Vliegjes en wormpjes in koffiemachine

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobBrands
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23-04 14:28
Hallo,

Een niet al te smakelijk topic.

Al enkele hebben wij last van vliegjes en wormpjes in ons koffieapparaat (Philips EP3246/70)

Eerder dachten we dat de vliegjes zich alleen in het druipbakje bevonden, maar na deze goed gereinigd te hebben bleven er vliegjes rond het koffieapparaat zitten.

Wij maken om de 2-3 weken de zetgroep goed schoon, en vandaag zag ik hier tot mijn schrik ook de vliegjes op deze plek. De zetgroep in onze koffiemachine blijft helaas na het zetten van koffie niet goed schoon, de drap zit werkelijk overal.
Tijdens het schoonmaken van de zetgroep de de binnenkant van het apparaat zag ik ook vele wormpjes.

Het zijn geen fruitvliegjes (zie foto's).

Wie weet wat voor vliegjes dit zijn, en hoe we dit probleem kunnen verhelpen. De trek in koffie is er niet meer...

Alvast dank!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7OMHG0IAU5prh9ld2YWBQBCuRK8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ZTDil18Gmn5AgJKdxv4aiYxO.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OEnawIrIy9PRk20_ymPNrwccG2Q=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/nbEbqnNko61rY1YWkguIfwaZ.jpg?f=user_large

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:07

St@m

@ Your Service

Ik denk dat je drap bedoelt. Je oplossing is vaker schoonmaken.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Deze apparaten willen nog wel eens aan de binnenkant gaan lekken, dan kan er veel vocht blijven hangen en daar blijft gemaalde koffie aan hangen.

O.a. 'Philips EP2220/10 problemen verhelpen en onderhoud heeft hier wel wat meer info over, maar Philips biedt zelf ook onderhoud aan waarbij ze 'm ook controleren op evt. lekkages

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-04 16:10

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Bekende hoekjes idd, een crime om schoon te maken. Ik gebruik een tandenborstel en opgerold keukenpapier.

Je kan er ook eens met een stoomreiniger als je die hebt doorheen gaan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dfbt
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:27
je topic lijkt op een topic wat hier 2 maanden geleden ook al heb gestaan van iemand anders.
Misschien nog wat tips en tricks in het topic :)

Vliegjes en larven in koffiemachine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:19
Hier ook een vergelijkbare Philips koffiezetapparaat.
Afhankelijk van hoeveel koffie je drinkt, regelmatig schoonmaken.
Bij ons is dat minimaal 1, meestal 2 keer in de week.

Er zitten wel een aantal lastige hoekjes van binnen, maar met een tandenstoker ofzo is alles goed schoon te houden.

Wat ik regelmatig doe, is savonds alles zo veel mogelijk schoonmaken, en het hele apparaat zonder zetgroep laten drogen. Volgende ochtend haal je erg makkelijk alle droge koffieprut er vrij gemakkelijk uit.

Vraag me wel telkens af wie het bedenkt om overal van de slecht schoon te houden hoekjes in zo'n apparaat te ontwerpen... 🙄

8*400 ZO + 7*400 NW = 6kWp | 40° | Flevoland

Pagina: 1