Ik wil dit ook gaan doen, nog niet aan toegekomen. Volgens mij is xda de beste site hiervoor. Zij hebben ook custom roms etchansie_k schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 10:21:
Mensen hier tips voor het verwijderen/uitschakelen van apps via ADB?
Voorheen wel gedaan met Xiaomi telefoons,maar nog niet op deze tablet.
Ik had al even gegoogled,maar kon zo snel geen lijstjes vinden.
Een andere ROM gaat me net even te ver.ziconl schreef op maandag 25 december 2023 @ 11:50:
[...]
Ik wil dit ook gaan doen, nog niet aan toegekomen. Volgens mij is xda de beste site hiervoor. Zij hebben ook custom roms etc
Eind van de week krijg ik de Pad binnen, dan even rustig kijken.
8*400 ZO + 7*400 NW = 6kWp | 40° | Flevoland
Universal Android Debloater (UAD) heeft hier prima gewerkt.hansie_k schreef op maandag 25 december 2023 @ 13:40:
[...]
Een andere ROM gaat me net even te ver.
Eind van de week krijg ik de Pad binnen, dan even rustig kijken.
https://github.com/0x192/universal-android-debloater
Je kan je merk en versie selecteren en krijgt zo te zien wat veilig is om te verwijderen en dit programma kan dit vervolgens voor je doen. Als het goed is kan je ook backups laten maken.
Doe ziet er wel goed uit, proberen waard.Tweakriez schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 19:09:
[...]
Universal Android Debloater (UAD) heeft hier prima gewerkt.
https://github.com/0x192/universal-android-debloater
Je kan je merk en versie selecteren en krijgt zo te zien wat veilig is om te verwijderen en dit programma kan dit vervolgens voor je doen. Als het goed is kan je ook backups laten maken.
Ik gebruikte altijd Xiaomi _ADB fastboot tools.
Iemand nog aanrader voor een screenprotector?
Heb wat op Bol gezien voor een schappelijke prijs, maar misschien zijn er mensen die al wat anders hebben...?
Ik vind screenprotectors echt ondingen en gebruik ze nooit. Worden alleen maar vies en belemmeren aanrakingen. Ik heb een goed hoesje die het scherm beschermt als ik hem niet gebruik.hansie_k schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 23:01:
[...]
Doe ziet er wel goed uit, proberen waard.
Ik gebruikte altijd Xiaomi _ADB fastboot tools.
Iemand nog aanrader voor een screenprotector?
Heb wat op Bol gezien voor een schappelijke prijs, maar misschien zijn er mensen die al wat anders hebben...?
[ Voor 6% gewijzigd door Tweakriez op 27-12-2023 00:19 ]
Het schijnt dat HyperOS voor de Pad 6 uit is: https://xiaomifirmwareupdater.com/hyperos/
Dus nog even wachten tot de OTA
Hier nog niets, heb de Chinese versie. Zal w.s. niets lang meer duren, ben benieuwd.H92! schreef op woensdag 27 december 2023 @ 10:11:
Het schijnt dat HyperOS voor de Pad 6 uit is: https://xiaomifirmwareupdater.com/hyperos/
Zojuist de 8/256 versie binnen gekregen.
Mooie tablet, kraakhelder beeld...en best een stuk zwaarder, zo op t gevoel,als m'n oude iPad Air2.
Komende dagen even aan de slag met ADB en even kijken wat er allemaal mee te doen is...
Mooie tablet, kraakhelder beeld...en best een stuk zwaarder, zo op t gevoel,als m'n oude iPad Air2.
Komende dagen even aan de slag met ADB en even kijken wat er allemaal mee te doen is...
Tablet is top mis alleen de earjack 3,5 mm en de micro SD mogelijkheid.
Oplossing 1: Ik gebruik de originele Samsung EE-UC10JUWEGWW USB-C naar 3.5mm Headset (voorzien van een DAC) in combinatie met de originele Samsung EO-IA500BBEGWW In-ear 3.5mm jack oordopjes. Dit werkt prima. Goed geluid en bediening mogelijk op het snoer voor volume ander nummer, pauze en microfoon. Heb hiervoor gekozen omdat het ook goed werkt op mijn Samsung S22 Ultra. De Pad laat bij aansluiting een icon zien en volume is instelbaar via de standaard volumeknop op de Pad en via audio-instellingen op de Pad. De luidsprekers zijn uiteraard uitgeschakeld.
Oplossing 2: De USB-C 3.2 poort is een USB OTG, daar kan van alles op worden aangesloten. Gebruik zelf een Sandisk Extreme Portable SSD 1TB. Wordt herkend en is uit lezen en te beschrijven en te gebruiken met de programma's op de Pad. (Met een USB-C hub met o.a. USB-C poorten, micro-SD en HDMI kan wellicht van alles worden aangesloten, heb dit nog niet uitgeprobeerd!)

Oplossing 1: Ik gebruik de originele Samsung EE-UC10JUWEGWW USB-C naar 3.5mm Headset (voorzien van een DAC) in combinatie met de originele Samsung EO-IA500BBEGWW In-ear 3.5mm jack oordopjes. Dit werkt prima. Goed geluid en bediening mogelijk op het snoer voor volume ander nummer, pauze en microfoon. Heb hiervoor gekozen omdat het ook goed werkt op mijn Samsung S22 Ultra. De Pad laat bij aansluiting een icon zien en volume is instelbaar via de standaard volumeknop op de Pad en via audio-instellingen op de Pad. De luidsprekers zijn uiteraard uitgeschakeld.
Oplossing 2: De USB-C 3.2 poort is een USB OTG, daar kan van alles op worden aangesloten. Gebruik zelf een Sandisk Extreme Portable SSD 1TB. Wordt herkend en is uit lezen en te beschrijven en te gebruiken met de programma's op de Pad. (Met een USB-C hub met o.a. USB-C poorten, micro-SD en HDMI kan wellicht van alles worden aangesloten, heb dit nog niet uitgeprobeerd!)
S24 Ultra 512GB, XIAOMI Pad 6 8/256GB
@JeeVee ben zelf ook aan t kijken voor een hub.
Minix heeft er een aantal, ook met HDMI aansluiting.
Met ADB veel apps kunnen verwijderen, ook achtergrond spul.
Allen de standaard Xiaomi Gallery krijg ik niet verwijderd, iemand tips?
Minix heeft er een aantal, ook met HDMI aansluiting.
Met ADB veel apps kunnen verwijderen, ook achtergrond spul.
Allen de standaard Xiaomi Gallery krijg ik niet verwijderd, iemand tips?
Kan met https://play.google.com/s...tvor.hiddensettings&pli=1 volgens mij; zie ook mijn eerdere post hierover in dit draadjehansie_k schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 10:21:
Mensen hier tips voor het verwijderen/uitschakelen van apps via ADB?
Voorheen wel gedaan met Xiaomi telefoons,maar nog niet op deze tablet.
Ik had al even gegoogled,maar kon zo snel geen lijstjes vinden.
Twijfel twijfel twijfel.
Heb nu nog een Samsung Tab S5e in gebruik. Werkt op zich prima, mooi oled scherm, maar erg traag. Althans met het opstarten. Maar goed, anderzijds voor de mediaconsumptie waarvoor ik hem alleen maar gebruik werkt het prima.
Maar ja, de Pad 6 is ook wel weer een mooi ding en een stuk sneller dan de S5e. Wel weer ips VS Oled. De Pad 6 heeft dan wel weer snel laden, dat duurt op de 5e erg lang.
Kortom het wordt wat wikken en wegen. Tot die tijd maar leuke aanbiedingen in de gaten houden.
Edit:
Weet iemand toevallig the Global versie op Gshopper ook echt een global versie is en niet een geflashte CN versie?
Heb nu nog een Samsung Tab S5e in gebruik. Werkt op zich prima, mooi oled scherm, maar erg traag. Althans met het opstarten. Maar goed, anderzijds voor de mediaconsumptie waarvoor ik hem alleen maar gebruik werkt het prima.
Maar ja, de Pad 6 is ook wel weer een mooi ding en een stuk sneller dan de S5e. Wel weer ips VS Oled. De Pad 6 heeft dan wel weer snel laden, dat duurt op de 5e erg lang.
Kortom het wordt wat wikken en wegen. Tot die tijd maar leuke aanbiedingen in de gaten houden.
Edit:
Weet iemand toevallig the Global versie op Gshopper ook echt een global versie is en niet een geflashte CN versie?
[ Voor 10% gewijzigd door 13art op 30-12-2023 16:55 ]
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Hier de chinese versie van pad 6 max. Al een paar dagen hyperos erop staan.jaxel70 schreef op woensdag 27 december 2023 @ 15:11:
[...]
Hier nog niets, heb de Chinese versie. Zal w.s. niets lang meer duren, ben benieuwd.
Bummer...kom er net achter dat Komoot niet op deze tablet werkt. Ik denk omdat er geen GPS in zit.
Zou een app die je GPS locatie faked kunnen werken?hansie_k schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 15:59:
Bummer...kom er net achter dat Komoot niet op deze tablet werkt. Ik denk omdat er geen GPS in zit.
Update net binnen..ziconl schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 15:12:
[...]
Hier de chinese versie van pad 6 max. Al een paar dagen hyperos erop staan.
En wat was de uitslag...?Masaoka schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 16:15:
Hebben er al mensen problemen met de smartpen gehad?
Ik was juist mijn studie huiswerk aan het maken op de tablet en breekt een deel van de stylus af. En dit na een maand aan normaal gebruik en altijd de pen in een case dat rond de tablet zit, dus tijdens vervoer of niet gebruik komt er niks aan.
Ik heb zojuist aan techpunt gevraagd of dit onder de garantie valt. Is te hopen van wel anders duur grapje voor een smartpen.
https://imgur.com/a/1HhOCT4
Weet iemand hoe je de onderste balk met laatst geopende apps kunt verwijderen? Vind ik erg irritant maar kan hem niet in de instellingen vinden
125 jaar oud huis, redelijk geïsoleerd (6cm PIR dakisolatie, 7cm muurisolatie steenwol, hr++), 1 Quatt WP, 4kWp zonnepanelen, benedenverdieping 3 grote T22 radiatoren met heatboosters en totaal 40 fans op lage snelheid..
Techpunt heeft eerst men retour een maand laten liggen om daarna te zeggen niet ons probleem, was slecht gebruik (van mij). Terwijl ze in hun eigen onderzoek aangeven dat er een geen teken van hardhandig of abnormaal gebruik vast te stelln is. Na ze meermaals te herinneren dat ik recht heb op vervanging als zij niet kunnen bewijzen dat het door mijn toedoen kapot was gegaan, volgens de nederlandse consumentenrecht toch een nieuwe opgestuurd gekregen.
Ik had dezelfde pen maar dan van aliexpress gekocht (omdat ik al vermoede dat het lang ging duren en ik de pen gebruik voor mijn avondstudie) en daarbij is penpunt na maanden nog niet afgebroken met veel meer gebruik, in dezelfde case.
Voor mij geen techpunt meer, ik wacht voortaan wel tot amazon het in stock heeft.
@Masaoka meerdere keren iets gekocht bij TechPunt, zo ook de Tab 6, en dat gaat altijd netjes...
Maar pas bij de aftersales blijkt hoe een bedrijf echt is.
Had je bij Ali een orginele gekocht, of een alternatief?
Vind 80,- best een hoop geld voor "een pennetje".
Maar pas bij de aftersales blijkt hoe een bedrijf echt is.
Ik heb inderdaad nog een orginele via aliexpress gekocht, volgens mij ~70euro met wat coupons toen. Exact dezelfde verpakking als degene die techpunt verkocht (dus enkel doosje met chinese taal op, ik vermoed niet dat er een europese verpakking is).[b]hansie_k in "[Xiaomi Pad 6 (pro)] Ervaringen & Discussie"
Inderdaad abnormaal duur voor hoe weinig functionaliteit het heeft. Maar aangezien xiaomi eigen software/hardware gebruikt is enkel de orginele bruikbaar op de tablet (om fijn te schrijven) en is er geen alternatief.
Zit ook te twijfelen om een pad 6 te kopen of een Lenovo TAB P11. Die laatste heeft een geheugenkaart slot, wat handig kan zijn om mijn opgeslagen video's van Youtube premium in de auto af te spelen. Verder browse ik er wat mee en stream F1 today vanaf mijn tablet.
Nu een 2018 Samsung A10.1, met 2GB werkgeheugen en dat is redelijk sloom kan ik je zeggen.
Zou ik hiervoor een PAD 6 nodig hebben, of misschien is een Redmi pad SE al genoeg met 4GB werkgeheugen?
Nu een 2018 Samsung A10.1, met 2GB werkgeheugen en dat is redelijk sloom kan ik je zeggen.
Zou ik hiervoor een PAD 6 nodig hebben, of misschien is een Redmi pad SE al genoeg met 4GB werkgeheugen?
Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!
Klinkt alsof elke tablet voor dit gebruik wel voldoende is, dus ook de redmi SE. Qua luxe en snelheid is de Xiaomi wel zeker luxer en beter uitgevoerd.Madrox schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 16:49:
Zit ook te twijfelen om een pad 6 te kopen of een Lenovo TAB P11. Die laatste heeft een geheugenkaart slot, wat handig kan zijn om mijn opgeslagen video's van Youtube premium in de auto af te spelen. Verder browse ik er wat mee en stream F1 today vanaf mijn tablet.
Het lukt met de 2GB ook wel maar is mij toch te traag; wil geen drie seconden of meer wachten voor ik het toetsenbord invoer scherm zie bijv.
Luxer en beter heb ik weinig aan, hoe mooi kan je marktplaatsen of tweakeren? Gamen doe ik er niet op, heb ik de pc voor. Films kijk ik liefst en alleen thuis in de huiskamer. Het kan mij niet boeien op zo'n klein scherm met matig geluid. Het is precies alleen voor wat ik hiervoor al aangaf. En ja, dat zal niet snel veranderen.
Alleen zou ik ook wel de radiozenders uit de 4G willen plukken(geen wifi beschikbaar daar), voor bijzondere omstandigheid. Vandaar ook de interesse voor de P11 van Lenovo. Of misschien de M10?
Luxer en beter heb ik weinig aan, hoe mooi kan je marktplaatsen of tweakeren? Gamen doe ik er niet op, heb ik de pc voor. Films kijk ik liefst en alleen thuis in de huiskamer. Het kan mij niet boeien op zo'n klein scherm met matig geluid. Het is precies alleen voor wat ik hiervoor al aangaf. En ja, dat zal niet snel veranderen.
Alleen zou ik ook wel de radiozenders uit de 4G willen plukken(geen wifi beschikbaar daar), voor bijzondere omstandigheid. Vandaar ook de interesse voor de P11 van Lenovo. Of misschien de M10?
[ Voor 10% gewijzigd door Madrox op 10-01-2024 21:44 ]
Als ik het zo lees, is de Xiaomi Pad 6 overkill voor jou.Madrox schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 21:06:
Het lukt met de 2GB ook wel maar is mij toch te traag; wil geen drie seconden of meer wachten voor ik het toetsenbord invoer scherm zie bijv.
Je hebt het zelf over de Lenovo P11, en opzich is dat al een flinke vooruitgang voor wat je had.
Ik zou dan toch overwegen ipv de Lenovo een Redmi Pad SE te kopen.
Qua specs is deze vrijwel gelijk aan de P11, maar deze is nieuwer (Android 13) en ook een heel stuk goedkoper (€195)
Zie: https://www.belsimpel.nl/xiaomi-redmi-pad-se-4gb/128gb-grijs
Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"
4GB is niet erg toekomstbestendig. Er is ook een 8GB versie, dat is een betere optie voor de komende jaren. Maar de krachtige SoC van de Pad 6 is natuurlijk ook een grote plus als de tablet weer minstens 5 jaar in gebruik blijft.Vulcan750 schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 13:56:
[...]
Als ik het zo lees, is de Xiaomi Pad 6 overkill voor jou.
Je hebt het zelf over de Lenovo P11, en opzich is dat al een flinke vooruitgang voor wat je had.
Ik zou dan toch overwegen ipv de Lenovo een Redmi Pad SE te kopen.
Qua specs is deze vrijwel gelijk aan de P11, maar deze is nieuwer (Android 13) en ook een heel stuk goedkoper (€195)
Zie: https://www.belsimpel.nl/xiaomi-redmi-pad-se-4gb/128gb-grijs
Natuurlijk is een Pad 6 een stuk sneller, maar als je de post van Madrox van 10 januari 16.49u leest is een Redmi Pad SE met 4Gb/128Gb voor hem helemaal prima.RepareerDroid schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 15:02:
[...]
4GB is niet erg toekomstbestendig. Er is ook een 8GB versie, dat is een betere optie voor de komende jaren. Maar de krachtige SoC van de Pad 6 is natuurlijk ook een grote plus als de tablet weer minstens 5 jaar in gebruik blijft.
En trouwens ook prima voor velen die een tablet vooral gebruiken voor wat browsen op internet, filmpje kijken en de (digitale) krant lezen.
Dankje Vulcan, je advies waardeer ik. Heeft die redmi 4G ? Dat zou ik er nml. Wel bij willen hebben. Niet voor bellen, maar radiozenders afspelen waar ik geen wifi heb en kan krijgen
4GB is echt weinig tegenwoordig voor browsen. Ik zou absoluut voor een variant met 8GB gaan, tenzij het browsen zich beperkt tot af en toe 1 a 2 simpele nieuwssites o.i.d. bekijken.Vulcan750 schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 15:13:
[...]
Natuurlijk is een Pad 6 een stuk sneller, maar als je de post van Madrox van 10 januari 16.49u leest is een Redmi Pad SE met 4Gb/128Gb voor hem helemaal prima.
En trouwens ook prima voor velen die een tablet vooral gebruiken voor wat browsen op internet, filmpje kijken en de (digitale) krant lezen.
De Redmi Pad SE laadt trouwens ook erg traag op met 10W (zo'n 4 uur lang laden van 0 to 100). En er is geen 4G/5G variant. Het heeft wel in theorie de mogelijk om radio via de FM af te spelen, maar of die optie in Nederland beschikbaar is is onduidelijk.
Er is wel een 5G variant van de nieuwe Samsung Galaxy Tab A9+.
Jouw mening! Feit is dat mijn vrouw een Redmi Note 12 telefoon heeft met 4Gb geheugen (+2Gb virtueel geheugen uitbreiding) en dat ding is gewoon lekker vlot.
Voor gewoon internetbrowser doet ie niet onder voor mijn Pad 6 met 8Gb(+3)/256Gb.
Ps: Samsung is te duur voor wat je krijgt.
Voor gewoon internetbrowser doet ie niet onder voor mijn Pad 6 met 8Gb(+3)/256Gb.
[ Voor 8% gewijzigd door Vulcan750 op 12-01-2024 16:46 ]
Dat is nu. De meeste mensen kopen een tablet voor meerdere jaren en dan moet je echt verder kijken dan het is nu nog genoeg. Andere apps en OS updates belasten het geheugen ook steeds meer en dan blijft er ook minder over voor de browser. En websites eisen ook steeds meer geheugen op.Vulcan750 schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 16:45:
Jouw mening! Feit is dat mijn vrouw een Redmi Note 12 telefoon heeft met 4Gb geheugen (+2Gb virtueel geheugen uitbreiding) en dat ding is gewoon lekker vlot.
De Samsung heeft vergeleken met de Redmi Pad SE een snellere SoC, betere sensoren en 5G. Dat kost nu eenmaal meer. De prijs is ook hoger dan in midden december maar zal de komende tijd wel weer zakken.
Inderdaad is de Samsung A9+ iets sneller dan de Redmi Pad SE, maar als je net zo snelle cpu wil hebben zou je ook voor de eerste versie Redmi Pad te gaan.
Spaar je toch nog steeds €100 uit.
De Samsung A9+ zou ik iig lekker laten liggen. Die kost al €299 (128Gb), de goedkoopste Xiaomi Pad 6 (6Gb/128Gb) loopt rondjes om de Samsung. Ook een beter scherm en veel sneller opladen (33W vs 15W Samsung)
Maar nogmaals, de eisen van Madrox liggen niet zo hoog en dan heb je voor €200 een prima basis tablet met een Redmi Pad of SE.
De Samsung A9+ zou ik iig lekker laten liggen. Die kost al €299 (128Gb), de goedkoopste Xiaomi Pad 6 (6Gb/128Gb) loopt rondjes om de Samsung. Ook een beter scherm en veel sneller opladen (33W vs 15W Samsung)
Maar nogmaals, de eisen van Madrox liggen niet zo hoog en dan heb je voor €200 een prima basis tablet met een Redmi Pad of SE.
Maar die hebben net als de Xiaomi Pad 6 geen 4G/5G. Deze M10 en P11 hebben 4G, maar voor 5G internet blijft de Samsung een prima optie.Vulcan750 schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 21:16:
Inderdaad is de Samsung A9+ iets sneller dan de Redmi Pad SE, maar als je net zo snelle cpu wil hebben zou je ook voor de eerste versie Redmi Pad te gaan.
Ja, langere ondersteuning door meer updates bij samsung is een sterk argument om voor samsung te kiezen.. WIj hebben hier een ipad (3 ??) uit jaar 2012 die we aan tafel gebruiken voor even wat opzoeken, etc,.. (ik heb geen smartphone).. Ik heb er in de chrome app wel 10 websites naast elkaar. Dat is geen probleem terwijl dit ding volgens mij maar 1 GB werkgeheugen heeft !!!!!!!!!!!!!!!!RepareerDroid schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 17:40:
[...]
Dat is nu. De meeste mensen kopen een tablet voor meerdere jaren en dan moet je echt verder kijken dan het is nu nog genoeg. Andere apps en OS updates belasten het geheugen ook steeds meer en dan blijft er ook minder over voor de browser. En websites eisen ook steeds meer geheugen op.
De Samsung heeft vergeleken met de Redmi Pad SE een snellere SoC, betere sensoren en 5G. Dat kost nu eenmaal meer. De prijs is ook hoger dan in midden december maar zal de komende tijd wel weer zakken.
Echter,.. zovele websites functioneren niet meer omdat de software te oude versie is.. En dat maakt dat ik nu naar een nieuwe tablet of laptop moet omkijken.,. Welke ???
Daar heb je wel gelijk in, hoewel 5g niet bepaald nodig is voor een beetje radio luisteren,RepareerDroid schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 21:45:
[...]
Maar die hebben net als de Xiaomi Pad 6 geen 4G/5G. Deze M10 en P11 hebben 4G, maar voor 5G internet blijft de Samsung een prima optie.
Ik heb over de wens 4g/5g van Madrox eerlijk gezegd overheen gelezen.
Ik zou Madrox dan adviseren toch mooi een Redmi Pad of SE te kopen, 95/100x gebruik je een tablet in huis/werk/school. Dan heb je Wifi, in het sporadische geval van geen wifi is het ook een koud kunstje om op je telefoon even de hotspot aan te zetten en te verbinden met de tablet. Ik zou daar niet speciaal een duurdere tablet voor kopen.
Btw, we gaan onderhand eigenlijk aardig offtopic, misschien kan een mod deze draad uitsplitsen naar een eigen topic.
Heb zelf de Xiaomi Pad 6 met global rom 14.0.7.0.TMZEUXM.
Security patch september 2023.
Is dit de de laatste update voor deze tablet?
Via de ota update is namelijk geen nieuwe beschikbaar.
Security patch september 2023.
Is dit de de laatste update voor deze tablet?
Via de ota update is namelijk geen nieuwe beschikbaar.
Iemand enig idee hoe ik YouTube op 120hz krijg?
Edit:fixed
Edit:fixed
[ Voor 11% gewijzigd door WouterL op 13-01-2024 20:34 ]
Ow vreemd.Vulcan750 schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 19:06:
[Afbeelding]
Dit is bij mij de laatste versie, helaas nog niet met Hyperos. Je kan checken of er een update is door bovenaan op het vlakje met 14 erop te klikken.
Ook via ota binnen gehaald of stond deze versie er al op na aanschaf van de tablet ?
Nee, deze update heb ik pas een week of zo. Nieuw stond versie 14.0.8 erop.taz3d_nl schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 23:10:
[...]
Ow vreemd.
Ook via ota binnen gehaald of stond deze versie er al op na aanschaf van de tablet ?
Op mijn Tab 6 draait de MIUI Pad Global 14.0.7.0 -- 14.0.7.0 TMZEUXM romVulcan750 schreef op zondag 14 januari 2024 @ 10:07:
[...]
Nee, deze update heb ik pas een week of zo. Nieuw stond versie 14.0.8 erop.
https://miuirom.org/tablets/xiaomi-pad-6
Kan op de miuirom.org website ook geen offline ota zipped rom vinden die vanaf deze rom versie kan flashen.
Dit build nummer is anders dan de global roms.
https://xiaomifirmwareupdater.com/miui/pipa/taz3d_nl schreef op zondag 14 januari 2024 @ 14:12:
[...]
Op mijn Tab 6 draait de MIUI Pad Global 14.0.7.0 -- 14.0.7.0 TMZEUXM rom
https://miuirom.org/tablets/xiaomi-pad-6
Kan op de miuirom.org website ook geen offline ota zipped rom vinden die vanaf deze rom versie kan flashen.
Dit build nummer is anders dan de global roms.
Zowel fastboot als ota zips hier te vinden.
Zo te zien is de global versie wel geüpdatet, maar de EEA versie zit nog op 14.0.7.0
[ Voor 8% gewijzigd door RedNas74 op 14-01-2024 22:53 ]
Nee, heb niets aan een tablet zonder 4/5G. Heb de p11 op de kop getikt voor een leuk prijsje. Die 4g heb ik dagelijks nodig nml., geen wifi op het werk. En die P11 draait lekker vlot .
Van de week de 6GB/128GB versie gekocht. Was even bang dat het een miskoop was toen hij vrij laggy was (onder het updaten), maar toen alles klaar was is het echt een hele rappe tablet.
Wel alleen een beetje geschrokken van de kwaliteit van Android apps die ik nodig heb, maar dat zal ik Xioami maar niet verwijten.
Wel alleen een beetje geschrokken van de kwaliteit van Android apps die ik nodig heb, maar dat zal ik Xioami maar niet verwijten.
Well, sir, on first sighting the French, I naturally gave the order to advance. That's my style, sir.
je kan eventueel ook voor de Teclast T40 Air gaan. Die heb ik voor mijn kids gehaald. Android 13.Madrox schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 15:32:
Dankje Vulcan, je advies waardeer ik. Heeft die redmi 4G ? Dat zou ik er nml. Wel bij willen hebben. Niet voor bellen, maar radiozenders afspelen waar ik geen wifi heb en kan krijgen
120 euro via Ali. deze heeft ook ruimte voor een simkaart en omdat het een Unisoc T616 chipset heeft, beschikt het over Widevine L1 (Disney+ en Netflix speel je dan HD af).
perfect voor surfen, email en ook games.
Hier ook, weinig verandering te zien. Irritant dat portrait en landscape nog altijd niet synchroon lopen op startscherm.
HyperOS nu ongeveer een week draaien op de pro. Weinig veranderd eerlijk gezegd.
Hier ook HyperOS.
Misschien dat ik de nieuws berichten verkeerd begrepen heb, maar echt heel spannend is het (nog) niet....?!?
Had een compleet nieuwe schil verwacht, maar dit is een kleine update van MiUI.
Misschien dat ik de nieuws berichten verkeerd begrepen heb, maar echt heel spannend is het (nog) niet....?!?
Het is gewoon MIUI maar dan opnieuw opgebouwd zodat het ook geschikt is voor gebruik in andere apparaten zoals smartwatches en auto's.hansie_k schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 12:00:
Hier ook HyperOS.
Vraagje zijn er hier mensen die de Pad 6 Pro via Aliexpress hebben gekocht en wat hun ervaring ermee is?
Ik zat even verder te lezen, klopt.RepareerDroid schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 14:10:
[...]
Het is gewoon MIUI maar dan opnieuw opgebouwd zodat het ook geschikt is voor gebruik in andere apparaten zoals smartwatches en auto's.
Het wordt een OS die ze in meerdere devices, ook hun eigen auto's, willen gaan gebruiken.
Hoezeer ik ook tevreden ben ga ik toch over naar Samsung omdat ik gewoon simpelweg meer gewend ben aan de UI omdat ik ook mijn mobiel van Samung heb. Dus mocht iemand toevallig op zoek zijn naar de pro variant zonder de risico's van importeren, hij staat hier online.
[ Voor 28% gewijzigd door Tweakriez op 23-01-2024 13:22 ]
Kan je de app niet installeren of werkt ie niet. Locatie kan ook via oa wifi/internet grofweg bepaald worden en daarom werkt Google maps en andere apps met locatie ook.hansie_k schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 15:59:
Kan de app niet installeren. Device voldoet niet aan de systeemeisen, iets in die trant.RealRedHair schreef op maandag 22 januari 2024 @ 19:54:
[...]
Kan je de app niet installeren of werkt ie niet. Locatie kan ook via oa wifi/internet grofweg bepaald worden en daarom werkt Google maps en andere apps met locatie ook.
Doe het nu via de Komoot website, werkt ook best goed.
Samsung Tab S9 FE vs Xiaomi Pad 6
zie Youtube-filmpje https://www.youtube.com/watch?v=v0EZUP6MR3c
Verdere punten ter overweging:

- updatebeleid van Samsung is iets beter
- eco-systeem van Samsung is iets beter
- UI Xiaomi is wennen maar zeker niet slechter
- Samsung is aanmerkelijk duurder
- accessoires Xiaomi veel goedkoper (keyboard, cover, pen)
S24 Ultra 512GB, XIAOMI Pad 6 8/256GB
Vind juist de accessoires erg duur bij Xiaomi. De keyboard case is minimaal 80 euro en de stylus €90,-. Bij Samsung krijg je de stylus er ook standaard bij. Juist de naar verhouding zeer hoge prijzen van de accessoires vind ik een behoorlijke domper.JeeVee schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 16:51:
Samsung Tab S9 FE vs Xiaomi Pad 6![]()
- updatebeleid van Samsung is iets beter
- eco-systeem van Samsung is iets beter
- UI Xiaomi is wennen maar zeker niet slechter
- Samsung is aanmerkelijk duurder
- accessoires Xiaomi veel goedkoper (keyboard, cover, pen)
Hier in huis de Pad 6 en de S 9 FE. Ik vind de Pad 6 beter. Ten eerste het scherm.Gemmeke schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 11:45:
Raden jullie de Xiaomi pad 6 aan tegenover de Samsung Tab S9 fe?
Verder voelt tijdens het gebruik wat vlotter, geen haperingen. Bij de S9 FE incidenteel wel. Ik vind Hyper OS fijn werken, (heb wel Xiaomi telefoons gehad) Geluid is erg goed van de Pad 6,
De Pad 6 is goedkoper, accessoires van Xiaomi zijn goedkoper. De stylus zit inderdaad bij de FE. Alleen als je die gaat gebruiken een voordeel. Mijn vrouw heeft haar FE nu 2 maanden, maar heeft de stylus nog niet gebruikt. De bookcover van de FE vind ik niet prettig omdat daar ruimte in is voor de stylus. Ligt hierdoor niet plat. Kortom mijn keuze zou de Pad 6 zijn.
Bedankt voor de reacties, heb uiteindelijk voor de Samsung s9 FE gekozen vanwege dat het 30 euro goedkoper was op het einde (met cover, screen protector,..).
Cat linux.txt
Die FE zou ik persoonlijk nooit kopen. Trage processor.
Had ik ook met aantal apps. Ergens apk downloaden en los installeren en werkt gewoon goed.hansie_k schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 08:58:
[...]
Kan de app niet installeren. Device voldoet niet aan de systeemeisen, iets in die trant.
Doe het nu via de Komoot website, werkt ook best goed.
Been there, done that... didn't work 😉RealRedHair schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 16:20:
[...]
Had ik ook met aantal apps. Ergens apk downloaden en los installeren en werkt gewoon goed.
Ik heb sinds vandaag de HyperOs op mijn Xiaomi Pad 6 staan. Ik heb idee/gevoel dat alles nog iets snappier werkt. Alleen is het lettertype gewijzigd. Opzich niet lelijk, maar ik zie ff niet waar ik dat kan instellen.(?) Gevonden! 😊
[ Voor 4% gewijzigd door Vulcan750 op 30-01-2024 17:55 ]
Trucje via de app activity launcher zou je Widevine moeten zien en dan het certificaat updaten. Volgens een YT filmpje staat er IFAA en Widevine.
Bij mij staat daar bij geen Widevine, maar behalve IFAA ook Fido. Ik weet niet of dat de truc deed, maar ik heb het certificaat van FIDO geüpdatet.
Daarna heb ik de Netflix app gedeinstalleerd en opnieuw via Playstore geïnstalleerd.
En wonderlijk genoeg nu wel L1! 🥳
Alleen kan ik deze test niet meer op Netflix terugvinden.
Overigens is het best mogelijk dat enkel updaten naar HyperOs en daarna opnieuw Netflix installeren voldoende is.
Bijlage dan van DRM info.
Bij mij staat daar bij geen Widevine, maar behalve IFAA ook Fido. Ik weet niet of dat de truc deed, maar ik heb het certificaat van FIDO geüpdatet.
Daarna heb ik de Netflix app gedeinstalleerd en opnieuw via Playstore geïnstalleerd.
En wonderlijk genoeg nu wel L1! 🥳
Alleen kan ik deze test niet meer op Netflix terugvinden.
Overigens is het best mogelijk dat enkel updaten naar HyperOs en daarna opnieuw Netflix installeren voldoende is.
Bijlage dan van DRM info.
:strip_exif()/f/image/XSCeO6QCyy9PtIL3Szn9s8Th.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 6% gewijzigd door Vulcan750 op 30-01-2024 20:43 ]
Niet te bevatten: ik heb Netflix weer gedeinstalleerd en opnieuw geïnstalleerd, vervolgens de tablet opnieuw opgestart, en check ...Widevine L1!
Nou, ik ben benieuwd of het nu blijvend zal zijn!🤞
Nou, ik ben benieuwd of het nu blijvend zal zijn!🤞
[ Voor 11% gewijzigd door Vulcan750 op 31-01-2024 11:37 ]
Giztop en TradingShenzhen de enige "betrouwbare (chinese) webshops voor de pro versie?
Vindt ook wel andere b.v. DHgate maar dat zegt me weinig. Giztop overigens ook niet.
Vindt ook wel andere b.v. DHgate maar dat zegt me weinig. Giztop overigens ook niet.
The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.
Vraag me af wanneer de circle to search functie naar de pad komt.
TradingShenzhen is wat mij een betrouwbare shop. Heb daar de gewone versie vandaan. Communicatie en levering top!Bad Brains schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 12:42:
Giztop en TradingShenzhen de enige "betrouwbare (chinese) webshops voor de pro versie?
Voor de mensen die Widevine problemen hebben. Kunnen jullie misschien aangeven welke versie van de Xiaomi Pad 6 jullie hebben? Hebben jullie de EN/CHN versie of de Global?
Ik ben benieuwd of er een patroon te herkennen is? Misschien is het handig dat degene die geen problemen ervaren ook hun versie delen
Ik ben benieuwd of er een patroon te herkennen is? Misschien is het handig dat degene die geen problemen ervaren ook hun versie delen
In the name of God, impure souls of the living dead shall be banished into eternal damnation. Amen.
Zoals ik al eerder had aangegeven, ik heb de Chinese versie en tot nu toe geen problemen. Heb vanaf het begin Widivine L1.sunturion schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 16:53:
Voor de mensen die Widevine problemen hebben. Kunnen jullie misschien aangeven welke versie van de Xiaomi Pad 6 jullie hebben? Hebben jullie de EN/CHN versie of de Global?
Sinds de laatste update naar Xiaomi HyperOS sluit de Ziggo Safe Online app steeds op de achtergrond. Zeer irritant.
Ziggo Safe Online is van de firma F-Secure, op hun site staan allerlei guides hoe hun producten op Xiaomi based producten toch op de achtergrond te laten draaien zonder dat de (aggressieve) Xiaomi task killer ze afsluit maar voor Hyper OS is helaas nog niets te vinden.
De app staat in elk lijstje als vergrendeld en uitgezonderd voor afsluiten maar toch gooit mijn Mi pad 6 Global en Poco F5 nu dagelijks de app er uit met handmatig moeten stoppen en opnieuw opstarten tot gevolg.
Meer bezitters hier last van?
Ziggo Safe Online is van de firma F-Secure, op hun site staan allerlei guides hoe hun producten op Xiaomi based producten toch op de achtergrond te laten draaien zonder dat de (aggressieve) Xiaomi task killer ze afsluit maar voor Hyper OS is helaas nog niets te vinden.
De app staat in elk lijstje als vergrendeld en uitgezonderd voor afsluiten maar toch gooit mijn Mi pad 6 Global en Poco F5 nu dagelijks de app er uit met handmatig moeten stoppen en opnieuw opstarten tot gevolg.
Meer bezitters hier last van?
Iemand enig idee? Wanneer je bij TradingShenzhen de Pad 6 koopt en een EU rom er op laat zetten of de OTA updates inderdaad werken? Op hun website staat van wel, maar beter even checken bij de daadwerkelijke gebruikers hier. @jaxel70 wellicht hier ervaring mee?
Al is het maar de vraag of bestellen via TradingShenzhen nu wel zo voordelig is aangezien Amazon.fr de 256gb variant nu aanbiedt voor 303 euro.
Al is het maar de vraag of bestellen via TradingShenzhen nu wel zo voordelig is aangezien Amazon.fr de 256gb variant nu aanbiedt voor 303 euro.
[ Voor 29% gewijzigd door 13art op 02-03-2024 07:36 ]
Geen ervaring met de EU rom, heb zelf de Chinese versie. Volgens de site van TradingShenzhen wordt er of de Chinese versie of de versie met de Global rom aangeboden. Beiden krijgen OTA updates. De 256gb van Amazon is de voordeligste.13art schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 12:13:
Iemand enig idee? Wanneer je bij TradingShenzhen de Pad 6 koopt en een EU rom er op laat zetten of de OTA updates inderdaad werken? Op hun website staat van wel, maar beter even checken bij de daadwerkelijke gebruikers hier. @jaxel70 wellicht hier ervaring mee?
Dat had ik inderdaad gelezen ja, maar goed heb wat moeite om blind aan te nemen dat dit dan ook daadwerkelijk het geval zou zijn. Jammer dat de tablet op Xiaomi.eu niet ondersteund wordt.jaxel70 schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 13:02:
[...]
Geen ervaring met de EU rom, heb zelf de Chinese versie. Volgens de site van TradingShenzhen wordt er of de Chinese versie of de versie met de Global rom aangeboden. Beiden krijgen OTA updates. De 256gb van Amazon is de voordeligste.
ik heb de Mi Pad nu een weekje in gebruik. In het algemeen tevreden, maar ik heb wel paar (kleine) vervelende problemen waar ik tegen aan loop:
1)
Face ID werkt prima om de tablet te unlocken, maar ik kan het niet in andere apps gebruiken, zoals bv Lastpass, Bank Apps, etc. Dit vind ik wel echt erg lastig en irritant.
Iemand anders die hier ook last van heeft/had en wellicht een oplossing daarvoor gevonden heeft?
2)
In de launcher wordt in de dock de 3 laatst geopende apps weergegeven. Dit wil ik niet, maar ik kan niet vinden waar ik dat uit kan zetten.
Ik heb ook Nova Launcher geinstalleerd en hier is dit probleem niet, echter crasht de launcher zodra ik op de recent apps (?) knop druk.
1)
Face ID werkt prima om de tablet te unlocken, maar ik kan het niet in andere apps gebruiken, zoals bv Lastpass, Bank Apps, etc. Dit vind ik wel echt erg lastig en irritant.
Iemand anders die hier ook last van heeft/had en wellicht een oplossing daarvoor gevonden heeft?
2)
In de launcher wordt in de dock de 3 laatst geopende apps weergegeven. Dit wil ik niet, maar ik kan niet vinden waar ik dat uit kan zetten.
Ik heb ook Nova Launcher geinstalleerd en hier is dit probleem niet, echter crasht de launcher zodra ik op de recent apps (?) knop druk.
Na een tijd twijfelen tussen een Samsung Tab S8 Ultra en de Xiaomi Pad 6 Max (Chinese ROM via TradingShenZhen) heb ik een voorkeur voor de Pad 6 Max. Maar ik heb nog wat twijfels, die de ervaringsdeskungen hier wellicht kunnen wegnemen. 
Ervaren jullie nog beperkingen door de Chinese ROM op de Max of Pro? De een zegt dat alles nagenoeg hetzelfde werkt als met de global ROM, de ander heeft het over restricties m.b.t. apps/instellingen. Ik heb er al veel over gelezen, maar het is me nog steeds niet helemaal duidelijk. Uiteraard ook persoonlijk of je er 'last' ven hebt.
Ik wil 'm graag voor mediaconsumptie en over Netflix, Prime, YouTube etc. lees ik ook overal tegenstrijdige berichten. Ondersteunen deze apps op de Pad 6 Max (met Chinese ROM) wél of niet de maximale resolutie én HDR?
Ervaren jullie nog beperkingen door de Chinese ROM op de Max of Pro? De een zegt dat alles nagenoeg hetzelfde werkt als met de global ROM, de ander heeft het over restricties m.b.t. apps/instellingen. Ik heb er al veel over gelezen, maar het is me nog steeds niet helemaal duidelijk. Uiteraard ook persoonlijk of je er 'last' ven hebt.
Ik wil 'm graag voor mediaconsumptie en over Netflix, Prime, YouTube etc. lees ik ook overal tegenstrijdige berichten. Ondersteunen deze apps op de Pad 6 Max (met Chinese ROM) wél of niet de maximale resolutie én HDR?
*zucht*, afgelopen week het beestje laten updaten naar die nieuwe HyperOS variant - en nu heb ik vrijwel overal (ook fullscreen) bovenaan een zooitje puntjes staan. Dit lijkt te maken te hebben met floating windows, iets waar ik geen gebruik van maak, maar lijkt in de settings daarvoor niet uitgeschakeld te kunnen worden.
Heeft iemand enig idee hoe ik die dingen weg krijg? Ik stoor mij er nogal aan als ik een film oid probeer te kijken.
Heeft iemand enig idee hoe ik die dingen weg krijg? Ik stoor mij er nogal aan als ik een film oid probeer te kijken.
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Lastig. Er is wel een mogelijkheid via developers options en uitschakelen system optimization. Dan zijn de 3 dots verdwenen.. maar systeem wordt instabiel. Schakelde over op Chinees toetsenbord, instellingen verdwenen. Dus maar weer snel alles teruggezet.D4NG3R schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 16:05:
*zucht*, afgelopen week het beestje laten updaten naar die nieuwe HyperOS variant - en nu heb ik vrijwel overal (ook fullscreen) bovenaan een zooitje puntjes staan. Dit lijkt te maken te hebben met floating windows, iets waar ik geen gebruik van maak, maar lijkt in de settings daarvoor niet uitgeschakeld te kunnen worden.
Ik was de dev optie gisteravond zelf ook tegen gekomen op een ander forum, system optimzations uitzetten verhelpt het probleem en tot dusver ervaar ik nog geen instabiliteit/problemen dus die blijft uit.
Mateloos irritant om constant drie gloeiende stipjes in je bovenbalk te hebben staan terwijl je een film probeert te kijken.
Mateloos irritant om constant drie gloeiende stipjes in je bovenbalk te hebben staan terwijl je een film probeert te kijken.
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Fijn!. Ik denk dat het bij mij komt door de Chinese Rom die erop staat.D4NG3R schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 08:16:
Ik was de dev optie gisteravond zelf ook tegen gekomen op een ander forum, system optimzations uitzetten verhelpt het probleem en tot dusver ervaar ik nog geen instabiliteit/problemen dus die blijft uit.
Het gekke is, ik heb mijn Pad 6 gekocht bij Belsimpel.nl, tijdens de setuo stond nog de MIUI versie van het OS er op, ik heb toen uit een Google backup al mijn settings, apps, contacts en noem maar op terug laten zetten. Daarna kreeg ik een paar uur later een OS update melding, dus die heb ik ge-accepteerd waarna er ineens HyperOS 1.0.5.0.UMZEUXM op staat. Maar nu heb ik een merkbare lag, alles opent niet zo snappy meer, er zitten haperingen in etc. Ik heb met ADB AppControl al wat stock apps verwijderd waaronder Analyzer, een analytics tool die data verzameld. Hij was even sneller daarna, maar sinds vandaag terug bij af.Vulcan750 schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 15:48:
Ik heb sinds vandaag de HyperOs op mijn Xiaomi Pad 6 staan. Ik heb idee/gevoel dat alles nog iets snappier werkt. Alleen is het lettertype gewijzigd. Opzich niet lelijk, maar ik zie ff niet waar ik dat kan instellen.(?) Gevonden! 😊
Hebben andere HyperOS gebruikers op de Pad 6 hier geen last van? Hebben jullie na de update een factory reset gedaan en je tablet overnieuw ingesteld? Is dat iets wat ik kan overwegen?
Nee geen last van. Hyper OS sinds eind december. Sindsdien 2 updates, recentelijk naar 1.0.5.0.UMZCUXM. Geen factory reset o.i.d. gedaan. Tablet nog steeds even snel.WizzyBrown schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 13:21:
[...]
Het gekke is, ik heb mijn Pad 6 gekocht bij Belsimpel.nl, tijdens de setuo stond nog de MIUI versie van het OS er op, ik heb toen uit een Google backup al mijn settings, apps, contacts en noem maar op terug laten zetten. Daarna kreeg ik een paar uur later een OS update melding, dus die heb ik ge-accepteerd waarna er ineens HyperOS 1.0.5.0.UMZEUXM op staat. Maar nu heb ik een merkbare lag, alles opent niet zo snappy meer, er zitten haperingen in etc. Ik heb met ADB AppControl al wat stock apps verwijderd waaronder Analyzer, een analytics tool die data verzameld. Hij was even sneller daarna, maar sinds vandaag terug bij af.
Hebben andere HyperOS gebruikers op de Pad 6 hier geen last van? Hebben jullie na de update een factory reset gedaan en je tablet overnieuw ingesteld? Is dat iets wat ik kan overwegen?
Misschien verschil tussen de Chinese en Global Rom??WizzyBrown schreef op zondag 21 april 2024 @ 08:00:
Ok, bijzonder
Bij mij werkt alles prima en super vlot! Op mijn Pad 6 staat HyperOS 1.0.6.0.UMZMIXM (Global).WizzyBrown schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 13:21:
[...]
Het gekke is, ik heb mijn Pad 6 gekocht bij Belsimpel.nl, tijdens de setuo stond nog de MIUI versie van het OS er op, ik heb toen uit een Google backup al mijn settings, apps, contacts en noem maar op terug laten zetten. Daarna kreeg ik een paar uur later een OS update melding, dus die heb ik ge-accepteerd waarna er ineens HyperOS 1.0.5.0.UMZEUXM op staat. Maar nu heb ik een merkbare lag, alles opent niet zo snappy meer, er zitten haperingen in etc. Ik heb met ADB AppControl al wat stock apps verwijderd waaronder Analyzer, een analytics tool die data verzameld. Hij was even sneller daarna, maar sinds vandaag terug bij af.
Heb jij hier nog een werkende global rom op gekregen en werkt het? Ik ben ook zeer geïnteresseerd in deze max maar wordt auto geleverd met English en Chinese. Engels geen probleem maar weet niet of alles dan ook gewoon werkt etc etc.robhof schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 15:35:
Na een tijd twijfelen tussen een Samsung Tab S8 Ultra en de Xiaomi Pad 6 Max (Chinese ROM via TradingShenZhen) heb ik een voorkeur voor de Pad 6 Max. Maar ik heb nog wat twijfels, die de ervaringsdeskungen hier wellicht kunnen wegnemen.
Ik had voor de Xiaomi Pad tablet een iPad Air eerste generatie, ergens in 2014 gekocht.
Maar het lijkt dat de Xiaomi Pad best snel leeg loopt als hij niet gebruikt wordt, terwijl dat met de iPad air niet het geval was. Hebben meer mensen deze ervaring? En is er iets aan te doen?
Maar het lijkt dat de Xiaomi Pad best snel leeg loopt als hij niet gebruikt wordt, terwijl dat met de iPad air niet het geval was. Hebben meer mensen deze ervaring? En is er iets aan te doen?
Na eigenlijk een hele zoektocht naar een tablet met redelijke prijs voor vooral dan het lezen van de digitale krant ben ik dan uitgekomen bij een Xiaomi Pad 6. Deels ook wel vanwege de goede reviews hier op Tweakers en de best wel goede specs.
Zo op het 1ste blik zag het er allemaal goed uit maar mij al meteen iets vreemds op viel bij de 1ste opstart en installatie namelijk het tablet bleef in portrait mode staan. Na dan de volledige 1ste installatie doorlopen te hebben liet het tablet zich dan wel draaien naar landscape mode. Alleen bij sommige apps weigerde het tablet weer om van portrait naar landscape te gaan wat ik best wel irritant vond. Er stond dus eerst bij de 1ste optart MIUI 14 op maar ik al vrij snel melding van een update kreeg naar HyperOS.
Enfin nadat dan HyperOS geinstalleerd was ben ik verder eens gaan stoeien met het tablet maar ik het eerlijk gezegd maar een zooitje vond. Het begon met de scherm helderheid die op half best wel vrij laag was en pas bij 3 kwart de helderheid aanmerkelijk toe nam. Daarnaast dan dat instellingen best wel onlogisch verspreid stonden en het best wel telkens een zoekwerkje was simpele instellingen te vinden. Misschien ten dele wel omdat ik altijd Samsung OneUI gewend was maar ik ook met Lenovo tablets gewerkt heb. Lenovo heeft weer hun eigen UI maar de algemene instellingen op vrij logische plaatsen staan.
Al met al vond ik het dus geen echt succes ondanks dat de specs voor de prijs goed zijn maar ik uiteindelijk geswitched ben naar een Lenovo Tab P12. De Lenovo Tab P12 lijkt dan wel duurder maar er zit bij Xiaomi toch wel een addertje onder het gras. Standaard zit er geen stylus bij de Xiaomi Pad 6 en je die dus los erbij moet kopen en gemiddeld zo rond de 80 euro ligt. Dan zit je qua prijs aan dezelfde prijs als een Lenovo Tab P12 die gemiddeld inclusief stylus rond de 349 euro ligt. Plus tja de Lenovo Tab P12 heeft een 12,7 inch scherm wat dan misschien voor anderen weer net wat te groot is.
Kortom samengevat, ik persoonlijk vond de Xiaomi Pad 6 niet direct een succes vooral vanwege de naar mijn menig wazige software.
Zo op het 1ste blik zag het er allemaal goed uit maar mij al meteen iets vreemds op viel bij de 1ste opstart en installatie namelijk het tablet bleef in portrait mode staan. Na dan de volledige 1ste installatie doorlopen te hebben liet het tablet zich dan wel draaien naar landscape mode. Alleen bij sommige apps weigerde het tablet weer om van portrait naar landscape te gaan wat ik best wel irritant vond. Er stond dus eerst bij de 1ste optart MIUI 14 op maar ik al vrij snel melding van een update kreeg naar HyperOS.
Enfin nadat dan HyperOS geinstalleerd was ben ik verder eens gaan stoeien met het tablet maar ik het eerlijk gezegd maar een zooitje vond. Het begon met de scherm helderheid die op half best wel vrij laag was en pas bij 3 kwart de helderheid aanmerkelijk toe nam. Daarnaast dan dat instellingen best wel onlogisch verspreid stonden en het best wel telkens een zoekwerkje was simpele instellingen te vinden. Misschien ten dele wel omdat ik altijd Samsung OneUI gewend was maar ik ook met Lenovo tablets gewerkt heb. Lenovo heeft weer hun eigen UI maar de algemene instellingen op vrij logische plaatsen staan.
Al met al vond ik het dus geen echt succes ondanks dat de specs voor de prijs goed zijn maar ik uiteindelijk geswitched ben naar een Lenovo Tab P12. De Lenovo Tab P12 lijkt dan wel duurder maar er zit bij Xiaomi toch wel een addertje onder het gras. Standaard zit er geen stylus bij de Xiaomi Pad 6 en je die dus los erbij moet kopen en gemiddeld zo rond de 80 euro ligt. Dan zit je qua prijs aan dezelfde prijs als een Lenovo Tab P12 die gemiddeld inclusief stylus rond de 349 euro ligt. Plus tja de Lenovo Tab P12 heeft een 12,7 inch scherm wat dan misschien voor anderen weer net wat te groot is.
Kortom samengevat, ik persoonlijk vond de Xiaomi Pad 6 niet direct een succes vooral vanwege de naar mijn menig wazige software.
Iemand enig idee waarom de Xiaomi Pad 6 Pro zo goedkoop is op AliExpress (rond 120-130 euro)? En dat is ook bij meerdere aanbieders met goede reviews. Vertrouw het niet helemaal..
Kijk nog eens goed naar de afbeelding, er staat Xiaoml ipv Xiaomi. Je vermoeden dat er iets niet klopt lijkt inderdaad terecht te zijn.Perzikvrucht schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 08:32:
Iemand enig idee waarom de Xiaomi Pad 6 Pro zo goedkoop is op AliExpress (rond 120-130 euro)? En dat is ook bij meerdere aanbieders met goede reviews. Vertrouw het niet helemaal..
:strip_exif()/f/image/qebtHM3kCqXuVT9MyhajR36l.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 41% gewijzigd door 13art op 02-05-2024 09:03 ]
Voor zover ik weet bestaat er geeneens een Xiaomi Pad 6 met 16 GB aan intern geheugen en 1 TB aan opslag dus ook dat zegt eigenlijk al genoeg. Voor wat ik dan hier op Tweakers zien kan is er alleen een 6 GB met 128 GB aan opslag en dan een duurdere 8 GB met 256 GB opslag.Perzikvrucht schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 08:32:
Had laatst ook zoiets op Marktplaats waar iemand een Samsung Galaxy Tab S9 Ultra met 16 GB en 1 TB aan opslag aanbood voor 750 euro, dus de helft van de nieuwprijs. Toch gewoon eens geprobeerd en een bod van 700 euro gedaan waarmee diegene zowel instemde waarna bij mij al helemaal de bellen gingen rinkelen. Uiteraard niet ingetrapt en de dag erna was het account geblokkeerd door Marktplaats vanwege vermoedelijk fraude.
Heb de mi pad 6s pro besteld via mi.com. Was een actie i.c.m. De focus pen en een xiaomi watch 2(waar ik niets aan heb btw).
heb hem 3 april besteld, maar hij moet nog steeds verstuurd worden. Heb nu twee keer gebeld. Vorige week gaven ze van de klantenservice aan dat het afgelopen maandag of dinsdag verstuurd zou worden. Maar geen wijziging in de tracking gezien.
Vandaag maar weer eens gebeld, maar kwam weer weinig verder. Medewerker gaf aan dat hij hoopte dat het deze week verstuurd zou worden. Ik wordt een beetje ongeduldig.
Iemand toevallig ervaring of ook een tablet besteld bij de mi store?
heb hem 3 april besteld, maar hij moet nog steeds verstuurd worden. Heb nu twee keer gebeld. Vorige week gaven ze van de klantenservice aan dat het afgelopen maandag of dinsdag verstuurd zou worden. Maar geen wijziging in de tracking gezien.
Vandaag maar weer eens gebeld, maar kwam weer weinig verder. Medewerker gaf aan dat hij hoopte dat het deze week verstuurd zou worden. Ik wordt een beetje ongeduldig.
Iemand toevallig ervaring of ook een tablet besteld bij de mi store?
PVoutput 3.4 kWp Solar Frontier SF-170 + Omnik 4.0 TLII
Voor jou helaas niet relevant, maar ik heb twee weken geleden via AliExpress bij 'Xiaomi Plaza Store' een pad 6 besteld. Na 5 dagen had ik het in huis.
Iemand ervaring met de originele toetsenbord en niet-originele varianten, zoals deze:
- https://www.smartphonehoe...mi-pad-6-6-pro-zwart.html
- https://nl.aliexpress.com...76314977539173924832541_2
Ik zou een compacte bruikbaar toetsenbord + case. Het originele toetsenbord (https://www.mi.com/global/product/xiaomi-pad-6-keyboard/) ziet er goed uit, maar ik twijfel of de enkele stand hoe het scherm gepositioneerd kan worden wel voldoende is. Hoe zijn jullie ervaringen?
- https://www.smartphonehoe...mi-pad-6-6-pro-zwart.html
- https://nl.aliexpress.com...76314977539173924832541_2
Ik zou een compacte bruikbaar toetsenbord + case. Het originele toetsenbord (https://www.mi.com/global/product/xiaomi-pad-6-keyboard/) ziet er goed uit, maar ik twijfel of de enkele stand hoe het scherm gepositioneerd kan worden wel voldoende is. Hoe zijn jullie ervaringen?
Ik heb een magic keyboard in gebruik voor de Pad 6. Werkt perfect, ik heb hem in het zwart en wit, de zwarte staat te koop op MP. Werkt perfect en esthetisch mooier dan de originele toetsenbord. De hoek van het tablet is goed.