eens proberen, binnendoor naar huis.
Ik deel het op in korte stukken, het eerste vlaggetje in de navigatie plant ik net boven Arbois.
Afbeeldingslocatie: https://www.motor-forum.nl/media/laatste-dag-deel-1-jpg.1358416/full

Daarna eentje boven Gray.
Afbeeldingslocatie: https://www.motor-forum.nl/media/laatste-dag-deel-2-jpg.1358417/full

Onderweg stop ik bij een klein plaatsje aan de rivier Ognon voor mijn lunchpauze. In de schaduw van een paar flinke bomen aan de oever van de rivier gooi ik mijn picknickkleedje uit en ga ik even op mijn rug liggen.
Afbeeldingslocatie: https://www.motor-forum.nl/media/laatste-dag-lunch-stop-jpg.1358419/full

Ik eet dat kipsandwich broodje op, maar volgens mij is de kip er slechts een keertje overheen gevlogen.. 8)7
Veel taai brood, wat slappe sla en 3 stukjes kip.

Ik klop een volgende plaats in de navigatie.
Afbeeldingslocatie: https://www.motor-forum.nl/media/laatste-dag-deel-3-jpg.1358420/full

In de wat grotere steden is het goed druk op de weg, en de temperatuur is alweer opgelopen naar 32 graden op het dashbordje van mijn Guzzi.
Mijn vrouw heeft me nog een berichtje gestuurd met de vraag om wat fruitshoots voor ons dochtertje mee te nemen. Van die miniflesjes multivitamine drankjes, suikerbommetjes zeg maar.
In Neufchateu gooi ik de tank maar eens compleet vol en zoek een supermarkt op.
Ik doe daar ook meteen wat inkopen om mijn energie aan te vullen.
Wat fruit, yoghurtjes, wat te drinken en een paar van die Isostar-energie gelletjes.
Buiten gooi ik meteen het drinken er in, en het eerste energie gelletje.
Ik klik op een plek bij Arlon (België) in de navigatie waar ik de snelweg op wil voor het laatste stuk.
Afbeeldingslocatie: https://www.motor-forum.nl/media/laatste-dag-deel-4-jpg.1358421/full

Tegen de tijd dat ik daar aankom, is het duidelijk vrijdagmiddagspits.
Tel daarbij op dat ik me in Belgenland bevind en ik word in de eerste kilometer bijna 3 keer van mijn motor gereden. Het gaat al een paar duizend kilometer goed deze vakantie, daar ga ik nu geen verandering in laten brengen.
Verandering van rijstijl aan mijn kant, meer in het zicht, meer midden op de weg, niet achteraan staan bij de wachtrij voor de verkeerslichten, enz.
Google geeft een dik half uur vertraging op de snelweg. Nou kan ik wel filteren door de file maar als ik zie hoe ze hier in de dorpen al hun uiterste best doen om me om te leggen, heb ik daar niet heel veel zin in -O-
Als ik op google wat uitzoom zie ik Bastogne, okay daar kan ik ook de snelweg op, en het is bijna 1 rechte weg daarheen vanuit hier.
110 op de cruise en die kant op.
Iets van 20 minuten later zoef ik bij Bastogne de E25 op om de eerst volgende P-plaats weer te stoppen. Ik moest al even flink plassen.

Die hele E25 in België tussen Luik en Arlon straalt aan alle kanten uit dat België er eigenlijk ook echt niets om geeft en er niet al teveel aan uit wil geven.
Het wegdek is al jaren lapwerk, maar ook die parkeerplaatsen, om daar naar de plee te gaan staat er een Dixie..
Okay er staat iets, maar in zo een “langs de snelweg dixie” wil je niet dood aangetroffen worden.
Ik vul ook weer even wat energie aan, appeltje, drankje, energiegel, paar nootjes.

En weer door! Er stond al even een of andere dude leunend tegen zijn grote BMW X5 naar mijn Guzzi te staren.
Dus ik start mijn bike en trek het ding eens vol open tijdens het optrekken, tik tik tik zo de versnellingen door.
Okay, het is geen racer, dus snel is het zeker niet maar het ding klinkt fantastisch, lijkt wel een vliegtuig vind ik soms.
Zo een oud propeller, brul apparaat :Y
Eenmaal ingevoegd laat ik de snelheid weer terug zakken naar 110 km/u en tik dat vast op de cruise.

Luik volgt, dwars er doorheen, de tank nog eens vol gooien.
Met het terug de snelweg op rijden na Luik spot ik een motor voor me met een NL plaat.
Staartje onder de helm vandaan, flink wat bepakking achterop de motor. Ik haak even aan, tussen de wegwerkzaamheden door in de stadsgrenzen van Luik.
Als de werkzaamheden afgelopen zijn trekken we samen door naar 120km/u en rijd ik nog ff achter haar aan.
Bij het inhalen van een auto zit er ineens een zwarte Mercedes op een halve meter achter mijn motor.
Daar houd ik met de auto al niet zo van, maar op de motor, zonder airbags, bumpers, kreukelzones al helemaal niet.
Maar ik laat me ook niet zomaar van de weg duwen door buurman en buurman in hun stationwagon.
Ik maak mijn inhaalactie rustig af, ga naar rechts en buurman en buurman komen met opgestoken middelvingers voorbij gestoven :W

Ik tokkel rustig verder, bij de NL grens laat de rijdster voor me haar gas wat los, dus ik kom voorbij en duw door. Door de tunnel van Maastricht, gas er op, mijn huisje roept.
Een 50 minuten later draai ik thuis de oprit weer op, moe, pijn in mijn lijf maar heelhuids thuis.
Mijn dochtertje blijkt nog wakker te liggen in haar bedje. Dus hop de trap op, knuffeltijd.. O+ *O*

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Mooi verhaal man, leuk om te lezen en fantastisch om zo thuis te komen. <3

Wel gauw douchen en alles in de was want volgens mij meurde je de tent uit. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pistole

pistole

Frutter

Heerlijk weer om te lezen!

Je schrijfstijl doet me denken aan die van Leo de Haas (van wegmisbruikers) als hij over zijn werk als chauffeur van een autoambulance vertelt op zijn YouTube kanaal. Erg vermakelijk, ik kan niet wacht op je volgende vakantie ;) .

Ik frut, dus ik epibreer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

@Bommes heerlijk leesvoer weer man, dank je wel voor deze inspirerende verhalen _/-\o_ d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KNed
  • Laatst online: 17:49
Mooi verslag, heb er van genoten. Jammer dat het voorbij is :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
Ik heb m ook helemaal gelezen, leest mooi weg :Y

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Qweridee
  • Laatst online: 19-09 17:17
Binnenkort maar weer een weekje met de motor weg, jij een mooi avontuur en hebben wij weer een leuk verhaal om te lezen!

Bedankt voor je uitgebreide verslag, was een waar genoegen om te lezen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpongeRob
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

SpongeRob

Nachtmerries zijn ook dromen..

Dat was weer een leuke trip, mocht je de volgende keer een stuk verder naar het westen gaan vanaf je route op dag 3, kom dan gerust even aanwaaien. :)
Ik woon op een kilometer of 2 vanaf een TET route. B-)

"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Leuk verslag om te lezen @Bommes (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• filthymushroom
Wat een gaaf verhaal, bedankt voor het delen! We wisten natuurlijk al dat je veilig thuis was aangekomen, maar fijn om nog te kunnen lezen hoe... :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Laatst online: 18:26
Heel leuk om te lezen@Bommes! Je verslag(en) heeft mij echt geïnspireerd om ook dit soort solo reizen te gaan ondernemen! Lijkt me prachtig daar in Frankrijk. Maar eerst maar eens rijbewijs en motor halen, dan rustig wat kleinere tripjes ondernemen, en dan, misschien, ooit durf ik het aan zo ver te gaan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:55

-ET-

Phone Home

Super om te lezen @Bommes respect voor het ogenschijnlijk gemak waar je dit allemaal mee doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:43

Youk

Volvo For Life

@Bommes bedankt, toch weer wat tijd op het werk nuttig kunnen besteden. :+

Maar wat mij nog steeds niet echt duidelijk is, hoe was de temperatuur eigenlijk op je trip? }) :> :P

Nee, zonder gekigheid, het was weer zeer leuk om te lezen! Tnx d:)b

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:38
Was wederom een feest om te lezen en mee te beleven, dank!

En dat zegt iemand die he-le-maal niks met kamperen of motoren heeft :+

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Topicstarter
Gonadan schreef op donderdag 14 september 2023 @ 22:40:
Mooi verhaal man, leuk om te lezen en fantastisch om zo thuis te komen. <3

Wel gauw douchen en alles in de was want volgens mij meurde je de tent uit. :D
Een beetje.. >:) Plakkerig dat was ook een goede omschrijving geweest.
En zo thuis komen is inderdaad super. Ik had gedureden de terug rit mijn locatie vaak gedeeld, dus mijn vrouw wist wel dat ik er aan kwam. Dat had ze ook tegen Sera (ons dochtertje) verteld.
Die ging dus mooi niet slapen :P In haar bedje lag ze wakker te zijn tot dat papa thuis was. O+
pistole schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 08:46:
Heerlijk weer om te lezen!

Je schrijfstijl doet me denken aan die van Leo de Haas (van wegmisbruikers) als hij over zijn werk als chauffeur van een autoambulance vertelt op zijn YouTube kanaal. Erg vermakelijk, ik kan niet wacht op je volgende vakantie ;) .
Thanks.. (y) Leo de Haas ken ik dan weer niet, ik zal hem eens opzoeken.
En de volgende vakantie.. haha ik kan ook niet wachten maar ik ben bang dat dat nog wel even gaat duren. :o
SpongeRob schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 13:29:
Dat was weer een leuke trip, mocht je de volgende keer een stuk verder naar het westen gaan vanaf je route op dag 3, kom dan gerust even aanwaaien. :)
Ik woon op een kilometer of 2 vanaf een TET route. B-)
Daar ga ik je zeker een keer aan houden. Wel gaaf trouwens dat je in Frankrijk woont. Toch ook wel een beetje zo een ik vertrek droom van veel mensen gok ik zo.
Hoe ben jij er terecht gekomen? en mag ik vragen wat je daar doet (werk of zo iets)?
filthymushroom schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 18:42:
Wat een gaaf verhaal, bedankt voor het delen! We wisten natuurlijk al dat je veilig thuis was aangekomen, maar fijn om nog te kunnen lezen hoe... :+
Ik vind naast het zo op vakantie te gaan het delen ook echt leuk om te doen.
In het begin schreef ik het wel echt onder weg ook al, zelfde avond typen en online zetten.
Dat nam voor mij wel een beetje de fun uit het verslaggen maken weg.
's avonds ben ik vaak erg moe na dit soort reis dagen, een hap eten, paar biertjes en vlug even wat punten opschrijven van die dag is meestal wel de max.
Pyr0_ schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 20:24:
Heel leuk om te lezen@Bommes! Je verslag(en) heeft mij echt geïnspireerd om ook dit soort solo reizen te gaan ondernemen! Lijkt me prachtig daar in Frankrijk. Maar eerst maar eens rijbewijs en motor halen, dan rustig wat kleinere tripjes ondernemen, en dan, misschien, ooit durf ik het aan zo ver te gaan!
d:)b kijk, dat vind ik echt tof om te lezen.
Maakt niet uit hoe of wanneer maar trek er lekker op uit.
Houd je niet van kamperen, zoek dan lekker wat hotelletjes of B&B's op.
Overigens is het ook weer niet de andere kant van de wereld, je red je daar prima met een paar halve woorden Frans, handen en voeten en desnoods google translate.
-ET- schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 20:45:
Super om te lezen @Bommes respect voor het ogenschijnlijk gemak waar je dit allemaal mee doet.
Geloof me h et is niet altijd gemak :P Ik heb best wel ff wat peentjes gezweet toen ik op die keien afdaling weer gevallen was.
Dan merk ik wel dat ik de 40 voorbij ben, dagelijks op kantoor werk en eigenlijk ook verder niets aan sporten doe. Beetje wat meer trainen vooraf aan zo een tripje zou me veel kunnen helpen denk ik.
Al was het maar omdat net wat meer kracht en uithoudingsvermogen je een pak meer zekerheid geven. :Y
Youk schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 20:53:
@Bommes bedankt, toch weer wat tijd op het werk nuttig kunnen besteden. :+

Maar wat mij nog steeds niet echt duidelijk is, hoe was de temperatuur eigenlijk op je trip? }) :> :P

Nee, zonder gekigheid, het was weer zeer leuk om te lezen! Tnx d:)b
8) had ik al verteld dat het warm was..?? :X
renegrunn schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 23:53:
Was wederom een feest om te lezen en mee te beleven, dank!

En dat zegt iemand die he-le-maal niks met kamperen of motoren heeft :+
Je bent nooit te oud om te beginnen, met kamperen en motorrijden.
Ik kan je voor beide wel wat tips geven :P

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:06
Jij kent Leo de Haas niet :/ Wat maak je ons nu Bommes....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Topicstarter
FastFred schreef op donderdag 21 september 2023 @ 08:55:
Jij kent Leo de Haas niet :/ Wat maak je ons nu Bommes....
start gogle op...Oh die dude..
Ja van gezicht, en stem herken ik hem nu wel. Zijn naam was me gewoon ontschoten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SpongeRob
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

SpongeRob

Nachtmerries zijn ook dromen..

Bommes schreef op donderdag 21 september 2023 @ 08:46:

[...]

Daar ga ik je zeker een keer aan houden. Wel gaaf trouwens dat je in Frankrijk woont. Toch ook wel een beetje zo een ik vertrek droom van veel mensen gok ik zo.
Hoe ben jij er terecht gekomen? en mag ik vragen wat je daar doet (werk of zo iets)?
[...]
Dat is een hééél lang en vermoeiend verhaal hoe ik hier terecht ben gekomen, dat zal ik je wel uit de doeken doen wanneer je hier aan komt waaien.
Momenteel ben ik het huis aan het afbouwen, dus voor werk (en dus inkomen...) heb ik nog geen tijd. Dat komt allemaal wel goed uiteindelijk. :+

"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Topicstarter
Tijdens het rijden heb ik de GoPro ook regelmatig laten meedraaien.
Helaas is het merendeel van de opnames niet bruikbaar, of echt oersaai :o

Met wat knippen en plakken kon ik er dit nog van maken.

[ Voor 3% gewijzigd door Bommes op 08-10-2023 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filthymushroom
Gaaf om dit ook nog in bewegend beeld te zien! Ik heb opeens een stuk meer beeld bij het bloed, zweet en tranen uit je verhalen.

Ik kijk uit naar de volgende trip die we met je mogen beleven!

[ Voor 1% gewijzigd door filthymushroom op 10-10-2023 12:59 . Reden: Typo ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Bommes schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 23:01:
Tijdens het rijden heb ik de GoPro ook regelmatig laten meedraaien.
Helaas is het merendeel van de opnames niet bruikbaar, of echt oersaai :o

Met wat knippen en plakken kon ik er dit nog van maken.
[YouTube: title]
Tof hoor @Bommes! _O_

Maarreh, waar blijft nou die failcompilatie? O-)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Topicstarter
@Gonadan die is er dus niet..
Geen geintje de keren dat ik omgepleurd ben had ik de camera niet lopen.

Anders had ik dat natuurlijk als eerste met jullie gedeeld, geen betere clikbait dan fails.. :+ -O-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pistole

pistole

Frutter

Ter compensatie is deze ook best vermakelijk :-D

Ik frut, dus ik epibreer

Pagina: 1