Vraagje. Ik heb al anderhalf jaar een cover om mijn watch 6. Ringke Air Sport geloof ik. Om beschadigingen te voorkomen. En ook helpt het om de vinger langs de virtuele bezel te sturen.
Maargoed ik heb hem dus om beschadigingen te voorkomen. Nu haalde ik hem er af want hij was een beetje vies geworden, en ik zie nu onder de cover allemaal zwarte 'pitten' in het aluminium zitten. Ik dacht eerst dat het gewoon vuil was maar als ik er met mijn nagel overheen ga dan zit het echt in het metaal (dus een pit er in, het ligt er niet op). Ik zweet er wel veel mee tijdens het klimmen en dan komt dat ongetwijfeld wel eens onder het bandje.
Nou vind ik het voor de 6 niet zo heel erg want ik heb inmiddels een 7 die ik als hoofd-horloge gebruik (dagelijks gebruik, kantoor en winkelen enzo). De 6 gebruik ik met uitgaan en "hikes" (meestal op paden maar wel in de bergen), samen met een andere "rugged" telefoon die ik dan ook bij me heb.
Maar ik wil voorkomen dat dit met de 7 ook gebeurt, die heeft hetzelfde materiaal immers. En ik had de 6 uiteindelijk eigenlijk in willen ruilen maar voor dit soort beschadigingen trekken ze dan veel van de prijs af. Dus ik baal een beetje, ik heb het hoesje immers om beschadiging te
voorkomen. Ik heb hem nooit naar een zanderige plek genomen, ik haat het strand

Er zaten ook geen zanddeeltjes onder het hoesje.
Misschien is doordat het onder het hoesje zweterig is geworden, het gaan oxideren ofzo? Wel vreemd want ik dacht dat aluminium niet kan oxideren omdat aluminium oxide een ondoordringbare laag vormt.
Ik vroeg me af of jullie ook zoiets gemerkt hadden, of het te voorkomen is? Anders heeft het niet zoveel zin om een hoesje te gebruiken denk ik. Ik dacht er al om het hoesje er af en toe af te halen maar ze zitten zo strak dat dat veel gedoe is. Ik moet er zo hard op drukken dat ik bang ben uiteindelijk het scherm te breken als ik het vaak doe. Verwijderen van die pitten lukt in elk geval niet omdat het echt pitten zijn. Ik krijg ze ook niet meer glimmend gepoetst met bijv. een tandenstoker.
[
Voor 36% gewijzigd door
Llopigat op 09-06-2025 04:14
]