Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"
Nou, ik ben benieuwd of het nu blijvend zal zijn!🤞
[ Voor 11% gewijzigd door Vulcan750 op 31-01-2024 11:37 ]
Vindt ook wel andere b.v. DHgate maar dat zegt me weinig. Giztop overigens ook niet.
The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.
TradingShenzhen is wat mij een betrouwbare shop. Heb daar de gewone versie vandaan. Communicatie en levering top!Bad Brains schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 12:42:
Giztop en TradingShenzhen de enige "betrouwbare (chinese) webshops voor de pro versie?
Vindt ook wel andere b.v. DHgate maar dat zegt me weinig. Giztop overigens ook niet.
Ik ben benieuwd of er een patroon te herkennen is? Misschien is het handig dat degene die geen problemen ervaren ook hun versie delen
In the name of God, impure souls of the living dead shall be banished into eternal damnation. Amen.
Zoals ik al eerder had aangegeven, ik heb de Chinese versie en tot nu toe geen problemen. Heb vanaf het begin Widivine L1.sunturion schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 16:53:
Voor de mensen die Widevine problemen hebben. Kunnen jullie misschien aangeven welke versie van de Xiaomi Pad 6 jullie hebben? Hebben jullie de EN/CHN versie of de Global?
Ik ben benieuwd of er een patroon te herkennen is? Misschien is het handig dat degene die geen problemen ervaren ook hun versie delen
Ziggo Safe Online is van de firma F-Secure, op hun site staan allerlei guides hoe hun producten op Xiaomi based producten toch op de achtergrond te laten draaien zonder dat de (aggressieve) Xiaomi task killer ze afsluit maar voor Hyper OS is helaas nog niets te vinden.
De app staat in elk lijstje als vergrendeld en uitgezonderd voor afsluiten maar toch gooit mijn Mi pad 6 Global en Poco F5 nu dagelijks de app er uit met handmatig moeten stoppen en opnieuw opstarten tot gevolg.
Meer bezitters hier last van?
Al is het maar de vraag of bestellen via TradingShenzhen nu wel zo voordelig is aangezien Amazon.fr de 256gb variant nu aanbiedt voor 303 euro.
[ Voor 29% gewijzigd door 13art op 02-03-2024 07:36 ]
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Geen ervaring met de EU rom, heb zelf de Chinese versie. Volgens de site van TradingShenzhen wordt er of de Chinese versie of de versie met de Global rom aangeboden. Beiden krijgen OTA updates. De 256gb van Amazon is de voordeligste.13art schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 12:13:
Iemand enig idee? Wanneer je bij TradingShenzhen de Pad 6 koopt en een EU rom er op laat zetten of de OTA updates inderdaad werken? Op hun website staat van wel, maar beter even checken bij de daadwerkelijke gebruikers hier. @jaxel70 wellicht hier ervaring mee?
Al is het maar de vraag of bestellen via TradingShenzhen nu wel zo voordelig is aangezien Amazon.fr de 256gb variant nu aanbiedt voor 303 euro.
Dat had ik inderdaad gelezen ja, maar goed heb wat moeite om blind aan te nemen dat dit dan ook daadwerkelijk het geval zou zijn. Jammer dat de tablet op Xiaomi.eu niet ondersteund wordt.jaxel70 schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 13:02:
[...]
Geen ervaring met de EU rom, heb zelf de Chinese versie. Volgens de site van TradingShenzhen wordt er of de Chinese versie of de versie met de Global rom aangeboden. Beiden krijgen OTA updates. De 256gb van Amazon is de voordeligste.
1)
Face ID werkt prima om de tablet te unlocken, maar ik kan het niet in andere apps gebruiken, zoals bv Lastpass, Bank Apps, etc. Dit vind ik wel echt erg lastig en irritant.
Iemand anders die hier ook last van heeft/had en wellicht een oplossing daarvoor gevonden heeft?
2)
In de launcher wordt in de dock de 3 laatst geopende apps weergegeven. Dit wil ik niet, maar ik kan niet vinden waar ik dat uit kan zetten.
Ik heb ook Nova Launcher geinstalleerd en hier is dit probleem niet, echter crasht de launcher zodra ik op de recent apps (?) knop druk.
Ervaren jullie nog beperkingen door de Chinese ROM op de Max of Pro? De een zegt dat alles nagenoeg hetzelfde werkt als met de global ROM, de ander heeft het over restricties m.b.t. apps/instellingen. Ik heb er al veel over gelezen, maar het is me nog steeds niet helemaal duidelijk. Uiteraard ook persoonlijk of je er 'last' ven hebt.
Ik wil 'm graag voor mediaconsumptie en over Netflix, Prime, YouTube etc. lees ik ook overal tegenstrijdige berichten. Ondersteunen deze apps op de Pad 6 Max (met Chinese ROM) wél of niet de maximale resolutie én HDR?
Heeft iemand enig idee hoe ik die dingen weg krijg? Ik stoor mij er nogal aan als ik een film oid probeer te kijken.
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Lastig. Er is wel een mogelijkheid via developers options en uitschakelen system optimization. Dan zijn de 3 dots verdwenen.. maar systeem wordt instabiel. Schakelde over op Chinees toetsenbord, instellingen verdwenen. Dus maar weer snel alles teruggezet.D4NG3R schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 16:05:
*zucht*, afgelopen week het beestje laten updaten naar die nieuwe HyperOS variant - en nu heb ik vrijwel overal (ook fullscreen) bovenaan een zooitje puntjes staan. Dit lijkt te maken te hebben met floating windows, iets waar ik geen gebruik van maak, maar lijkt in de settings daarvoor niet uitgeschakeld te kunnen worden.
Heeft iemand enig idee hoe ik die dingen weg krijg? Ik stoor mij er nogal aan als ik een film oid probeer te kijken.
Mateloos irritant om constant drie gloeiende stipjes in je bovenbalk te hebben staan terwijl je een film probeert te kijken.
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Fijn!. Ik denk dat het bij mij komt door de Chinese Rom die erop staat.D4NG3R schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 08:16:
Ik was de dev optie gisteravond zelf ook tegen gekomen op een ander forum, system optimzations uitzetten verhelpt het probleem en tot dusver ervaar ik nog geen instabiliteit/problemen dus die blijft uit.
Mateloos irritant om constant drie gloeiende stipjes in je bovenbalk te hebben staan terwijl je een film probeert te kijken.
Het gekke is, ik heb mijn Pad 6 gekocht bij Belsimpel.nl, tijdens de setuo stond nog de MIUI versie van het OS er op, ik heb toen uit een Google backup al mijn settings, apps, contacts en noem maar op terug laten zetten. Daarna kreeg ik een paar uur later een OS update melding, dus die heb ik ge-accepteerd waarna er ineens HyperOS 1.0.5.0.UMZEUXM op staat. Maar nu heb ik een merkbare lag, alles opent niet zo snappy meer, er zitten haperingen in etc. Ik heb met ADB AppControl al wat stock apps verwijderd waaronder Analyzer, een analytics tool die data verzameld. Hij was even sneller daarna, maar sinds vandaag terug bij af.Vulcan750 schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 15:48:
Ik heb sinds vandaag de HyperOs op mijn Xiaomi Pad 6 staan. Ik heb idee/gevoel dat alles nog iets snappier werkt. Alleen is het lettertype gewijzigd. Opzich niet lelijk, maar ik zie ff niet waar ik dat kan instellen.(?) Gevonden! 😊
Hebben andere HyperOS gebruikers op de Pad 6 hier geen last van? Hebben jullie na de update een factory reset gedaan en je tablet overnieuw ingesteld? Is dat iets wat ik kan overwegen?
Nee geen last van. Hyper OS sinds eind december. Sindsdien 2 updates, recentelijk naar 1.0.5.0.UMZCUXM. Geen factory reset o.i.d. gedaan. Tablet nog steeds even snel.WizzyBrown schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 13:21:
[...]
Het gekke is, ik heb mijn Pad 6 gekocht bij Belsimpel.nl, tijdens de setuo stond nog de MIUI versie van het OS er op, ik heb toen uit een Google backup al mijn settings, apps, contacts en noem maar op terug laten zetten. Daarna kreeg ik een paar uur later een OS update melding, dus die heb ik ge-accepteerd waarna er ineens HyperOS 1.0.5.0.UMZEUXM op staat. Maar nu heb ik een merkbare lag, alles opent niet zo snappy meer, er zitten haperingen in etc. Ik heb met ADB AppControl al wat stock apps verwijderd waaronder Analyzer, een analytics tool die data verzameld. Hij was even sneller daarna, maar sinds vandaag terug bij af.
Hebben andere HyperOS gebruikers op de Pad 6 hier geen last van? Hebben jullie na de update een factory reset gedaan en je tablet overnieuw ingesteld? Is dat iets wat ik kan overwegen?
Misschien verschil tussen de Chinese en Global Rom??WizzyBrown schreef op zondag 21 april 2024 @ 08:00:
Ok, bijzonder
Bij mij werkt alles prima en super vlot! Op mijn Pad 6 staat HyperOS 1.0.6.0.UMZMIXM (Global).WizzyBrown schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 13:21:
[...]
Het gekke is, ik heb mijn Pad 6 gekocht bij Belsimpel.nl, tijdens de setuo stond nog de MIUI versie van het OS er op, ik heb toen uit een Google backup al mijn settings, apps, contacts en noem maar op terug laten zetten. Daarna kreeg ik een paar uur later een OS update melding, dus die heb ik ge-accepteerd waarna er ineens HyperOS 1.0.5.0.UMZEUXM op staat. Maar nu heb ik een merkbare lag, alles opent niet zo snappy meer, er zitten haperingen in etc. Ik heb met ADB AppControl al wat stock apps verwijderd waaronder Analyzer, een analytics tool die data verzameld. Hij was even sneller daarna, maar sinds vandaag terug bij af.
Heb jij hier nog een werkende global rom op gekregen en werkt het? Ik ben ook zeer geïnteresseerd in deze max maar wordt auto geleverd met English en Chinese. Engels geen probleem maar weet niet of alles dan ook gewoon werkt etc etc.robhof schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 15:35:
Na een tijd twijfelen tussen een Samsung Tab S8 Ultra en de Xiaomi Pad 6 Max (Chinese ROM via TradingShenZhen) heb ik een voorkeur voor de Pad 6 Max. Maar ik heb nog wat twijfels, die de ervaringsdeskungen hier wellicht kunnen wegnemen.
Ervaren jullie nog beperkingen door de Chinese ROM op de Max of Pro? De een zegt dat alles nagenoeg hetzelfde werkt als met de global ROM, de ander heeft het over restricties m.b.t. apps/instellingen. Ik heb er al veel over gelezen, maar het is me nog steeds niet helemaal duidelijk. Uiteraard ook persoonlijk of je er 'last' ven hebt.
Ik wil 'm graag voor mediaconsumptie en over Netflix, Prime, YouTube etc. lees ik ook overal tegenstrijdige berichten. Ondersteunen deze apps op de Pad 6 Max (met Chinese ROM) wél of niet de maximale resolutie én HDR?
Maar het lijkt dat de Xiaomi Pad best snel leeg loopt als hij niet gebruikt wordt, terwijl dat met de iPad air niet het geval was. Hebben meer mensen deze ervaring? En is er iets aan te doen?
Zo op het 1ste blik zag het er allemaal goed uit maar mij al meteen iets vreemds op viel bij de 1ste opstart en installatie namelijk het tablet bleef in portrait mode staan. Na dan de volledige 1ste installatie doorlopen te hebben liet het tablet zich dan wel draaien naar landscape mode. Alleen bij sommige apps weigerde het tablet weer om van portrait naar landscape te gaan wat ik best wel irritant vond. Er stond dus eerst bij de 1ste optart MIUI 14 op maar ik al vrij snel melding van een update kreeg naar HyperOS.
Enfin nadat dan HyperOS geinstalleerd was ben ik verder eens gaan stoeien met het tablet maar ik het eerlijk gezegd maar een zooitje vond. Het begon met de scherm helderheid die op half best wel vrij laag was en pas bij 3 kwart de helderheid aanmerkelijk toe nam. Daarnaast dan dat instellingen best wel onlogisch verspreid stonden en het best wel telkens een zoekwerkje was simpele instellingen te vinden. Misschien ten dele wel omdat ik altijd Samsung OneUI gewend was maar ik ook met Lenovo tablets gewerkt heb. Lenovo heeft weer hun eigen UI maar de algemene instellingen op vrij logische plaatsen staan.
Al met al vond ik het dus geen echt succes ondanks dat de specs voor de prijs goed zijn maar ik uiteindelijk geswitched ben naar een Lenovo Tab P12. De Lenovo Tab P12 lijkt dan wel duurder maar er zit bij Xiaomi toch wel een addertje onder het gras. Standaard zit er geen stylus bij de Xiaomi Pad 6 en je die dus los erbij moet kopen en gemiddeld zo rond de 80 euro ligt. Dan zit je qua prijs aan dezelfde prijs als een Lenovo Tab P12 die gemiddeld inclusief stylus rond de 349 euro ligt. Plus tja de Lenovo Tab P12 heeft een 12,7 inch scherm wat dan misschien voor anderen weer net wat te groot is.
Kortom samengevat, ik persoonlijk vond de Xiaomi Pad 6 niet direct een succes vooral vanwege de naar mijn menig wazige software.
Kijk nog eens goed naar de afbeelding, er staat Xiaoml ipv Xiaomi. Je vermoeden dat er iets niet klopt lijkt inderdaad terecht te zijn.Perzikvrucht schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 08:32:
Iemand enig idee waarom de Xiaomi Pad 6 Pro zo goedkoop is op AliExpress (rond 120-130 euro)? En dat is ook bij meerdere aanbieders met goede reviews. Vertrouw het niet helemaal..
:strip_exif()/f/image/qebtHM3kCqXuVT9MyhajR36l.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 41% gewijzigd door 13art op 02-05-2024 09:03 ]
Voor zover ik weet bestaat er geeneens een Xiaomi Pad 6 met 16 GB aan intern geheugen en 1 TB aan opslag dus ook dat zegt eigenlijk al genoeg. Voor wat ik dan hier op Tweakers zien kan is er alleen een 6 GB met 128 GB aan opslag en dan een duurdere 8 GB met 256 GB opslag.Perzikvrucht schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 08:32:
Iemand enig idee waarom de Xiaomi Pad 6 Pro zo goedkoop is op AliExpress (rond 120-130 euro)? En dat is ook bij meerdere aanbieders met goede reviews. Vertrouw het niet helemaal..
Had laatst ook zoiets op Marktplaats waar iemand een Samsung Galaxy Tab S9 Ultra met 16 GB en 1 TB aan opslag aanbood voor 750 euro, dus de helft van de nieuwprijs. Toch gewoon eens geprobeerd en een bod van 700 euro gedaan waarmee diegene zowel instemde waarna bij mij al helemaal de bellen gingen rinkelen. Uiteraard niet ingetrapt en de dag erna was het account geblokkeerd door Marktplaats vanwege vermoedelijk fraude.
heb hem 3 april besteld, maar hij moet nog steeds verstuurd worden. Heb nu twee keer gebeld. Vorige week gaven ze van de klantenservice aan dat het afgelopen maandag of dinsdag verstuurd zou worden. Maar geen wijziging in de tracking gezien.
Vandaag maar weer eens gebeld, maar kwam weer weinig verder. Medewerker gaf aan dat hij hoopte dat het deze week verstuurd zou worden. Ik wordt een beetje ongeduldig.
Iemand toevallig ervaring of ook een tablet besteld bij de mi store?
PVoutput 3.4 kWp Solar Frontier SF-170 + Omnik 4.0 TLII
- https://www.smartphonehoe...mi-pad-6-6-pro-zwart.html
- https://nl.aliexpress.com...76314977539173924832541_2
Ik zou een compacte bruikbaar toetsenbord + case. Het originele toetsenbord (https://www.mi.com/global/product/xiaomi-pad-6-keyboard/) ziet er goed uit, maar ik twijfel of de enkele stand hoe het scherm gepositioneerd kan worden wel voldoende is. Hoe zijn jullie ervaringen?
Een beetje late reactie, hoop dat het inmiddels goed is gekomen ?Nicap schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 18:53:
Heb de mi pad 6s pro besteld via mi.com. Was een actie i.c.m. De focus pen en een xiaomi watch 2(waar ik niets aan heb btw).
heb hem 3 april besteld, maar hij moet nog steeds verstuurd worden. Heb nu twee keer gebeld. Vorige week gaven ze van de klantenservice aan dat het afgelopen maandag of dinsdag verstuurd zou worden. Maar geen wijziging in de tracking gezien.
Vandaag maar weer eens gebeld, maar kwam weer weinig verder. Medewerker gaf aan dat hij hoopte dat het deze week verstuurd zou worden. Ik wordt een beetje ongeduldig.
Iemand toevallig ervaring of ook een tablet besteld bij de mi store?
Ik heb de Pad 6s Pro op woensdag vorige week besteld en hij kwam vrijdag binnen vanuit Duitsland.
Ik moest mijn andere oudere tablet afstaan aan mijn zoon die zijn model heeft laten stuiteren. Wat een gaaf ding is het, echter ik kan amper hoesjes vinden die ik leuk vind. Heb je daar tips voor wellicht ?
Just here for the fun
Ja het is goed gekomen. Hij is vorige week woensdag binnen gekomen. Het is idd een lekkere snelle tablet met mooi scherm. Zat ook de focus pen bij en de watch.Brotuck schreef op zondag 12 mei 2024 @ 20:27:
[...]
Een beetje late reactie, hoop dat het inmiddels goed is gekomen ?
Ik heb de Pad 6s Pro op woensdag vorige week besteld en hij kwam vrijdag binnen vanuit Duitsland.
Ik moest mijn andere oudere tablet afstaan aan mijn zoon die zijn model heeft laten stuiteren. Wat een gaaf ding is het, echter ik kan amper hoesjes vinden die ik leuk vind. Heb je daar tips voor wellicht ?
Had het logischer gevonden dat ze net als bij andere landen de keyboard cover erbij hadden gedaan ipv de watch, maar het zij zo.
Heb nog niet gekeken naar een cover eerlijk gezegd. Bij de ipad ook nooit een gebruikt.
Zal vast wel wat beschikbaar komen via de Chinezen webshops de komende weken.
Het scherm valt soms wel even een kort uit. Ik dacht eerst dat dat te maken had met de vervangende Nova Launcher, dat het niet goed samen gaat met de eigen OS van Xiaomi. Het lijkt nu beter te gaan, maar ik moet het nog even testen.
Herkend iemand dit? Is het een softwarematig iets of is het hardwarematig en is terugsturen het devies?
Gamen en filmpjes kijken, is deze out of de box gewoon met Android wat de kids gewent zijn van een Samsung tablet of moet ik nog fratsen uithalen 😇
Anders gaan we gewoon voor de samsung a9+, dat is vertrouwd echter deze heeft wel wat betere specs.
Heb je de redmi pad pro al gezien?ErwinJ schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 17:15:
Nou ben ik allang niet meer thuis in tablets (Android) maar ik zoek een leuke voor de kids.
Gamen en filmpjes kijken, is deze out of de box gewoon met Android wat de kids gewent zijn van een Samsung tablet of moet ik nog fratsen uithalen 😇
Anders gaan we gewoon voor de samsung a9+, dat is vertrouwd echter deze heeft wel wat betere specs.
Ja ik zag het net… die ziet er ook goed uit volgens mij.
Sinds gisteren op mi.com …
Dit is dus ook een optie denk ik
Nu met gratis horloge en pen. Voor 299!ErwinJ schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 18:00:
[...]
Ja ik zag het net… die ziet er ook goed uit volgens mij.
Sinds gisteren op mi.com …
Dit is dus ook een optie denk ik
Ik ga eens verdiepen wat nu het verschil is en waarom de pad 6 nog altijd duurder is in verhouding
De pad 6 heeft een snellere chip, en pogo pins voor accessoires. De redmi heeft wel een groter scherm, is voordeliger (zeker met pre order deals) en heeft een headphone poort.ErwinJ schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 18:40:
[...]
Ik ga eens verdiepen wat nu het verschil is en waarom de pad 6 nog altijd duurder is in verhouding
Voor een aantal weken geleden heb ik ook een Pad 6 in huis gehad waar dan bij de 1ste opstart ook MUI14 op stond. Wat ik mij toen ervan kan herinneren is dat ik eerst ook geen update ontvangen heb en het tablet up-to-date was. Pas wat later kreeg ik toen wel een melding dat er een update gereed stond en toen HyperOS geinstalleerd werd.Perzikvrucht schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 21:52:
Heb zojuist de Pad 6 (global) binnengekregen. ER staat MIUI 14 Global 14.0.7 (Android 13) op en geeft aan dat de tablet up-to-date is. Iemand enig idee waarom ik HyperOS niet kan vinden (OTA)? Is er een andere officiele manier om te updaten, het liefst met behoud van instellingen/apps?
Alleen tja, vond dat hele HyperOS maar rampzalig, veel crashes, apps die in portrait bleven hangen en niet naar landscape wilden wisselen etc... Heb uiteindelijk die Pad 6 maar weer geretourneerd ondanks dat ik wel het scherm heel mooi vond.
Uiteindelijk maar weer richting Samsung gegaan omdat de Samsung software toch een stuk stabieler werkt.
Er staat wel pro in de topictitel. Weet niet of dit op de 6S slaat.Roel1966 schreef op zondag 21 juli 2024 @ 00:01:
Ik neem aan dat wel bekend is dat inmiddels de Xiaomi Pad 6s pro op de markt is gekomen en misschien wel een goede aanvulling hierin dit topic. Ben er zelf wel benieuwd naar en inmiddels een Xiaomi Pad 6s pro besteld en zal zeker ook hier mijn bevindingen schrijven.
Heb zelf de 6S al een paar maanden in gebruik en ben er wel positief over. Alleen het gebruik van de focus pen had ik wat meer van verwacht.
Als ik tijdens het schrijven op het display leun met mijn hand dan registreerde hij dat ook. Niet echt handig.
Je zegt in de post erboven net dat je Hyper OS rampzalig vindt en dat je juist een Samsung tablet hebt aangeschaft...Roel1966 schreef op zondag 21 juli 2024 @ 00:01:
Ik neem aan dat wel bekend is dat inmiddels de Xiaomi Pad 6s pro op de markt is gekomen en misschien wel een goede aanvulling hierin dit topic. Ben er zelf wel benieuwd naar en inmiddels een Xiaomi Pad 6s pro besteld en zal zeker ook hier mijn bevindingen schrijven.
Het is een beetje verwarrend en snap ook niet helemaal waarom Xiaomi niet de Pad 7 ervan gemaakt heeft want de Pad 6S pro is een totaal ander tablet dan de 6 Pro. De Pad 6 Pro is een 11 inch tablet terwijl de Tab 6S Pro 12,4 inch is met ook een andere 3 op 2 beeldverhouding. Maar ook qua chipset zit in de Tab 6 Pro een Snapdragon Gen 8 v 1 in terwijl in die Tab S6S pro een Snapdragon Gen 8 v 2 zit. Dus ja toch een heel ander tablet en niet direct alleen maar een upgrade van de Tab 6 Pro.Nicap schreef op zondag 21 juli 2024 @ 08:09:
[...]
Er staat wel pro in de topictitel. Weet niet of dit op de 6S slaat.
Klopt, dat was mijn ervaring met een Pad 6 en inmiddels ook alweer een aantal weken geleden, maar ik hoor nu dan alleen maar positieve berichten van HyperOS. Dus ik begin een beetje te twijfelen of ik gewoon de pech had dat er iets hardwarematig mis was met die Pad 6 wat ik dan had. Meest ergerlijke was wel dat apps soms in portrait bleven hangen en niet naar landscape wilden wisselen.RepareerDroid schreef op zondag 21 juli 2024 @ 14:11:
[...]
Je zegt in de post erboven net dat je Hyper OS rampzalig vindt en dat je juist een Samsung tablet hebt aangeschaft...
Maar daarnaast zijn gewoon de specs van die Pad 6S pro heel interessant vooral dan voor die prijs, daarom wil ik het toch nog eens een keer proberen.
De Xiaomi Redmi Pad Pro ligt gemiddeld rond de 249 euro maar bij Amazon zelfs 237 euro waarvoor ik hem dan gekocht heb. Het is een 12,1 inch tablet met een IPS scherm, 2K resolutie en 120 Hz refreshrate dus dat vond ik wel al interessant. Verder zit er een Snapdragon 7s GEN 2 chipset in met dan 128 GB opslag bij het basismodel en 6 GB intern geheugen. Maar, in tegenstelling dan tot b.v. de Pad 6 en de Pad 6S pro zit in de Pad Pro wel een sd-card slot.
Dit maakte mij toch wel heel nieuwsgierig en dus heb ik ook een Pad Pro besteld om dan deze eens met een Pad 6S Pro te kunnen vergelijken. Vandaag de Pad Pro ontvangen en ik eigenlijk wel positief verrast ben en het voor dat geld eigenlijk een heel goed tablet is. Qua grootte wel een aangename grootte en vooral het scherm is opvallend goed, helder en scherp. Snelheid is ook verder niets mis mee en alles best soepel werkt voor zover ik tot nu toe bij de 1ste installatie heb kunnen ontdekken.
Vergelijk ik dit dan qua specs met b.v. Samsung of Lenovo dan is dit zeer zeker een aanrader vooral dan ten opzichte van Samsung. De A9 van Samsung is dan het budget tablet maar daar een TN panel in zit en je dan al meteen richting een Tab S9 FE moet gaan. Alleen is de standaard Tab S9 FE maar 10.9 inch en je dan dus richting de Tab S9 FE plus moet gaan die gemiddeld rond 500 euro ligt.
Heb je de advertentie van Ali voor ons? Dan kunnen we eens kijken hoe of wat.pjetser schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 14:07:
Hallo ik heb een Xiaomi tab 6 gekocht op AliExpress ,ik denk dat het een chinese versie is waar zij een global ROM opgezet hebben ,ik heb namelijk een lader platte pennen met een adapter erbij , wat erger is ,is dat hij geen updates krijgt , hij dus nog altijd mui 14 en Android 13 ook de beveiliging staat nog op december 2023, ik denk dat de bootloader ontgrendeld is , weet iemand een oplossing
Overigens ben ik er al een tijdje uit, maar zou een global rom van https://xiaomi.eu/community/ flashen een oplossing kunnen zijn?
* inmiddels al beschikbaar bij mij:
:fill(white):strip_exif()/f/image/cV9IQZQ924luoxmY5UrBF36j.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/6AShRea84hiAxAnGjaSRC9an.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 12% gewijzigd door apis29 op 28-07-2024 18:14 ]
[ Voor 3% gewijzigd door pjetser op 29-07-2024 15:57 ]
Bij die van mij is dat inderdaad niet al ongrendeld en van wat ik zo snel tegenkom krijg de tablet inderdaad geen update naar HyperOS wanneer de bootloader unlocked is. Om het ongedaan te maken zal het een kwestie worden van opnieuw een standaard ROM erop flashen en het tijdens dat proces weer op slot te zetten (relock bootloader; maar om enig risico te vermijden dat er wat mis bij gaat zou eigenlijk de tablet gewoon omgeruild of teruggenomen moeten worden door de verkoper)pjetser schreef op maandag 29 juli 2024 @ 15:53:
Maar als ik naar ontwikkelaars opties ga dan zie ik bij OEM ontgrendeling , bootloader is al ontgrendeld, is dat normaal ,komt het niet daardaoor dat ik geen updates krijg
Zelf heb ik hem bij deze gehaald: crunchytail in "Centraal Aanbiedingentopic V2.0" (wel voor net iets meer dan de prijzen daar vermeld en ipv Frankrijk kwam het uit Spanje)
[ Voor 14% gewijzigd door apis29 op 31-07-2024 02:41 ]
Dan is dat inderdaad een stuk lastiger en zou je eerder zelf langs een telefoon reparatiewinkel langsgaan. Maar van wat ik las is het grootste risico bij het weer op slot zetten van de bootloader dat de verkeerde ROM versie wordt gekozen (die van een andere regio dan het tablet oorspronkelijk had).pjetser schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 10:42:
Tja ik heb hem in China bij Xiaomi live store gekocht ,dus terug sturen is geen optie , bedankt voor de moeite groetjes
Ik zie dat op de doos ook het/ een modelnummer staat dus dan zou de ROM versie van dat model waarschijnlijk als uitgangspunt genomen moeten worden ...
Valt wel op dat die (url van die verkoper https://xiaomirussianstore.aliexpress.com) verkocht wordt als 'Global ROM' ... 'China' terwijl de meesten als 'Global Version' of 'Global Edition' worden verkocht dus de vermoedens zouden goed kunnen kloppen dat het van oorspong een China versie is.
Ik zou de bootloader niet zo maar locken. De kans is vrij groot dat hij daarna niet meer boot als het niet de juiste rom is.
Op jouw eerder toegevoegde plaatje van de bestelling staat retoureneren/restitutie. Bij Ali kun je makkelijk retourneren naar een verzendadres in Nederland (Schiedam).pjetser schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 10:42:
Tja ik heb hem in China bij Xiaomi live store gekocht ,dus terug sturen is geen optie , bedankt voor de moeite groetjes
Ben benieuwd of je ook een bluetooth keyboard kan aansluiten, weet iemand dat?
Een Bluetooth keyboard aansluiten kan altijd. Dit kan namelijk op alle smartphones en tablets. En voor iedere tablet is er ook wel een bluetooth keyboard cover.vanputten80 schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 17:27:
Jammer dat de actie van de pen+horloge er niet meer is. Misschien later dit jaar nog eens?
Ben benieuwd of je ook een bluetooth keyboard kan aansluiten, weet iemand dat?
Beetje huiverig om het via Ali te bestellen.
[ Voor 5% gewijzigd door vanputten80 op 14-08-2024 12:24 ]
200 euro nu op Ali!vanputten80 schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 12:17:
Had gehoopt/ verwacht dat de prijs wat zou gaan dalen van de Pad 6 (variant 128/256 - 8GB) maar het tegenstelde lijkt nu te gebeuren. Ook is hij op meerdere plekken niet meer te koop.
Beetje huiverig om het via Ali te bestellen.
Een mooie aanbieding gevonden, met 20 euro korting kost hij ongeveer 200. Recenties zijn goed, zie ook geen meldingen dat ze nep zijn. Al mag de verpakking beter, enkel een kartonnen envelop.
Nog andere zaken om op te letten? Anders probeer ik het..
https://nl.aliexpress.com...%3Asearch%7Cquery_from%3A
Ik heb hier een paar weken geleden de Redmi Pad SE besteld. Verpakking was heel licht gedeukt bij een van de hoeken, verder helemaal oké. Tablet zelf in perfecte staat. Na wat wikken en wegen ga ik de Pad 6 hier nu ook bestellen (Redmi prima, maar toch in de verkoop; puur een can't resist-actievanputten80 schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 15:46:
[...]
Een mooie aanbieding gevonden, met 20 euro korting kost hij ongeveer 200. Recenties zijn goed, zie ook geen meldingen dat ze nep zijn. Al mag de verpakking beter, enkel een kartonnen envelop.
Nog andere zaken om op te letten? Anders probeer ik het..
https://nl.aliexpress.com...%3Asearch%7Cquery_from%3A
Champagne, 8GB en 256GB
Netjes verpakt en gezien dat hij uit Duitsland komt. Nu installeren en bloatware verwijderen (als dat er is)
Ik gebruik de tablet met veel plezier i.c.m. het officiele toetsenbord, maar ben nu op zoek naar een pen. Ik zal de pen alleen gebruiken voor notities tijdens vergaderingen of colleges. De reviews zijn over het algemeen wel positief, maar ben benieuwd naar jullie ervaring en ook de ervaring op langetermijn.
Ik had zo'n generieke 7 euro pen gekocht op Ali. Werkt wel, maar kun je niet via het instellingenmenu koppelen aan de tablet. Het werkt wel leuk, maar echt schrijven of tekenen is toch wel lastig omdat je niet met je handpalm op het scherm kunt rusten. Bij de officiële pen kan dat namelijk wel zonder dat ie daarmee aanraking van je hand registreert. Het is alleen zo jammer dat die officiële pen zo verschrikkelijk duur is...Perzikvrucht schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 12:47:
Zijn er mensen met de Xiaomi smart pen 2 (of eventueel zelfs een goedkoper alternatief)? Wat is jullie ervaring ermee?
Ik gebruik de tablet met veel plezier i.c.m. het officiele toetsenbord, maar ben nu op zoek naar een pen. Ik zal de pen alleen gebruiken voor notities tijdens vergaderingen of colleges. De reviews zijn over het algemeen wel positief, maar ben benieuwd naar jullie ervaring en ook de ervaring op langetermijn.
[ Voor 4% gewijzigd door Floris112 op 15-09-2024 12:09 ]
Ioniq Electric 2020 (38kWh)

Xiaomi is ook echt alleen maar goed voor great value hardware heb ik zo langzamerhand het idee...
Voor 40 euro meer heb je 8gb en 256 opslag bij Amazon.grizzlywilde schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 13:09:
Ik heb via de Xiaomi site een Pad 6 6 GB + 128 GB besteld voor mijn vrouw, voornamelijk voor streaming. Mijn dochter zal hem ook wel voor hetzelfde gebruiken, niemand gamet in dit huis echt op een tablet. Ben benieuwd. Ik had liever de 8 GB variant gehad, maar die was niet beschikbaar daar en via coupons als nieuwe klant kon ik hem voor een kleine 245 euro krijgen. Goedkoper dan de 8 GB variant die op Pricewatch staat.
Tijdens de installatie werden veel app's overgezet van mijn vorige tablet, waaronder Firefox. Na een paar dagen wilde Firefox niet meer starten: op het scherm stond "deze app is niet compatibel met de nieuwste versie van Andoid" Dat is dus Android 14. (Ik vermoed dat vs. 130 automatisch was ge-update naar vs 131).
Daarna liet de play store bij Google Chrome de boodschap zien: "Op zoek naar Google Chrome? Deze app werkt niet op je apparaat." Maar Google Chrome werkt gewoon.
Op het internet kan ik over dit soort problemen bijna niets vinden, ik zou denken dat dit ook bij anderen gebeurt. De winkel waar ik de tablet kocht zegt 'wis alles en start opnieuw als je problemen hebt'.
Op mijn vorige tablet, een samsung met android 8, is dit nooit gebeurd.
Ik heb een vorige versie van firefox (130.01) weer kunnen installeren buiten de play store om.
Mijn vragen: ervaren andere Pad 6 gebruikers hetzelfde? Ben ik één van de weinigen? Is er wat aan te doen?
Dank
Voor zover wat ik gehoord en gelezen heb zou de Redmi Pad Pro 2 jaar OS upgrades krijgen en 3 jaar beveiligingsupdates. De Pad Pro is van 2024 dus in elk geval tot en met 2026 krijgt die OS upgrades en dan tot 2027 beveilingsupdates. Maar het zou mij niet verbazen als ze dit verlengen zeker qua beveiligingsupdates dus tja, zeker voor die prijs loont het zich zeker wel.Dailyrider schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 06:54:
Ben deze ah overwegen als 2e accessoire monitor en voor op de bank. Enigste wat ik schrik voor heb zijn de software updates... Er is sprake dat deze wellicht niet echt meer zal geüpdatet worden. Maar ik kan het wel aan een mooie prijs krijgen en de reacties zijn positief... doen of niet?
Dank
Wel een tip, koop hem bij Amazon want het scheelt best wel, en let ook vooral op de kleur want sommige kleuren zijn duurder en kan soms 30 a 40 euro schelen.
Als ze het verlengen doen ze dat voor nieuw te verschijnenen toestellen, niet voor bestaande. Dat hebben ze in ieder geval tot nu toe nooit gedaan. De Xiaomi Pad 6 is anderhalf jaar oud, dus meer dan anderhalf jaar updates zou ik niet verwachten. Android 15 komt nog wel naar de Pad 6 familie.Roel1966 schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 19:47:
[...]
Voor zover wat ik gehoord en gelezen heb zou de Redmi Pad Pro 2 jaar OS upgrades krijgen en 3 jaar beveiligingsupdates. De Pad Pro is van 2024 dus in elk geval tot en met 2026 krijgt die OS upgrades en dan tot 2027 beveilingsupdates. Maar het zou mij niet verbazen als ze dit verlengen zeker qua beveiligingsupdates dus tja, zeker voor die prijs loont het zich zeker wel.
Je hebt de Pad 7 (Pro), maar die is voor nu alleen beschikbaar in China. Die zal denk ik helaas volgend jaar hier pas uitkomenOpel-fan12 schreef op maandag 25 november 2024 @ 09:18:
Zijn er mensen die zijn overgestapt van een Pad 5 naar een Pad 6? Mijn inmiddels 3,5 jaar oude Pad 5 is laatst gevallen en heeft nu een barst in het scherm. Daarom ben ik op zoek naar een vervanger. De Pad 6 lijkt met zijn aantrekkelijke prijs een logische keuze, maar ik zie dat deze inmiddels ook alweer enige tijd op de markt is. Is het de moeite waard om voor een Pad 6 te gaan, of zijn er betere alternatieve in ongeveer dezelfde prijsklasse?
Beetje late reactie maar ik haal altijd de Xiaomi Pad 6 en de Redmi Pad Pro door mekaar heen, niet gek natuurlijk want beiden zijn ze van Xiaomi. Maar ik doelde dus op de Redmi Pad Pro die van 2024 is en een stuk nieuwer dan de Pad 6.RepareerDroid schreef op zondag 17 november 2024 @ 12:58:
[...]
Als ze het verlengen doen ze dat voor nieuw te verschijnenen toestellen, niet voor bestaande. Dat hebben ze in ieder geval tot nu toe nooit gedaan. De Xiaomi Pad 6 is anderhalf jaar oud, dus meer dan anderhalf jaar updates zou ik niet verwachten. Android 15 komt nog wel naar de Pad 6 familie.
Mag gerust ook zonder cover maar dan wel Belgisch azerty. Iemand ideëen ?
Deze?taxman69 schreef op maandag 16 december 2024 @ 14:35:
Ik ben op zoek naar een keyboard(belgisch azerty) voor de pad 6. Tot hiertoe nog niet echt iets kunnen vinden... Gebruiken jullie toevallig een toetsenbord ? Eventueel met cover ?
https://www.bol.com/nl/nl...edium=free_shopping&gQT=2
Link:
https://m.gsmarena.com/xiaomi_pad_7-13475.php
Trading Shenzhen verkoopt deze voor €317,-
Hier ook de update op de niet pro. Geen problemen tot nu toe. Jij hebt w.s. de Chinese Rom. Ik heb de Global Rom, mogelijk maakt dat uit?LA-384 schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 18:24:
Gisteren of vandaag een update van HyperOS geïnstalleerd op mn Pad 6 pro en sindsdien problemen met wifi. Ik heb gewoon prima verbinding, maar de tablet geeft steeds aan dat er geen internetverbinding is, of weigert gewoon online content te laden.
Volgens mij bestaat er geen officiële global rom maar is dat een vendor rom die in het algemeen iets instabieler is, daarom koop ik Xiaomi tablets alleen maar met de Chinese roms, bevalt prima.
Volgens mij is er voor de niet pro wel een officiële Global Rom. De 6 is wel officieel in NL uitgebracht, de pro niet.Eleni schreef op zondag 29 december 2024 @ 10:22:
Ik heb deze update al een paar weken op de 6s pro, draait als een zonnetje, op de chinese rom.
Volgens mij bestaat er geen officiële global rom maar is dat een vendor rom die in het algemeen iets instabieler is, daarom koop ik Xiaomi tablets alleen maar met de Chinese roms, bevalt prima.
taxman69 schreef op maandag 16 december 2024 @ 14:35:
Ik ben op zoek naar een keyboard(belgisch azerty) voor de pad 6. Tot hiertoe nog niet echt iets kunnen vinden... Gebruiken jullie toevallig een toetsenbord ? Eventueel met cover ?

Er is inderdaad een AZERTY-keyboard hoes beschikbaar op deze site
S24 Ultra 512GB, XIAOMI Pad 6 8/256GB
Heb de tablet nog niet zo lang in huis en vooralsnog geen OS-update gedaan, zit dus nog op Miui.
Iemand advies?
Kan het nog? Lees veel slechte verhalen dat het niet meer mogelijk is.
Edit: Ik kom deze wel tegen die lijkt op de originele voor een degelijke prijs
https://nl.aliexpress.com...html?gatewayAdapt=glo2nld
[ Voor 26% gewijzigd door mafiakid0 op 09-03-2025 09:49 ]
OS2.0.1.0.UMZEUXM
Via regio op Duitsland zetten kreeg ik 'm binnen.
Hier afgelopen weekend automatisch binnen OS2.0.2.0.UMZMIXM.izroc schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 14:46:
Er is een nieuwe firmware update voor de Xiaomi Pad 6.
OS2.0.1.0.UMZEUXM
Via regio op Duitsland zetten kreeg ik 'm binnen.
Vandaag hier ook automatisch binnen gekomen op mijn Xiaomi Pad 6.jaxel70 schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 01:43:
[...]
Hier afgelopen weekend automatisch binnen OS2.0.2.0.UMZMIXM.
Helaas nog wel steeds Android 14, ik had toch zeker ook Android 15 verwacht...
[ Voor 4% gewijzigd door Vulcan750 op 13-03-2025 14:07 ]