• Vlaanderen1
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 21:25
Geen matches
npolm schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 13:48:
[...]

Jazeker! Playstation Japan deelde beelden: [YouTube: 超本格オープンワールドアクションアドベンチャー『紅の砂漠』Vol.1 ❘ PLAY! PLAY! PLAY!]

PS. Ik heb de pre-order gedaan via Media Markt, hoor ik de game dan niet al eerder te ontvangen zodat ik e.e.a. vast kan downloaden? Want er staat nu levering pas donderdag!
Nee, preload is voor digitale pre-orders.
Enigste wat je misschien wel hebt als je de disc erin stopt, is de vereiste update nadat de installatie klaar is. (Volgens mij 48GB als ik het goed gelezen heb.)

• npolm
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-04 10:05

npolm

P8

Geen matches
Oke dank, jammer.

|- Rotterdam -|

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15:34
Geen matches
Nog twee dagen, ben erg benieuwd :) zag al wat over framedrops op de PS5, jammer. Ik ben vooral huiverig voor (te) ingewikkelde combat. Dat ik zoveel knoppen combinaties moet onthouden dat het meer werk is dan even lekker spelen.

• Vortigen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:48
Geen matches
Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 14:11:
Nog twee dagen, ben erg benieuwd :) zag al wat over framedrops op de PS5, jammer. Ik ben vooral huiverig voor (te) ingewikkelde combat. Dat ik zoveel knoppen combinaties moet onthouden dat het meer werk is dan even lekker spelen.
Ja, dat is bij mij ook een twijfelpunt, hoe complex de controls daadwerkelijk zijn. En of er wel genoeg verhaal in zit om mij geboeid te houden.
Het hoeft geen The Witcher 3 niveau te zijn qua story (en dat is het ook niet begrijp ik) maar wel onderhoudend genoeg.

Morgen de PC reviews! Ik gok op 23.00 onze tijd.

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:21
Geen matches
Zag mensen op de discord praten dat ze hun codes van 3rd party keysites enzo al ontvingen dus ik dacht ga eens kijken of ik hem al heb.. kom ik ineens tot de conclusie dat ik hem perongeluk 2 keer gekocht heb haha.

Ik herinner mij dat het 3x fout ging met betalingen.. gewoon issues en de 4e keer lukte het wel.. nou blijkbaar was de 3e betaling toch wel goed gegaan dus nu heb ik 2x een key voor de game en uiteraard ook 2 afschrijvingen wat me nu dus pas op valt. 8)7

Kreeg ook 2 keer een bevestigings mail blijkbaar alleen de ordernummers is 2 cijfers verschillend waardoor het me niet op viel whaha.

Wil de game heel graag spelen maar 2x hebben is toch ook weer niet nodig, gelukkig een refund optie ;p

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

• Geraedus
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 22:32
Geen matches
[...]

Jazeker! Playstation Japan deelde beelden: [YouTube: 超本格オープンワールドアクションアドベンチャー『紅の砂漠』Vol.1 ❘ PLAY! PLAY! PLAY!]

PS. Ik heb de pre-order gedaan via Media Markt, hoor ik de game dan niet al eerder te ontvangen zodat ik e.e.a. vast kan downloaden? Want er staat nu levering pas donderdag!
Nee, altijd op de dag wanneer het spel beschikbaar komt.

PSN : Geraedus

• Vortigen
Geen matches
@Ricmaniac Haha dat is grappig ja ;)
Ik zag 'm bij dat soort sites staan rond de 55 euro ofzo. Dat scheelt toch weer wat met de volle prijs van 70,--
Mocht ik 't kopen dan doe ik dat ook bij een 3rd party seller; heb daar in de loop van de jaren veel games gekocht en nog nooit problemen mee gehad.

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

• Thrazorath
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 20-04 18:16
Geen matches
Vortigen schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 16:06:
@Ricmaniac Haha dat is grappig ja ;)
Ik zag 'm bij dat soort sites staan rond de 55 euro ofzo. Dat scheelt toch weer wat met de volle prijs van 70,--
Mocht ik 't kopen dan doe ik dat ook bij een 3rd party seller; heb daar in de loop van de jaren veel games gekocht en nog nooit problemen mee gehad.
Ja heb ik zelf ook gedaan. Heb de deluxe editie voor 61 euro

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:24

Format-C

Tracing Rays

Geen matches
Lees en lurk aandachtig mee in deze thread.

Ben echt heel benieuwd naar deze game. :9~

Hopelijk is de hype niet te groot en ten onrechte.

Edit: Het ziet er iig stunning uit, voor wat ik gezien heb, en het schijnt goed geoptimaliseerd te zijn. Ben blij dat er nu toch wat games uit (zijn ge-) komen die beter geoptimaliseerd zijn en "next gen" zijn qua graphics

[ Voor 65% gewijzigd door Format-C op 17-03-2026 17:41 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 / Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:32

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Geen matches
Nog wat achtergrond informatie van DF

[ Voor 9% gewijzigd door Chaoss op 17-03-2026 22:14 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:10
Geen matches
[...]

Heb je hem voor Xbox besteld? Want dan kan je het spel namelijk wel nu al installeren via de Xbox app, want die laat je spellen instaleren zonder dat je er een licentie voor hebt.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• G_Dragon
Geen matches

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Wolverine9000
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 04-04 12:03
Geen matches
83 gb download op de ps5 pro digitaal. Weet wel niet of day 1 patch erbij zit. Zullen het rap genoeg weten.

• G_Dragon
Geen matches

• Wolverine9000
Geen matches
Mijne was maar 83 gb. Dus vermoed dat er dat er nog day 1 patch aankomt. Hopelijk komt deze een uur voor de game uitkomt. Alhoewel downloaden niet lang is bij mij. Dus maakt niet zo veel uit. .

• G_Dragon
Geen matches
Wolverine9000 schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 00:06:
[...]

Mijne was maar 83 gb. Dus vermoed dat er dat er nog day 1 patch aankomt. Hopelijk komt deze een uur voor de game uitkomt. Alhoewel downloaden niet lang is bij mij. Dus maakt niet zo veel uit. .
Ja dat denk ik ook, daarom poste ik het bericht ook nog even na jouw bericht. Met een 1 Gigabit verbinding stelt het tegenwoordig niet veel meer voor he? :p

• Wolverine9000
Geen matches
G_Dragon schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 00:09:
[...]

Ja dat denk ik ook, daarom poste ik het bericht ook nog even na jouw bericht. Met een 1 Gigabit verbinding stelt het tegenwoordig niet veel meer voor he? :p
Vind het gewoon raar op plsystation dat sommigen 123 downloaden en anderen maar 83 gb...

• G_Dragon
Geen matches
Wolverine9000 schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 00:10:
[...]

Vind het gewoon raar op plsystation dat sommigen 123 downloaden en anderen maar 83 gb...
Ja dat is ook raar, kan er zo ook even niks over vinden op Google of Twitter :o

• Wolverine9000
Geen matches
Mss per land verschillend. Of zou het verschil kunnen zijn tussen de gewone ps5 en de ps5 pro. Kan ook natuurlijk

• justifire
  • Registratie: December 2001

justifire

Shut up and squat !!

Geen matches
Base PS5 gameplay

Part 1
Part 2

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• mxmemx
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 17-04 19:32
Geen matches
Veel lovende reacties, maar ergens zegt dat stemmetje, is het niet te mooi om waar te zijn. Ik denk dat ik de eerste dag even lurk op dit forum om niet weer 70 euro te lappen voor een game die net als bijv. starfield/cyberpunk behoorlijk tegenvalt. Kan ik nog een dag langer twijfelen of ik hem op PC (Rx 9060XT) of (base) PS5 ga spelen.

• Westland1940
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 20-04 21:26
Geen matches
@mxmemx Kijk daarom eerst rustig de reviews af, die paar dagen overleef je wel ;) En ik zou voor de 9060 XT gaan natuurlijk, no brainer!

• mxmemx
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 17-04 19:32
Geen matches
Westland1940 schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 09:30:
@mxmemx Kijk daarom eerst rustig de reviews af, die paar dagen overleef je wel ;) En ik zou voor de 9060 XT gaan natuurlijk, no brainer!
Jaa eens hoor! ik kan op zn vroegst zaterdag spelen, dus tot die tijd even de reacties afwachten :)

• Vlaanderen1
Geen matches
Wat raden jullie aan om op te spelen?
PS5 Pro met een 120Hz TV of een laptop met ryzen 7, 32GB RAM en een 4070 GPU?

• WhateverSuitsU
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19:35

WhateverSuitsU

PSN: WhateverSuitsU

Geen matches

• Geraedus
Geen matches
Crimson Desert voor 58,98 voor de PS5.
https://www.allyourgames....tion-pre-order-bonus.html

Toch maar nu besteld.

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:16
Geen matches
mja ik hoor iedereen over de ingewikkelde combat maar ik zie dat eerder als een pluspunt, als je al vanaf dag 1 alles weet is er weinig meer te leren en wordt het toch snel saai?
Lijkt me juist tof dat het echt even duurt voordat je er goed in wordt. Begrijp je punt hoor dat het soms ook lekker is om onderuitgezakt even ontspannen een game te spelen, maar daarvoor heb je dan weer andere games. Zo te zien kan je zo ontzettend veel verschillende dingen doen en op verschillende manieren vechten in Crimson Desert, dat is super tof, maar het zal wel even duren voordat je alles onder de knie hebt natuurlijk.

Ik heb inmiddels genoeg gezien en heb de preorder toch gewoon geplaatst zonder reviews af te wachten, heb echt zin om op avontuur te gaan in deze gigantische sandbox.

Playstation 5

• Derbiss
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 22:42
Geen matches
Hij is al aan het downloaden hier:). Hopelijk gaat het morgen vlotjes. Veel plezier aan iedereen die ermee aan de slag zal gaan!

• G_Dragon
Geen matches
Ik zit echt uit te kijken naar die reviews!

• turambar
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:11
Geen matches
Mijn Steam download was 92.5 GB.
'Gratis' gekregen bij nieuwe systeem bij de processor + videokaart.

• Vortigen
Geen matches
G_Dragon schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 12:13:
Ik ook, maar ondertussen ben ik wel overstag gegaan en ga een key van iemand overnemen voor een mooie prijs haha :D
Ik kwam tot de conclusie dat ik het toch wel ga spelen omdat ik het zelf wil ervaren. Dus later vandaag slinger ik Steam aan voor de preload.

• Piet_Piraat7
Geen matches
Stylze schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 11:14:
[...]

mja ik hoor iedereen over de ingewikkelde combat maar ik zie dat eerder als een pluspunt, als je al vanaf dag 1 alles weet is er weinig meer te leren en wordt het toch snel saai?
Ik hou wel van uitgebreide systemen, het ging mij om de knoppen. Je kan super diepgaande combat hebben met synergie, combos en builds en tegelijkertijd maar enkele knoppen combinaties nodig hebben. Ik ben vooral bang dat ik een halve hernia krijg met niet intuïtieve controlls en knoppen combinaties.

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:18
Geen matches
Ik ook. Ben namelijk benieuwd of deze game niet een beetje too much voor me is. Moet allemaal wel een beetje behapbaar blijven in die paar uur tijd (zeg 4 uurtjes) per week dat ik tijd heb om te gamen. Heb de game al 3x gepreorderd en weer gecanceld :P Ook erg benieuwd naar de performance op de PS5!

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Apple TV 4K 2022 | Playstation 5 Pro | Playstation Portal | Xbox Series X |

• G_Dragon
Geen matches
Hulleman schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 14:17:
[...]

Ik ook. Ben namelijk benieuwd of deze game niet een beetje too much voor me is. Moet allemaal wel een beetje behapbaar blijven in die paar uur tijd (zeg 4 uurtjes) per week dat ik tijd heb om te game. Heb de game al 3x gepreorderd en weer gecanceld :P Ook erg benieuwd naar de performance op de PS5!
Gewoon rustig de tijd nemen en niet binnen een maand uit willen spelen, je moet vooral lekker gaan genieten van het spel. Je komt vanzelf bij het eind, zo speel ik elk spel dat ik speel :)

• Hulleman
Geen matches
G_Dragon schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 14:30:
[...]
Je komt vanzelf bij het eind, zo speel ik elk spel dat ik speel :)
Dat is zeker waar!

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Apple TV 4K 2022 | Playstation 5 Pro | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Rob1717
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 25-03 18:51
Geen matches
Heeft iemand toevallig z'n game al binnen die via bol.com is besteld? Heb de deluxe edition voor pc besteld maar nog niks binnen of gehoord van verzending.

• TRK
  • Laatst online: 08-04 09:01

TRK

Geen matches
Rob1717 schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 14:36:
Heeft iemand toevallig z'n game al binnen die via bol.com is besteld? Heb de deluxe edition voor pc besteld maar nog niks binnen of gehoord van verzending.
IK heb ook via BOL besteld (voor de PS5) maar ik verwacht dat je morgen past wat ontvangt of later vandaag.

• Jeroenske
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 18-04 15:47
Geen matches
Mijn "fysieke" exemplaar is ook binnen 8)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OE0ZEQGFp98ywHh7zxiUpgJYk_g=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eoLscDLAeaDrx1liAArT8lvv.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z6tsMgLIuISHcN_vV8sGvL4POng=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uewf8Eie0JCLePZPcO2xXDuS.jpg?f=fotoalbum_tile

• Jeroenske
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 18-04 15:47
Geen matches
Rob1717 schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 14:36:
TRK schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 14:49:
[...]

IK heb ook via BOL besteld (voor de PS5) maar ik verwacht dat je morgen past wat ontvangt of later vandaag.
Mijn ervaring met BOL is meestal op release dag in de bus.

• Piet_Piraat7
Geen matches
Wanneer komen eigenlijk de eerste reviews?

• Rob1717
Geen matches
Piet_Piraat7 schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 15:25:
Wanneer komen eigenlijk de eerste reviews?
Vanavund om 23:00.

• Hulleman
Geen matches
Nog twee dagen, ben erg benieuwd :) zag al wat over framedrops op de PS5, jammer. Ik ben vooral huiverig voor (te) ingewikkelde combat.
Ik ben met name huiverig voor de performance op de PS5 en Series X (Series S hebben we het maar helemaal niet over). De signalen vanuit de ontwikkelaar zijn niet goed. Zeer late embargo lift en geen consoleversies verstuurd ter review. Lijkt wel op Cyberpunk 2077 ruim 5 jaar geleden. DF mocht naar de PS5 Pro versie kijken, maar ook dat geeft te denken over de technische staat van de base consoles. Ik denk dat de 60fps modi qua beeldkwaliteit slecht zijn (FFVII rebirth praktijken) met veel framedrops. Hopelijk heb ik het mis, omdat er ook wel geluiden zijn dat de PC versie goed geoptimaliseerd is.

Ik ga t morgen wel zien en wellicht van het weekend nog even langs de winkel.

• G_Dragon
Geen matches
Jemig dan pas? Dat is echt heel laat, net zoals de release tijd om te gaan spelen. Soms mis ik wel de tijden dat het gewoon vanaf 00:00 of 12:00 's middags speelbaar was voor iedereen. Nu zijn we de halve release dag aan het wachten -O-

• WhateverSuitsU

WhateverSuitsU

Geen matches
Vlaanderen1 schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 10:54:
Wat raden jullie aan om op te spelen?
PS5 Pro met een 120Hz TV of een laptop met ryzen 7, 32GB RAM en een 4070 GPU?
Ik ga zelf voor PS5 pro, omdat ik gamen op de bank meest chill vind. Blijft een persoonlijk iets natuurlijk. Was onder de indruk van de PS5 pro beelden en heb net een nieuwe tv, dus no-brainer hier.

• Piet_Piraat7
Geen matches
WhateverSuitsU schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 15:43:
[...]
Ik ga zelf voor PS5 pro, omdat ik gamen op de bank meest chill vind. Blijft een persoonlijk iets natuurlijk.
Heb boven op zolder een behoorlijk bakbeest van een game pc staan van 3,5k en speel toch het meest op de base PS5 beneden :+ snap je voorkeur wel

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Geen matches
Ja ik ben ook wel benieuwd, ik heb Ghost of Yotei bijna op 100% en dan zoek ik wat nieuws.
Crimson Desert is normaal niet voor mij maar de diversiteit (draken, robots, etc) spreken mij dit keer wel aan, het lijkt alleen wel echt een titel waar je de reviews even moet afwachten.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Rob1717
Geen matches
G_Dragon schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 15:41:
[...]

Jemig dan pas? Dat is echt heel laat, net zoals de release tijd om te gaan spelen. Soms mis ik wel de tijden dat het gewoon vanaf 00:00 of 12:00 's middags speelbaar was voor iedereen. Nu zijn we de halve release dag aan het wachten -O-
Ik heb gelukkig de vrijdag vrij dus kan lekker tot laat doorgaan haha, maar idd ik mis die tijden ook :-(

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16:07
Geen matches
Hoe laat komen de reviews online, dacht zelf om 15:00, maar dit bleek niet zo te zijn.

• sjufke
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:22
Geen matches
23:00uur ongeveer.
Die reviews gaan we maar eens even allemaal door pluizen tot ik tot koop overga. De game industrie heeft het over zichzelf heen geroepen dat ik voorlopig niks koop in de pre-order.

Grafisch lijkt er weinig op aan te mankeren. Nu de speelbaarheid nog.

PSN: bollsie

• Donstil
  • Niet online
Geen matches
mprkooij schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 16:07:
Hoe laat komen de reviews online, dacht zelf om 15:00, maar dit bleek niet zo te zijn.
Het embargo verloopt vanavond om 23:00, dus reken er maar op dat "iedereen" het ingepland heeft voor die tijd :P

• Donstil
  • Niet online
Geen matches
[...]

Een embargo wat een uur voor release date afloopt is sowieso een beetje naar, zelden een goed teken, zeker omdat de reviewers al een tijdje spelen (maar dat ook weer niet mochten zeggen).

Maar we hopen dat dit niet voor deze game zal gelden!

• Ricmaniac
Geen matches
[...]

Komt omdat ze voor een global release gaan. En halve release dag? de game komt ook pas morgen om 23:00 live. De embargo lift is 24uur van te voren.

[ Voor 11% gewijzigd door Ricmaniac op 18-03-2026 16:36 ]

• Vortigen
Geen matches
De voorbereiding is begonnen :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yTKIVzjqC0QZnUr9ch01oWslR4E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/iHegfflB5ndWk9MU6CDL5gFp.png?f=fotoalbum_large

• G_Dragon
Geen matches
Ricmaniac schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 16:35:
[...]

Komt omdat ze voor een global release gaan. En halve release dag? de game komt ook pas morgen om 23:00 live. De embargo lift is 24uur van te voren.
Ja klopt ik weet waardoor het komt, zeker geen fan van. Daarvoor was wanneer de tijd op 00:00 sprong en het de release datum was kon je spelen, nu is vaak de halve dag al voorbij :p

Sorry als het overkomt als klagen om iets kleins, want er zijn wel ergere dingen. Maar ik weet dat meer mensen dit wel echt vervelend vinden, dagje vrij nemen voor een spel waar je jaren op wacht zit er niet meer in :p

• VirgoMossel
  • Laatst online: 15-04 13:10
Geen matches
Werkt de pre load al voor iemand bij xbox? Ik heb nog geen update..

Xbox: Virgo Mossel

• Daan0s
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 22:05
Geen matches
G_Dragon schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 17:12:
[...]

Ja klopt ik weet waardoor het komt, zeker geen fan van. Daarvoor was wanneer de tijd op 00:00 sprong en het de release datum was kon je spelen, nu is vaak de halve dag al voorbij :p

Sorry als het overkomt als klagen om iets kleins, want er zijn wel ergere dingen. Maar ik weet dat meer mensen dit wel echt vervelend vinden, dagje vrij nemen voor een spel waar je jaren op wacht zit er niet meer in :p
Dan neem je 1 dag later vrij :+

• Daan0s
Geen matches
Dubbel

[ Voor 98% gewijzigd door Daan0s op 18-03-2026 17:59 ]

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Geen matches
Volg deze game ook al een tijdje, wou hem eigenlijk op release kopen voor de PS5 Pro maar aangezien de bezorging daarvan totaal de mist in ging met bijna een week vertraging en een opengemaakte Pro doos toch maar retour gestuurd.

Eerst maar eens nieuwe TV kopen, dan de PS5 Pro en dan deze game maar eens oppakken.

Zijn er waarschijnlijk ook wel weer wat patches uitgebracht.

Maar hier ook wel benieuwd naar de reviews, op reddit was deze game toch een behoorlijke hype.

Blijf dit topic zeker volgen, ook benieuwd naar de ervaringen hier.

• G_Dragon
Geen matches
100% word een flinke opgave!
Crimson Desert has a staggering amount of content for the 100%.

• 76 unique bosses
• 467 unique characters
• 29 different mounts
• 110 different factions
• 401 creatures to discover
• 355 crafting blueprints
• 573 territories to explore
• 150 different materials
• 430 feats
• 94 secret collectibles

• Westland1940
Geen matches
Welke cijfer denken we dat het spel krijgt? Ik denk geen 10, eerder een dikke 8 of 9. Het zal geen masterpiece worden en in dat rijtje te komen staan met een Skyrim of The Witcher 3.

• Mr-Music
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Geen matches
Westland1940 schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 18:12:
Welke cijfer denken we dat het spel krijgt? Ik denk geen 10, eerder een dikke 8 of 9. Het zal geen masterpiece worden en in dat rijtje te komen staan met een Skyrim of The Witcher 3.
En waarom niet? :z

• Geraedus
Geen matches
Westland1940 schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 18:12:
En waar baseer je dit op?
Ik zou zeggen, eerst spelen en daarna pas oordelen.

• Elias2020
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 20-04 00:27

Elias2020

NIER AUTOMATA T-SHIRT!

Geen matches
Heb de fysieke PlayStation editie inmiddels binnen! Maar begrijp dat je niet kan spelen tot de day one patch er is?

• Westland1940
Geen matches
Nou nou zo bedoelde ik het niet, ik heb het over de grote gamebedrijven die cijfers gaan uitdelen. Wat kan mij dat verder interesseren? Ben gewoon benieuwd, hoe ik het ervaar staat dar los van.

• Vlaanderen1
Geen matches
Elias2020 schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 18:46:
Heb de fysieke PlayStation editie inmiddels binnen! Maar begrijp dat je niet kan spelen tot de day one patch er is?
Klopt die wordt pas actief bij game release, morgenavond om 23:00.

• Derbiss
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 22:42
Geen matches
G_Dragon schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 17:12:
[...]

Ik begrijp je punt maar.. normaal zou ik toejuichen dat een spel al x dagen/weken aantal voor de release kan besproken worden ed. Echter, en ik ben er ook schuldig aan, weet je ook dat er dan x aantal video's na x aantal seconden (bij wijze van spreken) online gaan staan met 'tips and tricks, 'do's and don'ts' etc die je dan zo snel mogelijk kan/wil bekijken. Ik probeer dat meestal te doen na x aantal tijd om te kijken wat ik beter kan doen als ik er volledig inzit. Maar ergens snap ik dus moest de uitgever dit fenomeen willen vermijden.. om het ontdekken van het spel volledig aan de speler over te laten. Ik vind ook wel dat de uitgever absoluut geen pretentie heeft om te zeggen; wij zijn de beste. Is eens een verademing dat het eigenlijk gewoon om het spel gaat.

• mobygo76
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13:15
Geen matches
Bij mij wordt het spel nog niet geupdate. Nog steeds kleine 300mb geinstalleerd op de xbox. Zijn er meer mensen die dit hebben?

• VirgoMossel
  • Laatst online: 15-04 13:10
Geen matches
mobygo76 schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 21:00:
Bij mij wordt het spel nog niet geupdate. Nog steeds kleine 300mb geinstalleerd op de xbox. Zijn er meer mensen die dit hebben?
Yep, helaas ook. Op internet staat het er helaas vol mee.

Xbox: Virgo Mossel

• mobygo76
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13:15
Geen matches
VirgoMossel schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 21:08:
[...]

Yep, helaas ook. Op internet staat het er helaas vol mee.
Ah ok, thanks. Dan doe ik verder even niks..

• Ricmaniac
Geen matches
Whaha wat maakt iedereen zich hier druk om cijfers van gamejournalists die de laatste jaren vrij duidelijk maken dat ze slecht zijn in games en gewoon posts maken om zo snel mogelijk een artikel online te hebben voor kliks :P

• ntzv
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-04 05:31
Geen matches
ja en de reden dat het 23:00 is en mensen dat een rare tijd vinden is omdat het een studio is uit Zuid Korea en het is een global timed release morgen, en ook de embargo is precies 24 uur voor de release. (Het is geloof ik dan in Zuid Korea 7 of 8 u in de ochtend (zomer of wintertijd)

"The wonder is, not that the field of stars is so vast, but that man has measured it."

• justifire
  • Registratie: December 2001

justifire

Shut up and squat !!

Geen matches
mobygo76 schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 21:00:
Hier 121GB pre-load binnen gehengeld.
Icoon staat vervolgens weer op 304MB (placeholder) maar data staat dus wel klaar :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5HLN8Yv7OYyu5KNwxASjvT-box0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hZYBGBpBbLfhlKNJ9COBdhej.jpg?f=fotoalbum_large

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• G_Dragon
Geen matches
Crimson Desert | Reviews
  • METACRITIC AVERAGE: 79
  • Gameliner – 10/10
  • Gamers Heroes – 10/10
  • The Outerhaven – 10/10
  • DualShockers – 9.5/10
  • Forbes – 9.5/10
  • GamingTrend – 9.5/10
  • But Why Tho? – 9/10
  • Areajugones – 9/10
  • ComicBook – 9/10
  • Destructoid – 8.5/10
  • IGN Benelux – 8.5/10
  • IGN Brasil – 8.5/10
  • Gamereactor UK – 8/10
  • Gaming Boulevard – 8/10
  • GamesRadar+ – 8/10
  • GAMINGbible – 8/10
  • IGN Adria – 8/10
  • IGN France – 8/10
  • TechRadar Gaming – 8/10
  • Radio Times – 8/10
  • TrueGaming – 8/10
  • Checkpoint Gaming – 7.5/10
  • Meristation – 7.5/10
  • Player 2 – 7.5/10
  • CGMagazine – 7/10
  • Game Informer – 7/10
  • GameSpot – 7/10
  • Insider Gaming – 7/10
  • Screen Rant – 7/10
  • IGN Deutschland – 6/10
  • WellPlayed – 5.5/10
  • Gamekult – 5/10
  • Critical Hits – 4.5/10

[ Voor 48% gewijzigd door G_Dragon op 18-03-2026 23:20 ]

• Wolverine9000
Geen matches
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RLKUVTiR1SKwfKCQC_sNNj1-c2Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6nMYT9X7qW7IG2gvA8UEVpf2.jpg?f=fotoalbum_large

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 20:38
Geen matches
Zijn er reviews van mensen die de game op base consoles hebben gespeeld?

• Donstil
  • Niet online
Geen matches
G_Dragon schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 23:04:
Crimson Desert | Reviews
  • Gameliner - 100
  • The Outerhaven - 100
  • Forbes - 95
  • GamingTrend - 95
  • ComicBook - 90
  • Destructoid - 85
  • GamesRadar+ - 80
  • Radio Times - 80
  • TrueGaming - 80
  • Game Informer - 70
  • GameSpot - 70
  • Insider Gaming - 70
  • TheGamer - 70
  • MC: 79
  • OC: 90
De hoogste en laagste altijd wegstrepen wat mij betreft, maar dan hou je alsnog een prima score over.

• Ricmaniac
Geen matches
Metacritic daalt ietsje hoe meer er komen. De hype was TE real zoals velen van ons al dachten waarschijnlijk :P

Desondanks een game in mijn straatje en ga ik er van genieten waarschijnlijk. Neem niet veel van de non-user reviews aan

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fild0kVynyumMb6A_FbdA20CoVU=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/5tYF2SJGFrncR7yCoiTZltNt.png?f=user_large

• Vortigen
Geen matches
Review van Force Gaming die 80+ uur heeft gespeeld.
TLDR: hij vind het geweldig!

• Timothy3000
Geen matches
Eurogamer wat gematigd. Heeft nog wat patches nodig.

• Jack_Mojo
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 23:06
Geen matches
Ricmaniac schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 23:26:
Metacritic daalt ietsje hoe meer er komen. De hype was TE real zoals velen van ons al dachten waarschijnlijk :P

Desondanks een game in mijn straatje en ga ik er van genieten waarschijnlijk. Neem niet veel van de non-user reviews aan

[Afbeelding]
Na de enorme hype op Reddit waar men minimaal een 95 voorspelde ga ik morgen lekker met een zakje popcorn daar de reacties lezen. Dat wordt geweldig _/-\o_

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:41
Geen matches
Jack_Mojo schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 00:16:
[...]

Na de enorme hype op Reddit waar men minimaal een 95 voorspelde ga ik morgen lekker met een zakje popcorn daar de reacties lezen. Dat wordt geweldig _/-\o_
Ik snap niet dat mensen dat verwachten. Het zou een goede game worden. Maar niet voor iedereen

• Ricmaniac
Geen matches
Vortigen schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 23:41:
Review van Force Gaming die 80+ uur heeft gespeeld.
TLDR: hij vind het geweldig!

[YouTube: I’ve Played 80 Hours of Crimson Desert (Review)]
Beste die ik tot nu toe gezien heb (althans vooral lopen luisteren ipv kijken) maar hoe hij het uitlegt is voor het grootste deel precies hoe ik het verwacht had. :D Heb er zin in

En M/K is dus inderdaad niet heel geliefd :P Het spelen is prima te doen maar voor (mmo)rpg spelers die gewend zijn met M/K zulke games te spelen kan je heel veel standaard dingen niet keybinden zoals we gewend zijn (map, inventory etc etc)

[ Voor 19% gewijzigd door Ricmaniac op 19-03-2026 00:46 ]

• Mr-Music
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Geen matches
justifire schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 22:12:
[...]

Hier 121GB pre-load binnen gehengeld.
Icoon staat vervolgens weer op 304MB (placeholder) maar data staat dus wel klaar :)

[Afbeelding]
Helaas nog geen preload mogelijk. Krijg een 0x87e0000d error voor PC. :-(
https://learn.microsoft.com/en-us/answers/questions/5826885/error-with-crimson-desert-pre-download
maar ben niet de enige.....

maar inmiddels doet de predownload het..... _/-\o_

[ Voor 21% gewijzigd door Mr-Music op 19-03-2026 06:51 ]

• Piet_Piraat7
Geen matches
Ik heb alleen het filmpje van IGN gezien en schrik daar wel van. Het is echt niet positief en de punten die hij aankaart zijn precies de punten waar ik bang voor ben met deze game;

- Meermaals vorige saves moeten laden van uren terug, door bugs of quests die niet meer liepen
- Open world is erg easy, boss fights ineens weer absurd moeilijk
- Controlls die niet intuïtief werken
- Puzzels die vaag en onduidelijk zijn
- Events die veel te lang doorgaan (zoals een siege die 4 uur lang duurde)

Bottom line; verwacht geen Witcher 3 of Zelda niveau.

Vandaag komt die binnen hier en ik kijk er nog wel naar uit, maar precies de punten waar ik op twijfelde (vooral controlls) blijken inderdaad zorgpunten.

• WhateverSuitsU

WhateverSuitsU

Geen matches
Is er iemand hier die de CE heeft gekocht?

• Westland1940
Geen matches
Haha, de IGN reviewer die het spel nu een 6 zou geven. Altijd IGN.

Even de review van Force Gaming gecheckt. En wat mij opvalt is dat het spel (zoals al duidelijk was) heel, heel uitgebreid is en wat complexer is dan de gemiddelde game waarmee je het zou vergelijken. Je ziet dat dit veel invloed heeft van de mmorpg Black Desert (logisch, zelfde creator). Als de opzet het zelfde is dan is het ook wat taaier en complexer. Het doet mij ook denken aan Where Winds Meet. Heel diepgaande menu's en wat complexer.

Maar voor alle drie de games geldt, ook CS denk ik, als je het door hebt heb je echt een pareltje van een game. Het is gewoon niet voor iedereen.

• Timothy3000
Geen matches
Westland1940 schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 07:40:
IGN is niet de enige outlet die het over grote bugs en onlogische controls heeft. Vind het wel mooi dat ze zich nooit door een hype laten meesleuren.

Reviews zijn all over the place dus vooral benieuwd naar de userreviews. Ik blijf nieuwsgierig maar op basis van de recensies nu wacht ik nog even op een paar fikse patches en een mooie pricedrop.

• MrGizMo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20-04 19:31
Geen matches
Westland1940 schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 07:40:
Tja IGN

Highguard kreeg een 7 van ze en daar heb je al refunds voor mtx
DA : Veilguard een 9, waren ook veel mensen tevreden over die game :+
Concord ook al een 7, ging ook heel goed met die game

• P3rf3ct1on
  • Laatst online: 18:21
Geen matches
Reviews zijn inderdaad all over the place dus toch maar gecancelled en even wachten op wat patches!

• Timothy3000
Geen matches
MrGizMo schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 08:01:
[...]

Tja IGN

Highguard kreeg een 7 van ze en daar heb je al refunds voor mtx
DA : Veilguard een 9, waren ook veel mensen tevreden over die game :+
Concord ook al een 7, ging ook heel goed met die game
Veilguard kreeg echt een terechte negen. Fantastische game.

Zo zie je maar. Reviews zijn subjectief. ;)

• Vortigen
Geen matches
Timothy3000 schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 08:16:
[...]

Veilguard kreeg echt een terechte negen. Fantastische game.

Zo zie je maar. Reviews zijn subjectief. ;)
Mee eens op beide punten. Maar vooral dat reviews natuurlijk subjectief zijn ;)

Ik neem de gok wel en duik er zelf in om zelf te ontdekken of deze game voor mij een blijvertje is.
Ik verwacht er flink wat uren in te stoppen om daar achter te komen.
Sowieso wordt dit een spel waar ik guides van zal lezen/kijken wanneer ik er zelf niet uitkom en te lang vast zit 8)

• DFJCTW033
  • Laatst online: 12:23
Geen matches
Reviews lezende is het volgens mij een spel wat gaat uitgroeien tot een topper. Heeft misschien nog wat tijd (en patches) nodig. Heb nog heel wat games liggen die ik wil spelen dus deze komt onderaan de lijst. Komt ergens in de winter wel. Voor de mensen die er nu al induiken: veel plezier!

• Ricmaniac
Geen matches
Neem aan dat die reviewers ook nog niet de day one patch hadden ? Begreep van Jordyraptor zijn video dat ze zelfs tijdens hun review versie al changes hebben doorgevoerd op basis van de reviewers feedback. Waarbij ze een aparte discord op hadden gezet voor de reviewers en communiceerde met ze etc.

En wat betreft IGN kan ik net als vele andere niet seireus nemen. zo veel games vallen bij ign in de 6-8 catogorie die daar niet thuis horen. :P

De critieken op bugs zijn altijd gegrond uiteraard. Tot nu toe verloopt het precies zoals ik verwacht had en was de game waarschijnlijk te overhyped maar van wat ik heb gezien is het juist precies wat in mijn straatje past en zie mezelf hier echt honderden uren in kunnen spenderen gezien al die gasten met 60-70 en 80 uur etc alsnog in de eerste of 2e area zijn van de 4 :P

[ Voor 46% gewijzigd door Ricmaniac op 19-03-2026 08:43 ]

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:52
Geen matches
Tot een paar dagen geleden had ik niet gehoord van dit spel, dus heb ik niets meegekregen van de hype. Ik heb drie reviews gelezen/bekeken van mijn vertrouwde kanalen en ik ben onder de indruk.
Een geweldig spel met allerlei mechanismen die erg goed met elkaar werken. Een spelwereld die aanzet tot verkennen en ook nog eens niet verveelt maar juist aanzet tot meer meer meer. En als knaller, een indrukwekkende engine die er prachtig uitziet en goed draait ook nog :)
Ik heb het gekocht, want wat ik ervan heb gezien is geen typische open world action game samenraapsel. Maar ik ga wel een paar weken wachten op patches. Wel goed om te lezen dat ze tijdens de review periode volop aan het patchen waren.

• Daan0s
Geen matches
Beetje zoals verwacht dus, ok spel maar geen absolute topper. Kijken of vandaag de PS5 review code binnen komt, anders haal ik m over paar maanden wel na de nodige patches en in de aanbieding.

• Ricmaniac
Geen matches
Daan0s schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 08:55:
Beetje zoals verwacht dus, ok spel maar geen absolute topper. Kijken of vandaag de PS5 review code binnen komt, anders haal ik m over paar maanden wel na de nodige patches en in de aanbieding.
Ik denk dat het gross alsnog verrast gaat worden en die het beter gaat doen dan een 7.8 zoals de critics het nu gebundeld geven.

Groot deel hierin is denk ik verwachtings management :P Mijn verwachting was dat het heel erg zou gaan lijken op BDO maar dan in singleplayer en volgens mij klopt dat helemaal aan al deze review video's te zien.

• Wolverine9000
Geen matches
Fightingcowboy eerlijke review. Zegt ook dat hij 78 abyss artefact had en sommige reviewer maar 20 en dat die het lastig hadden met de game daardoor....
Ik ben van mening en schiet mij niet af daarvoor. Revuews moet je met een korreltje zout nemen. Kunnen 10 mensen de game slecht vinden en ik vind de game juist goed. Kan ook omgekeerd zijn. 10 reviewer die het goed vinden en ik slecht....

[ Voor 44% gewijzigd door Wolverine9000 op 19-03-2026 09:03 ]

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:52
Geen matches
Wolverine9000 schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 09:01:
Fightingcowboy eerlijke review. Zegt ook dat hij 78 abyss artefact had en sommige reviewer maar 20 en dat die het lastig hadden met de game daardoor....
Wat bedoel je hiermee?

• Wolverine9000
Geen matches
Dat je moet Explorer etc. Hoe meer abyss artifacts je vind hoe sterker je wordt . Side quest geven je betere gear. Etc
Pagina: 1 ... 3 ... 22 Laatste

Let op:
Verhalende elementen etc de komende periode graag even in spoilers zetten :).