Ik wil sinds kort een aantal accu's installeren en heb zeer aantrekkelijke prijzen gezien van Chinese leveranciers. Ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met het kopen in China? Ik ken twee of drie Chinese leveranciers, maar ik weet niet zeker of ze betrouwbaar zijn!
Wat is het verschil in prijs t.o.v alternatieven die hier te koop zijn? En wat koop je juist, zijn dat losse cellen of meerdere cellen in een pack en is dat dan inclusief laadelectronica en inverter?
In ieder geval zijn (thuis)accu's geen product waar je grote kortingen kan op verwachtingen (zonder caveats).
Verder lijken veiligheid en conformiteit mij wel belangrijke aspecten, bij een Chinese fabrikant die gewoon hier verkoopt (bv. BYD) kan je verwachten dat dit in orde is. Maar als je zelf gaat importeren loop je daar ook risico's.
In ieder geval zijn (thuis)accu's geen product waar je grote kortingen kan op verwachtingen (zonder caveats).
Verder lijken veiligheid en conformiteit mij wel belangrijke aspecten, bij een Chinese fabrikant die gewoon hier verkoopt (bv. BYD) kan je verwachten dat dit in orde is. Maar als je zelf gaat importeren loop je daar ook risico's.
Vergeet ook de importheffingen en btw niet.
Reken op 25 % als je geluk hebt, 40% als je pech hebt. (Er bestaat geen aparte categorie voor accus, maar je kan beredeneren dat het voor autos is).
Reken op 25 % als je geluk hebt, 40% als je pech hebt. (Er bestaat geen aparte categorie voor accus, maar je kan beredeneren dat het voor autos is).
Je zou in dit topic kunnen zoeken:
Zelf een powerwall bouwen
Zelf een powerwall bouwen
Zie Wat is de "Beste" 18650 batterij bij AliExpress? , daar wordt gesuggereerd toch echt gewoon bij bv. NKON te bestellen.
De Sessy accu is niet interessant voor je? Nederlands product met een actieve community hier op het forum waar de ontwikkelaar ook in zit om samen met de Tweakers tot een goed doorontwikkeld product te komen.
Ik wil een deye 12kW omvormer kopen en een zonnesysteem met 15kWh opslagcapaciteit bouwen.GoldenBE schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 06:00:
Wat is het verschil in prijs t.o.v alternatieven die hier te koop zijn? En wat koop je juist, zijn dat losse cellen of meerdere cellen in een pack en is dat dan inclusief laadelectronica en inverter?
Zelf bouwen is misschien een goed idee!Arie- schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 10:02:
Zie Wat is de "Beste" 18650 batterij bij AliExpress? , daar wordt gesuggereerd toch echt gewoon bij bv. NKON te bestellen.
Waarom je vraag niet stellen in een vd thuisaccu topics?
3f Deye met 16s LFP (~15kWh) is zo’n beetje de “standaard “ setup.
Sorry dat ik hier nieuw in ben, ik had de draad over thuisaccu's eerst niet gevonden!bbbrumbrum schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 23:02:
Een nieuw topic met zo'n specifieke vraag is toch niet verkeerd?!bbbrumbrum schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 23:02:
De ervaring waar hij naar vraagt komt al vele malen voor in de bestaande topics.
Daarnaast geeft hij niet eens aan welke leveranciers het betreft, of welke accus.
Daarnaast geeft hij niet eens aan welke leveranciers het betreft, of welke accus.
Wil je chinese spullen aan het stroomnet hangen en permanent gekoppeld houden? Lijkt me nogal een issue met de verzekering als je tent affikt. Die dingen zijn niet gekeurd.
Accus hangen niet aan het stroomnet, dat is de omvormer. Deye is wat dat betreft wel een gerenommeerd merk, net als de andere Chinese omvormers (Solis, Solax, Growatt, Goodwe) die wss in >75% vd installaties in NL te vinden zijn.Boudewijn schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 11:19:
Wil je chinese spullen aan het stroomnet hangen en permanent gekoppeld houden? Lijkt me nogal een issue met de verzekering als je tent affikt. Die dingen zijn niet gekeurd.
Desalniettemin heb je wel gelijk dat dit geen geintjes zijn, je moet doet er goed aan je goed te inlezen en zorgen voor de juiste voorzieningen zoals DC fuses, goede BMS, enigsinds vuurvaste montage plek, rookmelder en evt blusapparaat.
Hartelijk dank voor al het advies, ik heb uiteindelijk besloten om voor de BSLBATT accu te gaan, ze worden vermeld door Deye omvormers en het 5kWh muur gemonteerde accu-ontwerp spreekt me erg aan, ik heb er 3 gekocht voor parallellisatie tot 15kWh en kijk erg uit naar de uiteindelijke installatie!
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/R8PSfEFhEEowSyLh1alf66uA.jpg?f=user_large)
Kostdat?joshuya445 schreef op maandag 24 juli 2023 @ 10:24:
Hartelijk dank voor al het advies, ik heb uiteindelijk besloten om voor de BSLBATT accu te gaan, ze worden vermeld door Deye omvormers en het 5kWh muur gemonteerde accu-ontwerp spreekt me erg aan, ik heb er 3 gekocht voor parallellisatie tot 15kWh en kijk erg uit naar de uiteindelijke installatie!
[Afbeelding]
@joshuya445 wanneer ga je deze installeren? Ben erg nieuwsgierig naar het schema, kun je daar wellicht al wat over delen?
En tevens vraag ik me ook af wat dit in zijn geheel gaat kosten, kun je dat delen? Eventueel in members only tags
En tevens vraag ik me ook af wat dit in zijn geheel gaat kosten, kun je dat delen? Eventueel in members only tags
@joshuya445 zou je wat meer kunnen delen a.u.b. over hoe de installatie is gegaan, hoe het nu werkt en wat de kosten waren?
Dit is een betrouwbare chinees die levert goede kwaliteit vanuit Polen dus je hebt het vrij vlot en netto zonder BTW. Meeste systemen zijn DHZ af te bouwen, hij levert ook de V4 compleet afgebouwd.
https://deligreencs.com/n...ive-balancer-built-in-bms
https://deligreencs.com/n...ive-balancer-built-in-bms
[ Voor 13% gewijzigd door rvdgaag op 14-09-2025 11:35 ]
Deye 12kW Hybrid, 8,77 kW peak solar, 62,4 kWH Seplos batteries, Panasonic K-series 5kW all-electric heatpump
In plaats van die 2 Chinezen, kijk eens naar de firma Nkon een Nederlandse firma die de zeer goede MB31 cellen verkoopt en daarnaast van deze cellen komplete accu's levert, ik heb onlangs daar 'mijn' cellen besteld, kast heb ik via https://www.alibaba.com/p...BMS-V2_1601415057266.htmlHomer-Simpson schreef op zondag 14 september 2025 @ 10:03:
@joshuya445 zou je wat meer kunnen delen a.u.b. over hoe de installatie is gegaan, hoe het nu werkt en wat de kosten waren?
20x JA Solar 6.9KW; Fronius Symo 7.0; Panasonic 7H Mono; Atlantic Explorer V4; https://www.astrobin.com/users/naturalcolor/
Pagina: 1