Wishful thinking I'm afraid.
Tussen Revenge of the Sith en Force Awakens zat 10 jaar, nou... pfoe.. a fat lot of good that did
En zou niet willen zeggen dat de huidige schrijvers "slecht" zijn, maar zelfs een goede schrijver is kansloos als hem of haar niks goeds te binnen schiet, en een briljant idee kan je niet forceren.
Ik denk dat met de juiste verwachtingen ernaar kijken meer kans van slagen heeft. Heb soms het idee als ik alle teleurgestelde/negatieve reacties lees (zowel bij Ahsoka, maar ook bij Obi-Wan, Boba en Mando) dat men een spektakel verwacht van het niveau "Avengers Endgame". Echter deze series hebben noch het budget, noch de intentie om dat niveau van sensatie en entertainment te bereiken; kleinere casts, eenvoudigere sets, minder locaties etc, het is een veel kleinere en meer beperkte productie. En gezien de hoeveelheid voorkennis die min of meer vereist is ben ik ook geneigd te zeggen dat het meer voor de liefhebber is dan iedereen. Het moet de fans vooral vermaken, niet zozeer de hele wereld naar Disney+ lokken (ook al hopen ze dat wel).
----------------
Ep 7 was wel weer vermakelijk vond ik, keek weer lekker weg. Begin was erg sfeervol, en het einde was ook wel onderhoudend. Vond alleen dat stukje "racen" met die woningen een tikkeltje tenenkrommend, klassiek ROTJ momentje; stomme schattige kleine wezentjes die niet kunnen praten moeten weer eens met stokjes en takjes gooien om de boze stormtroopers te verslaan. Ugh, alsof ze door telkens zo'n element terug te laten komen met terugwerkende kracht de Ewoks uit ROTJ recht kunnen praten. Maar ik geniet gelukkig wel volop van Thrawn, de stem, z'n houding en lichaamstaal, de tijd die hij neemt om te denken en te antwoorden... smullen. Leukste/beste/interessantste villain in jaren, goede casting en grime ook.
Heb best wel zin in de finale, maar vrees wel een ietwat spontaan/simpel/vlot einde. Als in; eigenlijk is het verhaal van dit seizoen samen te vatten tot: even een pakketje ophalen bij de buren. Dus als ze heen-en-weer zijn gegaan met-danwel-zonder pakketje....dan valt er niet zoveel meer te vertellen en is seizoen 1 wel een beetje klaar. Ja ik weet, er blijven dan nog genoeg vragen over, maar het lijkt er niet op dat het een prioriteit is van de schrijvers om daar dit seizoen nog antwoorden op te geven.
spoiler:Het viel me overigens op dat toen Ezra met de force een lightsaber blokte dat je kon zien dat waar hij "duwde" het plasma (?!?) van de saber verplaatste. Was een tof klein effect wat ik niet eerder heb gezien, benieuwd of anderen het ook zagen en wat zij ervan vonden
.