Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:03

remco_k

een cassettebandje was genoeg

ybos schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 20:24:
[...]

Als je een groter aggregaat aansluit zal de 16A zekering trippen dus die nul gaat er echt niet uitbranden :N
Welke 16A zekering? (=retorische vraag!)

[ Voor 4% gewijzigd door remco_k op 16-08-2023 20:26 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
UnitVision schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 19:48:

Dat je de pennen raakt van zo'n stekker (CEE) is ook bijna nihil.
Wat? :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beginner
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:57
@ybos Als TS nadenkt voor dat hij iets doet kan het allemaal wel goed gaan. Als hij iets langer nadenkt laat hij dit idee volledig varen. Nutteloos en veel te gevaarlijk. Ik ben echter bang dat hij het onderschat en dat is de eerste grote fout.
Ik heb dit soort geintjes wel eens gezien in Azië. Stroom viel uit. Aggregaat werd gestart en kabel met 2 stekkers werd aan de ene kant in een leeg stopcontact gestopt en daarna de andere kant in het stopcontact van de aggregaat. Daar werkt het omdat ze toch geen aardlekschakelaar hebben en geen aarde, de stroom geregeld uitvalt en mensenlevens toch minder van belang zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
remco_k schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 20:25:
[...]

Welke 16A zekering? (=retorische vraag!)
Die ik er bij bedacht heb. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ivow85
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 20:41
ybos schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 20:24:
[...]

Als je een groter aggregaat aansluit zal de 16A zekering trippen dus die nul gaat er echt niet uitbranden :N
Niet volgens het schema in de OP.

Daar wordt de aggregaat namelijk ingevoerd op de C16 krachtautomaat. Waarbij de fase voor die automaat alvast wordt doorgelust. Dus bij een zwaarder aggregaat gaat er potentieel tot 48A continue door de nul voordat de C16 automaat tript..

Ik heb het niet verzonnen hoor. En die doorlus is slechts één van de levensgevaarlijke ideeën die hier voorbij gekomen zijn.
Ja, ik lees echt wel goed. En begrijp het ook goed. Het is allemaal een plan wat je niet moet willen uitvoeren als je waarde hecht aan je leven, je gezinsleden en je woning.

Ik kan mij in mijn leven slechts 2 keer een stroomstoring herinneren die dusdanig lang duurde dat back-up power wenselijk was geweest.
1 keer was het regionale hoogspanning-trafostation deels uitgefikt en heeft het de hele avond en nacht geduurd. Was 25 jaar geleden ofzo. In de winter, dus werd ook koud in huis.
En de tweede keer was in maart 2015 en zat een groot deel van de randstad urenlang zonder stroom op een werkdag.

De overige stroomstoringen waren veel korter en beperkt tot straat of wijk.

In geval van een zeer sporadische grote stroomstoring zie ik het probleem niet om vanaf het aggregaat een degelijke kabelhaspel naar binnen te rollen en vanaf daar de koelkast, vriezer en eventueel cv-ketel + laptop en een lampje van stroom te voorzien met behulp van een paar verlengsnoeren. In de winter misschien nog een 1000W infrarood paneeltje erbij zodat je in elk geval één plek in huis warm kan houden.

Of ipv de aggregaat met de eerder door mij aangehaalde powerstation + zonnepaneel.

Scheelt een hoop gevaar voor iedereen gezien de zeldzaamheid van langdurige stroomstoringen is het ook eigenlijk geen extra moeite om als het zover is die verlengkabels pas uit te rollen. Wat TS dan nu moet doen, is simpelweg voldoende degelijke verlengkabels aanschaffen en een goede haspel (met meerdere contactpunten) aanschaffen. Zodat als er wat gebeurt de juiste spullen in huis zijn.

Bij keuze voor de aggregaat ook zorgen voor maandelijks testen en voldoende houdbare brandstof (E10 benzine is niet oneindig houdbaar), want als je dat ding niet regelmatig test en onderhoudt zul je zien dat het niet werkt op het moment dat je hem een keer nodig hebt.

[ Voor 4% gewijzigd door Ivow85 op 16-08-2023 22:18 ]

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 28-12-2024
*knip* nutteloze kick

[ Voor 94% gewijzigd door Proton_ op 02-12-2024 11:37 ]

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.