stin00 schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 11:39:
[...]
Van wat ik weet schijnt dit erg lastig te zijn. Brel motoren nemen netto minder ruimte in de kast in omdat accu + motor één onderdeel zijn. Bij Somfy zijn de motor en accu twee losse onderdelen. Maar misschien weet @
bommer daar meer over.
Mijn 9 stuks Brel zonwering doen het 2 jaar later nog allemaal zonder problemen, inclusief Home Hub automatisering. Maar ik blijf angstig voor de eerste uitval

Klopt bij Brel zitten de accu’s in de motoren.
Ff kijken hoe we dat kunnen oplossen.
Het is er nu een op de begane grond, ik heb er 3 totaal op de eerste verdieping hangen, waarvan er al van 2 de motoren zijn vernieuwd.
Die van de begane kan ik 230v maken en dan gaat de kabel door de stijl en dan via de grond weg, dat kan ik nog met 3 screens doen. Ik heb er al 1 op deze manier. Omdat deze te smal was voor een brel accu motor.
Als ik dat op die manier doe, dan houd ik 2 (nog) goede en 1 stukkende motor over.
Hopen dat de al vervangen van betere kwaliteit zijn,
Dan heb ik 2 spare voor een oude, waarvan er dan al 1 een nieuwe is.
Solar Edge 9800WP O/W - Itho Amber 95 | Systeem integrator meet en regeltechniek & KNX | projecterings deskundige CCTV & Inbraaksignalering systemen | Meet- en regeltechniek in de klimaatbeheersing (MRK-A)