Tv stuk na 6 jaar, koopovereenkomst ontbonden en geld terug

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

• Blommie01
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:08
drvt175 schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 20:47:
[...]

en heeft zitting in Almere :9
Bedankt voor het delen van je bericht. Ik heb de verkoper geattendeerd op dit topic en weet dus hoe het zit.
Als nodig is kan ik hem herinneren aan jou bericht :X

De verkoper heeft aangegeven het volgende voorgesteld:
"Omdat wij zelf niets horen van LG service wil ik graag het volgende met u afspreken; zodra u de prijsopgave van LG ontvangt geef deze dan niet accoord maar stuur deze naar ons door.
Ik zal dan met onze LG Accountmanager de case doornemen om u vervolgens een voorstel te kunnen doen."

Ik wacht dit even af en kijk uit naar het voorstel.
Niet echt handig denk ik. Het enige juiste voorstel vanuit de verkoper is een kosteloze reparatie. Daar heeft hij LG niet voor nodig. Maar dat gaat hij vast niet voorstellen ;)

Ik zou gewoon z.s.m. een ingebrekestelling sturen inclusief termijn van 2 weken om de tv kosteloos te repareren. Dan kun je daarna (want dat gaan ze vast niet doen) de koop ontbinden en gaan dagvaarden.

[ Voor 3% gewijzigd door Blommie01 op 01-01-2026 20:54 ]

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:06
Blommie01 schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 20:52:
[...]

Niet echt handig denk ik. Het enige juiste voorstel vanuit de verkoper is een kosteloze reparatie. Daar heeft hij LG niet voor nodig. Maar dat gaat hij vast niet voorstellen ;)

Ik zou gewoon z.s.m. een ingebrekestelling sturen inclusief termijn van 2 weken om de tv kosteloos te repareren. Dan kun je daarna (want dat gaan ze vast niet doen) de koop ontbinden en gaan dagvaarden.
Je mag hopen met de jurisprudentie en dit topic dat ze toch eieren voor hun geld kiezen en geen kamikaze acties uithalen…

• Mr.Joker
Update:

Ik heb een email gekregen voor een service aanvraag vanuit CE-Repair - GXO. Geïnitieerd vanuit de verkopende partij.

Die zullen waarschijnlijk het defect moeten constateren en ik zie vanuit daar wel weer hoe en wat. Voorzichtig optimistisch.

• Mr.Joker
Heb een prijsofferte van CE-Repair ontvangen. Waarschijnlijk is die ook naar de winkel gegaan, even kijken waar de winkel mee komt.

• Blommie01
Mr.Joker schreef op maandag 5 januari 2026 @ 19:14:
Heb een prijsofferte van CE-Repair ontvangen. Waarschijnlijk is die ook naar de winkel gegaan, even kijken waar de winkel mee komt.
Als de winkel die netjes voor hun rekening neemt scheelt het iedereen een hoop gedoe en frustratie...

En hier wat popcorn en cola ;)

• Mr.Joker
Blommie01 schreef op maandag 5 januari 2026 @ 19:15:
[...]

Als de winkel die netjes voor hun rekening neemt scheelt het iedereen een hoop gedoe en frustratie...

En hier wat popcorn en cola ;)
De rekening zit rond de 1500 euro... De winkel verkoopt een nieuwe C-serie van LG voor 1500... Inkoop zal hoogstwaarschijnlijk lager zijn dat de reparatie van het scherm. Los van het feit dat je alsnog risico loopt met hetzelfde probleem later. Ik denk dat dit defect bij nieuwere series niet meer aanwezig is.

• Blommie01
Mr.Joker schreef op maandag 5 januari 2026 @ 19:35:
[...]

De rekening zit rond de 1500 euro... De winkel verkoopt een nieuwe C-serie van LG voor 1500... Inkoop zal hoogstwaarschijnlijk lager zijn dat de reparatie van het scherm. Los van het feit dat je alsnog risico loopt met hetzelfde probleem later. Ik denk dat dit defect bij nieuwere series niet meer aanwezig is.
We gaan zien wat de verkoper zegt. Ik zou verrast zijn als die je zomaar een nieuwe geeft of hem op zijn kosten laat repareren.

Ik pak de bingokaart met BS argumenten er vast bij ;)

Ps. uiteraard hoop ik dat ik er volledig naast zit en je snel wordt geholpen.

[ Voor 6% gewijzigd door Blommie01 op 05-01-2026 22:23 ]

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:45
Mr.Joker schreef op donderdag 25 december 2025 @ 11:17:
Ik heb zelf een LG OLED 65 inch C8 die 7.5 jaar oud is met behoorlijk wat dode pixel clusters links onderin. Is eigenlijk altijd als tweede televisie gebruikt en pas een jaar als hoofd televisie. Ik gok dat ik zo'n 5000 branduren heb maximaal. Ik zal even zo'n service afstandsbediening aanschaffen en kijken.

Ik denk dat het defect al eerder aanwezig was, echter door weinig gebruik nooit opgevallen. Als ik zo'n afstandsbediening heb zal ik eens even kijken en de winkel informeren..
Toch even advocaat van de duivel: je bent als consument verplicht een gebrek binnen redelijke termijn te melden. Dat het niet opgemerkt is door sporadig gebruik, is geen excuus om dat niet te doen.
Dus als de winkel meeleest, schiet je jezelf met deze opmerking aardig in de voet. :+

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:29
henri86 schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 07:17:
[...]

Toch even advocaat van de duivel: je bent als consument verplicht een gebrek binnen redelijke termijn te melden. Dat het niet opgemerkt is door sporadig gebruik, is geen excuus om dat niet te doen.
Dus als de winkel meeleest, schiet je jezelf met deze opmerking aardig in de voet. :+
Uuh nee. Want je moet het melden binnen redelijke termijn na ontdekking. Niet na ontstaan. Dus als ik een tv heb uitzet en een plof hoor(mogelijk schade) en dan 5 maanden niet aan zet en dan weer aanzet en er achter kom dat hij het niet doet ben ik nog gewoon op tijd door.

• Mr.Joker
henri86 schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 07:17:
[...]

Zoals hierboven geschreven, gaat het om ontdekking. De reden waarom ik denk dat het eerder aanwezig is, is omdat ik op internet lees dat mensen met deze serie tv het al best na korte tijd hadden.. (Seal van het paneel laat los, waardoor oxidatie optreed in het scherm).

Is gewoon een productiefout.
Blommie01 schreef op maandag 5 januari 2026 @ 22:22:
[...]

We gaan zien wat de verkoper zegt. Ik zou verrast zijn als die je zomaar een nieuwe geeft of hem op zijn kosten laat repareren.

Ik pak de bingokaart met BS argumenten er vast bij ;)

Ps. uiteraard hoop ik dat ik er volledig naast zit en je snel wordt geholpen.
Ook prima, gelukkig heb ik een bevriende directe buurman in o.a. het consumentenrecht, maar ik denk zelf dat het niet zo ver komt. Een familielid van mij had ook een LG met een defect in het paneel en dat had LG kosteloos gerepareerd na 6 jaar. Ik ga ervan uit dat het wel goed komt.

[ Voor 32% gewijzigd door Mr.Joker op 06-01-2026 10:44 ]

Pagina: 1 2 Laatste