De toko die vier jaar geleden de rolluiken heeft geplaatst, is inmiddels overgenomen door een andere partij. Die partij zwijgt echter in alle talen: geen reactie op mails en aan de telefoon word ik terugverwezen naar mailen voor een offerte. Nog een bedrijf voor op de blacklist dus.
Intussen heb ik contact gehad met een lokale rolluikenboer die hier in de buurt goed staat aangeschreven. Ze hebben serieus moeite gedaan om uit te zoeken wat er mogelijk is en zelfs contact gehad met Somfy. Helaas is het niet mogelijk om alleen de motoren (en eventueel accu + zonnepaneel) te wisselen. De accu van Brel Solar zit namelijk in de buis gemonteerd, terwijl die van Somfy los is en in of bij de kast geplaatst moet worden; daar is in mijn huidige kast geen ruimte voor.
Overigens; ze installeren zelf geen Brel en krijgen naar eigen zeggen regelmatig klachten binnen over Brel Solar van klanten die iets nieuws laten hangen.
Ik wil geen 230V-rolluiken. Solar is in dat opzicht ideaal: geen gaten naar binnen boren en geen stroom aanleggen. In het vorige huis had ik wel 230V en ik zie de stuc nog uit de muur vallen tijdens het boren.