Experiabox verplaatsen van meterkast naar woonkamer

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco_1980
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 06-09-2024
Beste lezer,

Graag wil ik mijn experiabox (youfone) verplaatsen van de meterkast naar de woonkamer ivm beter wifi-bereik en dergelijjke.

In de woonkamer zit een oude coax/kpn kastje (wordt niet meer gebruikt). Kan ik deze gebruiken om een kabel te trekken? Of mag de experiabox niet te ver van de ISA zitten?

Kan ik dan beter kiezen voor een FTP-kabel of UTP?

Ik heb een al wat oudere huis, dus er zijn helaas geen andere loze leidingen aanwezig. Ook zijn er boven geen ouder coax-aansluitingen. Is de enige optie voor boven dan gaten boren en doortrekken, of zou een AP/MESH optie ook kunnen volstaan?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:58

lier

MikroTik nerd

Remco_1980 schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 08:21:
Graag wil ik mijn experiabox (youfone) verplaatsen van de meterkast naar de woonkamer ivm beter wifi-bereik en dergelijjke.
Dat wisten we al:
Advies thuisnetwerk gevraagd
In de woonkamer zit een oude coax/kpn kastje (wordt niet meer gebruikt). Kan ik deze gebruiken om een kabel te trekken? Of mag de experiabox niet te ver van de ISA zitten?
Gewoon proberen en kijken met welke signaalwaarden je modem verbonden is als deze in de kamer staat. Isa ken ik niet, je zal waarschijnlijk ISRA bedoelen...
Even lezen:
Het grote topic voor nette lan afwerking deel 4
Ik heb een al wat oudere huis, dus er zijn helaas geen andere loze leidingen aanwezig. Ook zijn er boven geen ouder coax-aansluitingen. Is de enige optie voor boven dan gaten boren en doortrekken, of zou een AP/MESH optie ook kunnen volstaan?
Dit is je kans...grijp hem. Trek minstens een kabel naar boven, daar ga je nooit spijt van krijgen. Accespoint is aangesloten met kabel (en dat wil je) Mesh gebruikt een "wireless backbone". Dit laatste is altijd inferieur (en wil je voorkomen).

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09-09 21:51
Remco_1980 schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 08:21:
Beste lezer,

Overal waar je een coax wall outlet hebt zitten (met aangesloten coaxkabel daar aan vast) kun je MOCA 1 Gbps overwegen.

Maar je hebt het over ISRA en dan is het beter om de kabelafstand tussen modem en ISRA punt zo kort mogelijk te houden.
Ik zou het modem laten hangen waar ie nu hangt, vanuit meterkast/modem met een MOCA setje verbinden met woonkamer, en in de woonkamer een goed wifi Access point neerzetten.