Ik snap niet helemaal wat TS nu precies wil weten of horen?
Het huis is net op de markt gekomen, dus mag ik concluderen dat het al via een zoekopdracht/funda/bordje achter het raam bij de makelaar bekend is? Dan is in de meeste (alle!?) gevallen ook al wel besproken hoe het biedingsprocess gaat verlopen, tuurlijk kun je daar vanaf stappen, maar over het algemeen is dit een wel overwogen beslissing en de verwachting dat dat de manier is om een zo hoog mogelijk prijs te krijgen...
Je bent 'een van de eerste' dus niet de eerste, waarbij je bijv. gehoord hebt dat 'die mensen op XX gaan verhuizen' en je dus echt iedereen voor bent omdat je zelf contact gezocht hebt, je hebt gewoon via de verkopende makelaar een bezichtiging ingepland...?
Je geeft aan dat de VP 415 is en wil 435 bieden, terwijl jij al verwacht dat het wel richting 450 gaat... waarom zouden de verkopers dit dan niet denken en (min.) 15K laten liggen, omdat ze het jou gunnen? (Mogelijk) 15K gunnen is wel een heel bedrag... 't is geen werk van een paar honderd euro, of geweldige dat jij geweldige voorwaarden (geen vbf, alle tijd voor of directe overdracht) hebt?
Het lijk mij haast dat je je plan al klaar en wil je 435 bieden, ongeachte de ervaringen en de adviezen hier.
We hebben hier geen idee over welk huis we het hebben, hoe de lokale markt is dus om iets zinnigs te zeggen is volgens mij al gezegd en is:
Neem een aankoopmakelaar in de hand, die weet inderdaad waar 'ie het over heeft, ook in deze verhitte markt. Hij heeft contacten en veel meer info dan jij denkt te hebben. Die makelaar zal echt jouw knock out bod wel overbregen na je misschien geadviseerd te hebben dat het, het niet waard is... maar zal je ook zeggen dat je met die 435 misschien wel goed zit, of waarschijnlijk geen kans maakt... hij staat er gewoon zakelijker in en voegd (imho) daadwerkelijk wel wat toe. Over het algemeen hoef je dat om de kosten niet te laten, in mijn ervaring valt dat reuze mee. Zeker als je het ook nog kan combineren met de verkoop van je huidige huis(?)
Ik hoop dat je nog wat meer info deelt over wat/waar, wellicht is er dan iemand meer bekend met/in de omgeving die nog wat bij kan dragen... ;-)
[
Voor 6% gewijzigd door
dizzytal op 25-07-2023 08:54
]