Hier zou die vandaag verzonden worden, dat is ook het geval. Nu in Hefei City China
Zou 28-8 nu geleverd worden. We gaan het zien.
Zou 28-8 nu geleverd worden. We gaan het zien.
[ Voor 30% gewijzigd door erikloman op 23-08-2023 20:11 ]
Blijft jammer van de 16GB, dat is echt een no-go voor me icm IGP... Had de voorkeur voor een 7840u, maar helaas niet in de gewenste config te krijgen.erikloman schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 19:40:
Iemand op Reddit heeft een Yoga Slim 6 Gen 8 met 7840u ontvangen:
https://reddit.com/r/AMDLaptops/s/tCJoZaRpEV
Wat wel interessant is, iemand vroeg om het idle verbruik van de 7840u cpu:
https://reddit.com/r/AMDLaptops/s/vasyTQnXH4
Idle heeft de 7840u een verbruik van 1,6W. De laptop heeft in totaal een idle verbruik van 6,3W.
[ Voor 8% gewijzigd door erikloman op 23-08-2023 22:21 ]
Eens, vanwege de IGP die ook een gedeelte van het RAM gebruikt is 16GB echt niet toekomstproof genoeg. Dat is ook de reden dat ik voor een 32GB laptop ben gegaan.m0ridin schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 20:05:
[...]
Blijft jammer van de 16GB, dat is echt een no-go voor me icm IGP... Had de voorkeur voor een 7840u, maar helaas niet in de gewenste config te krijgen.
[ Voor 9% gewijzigd door robbvdb op 28-08-2023 23:09 ]
Dat is snel binnen! Nice, en hoe ervaar jij het ventilator geluid?robbvdb schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 23:07:
Ook hier binnen!
Wat zeg ik ervan......
Mooi toestel, fijn scherm, snelle processor, best goede bouwkwaliteit. Geluid is redelijk, net ietsje minder dan de Slim 7, maar niet echt storend. Mijn Matebook is dan weer veel fijner dan alle Lenovo's.
In totaal 2,5 TB aan schijven er nu in en het werkt allemaal goed. Snel even een iets aangepaste W11 pro erop gezet, een office 2021 en zo nog wat meer alledaagse zooi. Met een VM en 32 GB is wel heel lekker hoor![]()
Dan is er alleen 1 ding wat wennen wordt - of iets tegenvalt. En dat is het keyboard.
De toetsen maar eens opgemeten. En zoals ik al dacht, die zijn net allemaal wat kleiner dan die van de Slim 7 en de Slim 7 pro. Had ik niet gedacht.
We gaan zien of we eraan kunnen wennen.
[ Voor 3% gewijzigd door Thoraxx op 28-08-2023 23:13 ]
[ Voor 10% gewijzigd door m0ridin op 29-08-2023 18:13 ]
Precies hetzelfde bij mij helaas.. Hopelijk ontvangen we hem snel.m0ridin schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 09:41:
@robbvdb Jij hebt uiteindelijk de 16" besteld toch? Fijn te horen dat het verder bevalt...
Denk dat de fans in de 16" ook wat beter te doen zijn dan de 14", daar hoor ik wat meer kritische dingen over. Hier is de status ondertussen ingeschat op 4/9, dat is weer 11/9 geworden, als verzenddatum, dat zou mooi zijn.
*Edit, zie nu 16" staan...
Hmm, lijkt er idd niet meer tussen te staanerikloman schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 10:43:
De Slim 7 Gen 8 is niet meer te krijgen in de Nederlandse Lenovo shop. Hij was vorige week in de aanbieding in Ierland en Engeland (31% korting).
Ik vraag me af waarom dit model er nu al uit is
Ik heb gisteren een trackingnummer ontvangen! UPS geeft aan de laptop deze vrijdag 1 september af te leveren. Zodra ik deze binnen heb zal ik wat testjes draaien en hier posten.FutureCow schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 14:24:
[...]
Bij mij staat de verzenddatum nu op 14/09. Lijkt me sterk dat dit model "eruit" is. Zal of om een foutje gaan, of dat ze de eerste batch willen leveren voordat ze nieuwe bestellingen aannemen?
Ik heb hem 24/8 besteld, korting was gratis ram en ssd upgrade, plus de 15% chat korting. Verwachte verzendatum staat nu op 15/9. Naast de slim keek ik ook naar de Pro zonder dgpu, en die was ook 1 of 2 dagen niet beschikbaar in de shop, daarna weer wel, dus wellicht dat de Slim komende dagen ook gewoon weer terug komt.erikloman schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 10:43:
De Slim 7 Gen 8 is niet meer te krijgen in de Nederlandse Lenovo shop. Hij was vorige week in de aanbieding in Ierland en Engeland (31% korting).
Ik vraag me af waarom dit model er nu al uit is
[ Voor 49% gewijzigd door Balance op 31-08-2023 16:46 ]
Over die laptops gaat de discussie al de hele tijd 😄 maar bedankt voor de tipBalance schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 16:43:
Lenovo IdeaPad Pro 5 16APH8 (83AR001QMH) lijkt ook zeer interessant, 16" laptop met Ryzen 7 7840HS voor €1099.
De 14-inch versie kan je voor €999 met 7840HS hebben: Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8 (83AMCTO1WWNL1), of zelfs maar €899 als je er zelf een OS op zet. Verder is de upgrade naar 1TB SSD nu gratis en 32GB LPDDR5X maar €50 extra.
[ Voor 7% gewijzigd door Thoraxx op 31-08-2023 19:52 ]
Laat ik die 16"nou hebben, maar dan met 32 GB en voor € 872,-Balance schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 16:43:
Lenovo IdeaPad Pro 5 16APH8 (83AR001QMH) lijkt ook zeer interessant, 16" laptop met Ryzen 7 7840HS voor €1099.
De 14-inch versie kan je voor €999 met 7840HS hebben: Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8 (83AMCTO1WWNL1), of zelfs maar €899 als je er zelf een OS op zet. Verder is de upgrade naar 1TB SSD nu gratis en 32GB LPDDR5X maar €50 extra.
[ Voor 9% gewijzigd door robbvdb op 01-09-2023 09:58 ]
[ Voor 110% gewijzigd door m0ridin op 01-09-2023 21:30 ]
In jou geval zou ik als er bij deze ook 2 weken levertijd staat hem gewoon opnieuw bestellen met die korting. Een nieuw account zou niet eens nodig zijn denk ik. Ik had ook 3 laptops in bestelling op gegeven moment in 1 account.m0ridin schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 21:13:
Sjesus, dat scheelt wel heel veel... Zou 775 worden met een 1TB ssd ipv de 872 die ik nu heb betaald maar dan met 512GB ssd.
En bij mij is hij uberhaupt nog niet verzonden (nog steeds op 11 september shipping), zo te zien kan ik hem gewoon nog annuleren (al lijkt Lenovo dat dan goed te moeten keuren?)
Nou ja, alternatief is er 1 terugsturen als ik hem gewoon nog een keer bestel.
Denk dat ik hem bestel, voor de zekerheid onder een ander account oid, en dan de annulering aanvraag. Geen idee of ze moeilijker doen wanneer ze zien dat je hem nog een keer hebt besteld anders.
Mocht hij geannuleerd worden, prima... Zo niet kan ik de andere gewoon terugsturen zonder gezeik.
Tenzij het via de chat omgezet kan worden naar dezelfde aanbieding, maar geloof dat die maandag pas weer open is? (En ik ben vanaf dinsdagochtend een weekje weg).
Blegh! morgen maar even goed bekijken.
Ik heb hem gewoon opnieuw bestelt en een mail gestuurd met screenshots met het prijsverschil + gratis upgrade. Maandag bel ik er ff achteraan.m0ridin schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 11:33:
Ja joh, dit scheelt omgerekend 150 euro... Dat is wel erg veel. Met die gratis 512->1TB upgrade die ik zou missen dacht ik nog 'vooruit, jammer maar kan gebeuren'. Maar dan nog eens 100 euro extra korting ook?
Zat alleen even te kijken hoe het zat met 'aangepaste configuraties' en annuleren/terugsturen maar zie eigenlijk niks (duidelijks) gemeld.
Ik ga er denk ik gewoon voor en ga deze bestellen in de nieuwe config en met nieuwe korting en de oude annuleren. Vooral ivm die 1TB gratis upgrade ook. Wil ook geen risico lopen dat maandag opeens de korting niet meer werkt ofzo
Laagsteprijsgarantie van Lenovo.
Als de prijs van een product dat is gekocht op Lenovo.com/nl op enig moment tussen de besteldatum en 14 dagen na de leverdatum is gezakt, garandeert Lenovo dat klanten de laagste prijs betalen. Dit betekent dat als een klant meer heeft betaald voor een product dan de laagste prijs, Lenovo het verschil tussen de betaalde prijs en de laagste prijs in die periode zal terugbetalen. Op deze aanbieding zijn de hieronder beschreven beperkingen van toepassing. Lees ook zorgvuldig in het laatste gedeelte hoe je je terugbetaling kunt claimen om te voorkomen dat deze wordt afgewezen.
Product
Terugbetaling volgens de prijsgarantie kan alleen worden aangevraagd voor hetzelfde product, wat betekent dat het productnummer, bijv. 20U90047MH, hetzelfde moet zijn.
s
We kunnen een apparaat dat je zelf samenstelt, niet vergelijken met een kant-en-klaar apparaat en omgekeerd. Je kunt deze gemakkelijk uit elkaar houden door naar de productnummers te kijken. Het productnummer van alle apparaten die je zelf kunt samenstellen, bevat de letters CTO. Bijv. 20QDCTO1WW.
Beschikbaarheid
Het product moet op voorraad zijn op Lenovo.com/nl en direct te koop zijn. De lagere geadverteerde prijs moet actief zijn op Lenovo.com/nl
Producten die niet op Lenovo.com/nl zijn gekocht, zijn uitgesloten.
Wat is uitgesloten:
Prijsvergelijking kan niet worden toegepast op producten die niet meer op voorraad zijn.
Prijzen en aanbiedingen van andere verkopers zijn uitgesloten.
Prijsvergelijking kan niet worden toegepast op bestellingen die meer dan 14 dagen geleden zijn geleverd.
Producten die niet op Lenovo.com/nl zijn gekocht, zijn uitgesloten.
Beperkingen
De laagsteprijsgarantie van Lenovo is 14 dagen geldig vanaf de leverdatum van de producten die zijn gekocht op Lenovo.com/nl.
Hieronder zie je een voorbeeld van een screenshot zoals we die nodig hebben. Zorg ervoor dat alle productnummers, inclusief garanties en accessoires, zichtbaar zijn en dat de kortingsbon is toegepast en zichtbaar is. Voor producten die je zelf samenstelt, moet de hele systeemspecificatie ook zichtbaar zijn. Klik eenvoudig op Alles weergeven voordat je een screenshot maakt.
Als je geen screenshot aanlevert, kan dit ertoe leiden dat je terugbetalingsverzoek onder de prijsgarantie wordt afgewezen.
Top bedankt!FutureCow schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 15:48:
Je kunt ook gebruik maken van de prijsgarantie van Lenovo. Lastige is natuurlijk wel dat het product met 1TB schijf anders is... Dan is wellicht annuleren en opnieuw bestellen handiger.
[...]
Heel erg bedankt voor de code! Ik heb de mijne opnieuw besteld en de oude geannuleerd. De levertijd is toch niet te voorspellen.Thoraxx schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 13:31:
[...]
Ik heb hem gewoon opnieuw bestelt en een mail gestuurd met screenshots met het prijsverschil + gratis upgrade. Maandag bel ik er ff achteraan.
[ Voor 87% gewijzigd door m0ridin op 04-09-2023 08:04 ]
Goed om te horen!m0ridin schreef op zondag 3 september 2023 @ 15:10:
Wat hebben jullie als reden voor annuleren opgegeven, te duur?
Anyway, ook geanulleerd ("van gedachten veranderd") en opnieuw besteld... Kreeg eerst een foutmelding bij te duur, we zien wel hoe het gaat verder.
*Edit
En zag net een mail in de inbox met de bevestiging van annulering van de oorspronkelijke bestelling, dat is een meevaller dus! (Dat het zo snel is, maar ook de bevestiging an sich... zonder gedoe)
[ Voor 4% gewijzigd door Thoraxx op 04-09-2023 13:18 ]
Als je hem al hebt snap ik dat wel ja... In mijn geval was de verwachtte verzenddatum nog steeds over een week en bij een nieuwe bestelling "verzonden binnen 2 weken" dus annuleren en opnieuw bestellen leek me het handigst.Thoraxx schreef op maandag 4 september 2023 @ 13:17:
[...]
Goed om te horen!
ik heb de klantenservice ff gebeld want wil mijn laptop niet terug gaan sturen.
Ze gaan mij een mail sturen waar ik screenshots moet geven, ben benieuwd hoe ze omgaan met die gratis upgrade van 50 euro naar de 1TB schijf.
Vraag me af waar die klantenservice zit ook, gebrekkig Nederlands wel lol
[ Voor 5% gewijzigd door m0ridin op 04-09-2023 15:48 ]
[ Voor 6% gewijzigd door rapture op 05-09-2023 09:49 ]
[ Voor 5% gewijzigd door erikloman op 05-09-2023 11:15 ]
Dit is de kleur Turkoois bij ons? Ziet er mooi uit. Misty Grijs blijkt dus juist heel licht grijs te zijn. Mischien toch nog ff wisselen naar Turkoois. Jij hebt hem ondertussen binnen? Welke kleur? Verdere ervaringen?erikloman schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 11:15:
Voor mensen die zich afvragen hoe de kleur Tidal Teal er in het echt uit ziet, hier is een video waarin ook de ventilatoren te horen zijn van de Yoga Slim 7 Gen 8:
https://www.reddit.com/r/...n_8_tidal_teal_fan_audio/
rapture schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 09:49:
Het is wel heel aantrekkelijk.
[Afbeelding]
Je zou bijna denken dat je op AliExpress bezig bent.
Ik heb de laptop maandagmiddag binnengekregen. Ik heb Turkoois (Tidal Teal). De laptop voelt licht aan en is erg mooi afgewerkt met het Gorilla Glass 3 voor het OLED paneel. Ook de gepolijste rand geeft een wat sjiekere uitstraling maar valt niet erg op als je de laptop gebruikt. Ik had hiervoor een XPS 13 en de 14.5" met 16:10 is een erg fijne upgrade zonder dat de laptop groot aanvoelt. Hij is nog steeds een stukje kleiner dan een 15" laptop wat me net te groot lijkt om elke dag mee te nemen.FutureCow schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 22:42:
[...]
Dit is de kleur Turkoois bij ons? Ziet er mooi uit. Misty Grijs blijkt dus juist heel licht grijs te zijn. Mischien toch nog ff wisselen naar Turkoois. Jij hebt hem ondertussen binnen? Welke kleur? Verdere ervaringen?
Goed om te horen dat hij zo goed bevalt! Op basis van jouw post en ervaring heb ik hem ook besteld. Ben op zich nog wel tevreden met mijn Framework 13 (1260p) maar merk dat ik net een beetje schermruimte mis.erikloman schreef op woensdag 6 september 2023 @ 07:58:
[...]
Ik heb de laptop maandagmiddag binnengekregen. Ik heb Turkoois (Tidal Teal). De laptop voelt licht aan en is erg mooi afgewerkt met het Gorilla Glass 3 voor het OLED paneel. Ook de gepolijste rand geeft een wat sjiekere uitstraling maar valt niet erg op als je de laptop gebruikt. Ik had hiervoor een XPS 13 en de 14.5" met 16:10 is een erg fijne upgrade zonder dat de laptop groot aanvoelt. Hij is nog steeds een stukje kleiner dan een 15" laptop wat me net te groot lijkt om elke dag mee te nemen.
Ik heb al even wat games gespeeld en op batterij haal ik goede framerates (meer dan 60 fps) op native resolutie in Astroneer, Poly Bridge, Overwatch 2 en Titanfall. Satisfactory haalt 40 fps op low. Meer games heb ik nog niet gespeeld. In de UEFI BIOS staat UMA ingesteld op 4GB frame buffer (van de 32GB). Dit kun je niet hoger instellen, maar je kan het wel lager instellen (resp. 1 en 2GB). Ik zou het gewoon op 4GB laten staan.
De fans hoor je echt nauwelijks en staan ook regelmatig uit (als je bijvoorbeeld in Word bezig bent). Ze kunnen wel een betere fan curve gebruiken. De laptop houdt het ongeveer 9 a 10 uur uit. YouTube Video streamen haalt denk ik net 7 uren.
Ik baal wel dat de laptop nu in de aanbieding is. Ook zijn de upgrades nu gratis (zowel 32GB geheugen als 1TB SSD kosten € 0,-). En met de 20% kortingscode FY24CX20Q2 kun je de laptop nu krijgen voor €1.063. Ik heb €1599,- betaald in juli
Als je iets wilt weten of als ik iets voor je kan testen, laat het weten.
In deze video op 4m 11s hebben ze het over DC dimming. Zodra je onder 52% komt lijkt het op PWM dimming? Flikkering is mij echter nog niet opgevallen. Ik zal vanavond even kritisch kijken in een donkere omgeving.ismael86 schreef op woensdag 6 september 2023 @ 09:25:
[...]
Merk je dat de laptop op een lage helderheid last heeft van PWM? OLED schermen kunnen dan last hebben van flikkering en hoofdpijn veroorzaken.
Zou je dan niet alsnog terug jkennen sturen en hem opnieuw bestellen met 32g geheugen en 1terabyte ssd? Plus de code dan nog. Scheelt 400 euro! en je krijgt een beter apparaat voor terug!erikloman schreef op woensdag 6 september 2023 @ 07:58:
[...]
Ik baal wel dat de laptop nu in de aanbieding is. Ook zijn de upgrades nu gratis (zowel 32GB geheugen als 1TB SSD kosten € 0,-). En met de 20% kortingscode FY24CX20Q2 kun je de laptop nu krijgen voor €1.063. Ik heb €1599,- betaald in juli
Thanks! De review geeft ook een hoop meer inzicht in wat ik kan verwachten.erikloman schreef op woensdag 6 september 2023 @ 11:06:
[...]
In deze video op 4m 11s hebben ze het over DC dimming. Zodra je onder 52% komt lijkt het op PWM dimming? Flikkering is mij echter nog niet opgevallen. Ik zal vanavond even kritisch kijken in een donkere omgeving.
YouTube: YOGA Air 14s 2023
(Note: De Yoga Air 14s is exact dezelfde laptop als de Yoga Slim 7 Gen 8 )
Heb je al gekeken naar de tweakers round-up?rapture schreef op woensdag 6 september 2023 @ 12:14:
Een annulatieverzoek voor de dockingstation ingediend. Het is blijkbaar een DisplayLink docking station. Dat is softwarematig, met lag in video en hoge CPU-load.
Ik zoek een DP Alt Mode dockingstation dat 100Watt USB C PD kan geven.
uitvoering: Lenovo ThinkPad Universal USB-C Dock (40AY0090EU)
En een 130W adapter erbij:
uitvoering: Lenovo ThinkPad 135W AC Adapter - Slim Tip
Bedankt voor je ervaring met de laptop. Je hebt 2 weken na leveren nog recht op geld terug(het verschil) als de laptop goedkoper is geworden. Dus daar kun je gewoon gebruik van maken.erikloman schreef op woensdag 6 september 2023 @ 07:58:
[...]
Ik heb de laptop maandagmiddag binnengekregen. Ik heb Turkoois (Tidal Teal). De laptop voelt licht aan en is erg mooi afgewerkt met het Gorilla Glass 3 voor het OLED paneel. Ook de gepolijste rand geeft een wat sjiekere uitstraling maar valt niet erg op als je de laptop gebruikt. Ik had hiervoor een XPS 13 en de 14.5" met 16:10 is een erg fijne upgrade zonder dat de laptop groot aanvoelt. Hij is nog steeds een stukje kleiner dan een 15" laptop wat me net te groot lijkt om elke dag mee te nemen.
Ik heb al even wat games gespeeld en op batterij haal ik goede framerates (meer dan 60 fps) op native resolutie in Astroneer, Poly Bridge, Overwatch 2 en Titanfall. Satisfactory haalt 40 fps op low. Meer games heb ik nog niet gespeeld. In de UEFI BIOS staat UMA ingesteld op 4GB frame buffer (van de 32GB). Dit kun je niet hoger instellen, maar je kan het wel lager instellen (resp. 1 en 2GB). Ik zou het gewoon op 4GB laten staan.
De fans hoor je echt nauwelijks en staan ook regelmatig uit (als je bijvoorbeeld in Word bezig bent). Ze kunnen wel een betere fan curve gebruiken. De laptop houdt het ongeveer 9 a 10 uur uit. YouTube Video streamen haalt denk ik net 7 uren.
Ik heb de procedure voor Lenovo-prijsgarantie in gang gezet. Bedankt voor de tip!FutureCow schreef op woensdag 6 september 2023 @ 13:47:
[...]
Bedankt voor je ervaring met de laptop. Je hebt 2 weken na leveren nog recht op geld terug(het verschil) als de laptop goedkoper is geworden. Dus daar kun je gewoon gebruik van maken.
https://www.lenovo.com/nl/nl/shopping-faq/
Ik heb gekeken en dacht wat geld te besparen met refurbished of tweedehandse USB-C DP Alt Mode docking station voor een laptop die geen Thunderbolt heeft.ismael86 schreef op woensdag 6 september 2023 @ 13:01:
[...]
Heb je al gekeken naar de tweakers round-up?
Meeste Thunderbolt 4 docks hebben fallback naar USB-C
Waar is jouw pakketje op dit moment? Mijn verzendatum was ook 9/9 en leverdatum 11/9. Van Lenovo ontving ik vannacht een mailtje dat die morgen geleverd wordt, maar dat lijkt me knap want UPS geeft aan dat die nog in Korea staat.m0ridin schreef op donderdag 7 september 2023 @ 15:56:
Oeh, kreeg net een mail van UPS dat ze maandag de laptop verwachten te leveren... dat zou top zijn (geschatte verzenddatum staat nog op 09/09). Heel benieuwd
Eh, waar zie je dat? Zie niets specifiek in de ups mail..staat nu wel "Your package has cleared customs and is on the way." En verwachte leverdatum is nog steeds morgen.Squidie schreef op zondag 10 september 2023 @ 10:04:
[...]
Waar is jouw pakketje op dit moment? Mijn verzendatum was ook 9/9 en leverdatum 11/9. Van Lenovo ontving ik vannacht een mailtje dat die morgen geleverd wordt, maar dat lijkt me knap want UPS geeft aan dat die nog in Korea staat.
Dan zit je weer met het glanzende oled scherm.... dat was voor mij de dealbreakerm0ridin schreef op maandag 11 september 2023 @ 11:56:
Bezorging is veranderd naar woensdag trouwens... we wachten rustig (maar ongeduldig) af
Slim 7 ziet er goed uit trouwens, begin bijna te twijfelen of ik toch niet daarvoor had moeten gaan maar ja... niet voor niets de 16" ideapad gekozen.
[ Voor 34% gewijzigd door SEA Ninja op 11-09-2023 14:54 ]
Probeer via de chat. Dan kan je zeker wel 10 of 15% korting krijgen. Is mij ook geluktSEA Ninja schreef op maandag 11 september 2023 @ 14:30:
Ik heb de Lenovo klantenservice gebeld maar de combinatie met een kortingscode mag/kan niet meer helaas. Dat was een foutje.
Laagste prijs is dan 920,56 voor de Ideapad 5 Pro met alle opties (7840HS / 32GB / 1 TB) incl. 5% kortingscode via nieuwsbrief.
Weet niet of het perse nodig is, maar met een account van UPS kan je via de website en de app volgen waar je pakketje is. Doorklikken naar 'Gegevens bekijken' en 'Verloop van de zending'.m0ridin schreef op zondag 10 september 2023 @ 17:27:
[...]
Eh, waar zie je dat? Zie niets specifiek in de ups mail..staat nu wel "Your package has cleared customs and is on the way." En verwachte leverdatum is nog steeds morgen.
De mijne is trouwens de 7e daadwerkelijk verzonden als ik het goed zie op de ups link. Lenovo zegt nog steeds "wachten op verzending. Verwachtte verzenddatum 9/9"
Ah, gevonden ja... zelfde hier, beetje rare stuiterbal status tussen Incheon, Korea en Anchorage, AK, United States. Maar precies dezelfde laatste status (en afleverdatum) als jij hebt.Squidie schreef op maandag 11 september 2023 @ 15:50:
[...]
Weet niet of het perse nodig is, maar met een account van UPS kan je via de website en de app volgen waar je pakketje is. Doorklikken naar 'Gegevens bekijken' en 'Verloop van de zending'.
11/09/2023
1:44 Onderweg
Vertrokken uit faciliteit
Anchorage, AK, United States
Afleverdatum is inmiddels veranderd naar 13/9.
Thanks voor de tip! Via de chat gedaan en moest een account aanmaken voor een aangepaste offerte. Kreeg 15% korting icm met 3 jaar garantie met korting. Totaal 862 euro. Prima deal 😁Thoraxx schreef op maandag 11 september 2023 @ 15:28:
[...]
Probeer via de chat. Dan kan je zeker wel 10 of 15% korting krijgen. Is mij ook gelukt
Mooie deal! Goed gedaan!SEA Ninja schreef op maandag 11 september 2023 @ 17:40:
[...]
Thanks voor de tip! Via de chat gedaan en moest een account aanmaken voor een aangepaste offerte. Kreeg 15% korting icm met 3 jaar garantie met korting. Totaal 862 euro. Prima deal 😁
Mijn 2e laptop (met hogere korting) zou vandaag bezorgd worden. Had er al hard hoofd vorige week woensdag verzonden. Springt die nu ineens weer dat de zending in China is...m0ridin schreef op maandag 11 september 2023 @ 16:12:
[...]
Ah, gevonden ja... zelfde hier, beetje rare stuiterbal status tussen Incheon, Korea en Anchorage, AK, United States. Maar precies dezelfde laatste status (en afleverdatum) als jij hebt.
Ik heb een reactie terug op mijn aanvraag voor terugbetaling onder de prijsgarantie.FutureCow schreef op woensdag 6 september 2023 @ 13:47:
[...]
Bedankt voor je ervaring met de laptop. Je hebt 2 weken na leveren nog recht op geld terug(het verschil) als de laptop goedkoper is geworden. Dus daar kun je gewoon gebruik van maken.
Op de Lenovo-website onder het kopje Betalingen en prijsbescherming > Lenovo-prijsgarantie staat:We willen u laten weten dat we de prijs niet kunnen aanpassen, omdat er een kortingsbon op de bestelling is toegepast. Wij kunnen alleen de prijs op de website evenaren
Hoe nu verder?Zorg ervoor dat alle productnummers, inclusief garanties en accessoires, zichtbaar zijn en dat de kortingsbon is toegepast en zichtbaar is.
[ Voor 22% gewijzigd door erikloman op 12-09-2023 13:57 ]
Heel vreemd. Ik heb namelijk wel het verschil terug gekregen. Niet van de gratis ssd upgrade. Wel van het prijsverschil van 5%erikloman schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 13:50:
[...]
Ik heb een reactie terug op mijn aanvraag voor terugbetaling onder de prijsgarantie.
De reactie:
[...]
Op de Lenovo-website onder het kopje Betalingen en prijsbescherming > Lenovo-prijsgarantie staat:
[...]
Hoe nu verder?
Oja dat zal het verschil zijn. Ik zat o.a. die Duitse review te kijken maar dat is natuurlijk de 14".m0ridin schreef op woensdag 13 september 2023 @ 09:39:
@SEA Ninja 14 of 16"?
16" heeft volgens mij sowieso ruimte voor 2 (hoewel ik nu moet toegeven dat ik niet zeker weet waarom ik dat eigenlijk denk) 14 geen idee
[ Voor 3% gewijzigd door SEA Ninja op 13-09-2023 10:03 ]
i7 860 3.94ghz/mugen 2b/lancool k62/corsair hx650/vertex II/asus p7p55e pro/msi gtx570 oc/ OCZ3G1866LV6GK /xfi pro elite/Samsung 214t tft/3 hd's/plex dvd
Ik heb er 2 inzitten, 1x 2TB 80 mm en 1 x de originele 40mm .SEA Ninja schreef op woensdag 13 september 2023 @ 08:28:
Heeft de Ideapad Pro 5 nu ruimte voor 1 of 2 M2 NVMe SSD's?
Ik heb het nagevraagd bij Lenovo en zij gaven aan dat er twee geplaatst konden worden. Maar als ik logisch nadenk (en zie dat meerdere de bestaande SSD vervangen) lijkt het mij dat je alleen een kleine of grote versie kunt plaatsen. Of kun je het M2 slot voor wifi ook gebruiken voor een SSD?
Ik heb geen idee wat je bedoeltretrotical schreef op donderdag 14 september 2023 @ 20:06:
Prijs lijkt opgeslagen!
32GB Ram upgrade is ook niet meer mogelijk.retrotical schreef op donderdag 14 september 2023 @ 20:59:
De ideapad pro 5 is duurder geworden. De configuratie die ik vorige week selecteerde was 200€ goedkoper. Vorige week was het -100€ als je geen OS nam, nu -50€. En het startbedrag is denk ik ook verhoogd.
Ze hebben door dat we zoals laptoppiraten op de error fee gingen.retrotical schreef op donderdag 14 september 2023 @ 20:59:
De ideapad pro 5 is duurder geworden. De configuratie die ik vorige week selecteerde was 200€ goedkoper. Vorige week was het -100€ als je geen OS nam, nu -50€. En het startbedrag is denk ik ook verhoogd.
[ Voor 16% gewijzigd door rapture op 15-09-2023 10:21 ]
Of een taktiek om alle toestellen die teruggestuurd zijn als refurbished te kunnen verkopen zonder verlies.m0ridin schreef op donderdag 14 september 2023 @ 21:11:
Ah ok! Die term kende ik niet voor prijsverhogen (Belgisch misschien toevallig?)
Maar had het op reddit ook gelezen ja, daar werd het idee geopperd dat dit misschien met het oog op black friday is (zodat de aanbiedingen dan weer enorm goed lijken). Of dat het idd een intro prijs was, hoewel voor de nieuwe/huidige prijs de prijs/kwaliteit verhouding ineens wel erg... gemiddeld of misschien zelfs matig is.
[ Voor 10% gewijzigd door m0ridin op 15-09-2023 18:16 ]
Ik heb de Slim 7 nu 3 dagen binnen, nog niet heel veel tijd gehad om uit te testen, maar mijn eerste indruk is top. Strak design, tidal teal is een heel vet kleurtje, weer eens wat anders dan zwart/grijs, scherm is prachtig, ik twijfelde over het spiegelende effect maar merk dat ik er helemaal geen last van heb, dus dat is een meevaller. Wat betreft de fans, heb het idee dat ze meestal wel aanstaan, maar vind het geluid niet storend. Qua (scherm)formaat lijkt die ook wel ideaal, ik heb ook een Dell xps 13 en een Legion 7, en deze valt er precies tussenin. Voorlopig mag die blijven!Thoraxx schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 17:57:
[...]
Of een taktiek om alle toestellen die teruggestuurd zijn als refurbished te kunnen verkopen zonder verlies.
Zijn een hoop mensen die terug hebben gestuurd las ik, ivm de fan noise.
Hoe is die bij de 16 inch?
Ik heb de 14 inch en vind het zelf wel meevallen. Als slaat die fan wel te snel aan
Nice! En wat fijn dat het scherm bevalt.Squidie schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 21:10:
[...]
Ik heb de Slim 7 nu 3 dagen binnen, nog niet heel veel tijd gehad om uit te testen, maar mijn eerste indruk is top. Strak design, tidal teal is een heel vet kleurtje, weer eens wat anders dan zwart/grijs, scherm is prachtig, ik twijfelde over het spiegelende effect maar merk dat ik er helemaal geen last van heb, dus dat is een meevaller. Wat betreft de fans, heb het idee dat ze meestal wel aanstaan, maar vind het geluid niet storend. Qua (scherm)formaat lijkt die ook wel ideaal, ik heb ook een Dell xps 13 en een Legion 7, en deze valt er precies tussenin. Voorlopig mag die blijven!
Klinkt goed! Die scherm grootte went snel he. Ik zat pas ff op mn oude 15 inch laptop en vind die nu hudge, tov mijn ideapad 5 pro 14 inch.m0ridin schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 18:14:
@Thoraxx Geen probleem bij de 16" so far, de logica van de fans snap ik nog niet helemaal (net was de cpu 30 graden en stonden ze aan, maar zo zacht dat ik de laptop tegen mijn oor aan moest houden om het te horen) en nu bij 35 graden staan ze uit... Beiden gewoon beetje browsen.
Maar ook als ze zacht aanstaan hoor ik ze amper tot niet, bij volle load wel hoorbaar natuurlijk (cinebench 23 10 minute loop benchmark bijv, dan wordt de cpu alsnog 'maar' 78 graden btw).
Dus tot nu toe niks te klagen... Energieverbruik bij 'heel basic gebruik', zoals internetten dus, zit op ~6.5-7W totaal (discharge rate). Dat is met het scherm op variabele refreshrate en brightness op zo'n 60-70%. Intelligent cooling.
Heb een schone windows 11 erop gezet en daarna alle drivers van lenovo gedownload en geinstalleerd, denk dat ik er van het weekend nog een 1TB intel ssd-tje inprik die ik ook nog heb liggen. Tenminste, even formaat dubbelchecken.
Mijn key van windows 11 werkte trouwens zonder problemen (education license via werk), gewoon een media creation tool maken, installeren en daarna activeren met de key. Alleen dus even de wifi drivers handmatig downloaden en installeren vanuit de windows 11 setup/installatie, die werd niet standaard herkend.
So far so good allemaal, de extra schermruimte is toch wel fijn en bizar hoe 'klein' een 14" nu weer aanvoelt.
Moet wel zeggen dat ik de afwerking van de slim 7 pro merkbaarder high-end vind voelen, de ideapad voelt meer plastic aan (maar alsnog dikke prima hoor). Zelfde met keyboard, speakers. Maar al met al, voor deze prijs en met deze specs? Topdeal.
Camera en speakers prima bruikbaar trouwens hoor, voor mij vooral teams ed.
Ik heb mijn Ideapad 5 pro 14 inch net binnen. Ik loop vast op de Win 11 installatie bij de Wifi drivers installeren. Hij blijft hangen bij punt dat hij verbinding moet maken met netwerk. Ik heb de wifi drivers van Lenovo op de usb stick gedaan, net als Win 11.m0ridin schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 18:14:
@Thoraxx
Heb een schone windows 11 erop gezet en daarna alle drivers van lenovo gedownload en geinstalleerd, denk dat ik er van het weekend nog een 1TB intel ssd-tje inprik die ik ook nog heb liggen. Tenminste, even formaat dubbelchecken.
Mijn key van windows 11 werkte trouwens zonder problemen (education license via werk), gewoon een media creation tool maken, installeren en daarna activeren met de key. Alleen dus even de wifi drivers handmatig downloaden en installeren vanuit de windows 11 setup/installatie, die werd niet standaard herkend.
[ Voor 15% gewijzigd door erikloman op 18-09-2023 17:17 ]
Hmmm? Deed het toetsenbord het niet?gadgetfun schreef op woensdag 20 september 2023 @ 19:52:
@m0ridin dank voor je hulp. Ik liep vast doordat ik in Command Prompt niet kon typen. Uiteindelijk via een USB-c hub met ethernet kabel verbonden met internet. Vervolgens kon ik alle drivers downloaden, daarna was windows 11 installeren een fluitje van een cent!
Wel aan de lader neem ik aan? (en dan de originele... heb een 65W usb-c lader, maar als ik die eraanhang stottert het ook en kakken benchmark scores in)..SEA Ninja schreef op donderdag 21 september 2023 @ 22:04:
Vandaag de Ideapad Pro 5 16" ontvangen. Laptop zelf is kleiner dan ik had verwacht, maar dat is ten opzichte van een oudere 15,6" Asus gamelaptop. Scherm is wel groter en met dunne bezels, maar erg scherp beeld en voor mij zeker een vooruitgang.
Eerste ervaringen zijn verder prima. Fans zijn bij deze versie helemaal niet storend. Lekker snel in opstarten en casual gebruik. Alleen een korte test met Farming Simulator 22 viel mij iets tegen. Die heeft wel aardige vereisten, maar haperde wel wat op medium settings.
Ik heb beide geprobeerd en idd met originele lader, maar maakte weinig verschil. Zal binnenkort nog wat testjes doen met de grafische instellingen. Drivers en bios zijn up-to-date.m0ridin schreef op donderdag 21 september 2023 @ 23:15:
[...]
Wel aan de lader neem ik aan? (en dan de originele... heb een 65W usb-c lader, maar als ik die eraanhang stottert het ook en kakken benchmark scores in)..
Maar geen idee wat je kan verwachten wat betreft spellen, het is een nette igpu voor een laptop maar het blijft niet meer dan dat...
Ik heb eerst de VGA drivers van Lenovo geïnstalleerd en daarna de nieuwste van AMD eroverheen. Maar ik ben er achtergekomen dat FS22 de nodige problemen heeft met lag, dus dit is geen goede graadmeter.robbvdb schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 01:58:
@Fulcrum schijnt nogal verschil te zitten in door W11 gebruikte drivers en via AMD website aangeboden drivers.
Misschien dat eens proberen om te zien of dat verschil maakt?
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq