Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zwartoog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 21:33
Fanta schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 18:04:
Niet direct een antwoord op je vraag, maar misschien toch nuttig. Ik ben zelf geen thee drinker, maar ik heb eens ergens gehoord dat thee pas echt lekker is als je mineraalwater (spa blauw oid) gebruikt en dat verhit in bijvoorbeeld een waterkoker. Kraanwater zou iets met de smaak doen wat veel thee drinkers niet waarderen. Mocht dit verhaal kloppen, dan zou ik dus niet voor een kokendwaterkraan (bijv. Quooker) gaan, maar voor een goede en snelle waterkoker. En misschien scheelt de opwarmtijd dan wel als je de flessen Spa blauw niet in de koelkast zet, maar in de voorraadkast..
Afhankelijk van waar je woont, klopt dit verhaal wel of niet :)

Vooral in het buitenland is het kraanwater niet altijd top. Koud water smaakt dan nog OK, maar eenmaal gekookt krijgt goede thee een vreemde bijsmaak. Zakjes Pickwick en consorten hebben hier niet zo'n last van. In buitenlands kraanwater zit vaak chloor en veel kalk, beiden kook je er niet makkelijk uit. Op vakantie pak ik ook vaak flessenwater als ik een goede kop thee wil.

Met Nederlands kraanwater heb ik een dergelijk onderscheid nooit kunnen proeven. Nederlands kraanwater is gewoon supergoed. Ze stoppen het zelfs in flessen en verkopen het als mineraalwater :P

Ofwel: in NL geen issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20:53

Fanta

FordPerformance™️

Zwartoog schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 08:57:
[...]

Afhankelijk van waar je woont, klopt dit verhaal wel of niet :)

Vooral in het buitenland is het kraanwater niet altijd top. Koud water smaakt dan nog OK, maar eenmaal gekookt krijgt goede thee een vreemde bijsmaak. Zakjes Pickwick en consorten hebben hier niet zo'n last van. In buitenlands kraanwater zit vaak chloor en veel kalk, beiden kook je er niet makkelijk uit. Op vakantie pak ik ook vaak flessenwater als ik een goede kop thee wil.

Met Nederlands kraanwater heb ik een dergelijk onderscheid nooit kunnen proeven. Nederlands kraanwater is gewoon supergoed. Ze stoppen het zelfs in flessen en verkopen het als mineraalwater :P

Ofwel: in NL geen issue.
Dit klopt niet helemaal. Het zijn de mineralen in het water die de smaak beïnvloeden. In Nederlands kraanwater zitten vrij veel mineralen. Ik wil er wel bijzeggen dat dit natuurlijk alleen belangrijk is voor de fijnproevers. Zoals je zegt zal je met een Pickwick zakje het verschil waarschijnlijk niet proeven.

Daily driver | Ford Fanta ST | 280pk 420Nm | Orange Fury | Performance Pack

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pixelmagic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-09 12:56
Jeroenzer schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 08:51:
Jeetje,
als je al niet kan wachten op een waterkoker....
Wat een waardevolle toevoeging, dank hier voor !

PVoutput van mijn 4950Wp

Pagina: 1 2 Laatste