Advies thuisnetwerk gevraagd

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco_1980
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 06-09-2024
Beste lezer,

Onlangs zijn wij verhuist en wil ik een, zover dat mogelijk is, een betaalbare, goed werkende netwerk.

De huidige situatie is dat de glasvezel binnenkomt in de meterkast. Vanuit de meterkast is via de kruipruimte een kabel naar het toilet gelegd en via de ventilatiekoker van het toilet een kabel getrokken naar het trappengat van de zolder. Daar hing van de oude bewoner het modem van KPN. Blijkbaar om een zo'n best mogelijk wifi ontvangst te krijgen voor het hele huis.

Wat ik wil:

Op 3 kamers een aansluitpunt voor UTP: werkkamer, master bedroom tv en slaapkamer zoontje tv. Verder wil ik een goede bereik in onze tuin +/- 134m2 ivm smart tuin verlichting.

Is het handig om dit zo te laten of zien jullie betere mogelijkheden?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HUW
  • Registratie: Mei 2019
  • Nu online

HUW

Ik zou als het mogelijk is de experiabox gewoon in de meterkast hangen, en dan de kabel naar de bovenverdieping(?) gebruiken om een access point op te hangen. Overweeg daar ook zeker een PoE switch voor, dat oogt een stuk netter.

Heb je vanuit de meterkast ook al coax of telefoonbedrading naar de slaapkamers en werkkamer waar je dan de UTP-kabels mee kan trekken? Dan zou ik daar zeker gewoon een middag de tijd voor nemen.

Ten slotte, in de tuin zou ik (zeker gezien het formaat) kiezen voor een AP specifiek gemaakt voor buiten, en deze als dat mogelijk is een beetje in het midden van de tuin te hangen, en ook zéker bedraad aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-09 17:46
In plaats van "wat wil ik" , "wat kan er"...

Als je enkel KPN hebt, gebruik je dus geen coax ...Heeft het huis oude coax aansluitingen die je kan vervangen naar dubbel utp kabels ?

Post bv eens een foto van de meterkast , Welke kabels zie je allemaal uitgaan , en welke zijn niet meer nodig ?

Kortom... waar krijg je kabels zonder dat je M/F/X/apacheattackhelicopter je zonder avondeten naar de zetel stuurt ..
Voor tuin is het vaak even door de kruipkelder.... kijken of je gaat je door de achtergevel kan boren .. en hang je dan je accespoint tegen de achtergevel , of kabel tot in tuinhuis en daar tegen de gevel ?

[ Voor 10% gewijzigd door ijske op 20-06-2023 20:21 ]