Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:11

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter

[Serie] Star Wars: Ahsoka
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BnKOD1YKjGlmjecb3LeBJDGmy8s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ycj8ALZ3UyzSSN2AN0n8Zzec.png?f=user_large
Release-datum: 23-08-2023

Het is bijna zover! Ik zag nog geen topic over deze serie, kijken mensen er niet naar uit? :)

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Ahsoka | Official Trailer | Disney+

Ahsoka pikt de draad op na de finale van de serie Star Wars: Rebels, waarin een oudere Ahsoka op zoek ging naar de jonge Jedi Ezra Bridger en de schurkachtige Grand Admiral Thrawn, het speelt zich af na de val van het Keizerrijk en volgt de voormalige Jedi-ridder Ahsoka Tano, terwijl zij een opkomende bedreiging voor een kwetsbaar sterrenstelsel onderzoekt.

Seizoenen

Seizoen 1
AfleveringWeekdagDatumNederlandse tijd
1Woensdag23 augustus 202309:00 uur
2Woensdag23 augustus 202309:00 uur
3Woensdag30 augustus 202309:00 uur
4Woensdag6 september 202309:00 uur
5Woensdag13 september 202309:00 uur
6Woensdag20 september 202309:00 uur
7Woensdag27 september 202309:00 uur
8Woensdag4 oktober 202309:00 uur

Tijdlijn

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ErD_4s7_h4wSZBW_bOxFVeVyC0I=/x800/filters:strip_exif()/f/image/QuD5kvOtOt1k0LjdmZzGZG7G.png?f=fotoalbum_large

Wil je Mede-auteur worden? Doe gerust een berichtje..
^ Naar boven ^

[ Voor 33% gewijzigd door G_Dragon op 11-08-2023 14:36 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolfp4ck
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 03-06 16:22
Ben eigenlijk van mening geworden van zodra als er Disney ergens bij vermeld staat ik er niet meer naar kijk.
Laatste gedrocht was 2 delig
Willow en She-hulk... sinds die dag, no more disney gemaakt na 2020 en zeker nooit of te nimmer disney+

De manier hoe ze Star Wars volledig uitgemolken hebben en nog steeds aan het proberen uitmelken is echt de jamais vu (nog nooit gezien)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Wolfp4ck schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 13:22:
Ben eigenlijk van mening geworden van zodra als er Disney ergens bij vermeld staat ik er niet meer naar kijk.
Laatste gedrocht was 2 delig
Willow en She-hulk... sinds die dag, no more disney gemaakt na 2020 en zeker nooit of te nimmer disney+

De manier hoe ze Star Wars volledig uitgemolken hebben en nog steeds aan het proberen uitmelken is echt de jamais vu (nog nooit gezien)
Oh wat jammer om te horen, want ik vond The Mandalorian, The Book of Boba Fett en Obi-Wan Kenobi wel erg goed gedaan. Hoop om die reden ook dat deze nieuwe serie Ahsoka een leuke zal gaan zijn, maar ik wil voordat ik hieraan begin misschien toch nog even Star Wars: The Clone Wars gaan kijken voor het verhaal.

Je noemt inderdaad ook wel twee hele slechte series op want wij zijn ook vrij snel afgehaakt bij She-hulk en Willow, die waren gewoon heel slecht..

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Ik vond Andor erg goed, Obi-Wan kon ermee door en de rest was het eigenlijk gewoon net niet. Voor Ahsoka twijfel ik, en wel hierom:
G_Dragon schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 14:32:
[...]
... maar ik wil voordat ik hieraan begin misschien toch nog even Star Wars: The Clone Wars gaan kijken voor het verhaal.
Ik heb Clone Wars niet gezien. Ik heb het geprobeerd maar het heeft me gewoon niet kunnen pakken, ook niet een aantal afleveringen die ik specifiek heb bekeken om binding te krijgen met de andere SW-series. En ik heb geen zin om voor Ahsoka weer een x-aantal afleveringen (6 seizoenen meen ik?) te gaan kijken.van een serie die me niet boeit.
Dus ik denk dat ik het misschien bewaar tot het najaar, wanneer ik wat meer tijd heb, en dan zien we dan wel.

Nomen nescio

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01:46
Er is een Ahsoka Tano Essential Episodes playlist, maar dat is ook al iets van dertig afleveringen uit diverse series.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• algalid
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 00:58
Ik ben van mening dat je niet al te veel mist als je Clone Wars niet hebt gevolgd. Er is wat achtergrond informatie en hier en daar enkele visuele Easter eggs of citaten. Maar als je gewoon de episode zelf wilt volgen is het niet noodzakelijk. In de andere starwars series waren ook vermeldingen naar cartoons maar je kon toen ook volgen zonder ze door te hebben.

Als je later toch interesse hebt zijn er tientallen recaps op youtube te vinden, gaande van 3 minuten tot enkele uren met alle clips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:20

alienfruit

the alien you never expected

Ja, leuk dat er weer een nieuwe show aan zit te komen. Ik kijk de kat nog wel even uit de boom. Ik vraag mij af hoe Filoni de live-action show doet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:17
algalid schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 18:46:
Ik ben van mening dat je niet al te veel mist als je Clone Wars niet hebt gevolgd. Er is wat achtergrond informatie en hier en daar enkele visuele Easter eggs of citaten. Maar als je gewoon de episode zelf wilt volgen is het niet noodzakelijk. In de andere starwars series waren ook vermeldingen naar cartoons maar je kon toen ook volgen zonder ze door te hebben.

Als je later toch interesse hebt zijn er tientallen recaps op youtube te vinden, gaande van 3 minuten tot enkele uren met alle clips.
Daarop aanvullend, als je niet de hele CW serie trekt, het laatste seizoen is het beste en heeft een volwassener toon dan de eerdere seizoenen. Als je alleen dat kijkt heb je al een solide basis, maar nodig is het niet.

De laatste 4 afleveringen van CW zijn helemaal goed. Die spelen zich af tijdens ROTS maar dan POV van Ashoka. Een beetje SW fan moet dat echt kijken en duurt geloof ik een uurtje bij elkaar.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• raiders
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 06-06 06:17
Ik kijk een beetje met roze glazen (kijk niet naar mijn avatar… :P) maar ik ben van mening dat de laatste 4 episodes van The Clone Wars tot de beste Star Wars content ooit behoren.

Overigens denk ik dat Clone Wars alleen meer achtergrond toevoegt aan Ahsoka’s backstory. Rebels daarentegen is denk ik verplichte kost. Dit lijkt bijna gewoon seizoen 5 te zijn, het gaat letterlijk verder waar seizoen 4 stopt.

Volgens mij hebben ze al gezegd dat je het niet gezien hoeft te hebben, de serie legt alles prima uit. Ik verwacht zelf alleen wel dat je er meer van kunt genieten als je alle characters al beter kent. Ben er zelf wel blij mee dat de animated series niet meer in een hoekje gedrukt worden. Er is nu gewoon 1 groot canon en niet een “mainstream” en “mega fan” canon die elkaar nooit kruisen *O*

EDIT; ik zag net trouwens een kleine tv spot op de socials. Spoilers als je het mij vraagt, als je liever blind in gaat zou ik niet kijken.
spoiler:
ze hebben nieuwe Clone Wars era lines opgenomen met Hayden. Het zat er natuurlijk dik in maar dit confirmed sowieso een cameo of flashback *O*)

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Force | Ahsoka | Disney+

[ Voor 21% gewijzigd door raiders op 13-08-2023 11:28 ]

Join me Luke and together we can rule Tweakers ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Ik ben dus afgelopen Vrijdag begonnen aan Star Wars: The Clone Wars en inmiddels 8 afleveringen verder, wat kijkt het leuk weg zeg! Er zit ook echt geniale humor in verwerkt tussen de karakters :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovatov
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20:48
Ik ben wel benieuwd, maar toch maar gematigd positief. Boba Fett, laatste seizoen van Mando en ook Obi-Wan Kenobi vond ik niet zo hoogstaand.

Andor vond ik geweldig, maar qua verhaallijn en serie verwacht ik dat dit toch meer zal aansluiten bij Mando en Boba Fett. We gaan het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Ach zo lang het niet een show qua Andor wordt dan gaat het nog meevallen. Nog maar een weekje wachten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• raiders
De eerste “reviews” (tweets) zijn binnen. Heb al meerdere keren gezien dat de serie aanvoelt als The Clone Wars en Rebels in live action. Geen Andor niveau dus maar dat heeft ook niemand verwacht denk ik.

De release date is verplaatst naar dinsdagavond in de US, volgens mij is dat iets van 04:00 (woensdag) Nederlandse tijd, dan kun je snel nog even kijken voor het werk ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sk313t0r
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-05 20:53
alienfruit schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 20:18:
Ach zo lang het niet een show qua Andor wordt dan gaat het nog meevallen. Nog maar een weekje wachten
Wat was er mis met Andor? Verreweg één van de beste live-action series van Star Wars, past perfect bij Rogue One. Verder ook erg verfrissend om weer eens iets zonder Jedi te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sk313t0r
Eindelijk is het bijna zo ver, erg genoten van Rebels! Trailers hebben gelukkig, voor zover ik weet, niet al te veel verklapt. Enig nadeel(tje) vind ik hoe Hera eruit ziet, ze lijkt op iemand die een net-niet-juiste cosplay van het karakter uitvoert...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sk313t0r
Jovatov schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 15:43:
Ik ben wel benieuwd, maar toch maar gematigd positief. Boba Fett, laatste seizoen van Mando en ook Obi-Wan Kenobi vond ik niet zo hoogstaand.

Andor vond ik geweldig, maar qua verhaallijn en serie verwacht ik dat dit toch meer zal aansluiten bij Mando en Boba Fett. We gaan het zien.
Boba Fett gedroeg zich veel te aardig, ik weet dat menig fan te wachten zat op dezelfde soort acties als in The Mandalorian. Ik hoopte stiekem ook op een bad-ass Boba, maar helaas.

Obi-Wan was op zich prima.

spoiler:
Alleen was de hele verhaallijn met jonge Princess Leia totaal overbodig

Laatste seizoen van Mando vond ik prima, om eerlijk te zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
Het embargo van de recensies is opgeheven en Gamespot vond het maar niets met een 2/10. IGN geeft "amper" een 7. Andere recensies zijn milder. Blijkbaar zijn de acteerprestaties van de sidekicks maar van middelmatige kwaliteit.

Ik zal kijken maar mss niet al te veel verwachten. De trailer zag er nochtans goed uit, the proof of the pudding is in the eating.

De eerste twee episodes vertellen in sneltempo het nodige uit de animatiereeks Star Wars Rebels. Wie dan nog op zijn honger zit kan wss de reeks beginnen kijken. De recensies spreken over infodumps en lore heavy exposition, dus ik denk dat het informatief genoeg zal zijn.

[ Voor 27% gewijzigd door algalid op 22-08-2023 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Ja, eerste aflevering gekeken en kan nou niet zeggen dat het fantastisch is. Maar beter dan Andor dus dat valt weer mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 19:38
alienfruit schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 20:18:
Interessant hoe de meningen over Star Wars kunnen verschillen. Andor heeft namelijk ook lovende kritiek gekregen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 19:38
algalid schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 21:10:
Het embargo van de recensies is opgeheven en Gamespot vond het maar niets met een 2/10. IGN geeft "amper" een 7. Andere recensies zijn milder. Blijkbaar zijn de acteerprestaties van de sidekicks maar van middelmatige kwaliteit.
Ik ben met recensies lezen gestopt. De ene haat iets wat de ander weer geweldig vind. En het kan maar zo zijn dat een recensist van een krant iets tot de grond afkraakt waar ik van geniet. Of andersom natuurlijk.
Ik vind het hier ook wel veelzeggend hoe eentje een 2/10 geeft en ander een kleine 7. Ik vind dat ook best een flink verschil.
Rotten tomatoes geeft boven de 90% op dit moment (kan nog veranderen natuurlijk)

En als het gaat om Star Wars vind ik het sowieso enorm gepolariseerd. De een kan het helemaal fantastisch vinden, de ander vindt het een gedrocht. Zelf ben ik wel snel tevreden. Ik vind dat er mindere en betere series en films zijn. Maar meestal vind ik het 'mindere' nog steeds leuk genoeg om te kijken.
Ik vermoed dat het overigens ook wel een leuk onderwerp is om mee te trollen, of om aandacht mee te trekken als je een YouTube account hebt.
Anyway, maakt voor mij wel dat ik een beetje Star-Wars-reactie moe ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
alienfruit schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 10:27:
Ja, eerste aflevering gekeken en kan nou niet zeggen dat het fantastisch is.
Deze ochtend opgestaan om de afleveringen te bekijken voor de werkdag begon. Dit was het idd niet echt. De komende afleveringen zal ik niet ASAP bekijken maar als ik er echt zin in heb, ik zit niet op het puntje van mijn stoel te smachten naar de volgende episode. Andor en Mandalorian wisten me meer te boeien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:22

Player1S

Probably out in the dark

PrimusIP schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 11:20:
[...]

Ik ben met recensies lezen gestopt. De ene haat iets wat de ander weer geweldig vind. En het kan maar zo zijn dat een recensist van een krant iets tot de grond afkraakt waar ik van geniet. Of andersom natuurlijk.
Ik vind het hier ook wel veelzeggend hoe eentje een 2/10 geeft en ander een kleine 7. Ik vind dat ook best een flink verschil.
Rotten tomatoes geeft boven de 90% op dit moment (kan nog veranderen natuurlijk)

En als het gaat om Star Wars vind ik het sowieso enorm gepolariseerd. De een kan het helemaal fantastisch vinden, de ander vindt het een gedrocht. Zelf ben ik wel snel tevreden. Ik vind dat er mindere en betere series en films zijn. Maar meestal vind ik het 'mindere' nog steeds leuk genoeg om te kijken.
Ik vermoed dat het overigens ook wel een leuk onderwerp is om mee te trollen, of om aandacht mee te trekken als je een YouTube account hebt.
Anyway, maakt voor mij wel dat ik een beetje Star-Wars-reactie moe ben.
Op Youtube scoor je nu eenmaal meer hits als je negatief bent.
Zat er net nog 1 te kijken die letterlijk zei "ze laten niet zien wat ik wil zien....." Tja. Een ander wil het misschien juist wel zien.

Ik heb in ieder geval genoten van beide afleveringen. Het kijkt gewoon goed weg en ik ben niet zo kritisch.

Player1s Twitch Elite Dangerous megatrip

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:56
Serie moet wel heel erg op gang komen, vind Hera nog het meeste on point. Sabine en Ahsoka zelf net wat te stijf nog.

Maar de rest is eerlijk gezegt ook allemaal wat te stug betreft cast.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ikloon
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:51

ikloon

Product Owner
Ik ben wel positief over Ahsoka om eerlijk te zijn. De eerste twee afleveringen gaven mij wel weer echt het Star Wars gevoel. Ook vind ik het mooi gemaakt, het ziet er goed uit met aardige referenties naar andere/oudere films en gelukkig niet zo goedkoop als sommige stukken in bv. de Mandalorian en Boba Fett series.

“Internet is een internationaal verschijnsel” (minister Piet-Hein Donner, 6 sept 2011)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Boba Fett was tot nu toe beter en interessanter dan Ahsoka. Maar ik ben ook wat knettergek omdat ik de tank een leuke manier van verhaal vertellen vond. Vraag mij af er nog meer recons komen in deze serie. Sabine verhaal was ook wat raar; ze is geen tiener meer. Qua special fx en muziek is altijd in orde maar het verhaal blijft zwak

[ Voor 16% gewijzigd door alienfruit op 24-08-2023 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

Is het een hele gekke gedachte als ik denk dat de Inquisitor Ezra is?

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  Watch S7  AirPods Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:06
Gekkenhuis schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 04:59:
Zou mij verbazen.

Ik ben ook positief over de serie. De pacing was wat traag, maar dat was bij Endor ook. Als ik de reviews (o.a. Variety) komen de acteurs wel beter in hun rol in de EP3 en 4.

Ik vond die kat geweldig trouwens, net als de setting op die planeet. Ademde Rebels.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yakumos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:05
Gekkenhuis schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 04:59:
Het zou niet logisch zijn - waarom kon Ezra wel terugkomen van het andere galaxy en Thrawn niet? Als Ezra wist hoe hij moest terug komen en zich had aangesloten bij the bad guys, was het een koud kunstje geweest om Thrawn ook terug te halen. En hem terug halen is nou juist waar ze mee bezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20:10
Ik hou echt van Star Wars, maar de kwaliteit van de storywriting/script van de afgelopen series van Star Wars is echt van een verschrikkelijk laag niveau. Ahsoka is geen uitzondering. Het is weer alleen maar een herhaling van zetten. Ook is de choreografie echt heel zwak. Er wordt gevochten als kinderen zonder enige vorm van skill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raiders
Dat Thrawn in een andere galaxy zit is wel interessant voor een mogelijke alternatieve tijdlijn.

Wat als Thrawn niet terug komt naar de main galaxy maar sommige characters verplaatsen naar de nieuwe galaxy. Op die manier zou je een soort soft reboot van de sequels kunnen doen en een nieuwe Thrawn storyline maken zoals de originele boeken. Geen idee of ze dat aandurven.

EDIT: zag wat tweets over Marrok. Spoiler tag voor de zekerheid, het gaat om een fan theory.

spoiler:
Blijkbaar wordt Sam Witwer genoemd bij “additional voices”nin de credits. Galen Marek (Starkiller) -> Marrok? Waarschijnlijk niet en sowieso zou Starkiller in canon heel anders zijn. Het zou in ieder geval wel vet zijn, Anakins padawans.

[ Voor 32% gewijzigd door raiders op 26-08-2023 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovatov
Kijkt fijn weg. Tot nog toe het meest vergelijkbaar met Mandalorian, alleen dan hebben de afleveringen meer focus.

Benieuwd hoe t verder loopt

[ Voor 7% gewijzigd door Jovatov op 26-08-2023 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:49
Ik vond de eerste 2 afleveringen meer dan prima. Als er al wat lightsaber gevechten in zitten ben ik sowieso al om.

Ik vind het wel lastig om te volgen wie de characters nu precies zijn en wat hun verleden is doordat ik de animatieseries niet gezien heb. Ik heb ooit wel wat afleveringen gezien van Clone Wars maar kon er niet echt in komen.
Ik heb nog wel een recap gekeken voordat ik aan Ahsoka begon, maar het blijft toch lastig.

Begrijp ik het goed dat dit dus plaats vindt een paar jaar na het einde van episode 6, return of the Jedi?

[ Voor 9% gewijzigd door yorroy op 28-08-2023 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovatov
yorroy schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 12:17:
Ik vond de eerste 2 afleveringen meer dan prima. Als er al wat lightsaber gevechten in zitten ben ik sowieso al om.

Ik vind het wel lastig om te volgen wie de characters nu precies zijn en wat hun verleden is doordat ik de animatieseries niet gezien heb. Ik heb ooit wel wat afleveringen gezien van Clone Wars maar kon er niet echt in komen.
Ik heb nog wel een recap gekeken voordat ik aan Ahsoka begon, maar het blijft toch lastig.

Begrijp ik het goed dat dit dus plaats vindt een paar jaar na het einde van episode 6, return of the Jedi?
Ja, het vindt plaats na episode 6.
In principe is de republic dus hersteld (of wordt hersteld) nadat de empire is verslagen. Maar zoals bleek uit de tweede aflevering in de scene van de haven zijn er nog steeds veel mensen die de empire aanhangen.

Ik heb ook al die cartoon series niet gezien, maar in principe wordt het meeste toch wel uitgelegd/getoond. De grote slechterik is dus grand imperial Thrawn (voormalig hoge piet in de emprie). Deze zit nu samen met voormalig goederik Ezra ergens in een ander universum. Zowel de goederiken (Ahsoka en kornuiten) als de slechteriken (de soortvan jedi's en die heks) zijn naar hem op zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Afgezien dat het Star Wars de films vibes geeft zie ik niet echt de toegevoegde waarde van de derde aflevering. Ook de acties van Ahsoka zelf slaan toch nergens op?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

mmmm aan het einde van Ep.3 verlangde ik naar meer maar

spoiler:
Ahsoka die op de vleugel staat, in de ruimte, en zo probeert lasers van fighter spacecrafts weg te slaan had voor mij wel een hoog "Leia vliegt door de ruimte" gehalte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

@Player1S Ja, dat was echt onzin. Afknapper van de aflevering imho

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiner
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 02-06 10:49
Player1S schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 10:46:
mmmm aan het einde van Ep.3 verlangde ik naar meer maar

spoiler:
Ahsoka die op de vleugel staat, in de ruimte, en zo probeert lasers van fighter spacecrafts weg te slaan had voor mij wel een hoog "Leia vliegt door de ruimte" gehalte.
Enige verschil is dat ahsoka een ruimtepak aanhad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• algalid
Het ziet er mooi uit maar ondanks alle actie is de spanning afwezig. Het lijkt meer op een hindernissenparcours dan een strijd op leven en dood. En toen rolden de credits al want het duurde amper een half uur, "was dat het?" dacht ik dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raiders
Na een wat slappe aflevering vorige week was dit wel top! Ahsoka's lightsabers in live action zien er heel goed uit in het donker! Ik word ook wel blij van de lightsaber fight met Marrok en Baylon. Niet direct vol in (zoals Sabine en Shin wel doen) maar rustig afwachten, inspelen op elkaars houding en eventueel aanpassingen maken. Hoe Marrok zo snel dood ging was perfect, Ahsoka kent de lightsaber helicopter move en kon het direct counteren. Deed me denken aan Obi Wan vs Maul in Rebels, een van de slapste gevechten totdat je snapt hoe het in elkaar steekt (video gelinkt hieronder).

Soms is het nog steeds een beetje knullig, Sabine die achter Shin aanrent en ondertussen bijna tegen haar aan staat met blasters. Een blaster heeft range he, misschien niet bijna tegen iemand aan staan die een lightsaber heeft. Hera ook... we moeten het pad blokkeren van de mega space ring dan kunnen ze niet ontsnappen, gelukkig vaagde de ring iedereen alsnog weg haha.

Volgende week een Dave Filoni episode. Ik zit klaar voor de cheap fan service. Breng Ewan, Hayden en Ahsoka maar samen in een Clone Wars era flashback, bonuspunten voor Temuera als Captain Rex _/-\o_ :D

Bekijk op YouTube
Sam Witwer Explains Obi-Wan vs Darth Maul Duel

[ Voor 4% gewijzigd door raiders op 06-09-2023 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Leuke aflevering! Toch wel de beste tot nu toe! Het begint op te lijken :)
Eerste aflevering waar na het kijken verlangde na de volgende aflevering. Wat toch sinds Boba niet meer gebeurd is

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:08
Erg toffe aflevering die ep 4.
Wie is toch dat jochie, de zoon van Hera, Jacen heet hij en waarom zegt hij in ep4 “I have a bad feeling about this”
Het is het hybrid kind van Hera en Kanan maar in de boeken komt ook een Jacen voor en dat is de zoon van…….., anyway leuke verwijzing denk ik.

[ Voor 23% gewijzigd door gielie op 07-09-2023 12:00 ]

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

• DennisD1973
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 15:53
Afbeeldingslocatie: https://9gag.com/gag/a04zbLQ

Grapje over het zoontje van Hera https://9gag.com/gag/a04zbLQ

[ Voor 45% gewijzigd door DennisD1973 op 07-09-2023 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisD1973
raiders schreef op woensdag 6 september 2023 @ 09:55:
Na een wat slappe aflevering vorige week was dit wel top! Ahsoka's lightsabers in live action zien er heel goed uit in het donker! Ik word ook wel blij van de lightsaber fight met Marrok en Baylon. Niet direct vol in (zoals Sabine en Shin wel doen) maar rustig afwachten, inspelen op elkaars houding en eventueel aanpassingen maken. Hoe Marrok zo snel dood ging was perfect, Ahsoka kent de lightsaber helicopter move en kon het direct counteren. Deed me denken aan Obi Wan vs Maul in Rebels, een van de slapste gevechten totdat je snapt hoe het in elkaar steekt (video gelinkt hieronder).

Soms is het nog steeds een beetje knullig, Sabine die achter Shin aanrent en ondertussen bijna tegen haar aan staat met blasters. Een blaster heeft range he, misschien niet bijna tegen iemand aan staan die een lightsaber heeft. Hera ook... we moeten het pad blokkeren van de mega space ring dan kunnen ze niet ontsnappen, gelukkig vaagde de ring iedereen alsnog weg haha.

Volgende week een Dave Filoni episode. Ik zit klaar voor de cheap fan service. Breng Ewan, Hayden en Ahsoka maar samen in een Clone Wars era flashback, bonuspunten voor Temuera als Captain Rex _/-\o_ :D

[YouTube: Sam Witwer Explains Obi-Wan vs Darth Maul Duel]
Marrok verdwijnt in een groene mist, vergelijkbaar aan de inquisitor die Ashoka verslaat in Tales of the Jedi en die ook in het niets verdwijnt...

Kan zijn dat dat dit hetzelfde wezen is en deze wederom terug kan komen. Speculatie online dat dit een nightbrother zou kunnen zijn oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raiders
DennisD1973 schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 18:05:
[...]

Marrok verdwijnt in een groene mist, vergelijkbaar aan de inquisitor die Ashoka verslaat in Tales of the Jedi en die ook in het niets verdwijnt...

Kan zijn dat dat dit hetzelfde wezen is en deze wederom terug kan komen. Speculatie online dat dit een nightbrother zou kunnen zijn oid.
Het kan dezelfde inquisitor zijn of de eight brother uit de seizoen 2 finale van Star Wars Rebels, daar lijkt Marrok ook wel op. De groene mist is volgens mij voor alle nightsister "zombies", Kanan en Sabine hadden dat ook in een Rebels aflevering.

Persoonlijk denk ik dat de hele Marrok character niet terug komt en ook niet zoveel uitmaakt. Ze hadden gewoon iemand nodig met een lightsaber die dood kon gaan zonder dat het Shin of Baylan zou zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• raiders
Episode 5:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7FeXcvY2A9oJtIGwH72o3O90ypI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/97WrMYPeCygeXKICzIMJ8YRO.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hotymoty
Episode 5 is echt een wereld van verschil met andere Star Wars series/afleveringen. Eerste aflevering in jaren waar ik enthousiast over ben. Hier zat ten minste een onderliggende laag in met een boodschap i.p.v. copy-paste formules elke keer.

Ook zag ik echt een wereld van verschil hoe Anakin vocht in vergelijking met Sabine en Ahsoka. Daar moeten ze wel wat mee hoor

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

HOLY FUCKING SHITBALLS!!!!

dat is wat ik over ep5 te zeggen heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SandsOfArrakis
  • Laatst online: 18:09

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Player1S schreef op woensdag 13 september 2023 @ 10:02:
HOLY FUCKING SITHBALLS!!!!

dat is wat ik over ep5 te zeggen heb.
Zo even voor je aangepast :7

Maar inderdaad. Part 5 vind ik persoonlijk tot nu toe verreweg de beste.

He who controls the Spice, controls the Universe.

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01:50

g0tanks

Moderator CSA
spoiler:
Wat is 'The World Between Worlds' en is de Anakin die we zagen nou een force ghost ofzo?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 00:32

Major_ton

Shoot!

g0tanks schreef op woensdag 13 september 2023 @ 17:19:
spoiler:
Wat is 'The World Between Worlds' en is de Anakin die we zagen nou een force ghost ofzo?
YouTube: How Does the World Between Worlds Work?

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

• sig69
  • Laatst online: 08-06 12:54
spoiler:
spoiler:
laten we het niet moeilijker maken dan het is, een bijna dood ervaring

Mooie aflevering. Het einde zag ik 2 afleveringen geleden al aankomen maar dat geeft niet.

Roomba E5 te koop

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01:50

g0tanks

Moderator CSA
sig69 schreef op donderdag 14 september 2023 @ 01:00:
[...]

spoiler:
laten we het niet moeilijker maken dan het is, een bijna dood ervaring

Mooie aflevering. Het einde zag ik 2 afleveringen geleden al aankomen maar dat geeft niet.
spoiler:
Lijkt me dat er wel meer aan de hand is als Ahsoka zolang onder water heeft kunnen overleven, plus dat Jacen en Syndulla het lightsaber gevecht konden horen tussen de golven.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• raiders
spoiler:
Daar zijn de writers een beetje vaag over, waarschijnlijk omdat ze zichzelf niet in een hoekje willen werken of een hoop nieuwe plotholes willen introduceren.

Het beste om het te beschrijven is denk ik een dimensie in The Force, een soort visioen. Ik denk niet dat het force ghost Anakin is maar meer The Force die Ahsoka iets probeert te vertellen en de vorm van Anakin aanneemt.

Wel interessant dat Anakin zich wel bewust was van zijn leven. "I won't fight you father" uit Return of the Jedi werd kort naar gerefereerd.

Rebels season 4 spoiler met betrekking tot de world between worlds:
spoiler:
Er kunnen ook meerdere personen tegelijk in de world between worlds zijn. Ezra, Ahsoka en Palpatine zijn er tegelijk. Toen Ezra er was waren er ook een soort portalen waarmee je het verleden of de toekomst kon zien, Ezra kon zelfs het verleden manipuleren. Een soort time travel dus, al zegt Dave Filoni van niet... >:)

Een quote van Dave Filoni (geknipt uit een grote quote met betrekking tot bovenstaande spoiler).
It's an extension of the Jedi's ability to perceive the future and the past, as described in Empire Strikes Back.

• sig69
g0tanks schreef op donderdag 14 september 2023 @ 01:23:
[...]

spoiler:
Lijkt me dat er wel meer aan de hand is als Ahsoka zolang onder water heeft kunnen overleven, plus dat Jacen en Syndulla het lightsaber gevecht konden horen tussen de golven.
Ach ja, the force he.

Roomba E5 te koop

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:17
Super gave Episode.
Ik vind de hele mystiek rond ''the Force'' altijd wel interessant, alleen het moet wel geloofwaardig blijven.

The Mortis arc van de Clone Wars is gaaf, maar gaat voor mij persoonlijk te ver.
Zelfde als ''the world between worlds''

Desalniettemin super geacteerd van Hayden. Perfecte mix tussen Clone Wars en Episode 3 Anakin.
Kippenvel om Hayden zo met een lightsaber te zien vechten en de korte maar bijzondere dialogen.
''I wont fight you'' als link naar de Rebels Seizoen 2 finale of het gevecht tussen Luke en Vader. Als Hayden met ''i heard that before'' antwoord. Fantastisch!

• yorroy
Top aflevering, wat mij betreft mogen ze op deze manier wel een live action serie maken over de Clone Wars, met Obi en Anakin.

Verder over het algemeen best tevreden over de serie tot nu toe, leuk vermaak!

• DennisD1973
Het is een goede serie en laat ook ‘sterke’ vrouwen zien, maar dan veel beter uitgewerkt dan in de sequels of in de Obi Wan serie. Het ligt er niet zo dik bovenop en het gaat niet ten kosten van de mannelijke rollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1456976

Ik ben een beetje de weg kwijt in de Star Wars canon m.b.t. de chronologische volgorde. Ik heb alles gezien, behalve the Clone Wars en nu zit ik Ahsoka te kijken en snap ik er niets meer van.

Begrijp ik het goed dat de Clone Wars tussen Episode 2 en 3 plaats hebben gevonden en dat Anakin Skywalker (terwijl hij zelf de padawan was van Obi-Wan Kenobi) ook een padawan had in de vorm van Ahsoka? En die twee hebben samen, tussen episodes 2 en 3 een volledige Clone War gevochten terwijl daar (volgens mij) geen enkele referentie naar is in de officiële episodes? Wie kan me dit uitleggen? Bij mijn weten zijn er toch altijd 2? Een jedi-master en een leerling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:17
Anoniem: 1456976 schreef op maandag 18 september 2023 @ 16:11:
Ik ben een beetje de weg kwijt in de Star Wars canon m.b.t. de chronologische volgorde. Ik heb alles gezien, behalve the Clone Wars en nu zit ik Ahsoka te kijken en snap ik er niets meer van.

Begrijp ik het goed dat de Clone Wars tussen Episode 2 en 3 plaats hebben gevonden en dat Anakin Skywalker (terwijl hij zelf de padawan was van Obi-Wan Kenobi) ook een padawan had in de vorm van Ahsoka? En die twee hebben samen, tussen episodes 2 en 3 een volledige Clone War gevochten terwijl daar (volgens mij) geen enkele referentie naar is in de officiële episodes? Wie kan me dit uitleggen? Bij mijn weten zijn er toch altijd 2? Een jedi-master en een leerling?
Dit is allemaal correct.

Ashoka zat niet in de films omdat het karakter nog niet bedacht was. De cannon verklaring is te zien in de Clone Wars, waarbij de laatste 4 afleveringen van CW zich afspelen tijden Revenge of the Sith vanuit Ashoka's POV.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
Welke richting hopen jullie dat de serie op gaat?

Persoonlijk vind ik het wel een gaaf idee dat Ahsoka in een ander universum komt en we daar de komende jaren wat avonturen beleven. Ezra en Ahsoka zijn beide interessante karakters. Voeg daar Thrawn en wat nieuwe onbekende vijanden aan toe en we kunnen 30 jaar vooruit (in Star Wars tijd). Als ze dan terug keren is Palpatine al voor de 2de keer verslagen en is Rey wellicht een interessant karakter geworden in Episode 12, 13 en 14 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisD1973
Dubrillion schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 11:08:

Persoonlijk vind ik het wel een gaaf idee dat Ahsoka in een ander universum komt en we daar de komende jaren wat avonturen beleven. Ezra en Ahsoka zijn beide interessante karakters. Voeg daar Thrawn en wat nieuwe onbekende vijanden aan toe en we kunnen 30 jaar vooruit (in Star Wars tijd). Als ze dan terug keren is Palpatine al voor de 2de keer verslagen en is Rey wellicht een interessant karakter geworden in Episode 12, 13 en 14 ;)
Van mij mogen ze 7, 8 en 9 verwijderen en een nieuwe sequel reeks maken die meer aansluit bij de Mando en Ashoka series met genoemde karakters. Een Heir to the Empire achtig verhaal zou ik wel zien zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raiders
Anoniem: 1456976 schreef op maandag 18 september 2023 @ 16:11:

Alles hieraan klopt behalve dat the rule of two een Sith ding is. Bedacht door Darth Bane om in het geheim de Sith traditie voort te zetten. Wanneer de leerling de meester verslaat zal elke generatie Sith sterker zijn dan die daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Ahsoka is ook wel redelijk lastige serie als je Clone Wars niet gezien hebt. De ruimtewalvissen komen dan echt uit het niets. Je kan je dan ook afvragen waarom ze niet direct met deze dieren meereizen ipv de lokatie proberen te vinden. Verder zag er allemaal mooi uit en verhaal begint ergens op te lijken.

Ik heb wel zin in de aflevering van morgen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SandsOfArrakis
  • Laatst online: 18:09

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Zo net Part 6 bekeken. Ik ga geen spoilers geven maar ik vond de aflevering erg goed. Nog slechts 2 afleveringen te gaan...

He who controls the Spice, controls the Universe.

Anoniem: 1456976

raiders schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 13:48:
[...]

Alles hieraan klopt behalve dat the rule of two een Sith ding is. Bedacht door Darth Bane om in het geheim de Sith traditie voort te zetten. Wanneer de leerling de meester verslaat zal elke generatie Sith sterker zijn dan die daarvoor.
Misschien weet je dan ook het antwoord op de volgende vraag. Zowel Ahsoka als Anakin hebben toch beide hun Jedi training nooit voltooid? Hoe kunnen ze dan beide een padawan onder hun hoede nemen? Of is het afronden van de training geen voorwaarde om een padawan te nemen?

• ikloon

ikloon

Product Owner
Anoniem: 1456976 schreef op woensdag 20 september 2023 @ 13:52:
[...]

Misschien weet je dan ook het antwoord op de volgende vraag. Zowel Ahsoka als Anakin hebben toch beide hun Jedi training nooit voltooid? Hoe kunnen ze dan beide een padawan onder hun hoede nemen? Of is het afronden van de training geen voorwaarde om een padawan te nemen?
Anakin was een Jedi Knight en had daarmee wel zijn training voltooid. Jedi Knights hadden het recht om een leerling op te leiden.

“Internet is een internationaal verschijnsel” (minister Piet-Hein Donner, 6 sept 2011)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• davidov
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 00:42
ikloon schreef op woensdag 20 september 2023 @ 14:07:
[...]

Anakin was een Jedi Knight en had daarmee wel zijn training voltooid. Jedi Knights hadden het recht om een leerling op te leiden.
Dat snap ik dus niet, misschien een goed moment om eindelijk eens uitleg te vragen :+
In ep3 (film) zeggen ze letterlijk dat Anakin wel in de council zit, maar niet de rank van Master krijgt, en aan het einde vd film is Anakin niet meer want; Darth vader.

Heb daarom altijd moeite gehad met alle cartoons van Star Wars, nooit gekeken ook. Maar hoe kan Anakin nou geen Master zijn tot op de dag dat hij vader is geworden, en ondertussen ergens tussen de 2e en 3e film wel Ashoka trainen?

Is "Jedi Knight" (en dus de mogelijkheid om een padawan te nemen) niet hetzelfde als "Master" zijn? Als het daadwerkelijk iets anders is, wat is dan het punt / de waarde van Master zijn? Immers als Anakin tijdens ep 3 in de council zit, en tussen 2 en 3 al Jedi Knight was en iemand mocht trainen, wat voegt Master dan nog toe? Want het was reden genoeg voor Anakin om daarover ontzettend te lopen miepen, maar ik snap nu niet meer waarom.

Heb niks tegen het karakter van Ahsoka, maar hoe al die content voor mijn gevoel er geforceerd tussenin is gepropt heb ik nooit echt kunnen waarderen.
---------------------------

De show zelf is best vermakelijk, net als alle Disney+ SW series kijkt het best prima weg als je maar je verwachtingen kan managen. Verwacht teveel of leg je eisen te hoog en je komt gegarandeerd teleurgesteld uit. Zometeen ep 6 maar eens opzetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikloon

ikloon

Product Owner
davidov schreef op woensdag 20 september 2023 @ 17:29:
[...]

Is "Jedi Knight" (en dus de mogelijkheid om een padawan te nemen) niet hetzelfde als "Master" zijn?
Nee, zeker niet. Op https://www.looper.com/154545/all-the-jedi-ranks-explained/ leggen ze alle verschillende Jedi titels wel aardig uit. Misschien maakt dat het duidelijker voor je?

• davidov
ikloon schreef op woensdag 20 september 2023 @ 17:43:
[...]

Nee, zeker niet. Op https://www.looper.com/154545/all-the-jedi-ranks-explained/ leggen ze alle verschillende Jedi titels wel aardig uit. Misschien maakt dat het duidelijker voor je?
Thnx, dat verklaard een hoop inderdaad.
Blijf wel een beetje met het gevoel zitten dat het pas na ep123 erbij is bedacht, maar fair enough.

Ben in elk geval alvast iets beter geïnformeerd voor de nieuwe aflevering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1shot1kill
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-03 02:55
spoiler:
Thrawn is echt perfect gedaan in live action.
alienfruit schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 21:32:
Ahsoka is ook wel redelijk lastige serie als je Clone Wars niet gezien hebt. De ruimtewalvissen komen dan echt uit het niets. Je kan je dan ook afvragen waarom ze niet direct met deze dieren meereizen ipv de lokatie proberen te vinden. Verder zag er allemaal mooi uit en verhaal begint ergens op te lijken.

Ik heb wel zin in de aflevering van morgen :)
Alles klopt wat je zegt alleen moet je Clone Wars vervangen met Rebels. De Purrgils komen namelijk niet voor in Clone Wars dus komen die ruimtewalvissen nog steeds uit het niets als je die serie wel hebt gezien. ;)

• sig69
alienfruit schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 21:32:
Je kan je dan ook afvragen waarom ze niet direct met deze dieren meereizen ipv de lokatie proberen te vinden.
Omdat die walvissen ook wel eens ergens anders heen gaan.

Roomba E5 te koop

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Pff, net S1E6 gekeken. Het is echt homeopathisch Star Wars: eindeloos verdund. Een vijf minuten verhaaltje uitgesmeerd over 8(?) afleveringen met ontzettend houterige acteurs. Die Sabine is zo een-dimensionaal, en dat volkje met kleine steenkruipers doet me denken aan die vreselijk irritante Harfoots in the Rings of Power.

Ik zal de laatste paar afleveringen wel afkijken, maar meer als hersenloos vermaak.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wowly
Ik geniet heel erg van de serie, maar ben bang dat ze Sabine Wren verpest hebben. Die vrouw is gewoon een gevaar. Aan een stuk door lijkt ze met haar acties iedereen in disrespect of gevaar te brengen. Gaat tegen regels in op kosten van anderen (Ahsoka gaat om in tegen de regels, maar op kosten van haarzelf) en brengt al 2 keer een complete Galaxy in gevaar om een mogelijk nog levende vriend te ontmoeten. Heeft moeite met 5 bandieten, weet een leerling Jedi maar niet te verslaan, geen respect voor haar planeet-genoten en haar beste vriendin.

Nee dat karakter is voor mij echt helemaal niets. De serie daarentegen, YES!

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hotymoty
wowly schreef op donderdag 21 september 2023 @ 07:32:
Ik geniet heel erg van de serie, maar ben bang dat ze Sabine Waren verpest hebben. Die vrouw is gewoon een gevaar. Aan een stuk door lijkt ze met haar acties iedereen in disrespect of gevaar te brengen. Gaat tegen regels in op kosten van anderen (Ahsoka gaat om in tegen de regels, maar op kosten van haarzelf) en brengt al 2 keer een complete Galaxy in gevaar om een mogelijk nog levende vriend te ontmoeten. Heeft moeite met 5 bandieten, weet een leerling Jedi maar niet te verslaan, geen respect voor haar planeet-genoten en haar beste vriendin.

Helemaal mee eens. Ook de Choreografie is echt verschrikkelijk slecht bij Sabine. Het vechten/bewegen is echt super houterig en amateuristisch. Alsof een random poppetje zomaar Jedi kan worden. Hier hadden ze bij het casten wel flink wat meer aandacht aan moeten schenken.

• Dubrillion
Ik vind Sabine ook niet het sterkste punt van de serie. Ik heb ook een beetje het idee dat ik naar andere karakters zit te kijken. Maar dat vind ik van Ahsoka zelf ook.

Ik weet dat iedereen weer iets ouder is geworden en dat iemand uit animatie moeilijk helemaal te imiteren is, maar ik mis een beetje de karakter trekjes van de karakters uit Rebels. Tot nu toe doet Thrawn dat wel het beste!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Dubrillion schreef op donderdag 21 september 2023 @ 15:33:
Ik vind Sabine ook niet het sterkste punt van de serie. Ik heb ook een beetje het idee dat ik naar andere karakters zit te kijken. Maar dat vind ik van Ahsoka zelf ook.
Zo zijn er wel meer, ik vind Shin Hati ook maar een nutteloze apprentice. Ze lijkt vooral gedrogeerd uit haar ogen te kijken :p

March of the Eagles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• yorroy
wowly schreef op donderdag 21 september 2023 @ 07:32:
Ik geniet heel erg van de serie, maar ben bang dat ze Sabine Wren verpest hebben. Die vrouw is gewoon een gevaar. Aan een stuk door lijkt ze met haar acties iedereen in disrespect of gevaar te brengen. Gaat tegen regels in op kosten van anderen (Ahsoka gaat om in tegen de regels, maar op kosten van haarzelf) en brengt al 2 keer een complete Galaxy in gevaar om een mogelijk nog levende vriend te ontmoeten. Heeft moeite met 5 bandieten, weet een leerling Jedi maar niet te verslaan, geen respect voor haar planeet-genoten en haar beste vriendin.

Er wordt ook niet voor niets gezegd door die droid dat Sabine de minst getalenteerde Jedi ooit is :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raiders
Ja ik vind Sabine ook het minste aan de serie... jammer want sommige stukken in Rebels zijn zo goed! Vooral de episodes op Mandalore en haar training met de dark saber. Sabine is misschien een slechte Jedi maar ze is ook een Mandalorian. Een beetje vechten zou wel moeten lukken zou je zeggen. Ik hoop ook vooral dat Sabine niet force sensitive is maar ik vrees het ergste. Het wil maar niet lukken maar je voelt natuurlijk al aankomen dat in de finale alles verloren is wanneer plots...

Thrawn an Baylan daarentegen waren top laatste aflevering! Zo ontzettend jammer dat we niet meer te zien krijgen van Baylan Skoll (zonder een recast in ieder geval). Voor mij toch wel het hoogtepunt van de serie, iets wat ik niet gedacht had aangezien er zoveel andere goede characters in zitten.

Leuke easter egg voor iedereen die Jedi Fallen Order heeft gespeeld:
spoiler:
De dark side Zeffo, Kujet wordt genoemd op de symbolen die op de Nightsister temple staan. In de game hadden de Zeffo ook een connectie met Dathomir dus wel leuk dat, dat nu weer terugkomt. Wellicht niet meer dan een leuke easter egg, maar misschien is dat ook wel de grotere kracht waar Baylan naar op zoek is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-06 12:50

The Zep Man

🏴‍☠️

Dubrillion schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 11:08:
Er gebeurt iets bijzonders in de serie waardoor de toekomst van het heelal op mysterieuze wijze volledig verandert. Vergelijk het met de butterfly theory. Ahsoka of Grogu gooit ergens een vaas om, of zo. Het maakt niet uit wat het is, enkel dat het is.

Het gevolg is dat in latere seizoenen van de lopende Disney+ series die zich afspelen rond de tijd van The Mandolorian en Ahsoka de First Order begint met schuren tegen de New Republic, die maar langzaamaan van zijn gat komt. In iedere individuele serie wordt gewerkt aan een deel van de oplossing om de First Order te verslaan, met de nodige crossovers. Het culmineert zich uiteindelijk in een film waarin het geheel bij elkaar komt en waarin de First Order wordt verslagen.

Ergens tussendoor of in de film wordt Thrawn verslagen. In zijn laatste uur hint/waarschuwt hij over een eeuwenoud gevaar waar hij van leerde van een drietal heksen. Het bleek (mogelijk pas achteraf) dat hij probeerde de First Order te manipuleren/verenigen tegen dit gevaar, waar de good guys dus een stokje voor hebben gestoken. En natuurlijk luisterde niemand naar Thrawn voordat het te laat was. Een nieuwe fase begint...

Episodes 7, 8 en 9? Die zijn dan onderdeel van Legends, dus daar hebben wij het niet meer over.

[ Voor 19% gewijzigd door The Zep Man op 25-09-2023 15:23 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Wat een slechte en oersaaie aflevering was dit zeg. En dat is dan de 7/8

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:08
The Zep Man schreef op maandag 25 september 2023 @ 15:07:
[...]

Ergens tussendoor of in de film wordt Thrawn verslagen. In zijn laatste uur hint/waarschuwt hij over een eeuwenoud gevaar waar hij van leerde van een drietal heksen. Het bleek (mogelijk pas achteraf) dat hij probeerde de First Order te manipuleren/verenigen tegen dit gevaar, waar de good guys dus een stokje voor hebben gestoken. En natuurlijk luisterde niemand naar Thrawn voordat het te laat was. Een nieuwe fase begint...

Episodes 7, 8 en 9? Die zijn dan onderdeel van Legends, dus daar hebben wij het niet meer over.
Als ze dan een film/serie maken van “the new Jedi order” dat zou ik wel tof vinden.
Er zijn zoveel boeken, jammer dat ze daar niks mee doen.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

• alienfruit

alienfruit

Denk dat ze gewoon een paar jaar moeten stoppen met Star Wars. Die paar jaar gebruiken om een paar goede schrijvers te vinden en een tijdspad a la MCU uitdokteren en dan opnieuw proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raiders
Nou ik vind dit toch echt by far het Star Wars hoogtepunt van de afgelopen paar jaren. Andor was beter schrijfwerk, maar dit is betere Star Wars naar mijn mening.
alienfruit schreef op donderdag 28 september 2023 @ 11:51:
en een tijdspad a la MCU uitdokteren en dan opnieuw proberen.
Dat is exact wat ze nu doen toch? Mando, Skeleton Crew, Book of Boba Fett en Ahsoka gaan allemaal in elkaar over. Het eindigt straks met een grote crossover film. Mandalorian season 3 werd zelfs nog genoemd afgelopen aflevering.

Overigens is de MCU de laatste tijd nou niet echt het voorbeeld van goed schrijfwerk.

• alienfruit

alienfruit

Hoogtepunt? Ik vind het maar zwak Star Wars. Deze aflevering was echt filler en in het geheel valt de serie qua verhaal erg tegen. Misschien komt het omdat ik nooit Rebels heb gekeken. De opbouw naar de finale in deze aflevering is er gewoon niet. Na het kijken van de aflevering heb ik niet echt -- goh, kan niet wachten tot de laatste aflevering.

• davidov
alienfruit schreef op donderdag 28 september 2023 @ 11:51:
Denk dat ze gewoon een paar jaar moeten stoppen met Star Wars. Die paar jaar gebruiken om een paar goede schrijvers te vinden en een tijdspad a la MCU uitdokteren en dan opnieuw proberen.
Wishful thinking I'm afraid.
Tussen Revenge of the Sith en Force Awakens zat 10 jaar, nou... pfoe.. a fat lot of good that did :X
En zou niet willen zeggen dat de huidige schrijvers "slecht" zijn, maar zelfs een goede schrijver is kansloos als hem of haar niks goeds te binnen schiet, en een briljant idee kan je niet forceren.

Ik denk dat met de juiste verwachtingen ernaar kijken meer kans van slagen heeft. Heb soms het idee als ik alle teleurgestelde/negatieve reacties lees (zowel bij Ahsoka, maar ook bij Obi-Wan, Boba en Mando) dat men een spektakel verwacht van het niveau "Avengers Endgame". Echter deze series hebben noch het budget, noch de intentie om dat niveau van sensatie en entertainment te bereiken; kleinere casts, eenvoudigere sets, minder locaties etc, het is een veel kleinere en meer beperkte productie. En gezien de hoeveelheid voorkennis die min of meer vereist is ben ik ook geneigd te zeggen dat het meer voor de liefhebber is dan iedereen. Het moet de fans vooral vermaken, niet zozeer de hele wereld naar Disney+ lokken (ook al hopen ze dat wel).

----------------

Ep 7 was wel weer vermakelijk vond ik, keek weer lekker weg. Begin was erg sfeervol, en het einde was ook wel onderhoudend. Vond alleen dat stukje "racen" met die woningen een tikkeltje tenenkrommend, klassiek ROTJ momentje; stomme schattige kleine wezentjes die niet kunnen praten moeten weer eens met stokjes en takjes gooien om de boze stormtroopers te verslaan. Ugh, alsof ze door telkens zo'n element terug te laten komen met terugwerkende kracht de Ewoks uit ROTJ recht kunnen praten. Maar ik geniet gelukkig wel volop van Thrawn, de stem, z'n houding en lichaamstaal, de tijd die hij neemt om te denken en te antwoorden... smullen. Leukste/beste/interessantste villain in jaren, goede casting en grime ook.

Heb best wel zin in de finale, maar vrees wel een ietwat spontaan/simpel/vlot einde. Als in; eigenlijk is het verhaal van dit seizoen samen te vatten tot: even een pakketje ophalen bij de buren. Dus als ze heen-en-weer zijn gegaan met-danwel-zonder pakketje....dan valt er niet zoveel meer te vertellen en is seizoen 1 wel een beetje klaar. Ja ik weet, er blijven dan nog genoeg vragen over, maar het lijkt er niet op dat het een prioriteit is van de schrijvers om daar dit seizoen nog antwoorden op te geven.

spoiler:
Het viel me overigens op dat toen Ezra met de force een lightsaber blokte dat je kon zien dat waar hij "duwde" het plasma (?!?) van de saber verplaatste. Was een tof klein effect wat ik niet eerder heb gezien, benieuwd of anderen het ook zagen en wat zij ervan vonden

.

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 07-06 08:46

s0kkie

Cowabunga

De eerste aflevering waar ik echt dacht van ohh was dit het toen de eindcredits in beeld kwamen, inderdaad een zeer saaie filler episode.
Dave Filoni bedenkt naar mijn mening alleen characters met de diepgang van een plas water. Zo veel mogelijk cameos, easter eggs of oude characters er in proppen betekent nog niet dat het 'goede SW' is.
Geen enkele character is echt interessant in deze serie. De dialogen zijn helemaal tenenkrommend slecht.

• alienfruit

alienfruit

Ik denk dat ze beter gewoon een paar van de boeken hadden kunnen verfilmen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
alienfruit schreef op donderdag 28 september 2023 @ 15:35:
Ik denk dat ze beter gewoon een paar van de boeken hadden kunnen verfilmen
Ja, met name deze dan: Wikipedia: Thrawn trilogy :)

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisD1973
Het zou kunnen dat Ashoka de opzet gaat zijn voor zoiets…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raiders
De boeken verfilmen gaat sowieso al lastig. Kan me zeer slecht voorstellen dat Luke een grote rol gaat hebben in deze saga. Cameo hier en daar is wel te doen maar je gaat niet meerdere afleveringen deep faken denk ik. Denk ook dat Disney voorzichtig is met recasten na het hele Solo fiasco.

Echt zo ontzettend balen dat Baylan gerecast moet worden. By far het hoogtepunt van de serie en dat ene shot in deze aflevering was ook by far het meest interessante van deze finale.

Persoonlijk vind ik de serie qua writing inderdaad niet erg hoogstaand maar ze doen eindelijk wat interessante dingen met de franchise dus daar werd ik wel blij van. That being said, letterlijk niks daarvan zat in deze finale behalve de laatste 10 minuten. Inderdaad een grote teleurstelling… die hele fight in die tempel was ook echt lachwekkend haha. Daar bovenop staan letterlijk 30 troopers + Morgan. Sabine komt gewoon rustig aan wandelen en niemand heeft dat gezien of zo…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Wat een teleurstellend einde. Visueel ziet het er altijd goed uit maar qua verhaal trekt het mij niet echt. Kon beter Boba Fett opnieuw kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Kan je meteen instappen als je 10+ jaar geleden een aantal Star Wars films hebt gezien of is het beter om van voor af aan te beginnen? En is er ergens een overzicht met de volgorde van de Star Wars series?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
Ik ben ook teleurgesteld, na de 4e aflevering had ik al het gevoel dat deze serie niet meer was dan een voortkabbelend tussendoortje. Elk spannend moment had dan ook al een voorspelbare uitkomst, hoezeer de ogen en mond ook wijd gingen van angst en spanning.

Er zijn wss genoeg fans om een vervolg aan te breien maar ik zie het verhaal niet beter worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

spoiler:
Het hele Sabine heeft de force verhaallijn is gewoon idioot. Beetje het Rey verhaal. Van geen Force hebben tot plotseling force hebben en goed genoeg 'er in zijn' dat je Ezra het schip kan slingeren. Dat is toch gek?

Dan heb je het probleem nog dat lightsabers niks meer waard is. Je gaat er niet meer aan dood etc

En dan heb je de deuren aan het eind. Waarom laat je die open als de bozerik?

[ Voor 10% gewijzigd door alienfruit op 04-10-2023 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Zeer teleurstellend. Dit is van hetzelfde niveau als de laatste film, dwz beneden nul.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisD1973
alienfruit schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 19:34:
spoiler:
Het hele Sabine heeft de force verhaallijn is gewoon idioot. Beetje het Rey verhaal. Van geen Force hebben tot plotseling force hebben en goed genoeg 'er in zijn' dat je Ezra het schip kan slingeren. Dat is toch gek?

Dan heb je het probleem nog dat lightsabers niks meer waard is. Je gaat er niet meer aan dood etc

En dan heb je de deuren aan het eind. Waarom laat je die open als de bozerik?
Helaas mee eens en nog maar te zwijgen over andere plot holes die nergens op slaan...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• niq
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06-06 12:25

niq

Eet nooit gele sneeuw!

Blijkbaar een niet populaire mening: ik vond dit seizoen heel leuk om te kijken en hoop op een vervolg dat verder gaat met de huidige open eindens.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

niq schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 13:13:
Blijkbaar een niet populaire mening: ik vond dit seizoen heel leuk om te kijken en hoop op een vervolg dat verder gaat met de huidige open eindens.
Ik heb er ook van genoten. Helaas is het extreem hip om overal maar op te k**keren tegenwoordig :X
Dat einde open zou zijn was al te verwachten aangezien er film aangekondigd was voor de huidige groep series.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Om ook maar ff mijn opinie te geven: zeer teleurstellende serie.En dat zeg ik niet om hip te zijn, maar omdat ik het een zeer teleurstellende serie vindt ;)

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-06 12:50

The Zep Man

🏴‍☠️

Van mij krijgt het eerste (en mogelijk enige) seizoen van Ahsoka een 7/10. Het is geen Andor, maar in tegenstelling tot Episodes 7, 8 en 9, The Book of Boba Fett en Obi-Wan vond ik deze serie aardig en vermakelijk. Dit komt van iemand die niet The Clone Wars en Rebels heeft gezien, waar het eigenlijk een nieuw (mini-)seizoen van is.

Series als Andor en Obi-Wan vertellen de achtergrond van evenementen die wij al kennen, waarvan wij al weten hoe het afloopt. Soms succesvol (in het geval van het eerste), soms brak (in het geval van het laatste). Ahsoka speelt zich (ver) af voor episodes 7, 8 en 9, maar ik krijg het gevoel dat hier tenminste wat nieuws en interessants verkend wordt in het live-action Star Wars-universum. Dit is hoognodig om het universum interessant te houden.

Met een 7/10 is Ahsoka verre van perfect, maar in mijn scoreboekje is dat een ruime voldoende. Niet elke serie hoeft een 10/10 of een 1/10 te zijn.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Pagina: 1 2 Laatste