• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:17
De Watch 6 van mijn zoontje haalt ook na een reset niet het einde van de dag...
Hij gaat om 8:15 van de lader af en was vandaag om 19:00uur leeg.
Hij zit wel de hele dag op 4G en heeft geen verbinding met een telefoon.
AOD staat aan maar verder doet hij er weinig mee, is niet eens gebeld of geappt vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 27-06 14:42
Brr, had afgelopen week een echte baalweek.

Eén van de leermomenten vorige week was dat het saffierglas op de classic dus hoogstwaarschijnlijk geen saffierglas is daar de hoek van mijn marmeren keukenblad er een flinke kras heeft ingezet (zo’n cm).

Iemand die weet of het glas te vervangen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjenIsM3
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 27-06 17:00
Mijn Watch 6 Classic aangemeld voor reparatie. Krijg nu bericht dat hij weer klaar is. De klacht was dat er zwart rubber onder de draaibare bezel vandaan kwam en dat de accu de laatste tijd niet altijd tot 100% oplaadt. Wat heeft Dynafix gedaan? De "back cover" vervangen. Verder geen uitleg. Dit stemt me niet bepaald gerust. Wat heeft het zwarte kunststof wat onder de bezel vandaan komt te maken met de achterkant? Iemand enig idee?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 27-06 19:56
ArjenIsM3 schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 23:37:
Mijn Watch 6 Classic aangemeld voor reparatie. Krijg nu bericht dat hij weer klaar is. De klacht was dat er zwart rubber onder de draaibare bezel vandaan kwam en dat de accu de laatste tijd niet altijd tot 100% oplaadt. Wat heeft Dynafix gedaan? De "back cover" vervangen. Verder geen uitleg. Dit stemt me niet bepaald gerust. Wat heeft het zwarte kunststof wat onder de bezel vandaan komt te maken met de achterkant? Iemand enig idee?
Wat mij opvalt van de 100% niet opladen is dit. De originele lader van de watch heb ik vaker dat als ik hem uitzet en oplaad. Weer aanzet de watch tussen de 90 en 100% zit. Gebruik ik de oplader die ik via aliexpress heb gekocht en doe ik precies hetzelfde, is de watch altijd 100% opgeladen. Ik denk dat het met een beveiliging voor het opladen heeft te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-06 07:16
Marsman83 schreef op donderdag 12 december 2024 @ 23:48:
De Watch 6 van mijn zoontje haalt ook na een reset niet het einde van de dag...
Hij gaat om 8:15 van de lader af en was vandaag om 19:00uur leeg.
Hij zit wel de hele dag op 4G en heeft geen verbinding met een telefoon.
AOD staat aan maar verder doet hij er weinig mee, is niet eens gebeld of geappt vandaag.
Ik heb lopen testen en mijn zoon zijn w6 Classic doet het meer dan een dag als BT aan staat maar nog geen halve dag als het uit staat.

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:17
jorisdekloris schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 15:45:
[...]

Ik heb lopen testen en mijn zoon zijn w6 Classic doet het meer dan een dag als BT aan staat maar nog geen halve dag als het uit staat.
Bedankt voor het testen, ik heb BT alweer een tijdje aan en hij kan nu van sochtends tot halverwege de avond halen, dacht wellicht heeft het horloge zijn patronen nu vastgesteld maar kan dus ook komen doordat bt nu ingeschakeld is (ook al heeft hij geen telefoon om mee te verbinden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 00:19
Hier 2 varianten van de Watch 6 LTE in huis. Sinds de update zijn beide horloges een pain in the ass wat betreft batterij verbruik. Beide horloges Factory reset gegeven, maar nog steeds drama. Vaak halen mijn vrouw en ik het einde van de dag niet eens.
Ik ben mijzelf nu aan het verdiepen in een Garmin. Ik ben klaar met de horloges van Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
patrickt35 schreef op woensdag 25 december 2024 @ 10:32:
Hier 2 varianten van de Watch 6 LTE in huis. Sinds de update zijn beide horloges een pain in the ass wat betreft batterij verbruik. Beide horloges Factory reset gegeven, maar nog steeds drama. Vaak halen mijn vrouw en ik het einde van de dag niet eens.
Ik ben mijzelf nu aan het verdiepen in een Garmin. Ik ben klaar met de horloges van Samsung.
Zorg dat bluetooth aan staat en zet niet de telefoon op flight mode met bluetooth aan.

Dan crashed de Galaxy Watch6 plugin continue en maakt iedere keer opnieuw verbinding met het horloge en trekt hem binnen mum van tijd leeg.

Althans dat gebeurt hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hsb85
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 25-06 09:22
Oh mijn Watch 6 LTE 40mm is juist qua batterij gebruik enorm verbeterd. Ik heb zelfs AOD, GPS en Mobiel op auto nu. Ook met continue hartslag meten haal ik makkelijk 24 uur inmiddels. Geen idee wat het is.

Hiervoor deed ik de Watch ook altijd op power saving tijdens mijn slaap, maar dat is ook niet meer nodig.

Ik gebruik horloge trouwens alleen als horloge en om af en toe notificaties op te zien. Voor sport gebruik ik hem nauwelijks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
patrickt35 schreef op woensdag 25 december 2024 @ 10:32:
Hier geen enkel probleem, hetzelfde als voorheen. Ik adviseer eventueel wel de Cache te legen via de recovery menu. Ik dacht om voor de watch 7 te gaan, maar sinds de update is de watch 6 classic 47mm een genot om mee te werken. Wereld van verschil. Geen lag of stuttering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drossie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22-06 05:40
Sinds 1 januari wordt de slaap op mijn horloge plots niet meer bijgehouden.
Iemand een idee hoe dit op te lossen is?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:03

IkWilbert

Het is mij!

Oktober 2024 update komt zojuist binnen op mijn watch 6 BT.
137MB

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KrTOZQLn6fcvWojRCo0TuzK-EJA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T0VwfpJiVMPr7SHd1dxxBhsj.jpg?f=fotoalbum_large

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
IkWilbert schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 22:32:
137MB

[Afbeelding]
Zo zijn er bijna geen updates voor een jaar, zo zijn het er 2 in 2 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
137MB

[Afbeelding]
Die heb ik vorige maand al gehad. Je loopt achter.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AudioHome
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14:18
Die heb ik vorige maand al gehad. Je loopt achter.
Volgens Sammobile lijkt het wel om een nieuwe update te gaan met een oude security status...

https://www.sammobile.com...ch-6-update-january-2025/

Met de LTE versie moeten we er waarschijnlijk nog even langer op wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-06 15:50
137MB

[Afbeelding]
Sinds deze update moet ik elke dag instellingen terug zetten.

Voor het slapen gaan, zet ik mijn telefoon (en horloge) in slaap mode (via 'standen').

Als ik in de ochtend de slaapmode deactiveer, moet ik de meldingen weer op trillen zetten, always on terug aanzetten en tilt/lift/tick to wake weer aanzetten.

Heeft nog iemand hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AudioHome
In de standen van je telefoon zitten nu ook opties voor je horloge, dat was eerst niet.
Daarom had ik ook vreemd gedrag door het wisselen van de standen.
Even die configuraties nalopen loste het bij mij op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-06 05:43
Gister had ik constant een terugkerende melding op mijn watch 6 dat ik 2 keer een vuist moest maken om hem te bedienen. Om er vanaf te komen heb ik een reset gedaan maar zijn de kleuren op mijn scherm vaal.
Het bolletje links voor de meldingen is meer roze dan oranje. Is dit op te lossen met een instelling?

Een derde keer resetten heeft alle kleuren weer teruggebracht.

[ Voor 9% gewijzigd door Marcievg op 04-02-2025 11:09 ]

7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderBos
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-06 22:04
Marcievg schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 10:04:
Gister had ik constant een terugkerende melding op mijn watch 6 dat ik 2 keer een vuist moest maken om hem te bedienen. Om er vanaf te komen heb ik een reset gedaan maar zijn de kleuren op mijn scherm vaal.
Het bolletje links voor de meldingen is meer roze dan oranje. Is dit op te lossen met een instelling?

Een derde keer resetten heeft alle kleuren weer teruggebracht.
Voor de volledigheid, die vale kleuren was waarschijnlijk de 'kleurcorrectie' feature. Mogelijk heb je onder Instelingen op Watch|Toegankelijkheid|Geavanceerde Instellingen|bijvoorbeeld bij Drie keer drukken 'kleurcorrectie' aanstaan (dat is het in ieder geval bij mij, maar ik weet niet of dat de standaard instelling is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-06 05:43
SanderBos schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 13:25:
[...]

Voor de volledigheid, die vale kleuren was waarschijnlijk de 'kleurcorrectie' feature. Mogelijk heb je onder Instelingen op Watch|Toegankelijkheid|Geavanceerde Instellingen|bijvoorbeeld bij Drie keer drukken 'kleurcorrectie' aanstaan (dat is het in ieder geval bij mij, maar ik weet niet of dat de standaard instelling is).
Dit had ik geprobeerd bij mij maar het gaf geen verbetering. Ik heb hem met dat probleem 3 keer een reset gegeven en bij de derde was het weer goed. Lijkt me dat het bij iedere reset naar dezelfde instellingen gaat

7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostnl
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:54
Ik heb sinds kort ontdekt dat mijn watch 6 classic geen inkomende telefoongesprekken meer weergeeft als mijn telefoon (Pixel 9) op DND staat tijdens het werken op kantoor.
Op mijn watch 6 staat sync modes uit.
Echter als ik mijn telefoon op DND zet krijg ik geen telefoongesprekken door. Als ik DND uitzet komen de gesprekken weer door. Andere notificaties komen wel door in DND. Iemand een tip?

(Vergelijkbaar probleem https://www.reddit.com/r/...mc5w5mg/?reply=t1_mc5w5mg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lamers1
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Sorry, blijkbaar ging er wat verkeerd.

Het is er wel maar laat zich niet kopiëren naar de watch.
https://doc.samsungmobile.com/SM-R940/PHN/doc.html

Via de watch zelf geüpdatet

[ Voor 196% gewijzigd door lamers1 op 28-04-2025 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:03

IkWilbert

Het is mij!

lamers1 schreef op maandag 28 april 2025 @ 19:49:
Sorry, blijkbaar ging er wat verkeerd.

Het is er wel maar laat zich niet kopiëren naar de watch.
https://doc.samsungmobile.com/SM-R940/PHN/doc.html
Update hier aan het binnen halen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/opSNHEbjlAGP3a-PwdzA6Hg4Jtw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bFyblEsV5q33GlWxLEsBCD5r.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cmR-XAvpJ6fBrZ6o_u6eYq8sjjc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2Yh1fhnI1roWKsXdGYrn6qdR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hasJgsTXv4lo7Vz0fcPAkofM87w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IX4003llHsnwk5qdemNZ4bcb.jpg?f=fotoalbum_large

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:42
Hmm voor de SM-R945F Watch6 (47mm) LTE is de update nog niet beschikbaar.
https://doc.samsungmobile.com/SM-R945F/PHN/doc.html

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderBos
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-06 22:04
Als workouts tracken op de watch een belangrijke functie voor je is, is het mogelijk beter de update zo lang niet te installeren.
Er lijkt een serieus probleem te zijn met dat het actieve workout scherm na 15 seconden freezed (het is alleen het scherm wat niet meer wordt geupdate, de workout wordt wel getracked).

Voorbeeld van de vele forum-threads over dit probleem:
https://www.reddit.com/r/...updating_during_exercise/

(dit is voor GW7, maar GW6 gebruikers melden het probleem ook al, ik link naar deze omdat er een duidelijke video bij zit)

In weer in een andere thread heeft Samsung gereageerd dat ze het gaan fixen in een update van de health app, maar dat is ook weer vreemd als reactie omdat het probleem bijvoorbeeld ook in de timer app optreed.

(zelf heb ik een GW4, dus nog geen update dus ook geen probleem, maar heb wel al besloten dat ik me met hand en tand tegen deze update ga verzetten als hij voor mijn watch komt)

Edit 30-4-2025: Blijkbaar heeft Samsung een nieuwe versie van de Health app uitgebracht waarin bovenstaand beschreven probleem is opgelost (versie 6.29.7.009, die ik net ook in Nederland als update kon downloaden).

[ Voor 12% gewijzigd door SanderBos op 30-04-2025 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lamers1
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Laatste versie samsung health is 6.29.5.017, in google play store als in samsung store, 6.29.7.009 is nog niet in Nederland te downloaden. Mijn play store is up-to-date.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton56
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 08:01
Megapaul schreef op maandag 28 april 2025 @ 20:19:
Hmm voor de SM-R945F Watch6 (47mm) LTE is de update nog niet beschikbaar.
https://doc.samsungmobile.com/SM-R945F/PHN/doc.html
Nog steeds niet. 🙄

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10:06

DataGhost

iPL dev

* Er is gepost in dit topic
Leuk, nieuwe informatie!
* Opent topic
....oh. -O-

De update van oktober 2028 is er ook nog niet, misschien is dat ook een goeie toevoeging? DataGhost in "[Samsung Galaxy Watch 6 series] Ervaringen"

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• AudioHome
Mag ik nu wel posten dat de update voor de Watch 6 47 LTE nu bij mij binnenloopt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton56
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 08:01
Resultaat bloeddrukmetingen worden na de update niet meer doorgegeven van de watch naar samsung health op de S25 ultra.
Cache op watch gewist, opnieuw opstarten heeft niet geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llopigat
  • Registratie: Oktober 2023
  • Niet online
Heeft iemand de OneUI 7 al binnen? Ik heb de Watch 7 dus ik neem aan dat die eerst gaat (ik heb ook nog een 6 vandaar). Maar heb hem nog steeds niet gezien. Mijn 2 jaar oude S23 telefoon heeft hem al.

[ Voor 8% gewijzigd door Llopigat op 07-05-2025 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Llopigat schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 20:33:
Heeft iemand de OneUI 7 al binnen? Ik heb de Watch 7 dus ik neem aan dat die eerst gaat (ik heb ook nog een 6 vandaar). Maar heb hem nog steeds niet gezien. Mijn 2 jaar oude S23 telefoon heeft hem al.
Daarvoor zit je tweemaal in het verkeerde topic. OneUI 7 is voor telefoons, de smartwatches draaien Wear OS 5 met One UI Watch 6. En dit topic gaat dus niet over de Watch 7, die overigens ook One UI Watch 6 draait, niet 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llopigat
  • Niet online
DataGhost schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 21:38:
[...]
Daarvoor zit je tweemaal in het verkeerde topic. OneUI 7 is voor telefoons, de smartwatches draaien Wear OS 5 met One UI Watch 6. En dit topic gaat dus niet over de Watch 7, die overigens ook One UI Watch 6 draait, niet 7.
Ja maar er komt toch ook wel OneUI 7 voor de watches? Die blijven niet eeuwig op OneUI 6 hangen.

Maar ik dacht dat ik in het Watch 7 topic zat, ik heb beiden namelijk. Maar het geldt natuurlijk voor allebei (ik mag niet hopen dat de 6 geen major updates meer krijgt 1 jaar na release).

[ Voor 20% gewijzigd door Llopigat op 07-05-2025 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Llopigat schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 21:39:
[...]

Ja maar er komt toch ook wel OneUI 7 voor de watches?
Hebben ze dat aangekondigd dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llopigat
  • Niet online
DataGhost schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 21:40:
[...]
Hebben ze dat aangekondigd dan?
Geen idee, dat is precies mijn vraag :) Maar uiteindelijk komt dat er toch wel. Tot nu toe ging het gelijk op met de telefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Meestal komt een nieuwe OneUI-versie pas na een officiële aankondiging of in ieder geval een hele stapel geruchten uit. Met telefoons gelijk lopen doet het niet echt vind ik. One UI 6 is van oktober 2023. Voor de Watch 6 heeft het vervolgens nog meer dan een jaar(!) geduurd voordat we op One UI Watch 6 uitkwamen, wat overigens nog maar net de vorige update was, dus ik zou dat écht nog niet verwachten. Wat er verder qua geruchten gaat is dat One UI Watch 7 geskipt wordt, dus ehhhh, nee, dan helemaal niet of in ieder geval niet op korte termijn. Overigens, volgens mij brengen ze zulke updates doorgaans eerst op een nieuw uitgekomen device uit (bij launch) dus dat zou op augustus neerkomen, maar daar moet je dus een nieuwe smartwatch voor kopen.

Verder, net als in mijn reactie van gisteren, als iemand zo'n dergelijke major update binnenkrijgt zal dat in dit topic door minimaal één persoon wel gemeld worden. Tot die tijd heeft zo'n vraag niet echt veel discussiewaarde omdat heel die update simpelweg niet bestaat en dus ook niemand hem kan hebben.

[ Voor 13% gewijzigd door DataGhost op 07-05-2025 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11:25
Geen idee of dit hier mag maar lijkt mij wel nuttige info.
https://www.androidplanet...en-one-ui-7-watch-update/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llopigat
  • Niet online
Bedankt! Daar heb ik wat aan.

En ja het updatebeleid is nogal zwak met Samsung horloges :'( Mijn oude Watch Active had er maar 2 of 3 (minor) gekregen en daarna nooit meer wat. Dat was nog in de tizen tijd, maar er zaten veel bugs in en daar zat je dan dus vaak een heel jaar mee te kloten. Het is nu nog wel iets beter maar niet veel.

Het stoort me vooral dat de visuele stijl nu verschilt tussen mijn telefoon en horloge, sinds die wel OneUI 7 heeft gekregen. Maar OneUI 8 zal wel niet zoveel verschillen van 7 denk ik (en ook naar de telefoons komen uiteindelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdVe
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06 14:05
Galaxy watch6 classic LTE: Update komt bij mij nu binnen.

https://doc.samsungmobile.com/SM-R955F/PHN/doc.html

Build Number : R955FXXU1BYD1
Android version : U(AndroidWear 6)
Release Date : 2025-05-07
Security patch level : 2025-03-01
• Stability and reliability
The stability has been improved.
• Security
The device is protected with improved security.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
EdVe schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 10:26:
Galaxy watch6 classic LTE: Update komt bij mij nu binnen.

https://doc.samsungmobile.com/SM-R955F/PHN/doc.html

Build Number : R955FXXU1BYD1
Android version : U(AndroidWear 6)
Release Date : 2025-05-07
Security patch level : 2025-03-01
• Stability and reliability
The stability has been improved.
• Security
The device is protected with improved security.
Security update. Niet belangrijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-05 16:25
Goede avond,sinds ik de software update op mijn watch 6 classic heb,staat mijn watch 6 classic uit als ik hem eraf haal en om wil doen???????????????? .Ik moet hem opnieuw aanzetten.................hoed géén pincode in te vullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
Wat kan het horloge in één nacht leegtrekken? nu al 3 x gehad (dagen ertussen) dat als ik hem smorgens om wil doen eerst moet aanzetten,en dan zie ik dat er nog maar 1 of 2% inzit..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:48

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

rooie60 schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 13:46:
Wat kan het horloge in één nacht leegtrekken? nu al 3 x gehad (dagen ertussen) dat als ik hem smorgens om wil doen eerst moet aanzetten,en dan zie ik dat er nog maar 1 of 2% inzit..?
Bijvoorbeeld dat dat ding probeert te connecten aan je telefoon, daarvoor te grote afstand of telefoon in spaarstaand oid?

Je kan kijken bij Battery usage of daar iets uit blijkt....

[ Voor 6% gewijzigd door Stormtrooper op 15-05-2025 14:26 ]

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-06 13:52
@rooie60

Heb je je cache al een keer leeggegooid na de update?

who put a "stop payment" on my reality check

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostnl
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:54
rooie60 schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 13:46:
Ik heb spotify eraf gegooid, die verbruikte vaak 54% volgens de battery usage. Wellicht was cache verwijderen genoeg geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
Stormtrooper schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 14:04:
[...]

Bijvoorbeeld dat dat ding probeert te connecten aan je telefoon, daarvoor te grote afstand of telefoon in spaarstaand oid?

Je kan kijken bij Battery usage of daar iets uit blijkt....
Nee niks van dat alles,hij wordt leeg getrokken sinds de laatste update! smorgens ga ik werken met volle batt,als ik thuiskom 20:00 staat er nog 90% op,de hele avond verder prima!!! ik ga slapen leg watch 6 en foon flip3 op nachtkastje. Smorgens is horloge uit? bij aanzetten staat er nog 1 of 2 % op???????

Ik lees het meer :( en dat sinds de software update kortgeleden...................................alles uitgesloten,niks veranderd verder ............hij wordt l....e....e.....g....e....t....r....o,,,k,,,k,,,e,,,,,n snachts basta,................ :? oh ja er zijn geen apps die hem leegtrekken, 2 ja van 4 % maar dat is al n 1 jr en dat heeft nóóit wat uitgemaakt....................................

[ Voor 8% gewijzigd door rooie60 op 20-05-2025 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
DaRk PoIsOn schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 14:35:
@rooie60

Heb je je cache al een keer leeggegooid na de update?
Tig keer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-06 13:52

who put a "stop payment" on my reality check

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
Not yet i am going to try in weekend thanxx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llopigat
  • Niet online
Vraagje. Ik heb al anderhalf jaar een cover om mijn watch 6. Ringke Air Sport geloof ik. Om beschadigingen te voorkomen. En ook helpt het om de vinger langs de virtuele bezel te sturen.

Maargoed ik heb hem dus om beschadigingen te voorkomen. Nu haalde ik hem er af want hij was een beetje vies geworden, en ik zie nu onder de cover allemaal zwarte 'pitten' in het aluminium zitten. Ik dacht eerst dat het gewoon vuil was maar als ik er met mijn nagel overheen ga dan zit het echt in het metaal (dus een pit er in, het ligt er niet op). Ik zweet er wel veel mee tijdens het klimmen en dan komt dat ongetwijfeld wel eens onder het bandje.

Nou vind ik het voor de 6 niet zo heel erg want ik heb inmiddels een 7 die ik als hoofd-horloge gebruik (dagelijks gebruik, kantoor en winkelen enzo). De 6 gebruik ik met uitgaan en "hikes" (meestal op paden maar wel in de bergen), samen met een andere "rugged" telefoon die ik dan ook bij me heb.

Maar ik wil voorkomen dat dit met de 7 ook gebeurt, die heeft hetzelfde materiaal immers. En ik had de 6 uiteindelijk eigenlijk in willen ruilen maar voor dit soort beschadigingen trekken ze dan veel van de prijs af. Dus ik baal een beetje, ik heb het hoesje immers om beschadiging te voorkomen. Ik heb hem nooit naar een zanderige plek genomen, ik haat het strand :) Er zaten ook geen zanddeeltjes onder het hoesje.

Misschien is doordat het onder het hoesje zweterig is geworden, het gaan oxideren ofzo? Wel vreemd want ik dacht dat aluminium niet kan oxideren omdat aluminium oxide een ondoordringbare laag vormt.

Ik vroeg me af of jullie ook zoiets gemerkt hadden, of het te voorkomen is? Anders heeft het niet zoveel zin om een hoesje te gebruiken denk ik. Ik dacht er al om het hoesje er af en toe af te halen maar ze zitten zo strak dat dat veel gedoe is. Ik moet er zo hard op drukken dat ik bang ben uiteindelijk het scherm te breken als ik het vaak doe. Verwijderen van die pitten lukt in elk geval niet omdat het echt pitten zijn. Ik krijg ze ook niet meer glimmend gepoetst met bijv. een tandenstoker.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1JrLsAkZW3p0QnXXf-_k06Louu8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/CyiFWUAPRGqgafOraN2AxN03.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9n0HZQsyfJgAQCCSPpJ7-GT09Vc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pAeKKGk44cvApa5Vzwi0O2hN.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 36% gewijzigd door Llopigat op 09-06-2025 04:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:11
Llopigat schreef op maandag 9 juni 2025 @ 04:01:
Vraagje. Ik heb al anderhalf jaar een cover om mijn watch 6. Ringke Air Sport geloof ik. Om beschadigingen te voorkomen. En ook helpt het om de vinger langs de virtuele bezel te sturen.

Maargoed ik heb hem dus om beschadigingen te voorkomen. Nu haalde ik hem er af want hij was een beetje vies geworden, en ik zie nu onder de cover allemaal zwarte 'pitten' in het aluminium zitten. Ik dacht eerst dat het gewoon vuil was maar als ik er met mijn nagel overheen ga dan zit het echt in het metaal (dus een pit er in, het ligt er niet op). Ik zweet er wel veel mee tijdens het klimmen en dan komt dat ongetwijfeld wel eens onder het bandje.

Nou vind ik het voor de 6 niet zo heel erg want ik heb inmiddels een 7 die ik als hoofd-horloge gebruik (dagelijks gebruik, kantoor en winkelen enzo). De 6 gebruik ik met uitgaan en "hikes" (meestal op paden maar wel in de bergen), samen met een andere "rugged" telefoon die ik dan ook bij me heb.

Maar ik wil voorkomen dat dit met de 7 ook gebeurt, die heeft hetzelfde materiaal immers. En ik had de 6 uiteindelijk eigenlijk in willen ruilen maar voor dit soort beschadigingen trekken ze dan veel van de prijs af. Dus ik baal een beetje, ik heb het hoesje immers om beschadiging te voorkomen. Ik heb hem nooit naar een zanderige plek genomen, ik haat het strand :) Er zaten ook geen zanddeeltjes onder het hoesje.

Misschien is doordat het onder het hoesje zweterig is geworden, het gaan oxideren ofzo? Wel vreemd want ik dacht dat aluminium niet kan oxideren omdat aluminium oxide een ondoordringbare laag vormt.

Ik vroeg me af of jullie ook zoiets gemerkt hadden, of het te voorkomen is? Anders heeft het niet zoveel zin om een hoesje te gebruiken denk ik. Ik dacht er al om het hoesje er af en toe af te halen maar ze zitten zo strak dat dat veel gedoe is. Ik moet er zo hard op drukken dat ik bang ben uiteindelijk het scherm te breken als ik het vaak doe. Verwijderen van die pitten lukt in elk geval niet omdat het echt pitten zijn. Ik krijg ze ook niet meer glimmend gepoetst met bijv. een tandenstoker.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik heb een watch classic gebruik hem zonder bandje en die van mij ziet et duizend keer beter uit dan wat jij hebt. Ik denk dat je bij een voorwerp zoals dit het niet zo makkelijk kan voorkomen. Mijn vorige toestel(mobiel) altijd met hoesje gebruikt en die had precies dezelfde beschadigingen als je watch. Ik gebruik het hoesje dan ook als val protectie. Als er eenmaal troep tussenzit kan het heel makkelijk gaan schuren en dan krijg je die beschadiging. Denk dat het beter is om zonder hoesje te gebruiken en dan niets omsloten. De enige beschadiging die ik heb is omdat ik iets hard raakte maar dat is nog steeds zoeken.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wim62
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 11:07
Het is eigenlijk je eigen schuld , je doet er een hoesje omheen ter bescherming , maar vocht komt overal dus ook tussen de watch en het hoesje en als er ook lucht bij kan komen gaat het corroderen met he gevolg van wat je nu hebt . Het is beter als je merkt dat als je uit gesport of met water in aanraking bent geweest even de bescherming verwijderen en beiden droog maken .
Die putjes krijgt je niet meer weg .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 27-06 21:39
Zelfde bij telefoons. Juist met hoesje krijg je dit soort pitjes, zonder niet. Daarom gebruik ik geen hoesjes, om hem zo netjes te houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llopigat
  • Niet online
wim62 schreef op maandag 9 juni 2025 @ 13:31:
Het is eigenlijk je eigen schuld , je doet er een hoesje omheen ter bescherming , maar vocht komt overal dus ook tussen de watch en het hoesje en als er ook lucht bij kan komen gaat het corroderen met he gevolg van wat je nu hebt . Het is beter als je merkt dat als je uit gesport of met water in aanraking bent geweest even de bescherming verwijderen en beiden droog maken .
Die putjes krijgt je niet meer weg .
Om wiens "schuld" het gaat is het punt natuurlijk niet. Hij is sowieso uit de garantie. Ik zoek alleen naar de oorzaak. Het is vervelend dat al die hoesjes zo lastig te verwijderen zijn bij de horloges. Bij de mijne moet ik enorm veel kracht zetten, vooral om ze over het laatste "pootje" te trekken. Met een telefoon is het zo gebeurd. Maar daar heb ik nog nooit pitjes bij gehad. Misschien inderdaad omdat ik die er vaker afhaal (@cordonbleu) omdat het zo makkelijk is.

"Sport" doe ik trouwens niet aan. Ik loop wel vaak door de bergen als lichaamsbeweging. Zwemmen doe ik er ook niet mee, ook niet onder de douche enz. Thuis binnen draag ik nooit een horloge. Het kan wel zijn dat er wel eens een drankje overheen geklotst kan zijn met uitgaan. Daarom heb ik hem juist als backup horloge. Maar het zal niet iets plakkerigs geweest zijn anders had ik het wel gemerkt.

Maar aluminium zou niet moeten roesten. Aluminium is een enorm onedel metaal (oxideert enorm), maar de "roest" is transparant en hard dus elke beschadiging repareert zichzelf door het gat te sluiten.

Deze watch 6 is altijd al een beetje een zorgenkindje geweest, trouwens. De GPS en elevatiesensor werken al tijden niet goed, soms heb ik bovenop een berg (vrij uitzicht op de hemel) maar 1 of 2 GPS punten per uur. De elevatiesensor (luchtdruk) zit er soms honderd meter naast.

Toch heb ik de 7 gekocht als vervanger. Daar heb ik vooralsnog betere ervaringen mee, maar dat is iets voor het topic daarvan. Is ook wel logisch want alle sensoren inclusief de GPS (nu dual band!) zijn onder handen genomen..

[ Voor 29% gewijzigd door Llopigat op 09-06-2025 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Llopigat schreef op maandag 9 juni 2025 @ 22:16:
[...]

Maar aluminium zou niet moeten roesten. Aluminium is een enorm onedel metaal (oxideert enorm), maar de "roest" is transparant en hard dus elke beschadiging repareert zichzelf door het gat te sluiten.
Als aluminium zichzelf zou herstellen zou er ook geen putcorrosie bestaan.
Ook niet in contact geweest met zout of zeelucht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llopigat
  • Niet online
mike123 schreef op maandag 9 juni 2025 @ 23:31:
[...]

Als aluminium zichzelf zou herstellen zou er ook geen putcorrosie bestaan.
Ook niet in contact geweest met zout of zeelucht?
Ja daarom vroeg ik me af of het wel corrosie is. Dat aluminium zich herstelt is gewoon een feit. Met water dan.
This is due to the thin oxide layer that aluminium forms when it comes into contact with oxygen. If the oxide layer is damaged, it restores itself within milliseconds – if oxygen is present.
Maar ik zie op die site ook dat het met met name basische (hoge pH) oplossingen wel kan corroderen omdat die ook de beschermlaag aan kan tasten. Misschien is het dat wel geweest maar ik weet eigenlijk niks met hoge pH waar ik mee in aanraking ben gekomen.

Er staat daar ook een heel stuk over pitting maar er staat juist dat anosidering daartegen beschermt. En de Watch 6 is duidelijk geanosideerd.

Nee, ik ga nooit naar zee, die is hier wel in de buurt maar ik heb een hekel aan zand. Ik ga alleen naar de bergen.

Maargoed ik denk dat ik voortaan dan maar zonder hoesje ga werken. Elke keer er af halen is zo lastig dat ik het toch niet doe.

[ Voor 26% gewijzigd door Llopigat op 09-06-2025 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Llopigat schreef op maandag 9 juni 2025 @ 23:34:
[...]

Ja daarom vroeg ik me af of het wel corrosie is. Dat aluminium zich herstelt is gewoon een feit.

[...]

Maar ik zie op die site ook dat het met met name basische oplossingen wel kan corroderen omdat die ook de beschermlaag aan kan tasten. Misschien is het dat wel geweest maar ik weet eigenlijk niks met hoge PH waar ik mee in aanraking ben gekomen.

Nee, ik ga nooit naar zee, die is hier wel in de buurt maar ik heb een hekel aan zand. Ik ga alleen naar de bergen.
Aluminium hersteld zich niet, er komt een oxidelaag op het beschadigde deel en die oxide is geen aluminium.
Als ik er met een zaag een zaagsnede in maak komt er echt geen aluminium voor in de plaats terug.
De oxidelaag beschermd het beschadigde deel zodat het niet verder aangetast word door weersinvloeden.
Pagina: 1 ... 17 18 Laatste

Let op:
Prijzen, bestellingen en leveringen mogen in [Samsung Galaxy Watch 6 series] Levering & Prijzen