Ik heb geen inhoudelijke reactie, maar je volledige naam staat in dit bericht. Mocht je dit onbewust (copy + paste) hebben gedaan dan misschien met edit even weghalen?
Niets let jou om naar een andere hypotheekverstrekker te gaan en daar een geheel nieuwe berekening te laten maken. Het lijkt me dat je de prutsadviseur op dit moment financieel op z’n minst niet het hele bedrag verschuldigd bent.michelletjee schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 12:05:
[...]
Wij zijn namelijk wel een beetje het vertrouwen kwijt.
thanksJaer288 schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 12:36:
[...]
Ik heb geen inhoudelijke reactie, maar je volledige naam staat in dit bericht. Mocht je dit onbewust (copy + paste) hebben gedaan dan misschien met edit even weghalen?
heb hem nu aan de lijn. heeft het over 1000 euro schade vergoeding.. kosten dekken taxateur
Hij gaf aan dat zijn collega veel tijd kwijt was met de overige huizen wat niet door gingen.
en willen daarom de taxateur vergoeden. die moet namelijk nog een keer langs komen om een nieuwe taxatie te maken
[ Voor 20% gewijzigd door michelletjee op 28-07-2023 13:20 ]
Bij adviseurs is meestal de maximale schade het bedrag dat je betaalt voor hun diensten.
Dus denk niet dat je er meer dan dat uit weet te halen
geen idee, maarja max 1000 euro vergoeding... Terwijl ik 36 uur moet gaan werken door hun foutBarrycade schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 13:27:
Bij adviseurs is meestal de maximale schade het bedrag dat je betaalt voor hun diensten.
Nou zo moet je het niet zien natuurlijk, je hebt eigenlijk te grote schoenen aangetrokken.
Hoewel die wel aangepraat zijn door een foute verkoper, dat wel.
Maar schoenen kan je nog terugbrengen, gaat was lastig met een huis.
True, gingen ook "onder" het maximaal lening zitten. 315k ipv 330 wat ze zeiden hahaBarrycade schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 13:34:
Nou zo moet je het niet zien natuurlijk, je hebt eigenlijk te grote schoenen aangetrokken.
De financiële adviseur heeft je onjuist geadviseerd.
Mijn mening: dit soort gasten moeten dingen uitleggen, niet 'het werk uit handen nemen'. Je had zelf goed moeten begrijpen hoe het allemaal werkt en de documenten moeten controleren. Maarja, dat legt menig financieel adviseur niet goed uit, want dan is z'n (zeer duurbetaalde) werk daarna eigenlijk overbodig
Hoe dan ook, juridisch is het natuurlijk weer moeilijk allemaal, ik zou vooral proberen een paar extra uren en dus een hoger bruto inkomen op papier proberen te krijgen om de nodige lening rond te krijgen. Dat is waarschijnlijk de kortste klap om te krijgen wat je wilt.
Er vanuitgaande dat hij je wél een goed beeld heeft gegeven over de bijbehorende maandlasten en betalingsverplichting die je de komende 30 jaar aan gaat
Persoonlijk vind ik dat je bij het aangaan van een hypotheek er altijd goed aan doet om bruto een zo hoog mogelijk bedrag aan inkomen te vergaren. Dat had imho het beginpunt moeten zijn van de financieel adviseur, want dat is in de basis eigenlijk waar het allemaal op neerkomt.
Mijn mening: dit soort gasten moeten dingen uitleggen, niet 'het werk uit handen nemen'. Je had zelf goed moeten begrijpen hoe het allemaal werkt en de documenten moeten controleren. Maarja, dat legt menig financieel adviseur niet goed uit, want dan is z'n (zeer duurbetaalde) werk daarna eigenlijk overbodig
Hoe dan ook, juridisch is het natuurlijk weer moeilijk allemaal, ik zou vooral proberen een paar extra uren en dus een hoger bruto inkomen op papier proberen te krijgen om de nodige lening rond te krijgen. Dat is waarschijnlijk de kortste klap om te krijgen wat je wilt.
Er vanuitgaande dat hij je wél een goed beeld heeft gegeven over de bijbehorende maandlasten en betalingsverplichting die je de komende 30 jaar aan gaat
Persoonlijk vind ik dat je bij het aangaan van een hypotheek er altijd goed aan doet om bruto een zo hoog mogelijk bedrag aan inkomen te vergaren. Dat had imho het beginpunt moeten zijn van de financieel adviseur, want dat is in de basis eigenlijk waar het allemaal op neerkomt.
Heb je ook goed beoordeeld wat dat scheelt aan maandlasten, en wat voor kosten je kan dragen?michelletjee schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 13:40:
[...]
True, gingen ook "onder" het maximaal lening zitten. 315k ipv 330 wat ze zeiden haha
[ Voor 27% gewijzigd door Richh op 28-07-2023 13:49 ]
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Heb je een rechtsbijstandverzekering eventueel? Die kan wat beter kijken naar een juiste schadevergoeding.michelletjee schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 13:10:
heb hem nu aan de lijn. heeft het over 1000 euro schade vergoeding.. kosten dekken taxateur
De taxateur kostte ons 500 euro, volgens mij is meneer heel goed aan het verdienen met prutswerk.
Da's uiteindelijk allemaal niet jouw probleemHij gaf aan dat zijn collega veel tijd kwijt was met de overige huizen wat niet door gingen.
en willen daarom de taxateur vergoeden. die moet namelijk nog een keer langs komen om een nieuwe taxatie te maken
wij hadden een factuur binnen gekregen van 850 euro. Mijn broer heeft via hun in 2021 een taxatie laten uitvoeren en die was 200 euro goedkoperRichh schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 13:48:
[...]
Heb je een rechtsbijstandverzekering eventueel? Die kan wat beter kijken naar een juiste schadevergoeding.
De taxateur kostte ons 500 euro, volgens mij is meneer heel goed aan het verdienen met prutswerk.
[...]
Da's uiteindelijk allemaal niet jouw probleem
Ik heb das aangemeld inderdaad. Nadeel is dat alles zo kort dag is, plus ik moet hun ook tevriend houden want wij hebben nog geen hypotheek.
Genoeg hypotheekadviseurs hoormichelletjee schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 13:52:
[...]
wij hadden een factuur binnen gekregen van 850 euro. Mijn broer heeft via hun in 2021 een taxatie laten uitvoeren en die was 200 euro goedkoperflink gestegen in prijs maar goed.
Ik heb das aangemeld inderdaad. Nadeel is dat alles zo kort dag is, plus ik moet hun ook tevriend houden want wij hebben nog geen hypotheek.
Sterker nog, je kan op heel veel plekken hypotheken afsluiten zonder adviseur. Moet je wel goed weten wat je aan het doen bent - maar ik ben van mening dat iedereen die een hypotheek afsluit eigenljk die kennis sowieso moet hebben.
Vraagje; heeft die financieel adviseur ook geadviseerd rondom de verbouwing en de kosten die daarbij komen kijken?
Ik lees zo door het topic heen;
- Een uitbouw
- Nieuwe keuken
- Stucen
- Ik neem aan ook nieuwe vloeren
- Nieuwe groepenkast
Ik had een lijstje gemaakt, en hij gaf aan als je onder de 35k zit. zit je goed.Richh schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 13:59:
[...]
Genoeg hypotheekadviseurs hoor![]()
Sterker nog, je kan op heel veel plekken hypotheken afsluiten zonder adviseur. Moet je wel goed weten wat je aan het doen bent - maar ik ben van mening dat iedereen die een hypotheek afsluite eigenljk die kennis sowieso moet hebben.
Vraagje; heeft die financieel adviseur ook geadviseerd rondom de verbouwing en de kosten die daarbij komen kijken?
Ik lees zo door het topic heen;Icm een verbouwbudget van 40k?
- Een uitbouw
- Nieuwe keuken
- Stucen
- Ik neem aan ook nieuwe vloeren
- Nieuwe groepenkast
De uitbouw zou 15/20k kosten
Keuken zelf hadden we 6k voor gerekend ( apparatuur hebben we al)
CV ketel en groepenkast 5k (vader is service monteur)
Vloeren pvc beneden 3k voor gerekend, hebben nog nieuw laminaat oude woning voor boven.
Wij moesten zelf een lijstje maken met de kosten wat we dachten kwijt te zijn daarvoor.
[ Voor 4% gewijzigd door michelletjee op 28-07-2023 14:04 ]
In dat geval heb ik niks gezegd, dan kan het allemaal prima hoormichelletjee schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 14:02:
[...]
Ik had een lijstje gemaakt, en hij gaf aan als je onder de 35k zit. zit je goed.
Vloeren pvc beneden 3k voor gerekend, hebben nog nieuw laminaat oude woning voor boven.
Vooral dat je de keukenapparatuur al hebt scheelt aanzienlijk
In principe kan je al over budget gaan met enkel de uitbouw en de keuken namelijk, vandaar dat ik het zei. 1000 euro is zo weg als je gaat verbouwen
Zeker waar!Richh schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 14:06:
[...]
In dat geval heb ik niks gezegd, dan kan het allemaal prima hoor
Vooral dat je de keukenapparatuur al hebt scheelt aanzienlijken als je via-via mensen kent scheelt dat helemaal bakken met geld.
In principe kan je al over budget gaan met enkel de uitbouw en de keuken namelijk, vandaar dat ik het zei. 1000 euro is zo weg als je gaat verbouwen
dachten gewoon keuken van de ikea, vriend van mij plaatst keukens voor beroep en zo en al proberen we kosten te besparen.
Moet zeggen dat ik ook wel wat dingentjes vergeten ben in de begroting haha.
Zoals beneden alle tegelvloeren eruit halen, vloer egaliseren...
Maarja dat is niet anders.
Afgelopen jaar heb ik een oudere woning gekocht van 1948, 2 onder 1 kap. Deze hebben we helemaal opgeknapt. Met een serieuze verbouwing. 1 ding heb ik geleerd, ik neem geen prijzen aan die geschat zijn.[b]michelletjee in "Financieel adviseur heeft een fout gemaakt, wij de dupe"
Wij zouden met de keuken naar de ikea gaan. heb iemand in de vriendengroep die keukens plaatst. dus sparen we best veel kosten in. Met de uitbouw zou 8/9m2 zijn waarbij we de buitendeuren etc kunnen hergebruiken en helpen ook mee met de verbouwing. Diegene die het zou realiseren had de uitbouw geschat op 15/20k is een goede vriend van mijn vader.
We hadden alles zoveel mogelijk dus beperkt met de kosten. En wel een reserve mocht het echt niet kunnen bij mijn ouders.
Advies die ik je zou willen meegeven, check echt even op papier. Als ik dit hoor klinkt het alsof je aardig strak ik je budget zit. Iets een tegenvaller tijdens een verbouwing zit je zo op 5k extra. Zonde als een fundamenteel iets moeten laten omdat er geld te weinig is, krijg je altijd spijt van.
Ik zou aansturen op:
* zsm regelen van de basishypotheek om in ieder geval weg te blijven van boete-clausules
* goed overzicht maken hoeveel geld je daadwerkelijk nu extra nodig hebt voor de verbouwing en of dat met een taxatie te onderbouwen is
* schriftelijke bevestiging van de adviseur dat hij kosteloos helpt bij het oplossen van het probleem (dus b.v. in tweede instantie een hogere hypotheek, helpen met een duurzaamheidslening, etc). Mocht de bank kosten in rekening brengen voor het verhogen van de hypotheek, dan zijn die voor hem. Hypotheek sowieso hoger laten inschrijven bij de notaris, dat scheelt weer
(of alternatief: de huidige hypotheekadviseur stuurt zn factuur niet en dat geld gebruik jij om een andere adviseur te zoeken)
Succes, wat een kutverhaal
* zsm regelen van de basishypotheek om in ieder geval weg te blijven van boete-clausules
* goed overzicht maken hoeveel geld je daadwerkelijk nu extra nodig hebt voor de verbouwing en of dat met een taxatie te onderbouwen is
* schriftelijke bevestiging van de adviseur dat hij kosteloos helpt bij het oplossen van het probleem (dus b.v. in tweede instantie een hogere hypotheek, helpen met een duurzaamheidslening, etc). Mocht de bank kosten in rekening brengen voor het verhogen van de hypotheek, dan zijn die voor hem. Hypotheek sowieso hoger laten inschrijven bij de notaris, dat scheelt weer
(of alternatief: de huidige hypotheekadviseur stuurt zn factuur niet en dat geld gebruik jij om een andere adviseur te zoeken)
Uiteindelijk heeft TS haar handtekening gezet onder een koopcontract waar ze niet achter stond. TS wilde het huis alleen als er een hypotheek zou zijn van 325 en niet bij een hypotheek ter hoogte van de vraagprijs.
De kans is natuurlijk groot dat een verkoper dat bod afwijst want die zien een aardig risico als de verkoper 40k meer wil lenen dan de vraagprijs. Mogelijk dat daarom dit hoge voorbehoud niet is opgenomen in het bod, maar dat is dan wel een bewust risico wat genomen is.
Uiteindelijk bepaalt niet een hypotheekadviseur maar een bank wat de maximale hypotheek is. Je weet dat vooraf nooit zeker. Daar is ook dat voorbehoud voor.
@michelletjee waarom is er geen voorbehoud van financiering van 325k opgenomen in de koopakte?
De kans is natuurlijk groot dat een verkoper dat bod afwijst want die zien een aardig risico als de verkoper 40k meer wil lenen dan de vraagprijs. Mogelijk dat daarom dit hoge voorbehoud niet is opgenomen in het bod, maar dat is dan wel een bewust risico wat genomen is.
Uiteindelijk bepaalt niet een hypotheekadviseur maar een bank wat de maximale hypotheek is. Je weet dat vooraf nooit zeker. Daar is ook dat voorbehoud voor.
@michelletjee waarom is er geen voorbehoud van financiering van 325k opgenomen in de koopakte?
Ik zou wel kijken of dat niet wat krap is als je kijkt naar de werkelijke kosten.michelletjee schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 14:02:
[...]
Ik had een lijstje gemaakt, en hij gaf aan als je onder de 35k zit. zit je goed.
Wij moesten zelf een lijstje maken met de kosten wat we dachten kwijt te zijn daarvoor.
Keuken voor 6k is heden ten dagen, zelfs zonder apparatuur vrij krap. Mijn keukentje (ook zonder de apparatuur rekekend), die een stuk kleiner is dan de keuken hier in de Funda link, zat al aan dat bedrag en dat is geen overdreven luxe keuken (eerder aan de sobere kant) en ik kocht die keuken voor de huidige prijzen gekte. En dan was mijn keuken ook bijna 1:1 plaatsbaar, dus amper / geen leiding verleggen e.d., wat voor jou denk ik misschien wel anders is wanneer het naar de bijkeuken moet verhuizen.
Uitbouw van 15/20K lijkt me ook vrij krap bemeten, als ik kijk wat hier (ook in het oosten, niet ver van Nijverdal, gevraagd wordt voor een minimale uitbouw in de verschillende offertes, zit je heel snel aan dat bedrag, en dan is het nog niet afgewerkt.
CV/Groepenkast kan denk ik echter (ruim) goedkoper dan 5k (Als het alleen Ketel / rookgas afvoer / groepenkast 1:1 vervangen is zonder leidingwerk).
3k voor een vloer vind ik dan wel weer vrij laag, ik was volgens mij meer kwijt (wel incl leggen) voor een vrij standaard pvc vloer bij een ruimte die kleiner lijkt dan jouw begane grond.
Hou er echt rekening mee dat dit soort zaken 9 van de 10 keer uiteindelijk altijd wel ergens flink duurder worden dan begroot, terwijl de meevallers vaak een stuk kleiner zijn. Het liefst wil je dus zeker een bedrag 'over' hebben in het budget voor de sluitpost 'onvoorzien'.
[ Voor 9% gewijzigd door Dennism op 28-07-2023 18:23 ]
thanks! ja we vragen de hypotheek gewoon aan via hun. Maar heb gezegd dat k nu elke stap wat hij maakt via de mail te ontvangen. zo hebben wij ook overzicht en kunnen aankomende fouten verkomenDirickteur schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 15:32:
Ik zou aansturen op:
Dat heeft de adviseur niet over gehad. Die heeft de koopakte gecontroleerd etc.eLScha schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 16:32:
Uiteindelijk heeft TS haar handtekening gezet onder een koopcontract waar ze niet achter stond. TS wilde het huis alleen als er een hypotheek zou zijn van 325 en niet bij een hypotheek ter hoogte van de vraagprijs.
Het voordeel is nu dat wij toch geen uitbouw meer kunnen realiseren. We hebben straks 25k bouwdepot. Daar moeten we wel ver komen zonder uitbouw.Dennism schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 18:11:
[...]
Ik zou wel kijken of dat niet wat krap is als je kijkt naar de werkelijke kosten.
Keuken voor 6k is heden ten dagen, zelfs zonder apparatuur vrij krap. Mijn keukentje (ook zonder de apparatuur rekekend), die een stuk kleiner is dan de keuken hier in de Funda link, zat al aan dat bedrag en dat is geen overdreven luxe keuken (eerder aan de sobere kant) en ik kocht die keuken voor de huidige prijzen gekte. En dan was mijn keuken ook bijna 1:1 plaatsbaar, dus amper / geen leiding verleggen e.d., wat voor jou denk ik misschien wel anders is wanneer het naar de bijkeuken moet verhuizen.
Uitbouw van 15/20K lijkt me ook vrij krap bemeten, als ik kijk wat hier (ook in het oosten, niet ver van Nijverdal, gevraagd wordt voor een minimale uitbouw in de verschillende offertes, zit je heel snel aan dat bedrag, en dan is het nog niet afgewerkt.
CV/Groepenkast kan denk ik echter (ruim) goedkoper dan 5k (Als het alleen Ketel / rookgas afvoer / groepenkast 1:1 vervangen is zonder leidingwerk).
3k voor een vloer vind ik dan wel weer vrij laag, ik was volgens mij meer kwijt (wel incl leggen) voor een vrij standaard pvc vloer bij een ruimte die kleiner lijkt dan jouw begane grond.
Hou er echt rekening mee dat dit soort zaken 9 van de 10 keer uiteindelijk altijd wel ergens flink duurder worden dan begroot, terwijl de meevallers vaak een stuk kleiner zijn. Het liefst wil je dus zeker een bedrag 'over' hebben in het budget voor de sluitpost 'onvoorzien'.
Hier zit natuurlijk wel een stuk eigen verantwoordelijkheid. Als verkopende partij was dat het feit dat de koopsom lang niet zo hoog was als het financieel voorbehoud het eerste wat me opviel.michelletjee schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 19:51:
[...]
Dat heeft de adviseur niet over gehad. Die heeft de koopakte gecontroleerd etc.
Huis kopen met de hypotheek.
Even doorsparen, verbouwing zelf financieren
*knip*
Als het niet mag stellen we het niet voor.
Even doorsparen, verbouwing zelf financieren
*knip*
Als het niet mag stellen we het niet voor.
[ Voor 63% gewijzigd door tweakduke op 02-08-2023 21:19 ]
Vind het echt een mega krappe schatting in tegenstelling tot @Richh.michelletjee schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 14:02:
[...]
Reken er maar op dat een uitbouw in deze tijd minstens 20k+ kost, zeker als die niet meteen bij de bouw wordt meegenomen zoals bij nieuwbouw.
Keuken voor 6K.. het kan, mits ikea en je inderdaad al goed zit met aansluitingen en je daadwerkelijk niets nieuws nodig hebt.
De vloeren lijken me vooral pittig. Huidige vloeren eruit slopen, egaliseren, en dan voor 3K klaar zijn inclusief arbeid? Wij waren 18k kwijt voor 3 verdiepingen pvc, inclusief plinten en egaliseren, maar dat was nieuwbouw. Voor 3k de grootste verdieping lijkt me persoonlijk niet te doen. Tenzij je zelf gaat leggen en handig bent.
Mijn advies in deze situatie hoe naar ook, probeer inderdaad meer te werken, hou dat even vol. Ook gewoon lekker op sneller spaargeld op te bouwen en dat te kunnen investeren.
Een combinatie van lenen en een beetje sparen is echt te adviseren. De afwerking van je huis doe je echt maar 1 keer doorgaans. Probeer zoveel mogelijk kwalitatief goed mee te pakken nu het kan, en geniet er lang van
De 2 uur extra werken hoef je maar tijdelijk te doen, als je hypotheek rond is en je bent bij de notaris geweest kun je een maand later hier al mee stoppen. Doe niet zo moeilijk.. ( ga meteen 40 uur werken die 3 maanden, heb je extra voor je verbouwing. You will need it! )michelletjee schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 13:31:
[...]
geen idee, maarja max 1000 euro vergoeding... Terwijl ik 36 uur moet gaan werken door hun fout
Als je een hypotheek aan vraagt en ze gaan akkoord, kun je er na gewoon ontslagen worden en de hypotheek nog steeds afsluiten.
Een aanbouw voor 15 a 20k? dat is een erker? ( verwacht dat je 30-40k kwijt bent )
Leuke plannen, uiteindelijk pakt het waarschijnlijk anders uit.
Succes, laat even weten of je het hebt gered met je budget?
Twee dingen:
Fouten maken is menselijk. Iedereen kan een slechte dag hebben en om nou te zeggen dat dit een grote fout is, is het wel naar boven afronden. Maakt het allemaal zeker niet minder kut! Maar vanaf de TS zijde had een "zeg, waarom kan ik via jou meer lenen dan mijn eigen check?" ook een hoop vermeden en dat had een gezonde vraag geweest.
Maar, daar doen we nu toch allemaal niets meer mee, dus een suggestie waar misschien wat ademruimte mee kan worden gemaakt:
Tweedehands keuken. Dat klinkt een beetje gek, maar er zijn zat bedrijven die tweedehands keukens verkopen, voor prijzen die erg gunstig zijn. Je hebt wat minder keuze natuurlijk, maar omdat aardig wat bedrijven dit doen is er nog een aardige selectie beschikbaar. Er zijn zat keurige keukens die mensen niet meer willen.
Voor je kalibratie: Wij hebben een keukeneiland + 4 kasten 170cm + een keukenblad, alles met kastjes en een koelkast (en een halve afzuigkap en kookplaat welke we weg hebben gedaan). Dit allemaal voor 1600eu (nee daar mist niet een nul).
Je kunt altijd nog kiezen om met je besparing je kastjes te laten spuiten, of handvaatjes te wisselen mocht dat willen, maar zo kun je toch een aantal duizend euro mee besparen. Onze filosofie was "we hebben liever andere dingen nu goed, de keuken kunnen we altijd nog vervangen over paar jaar". En vooralsnog reageert iedereen verbaasd als ik aangeef dat het een tweedehands keuken is, niemand ziet t (omdat ze niet weten waar ze naar moeten kijken
)
Fouten maken is menselijk. Iedereen kan een slechte dag hebben en om nou te zeggen dat dit een grote fout is, is het wel naar boven afronden. Maakt het allemaal zeker niet minder kut! Maar vanaf de TS zijde had een "zeg, waarom kan ik via jou meer lenen dan mijn eigen check?" ook een hoop vermeden en dat had een gezonde vraag geweest.
Maar, daar doen we nu toch allemaal niets meer mee, dus een suggestie waar misschien wat ademruimte mee kan worden gemaakt:
Tweedehands keuken. Dat klinkt een beetje gek, maar er zijn zat bedrijven die tweedehands keukens verkopen, voor prijzen die erg gunstig zijn. Je hebt wat minder keuze natuurlijk, maar omdat aardig wat bedrijven dit doen is er nog een aardige selectie beschikbaar. Er zijn zat keurige keukens die mensen niet meer willen.
Voor je kalibratie: Wij hebben een keukeneiland + 4 kasten 170cm + een keukenblad, alles met kastjes en een koelkast (en een halve afzuigkap en kookplaat welke we weg hebben gedaan). Dit allemaal voor 1600eu (nee daar mist niet een nul).
Je kunt altijd nog kiezen om met je besparing je kastjes te laten spuiten, of handvaatjes te wisselen mocht dat willen, maar zo kun je toch een aantal duizend euro mee besparen. Onze filosofie was "we hebben liever andere dingen nu goed, de keuken kunnen we altijd nog vervangen over paar jaar". En vooralsnog reageert iedereen verbaasd als ik aangeef dat het een tweedehands keuken is, niemand ziet t (omdat ze niet weten waar ze naar moeten kijken
[ Voor 17% gewijzigd door Martijn.C.V op 02-08-2023 09:59 ]
Als ik het mij goed herinner zit er altijd een aantal dagen, of twee weken bedenktijd na het tekenen van het contract. Die zijn al verlopen?
Ik zeg niet dat het moet, maar wat er vaak kan. Als je een aannemer hebt, kan die vast een mooie prijs maken. Het is geen advies. Het is een optie die ik in haar situatie zou overwegen gezien de krapte in het budget en het gedoe rondom de adviseur.
Dan gewoon zonder uitbouw, ik vind een uitbouw in een bestaande woning altijd een beetje net-niet.. De muren lopen niet recht en je hebt grote kans op scheuren (bij nieuwbouw geldt dat anders, dan altijd een uitbouw nemen!).michelletjee schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 11:38:
[...]
Dankjewel! het is ook ons eerste huis (starterswoning) uiteindelijk wil je natuurlijk straks een upgrade.
We gingen er ook wel vanuit dat we alles toch niet gelijk helemaal konden aanpakken. Maar zolang we de keuken maar konden verplaatsen vonden we het prima.
Maar goed, jammer van de uitbouw maar het is niet anders.
Als het je eerste woning is dan zou ik die uitbouw vergeten, grote kans dat je over een jaar of 5-7 weer toe bent aan wat groters/luxers (garage , een oprit oid).
[ Voor 3% gewijzigd door Sport_Life op 02-08-2023 12:01 ]
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 23:01
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
[ Voor 32% gewijzigd door tweakduke op 02-08-2023 21:27 ]