Tja, als je al hip van jezelf bent hoeft dat ook niet 😁 en helaas eens met jouw mening. Dit laatste zeg ik ook om niet-hip te zijn.blobber schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 00:07:
Om ook maar ff mijn opinie te geven: zeer teleurstellende serie.En dat zeg ik niet om hip te zijn, maar omdat ik het een zeer teleurstellende serie vindt
Wat bedoel je hier precies mee?alienfruit schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 19:34:
spoiler:Dan heb je het probleem nog dat lightsabers niks meer waard is. Je gaat er niet meer aan dood etc
Verder, ik vond het een vermakelijke serie. Andor vond ik beter, maar Obi-Wan was bijvoorbeeld een stuk slechter.
Ik heb ook genoten van de serie hoor, zaten echt hele toffe dingen in.Player1S schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 19:20:
[...]
Ik heb er ook van genoten. Helaas is het extreem hip om overal maar op te k**keren tegenwoordig![]()
Dat einde open zou zijn was al te verwachten aangezien er film aangekondigd was voor de huidige groep series.
Maar ik snap de teleurstelling wel na zo’n finale. Want wat heeft deze hele onderneming nu voor nut gehad? Het is gewoon stuivertje wisselen geweest.. die twee Sith, Ahsoka en Sabine zijn van stelsel geruild met Thrawn en Ezra. Het is dus alleen maar erger geworden terwijl alles voorkomen had kunnen worden.
Lui schrijfwerk dit..
The Empire Strikes Back:yorroy schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 22:38:
Maar ik snap de teleurstelling wel na zo’n finale. Want wat heeft deze hele onderneming nu voor nut gehad? Het is gewoon stuivertje wisselen geweest.. die twee Sith, Ahsoka en Sabine zijn van stelsel geruild met Thrawn en Ezra. Het is dus alleen maar erger geworden terwijl alles voorkomen had kunnen worden.
Lui schrijfwerk dit..
"Maar ik snap de teleurstelling wel na zo'n finale. Want wat heeft deze onderneming voor nut gehad? Het is gewoon stuivertje wisselen geweest... Lando en Luke's mechanische hand hebben de plek ingenomen van Han en Luke's vleeshand. Het is dus alleen maar erger geworden terwijl alles voorkomen had kunnen worden."
Ik geef toe dat het schrijfwerk niet altijd sterk is, maar dat is niet het enige dat ik beoordeel. Het blijft space opera (zeker als het om Jedi's gaat), dus ik neem het allemaal niet zo serieus.
[edit]
Oh, en die twee zijn geen Sith. Het zijn geen Jedi en ze willen macht, maar je ziet dat hun motivaties, rituelen en methodes anders zijn dan die van Sith.
[ Voor 12% gewijzigd door The Zep Man op 08-10-2023 19:36 ]
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
Het was al bekend dat de series een opzet waren naar een film. Daarnaast mogelijk 2e seizoen van ahsoka. Dus het open einde was te verwachten
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Ik denk dat dat het isalienfruit schreef op donderdag 28 september 2023 @ 13:06:
[...]Ik vind het maar zwak Star Wars. [...] in het geheel valt de serie qua verhaal erg tegen. Misschien komt het omdat ik nooit Rebels heb gekeken.
Van Clone Wars heb ik (zo nu en dan met moeite) alles gezien, van Rebels eigenlijk niks maar dankzij het handige must-watch lijstje van Disney+, waarin ook wat Ahsoka en Tales of the Jedi content in voor komt, was ik up to date en klaar om Ahsoka te kijken.
Dit seizoen had alles voor de fans van de animatieserie, ook wat voor de prequel fans en ik denk dat het voor fans die niet bekend zijn met Clone Wars / Rebels een mooie eerste kennismaking was.
Filoni heeft met dit eerste seizoen vind ik een goede start gemaakt om (samen met de series BoBF, Mandalorian en Kenobi) de hoeveelheid (nieuwe) canon rondom de originele trilogie en de prequels op zo'n manier aan ons voor te schotelen dat we straks een duidelijk overzicht hebben van wat er gebeurde in de periode vanaf de dood van Qui-Gon Jinn tot aan de opkomst van de First Order, even heel simpel gezegd.
Voorafgaand van het eerste seizoen van The Mandalorian had ik geen interesse in de hele animatieserie, want: animatie. En hoe kon zoiets nou hetzelfde zijn als de originele trilogie die geweldig was, de prequels die meh waren maar naarmate de jaren verstreken goed rijpten, de sequels (tja....) en een spin-off film zoals Rogue One.
Maar met de introductie van nieuwe, ogenschijnlijk belangrijke personages en voorwerpen in deze show zoals The Armorer, Bo-Katan, de Darksaber en een nieuwe Moff ging ik het gevoel krijgen dat ik iets belangrijks had gemist, dat ik iets gezien moest hebben om de canon echt te kunnen begrijpen.
Wat dat gevoel deed versterken waren de verschijningen van Stormtroopers ("Huh? Een baby Yoda en Stormtroopers? Waar in de tijdlijn zitten we nu precies?), Boba Fett en Luke Skywalker.
Er gingen dingen door elkaar heen die wel moesten kloppen, maar ik miste dat verhaal.
Ik kan nu zeggen dat het loont om je over die animatie-allergie heen te zetten en Clone Wars te gaan kijken, het zijn gelukkig hapklare brokken van 20 minuten per aflevering die je lekker tussendoor op kunt zetten en zo al die stukjes informatie over gebeurtenissen en oude en nieuwe personages tot je kunt nemen.
Ongelooflijk veel dialoog van de bekende gezichten uit Episode 2 en 3 met Ahsoka, en zij op haar beurt weer met nieuwe personages als Captain Rex en Bo-Katan.
Dit gaat ook op voor Rebels. Ik vind het ergens jammer dat ik alleen de essentiële afleveringen (volgens Disney) heb gekeken in de weken voordat Ahsoka uit kwam, dus nu het eerste seizoen van Ahsoka ten einde is gekomen ga ik dat toch maar oppakken.
Na het zien van Rebels is het bijv. ook makkelijker te begrijpen waarom de laatste paar seconden van Baylan Skoll en waar hij op dat moment op staat zo belangrijk zijn en wat ze daar in een 2e seizoen hopelijk mee gaan doen.
Heb je die kennis niet dan zijn er toch best wel wat dingen uit dit eerste seizoen Ahsoka onduidelijk en onbewust langs je heen gegaan, ga je je dus meer focussen op de personages en zie je daarin snel tekortkomingen: het verhaal van ieder personage is al verteld in Clone Wars en Rebels en dus lag daar nu nauwelijks tot geen nadruk op. Ja, we hebben wat meegekregen over de bijzondere relatie tussen Ahsoka en Sabine, maar wie zijn Hera, Jacen, Chopper en Thrawn nu weer?
Wat betreft de houding/trekjes van de animatie personages zijn de acteurs voor de Ahsoka tv-serie prima gecast, maar het ontbreekt dus aan inhoud, en dat wordt ons probleem gemaakt: hadden we Rebels maar moeten kijken.
TL;DR: ik begrijp je volkomen, en als ik geen kennis had van Rebels en er nog niets van had gezien dan waren we het volkomen eens geweest.
Denk dat dit ook wel een beetje het probleem van Disney Star Wars is. Ze leggen niet een basis voor de fans die niet alles hebben gekeken ipv. daarvan val je in soort van 'zwart gat' waar dingen niet te volgen zijn.
Stomme vraag misschien maar @Statiegeld als je het over Clone Wars hebt bedoel je dan de 3d-animatieserie? Ik kan mij namelijk niet herinneren dat Ahsoka voor kwam in de Clone Wars.
Stomme vraag misschien maar @Statiegeld als je het over Clone Wars hebt bedoel je dan de 3d-animatieserie? Ik kan mij namelijk niet herinneren dat Ahsoka voor kwam in de Clone Wars.
[ Voor 30% gewijzigd door alienfruit op 09-10-2023 13:54 ]
Maar dat zal met ieder universe zijn waarin we verschillende clusters van helden en vijanden over een decennia durende tijdlijn volgen.
Het zou ook een beetje afgezaagd zijn als kijkers van de animatie series ineens kwartieren aan herkauwde backstory moeten gaan doorkijken, en zou het overigens de productie ook nog een flink stuk duurder maken.
Het was IMO een goede keuze van de serie om vooral in het 'nu' te blijven, vooral met hoeveel er moest worden behandeld.
Nu hopen dat de actrice achter Sabine Wren nog aardig wat acteerles krijgt, en dat volgend seizoen iedereen Thrawn-niveau CGI ogen heeft, want die 'The Witcher S1-achtige' kleurlenzen waren wel heel cheezy.
Het zou ook een beetje afgezaagd zijn als kijkers van de animatie series ineens kwartieren aan herkauwde backstory moeten gaan doorkijken, en zou het overigens de productie ook nog een flink stuk duurder maken.
Het was IMO een goede keuze van de serie om vooral in het 'nu' te blijven, vooral met hoeveel er moest worden behandeld.
Nu hopen dat de actrice achter Sabine Wren nog aardig wat acteerles krijgt, en dat volgend seizoen iedereen Thrawn-niveau CGI ogen heeft, want die 'The Witcher S1-achtige' kleurlenzen waren wel heel cheezy.
Oh sorry als ik daarin niet duidelijk was: met Clone Wars bedoel ik de animatieserie inderdaad.alienfruit schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 13:48:
Denk dat dit ook wel een beetje het probleem van Disney Star Wars is. Ze leggen niet een basis voor de fans die niet alles hebben gekeken ipv. daarvan val je in soort van 'zwart gat' waar dingen niet te volgen zijn.
Is overigens een flinke pil, al die seizoenen, maar de momenten dat er dingen plaatsvinden of scenes langs komen die eigenlijk een 1 op 1 kopie zijn uit de prequel films ga je toch weer even die flashback naar de films krijgen, wat het een interessante combinatie maakt van nieuw en oud Star Wars
Maar moet je als een storyteller alles voorkauwen voor de kijkers die niet alles gezien hebben? Zeker als we het hebben over gewoon films en series. Comics en boeken vind ik dan nog een ander verhaal, maar volgens mij doet Mando S2 dat bijvoorbeeld prima met bijvoorbeeld Cobb Vanth.
Is dat ook niet exact waar deze serie kritiek op krijgt? Een paar characters die met de armen over elkaar staan en tegen elkaar langdradig praten. Nou top... mag ik als trouwe kijker straks 2 afleveringen kijken waar een paar characters een andere serie gaan recappen...
Zeker als je dan zegt dat je een MCU achtige timeline wil... je gaat toch ook niet Infinity War kijken zonder dat je in ieder geval een paar van de eerdere films hebt gezien? Ik snap het kritiekpunt wel dat het tegenwoordig heel veel content is, maar je kunt niet zeggen dat je alles aan elkaar verbonden wilt hebben zoals de MCU maar dan ook klagen dat je alles gezien moet hebben.
Is dat ook niet exact waar deze serie kritiek op krijgt? Een paar characters die met de armen over elkaar staan en tegen elkaar langdradig praten. Nou top... mag ik als trouwe kijker straks 2 afleveringen kijken waar een paar characters een andere serie gaan recappen...
Zeker als je dan zegt dat je een MCU achtige timeline wil... je gaat toch ook niet Infinity War kijken zonder dat je in ieder geval een paar van de eerdere films hebt gezien? Ik snap het kritiekpunt wel dat het tegenwoordig heel veel content is, maar je kunt niet zeggen dat je alles aan elkaar verbonden wilt hebben zoals de MCU maar dan ook klagen dat je alles gezien moet hebben.
Join me Luke and together we can rule Tweakers ;)
Zoals ik eerder noemde heb ik Clone Wars en Rebels niet gezien. Dat deed niets af aan Ahsoka.alienfruit schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 13:48:
A New Hope begint ook als 'episode IV' ergens in het midden van een saga. Er wordt naar een rijke geschiedenis gehint waar men toen niets vanaf wist. Dat is prima.
Het is als een reis. Het startpunt en het einde zijn slechts excuses voor de reis om te bestaan. Het is de weg tussen die twee punten die het interessant maakt.
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
Ja, maar bij A New Hope worden karakters nog geïntroduceerd. Wat ik nou niet echt geval vind bij Ahsoka. Maar goed ik spoor niet wat ik vind de Boba Fett serie stukken beter. Dat was nog verfrissend qua manier van verhaalvertelling.