Bieden per inschrijving voorkomen

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kairee
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 26-09 15:17
Truus01 schreef op maandag 31 juli 2023 @ 20:07:
Als je als verkopende partij wist van die kennissen die je woning willen, waarom dan niet in onderling overleg verkopen? Waarom nog het hele proces aangaan? Toch die kennissen onder druk willen zetten en er een flink bedrag van krijgen?

Wel goed dus dat je het zo hebt aangepakt!
En inderdaad op naar de volgende en hopelijk is het dan wel succesvol.
Kan ook dat de familie/kennissen pas aangaven geïnteresseerd te zijn in het huis nadat het op de markt gekomen was. Verkoper zit dan al aan een contract met makelaar vast. Enige wat er dan gebeurd is dat je onderling overlegd wat de biedingen zijn (zonder makelaar natuurlijk) en dan de familie/kennissen via de makelaar een bod laten doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

@refused81 Jammer dat de aankoop met een sisser is afgelopen. Uiteindelijk zul je vast iets vinden en intussen heb je wel eea opgestoken nu. Ik wens je veel succes bij jouw zoektocht! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:58

paQ

Kairee schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 10:21:
[...]

Kan ook dat de familie/kennissen pas aangaven geïnteresseerd te zijn in het huis nadat het op de markt gekomen was. Verkoper zit dan al aan een contract met makelaar vast. Enige wat er dan gebeurd is dat je onderling overlegd wat de biedingen zijn (zonder makelaar natuurlijk) en dan de familie/kennissen via de makelaar een bod laten doen.
of dat de verkopers kunnen zeggen tegen die bekende: kijk... dit wordt er geboden, ik haal er voor de vorm 3000 af.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:18
refused81 schreef op maandag 31 juli 2023 @ 20:14:
[...]

Denk dat ze ondanks verkoop aan bekenden toch graag het officieel afgehandeld wouden hebben met een makelaar als mechanisme.
Ik proefde bij de makelaar dat hij er ook niet blij van werd.

Verspilling van heel veel mensen tijd en moeite. Vooral die van mij… zo mee bezig geweest… en dan eindelijk de hoogste bieder (voor de eerste keer en niet afgetroefd!… krijg je dit…)

De fles wijn spoelt in ieder geval de zure nasmaak prima weg.
Had toch wel voorkeur voor champagne ondanks dat 😇
Belangrijkste is inderdaad feeling bij de markt te krijgen - deze mensen hadden de luxe om af te wachten/te kiezen voor wellicht een ander bod, maar ik denk dat het gros toch direct voor je bod was gegaan. De volgende keer kan het met deze strategie dus heel goed raak zijn, vertrouwen blijven houden en niet opgeven zou mijn advies blijven. Dit was een strijd die je niet kon winnen, en door O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Batavia
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:17
refused81 schreef op maandag 31 juli 2023 @ 20:14:
[...]

Verspilling van heel veel mensen tijd en moeite. Vooral die van mij… zo mee bezig geweest… en dan eindelijk de hoogste bieder (voor de eerste keer en niet afgetroefd!… krijg je dit…)
Ik heb een vrouw die heel goed is om mooie verhaaltjes te schrijven over hoe de buurt ons zo aanspreekt en het huis ons echt raakte enz. Netjes toegevoegd bij het bod

Gun factor kan je ook helpen ;-)
Pagina: 1 2 Laatste