Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-09 22:37
Wij zijn thee drinkers, gemiddeld per dag word er 10-15 keer heet water gebruikt om thee te zetten. Voeger altijd een waterkoker, nadeel is dat het lang duurt en je altijd te veel water kookt.

Bij toeval eens tegen een heetwaterdispenser aangelopen, de Bosch Filtriino. Op zich prima ding maar na een jaar of 2-3 begaf de eerste het. Nieuwe gekocht en na dezelfde periode, uiteraard buiten garantie, ook defect.
Omdat de Bosch niet meer leverbaar was een andere gekocht, de Caso 660. Deze is afgelopen week ook overleden, voor de verandering eens in de garantie. Plastic onderdeeltje bij de warme uitlaat gebroken.

Over het algemeen best tevreden met de dispensers, maar de levensduur tegenover de prijs is niet bepaald optimaal. Daarnaast is de warmte van het water zeker geen 100 graden wat men adverteert, eerder 90 als je geluk hebt, de Bosch kwam niet eens in de buurt daarvan.

Maar om nu te zeggen dat we zonder twijfel het vierde apparaat kopen, dat is nog niet zeker. We hebben al meerdere keren naar een Quooker achtig apparaat gekeken, maar ruimte is best een ding en energieverbruik is ook zoiets, we zijn 100% gasvrij en in de keuken niet even een groep "over". Daarnaast is de prijs ook best een ding en ik zie ook met een Quooker levensduur die niet vanzelfsprekend 10-15 jaar is. Het liefst zou ik een Quooker achtig apparaat hebben wat je uitzet wanner je het niet nodig hebt en wat gewoon op de aanrecht past ipv inbouw.

Voor nu staat er de backup waterkoker maar dat is dus geen lange termijn oplossing. Zijn er tweakers die vergelijkbare ervaringen hebben of misschien een dispenser die wél lang meegaat én echt warm water geeft ?

Oh ja, en voor er vragen komen over ontkalken, dat houden we bij én we hebben een waterontharder staan, dus kalk is minimaal,

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
1. Bij de Quooker op het werk komt het water er met veel stoom uitspuiten, zeker als het slecht weer is (lage luchtdruk).
2. Mineralen in het water zijn gezond, die heeft je lichaam nodig dus drink ook niet-ontkalkt water.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Waarom is de waterkoker geen oplossing voor lange termijn? Hoeveel 'teveel water' tap je dan? Dat lijkt mij minder te kosten dan de energie die je gebruikt om het water in de kraan op temperatuur te houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic
CH4OS schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 10:26:
Waarom is de waterkoker geen oplossing voor lange termijn? Hoeveel 'teveel water' tap je dan? Dat lijkt mij minder te kosten dan de energie die je gebruikt om het water in de kraan op temperatuur te houden...
Gaat voornamelijk om gemak en snelheid. Met de dispenser kan ik in minder dan een halve minuut tussen 2 teams meetings in een bak thee van 350ml pakken. Met een waterkoker kan die hoeveelheid meestal niet en het duurt langer.

@Juup bedankt voor de tips, maar vind een Quooker toch best wel kapitaal vernietiging. Ik lees veel mensen die er minder dan 10 jaar mee doen terwijl je €1000+ kwijt bent. Daarnaast de praktische dingen die ik al aanhaalde.

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SVMartin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Quooker beweert zelf energiezuiniger te zijn dan de waterkoker (voor wat het waard is). Wij gebruiken hem naast thee ook om heet water te tappen voor een pan aardappelen of groenten. Dat is sneller (en ik denk ook zuiniger) dan koud water elektrisch opwarmen in een pan. We koken elektrisch en hebben zonnepanelen. Je zou de Quooker 's nachts uit kunnen zetten. Maar ja, als je geen ruimte en stopcontact hebt is het eigenlijk alleen een optie wanneer je de keuken vervangt..

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Een Quooker is niks anders dan een kleine heetwater boiler. In tegenstelling tot een waterkoker houdt ie het water op temperatuur, dus is er meteen heet water beschikbaar.

Als het om gemak en snelheid gaat: koud water en de magnetron in. Dan heb je snelheid, en gewoon water uit de kraan.
Het liefst zou ik een Quooker achtig apparaat hebben wat je uitzet wanner je het niet nodig hebt en wat gewoon op de aanrecht past ipv inbouw.
En dat is dus zo'n heetwaterdispenser. Alleen heb jij nu twee vrij dure gehad. Die dingen gaan tegenwoordig gewoon een paar jaar mee en dan een nieuwe lijkt het, althans dat ervaar ik met mijn koffiezetapparaat. Dus koop gewoon een goedkope zou ik zeggen. Voor 50 euro heb je een Tornado. Doet wat het moet doen. Gaat ie na 2 jaar stuk heeft ie 2 euro per maand gekost. Voor een Quooker is dat een veelvoud. Maar die is dan ook niet alleen voor een bakje thee ;)

Overigens: de tijd tussen meetings heb je zelf in de hand. Laat je niet door je agenda tot een halve minuut pauze verleiden. Toen we nog op kantoor zaten kwam je ook iets later met een bakkie binnen ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Een quooker, of welke heetwaterkraan dan ook, is natuurlijk goed geisoleerd. Dus weinig verlies van warmte, en is daardoor energie zuiniger dan een waterkoker die niet geisoleerd is.

Mijn vriezer die op -21C staat is ook goed geisoleerd, want je voelt aan de buitenkant niet dat het daar zo koud is.

Maar of een heetwaterkraan 24/7 ook energie zuiniger is dat 10x een waterkoker aanzetten durf ik niet te zeggen. Al kan je natuurlijk ook gewoon een thermosfles vullen met de thee. En dan is denk ik een waterkoker met een thermosfles denk ik energie zuiniger.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 14:34
Let ook op dat de meeste thee eigenlijk max op 80° C gezet moet worden ipv er 90° water overheen te gieten. Kokend water is prima voor Pickwick en andere zakjes, maar als je voor losse thee gaat is iets minder heet beter (komt minder bittere smaak vrij).

Hoe vaak drink je thee per dag? Hier gebruik ik namelijk een waterkoker met thermometer...
En water in een waterkoker blijft wel kwartiertje op temperatuur... Dus stel iedereen wilt thee, dan is dat echt niet telkens met uur ertussen...

[ Voor 17% gewijzigd door 99ruud99 op 20-08-2023 11:08 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• rhwerkman
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Kan je niet gewoon een thermoskan halen en daar heet water in doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:50
Geen idee of die lang mee gaan, maar is een dompelaar misschien iets?
Ze zijn er al voor 1 kopje water. Dan worden ze reis-dompelaar genoemd.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Daam
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-07 11:16
Misschien niet het antwoord wat je zoekt, maar als je zo vaak thee per dag zet dan lijkt een oplossing waarbij je telkens één kop thee per keer zet niet de zuinigste optie.

Ik zat met hetzelfde probleem als jij en wilde daarnaast ook niet > 15 keer van de werkkamer op zolder naar de keuken lopen. De oplossing? Een pot thee zetten (waterkoker) en warmhouder met een theelichtje zoals je oma dat deed :)

Theewater behoort, zoals hierboven aangegeven, helemaal niet zo heet te zijn dat het kookt. Dit geldt wmb ook voor Pickwick-thee, al wil je deze iets langer laten trekken. Bovendien zorgt de theekan+theelichtje voor een leuke informele gespreksopener in je zoomcalls als deze net in beeld staat ;)

|  MacBook Pro | PC Acer Aspire M5810 | Foto Canon 60D, 50mm f/1.8, 18-135mm f/3.5, 28-200mm f/3.5, Rig |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic
[b]The Eagle in "Heet water voor thee"

En dat is dus zo'n heetwaterdispenser. Alleen heb jij nu twee vrij dure gehad. Die dingen gaan tegenwoordig gewoon een paar jaar mee en dan een nieuwe lijkt het, althans dat ervaar ik met mijn koffiezetapparaat. Dus koop gewoon een goedkope zou ik zeggen. Voor 50 euro heb je een Tornado. Doet wat het moet doen. Gaat ie na 2 jaar stuk heeft ie 2 euro per maand gekost. Voor een Quooker is dat een veelvoud. Maar die is dan ook niet alleen voor een bakje thee ;)
Even gekeken naar die Tomado, veel mensen die klagen dat hij spontaan gaat lopen na een paar maanden.

De Quooker is eigenlijk gewoon een no-go vanwege prijs en levensduur, daar zijn we het over eens. Tegelijk wel vaststellen dat het een erg fijn apparaat zal zijn. :)

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic
SVMartin schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 10:40:
Quooker beweert zelf energiezuiniger te zijn dan de waterkoker (voor wat het waard is). Wij gebruiken hem naast thee ook om heet water te tappen voor een pan aardappelen of groenten. Dat is sneller (en ik denk ook zuiniger) dan koud water elektrisch opwarmen in een pan. We koken elektrisch en hebben zonnepanelen. Je zou de Quooker 's nachts uit kunnen zetten. Maar ja, als je geen ruimte en stopcontact hebt is het eigenlijk alleen een optie wanneer je de keuken vervangt..
We koken op inductie, dat schijnt sneller of net zo snel te zijn dus dat winstpunt is er helaas niet.

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pixelmagic
rhwerkman schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 11:06:
Kan je niet gewoon een thermoskan halen en daar heet water in doen?
Daar had ik nog niet aan gedacht, is misschien best eens iets om te proberen !

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:42
Bru misschien?
https://bru-me.com/

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic
JukeboxBill schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 11:41:
Geen idee of die lang mee gaan, maar is een dompelaar misschien iets?
Ze zijn er al voor 1 kopje water. Dan worden ze reis-dompelaar genoemd.
Laag vermogen voor zover ik weet en dan kan ik net zo goed de waterkoker nemen denk ik

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pixelmagic
Daam schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 11:46:
Misschien niet het antwoord wat je zoekt, maar als je zo vaak thee per dag zet dan lijkt een oplossing waarbij je telkens één kop thee per keer zet niet de zuinigste optie.

Ik zat met hetzelfde probleem als jij en wilde daarnaast ook niet > 15 keer van de werkkamer op zolder naar de keuken lopen. De oplossing? Een pot thee zetten (waterkoker) en warmhouder met een theelichtje zoals je oma dat deed :)

Theewater behoort, zoals hierboven aangegeven, helemaal niet zo heet te zijn dat het kookt. Dit geldt wmb ook voor Pickwick-thee, al wil je deze iets langer laten trekken. Bovendien zorgt de theekan+theelichtje voor een leuke informele gespreksopener in je zoomcalls als deze net in beeld staat ;)
Pot thee doet iets met de smaak waar ik niet blij van word. Daarnaast loop ik bewust naar beneden en terug om thee te halen, dan beweeg je tenminste bijna elk uur tijdens het thuiswerken.

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Pixelmagic schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 11:49:
[...]

We koken op inductie, dat schijnt sneller of net zo snel te zijn dus dat winstpunt is er helaas niet.
Dan koop je een fluitketel die geschikt is voor op je inductieplaat ;)

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic
Coming soon, sold out, onbekende valuta en "coming soon: the app" zijn voor mij een aantal rode vlaggen (ik houd niet van apps om basic dingen te bedienen. Bedankt maar nee bedankt 8)

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pixelmagic
RaZ schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 11:52:
[...]

Dan koop je een fluitketel die geschikt is voor op je inductieplaat ;)
Dat is de moeite waard om eens naar te kijken ! De eerste hit op amazon heeft hier direct de WAF !

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 17:48
SVMartin schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 10:40:
Quooker beweert zelf energiezuiniger te zijn dan de waterkoker (voor wat het waard is).
Dat is onzin. Althans, het ligt een beetje aan welke aannames je maakt. Maar in een ander topic is wel eens voorgerekend dat het standby- verbruik van een Quooker gelijk staat aan (uit mijn hoofd) 800 liter water koken per jaar.

Dus ja als je 3x per dag een volle waterkoker aan de kook brengt voor één kopje thee, dan is een Quooker zuiniger. Als je je waterkoker gewoon normaal gebruikt niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 17:48
Pixelmagic schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 10:40:
[...]

Gaat voornamelijk om gemak en snelheid. Met de dispenser kan ik in minder dan een halve minuut tussen 2 teams meetings in een bak thee van 350ml pakken. Met een waterkoker kan die hoeveelheid meestal niet en het duurt langer.

@Juup bedankt voor de tips, maar vind een Quooker toch best wel kapitaal vernietiging. Ik lees veel mensen die er minder dan 10 jaar mee doen terwijl je €1000+ kwijt bent. Daarnaast de praktische dingen die ik al aanhaalde.
Ik weet niet of je zo moet denken. De meest economische oplossing voor heet water is gewoon een waterkoker. Maar zoals je zelf al zegt: het gaat vooral om gemak en snelheid. Als dat je 100 euro per jaar waard is, is het geen slechte investering toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
Pixelmagic schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 11:54:
[...]

Coming soon, sold out, onbekende valuta en "coming soon: the app" zijn voor mij een aantal rode vlaggen (ik houd niet van apps om basic dingen te bedienen. Bedankt maar nee bedankt 8)
Goh, ik heb 'm al een half jaar in gebruik. De app nog nooit gebruikt
Waterkoker (ook zo'n thee-ding met meerdere temp settings) wordt nooit meer gebruikt.
Voordeel is dat ie de kopmaat instelt en hij 'm snel vult aangezien ie alleen je kop verwarmt.

Gasten komen uit Zwitserland. Eur link:
https://bru.shop/de-eu

[ Voor 8% gewijzigd door matthijst op 20-08-2023 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic
matthijst schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 12:16:
[...]

Goh, ik heb 'm al een half jaar in gebruik. De app nog nooit gebruikt
Waterkoker (ook zo'n thee-ding met meerdere temp settings) wordt nooit meer gebruikt.
Voordeel is dat ie de kopmaat instelt en hij 'm snel vult aangezien ie alleen je kop verwarmt.

Gasten komen uit Zwitserland. Eur link:
https://bru.shop/de-eu
Dat was precies wat de Caso en Bosch ook deed. Dat bevalt eigenlijk prima maar blijkbaar is de levensduur van die dingen beperkt (net als vele andere dingen tegenwoordig).

Edit: waaattt ? €300 ?

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Pixelmagic schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 11:49:
De Quooker is eigenlijk gewoon een no-go vanwege prijs en levensduur, daar zijn we het over eens. Tegelijk wel vaststellen dat het een erg fijn apparaat zal zijn. :)
Ik zou toch voor een Quooker gaan. Met ieder apparaat zijn problemen maar de Quooker is toch best een goed apparaat. En er zijn er heel veel verkocht. En veel mensen vergeten dat zo’n Quooker wel onderhoud nodig heeft zoals nieuwe filters. Dat zorgt ook voor veel problemen.

Is in deze categorie heel zuinig, kan ook meteen warm water voor keukenkraan verzorgen, zit eenvoudig in elkaar en onderdelen zijn goed verkrijgbaar.

En MP staat vol met nette exemplaren die je voor 100-200euro ophaalt, nog 30euro erbij voor nieuwe filters en dan kun je echt wel weer even vooruit.

[ Voor 9% gewijzigd door Sethro op 20-08-2023 12:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:53
voor de aardappels op inductie vs water uit de quooker: daar is geen voordeel te halen.

voor TS: ik snap nog niet waarom een waterkoker + thermoskan niet een optie is.

ik zou trouwens wel voor de quooker gaan, heb er 1 voor 200 euro van marktplaats gehaald.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:37
En de oplossing gewoon net zoveel water in de waterkoker doen dat je nodig hebt is geen oplossing?
Er bestaan ook kleine waterkokers of een thermonskan.

[ Voor 45% gewijzigd door mr_evil08 op 20-08-2023 12:28 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeEs
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:36
1 of 2 koppen water in de waterkoker is toch echt in 1 minuut aan de kook?
Je hoeft er toch niet (te)veel water in te doen?

Van wat ik heb geleerd (of het is inmiddels achterhaald) is een waterkoker het meest efficiënt om water te koken.
Magnetron kan ook, maar let wel op dat je dan superkritisch water kan krijgen. (Meer dan kookpunt)
Dan lijkt het alsof het niet kookt, totdat je er iets ingooit of beweegt. Dat wil je niet. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Klopt klein beetje water in de waterkoker is binnen een minuut aan de kook.
Vanuit de Quooker (oid) is het echter 10seconden. Dat is echt gemak.

Energietechnisch is het natuurlijk wel de beste oplossing. Maar met zonnepanelen scheelt het al een boel.

Wij zijn hier uiteindelijk voor een losse Quooker met alleen kokend water. Het warme water wat we gebruiken in de keuken is het grootste gedeelte van de tijd kokend. Dus het ding wordt stiekem best veel gebruikt. Ook drink ik meer thee, sinds we de Quooker hebben.
Levensduur is wel een ding. Hopelijk gaat die jaren mee, maar 10 jaar verwacht ik niet.

[ Voor 41% gewijzigd door Jelte op 20-08-2023 12:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15:20
Jelte schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 12:34:
Klopt klein beetje water in de waterkoker is binnen een minuut aan de kook.
Vanuit de Quooker (oid) is het echter 10seconden. Dat is echt gemak.

Energietechnisch is het natuurlijk wel de beste oplossing. Maar met zonnepanelen scheelt het al een boel.

Wij zijn hier uiteindelijk voor een losse Quooker met alleen kokend water. Het warme water wat we gebruiken in de keuken is het grootste gedeelte van de tijd kokend. Dus het ding wordt stiekem best veel gebruikt. Ook drink ik meer thee, sinds we de Quooker hebben.
Levensduur is wel een ding. Hopelijk gaat die jaren mee, maar 10 jaar verwacht ik niet.
Onze keuken staat deze maand 10 jaar, inclusief Quooker :) En die wordt dagelijks gebruikt, meerdere liters per dag.

Ik zou echt niet meer zonder willen, het gemakt om thee te zetten is echt ontzettend fijn. De ruimte die je in een kastje kwijtraakt aan de boiler doet bij mij ook minder pijn dan een apparaat op het aanrecht :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07:26

ericplan

5180 Wp PV

Hier ook al jaren een Quooker combi. Veel thee, maar ook filterkoffie. Scheelt dus twee apparaten. Stilstandverlies heb ik zelf over langere tijd gemeten en is 0,25 kWh per dag.

Voordeel van een Quooker is natuurlijk dat je ‘m niet steeds hoeft te vullen.

[ Voor 18% gewijzigd door ericplan op 20-08-2023 13:14 . Reden: Vullen ]

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12:35
Ik maak ook wel eens thee met heet water uit onze Dolce Gusto. Gewoon geen capsule erin doen dan. Dat is heel erg snel warm, echt koken moet het eigenlijk toch niet voor thee. En dat apparaat staat er toch al.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
CrystalViriS schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 13:04:
Ik maak ook wel eens thee met heet water uit onze Dolce Gusto. Gewoon geen capsule erin doen dan. Dat is heel erg snel warm, echt koken moet het eigenlijk toch niet voor thee. En dat apparaat staat er toch al.
Sorry, nee.
Water dat uit hetzelfde slangetje komt waar koffie door heeft gelopen is vies. Ik proef dat ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
mcDavid schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 12:06:
[...]

Dat is onzin. Althans, het ligt een beetje aan welke aannames je maakt. Maar in een ander topic is wel eens voorgerekend dat het standby- verbruik van een Quooker gelijk staat aan (uit mijn hoofd) 800 liter water koken per jaar.

Dus ja als je 3x per dag een volle waterkoker aan de kook brengt voor één kopje thee, dan is een Quooker zuiniger. Als je je waterkoker gewoon normaal gebruikt niet.
Onzin, en letterlijk 1 zin later onderbouw je al dat het niet perse onzin is :+ . Als je enkel voor bakjes Thee de Quooker gebruikt wellicht - maar mijn CV ketel staat op zolder en mijn keuken kon er letterlijk niet verder vanaf zitten. Ik gebruik de quooker dus ook voor warm water en dit scheelt mij naast veel tijd ook enorm veel water en gas. Ik heb nu direct warm water i.p.v. dat ik de kraan nu eerst even moet laten lopen voordat ik de pan kan afwassen oid. Kortom: Wellicht voor Thee, wat duur maar wel enorm veel gemak - maar als je het combineert met een aantal zaken kan het wellicht een stuk goedkoper uitvallen dan je zou verwachten.

Zo stelling onzin roepen is dus 'Onzin'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic
SirMemeAlot schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 13:31:
[...]

Onzin, en letterlijk 1 zin later onderbouw je al dat het niet perse onzin is :+ . Als je enkel voor bakjes Thee de Quooker gebruikt wellicht - maar mijn CV ketel staat op zolder en mijn keuken kon er letterlijk niet verder vanaf zitten. Ik gebruik de quooker dus ook voor warm water en dit scheelt mij naast veel tijd ook enorm veel water en gas. Ik heb nu direct warm water i.p.v. dat ik de kraan nu eerst even moet laten lopen voordat ik de pan kan afwassen oid. Kortom: Wellicht voor Thee, wat duur maar wel enorm veel gemak - maar als je het combineert met een aantal zaken kan het wellicht een stuk goedkoper uitvallen dan je zou verwachten.

Zo stelling onzin roepen is dus 'Onzin'
Als het alleen om warm water gaat kan je ook een close in of plint boiler gebruiken natuurlijk, dat deden we bij ons oude huis om exact de reden die jij aanhaalt. Die zijn betaalbaar en kan je prima op een timer zetten om op te laden wanneer het gunstig is.

Mijn definitie van betaalbaar gaat niet op bij een Quooker, dat kost me met schakelaar (delen met de vaatwasser) ongeveer €1500, naast het ruimte probleem wat ik dus heb.

Tegelijk zie ik absoluut het voordeel van de Quooker of vergelijkbaar, en luxe mag ook best geld kosten. Maar het zijn op dit moment te veel minnen tegenover de plussen.

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybersijp
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 17:37
is iets voor horeca een idee ? gaat langer mee als de thuis oplossingen . zijn er echter wel in veel prijsklasses :

https://www.horecagemak.nl/warmhouden/heet-water-dispensers/

Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12:35
Jelte schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 13:20:
[...]

Sorry, nee.
Water dat uit hetzelfde slangetje komt waar koffie door heeft gelopen is vies. Ik proef dat ;)
Dat stroomt bij de Dolce gusto alleen maar door de capsule die je dus weg gooit. Ik weet niet of je verder bekend bent met dat soort apparaten maar anders zouden bij het wisselen van verschillende soorten koffie/choco/thee dranken ook alles naar elkaar gaan smaken en dat is dus juist niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Ah. Kickstarter was ie de helft.
300 is wel veel geld en 't niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:50

_Apache_

For life.

Waterkoker en een flinke thermoskan?

Geen idee hoe hard een thermoskan afkoelt maar zelf heb ik m'n mond wel eens gebrand aan een thermosfless die al 8u in mn tas zat.

Dus dat is meer dan acceptabel voor mij.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• m2011
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08:42

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:55

jdh009

FP ProMod
Ik weet niet wat voor een thee je drinkt maar een waterkoker die je op temperatuur kan instellen kan een optie zijn. Scheelt aardig wat tijd om je water maar tot 75-80 graden Celsius hoeft op te warmen i.p.v. 100 graden Celsius. Daarna op temperatuur houden of een thermoskan.

Mijn waterkoker houd de ingestelde temperatuur, indien wenselijk, een uur lang hetzelfde.

Nederland heeft geen water wat je voor gezondheidsredenen eerst aan de kook moet brengen.
70-75 graden Celsius is de juiste temperatuur voor groene thee, terwijl witte thee het beste smaakt bij een temperatuur van 80-85 graden Celsius. Voor delicate zwarte theesoorten kun je het beste mikken op een theewatertemperatuur tussen 80°C and 90°C. Voor alle andere zwarte theesoorten kun je iets heter water gebruiken, tussen 90°C en 100°C.

[ Voor 14% gewijzigd door jdh009 op 20-08-2023 15:23 ]

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sir_huxley
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:57
Heb zelf een Quooker maar eens dat een thermoskan een goede low tech oplossing is. Alternatief https://heatle.de/ (niet goedkoop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan

ericplan

5180 Wp PV

Pixelmagic schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 14:00:
[...]
Als het alleen om warm water gaat kan je ook een close in of plint boiler gebruiken natuurlijk, dat deden we bij ons oude huis om exact de reden die jij aanhaalt. Die zijn betaalbaar en kan je prima op een timer zetten om op te laden wanneer het gunstig is.

Mijn definitie van betaalbaar gaat niet op bij een Quooker, dat kost me met schakelaar (delen met de vaatwasser) ongeveer €1500, naast het ruimte probleem wat ik dus heb.

Tegelijk zie ik absoluut het voordeel van de Quooker of vergelijkbaar, en luxe mag ook best geld kosten. Maar het zijn op dit moment te veel minnen tegenover de plussen.
Het scheelt als je de juiste prijzen hanteert. Een Quooker Pro3 single tap heeft een officiële verkoopprijs van €995,- inclusief BTW. De schakelaar staat in de catalogus voor €75,-
De Pro3 is kleiner dan de Combi. Neemt dus minder ruimte in beslag en heeft ook minder stilstandsverlies

[ Voor 0% gewijzigd door ericplan op 20-08-2023 15:46 . Reden: Prijs ]

A'dam PVOutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fastedje
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 09-09 07:45
Pixelmagic schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 10:18:
Wij zijn thee drinkers, gemiddeld per dag word er 10-15 keer heet water gebruikt om thee te zetten. Voeger altijd een waterkoker, nadeel is dat het lang duurt en je altijd te veel water kookt.
Er is ook een simpele en goedkope oplossing: een goede thermoskan. Je kookt ineens genoeg water voor 7 a 9 koppen thee en je kan het uren heet houden. Verder is het ook efficiënter met energie: je hoeft moet telkens nodeloze massas materiaal op te warmen (verwarmingselement) die vervolgens weer afkoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic
ericplan schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 15:42:
[...]

Het scheelt als je de juiste prijzen hanteert. Een Quooker Pro3 single tap heeft een officiële verkoopprijs van €995,- inclusief BTW. De schakelaar staat in de catalogus voor €75,-
De Pro3 is kleiner dan de Combi. Neemt dus minder ruimte in beslag en heeft ook minder stilstandsverlies
Er komt nog het nodige bij om katje aan te passen, wat koperwerk, afvoer aanpassen en meer van dat soort dingen. Plus dat de goedkoopste dan niet onze keuze zou zijn, als je iets langer gebruikt en altijd in zicht hebt dan wil je iets wat alle mogelijkheden heeft en er netjes uit ziet. Daarmee kom ik al snel op die 1500 uit.

De thermoskan is door vele mensen genoemd, zolang er geen nieuwe dispenser is kunnen we dat best eens proberen, net als de fluitketel is ook best betaalbaar.

[ Voor 9% gewijzigd door Pixelmagic op 20-08-2023 16:59 ]

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic
jdh009 schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 15:20:
Ik weet niet wat voor een thee je drinkt maar een waterkoker die je op temperatuur kan instellen kan een optie zijn. Scheelt aardig wat tijd om je water maar tot 75-80 graden Celsius hoeft op te warmen i.p.v. 100 graden Celsius. Daarna op temperatuur houden of een thermoskan.

Mijn waterkoker houd de ingestelde temperatuur, indien wenselijk, een uur lang hetzelfde.

Nederland heeft geen water wat je voor gezondheidsredenen eerst aan de kook moet brengen.

[...]
De vorige kon temp instellen, feit is helaas dat ze geen van allen boven de 90 graden uit komen, behalve dan de Quooker. En aangezien ik alleen zwarte thee drink komt dat wel goed :*)

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:28

Theo

moederbord

Ik zou gewoon voor een simpele MOA waterdispenser van Bol.com gaan. Heb zelf drie jaar geleden soortgelijke aangeschaft voor soortgelijke prijs, en na 2 liter per dag gedurende drie jaar pruttelt deze nog gewoon dagelijks door :) Dewarmtebeeldcamera meet water van 95 graden dat eruit komt zetten.

Wel een basistip met dit soort apparaten, om de zoveel maanden even een dikke scheut citroenzuur in de watertank gooien om 'm te ontkalken.

https://www.bol.com/nl/nl...1CyA.2_58.59.ProductImage

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:48
Sethro schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 12:21:
[...]

Ik zou toch voor een Quooker gaan. Met ieder apparaat zijn problemen maar de Quooker is toch best een goed apparaat. En er zijn er heel veel verkocht. En veel mensen vergeten dat zo’n Quooker wel onderhoud nodig heeft zoals nieuwe filters. Dat zorgt ook voor veel problemen.

Is in deze categorie heel zuinig, kan ook meteen warm water voor keukenkraan verzorgen, zit eenvoudig in elkaar en onderdelen zijn goed verkrijgbaar.

En MP staat vol met nette exemplaren die je voor 100-200euro ophaalt, nog 30euro erbij voor nieuwe filters en dan kun je echt wel weer even vooruit.
Quooker Combi+ defect 4× knipper reparatie

Dit is nog een reden om geen Quooker te nemen. veel terugkomend defect bij gebruikers na 5 jaar. Als je dan gaat kijken naar kosten, kan je beter nog je waterkoker volgooien en voor de helft door de gootsteen spoele. Quooker wil onder coulance wel je kraan swappen maar dan moet je 300 tot 500 euro betalen, terwijl ze 15 jaar levensduur pretenderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Pixelmagic schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 16:58:
[...]

Er komt nog het nodige bij om katje aan te passen, wat koperwerk, afvoer aanpassen en meer van dat soort dingen. Plus dat de goedkoopste dan niet onze keuze zou zijn, als je iets langer gebruikt en altijd in zicht hebt dan wil je iets wat alle mogelijkheden heeft en er netjes uit ziet. Daarmee kom ik al snel op die 1500 uit.
voor 15 nibs heb je geen quooker met alle mogelijkheden ;)

Ik was trouwens heel cynisch over de Quooker die we sinds februari hebben, en drink geen thee. Maar wat een handig ding, zou echt niet terug willen naar de situatie zonder.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom gebruik je geen theepot? De lekkerste thee komt bij mij uit een thee pot. Gewoon 1 liter water koken zodat je niet te veel hebt en die 1 liter (4 kopjes) heb je zo weg gedronken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Sethro schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 12:21:
[...]

Ik ben het niet metj e eens dat Quooker een goed apparaat is, er zitten gewoon fouten in. Kijk bijvoorbeeld eens in Quooker Combi+ defect 4× knipper reparatie , daar kan je zien dat je elke 3/4 jaar een nieuwe kraan moet bestellen omdat de onderdelen niet te vervangen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
Wolly schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 07:55:
[...]

Ik ben het niet metj e eens dat Quooker een goed apparaat is, er zitten gewoon fouten in. Kijk bijvoorbeeld eens in Quooker Combi+ defect 4× knipper reparatie , daar kan je zien dat je elke 3/4 jaar een nieuwe kraan moet bestellen omdat de onderdelen niet te vervangen zijn.
1) Dat is altijd nog 2x zo lang als apparaten die TS nu heeft. 2) Er zijn inderdaad problemen maar als je nagaat hoeveel Quookers er zijn verkocht dan valt het wel mee. Ik ken ook zat mensen die al 10+ jaar probleemloos een Quooker hebben. Die van mij zit er ook al behoorlijke tijd in en we gebruiken dat ding heel erg veel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Sethro schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 08:13:
[...]

1) Dat is altijd nog 2x zo lang als apparaten die TS nu heeft. 2) Er zijn inderdaad problemen maar als je nagaat hoeveel Quookers er zijn verkocht dan valt het wel mee. Ik ken ook zat mensen die al 10+ jaar probleemloos een Quooker hebben. Die van mij zit er ook al behoorlijke tijd in en we gebruiken dat ding heel erg veel.
Het zal aan het model of type liggen, maar voor een apparaat van >1000 euro mag je toch wel verwachten dat het langer meegaat én dat de onderdelen te vervangen zijn. Dat is beide niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjamo
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 15:29
Wij gebruiken een paar kleine zojirushi dubbelwandige thermosflessen voor heet water. Daar blijft het erg heet in.
Bijvoorbeeld zoiets.

https://www.amazon.com/Zo...s%2C245&sr=8-1&th=1&psc=1

Niet altijd, maar vaak in America goedkoper. Er zijn er met rvs binnenkant en teflon binnenkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfbt
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14:39
wij hebben thuis een alternatieve kokend water kraan. gaat al dik 6 jaar mee zonder problemen. koste rond die tijd rond 600 euro ( kregen we hem ook nog eens zwart)

merk quooker is leuk, maar natuurlijk wel commercieel.
Met een beetje google kom je echt heel veel verschillende tegen tussen prijzen 400 en 1000.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daveytje
  • Laatst online: 14:06
Sjamo schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 08:20:
Wij gebruiken een paar kleine zojirushi dubbelwandige thermosflessen voor heet water. Daar blijft het erg heet in.
Bijvoorbeeld zoiets.

https://www.amazon.com/Zo...s%2C245&sr=8-1&th=1&psc=1

Niet altijd, maar vaak in America goedkoper. Er zijn er met rvs binnenkant en teflon binnenkant.
Wij hebben de goedkoopste thermoskan van de action voor een paar euro en daar is het water om 17.00 nog steeds heet als het om 8.00 erin gedaan wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 22:59:
Waarom gebruik je geen theepot? De lekkerste thee komt bij mij uit een thee pot. Gewoon 1 liter water koken zodat je niet te veel hebt en die 1 liter (4 kopjes) heb je zo weg gedronken.
daveytje schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 14:54:
[...]

Wij hebben de goedkoopste thermoskan van de action voor een paar euro en daar is het water om 17.00 nog steeds heet als het om 8.00 erin gedaan wordt.
Echt lekkere thee maak je vers en met vers gekookt water.

Thee in een pot smaakt na een uur zeker niet meer zo lekker als vers. En water in die thermoskan is wat mij betreft echt niet warm genoeg voor een echt lekker vers kopje thee. Wel zeker een prima alternatief als je onderweg bent. Maar thuis?
Nee, dan is vers gekookt water lekkerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic
dfbt schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 10:28:
wij hebben thuis een alternatieve kokend water kraan. gaat al dik 6 jaar mee zonder problemen. koste rond die tijd rond 600 euro ( kregen we hem ook nog eens zwart)

merk quooker is leuk, maar natuurlijk wel commercieel.
Met een beetje google kom je echt heel veel verschillende tegen tussen prijzen 400 en 1000.
Wat een cliffhanger, nuttige info zonder het merk en type te noemen ! :)

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic
Verwijderd schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 22:59:
Wat @Jelte zegt, vind thee van een uur oud niet echt smakelijk meer.

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dieks77
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:01
Pak je favorite mok, wanneer schoon, water erin tot de rand. (heb je gelijk wat overhead ivm het theezakje wat water opneemt)
Gooi in een standaard waterkoker, met een beetje mazzel komt het precies op een indicatie uit of maak je er zelf één op.
Kook voortaan alleen water precies zoveel als je nodig hebt, dat is zó klaar in kleine hoeveelheden.
Ik heb zelf een Philips waterkoker met een kopjes maatverdeling en extra laag venster.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daveytje
Jelte schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 15:38:
[...]

[...]

Echt lekkere thee maak je vers en met vers gekookt water.

Thee in een pot smaakt na een uur zeker niet meer zo lekker als vers. En water in die thermoskan is wat mij betreft echt niet warm genoeg voor een echt lekker vers kopje thee. Wel zeker een prima alternatief als je onderweg bent. Maar thuis?
Nee, dan is vers gekookt water lekkerder.
Ik maak dan ook geen thee in een pot, enkel heet water waaraan je je handen nog steeds verbrand als het er om 17.00 uit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Nu online

Fanta

FordPerformance™️

Niet direct een antwoord op je vraag, maar misschien toch nuttig. Ik ben zelf geen thee drinker, maar ik heb eens ergens gehoord dat thee pas echt lekker is als je mineraalwater (spa blauw oid) gebruikt en dat verhit in bijvoorbeeld een waterkoker. Kraanwater zou iets met de smaak doen wat veel thee drinkers niet waarderen. Mocht dit verhaal kloppen, dan zou ik dus niet voor een kokendwaterkraan (bijv. Quooker) gaan, maar voor een goede en snelle waterkoker. En misschien scheelt de opwarmtijd dan wel als je de flessen Spa blauw niet in de koelkast zet, maar in de voorraadkast..

Daily driver | Ford Fanta ST | 280pk 420Nm | Orange Fury | Performance Pack

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
@Fanta over duur en decadent gesproken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanta
  • Nu online

Fanta

FordPerformance™️

Jelte schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 18:25:
@Fanta over duur en decadent gesproken...
Als het verhaal klopt en je bent echt een thee liefhebber, dan denk ik dat dat duur wel meevalt. Reken maar eens uit hoeveel flessen mineraalwater je kan kopen van het verschil tussen een Quooker en een fatsoenlijke waterkoker, en hoe lang je daar vervolgens mee doet. Laten we voor het idee uit gaan van een Quooker van €1200 en een waterkoker van €200. Een fles mineraalwater van de AH (1,5L) kost €0,69. Daar haal je 5 grote koppen thee uit (300ml). Dat is €0,14 per kop thee. Met een prijsverschil van €1000 zijn dat ruim 7.000 grote koppen thee. Hoe is dat decadent?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
@Fanta decadent als in water uit de kraan is in Nederland fantastisch. Fleswater is duur, vervuilend en soms afkomstig uit dezelfde grondlaag als waar ze het kraanwater uit winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanta
  • Nu online

Fanta

FordPerformance™️

Jelte schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 19:19:
@Fanta decadent als in water uit de kraan is in Nederland fantastisch. Fleswater is duur, vervuilend en soms afkomstig uit dezelfde grondlaag als waar ze het kraanwater uit winnen.
Ok, maar dat geldt dus alleen als het verhaal wat ik heb gehoord over mineraalwater onzin is. Als dat zo is, natuurlijk is een Quooker dan de beste optie. Al was het maar vanwege de voordelen die het biedt naast het snel tappen van een kop thee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scheurbuik
  • Registratie: Juni 2023
  • Nu online
GeeEs schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 12:29:

Van wat ik heb geleerd (of het is inmiddels achterhaald) is een waterkoker het meest efficiënt om water te koken.
Magnetron kan ook, maar let wel op dat je dan superkritisch water kan krijgen. (Meer dan kookpunt)
Dan lijkt het alsof het niet kookt, totdat je er iets ingooit of beweegt. Dat wil je niet. :)
Natuurwetten zijn niet te achterhalen, verwarmingselement in het water zorgt gewoon voor beste overdracht. Superkritisch water haal je niet in een magnetron. Je bedoelt kookvertraging, inderdaad iets wat voor een bende kan zorgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dfbt
  • Laatst online: 14:39
Pixelmagic schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 15:48:
[...]

Wat een cliffhanger, nuttige info zonder het merk en type te noemen ! :)
specifiek geen namen benoemd omdat ik niet wil dat jij zo meteen een merkt koopt en ineens over 3 jaar mij een bericht stuurt van wtf. mocht er iets mis gaan.

Ik heb zelf een dekker easy 3 in 1 kraan, op tijd van schrijven in 2018 een kleine 649 voor betaald.

weet ik ook niet of ik linkjes mag plaatsen,

maar:

kokendwaterkraan zwart op google:
merk:Howat, Cento,Multitap 3 in 1.
Mijn hele google staat vol met kokend water kranen voor rond pakweg 500 euro.
hornbach heeft een hele eigen lijn draaiend met merk Hotto

[ Voor 9% gewijzigd door dfbt op 21-08-2023 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeEs
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:36
Scheurbuik schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 20:12:
[...]

Natuurwetten zijn niet te achterhalen, verwarmingselement in het water zorgt gewoon voor beste overdracht. Superkritisch water haal je niet in een magnetron. Je bedoelt kookvertraging, inderdaad iets wat voor een bende kan zorgen.
Dat is het goede woord inderdaad. Kookvertraging.
Desalniettemin een leuk verschijnsel... als je erop bent voorbereid ... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan

ericplan

5180 Wp PV

Waarbij opgemerkt dient te worden dat niet alle merken de naam kokendwaterkraan waarmaken.

A'dam PVOutput

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

Fanta schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 18:04:
Niet direct een antwoord op je vraag, maar misschien toch nuttig. Ik ben zelf geen thee drinker, maar ik heb eens ergens gehoord dat thee pas echt lekker is als je mineraalwater (spa blauw oid) gebruikt en dat verhit in bijvoorbeeld een waterkoker. Kraanwater zou iets met de smaak doen wat veel thee drinkers niet waarderen. Mocht dit verhaal kloppen, dan zou ik dus niet voor een kokendwaterkraan (bijv. Quooker) gaan, maar voor een goede en snelle waterkoker. En misschien scheelt de opwarmtijd dan wel als je de flessen Spa blauw niet in de koelkast zet, maar in de voorraadkast..
Kraanwater en bronwater komen in Nederland vaak uit dezelfde, of soortgelijke bron. Enig verschil i dat het kraanwater binnen een uur bij de klant (uit de kraan) komt, en flessenwater eerst verpakt, opgeslagen, getrasporteerd en verkocht moet worden waardoor het zomaar weken/maanden oud kan zijn eer het gebruikt wordt.. In dat oogpunt is kraanwater juist beter dan bronwater; het kost een fractie en het is minder processed.

Wat wél een punt is dat is het verschil tussen kalkwater en kalkvrij water om thee van te zetten, dat geeft wél een verschil in smaak. Helaas is Spa (en ander fleswater) ook gewoon kalkwater, al is in sommige gebieden in NL het fleswater zachter dan het kraanwater.. Kook je het water even in de waterkoker dan slaat het kalk neer in je waterkoker (hallo kalkaanslag!) en heb je kalkvrij water om thee van te zetten.

Mogelijk heb je dus wel een goed punt dat flessenwater anders kan zijn dan kraanwater. Maar alleen wanneer je kraanwater enorm had is, en je het water niet tot het kookpunt verwarmt.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

GeeEs schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 12:29:

Een waterkoker is een black box dat water met zo'n 95% efficientie kan opwarmen. Er gaat (bijv) 2200 watt in aan electrische energie. Deze energie wordt voor 100% omgezet in warmte. Verweg het merendeel gaat in het water zitten. Een klein gedeelte blijft 'achter' in de restwarmte van de waterkoker zelf; het element en de binnenkant worden ook warm. Tijdens het waterkoken wordt er een klein beetje water (0.1 gram?) omgezet in stoom/damp die de waterkoker verlaat waardoor je hier ook een heel klein beetje verlies hebt. Hierdoor wordt 'maar' 95% van de electrische energie omgezet in waterwarmte.

Bij een magnetronoven gaat er veel meer warmte verloren. Een magnetronbuis die heeft een rendement van zo'n 65%. Ofwel, een kilowatt aan electrische energie wordt omgezet in 650 watt aan stralingsenergie (en daarna voor zo'n 100% in waterwamte). De resterende 35% van de electrische energie verdwijnt in warmte van de magnetronbuis zelf. Hierdoor heeft zo'n buis ook koelvinnen en een enorme ventilator (die ook weer stroom verbruikt). De magnetronbuis heeft een voeding nodig in de vorm van een transformator. Deze heeft ook een redement van minder dan 100% waardoor deze ook verlies heeft. Een beetje trafo heeft een rendement van max 90%.
De ventilator om de magnetronbuis te koelen, het lampje in de cavity zelf en de motor om de plaat te draaien gebruiken samen zo'n 4% van het vermogen.

Dus: een magetronoven van 1000 watt daarvan gaat er 960 watt naar de transformator toe. Hiervan gaat er (960 * 90% = ) 864 watt naar de magnetronbuis die hiervan 562 watt aan stralingsenergie kan maken, die weer voor 562 watt aan warmte zorgt in het water. Hiertoe is het rendement maximaal 56% wat je in de magnetron kunt halen met het opwarmen van water. In de praktijk is het ietsje minder omdat er ook water verdampt waarmee je als stelregel kunt aanhouden dat het magnetronrendement maar 50% is.

Dan is die 95% van de waterkoker toch een stukje beter :)

Edit:
Voordeel van water opwarmen in de magnetron is wel dat je heel mooi het kalk kunt verwijderen. Als het water echt kookt in de magnetron slaat het kalk als fijn poeder neer op de bodem van je beker/glas. Het plakt nergens aan vast zoals kalk dat wel doet in de waterkoker maar ligt los op de bodem alsof het fijn zand is. Met een fijne zeef kun je daarom ook makkelijk het neergeslagen kalk uit het water filteren daarna.

[ Voor 7% gewijzigd door Theo op 21-08-2023 21:26 ]

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:42

Zenix

BOE!

Je hebt geen extra groep nodig voor een Quooker https://www.quooker.nl/powerswitch-31-253-03-1.html ook een overweging waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Dieks77 schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 17:38:
Pak je favorite mok, wanneer schoon, water erin tot de rand. (heb je gelijk wat overhead ivm het theezakje wat water opneemt)
Gooi in een standaard waterkoker, met een beetje mazzel komt het precies op een indicatie uit of maak je er zelf één op.
Kook voortaan alleen water precies zoveel als je nodig hebt, dat is zó klaar in kleine hoeveelheden.
Ik heb zelf een Philips waterkoker met een kopjes maatverdeling en extra laag venster.
Wel met de opmerking dat sommige waterkokers een bepaald minimum hebben qua water om (goed) te werken (de mijne slaat meteen af als het niveau onder dat minimum zit).
Nu is dat minimum bij mijn precies de hoeveelheid voor een grote mok, maar dat is dan wel een echt grote mok, niet iedereen wil zo veel thee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-09 23:08
Ik loop naar de waterkoker, pak een mok, vul ik met water uit de kraan, gooi ik in de waterkoker, zet waterkoker aan, pak de smaak thee die ik wil, soms heel eventjes wachten op de waterkoker, gooit water in de mok, laat thee even trekken naar gelang de smaak en klaar is Adje.

Kost alles bij elkaar geen 3 weken, geen druppel teveel water gebruikt, snel klaar en je kan zuipen.... of in mijn geval goed af laten koelen omdat ik dat juist lekkerder vind.

Ofwel ik kan met mijn waterkoker redelijk snel ook maar 1 mok thee zetten.
Wil je sneller let dan op verbruikt ie ook weer meer bij het zetten.

Als ik ga werken heb ik van IKEA een thee fles.
Halve liter en blijft lang heet/warm.
Je kan rechtstreeks uit de fles drinken als je zou willen.
Zelfs voor verse thee zit er een theezeefje in.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mSHccIIzGezOQsBOZYHcpRGjwso=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/clVit4ujjooT6DjMWHUhj3nO.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XnYefamdoVRu9pe4pjjWHDuMUxU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/dBVZ6NYP4rzymRx8DnYIQfXQ.jpg?f=user_large

Edit: het lijkt wel of de Apple gelovigen aangesloten zijn bij de Quooker gelovigen. Ze proberen heilig iemand te overtuigen alsof dat de uitvinding van de eeuw is terwijl het zeker geen verkeerde uitvinding is en het werkt ook erg goed (zusje heeft er 1) maar niet voor iedereen de oplossing.
Heb je een gezin en gebruik je nogal eens gekookt water dan zeg ik niet dat het niets is, maar als het met name om een kopje thee gaat dan is het meer een leuke gadget.

[ Voor 15% gewijzigd door Ad de Jong op 23-08-2023 13:46 ]

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psfan
  • Registratie: Augustus 2020
Of je zet een waterkoker bij je thuiswerkplek en neemt een paar keer per dag een fles water mee. Dan heb je altijd perfect gekookt water, voor minimale kosten en moeite?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic
psfan schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 09:55:
Of je zet een waterkoker bij je thuiswerkplek en neemt een paar keer per dag een fles water mee. Dan heb je altijd perfect gekookt water, voor minimale kosten en moeite?
Niet de wenselijke route want dan mis ik de beweging van een aantal keer per dag de trap op en af 8)

Als een poosje de waterkoker met een thermosfles in gebruik, ben er niet erg blij mee eerlijk gezegd. Er zal dus nog steeds iets anders komen maar geen haast dus.

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:26
Echte thee die gezet wordt in een pot met verse theeblaadjes gaat boven een Quooker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-09 17:55
Waarom niet een heetwater dispenser kopen vullen met kokend water en dan op de werkplek aansluiten zodat het heet gehouden word. Heb je genoeg heet water op elk moment van de dag.

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Is er eigenlijk iemand hier die het energieverbruik van de Cooker heeft bijgehouden? Wij zien zo'n ding wel als een stuk overbodige luxe ten koste van heel veel extra energieverbruik.

Geloof het of niet, maar ik hou al sinds januari 2021 bij wat de waterkoker van mijn vriendin aan energie verbruikt. In bijna 3 jaar is dat totaal 134,82 kWh. Ze drinkt zo'n 3 tot 6 bakken thee per dag denk ik.

Als ik zo een beetje rondzoek dan verbruikt een Cooker 1 tot 2 kWh per dag. Als we uitgaan van 1 kWh per dag dan hebben we hier 960 kWh bespaard door geen Cooker te nemen. Als het dichter bij 2 kWh per dag ligt.. dan zelfs 2055 kWh :o

Ik vind het echt absurde getallen voor een klein beetje meer luxe. Moet je nagaan als elk huishouden in het land zo'n ding zou hebben 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Glashelder op 30-10-2023 14:38 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ericplan

ericplan

5180 Wp PV

@Glashelder Hier zo'n idioot.

offtopic:
Langdurige meting van het verbruik van een Quooker. De Quooker wordt hier gebruikt voor twee potten thee per dag (=2,5 liter), twee potten koffie per dag (=1,8 liter) en het warme water voor schoonmaak (emmer sop, paar keer per week), de afwas, we wassen met de hand af, tweepersoons huishouden, geen vaatwasser.

Het verbruik komt op 1,62 kWh per dag.

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:56
Wij hebben sinds jaar en dag een Tefal Quick and Hot.
Geen idee van het energieverbruik, maar met de stekker erin zal hij wel verwarmd blijven.
Maar er komt wel heet (net geen kokend water volgens mij) uit.
Dus niet wachten op heet water, gewoon druk op de knop met een mok eronder en gaan. Ideaal.

[ Voor 16% gewijzigd door Arunia op 30-10-2023 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psfan
  • Registratie: Augustus 2020
Ik ken nog een andere omslachtige methode voor perfect warme thee in een handomdraai.
Schaf een inductiekookplaat aan welke te bedienen is per app.
Vul een waterkoker voor op deze kookplaat begin van de dag met water. 5 minuten voordat je naar beneden loopt, aanzetten per app. Naar beneden lopen, Heet water inschenken, weer (aan)vullen met koud water en herhalen tot eind van de dag.
Kookplaat ook te gebruiken voor koken en dergelijke.

Misschien zijn er ook gewone waterkokers op wifi, vergelijkbaar concept, iets minder omslachtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
Glashelder schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 14:37:
Is er eigenlijk iemand hier die het energieverbruik van de Cooker heeft bijgehouden? Wij zien zo'n ding wel als een stuk overbodige luxe ten koste van heel veel extra energieverbruik.

Geloof het of niet, maar ik hou al sinds januari 2021 bij wat de waterkoker van mijn vriendin aan energie verbruikt. In bijna 3 jaar is dat totaal 134,82 kWh. Ze drinkt zo'n 3 tot 6 bakken thee per dag denk ik.

Als ik zo een beetje rondzoek dan verbruikt een Cooker 1 tot 2 kWh per dag. Als we uitgaan van 1 kWh per dag dan hebben we hier 960 kWh bespaard door geen Cooker te nemen. Als het dichter bij 2 kWh per dag ligt.. dan zelfs 2055 kWh :o

Ik vind het echt absurde getallen voor een klein beetje meer luxe. Moet je nagaan als elk huishouden in het land zo'n ding zou hebben 8)7
Als je op deze manier wilt leven en ieder kWh wilt tellen zou ik zeker geen Quooker nemen.

Stilstand verlies stelt niet veel voor maar als je dat ding eenmaal hebt ga je hem ook gebruiken. En dat is zo maar 10-20 liter per dag. En water verwarmen kost gewoon vrij veel energie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Glashelder schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 14:37:

Aan de andere kant hoeft er nu geen inefficiënte gasketel meer aan geslingerd te worden voor een beetje warm water. Wat even duurt voordat de ketel op temperatuur is (tenzij die in comfort-stand staat, over verlies gesproken...) en waarbij er ook nog eens tig meter aan leidingsinhoud rechtstreeks het riool instroomt. Een Quooker, of vergelijkbare oplossing, is meer dan enkel kokend water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Sethro schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 15:32:
[...]

Als je op deze manier wilt leven en ieder kWh wilt tellen zou ik zeker geen Quooker nemen.

Stilstand verlies stelt niet veel voor maar als je dat ding eenmaal hebt ga je hem ook gebruiken. En dat is zo maar 10-20 liter per dag. En water verwarmen kost gewoon vrij veel energie.
Met een tropisch aquarium van 500 liter, in het hele huis airco's en 2 servers tel ik niet iedere kWh hoor. Ik vind alleen 500 tot 800 kWh voor beetje kokend water belachelijk uit proportie voor het kleine beetje luxe dat je ervoor terug krijgt.

Als ik dat naast het verbruik van mijn warmtepompboiler zet (zo'n 600 tot 700 kWh per jaar), dan is het verbruik van zo'n Cooker echt enorm. Die WPB produceert waarschijnlijk een veelvoud aan warm water ten opzichte van de gemiddelde Cooker. En die houdt constant 200 liter water warm. Een Cooker maar 3 tot 6 liter?

Zeker als ik het verbruik van een Cooker dan vergelijk met wat een waterkoker echt in de praktijk verbruikt.. het staat totaal niet in verhouding :o
Caayn schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 15:49:
[...]
Aan de andere kant hoeft er nu geen inefficiënte gasketel meer aan geslingerd te worden voor een beetje warm water. Wat even duurt voordat de ketel op temperatuur is (tenzij die in comfort-stand staat, over verlies gesproken...) en waarbij er ook nog eens tig meter aan leidingsinhoud rechtstreeks het riool instroomt. Een Quooker, of vergelijkbare oplossing, is meer dan enkel kokend water.
Goed punt.. is het alleen niet zo dat het leeuwendeel van die Cookers is aangesloten via een mengventiel, waardoor warm water* altijd de ketel laat aanslingen, ook al bereikt dat warme water nooit de kraan?

Ik zeg hier bewust 'warm water' en niet kokend water, ik weet dat dat via een andere aanvoer komt.

Komt nog eens bij trouwens dat een gasketel AFAIK energie-efficiënter is dan een COP1 waterkoker (als we gas zouden omrekenen naar kWhtjes en de gehele keten van energiecentrale erbij zouden betrekken :) ). Zo inefficient is dat ding niet..

[ Voor 31% gewijzigd door Glashelder op 30-10-2023 16:08 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
Glashelder schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 15:56:
[...]

Met een tropisch aquarium van 500 liter, in het hele huis airco's en 2 servers tel ik niet iedere kWh hoor. Ik vind alleen 500 tot 800 kWh voor beetje kokend water belachelijk uit proportie voor het kleine beetje luxe dat je ervoor terug krijgt.

Als ik dat naast het verbruik van mijn warmtepompboiler zet (zo'n 600 tot 700 kWh per jaar), dan is het verbruik van zo'n Cooker echt enorm. Die WPB produceert waarschijnlijk een veelvoud aan warm water ten opzichte van de gemiddelde Cooker. En die houdt constant 200 liter water warm. Een Cooker maar 3 tot 6 liter?

Zeker als ik het verbruik van een Cooker dan vergelijk met wat een waterkoker echt in de praktijk verbruikt.. het staat totaal niet in verhouding :o
Tsja 15 liter water koken kost ongeveer 1,5 kWh. Daarmee ga je al snel naar die 500 kWh per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeVv
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14:48
Glashelder schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 15:56:
[...]

Het daadwerkelijke verbruik om water te verwarmen is bij een Quooker en een waterkoker exact hetzelfde. Quooker is beter geïsoleerd, dus wellicht is het bij een Quooker zelfs efficiënter. Het enige wat je bij een Quooker extra hebt is het stilstandverlies, oftewel het warm houden van het water op momenten dat je het niet gebruikt.

Dat stilstandverlies is bij mijn Quooker zo'n 0.3kWh per dag. Alles wat een Quooker meer verbruikt dan dat is daadwerkelijk gebruik wat je ook met een waterkoker/CV-ketel zal hebben.

Want wat wel gebeurt is dat je snel gewend bent om óveral even warm of kokend water voor te pakken, want je hoeft niet meer te wachten tot het warm wordt. Pasta koken? Kokend water uit de Quooker. Handen wassen? Warm water uit de Quooker. Aanrecht schoonmaken? Warm water uit de Quooker etc. etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:10

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

PeeVv schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 16:11:
[...]

Het daadwerkelijke verbruik om water te verwarmen is bij een Quooker en een waterkoker exact hetzelfde. Quooker is beter geïsoleerd, dus wellicht is het bij een Quooker zelfs efficiënter. Het enige wat je bij een Quooker extra hebt is het stilstandverlies, oftewel het warm houden van het water op momenten dat je het niet gebruikt.

Dat stilstandverlies is bij mijn Quooker zo'n 0.3kWh per dag. Alles wat een Quooker meer verbruikt dan dat is daadwerkelijk gebruik wat je ook met een waterkoker/CV-ketel zal hebben.

Want wat wel gebeurt is dat je snel gewend bent om óveral even warm of kokend water voor te pakken, want je hoeft niet meer te wachten tot het warm wordt. Pasta koken? Kokend water uit de Quooker. Handen wassen? Warm water uit de Quooker. Aanrecht schoonmaken? Warm water uit de Quooker etc. etc.
Bij een waterkoker, kook je eigenlijk altijd meer water dan je nodig hebt, want je wilt niet te weinig hebben. Daar zit het verlies van een waterkoker. Hoe zich dat verhoudt hangt natuurlijk heel erg af hoe je water kookt. Genoeg mensen vullende waterkoker voor 1 kopje thee.

Maar de TS heeft al aangegeven geen Quooker te willen hebben.
Water koken op inductie en gewoon een zeer goede thermosfles van formaat kan voor een dag toch ook uitkomst bieden en is relatief goedkoop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pc_freak1
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 09-09 20:51
wij hebben nu een tijdje een Hotto heetwaterkraan, erg tevreden mee. wellicht de overweging waard?
https://www.hornbach.nl/p...oset-5-l-chroom/10153234/

edit:
bij ons als vervanger van de close in boiler geplaatst door dit mengventiel toe te passen: https://www.hornbach.nl/p/hotto-mengventiel/10153243/

[ Voor 29% gewijzigd door pc_freak1 op 30-10-2023 16:20 ]

Als je het niet probeert, kun je het sowieso niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pixelmagic
Even een update.

Na een paar maanden de waterkoker met thermos te hebben gebruikt kregen we er toch de balen van. Duurde lang en altijd te veel water. Dus toch maar weer een waterdispencer gekocht, deze keer de Caso HW 550. Temperatuur en hoeveelheid instelbaar dus nooit te veel of te weinig.

Water wat er uit komt is 95 graden dus prima voor thee. Is hetzelfde merk als de vorige en aar weer bij amazon gekocht vanwege geld terug mocht hij binnen 2 jaar defect gaan. Hopelijk gaat deze lang(er) mee.

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Welk thee drink je? Want ik krijg moordneigingen van mensen die groene/witte thee schenken met kokend water :( O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pixelmagic
Amdwarrior schreef op donderdag 21 december 2023 @ 09:59:
Welk thee drink je? Want ik krijg moordneigingen van mensen die groene/witte thee schenken met kokend water :( O-)
Da's niet echt in thema van de kerst, die gedachte :+

Ik drink alleen zwarte thee en dus zo warm mogelijk. De vrouw drinkt smaakjes en kleurtjes en wil dus wat koeler en kan dat ook met deze machine.

Praktijk is dat als je het water van 95 uit de machine in een kom laat lopen het maar een graag of 90 is en voor vrijwel elke thee goed te doen is.

PVoutput van mijn 4950Wp

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:44
99ruud99 schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 11:06:
Let ook op dat de meeste thee eigenlijk max op 80° C gezet moet worden ipv er 90° water overheen te gieten. Kokend water is prima voor Pickwick en andere zakjes, maar als je voor losse thee gaat is iets minder heet beter (komt minder bittere smaak vrij).

Hoe vaak drink je thee per dag? Hier gebruik ik namelijk een waterkoker met thermometer...
En water in een waterkoker blijft wel kwartiertje op temperatuur... Dus stel iedereen wilt thee, dan is dat echt niet telkens met uur ertussen...
Zwarte thee mag best heter ;-) Daarnaast als je echt de flavors los wilt laten komen, kun je beter de thee naderhand erin scheppen. Zo komt naar mijn ervaring de flavor beter en zachter los.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Wolly schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 07:55:
[...]

Even tegengeluid. Quooker. 13 jaar oud. Nooit onderhoud. Werkt nog perfect.
Dus?

En mocht de dispenser het begeven, er zijn ook thermoskannen die dubbelfunctie hebben als waterkoker.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Cyberpope schreef op donderdag 21 december 2023 @ 22:27:
[...]

Dus?

En mocht de dispenser het begeven, er zijn ook thermoskannen die dubbelfunctie hebben als waterkoker.
N=1 natuurlijk. Genoemd topic bevat veel meldingen van defecten die structureel zijn dus je hebt mazzel of niet een model wat de genoemde problemen heeft.

• Sethro
Cyberpope schreef op donderdag 21 december 2023 @ 22:27:
[...]

Dus?

Dan word het wel is tijd het filter te vernieuwen en kalk eruit te scheppen. Bij mij kwam er na 7jaar ongeveer 3 kilo kalk uit dat ding.

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Pixelmagic schreef op donderdag 21 december 2023 @ 17:05:
[...]

Da's niet echt in thema van de kerst, die gedachte :+

Ik drink alleen zwarte thee en dus zo warm mogelijk. De vrouw drinkt smaakjes en kleurtjes en wil dus wat koeler en kan dat ook met deze machine.

Praktijk is dat als je het water van 95 uit de machine in een kom laat lopen het maar een graag of 90 is en voor vrijwel elke thee goed te doen is.
Mijn haat tegen groene thee kwam vooral door mensen die kokend water over groene thee gooien :')

Nu drink ik het dagelijks gewoon 75 graden aanhouden en smaakt heerlijk 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Wolly schreef op donderdag 21 december 2023 @ 22:37:
[...]

N=1 natuurlijk. Genoemd topic bevat veel meldingen van defecten die structureel zijn dus je hebt mazzel of niet een model wat de genoemde problemen heeft.
Zeker, maar dit geldt over het algemeen in mijn omgeving. Die van mijn zwager is nog ouder en die van mijn andere zus is gok ik net 1 jaartje jonger. Allemaal zonder problemen.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeroenzer
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:07
Jeetje,
als je al niet kan wachten op een waterkoker....

Als dat jasje van jouw beschadigd is en je wilt er wat aan doen....

Pagina: 1 2 Laatste