Wat is de "Beste" 18650 batterij bij AliExpress?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03-06 16:52
Goedendag

Ik bezit een flink aantal 18650 batterijen, Uit oude laptopaccu's, gekocht uit China etc. Ooit heb ik uit China Roze kleurige Samsung batterijen gekocht en was daar erg tevreden mee. In januari wilde ik weer een partij kopen, maar de betreffende shop was weg. Uiteindelijk "dezelfde" batterijen bij een andere shop gekocht die 3 maanden later werden geleverd. Ik kreeg het vermoeden dat de capaciteit een stuk minder was, maar kon dat pas bevestigen nadat ik een Opus BT-C3100 charge\discharger had aangeschaft. Momenteel ben ik mijn hele arsenaal van batterijen aan het testen. De voorlopige resultaten zijn dat er een enorm verschil zit in capaciteit Dit apparaat is overigens een aanrader.

Mijn gevoel bleek correct. De oude Samsung batterijen blijken een gemiddelde capaciteit te hebben van 3000mAh. De nieuwe die klaarblijkelijk fake zijn kom ik tussen de 1000 en 1800 mAh uit en 1 defecte. De betreffende shop is weg bij AliExpress dus een refund aanvragen kon niet meer.

Nu wil ik weer een partij aanschaffen, maar ben huiverig om weer fake te ontvangen. Online las ik positieve verhalen over LiitoKala batterijen die een eigen shop hebben op AE. Voor ik weer geld uitgeef en 3 maanden moet wachten zou ik graag willen weten of hier ervaringen zijn met dit merk, of evt. een andere goed adres weten.

Mijn doel is veelzijdig, In heb ze in mijn duiklampen zitten en powerbank en wil wat knutselen met mijn oude APC UPS waar een rotte loodaccu in zit. Ikzelf dacht aan de LiitoKala Lii-31S die veel stroom kan leveren. Bij 20 stuks komen ze op €3,75 per stuk

[ Voor 0% gewijzigd door pandit op 30-05-2023 09:44 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:52

Croga

The Unreasonable Man

Het zijn cellen uit oude laptopaccus..... De capaciteit is afhankelijk van hoe oud die accu was en hoe die gebruikt is geweest. Er is dus helemaal niks fake aan, je hebt gewoon een partij te pakken van accus die al verder heen waren.....

Bij dit soort aanschaf weet je nooit wat je gaat krijgen. Je wilt het goedkoopste van het goedkoopste dan is je enige optie te hopen dat het redelijk is met een grote kans dat het slecht is.

Wil je fatsoenlijke cellen dan zul je die gewoon hier van een winkel met goede reputatie moeten kopen. Zo simpel is het. Wil je de Ali Express roulette gaan doen, ga gerust je gang maar hoop niet op een voorspelbaar resultaat.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:23

RvV

Voor 3 eur per stuk koop je ze ook gewoon in NL bij een webshop als nkon waar je aardig wat keus hebt.

Y'24

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11:09
RvV schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 09:47:
Voor 3 eur per stuk koop je ze ook gewoon in NL bij een webshop als nkon waar je aardig wat keus hebt.
Precies dit.
Ik heb ze ook gekocht bij NKON voor deze prijs.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@pandit zoals anderen ook al aangaven; waarom koop je ze niet gewoon bij een webshop alhier, zoals NKON.
Een betrouwbare leverancier, snel in huis en je weet dat je geen 'vage' AE shit krijgt.

Uiteraard kun je op AE ook goede elektronica spullen scoren. Maar accu's is nou juist een gebied, waarop dat vaak niet het geval is...

Zelfs die roze Samsung exemplaren zijn in de aanbieding:
https://www.nkon.nl/recha...e/sort-direction/asc.html

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
Top allemaal bedankt voor de snelle reacties. Uiteraard heb ik ook binnen NL gezocht maar kwam op prijzen tussen de 8 en 10 euro per stuk. NKON.NL vond ik niet, ik ga daar even snuffelen.

Voor de goede orde, Ik heb een oude laptop batterij gesloopt van mezelf en de batterijen hadden nog een capaciteit van 1400mAh, dus niets van dit uit China. Uit China had ik fake Samsung batterijen gekocht.

[ Voor 39% gewijzigd door pandit op 30-05-2023 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-06 21:16
pandit schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 10:13:
Top allemaal bedankt voor de snelle reacties. Uiteraard heb ik ook binnen NL gezocht maar kwam op prijzen tussen de 8 en 10 euro per stuk. nkon kende ik dus niet, ik ga daar even snuffelen
Hoe/waarop heb je gezocht? Als ik zoek bij google naar '18650 batterij' dan is nkon bij mij letterlijk het eerste resultaat :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
Hahn schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 10:15:
[...]

Hoe/waarop heb je gezocht? Als ik zoek bij google naar '18650 batterij' dan is nkon bij mij letterlijk het eerste resultaat :P
:$ Inderdaad, Waarschijnlijk heb ik verkeerde zoekterm gebruikt en ik kwam bij nl BOL.COM uit met 10 euro per stuk :-(

Ik zit nu bij NKON te kijken, maar veel is niet op voorraad, dat is nou weer jammer :-(

Het aanbod is groot, nog een aanrader voor goede generieke 18650 batterijen met een capaciteit van rond de 3000 mAh ?

[ Voor 11% gewijzigd door pandit op 30-05-2023 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-06 14:08
Waarom wil je zo specifiek 3000 mAh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
tafkaw schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 10:46:
Waarom wil je zo specifiek 3000 mAh?
lekker veel capaciteit :-) zonder dollen, ik heb ze in mijn duiklamp zitten en wil graag voldoende reserve hebben. Overigens nooit bedacht of 2000 mAh misschien ook voldoende capaciteit heeft. Want ik heb nooit zonder licht gezeten onder water :-) en daarbij heb ik altijd een reservelamp bij me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
Wat bedoelen ze overigens reclaimed bij bepaalde accus?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:28

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Mwah, even gekeken: https://www.nkon.nl/recha...3100mah-6a-reclaimed.html

3100mAh en op voorraad voor maar 3 euro

Anders deze: https://www.nkon.nl/recha...650-29v-2800mah-8-4a.html
Bijna 3000mAh voor 2,59

Zelfs 3500mAh https://www.nkon.nl/recha...650-m35a-3500mah-10a.html

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-05 13:44
Ik zou persoonlijk enkel uit "officiële" bronnen deze cellen aanschaffen. "Nkon bvb"
Je bent met lithiumcellen in weze bezig met kleine brandbommen.
Met dat in het achterhoofd betaal ik liever een paar euro meer dan dat ik straks een brand heb.

Google maar eens op "lithium battery fire" fietsen/stepjes etc welke spontaan ontbranden tijdens laden veelal chinese bagger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:28

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

TRAXION schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 11:46:

Google maar eens op "lithium battery fire" fietsen/stepjes etc welke spontaan ontbranden tijdens laden veelal chinese bagger.
Dit gaat meestal om de LiPo cellen welke in een soort van softcase geleverd worden. Bij Li-Ion is het gevaar veel minder.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 09-06 14:09
Goedkope zooi in een duiklamp. Je moet er maar zin in hebben.

Capaciteit zegt ook niets bij die goedkope cellen. Ze zetten er maar gewoon iets op.

[ Voor 41% gewijzigd door WEBGAMING op 30-05-2023 12:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lanfear89
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
WEBGAMING schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 12:34:
Tegen zo'n overmacht van water zal 't vuurtje wel meevallen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekstra
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Ik heb hier wel eens cellen gehaald voor wat reparatiewerk:

https://www.accuparts.nl/...suz7lzRKmjBBoCKkMQAvD_BwE

Weet niet waar in het land je woont, maar volgens mij kun je daar ook ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
Lanfear89 schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 12:36:
[...]

Tegen zo'n overmacht van water zal 't vuurtje wel meevallen :+
Haha dat wel inderdaad. Maar je duik moeten staken door problemen met een accu van 3 euro oid lijkt me toch ook vrij zuur.

Bij duik spul wil je toch gewoon 100% op je uitrusting kunnen vertrouwen?

[ Voor 11% gewijzigd door WEBGAMING op 30-05-2023 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-05 13:44
memphis schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 12:32:
[...]

Dit gaat meestal om de LiPo cellen welke in een soort van softcase geleverd worden. Bij Li-Ion is het gevaar veel minder.
Kijk eens op youtube maar 18650 fire, ja de LiPo's zijn nog een slag erger maar een 18650 pack zou ik alsnog niet in huis willen hebben als deze van slag gaan.

Het beunen met welke batterij is vragen om problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
Koekstra schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 12:39:
Ik heb hier wel eens cellen gehaald voor wat reparatiewerk:

https://www.accuparts.nl/...suz7lzRKmjBBoCKkMQAvD_BwE

Weet niet waar in het land je woont, maar volgens mij kun je daar ook ophalen.
Den Haag, Rijsenhout is niet zo ver hier vandaan,

Ik heb overigens zojuist 10 stuks van deze besteld: https://www.nkon.nl/samsung-inr18650-35e-reclaimed.htm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pandit
WEBGAMING schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 12:41:
[...]

Haha dat wel inderdaad. Maar je duik moeten staken door problemen met een accu van 3 euro oid lijkt me toch ook vrij zuur.

Bij duik spul wil je toch gewoon 100% op je uitrusting kunnen vertrouwen?
Yep daarom heb ik altijd Samsung batterijen, helaas was mijn laatste aanschaf fake. Ik heb mijn lesje geleerd en stop met Chinese 18650 zooi, ze worden ook niet voor niets per trein of schip verscheept, geen vervoerder wil ze in een vliegtuig, want het is minstens één keer goed mis gegaan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Deze van Panasonic zijn gewoon goed a 3,65/pst

https://www.nkon.nl/recha...r18650bd-3200mah-10a.html

[ Voor 4% gewijzigd door Hackus op 30-05-2023 13:50 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
pandit schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 13:48:
[...]

Yep daarom heb ik altijd Samsung batterijen, helaas was mijn laatste aanschaf fake. Ik heb mijn lesje geleerd en stop met Chinese 18650 zooi, ze worden ook niet voor niets per trein of schip verscheept, geen vervoerder wil ze in een vliegtuig, want het is minstens één keer goed mis gegaan
Precies, begrijpelijk. Zou ze inderdaad gewoon in NL bestellen, weet je gewoon dat het goed is. Prijsverschil is ook maar minimaal. (als er al een verschil is)

[ Voor 4% gewijzigd door WEBGAMING op 30-05-2023 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Ik heb er wel eens bij nkon besteld, ook met soldeerlippen. Prima batterijen toen netjes in een doosje en snelle levering. Ze hebben ook refurbished modellen.

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06 22:39
WEBGAMING schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 12:34:
Dan ga je er voor het gemak van uit dat alles van de Chinees goedkope zooi is.

China is al lang geen 3e wereld land meer, en ze kunnen daar prima goede spullen maken, maar ze maken net zo goed bagger. De truc is dus uit te vogelen wat geen bagger is.

Ik gebruik zelf in mijn duiklampen alweer een paar jaar LiitoKala Lii-50A 26650 cellen. En die doen wat de opdruk beloofd ... en nog ietsje meer.
En dat is echt niet exemplarisch. Ik heb er zelf een tiental (uit verschillende batches) en een aantal buddies gebruikt deze en de 18650 variant in hun lampen, probleemloos.

Zijn dat de beste cellen die je bij Ali kunt vinden? Vast niet, maar ik zoek in ieder geval niet verder ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Sine op 30-05-2023 18:01 ]

Repareren doe je zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
Nee nee, zeker niet. Maar ik kreeg een beetje de indruk van de TS dat het het goedkoopste van het goedkoopste moest zijn. Als je daar naar zoekt op ebay, alie, etc, krijg je ook gewoon bagger kwaliteit. En als je in Nederland de goedkoopste bestelt zal het ook niet de beste kwaliteit zijn, maar dan is het tenminste wel veilig, en kan je geloven wat er in de specificaties staat.

Bij alie etc. kan je er gewoon niet echt van uit gaan dat de specificaties kloppen, of dat je geen namaak krijgt. (zoals TS dus ook merkt.)
Tenzij je in een officiële shop koopt oid.

Ik heb het er helemaal niet over dat China niets kan maken, zeker niet. Ze kunnen heel veel maken, met veel precisie, en naar hoge standaarden. Maar... Dan moet er wel goed toezicht op gehouden worden etc. Kwaliteitscontrole is het belangrijkste. En dat is nou net waar die goedkope merken (of non merken, goedkope kopieën etc) op besparen.

[ Voor 6% gewijzigd door WEBGAMING op 30-05-2023 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
Sine schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 17:59:
[...]
Ik gebruik zelf in mijn duiklampen alweer een paar jaar LiitoKala Lii-50A 26650 cellen. En die doen wat de opdruk beloofd ... en nog ietsje meer.
En dat is echt niet exemplarisch. Ik heb er zelf een tiental (uit verschillende batches) en een aantal buddies gebruikt deze en de 18650 variant in hun lampen, probleemloos.

Zijn dat de beste cellen die je bij Ali kunt vinden? Vast niet, maar ik zoek in ieder geval niet verder ;)
Ik hoor idd veel positieve verhalen over LiitoKala. maar qua prijs vergelijkbaar met hier heb ik dankzij de medetweakers vandaag ontdekt :-). En geen 3 maanden wachten voor je ze in huis hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06 22:39
Voor de 26650 waren ze een paar jaar geleden de beste optie die ik kon vinden, dat kan ondertussen anders zijn.

Repareren doe je zo.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pandit
Twee dagen later lagen ze al in de brievenbus, een heel verschil met AE waar mijn laatste bestelling 3 maanden onderweg was en nog een hoop gedoe heeft opgeleverd met PostNL en last but not least fake waren :-(
De AlieExpress (AE) batterijen kwamen op €1,90 / stuk en heb ze nagemeten en de capaciteit is gemiddeld 1600 mAh, en 1 kwam niet boven de 1000 en 1 was zo dood als een pier.

Ik heb 5 van de NKON batterijen getest en kom op een capaciteit van gemiddeld 3380 mAh. met enorm weinig verschil tussen de batterijen.
Ik ben enorm blij dat ik de vraag hier gesteld heb..

Ik heb ook de Samsung batterijen die ik jaren geleden bij AE heb gekocht en al jaren gebruik gemeten, deze komen op gemiddeld 3000 mAh dus dat zijn ook echte.

NKON wordt mijn vaste leverancier.

Nu nog een bestemming vinden voor mijn mindere batterijen. 6 stuks heb ik in een powerbank behuizing gestopt.

[ Voor 0% gewijzigd door pandit op 02-06-2023 17:18 . Reden: typo ]

Pagina: 1