Idepad Pro vs Yoga Slim (6/8) en 7840u/s/hs

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

• OsiriX
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-06-2024
Ik heb sinds enkele dagen ook mijn Ideapad Pro 5 16" binnen met Windows 11 Home.

Voorlopig lijkt alles goed te werken, enkel het scrollen (2 vingers) met de touchpad irriteert me.
Het scrollen gaat veel te traag. Helaas krijg ik dit ook nergens aangepast. Bij touchpad instellingen van windows is deze optie er niet. Bij de muis-instellingen kan er wel wat aangepast worden, maar dit heeft geen effect op de touchpad scroll.
Ook heb ik in registry editor WheelScrollChars en WheelScrollLines aangepast, zonder resultaat.

Iemand hier hetzelfde probleem, en eventueel een oplossing?

Edit: Blijkbaar is dit een probleem dat al zeer lang bestaat bij Precision touchpads. Instellingen uit deze URL helpen een beetje: https://superuser.com/que...wo-finger-scrolling-speed

[ Voor 20% gewijzigd door OsiriX op 23-09-2023 15:33 ]

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Ideapad Pro 5 16" is geleverd en Windows 10 Pro erop gezet met een Windows 7 key dat ik van een te oude laptop (15,6" 1600x900 2,5kg) gestript heb.

Voor een WQXGA (2560x1600) op 16" (188ppi) heb ik schaling op 125% ingesteld.

De rekenkracht is natuurlijk lichtjaren vooruit gegaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dT8ZnmP70go2LOzwjDmcBCepR4k=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/IEJ3jOaxnugsmvdxav0JYxUR.jpg?f=user_large

Van een YouTube live stream niet in real-time kunnen afspelen (CPU load altijd op 100%) en veel filmpjes starten niet gemakkelijk of blijven niet verder afspelen naar hoeveel 1080p YouTube filmpjes moet ik tegelijkertijd afspelen om 10% CPU te hebben? Bij de kakofonie van 7 filmpjes tegelijkertijd ben ik gestopt met nog meer filmpjes tegelijkertijd afspelen.

De hardware kan dan heel chill draaien met single digit % load en veel uren volhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:01
Hier toevallig iemand een mooie hele compacte sleeve oid voor de ideapad 5 pro 16" gevonden?

Doe hem nu los in de tas, wat een beetje meh voelt... maar wil niet zo'n enorm dikke sleeve, gaat echt puur om oppervlak bescherming vooral.

*edit*

Heb zelf ondertussen deze binnen:
https://www.caselogic.com...6-laptop-sleeve-_-3203963

Via dustin.nl kon ik die voor 16e incl verzenden krijgen en dus vooral besteld om iets te hebben. Nou, dat past met gemak! Erg ruim (te ruim wat mij betreft, maar ja) maar in ieder geval een zeer betaalbare oplossing voor nu even.

[ Voor 45% gewijzigd door m0ridin op 27-09-2023 12:58 ]

• Gkomega
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-07 17:13
Ik heb zojuist bij Lenovo een offerte aangevraagd voor de volgende laptop: https://www.lenovo.com/nl...4-inch-amd)/82y8cto1wwnl1 (1 TB opslag i.p.v. 512 GB en 3 jaar premium on site support). Hierbij heb ik aangegeven dat Coolblue momenteel dezelfde laptop goedkoper verkoopt dan Lenovo zelf: https://www.coolblue.nl/p...-7-14aph8-82y8002tmh.html. Uiteindelijk hebben ze mij een offerte aangeboden voor de 1 TB opslag en 3 jaar premium on-site support voor 1133 euro.

Ik zit er sterk over na te denken om deze offerte te accepteren. Wat is jullie idee van prijs/kwaliteit?

Edit: momenteel heb ik al een ideapad 5 pro 16 inch laptop (6800HS, 16 GB RAM 1 TB opslag en 3050 TI. Op zich wel een okay ding maar ik kan totaal niet wennen aan het toetsenbord. Daarnaast heb ik een licht gewicht studie laptop nodig met een hoge resolutie om zaken naast elkaar te kunnen plaatsen. Vandaar het idee om deze aan te schaffen (lange accu maar toch krachtige hardware).

[ Voor 22% gewijzigd door Gkomega op 27-09-2023 12:32 ]

• m0ridin
Lijkt me een mooie laptop en an sich prima prijs, maar denk dat de prestaties niet zo enorm veel zullen verschillen met je ideapad?

En vreemd, moest zelf ook wennen aan mijn ideapad 5 pro 16 toetsenbord, maar nu ik daar eenmaal aan gewend ben (binnen een paar dagen) typ ik weer super moeilijk op mijn slim 7 pro 14.

Over het algemeen werk ik sowieso op een extern toetsenbord, dus dat helpt ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DiscoSuperFly
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-04 13:00
SEA Ninja schreef op woensdag 20 september 2023 @ 20:13:
Mijn Ideapad Pro 5 16" komt morgen binnen. Levering sneller dan verwacht! Ik heb de bestelling op 12 sept. geplaatst en hij zou verzonden worden in 6-9 werkdagen.

Eerst maar even rustig Win11 installeren. Binnenkort waarschijnlijk uitbreiden met een Lexar NM790 van 4TB.
Ik ben ook aan het kijken naar die Lexar 4TB als primaire ssd in de Ideapad Pro 5 14’’. Iemand ervaring mee of de 4TB variant werkt in die laptop?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SEA Ninja
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
DiscoSuperFly schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 17:56:
[...]

Ik ben ook aan het kijken naar die Lexar 4TB als primaire ssd in de Ideapad Pro 5 14’’. Iemand ervaring mee of de 4TB variant werkt in die laptop?
Ik heb hem nog niet gekocht, maar staat nog wel op de planning zodra de desktop de woonkamer verlaat. Zou het in essentie gewoon moeten doen in de Ideapad Pro 5, het is het juiste PCI-ex 4 slot en ook de 2 TB's werken las ik dus ik heb er alle vertrouwen in. Lenovo specs wijzen alleen op de mogelijke uitbreidingen via Lenovo zelf en dat is max 1 TB.

Verdere ervaringen met de laptop zijn trouwens goed! Ik vind hem erg stil qua fans. Speel soms Company of Heroes 2 en dat draait prima. Alleen het geluid uit de speakers is echt ondermaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiscoSuperFly
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-04 13:00
Ik heb op 18 september een bestelling geplaatst (Ideapad 5 Pro 14 / 1TB / 32GB). Het pakket zou vorige week aankomen maar dat was een vals signaal vanuit ups. Na verdere inspectie lag de laptop nog in een warehouse in Shenzhen, China. Nu ligt de laptop daar nog steeds zonder duidelijk verzenddatum. Iemand anders die hier ook last van gehad of last van?
SEA Ninja schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 19:38:
[...]

Ik heb hem nog niet gekocht, maar staat nog wel op de planning zodra de desktop de woonkamer verlaat. Zou het in essentie gewoon moeten doen in de Ideapad Pro 5, het is het juiste PCI-ex 4 slot en ook de 2 TB's werken las ik dus ik heb er alle vertrouwen in. Lenovo specs wijzen alleen op de mogelijke uitbreidingen via Lenovo zelf en dat is max 1 TB.

Verdere ervaringen met de laptop zijn trouwens goed! Ik vind hem erg stil qua fans. Speel soms Company of Heroes 2 en dat draait prima. Alleen het geluid uit de speakers is echt ondermaats.
Alright thanks! Helder. Denk dat het wel losloopt inderdaad aangezien alle specs overeenkomen op die 4tb ssd. Fijn dat de laptop bevalt - ik kan ook niet wachten om ermee aan de slag te gaan.

[ Voor 55% gewijzigd door DiscoSuperFly op 04-10-2023 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 03-07 22:18
  • De Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8 (83AM000CMH) met Ryzen 7 7840HS, 14" 2880x1800 IPS-scherm en 1TB SSD is in prijs gedaald van €1129 naar €1079 (bij Coolblue).
  • De uitvoering: Lenovo Yoga Slim 7 Gen 8 (83AACTO1WWNL1) met Ryzen 7 7840S, 14,5" 2944x1840 OLED-scherm heeft 10% korting bij Lenovo zelf, plus dat je 32GB-werkgeheugen én de 1TB SSD upgrades gratis krijgt. Daarmee is hij € 1.279, of slechts € 1.179 zonder besturingssysteem. Met studentenkorting wordt dit respectievelijk € 1.126 en € 1.036.
Vooral die laatste is echt een belachelijke deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08-07 23:54
m0ridin schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 12:31:
Hier toevallig iemand een mooie hele compacte sleeve oid voor de ideapad 5 pro 16" gevonden?

Doe hem nu los in de tas, wat een beetje meh voelt... maar wil niet zo'n enorm dikke sleeve, gaat echt puur om oppervlak bescherming vooral.

*edit*

Heb zelf ondertussen deze binnen:
https://www.caselogic.com...6-laptop-sleeve-_-3203963

Via dustin.nl kon ik die voor 16e incl verzenden krijgen en dus vooral besteld om iets te hebben. Nou, dat past met gemak! Erg ruim (te ruim wat mij betreft, maar ja) maar in ieder geval een zeer betaalbare oplossing voor nu even.
hoe vind je deze? is eigenlijk voor de pro 9 maar die verschilt niet veel qua afmeting met de pro 5 16inch

https://www.coolblue.nl/p...ch-sleeve-storm-grey.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08-07 23:54
Gkomega schreef op woensdag 27 september 2023 @ 12:25:
Ik heb zojuist bij Lenovo een offerte aangevraagd voor de volgende laptop: https://www.lenovo.com/nl...4-inch-amd)/82y8cto1wwnl1 (1 TB opslag i.p.v. 512 GB en 3 jaar premium on site support). Hierbij heb ik aangegeven dat Coolblue momenteel dezelfde laptop goedkoper verkoopt dan Lenovo zelf: https://www.coolblue.nl/p...-7-14aph8-82y8002tmh.html. Uiteindelijk hebben ze mij een offerte aangeboden voor de 1 TB opslag en 3 jaar premium on-site support voor 1133 euro.

Ik zit er sterk over na te denken om deze offerte te accepteren. Wat is jullie idee van prijs/kwaliteit?

Edit: momenteel heb ik al een ideapad 5 pro 16 inch laptop (6800HS, 16 GB RAM 1 TB opslag en 3050 TI. Op zich wel een okay ding maar ik kan totaal niet wennen aan het toetsenbord. Daarnaast heb ik een licht gewicht studie laptop nodig met een hoge resolutie om zaken naast elkaar te kunnen plaatsen. Vandaar het idee om deze aan te schaffen (lange accu maar toch krachtige hardware).
1133 in of ex BTW?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Cinemaskoop schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 18:45:
[...]

hoe vind je deze? is eigenlijk voor de pro 9 maar die verschilt niet veel qua afmeting met de pro 5 16inch

https://www.coolblue.nl/p...ch-sleeve-storm-grey.html
Ah, ziet er op zich goed uit... Had ondertussen deze al aangeschaft:

https://www.case2go.nl/la...ikt-voor-m-139120371.html

Eigenlijk te klein (in de lengte vooral), maar met hulp van mijn moeder die er een extra klitteband-stukje op heeft gezet alsnog prima bruikbaar (de hoekj-stukjes er dan net wat uit maar dat is voor mij voor nu prima, ging me vooral om wat bescherming rondom de case)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gkomega
Dat was inclusief BTW. Maar ik ben er niet op ingegaan. Vond het nog steeds redelijk eigenlijk. Ik wacht wel ff op Black friday en ga dan wel weer het gesprek aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZombieDimebag
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 03-02 18:12
Het is nu Black Friday maar de prijzen lijken gewoon hetzelfde.

Wat ik zoek:

Een 7840 laptop met 1TB SSD, 32GB geheugen, max 15.6". Geen dGPU.

En belangrijk: 1080P scherm. Tis een halve hobby/programmeer/AI pruts laptop maar ik wil er ook soms op gamen.

De Ideapad 5 Pro 14" is lekker betaalbaar maar heeft een 3K scherm.. Why?! Wat moet je met zoveel pixels op. 14"?

Er is inmiddels een Thinkpad met 7840u CPU en 1080P scherm maar die kost €1400+ wat echt veel te duur is.

Hoe erg is zo'n 3K scherm als ik erop wil gamen? Moet ik dan m'n resolutie op 1080P zetten?

De iGPU is wel degelijk in staat om redelijk te gamen, maar niet boven 1080P. Ook hoef ik niet zo'n bizar hoge pixel density op een 14" scherm.

Is er misschien een ander merk wat wel biedt wat ik zoek voor <€1000? Wat een drama, de juiste laptop uitzoeken. Ik heb zelfs gekeken naar customizable Framework Laptops maar dan zit je zo boven de €1600 zonder dGPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Weinig opties met die eisen ben ik bang. Een 3k res op 14" is nog wel te doen icm scaling, maar had dan zelf gedoe met een goede setting icm mijn 32" 4k monitor. Ook is koeling op de 14" ideapad wel een dingetje, vooral icm gaming het meenemen waard.

Een yoga slim 6 gen 8 komt nog in de buurt, maar die heeft maar 16GB ram.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-07 12:05

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Het is natuurlijk nog lang niet Black Friday, dus het zal wel meer een PR gimmick zijn, dan echt prijsvechten op dit moment. Over drie weken nog maar eens kijken denk ik.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostname
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-07 08:35
ZombieDimebag schreef op donderdag 2 november 2023 @ 14:10:
Het is nu Black Friday maar de prijzen lijken gewoon hetzelfde.
De IdeaPad Pro 5 Gen 8 is ten opzichte van 2 weken terug momenteel wel degelijk €150,- goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikloman
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Thoraxx schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 22:49:
[...]

Heel vreemd. Ik heb namelijk wel het verschil terug gekregen. Niet van de gratis ssd upgrade. Wel van het prijsverschil van 5%

Ik moest 2 screenshots leveren van beide configuraties 1 factuur en 1 winkelwagen met de extra korting. Ook moet dit binnen de 14 dagen gemeld zijn.

Ik zou bellen.
Ik heb in september gebeld en daarna een mail ontvangen dat ze m'n aanvraag in behandeling hebben. Het is inmiddels november en Lenovo Care heeft nog steeds m'n aanvraag in behandeling :? . Elke twee weken vraag ik om een update en elke keer krijg ik deze reactie:
Bedankt dat u contact heeft opgenomen met de klantenservice van Lenovo.

Onze oprechte excuses voor het eventuele ongemak dat u heeft ondervonden als gevolg van de vertraging.

Wij willen u graag laten weten dat wij uw verzoek hebben doorgestuurd naar ons interne team. Zodra we een update ontvangen van ons interne team, zullen we u hiervan op de hoogte stellen.
Duurt het altijd zo lang om het verschil van hun "Laagsteprijsgarantie" terug te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoraxx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06-07 22:33
erikloman schreef op maandag 6 november 2023 @ 15:45:
[...]

Ik heb in september gebeld en daarna een mail ontvangen dat ze m'n aanvraag in behandeling hebben. Het is inmiddels november en Lenovo Care heeft nog steeds m'n aanvraag in behandeling :? . Elke twee weken vraag ik om een update en elke keer krijg ik deze reactie:

[...]

Duurt het altijd zo lang om het verschil van hun "Laagsteprijsgarantie" terug te krijgen?
Dan gaat er toch iets mis. Misschien moet je even bellen?

Bij mij was het in 1 week geregeld toen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZombieDimebag
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 03-02 18:12
hostname schreef op zondag 5 november 2023 @ 20:57:
[...]

De IdeaPad Pro 5 Gen 8 is ten opzichte van 2 weken terug momenteel wel degelijk €150,- goedkoper.
Ja en nee. Ruim voor Black Friday was hij voor exact dezelfde prijs beschikbaar zonder OS, 150 euro goedkoper met "gratis" upgrade naar 1TB SSD, gewoon als random deal. Toen schoot hij weer om omhoog en rondom Black Friday weer omlaag naar exact dezelfde prijs als de eerdere deal eind Oktober/begin November. Ik hoef geen OS, heb zat geldige Windows keys, maar blijft te prijzig voor een IdeaPad laptop zonder dGPU naar mijn mening. Als het een Thinkpad was geweest met die specs had ik het gedaan.

Uiteindelijk heb ik het niet gedaan.. 900+ euro vind ik toch teveel voor een laptop met een iGPU, ook al zit er 32GB RAM in (een harde eis in mijn geval, zelfs belangrijker dan de SSD grootte).

En nu kom je alweer uit op 1100 euro dus nog kanslozer.

Zijn er echt geen andere merken die een goedkoper model aanbieden? Hoeveel kan ik er vanaf krijgen als ik praat met de Lenovo klantenservice denken jullie? Misschien dat ik uiteindelijk toch overstag zou gaan voor 900 euro maar dat is een flinke korting vergeleken met de huidige prijs.. Ik hoor echter wel regelmatig dat er altijd wel iets te regelen valt met de klantenservice.

[ Voor 17% gewijzigd door ZombieDimebag op 01-12-2023 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fre_
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 27-06 15:10
rapture schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 14:27:
Het voordeel van een 7840HS, is dat je op de staart kan trappen en de CPU kan desktops verslaan.

[Afbeelding]

Met een omvormer en USB-C PD laders in de auto, kan ik dat ook op verplaatsing doen.

Nog een docking station dat ze met korting wegdoen.

[Afbeelding]

In vergelijking met een i5 4670K dat ik tot Black Friday vorig jaar gebruikt heb, is dit een grote sprong vooruit. Bij notebookcheck hebben ze geen 4670K (non-HT) om ermee te vergelijken, dan maar met een 4770K (HT) vergelijken. En in vergelijking met een gegeven paard (afdankertje van 't werk) van voor de Corona: 6300U

[Afbeelding]

Het zakt door de hoeven als ik 1 YouTube live stream combineer met wat trading software van meerdere brokers. CPU direct op 100% en de live stream loopt achter.

1/9 multi-threading performance van wat moderne hardware kan doen. Het is het verschil tussen te voet gaan en auto rijden.

Als ik 2x de maximale CPU-load van een 6300U op een 7840HS zet, dan is een 7840HS voor minder dan een kwart belast.

Het is besteld.
toon volledige bericht
@rapture ben je nog steeds tevreden over deze configuratie? Mag ik je vragen hoe het zit met de batterijduur? Het is natuurlijk afhankelijk wat je met de laptop doet, maar kan je een idee geven?
(edit:) Nog een vraagje: op de foto's kan ik niet goed zien hoe het precies zit met het opladen. In de beschrijving staat er dat er een usb-c lader is, maar aan de linkerkant van de portable richting het scherm is er precies nog aansluiting voor de typische rechthoekvormige lenovo-lader. Hoe zit dat precies?

Ik speel namelijk met het idee dezelfde config te kopen. Helaas zijn de prijzen niet meer hetzelfde als in september. Voor krakdezelfde configuratie zit ik nu aan 1199 euro, weliswaar zonder kortingen (al weet ik niet hoe gemakkelijk je deze kan krijgen)

[ Voor 26% gewijzigd door fre_ op 07-12-2023 09:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

fre_ schreef op woensdag 6 december 2023 @ 20:01:
@rapture ben je nog steeds tevreden over deze configuratie? Mag ik je vragen hoe het zit met de batterijduur? Het is natuurlijk afhankelijk wat je met de laptop doet, maar kan je een idee geven?
Ik gebruik de laptop niet zoveel op de accu om daarover een uitspraak te doen. Ik tweak de laptop niet op zo lang mogelijk op de accu meegaan.

In mijn auto is meestal een omvormer voorzien om meerdere laptops, 4G-router en andere apparatuur van 230 V te voorzien.

Als ik een scherm gekalibreerd heb, dan is de helderheid te fel om zuinig te zijn.
(edit:) Nog een vraagje: op de foto's kan ik niet goed zien hoe het precies zit met het opladen. In de beschrijving staat er dat er een usb-c lader is, maar aan de linkerkant van de portable richting het scherm is er precies nog aansluiting voor de typische rechthoekvormige lenovo-lader. Hoe zit dat precies?
De bijgeleverde lader sluit je aan een USB-C poort. Met een Anker 737 Charger die 100 W USB-C PD kan leveren, laad ik de laptop.
Ik speel namelijk met het idee dezelfde config te kopen. Helaas zijn de prijzen niet meer hetzelfde als in september. Voor krakdezelfde configuratie zit ik nu aan 1199 euro, weliswaar zonder kortingen (al weet ik niet hoe gemakkelijk je deze kan krijgen)
De prijzen kan je moeilijk op voorhand zeggen.

Ryzen 7040-serie wordt tot Ryzen 8040-serie rebranded. AMD is volwassen geworden en daarbij horen luxeproblemen zoals hoe een jaarlijkse release voor de laptopfabrikanten regelen. Elk jaar een hogere nummer om de consument niet het gevoel van de technologie van paar jaren geleden kopen. Naarmate de Phoenix APU ouder wordt, kan het naar een lagere prijscategorie zakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0ridin
@fre_

Volgens mij heb je, wanneer je een dGPU erin hebt, een 'ouderwetse' laadpoort maar met een iGPU gewoon de standaard usb-c variant.

Ook hier vooral aan de lader (16" versie btw, 7840hs, 32gb ram, igpu en 1TB issd) dus lastig batterijduur inschatten, maar ik zou gokken een uurtje of 7(-8?) bij 'standaard' gebruik. Dus internet, mail, wat video, programmeren... Maar heb hem zelf ook vaak aan een 4k 2e scherm (of 2 extra schermen oo werk)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gkomega
Heeft iemand hier de slim pro 7 x met het niet reflecterend 3072x1920 scherm. Ik ben namelijk heel benieuwd hoe dit scherm is. Zoek een kleine laptop (max 14.5 inch) met een hoge resolutie voor het studeren zodat ik 2 vensters goed naast elkaar kan hebben. Hoe zit het met de scaling binnen Windows? 100% zou te klein zijn maar 2560x1600 op 125% is voor mij best te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fre_
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 27-06 15:10
bedankt @m0ridin en @rapture

Ik ben er eigenlijk al uit dat ik de 7840hs + 32GB ram wil. (16 inch)
Spijtig dat je ze nergens vindt in de gewone (Belgische) shops.
Omwille van het onvoorspelbare leveringsproces van Lenovo zelf ga ik wachten met bestellen tot na de kerstvakantie. Hopelijk doen ze dan kortingen met de solden......

--

edit: uiteindelijk toch overstag gegaan en op 11/12 besteld en eergisteren geleverd, dat ging vlot.
er is momenteel promotie waardoor ik nog een kleine 900 heb betaald, lijkt me redelijk.
over 1 ding ben ik momenteel wat minder tevreden: backlight bleed is goed zichtbaar.
Ik twijfel nog of ik hem ga houden.

[ Voor 33% gewijzigd door fre_ op 23-12-2023 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidamsterdam
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 03-07 00:20
DiscoSuperFly schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 17:56:
[...]

Ik ben benieuwd of er al duidelijkheid is wat er in de praktijk in geplaatst kan worden. Als ik het goed begrijp is het kleinere SSD slot voorzien van de 1 TB. Betekent dit dat dat de 80mm leeg is en een ander 1 tb (of groter) kan handelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidamsterdam
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 03-07 00:20
robbvdb schreef op woensdag 13 september 2023 @ 23:17:
[...]

Ik heb er 2 inzitten, 1x 2TB 80 mm en 1 x de originele 40mm .

Er kunnen geen 2x 80 mm in dus!
Om het even duidelijk te maken voor iemand die misschien niet zo bekend is met dit: Er zijn twee slots, een grotere en een kleinere. In de kleine past de meegeleverde 1TB, en in de grotere, de 80mm, zit nu een 2TB? Klopt dat?

Vraag 2: In de specificaties staat dat er ondersteuning is voor maximaal 1TB per slot, maar werkt een 2TB ook prima? Heb ik dat correct begrepen?"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robbvdb
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-07 00:12
davidamsterdam schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 16:21:
[...]

Om het even duidelijk te maken voor iemand die misschien niet zo bekend is met dit: Er zijn twee slots, een grotere en een kleinere. In de kleine past de meegeleverde 1TB, en in de grotere, de 80mm, zit nu een 2TB? Klopt dat?

Vraag 2: In de specificaties staat dat er ondersteuning is voor maximaal 1TB per slot, maar werkt een 2TB ook prima? Heb ik dat correct begrepen?"
Klopt beide wat je zegt: Dus: 1 volwaardig 80mm slot en een kleinere 40mm | 2TB werkt prima, misschien ook wel meer, maar niet geprobeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SEA Ninja
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
davidamsterdam schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 16:21:
[...]

Ik heb een Crucial P3 van 4TB in het 2e slot en dat werkt prima 👍
Pagina: 1 2 3 Laatste