Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2023-2024 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 22 Laatste
Acties:
  • 38.662 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:49
Gonadan schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 09:19:
[...]

De verlosser is herrezen! *O*
Ja ik krijg weer mot met jou en @toolkist want ik zie Ajax wederom niet winnen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:31

ST10©DE

Dus.............

Typhone schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 09:24:
[...]

Ja ik krijg weer mot met jou en @toolkist want ik zie Ajax wederom niet winnen :P
De eerste keer dat ik geen winst voor Ajax heb voorspeld in de afgelopen twee seizoenen. Gelijk spel. PSV verliest en Feyenoord gaat gewoon verder met winnen. Maar Vitesse? Utrecht? lastig lastig.....

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09:56
Thanks voor de reminder... gewoon alles een keer ingevuld wat ik niet verwacht... ik ga maar een keer voor een win-win situatie. Blij met de uitslagen of blij met mijn score hier...

Life is what happens while you're busy making other plans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:47

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Typhone schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 09:24:
Het is nu een fase waarin AZ eigenlijk gemakkelijk in Amsterdam zou moeten kunnen winnen. Over het algemene betekent het dat Ajax dan gewoon wint. De AZ-ers om mij heen zien al een bui hangen.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16:06
@makooy dank voor de reminder!

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20:08
Gonadan schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 11:24:
[...]
Over het algemene betekent het dat Ajax dan gewoon wint.
Gezien jouw recente statistieken bij Ajax-wedstrijden en de mijne kan ik AZ dus veilig op winst zetten.
Bedankt :*)

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

@toolkist zeg er eens wat van. :/

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
tja, ik wilde hier een hele foute opmerking (met ern hoop ;)) neerzetten maar houd me in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Hier mag het dus gooi het er maar in >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18:00
Het vrijdag virus is terug. Hoe verzin je ook een 1-0 winst voor Volendam.

6 spelers hadden dit goed. Zorgwekkend :p

TWEAKERS FC EREDIVSIE VOETBALPOULE 24/25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

7 punten lekker hoor. Inkoppertje dit. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
5 punten I count

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heho
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-04 20:25

heho

Ommen, Overijssel

Ik blijf nu maar volhouden dat Utrecht een keer de rug gaat rechten, DE dag komt steeds dichterbij :+

12x265W mono, 165° Zuid, helling 35°, SMA 3000TL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
De eerste tienpunter van de dag is ook weer binnen oOo
Voorlopig blijft het daarbij want wat doet Almere nu???
*edit
En ook nul punten bij de wedstrijd van de week. Dat wordt een duur weekendje zo...

[ Voor 63% gewijzigd door Superkiwi op 07-10-2023 21:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi
heho schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 19:09:
Ik blijf nu maar volhouden dat Utrecht een keer de rug gaat rechten
Volgend seizoen in de KKD zullen ze vast wel weer een keertje winnen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Superkiwi schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 19:23:
De eerste tienpunter van de dag is ook weer binnen oOo
Voorlopig blijft het daarbij want wat doet Almere nu???
*edit
En ook nul punten bij de wedstrijd van de week. Dat wordt een duur weekendje zo...
@Typhone zei het al van tevoren, kan alle kanten op. Nou dat merk ik wel. :'(

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
Gonadan schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 21:58:
[...]
@Typhone zei het al van tevoren, kan alle kanten op.
Terwijl hij zelf met 29 punten aan kop gaat. Iets zegt me dat er iets niet helemaal zuiver is hier }:|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bao_mi1
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 29-04 15:56
heho schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 19:09:
Ik blijf nu maar volhouden dat Utrecht een keer de rug gaat rechten, DE dag komt steeds dichterbij :+
Ik heb ook te veel hoop op het Ron Jans effect. Maar je zal maar net zien dat ik Utreg volgende week weer op verlies zet en ze dan wel winnen.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Wat een drama vandaag

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone
Superkiwi schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 22:00:
[...]

Terwijl hij zelf met 29 punten aan kop gaat. Iets zegt me dat er iets niet helemaal zuiver is hier }:|
Toolkist is rustig dus meestal gaat het dan goed in de poule. Ajax kan me de nek omdraaien vanmiddag haha.

[ Voor 7% gewijzigd door Typhone op 08-10-2023 08:55 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Typhone schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 08:54:
[...]

Toolkist is rustig dus meestal gaat het dan goed in de poule. Ajax kan me de nek omdraaien vanmiddag haha.
Dat is precies waar ik op reken ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi
Het is me een partijtje spannend zeg!
@Hoianddoei @hilz0r en @Typhone gaan samen aan de leiding deze ronde met 38 punten elk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
Superkiwi schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 14:18:
Het is me een partijtje spannend zeg!
@Hoianddoei @hilz0r en @Typhone gaan samen aan de leiding deze ronde met 38 punten elk :D
Support @Typhone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Ja doei! Mijn support gaat naar de hoogste bieder >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JasperS1994
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 01-05 20:39
Ik ben me na dit weekend toch een partijtje verbaasd dat ik nog aan kop ga… Complimenten naar @Typhone voor de hoge score deze week!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
Gezakt van plek 10 naar 18 of zo :(
Vooral Vitesse had ik toch wel een doelpunt verwacht.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone
@Superkiwi schrijf jij verslag? 😎😎😎😎

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18:00
Prachtige overwinning @Typhone gefeliciteerd!!

TWEAKERS FC EREDIVSIE VOETBALPOULE 24/25

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
Poeh, vanavond niet meer.
Dat wordt morgenavond dan d:)b

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Typhone schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 19:11:
@Superkiwi schrijf jij verslag? 😎😎😎😎
Gefeliciteerd met de weekwinst (in de battle natuurlijk) he clubverrader.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone
Superkiwi schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 19:15:
Poeh, vanavond niet meer.
Dat wordt morgenavond dan d:)b
Ja ik weiger een ode aan mezelf te schrijven natuurlijk :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi
Ik heb het ook gedaan, het went :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19:59
Ik sta nog steeds op 2 *O*

1 puntje ingelopen op @JasperS1994

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Superkiwi
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/pfPyLC11J8WGMfVGVgKS5uEJ.gif

Speelronde 8
Naast het weer is voetbal één van de meest besproken onderwerpen; waar je ook komt en met wie je ook spreekt, één van de twee komt in de meeste gevallen wel ter sprake. Beiden zijn in staat ons machtig mooie dingen voor te schotelen, wat te denken van bijvoorbeeld tropische cyclonen, supercells die voorafgegaan worden door massieve shelf clouds of tornado's die alles opzuigen wat zich op hun pad bevindt.

Waar weesfenomenen op zich niet veranderen in de loop der jaren zijn bijzondere fenomenen in het voetbal meer generatiegebonden. Zo zullen de échte ouderen onder ons zich de gloriejaren van het Nederlandse voetbal in de jaren '70 nog wel kunnen herinneren, waarin grootheden als Arie Haan, Wim van Hanegem en Johan Cruijff de voetbalvelden domineerden en Feyenoord als eerste Nederlandse club de Europa Cup 1 pakte. De héle oude mensen (zeg ik met alle respect) hebben zelfs bijzondere spelers als Pelé over het veld mogen zien dartelen.

Mensen die geboren zijn rond of nét voor 1980 hebben dat allemaal niet meegemaakt en kennen het alleen van de beeldbuis en verhalen van hun (groot)ouders. Voor hen was het jaar 1988 waarschijnlijk de eerste keer dat ze iets meemaakten wat ze de rest van hun leven niet meer vergeten. Het was niet alleen het jaar dat PSV de Europa Cup 1 wist te winnen, het was vooral het jaar dat het totaalvoetbal onder leiding van Rinus Michels het Europese kampioenschap won door een wonderschone, nog steeds onmogelijke geachte volley van Marco van Basten.

Ikzelf (bouwjaar '82) was daar helaas nog te jong voor en heb daar helemaal niets van meegekregen. Voor mij begint mijn databank met mooie herinneringen zich te vullen vanaf het WK 1990 in Italië. Zo heb ik net als vele anderen hier als jong menneke het Ajax van Louis van Gaal de wereld zien veroveren, waardoor iedereen op het schoolplein Litmanen of Kluivert wilde zijn.

In de jaren daarna hebben we de ene na de andere grootheid zien opkomen. Zo trok Ronaldinho met enige regelmaat zijn trukendoos open, stuurde Zidane menig tegenstander het bos in met zijn wereldberoemde 'roulette', hebben we Ibrahimovic de meest bijzondere capriolen zien uithalen en waren we getuige van een briljante Bergkamp die zowel bij Arsenal als in het Nederlands elftal (hallooo Argentinië) buitengewoon bijzondere dingen liet zien. In 2010 konden we aanschouwen hoe het Nederlands elftal zich naar een finaleplaats op het WK wist te swingen; iets wat je als voetbalfan hooguit één, misschien twee keer in je leven mee mag maken. Wie herinnert zich niet de kopbal van Sneijder tegen Brazilië of de poeier van Van Bronkhorst tegen Uruguay?

Kijken we naar de laatste jaren dan springen er natuurlijk twee namen bovenuit: Messi en Ronaldo. De eerste wordt vaak vergeleken met Maradonna waardoor ik als broekie ietwat jaloers ben op de generaties die hem hebben zien voetballen. Net als Messi is Christiano met recht een fenomeen te noemen, één waar we vele jaren van hebben mogen genieten en nog steeds van mogen genieten.
Het is altijd jammer als grote voetballers hun schoenen aan de wilgen hangen maar de geschiedenis leert dat er elke generatie weer één of meerdere bijzondere spelers op de velden verschijnen. Wat dat betreft ben ik benieuwd wie de helden van de toekomst worden.

Waar ik naartoe wil met dit verhaal? Hier in ons eigen Tweakers FC voetbalpoule topic komen vele, vele generaties samen en afgelopen weekend hebben wij met zijn allen iets bijzonders mogen aanschouwen. Een nieuw fenomeen heeft zich gepresenteerd op een manier die zijn weerga niet kent. Er werd in de wandelgangen al vaker over hem gesproken en we hebben hem al een tijdje mogen bewonderen maar afgelopen weekend heeft hij de voetbalpoule-wereld laten zien waartoe hij écht in staat is. Verdere introductie is overbodig want zijn cijfers spreken voor zich: met een ongekend aantal van 57(!) punten is @Typhone weekwinnaar van speelronde 8 geworden. Ik weet dat de meesten van jullie het net als ik niet kunnen bevatten en ik heb mezelf afgelopen weekend ook een aantal keer geknepen maar ik heb het toch echt zien gebeuren. Dit zijn de dingen die voetbal zo mooi maken en die je later aan je kinderen en kleinkinderen vertelt. En wij, divers gezelschap als wij zijn, hebben het voorrecht om hier getuige van te zijn. Sta eens een momentje stil om te beseffen hoe bijzonder dit is. Dit vergeet je de rest van je leven niet meer...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/mHvelm5XSXNCqkobFoG1ZTA7.gif

De volgende deelnemers eindigen deze week in de top 5:

1. @Typhone 57 punten
2. @DutchEagle1993 56 punten
3. @superbieke 55 punten
4. @Frituurman 54 punten
-. @hilz0r 54 punten

Ik heb oprecht medelijden met de deelnemers die onder Typhone zijn geëindigd. Niemand weet over een paar jaar nog wie er in speelronde 8 tweede of derde is geworden, terwijl de naam @Typhone tot in de eeuwigheid blijft doorklinken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/Hz5XPlbI7kxfIc6TfooBJgnk.gif

De volgende speler wint deze week het Tweakers Hero Abonnement en krijgt hiervoor automatisch bericht vanuit Tweakers:

@Typhone krijgt niet alleen een gouden schildje in de poule, hij krijgt tevens een grote H van 'Hero' naast zijn naam op Tweakers. Niet dat het nodig is, Brad Pitt heeft immers ook geen papiertje op zijn voorhoofd geplakt met "ik ben Brad Pitt". Ik hoop dat @Typhone zijn schrijfhand een beetje warm is; hij zal vanaf nu niet meer over straat kunnen zonder omringd te worden door hordes fans.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/gvRdDJ81XJgBfL3zR85j9CX0.gif

De volgende deelnemers staan deze week in de top 10:

1. @JasperS1994 356 punten
2. @makooy 351 punten
3. @Typhone 350 punten
4. @Megupe 349 punten
-. @Jordi0344 349 punten
6. @Jay-K 345 punten
7. @jbdeiman 343 punten
8. @69420666_ 341 punten
9. @nietorigineel 337 punten
10.@groggy 332 punten
-- @Lekkerboeie86 332 punten

@JasperS1994 en @makooy houden hun eerste en tweede plaats vast, al kruipt Makooy stiekem één puntje dichterbij.
@Typhone maakt een megasprong en pikt vanaf plaats 8 de bronzen podiumplek in van @Jay-K.
Van de top10 had @nietorigineel het minste weekend, hij zakt daardoor van 4 naar 9.
Waar @groggy en @Lekkerboeie86 vorig weekend nog plaats 18 deelden, staan ze nu gezellig samen op de tiende plek.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/knihaZ2j7nsJXXlWRt5JwQip.gif

@Typhone vestigt een record: hij is de beste voorspeller van speelronde 8 in seizoen 2023/2024 ooit! :D

Net als afgelopen week denken sommige mensen nog steeds dat Utrecht op magische wijze opeens weer weet wat voetballen is maar helaas, zelfs tegen Volendam lukt het niet. De 1-0 kwam zes keer voor op de formulieren: @Basdon1985, @Thijssie007, @Seikbal, @69420666_, @bie100 en @Murrays hadden dit goed.

Dat Heerenveen en NEC gelijk zouden spelen was geen verrassing, 14 mensen hadden de 1-1 precies goed.

Wie op voorhand zou zeggen dat de Madrilenen uit Waalwijk zouden verliezen van Almere City zou voor gek verklaard worden. Toch is dat precies wat er gebeurde: 1-0. Een select vijftal had dit goed: @Purehz, @hilz0r, @Frituurman, @ElPaco en @DutchEagle1993 _/-\o_

De enige wedstrijd waar geen enkele tienpunter is gevallen was bij de 4-0 van de Eagles tegen Heracles. Ondanks dat zijn hier wel veel punten gescoord, de Eagles waren torenhoog favoriet.

Vitesse-Excelsior was voor velen een gokwedstrijd, met overwinningen voor beide teams. Hier en daar werd een gelijkspel voorspeld maar slechts 3 mensen hadden door dat er niet gescoord zou worden: @groggy, @horizon1978 en @sjtienuh.

PEC-Feyenoord (0-2) en Ajax-AZ (1-2) leverden respectievelijk 15 en 27 correcte voorspellingen op.
Mijn diepste respect gaat uit naar de 10 deelnemers die Ajax ondanks alles toch op winst hebben gezet *;

Dat de uitwedstrijd tegen Fortuna een makkie zou gaan worden voor Twente, dat stond niet eens ter twijfel. De 0-3, die was wat lastiger te voorspellen. Alleen @robbydw had dit goed, waarvoor hulde d:)b

Het PSV onder Bosz geniet wel vertrouwen, dat is het niet. Alleen durven niet veel mensen het aan om PSV de nul te laten houden en dat kostte dit weekend punten. Dat ze er vier zouden maken tegen Sparta waren 7 mensen het wel over eens, maar daarnaast nog die nul houden? Dat wisten slechts twee mensen: @Geerius en @Techrvw.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/gblI93SslYwifHhZ5xLBiv7f.gif

Verslag van de bruutste persoonlijke vete op Tweakers: Typhone vs toolkist
Speelronde@Typhone@toolkist tussenstand
1 44 50 0-1
2 65 32 1-1
3 34 47 1-2
4 25 37 1-3
5 51 35 2-3
6 44 43 3-3
7 30* 26* 4-3
8 57 41 5-3

Hoewel @toolkist met 41 punten niet eens zo slecht scoort deze ronde is @Typhone dit weekend een onneembare vesting gebleken. Laatstgenoemde bouwt daarmee zijn voorsprong uit en gaat met 2 punten aan kop. Uiteraard is sportmanschap Toolkist niet vreemd en heeft hij Typhone al gefeliciteerd met zijn verpletterende overwinning.

Speelronde 7 lijkt in het voordeel van Typhone uit te gaan vallen, ondanks zijn 2-1 bij RKC-Ajax. Toolkist heeft Ajax op 1-2 staan en gaat bij winst van Ajax maximaal 5 punten pakken.
Mocht het 2-3 blijven dan pakt Typhone alsnog 2 punten vanwege de 2 goals van RKC, niet genoeg voor toolkist om hem in te halen. Net als in speelronde 6 lijkt dit op één punt beslist te gaan worden :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/FjdW2u4gGXHju60a3ZvVvxYu.gif

Om @Typhone een week extra te geven om te genieten van zijn weekwinst is in samenspraak met de KNVB besloten speelronde 9 pas over twee weken te laten spelen. Om de voetbalfan toch een beetje tegemoet te komen is besloten om er twee wedstrijden van het Nederlands elftal tussen te proppen.
Voor speelronde 9 moeten we even wachten tot zaterdag 21 oktober.

@Typhone het is je gegund kerel, geniet ervan! 8)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Superkiwi
Typhone schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 20:56:
[...]
(...) een ode aan mezelf (...)
Jij wilde een ode? Hier héb je een ode :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:55

Quad

Doof

Meesterwerk. Echt.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Superkiwi schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 20:16:
[Afbeelding]
Mensen die geboren zijn rond of nét voor 1980 hebben dat allemaal niet meegemaakt en kennen het alleen van de beeldbuis en verhalen van hun (groot)ouders. Voor hen was het jaar 1988 waarschijnlijk de eerste keer dat ze iets meemaakten wat ze de rest van hun leven niet meer vergeten. Het was niet alleen het jaar dat PSV de Europa Cup 1 wist te winnen, het was vooral het jaar dat het totaalvoetbal onder leiding van Rinus Michels het Europese kampioenschap won door een wonderschone, nog steeds onmogelijke geachte volley van Marco van Basten.
Ik was toen 9 ofzo, maar heb zowel de finale van PSV als die van het EK niet gezien. Ik ging liever buiten spelen, al vond ik het tijdens de EK finale wel erg erg stil buiten.. Ik was letterlijk de enige in de hele wijk :+
En wij, divers gezelschap als wij zijn, hebben het voorrecht om hier getuige van te zijn. Sta eens een momentje stil om te beseffen hoe bijzonder dit is. Dit vergeet je de rest van je leven niet meer...
En dit heb ik dan wel mee moeten maken.. Ik wilde weer buiten gaan spelen, maar niemand anders wilde mee :(
@Typhone het is je gegund kerel, geniet ervan! 8)
Amen, geniet ervan zolang het kan zodra Louis de boel op orde heeft gebracht pak ik je! 8)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

@Superkiwi fantastische verhaal, kudos en @Typhone gefeliciteerd.
Alleen jammer dat we er over een aantal jaren achter gaan komen dat je gewoon doping gebruikt hebt. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Gonadan schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 20:54:
Alleen jammer dat we er over een aantal jaren achter gaan komen dat je gewoon doping gebruikt hebt. :+
Hij heeft gewoon een dickpic van @Superkiwi. >:)

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Gonadan schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 20:54:
Ik verdenk die Feyenoord fan waar ie een tijdje mee ging ;)
Dat en werken in Duitsland, dat moet ervoor gezorgd hebben dat ie nu tegen Ajax poolt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nietorigineel
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Van de top10 had @nietorigineel
het minste weekend, hij zakt daardoor van 4 naar 9.
...
Mijn diepste respect gaat uit naar de 10 deelnemers die Ajax ondanks alles toch op winst hebben gezet *;
Respect verdienen komt met een prijs blijkbaar, dit wordt een lang seizoen vrees ik😭🤣

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Clubliefde kost je al gauw vijf punten per speelronde. :'(

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Gonadan schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 08:01:
Clubliefde kost je al gauw vijf punten per speelronde. :'(
We houden gewoon vol Gonadan... Onze waardigheid gaat voor wat puntjes hier ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone
Superkiwi schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 20:17:
[...]

Jij wilde een ode? Hier héb je een ode :+
Hahahahaha, goud @Superkiwi
Prachtig epistel, muy bien gracias! O+ *;

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Seikbal
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:38

Seikbal

Tweakers Addict

toolkist schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 08:05:
[...]

We houden gewoon vol Gonadan... Onze waardigheid gaat voor wat puntjes hier ;)
Inderdaad.. we houden gewoon vertrouwen.. je zou toch zeggen: het kan niet zo blijven gaan?
Dat je op deze manier in een verslag eigenljk genoemd wordt als een stelletje 8)7 knuppels 8)7 die tegen beter weten in hun club blijven steunen.. dat moeten we maar proberen te vergeten _/-\o_

Mooi relaas weer!

Soms is het beter om niks te zeggen, daar ben ik alleen niet zo goed in....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone
Haaaaa, maar tussen steunen en voorspellen zit een groot verschil!
Ik steun la club maximaal maar ik zie ze niet winnen. Ik vrees met grote vrees voor PSV uit.
9-0, 10-0 zijn gewoon realistische uitslagen op dit moment. Ik ben benieuwd wie daar wat anders durft te voorspellen.

De xG's van Ajax hebben de afgelopen 7 wedstrijden de 0.6 niet overschreden namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
Seikbal schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 15:11:
[...]
Dat je op deze manier in een verslag eigenljk genoemd wordt als een stelletje 8)7 knuppels 8)7 die tegen beter weten in hun club blijven steunen..
Ho ho, dat heb ik niet gezegd. Jullie zijn gewoon een stelletje knuppels omdat jullie blijven voorspellen met een gigantische plaat voor je kop, dat is heel wat anders :+
Maar ik vind jullie nog wel lief hoor, daar verandert weinig aan :(:)
Mooi relaas weer!
Dankuwel meneer!

[ Voor 5% gewijzigd door Superkiwi op 10-10-2023 15:29 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Typhone schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 15:16:
Haaaaa, maar tussen steunen en voorspellen zit een groot verschil!
Ik steun la club maximaal maar ik zie ze niet winnen. Ik vrees met grote vrees voor PSV uit.
9-0, 10-0 zijn gewoon realistische uitslagen op dit moment. Ik ben benieuwd wie daar wat anders durft te voorspellen.

De xG's van Ajax hebben de afgelopen 7 wedstrijden de 0.6 niet overschreden namelijk.
Niks daarvan... als jij je als een Jomanda zou gedragen en positiviteit richting Ajax uit zou stralen in je voorspellingen, zoals @Gonadan @Seikbal en ik doen, dan zou de 0,6 xG al snel 0,8 worden!

enneh, 0-2 winst voor Ajax natuurlijk 8)

[ Voor 3% gewijzigd door toolkist op 10-10-2023 15:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:11
Heerlijk om dit topic weer (bij) te lezen momenteel. Kijkende naar mijzelf, ben ik blij dat de achterstand niet (veel) verder is opgelopen, in elk geval niet qua positie in de poule.
Superkiwi schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 15:28:
[...]

Ho ho, dat heb ik niet gezegd. Jullie zijn gewoon een stelletje knuppels omdat jullie blijven voorspellen met een gigantische plaat voor je kop, dat is heel wat anders :+
Maar ik vind jullie nog wel lief hoor, daar verandert weinig aan :(:)
Lieve, naïve mensen hierzo in het topic ;) Maar ik ben het toch echt wel met @Typhone eens hoor, steunen door dik en dun, maar voorspellen is heel wat anders. Je zet toch ook je geld niet op Ajax, als je er eigenlijk vanuit gaat dat ze verliezen maar het is nu eenmaal je favoriete club?
Ik ben Feyenoorder, maar heb toch de afgelopen jaren heel wat 'tegen Feyenoord' voorspeld. Het voordeel is dan wel:
- Verliezen ze inderdaad, had je dat goed (goed voor je poule);
- Winnen ze, is dat niet goed voor je poule, maar ben je toch blij.

In die zin kan je maar beter altijd een verlies voorspellen, dan win je links of rechtsom er zelf altijd wat mee :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
toolkist schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 15:54:
[...]

Niks daarvan... als jij je als een Jomanda zou gedragen en positiviteit richting Ajax uit zou stralen in je voorspellingen, zoals @Gonadan @Seikbal en ik doen, dan zou de 0,6 xG al snel 0,8 worden!

enneh, 0-2 winst voor Ajax natuurlijk 8)
Expected goals is niet gebaseerd op de gedane voorspellingen hè?! Anders zou je natuulijk nu allemaal 10-0 voor PSV voorspellen tegen Ajax straks, waardoor de Exp van PSV bij voorbaat al op 10 uitkomt ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

jbdeiman schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 15:58:
Lieve, naïve mensen hierzo in het topic ;) Maar ik ben het toch echt wel met @Typhone eens hoor, steunen door dik en dun, maar voorspellen is heel wat anders. Je zet toch ook je geld niet op Ajax, als je er eigenlijk vanuit gaat dat ze verliezen maar het is nu eenmaal je favoriete club?
Ik ben Feyenoorder, maar heb toch de afgelopen jaren heel wat 'tegen Feyenoord' voorspeld. Het voordeel is dan wel:
- Verliezen ze inderdaad, had je dat goed (goed voor je poule);
- Winnen ze, is dat niet goed voor je poule, maar ben je toch blij.

In die zin kan je maar beter altijd een verlies voorspellen, dan win je links of rechtsom er zelf altijd wat mee :D
Bij je eigen cluppie doe je niet aan voorspellen. Je zet niet tegen je eigen club. Never. Nooit. Niet. Principes. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
Gonadan schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 16:51:
[...]

Bij je eigen cluppie doe je niet aan voorspellen. Je zet niet tegen je eigen club. Never. Nooit. Niet. Principes. :)
Dan verschillen onze principes op dat punt een beetje van elkaar :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

jbdeiman schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 17:08:
Dan verschillen onze principes op dat punt een beetje van elkaar :)
Dat mag hoor, je bent niet de enige die ik tegen ben gekomen die persoonlijk gewin boven een dergelijk principe plaatst. In mijn stamcafé waar de illegale pooltjes voor geld gingen zie je dat nog veel meer.
Ikzelf heb dat nooit begrepen en doe daar niet aan mee, maar dat is mijn ding. Ik wilde alleen even duidelijk maken dat het weinig met naïviteit te maken heeft maar alleen met principes. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Gonadan schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 16:51:
[...]
Ik geef je alleen een duimpje omdat je moderator bent en ik het hier op Tweakers veel te leuk vind. Niet denken dat ik het opeens met je eens ben hè :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Superkiwi schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 18:26:
[...]

Ik geef je alleen een duimpje omdat je moderator bent en ik het hier op Tweakers veel te leuk vind. Niet denken dat ik het opeens met je eens ben hè :+
Maakt mij niet uit hoor, moet iedereen voor zichzelf weten. Op @Typhone na als ik het zo begrijp. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi
Iedereen weer wakker en de kristallen bolletjes gepoetst?
In het weekend mogen we het weer laten zien :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seikbal

Seikbal

Tweakers Addict

Was ik net op tijd hahahaha... moest wel moeite doen om voor de reminder alles ingevuld te hebben.

Qua voorspellingen vind ik het weer een erg moeilijk weekend...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
Seikbal schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 14:33:
Qua voorspellingen vind ik het weer een erg moeilijk weekend...
Als je straks wat meer ervaring hebt wordt het vanzelf makkelijker :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
Ik maar denken dat ik de boel had ingevuld, toch maar even kijken ivm de tag. Wat bleek, ik miste dus 1 wedstrijd bij het invullen. Dankjewel voor de headsup, scheelt toch zeker 10 (potentiële) punten. :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• makooy
jbdeiman schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 21:00:
[...]

Ik maar denken dat ik de boel had ingevuld, toch maar even kijken ivm de tag. Wat bleek, ik miste dus 1 wedstrijd bij het invullen. Dankjewel voor de headsup, scheelt toch zeker 10 (potentiële) punten.
Ik tag iedereen die geen 9 wedstrijden heeft ingevuld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seikbal

Seikbal

Tweakers Addict

Superkiwi schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 14:43:
[...]

Als je straks wat meer ervaring hebt wordt het vanzelf makkelijker :+
Pijnlijk dit... pijnlijk... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
Utrecht - Ajax, daar gaan we weer. In corona was dat meermaals piece of cake. Nu met de huidige vorm en de huidige trainer weer een gebed zonder einde vrees ik. Ook GA Eagles en Sparta... van die vieze wedstrijdjes waarmee je het 'winnen' of verliezen gaat.
We shall see! Ben je klaar @toolkist ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Typhone schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 09:41:
Utrecht - Ajax, daar gaan we weer. In corona was dat meermaals piece of cake. Nu met de huidige vorm en de huidige trainer weer een gebed zonder einde vrees ik. Ook GA Eagles en Sparta... van die vieze wedstrijdjes waarmee je het 'winnen' of verliezen gaat.
Dat kan beide inderdaad alle kanten op - Utreg tot op het bot gemotiveerd om eens wél te winnen en punten te pakken, komt uitgerekend de 'aartsvijand' langs. Buitenkansje! Vol erop klappen dus!

En dan lopen ze alsnog in het mes en wint Ajax met 0-3 of zo. :+

GAE is thuis best sterk, ik verwacht een gelijkspelletje.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Superkiwi
Als jullie inspiratie, guidance of gewoon gegarandeerde punten nodig hebben mag je altijd even bij mij kijken hoor, ik heb mijn voorspellingen gewoon open staan ;)

Noot: Kiwi heeft soms last van puberale zelfoverschatting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heho

heho

Ommen, Overijssel

Tja, wat moet je dan. Ik heb volgens mij al 3 weken Utrecht op laten staan uit de dood, en telkens het "jij hebt geen punten" deksel op de neus gehad.
Vasthouden aan mijn principe dat "de winst steeds dichterbij komt", ajax laten winnen, of lafjes op een gelijk spel gokken ?
Vroeger wist je tenminste dat ajax het bij Utrecht lastig had, nu weet ik het niet meer .... :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Altijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bao_mi1
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 29-04 15:56
Als het op de een of andere manier wiskundig nodig was zou ik zowel Utrecht als Ajax wel 0 punten zien halen hier.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Utrecht Ajax wordt de ommekeer voor Ajax en de weg naar boven wordt vanaf dit weekend ingezet. De verdediging is nog niet lekker uit de interlandperiode gekomen maar de rest wel, 1-3.

PVOutput☀️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Quad schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 15:05:
Utrecht Ajax wordt de ommekeer voor Ajax en de weg naar boven wordt vanaf dit weekend ingezet. De verdediging is nog niet lekker uit de interlandperiode gekomen maar de rest wel, 1-3.
Degradatiekraker - aldus mijn dochter zojuist… _O-

Schadenfreude is soms best leuk. :+

Gaat vast wel weer over.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Valt niet te ontkennen.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:09
*kruipt na interlandperiode weer onder steen vandaan*

Zo, eindelijk weer voetbal op tv en vanchter doeken in de stadions. Zin in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
Ik dacht nog zou ik 3-1 invullen. Maar nee, PSV houdt de 0 wel. Bedankt Tillman!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

carpebios schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 20:39:
Ik dacht nog zou ik 3-1 invullen. Maar nee, PSV houdt de 0 wel. Bedankt Tillman!
Idem. :r

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Volendam verkloot m'n resultaat ook in blessuretijd.. Gaat de 1-1.

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:58
Quad schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 20:41:
Volendam verkloot m'n resultaat ook in blessuretijd.. Gaat de 1-1.
Iig nog een paar punten, had hetzelfde probleem :P
Oh wacht, je had 1-1? Ja, dan is dat jammer idd, ik ben wel blij met Volendam, blijft toch een van de gemoedelijkste plaatsjes van Nederland.

[ Voor 23% gewijzigd door Snowdog op 21-10-2023 20:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Dit kost me in een paar minuten gewoon 11 punten. :/

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Gonadan schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 20:49:
Dit kost me in een paar minuten gewoon 11 punten. :/
Join de club. 👍

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyL
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:37
90+4 & 90+2 scheelt me dat al 11 punten..

LOETKE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• makooy
RudyL schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 20:59:
90+4 & 90+2 scheelt me dat al 11 punten..
Hier exact hetzelfde. Had 3-0 en 1-1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
Als psv gewoon ff geen tegendoelpunt had ontvangen had ik nu maximaal gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Zo te lezen zit iedereen in hetzelfde schuitje dus had ik er weinig op gewonnen als ik het wel goed had. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Ik zit helaas nog wel in de degradatiezone. De weg naar boven wordt niet echt gevonden.

Edit: NEC redt m'n avond, ondanks de rode kaart.

[ Voor 23% gewijzigd door Quad op 21-10-2023 22:52 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heho

heho

Ommen, Overijssel

Nog niet te vroeg juichen, maar de glazen bol lijkt weer gerepareerd 😋

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JasperS1994
Waar vele hier teleurgesteld zijn met de late 2-1 van RKC heeft dat mijn avond gered na de mislukte voorspelling tussen NEC en Almere, ondanks ik een Almeerder ben niet verwacht dat ze een punt zouden pakken. Na heel even van de eerste plek gestoten te zijn toch de avond bovenaan geëindigd. Op naar morgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

@JasperS1994 volgens mij sta je op P5.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JasperS1994
Ik kan het mis hebben, maar bij mij is dit de huidige tussenstand.

Nr. Vr. Deelnemer Punten
1. 1. JasperS1994 Jasper 405 (+49)
2. 4. De Degradatiestreep Efro 399 (+50)
3. 3. AFCA Brigata Typhone 392 (+42)
4. 4. Feyenoord0344jordi0344 389 (+40)
2. Makooy Marc 389 (+38)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

JasperS1994 schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 23:25:
[...]

Ik kan het mis hebben, maar bij mij is dit de huidige tussenstand.

Nr. Vr. Deelnemer Punten
1. 1. JasperS1994 Jasper 405 (+49)
2. 4. De Degradatiestreep Efro 399 (+50)
3. 3. AFCA Brigata Typhone 392 (+42)
4. 4. Feyenoord0344jordi0344 389 (+40)
2. Makooy Marc 389 (+38)
Ah, alle rondes.
Ik meende dat je enkel op deze speelronde (9) doelde. ;)

PVOutput☀️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi
Ik kom thuis, bekijk mijn scores en zie 38 punten staan. Initiële reactie: dansend door de huiskamer.
Blijkt dat 38 punten op deze zaterdag helemaal niet zoveel voorstelt :/
Wat zat er in jullie drankjes toen jullie aan het voorspellen zijn gegaan??

@Typhone en @Lekkerboeie86 is er ooit wel eens boven de 70 punten gescoord? @Rubeo38 zit er 18 punten vandaan met nog een complete zondag voor de boeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JasperS1994
Quad schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 23:26:
[...]

Ah, alle rondes.
Ik meende dat je enkel op deze speelronde (9) doelde. ;)
Ah, vandaar :-) Nee, van de per-speelronde moet ik het wonderbaarlijk genoeg niet hebben, maar alles bij elkaar opgeteld gaat het (ver) boven verwachting so far.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

JasperS1994 schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 23:31:
[...]

Ah, vandaar :-) Nee, van de per-speelronde moet ik het wonderbaarlijk genoeg niet hebben, maar alles bij elkaar opgeteld gaat het (ver) boven verwachting so far.
Stabiel dus.

PVOutput☀️

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Megupe
Superkiwi schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 23:30:
Ik kom thuis, bekijk mijn scores en zie 38 punten staan. Initiële reactie: dansend door de huiskamer.
Blijkt dat 38 punten op deze zaterdag helemaal niet zoveel voorstelt :/
Wat zat er in jullie drankjes toen jullie aan het voorspellen zijn gegaan??

@Typhone en @Lekkerboeie86 is er ooit wel eens boven de 70 punten gescoord? @Rubeo38 zit er 18 punten vandaan met nog een complete zondag voor de boeg.
Ik heb met 73 punten wel eens de 2e plek over iedereen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 19:29
Ja jongens, ik had 3-3 voorspeld. Leek er bijna op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Nou dat wordt weer geen volledige speelronde? :')

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 19:29
Jammer van de late 4-3, toch nog punten voor de 3 doelpunten van Ajax. :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• heho

heho

Ommen, Overijssel

heho schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 11:23:
Tja, wat moet je dan. Ik heb volgens mij al 3 weken Utrecht op laten staan uit de dood, en telkens het "jij hebt geen punten" deksel op de neus gehad.
Vasthouden aan mijn principe dat "de winst steeds dichterbij komt", ajax laten winnen, of lafjes op een gelijk spel gokken ?
Vroeger wist je tenminste dat ajax het bij Utrecht lastig had, nu weet ik het niet meer .... :F
Ik had het kunnen weten 😞🙈

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Nu online
En ik met mijn 9000IQ Galaxy brein denken dat Ajax "deze keer wel wint want dat is precies wat je niet verwacht".

Hopeloos.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
Ik gokte op een 2-2 tegen beter weten. Dom en naïef clubliefde weer te laten prevailen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heho

heho

Ommen, Overijssel

Dacht ik eindelijk de weg naar boven te hebben gevonden, komt de zondag er achteraan met 2 luizige punten uit 4 wedstrijden. Hoe krijg je het voor elkaar |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
Poh, er staan een hoop teams op degraderen in de poule
Pagina: 1 ... 8 ... 22 Laatste

Dit topic is gesloten.