Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:15
Cheesy schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 10:50:
Daarnaast worden die codes te pas en te onpas afgegeven dus echt heel effectief zijn die niet meer.
Er zijn gewoon standaard waardes welke zo'n codes activeren. Waarbij code geel niet meer dan een lichte waarschuwing is, dus die wordt inderdaad regelmatig gegeven. Oranje en rood komen echt niet heel veel voor en over het algemeen komen er serieuze beelden langs bij een code rood. Dat het toevallig niet in het gebied is waar persoon X, Y of Z wonen wil niet zeggen dat er niets aan de hand is.

Tevens is een weercode per provincie. Het zou bijvoorbeeld in Noord Brabant code oranje of rood kunnen zijn door de verwachtingen in Bergen op Zoom, maar dan is het automatisch ook dezelfde code in Helmond terwijl dat 100km verderop is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 07:41

Amphiebietje

In de blubber

Bij een flat hiertegenover zitten ze op 12 hoog met dit weer enkel glas door dubbel glas te vervangen... 7(8)7
Is die wel correct genomen? Staan de bomen niet nog verticaal, en is het de straat + huizen die een hoek van 45 graden maken? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:30
A9 tussen Alkmaar en Uitgeest afgesloten, N244 afgesloten, ring Alkmaar vanaf de Meent afgesloten.

Gaat goed zo. Heiloo is 1 grote bende ook qua bomen.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjtienuh
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-09 19:16
Sterkte voor een ieder in de getroffen gebieden. Hier in midden limburg is het rustig. Geen regen, beetje wind

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:01
TheBrut3 schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 11:03:
[...]

Er zijn gewoon standaard waardes welke zo'n codes activeren. Waarbij code geel niet meer dan een lichte waarschuwing is, dus die wordt inderdaad regelmatig gegeven. Oranje en rood komen echt niet heel veel voor en over het algemeen komen er serieuze beelden langs bij een code rood. Dat het toevallig niet in het gebied is waar persoon X, Y of Z wonen wil niet zeggen dat er niets aan de hand is.

Tevens is een weercode per provincie. Het zou bijvoorbeeld in Noord Brabant code oranje of rood kunnen zijn door de verwachtingen in Bergen op Zoom, maar dan is het automatisch ook dezelfde code in Helmond terwijl dat 100km verderop is.
Daarom werkt het systeem per provincie ook niet. Die persoon in helmond kijkt naar buiten en ziet dat er niks aan de hand is. De volgende keer bij code oranje of rood zal hij daarom ook denken van 'het valt wel mee, ik ga gewoon'.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

basvn schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 10:46:
A9, locatie en tijdstip onbekend verder. gevonden op twitter
Helaas wordt de video die erbij zit niet embedded. :( Maar goed, A9 richting Amstelveen, tussen Kooimeerplein en Uitgeest. :) Zie ook https://www.rwsverkeersin...-rood-vanwege-storm-poly/, kopje 'Update 10:32 uur'.

[ Voor 23% gewijzigd door CH4OS op 05-07-2023 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
:-(
In Haarlem is een 51-jarige vrouw om het leven gekomen nadat een boom op haar auto was gevallen. Dat laat een woordvoerder van de politie Noord-Holland weten. In auto zat nog een persoon. Diegene is niet gewond geraakt.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 24-09 14:16

psy

Ik wil zaterdag eigenlijk naar een festival in Velsen Zuid.

Zal daar nu ook wel weggewaaid zijn aangezien het direct naast IJmuiden ligt. :X

Hier in Limburg echt totaal niets te merken trouwens.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Het valt me trouwens nog mee dat ik geen beelden zie van ondergelopen straten. Het regent best veel en lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06:57

basvn

Breezand - NHN

anandus schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 11:19:
Het valt me trouwens nog mee dat ik geen beelden zie van ondergelopen straten. Het regent best veel en lang.
Hier net onder den helder is het droog sinds uurtje of 9/half 10 dacht ik. daarvoor wel flink wat regen maar niks geks

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Waarom code rood zo laat werd afgegeven, uiteindelijk via een noodremprocedure:
Een heel team van mensen met onder anderen modellenexperts en meteorologen namen gisteravond op basis van de verwachtingen het besluit de verwachting op code geel te houden. "In de loop van de nacht komen er dan nieuwe mensen binnen en nieuwe modellen. We zagen dat het steeds erger werd. Dus rond 03.00 uur zijn we naar code oranje opgeschaald. Op dat moment was er nog steeds geen sprake van dat worstcasescenario. De modellen zaten op één lijn."
Dat veranderde rond 07.00 uur vanochtend, toen bleek dat het systeem zich rap ontwikkelde tot een zeer zware storm. "Op dat moment hadden we nog een uur voordat dat zou gebeuren. Toen hebben we besloten om code rood af te geven. Normaal zijn we daar zuinig mee, maar gezien de verwachte gevolgen is daar wel voor gekozen."

Normaliter wordt code rood pas afgekondigd na overleg met een aantal andere partijen, zoals Rijkswaterstaat. Daar was nu geen tijd voor. "Er is een noodremprocedure voor dit soort gevallen. Dit was zo'n explosief systeempje dat het niet anders kon."

Sluijter wijst erop dat het KNMI gisteravond wel heeft gewaarschuwd dat de mogelijkheid er was dat er opgeschaald zou moeten worden. "En dat bleek dus inderdaad nodig."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 06:51
Hier in de straat (Bussum) is de schade voorlopig 1 jong boompje dat uit iemands tuin is omgewaaid. Alle dakpannen en panelen liggen er nog op (afkloppen).

En zelfs dat boompje was al aan de kant geruimd voordat ik m'n jas aan had om te gaan helpen.

Edit: en voor 12u is het boompje al in stukken gezaagd en meegenomen door de gemeente. Vlotte service, mag ook wel eens gezegd worden.

[ Voor 21% gewijzigd door Malfunctions op 05-07-2023 12:24 ]

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:20
user109731 schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 11:24:
Waarom code rood zo laat werd afgegeven, uiteindelijk via een noodremprocedure:

[...]

[...]
Damned if you do, damned if you don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:19
stylezzz schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 11:09:
[...]

Daarom werkt het systeem per provincie ook niet. Die persoon in helmond kijkt naar buiten en ziet dat er niks aan de hand is. De volgende keer bij code oranje of rood zal hij daarom ook denken van 'het valt wel mee, ik ga gewoon'.....
Weeronline heeft een handiger kaartje, maar staat bij een bericht om 8:05 u. Het wordt verderop niet bijgewerkt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BM1SaOpydfEdmg-mIG-F3DwEIOA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XhxBbDLZMCI84wsjGK1xpymc.png?f=fotoalbum_large

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

KNed schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 11:01:
[...]

Waarom nu en niet gewoon binnen blijven?
Omdat ik zelf een inschatting heb gemaakt en ik vind het wel te doen. Ik zou zo weer boodschap doen als ik bv melk vergeten was. Beetje ongemak, beetje extra gevaar. Daar ga ik niet de hele dag voor in mijn huis blijven.

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
TheBrut3 schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 11:03:
[...]

Er zijn gewoon standaard waardes welke zo'n codes activeren. Waarbij code geel niet meer dan een lichte waarschuwing is, dus die wordt inderdaad regelmatig gegeven. Oranje en rood komen echt niet heel veel voor en over het algemeen komen er serieuze beelden langs bij een code rood.
Het is niet mijn mening, ik probeer me te verplaatsen in mensen die wél de weg opgaan. Het gezegde 'te pas en te onpas' is inderdaad niet juist gekozen. Ik bedoelde meer dat een code oranje (wat best vaak voorkomt) achteraf wel eens meevalt. En precies dat is natuurlijk koren op de molen van deze sceptische mensen (ja ik ken er diversen).
Dat het toevallig niet in het gebied is waar persoon X, Y of Z wonen wil niet zeggen dat er niets aan de hand is.Tevens is een weercode per provincie. Het zou bijvoorbeeld in Noord Brabant code oranje of rood kunnen zijn door de verwachtingen in Bergen op Zoom, maar dan is het automatisch ook dezelfde code in Helmond terwijl dat 100km verderop is.
Uiteraard, wat ook niet meehelpt dat code rood vanmorgen pas is afgegeven, dan zit het meeste werkverkeer al lang op de weg. Daarnaast neemt niet iedereen continue alle weercodes tot zich. En je hebt tegenwoordig grote groepen mensen die zich tegen welk beleid / uitspraak / aanbeveling van de overheid of overheid-gerelateerde instanties keren.

https://nos.nl/artikel/24...uidelijk-hoe-erg-het-werd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

MrMonkE schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 11:35:
[...]

Omdat ik zelf een inschatting heb gemaakt en ik vind het wel te doen. Ik zou zo weer boodschap doen als ik bv melk vergeten was. Beetje ongemak, beetje extra gevaar. Daar ga ik niet de hele dag voor in mijn huis blijven.
Dat laatste hoeft zowieso niet, want vanmiddag zou de storm bijna overal toch voorbij zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Nu online

mrc4nl

Procrastinatie expert

het bedrijfspand hiernaast wappert er een hoop op het dak, maar tot nu toe er niet af.

bedenk mij net dat ze in mn wijk ook dakpannen aan het leggen zijn. ben benieuwd die nog op hun plek liggen als ik terug naar huis ga

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KNed
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:42
[...]

Als je "beetje shoppen" schrijft dan interpreteer ik dat als iets wat niet perse nodig is. En de boodschap lijkt me duidelijk: ga gewoon niet de straat op als het niet hoeft...
Dan kan iedereen wel een inschatting maken maar misschien heeft die persoon die omgekomen is dat ook wel gedaan voor "een beetje shoppen". En ook als het minder erg afloopt: waarom risico lopen? Waarom de hulpdiensten mogelijk werk bezorgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:43
pfftt. zie hier zojuist nog een busje met aanhanger (vol met zo'n daksteiger om zonnepanelen te leggen) de wijk in rijden. hoop voor ze dat ze gewoon daar wonen in plaats van het dak op moeten/willen.. 8)7
overigens windkracht 7 gebied. (Friesland)

[ Voor 14% gewijzigd door nachtnet op 05-07-2023 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

KNed schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 11:40:
En ook als het minder erg afloopt: waarom risico lopen? Waarom de hulpdiensten mogelijk werk bezorgen?
Met dit soort redenaties kom je natuurlijk nooit meer het huis uit. Want stel je voor. Boodschappen kun je ook laten bezorgen immers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 30-09 16:17
CH4OS schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 11:42:
[...]
Met dit soort redenaties kom je natuurlijk nooit meer het huis uit. Want stel je voor. Boodschappen kun je ook laten bezorgen immers.
Nee, want de bezorger zit ook nog thuis. Of mag die wel de straat op?

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-09 11:15

killercow

eth0

KNed schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 11:40:
[...]

Als je "beetje shoppen" schrijft dan interpreteer ik dat als iets wat niet perse nodig is. En de boodschap lijkt me duidelijk: ga gewoon niet de straat op als het niet hoeft...
Dan kan iedereen wel een inschatting maken maar misschien heeft die persoon die omgekomen is dat ook wel gedaan voor "een beetje shoppen". En ook als het minder erg afloopt: waarom risico lopen? Waarom de hulpdiensten mogelijk werk bezorgen?
Lekker eigenwijs, en met wat pech onder een boom. We zien het elk jaar weer dat er eigenwijze mensen het wel beter weten en gewond raken. Heck kijk naar iedereen op de a9. hoeveel schade aan auto's had daar voorkomen kunnen worden als men gewoon eventjes de storm had afgewacht ipv 'ik kan het zelf wel inschatten' toch de weg op was gegaan?
Zoals op de kaartjes te zien is, is windkracht 4 her en der nog geen 50km verwijderd van windkracht 8. Dat valt wel mee kan dus net zo goed ineens omslaan.

openkat.nl al gezien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KNed
[...]
Jahoor, vanmiddag is de storm alweer over, gewoon je ding een paar uurtjes uitstellen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dracula
  • Laatst online: 21:45
[...]

Tsja weet niet waar je woont maar als je in een van de code rood provincies woont vind ik het toch wel een beetje behoorlijk eigenwijs. Kan me niet voorstellen dat wat shoppen zo belangrijk is dat jet echt niet even kon wachten.

Tuurlijk kan je zelf denken valt mee maar de wind denkt er soms toch anders over en dan ligt er ineens een boom op je hoofd en worden de hulpdiensten onnodig belast door alle “ach we gaan gewoon waarom naar adviezen luisteren” mensen in dit landje.
[...]
Ja want voor die bezorgers geld code rood niet :X |:( 8)7

[ Voor 16% gewijzigd door Dracula op 05-07-2023 11:52 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-03 20:31
MrMonkE schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 09:35:
Net 2e open deur in trap bericht gekregen. BEEEP BEEEEEEEP BEEEEEEEEEEEEEEP
Wat een nanny state. Ik heb dat voor atoombommen, overstromingen, vermiste kinderen en andere uitzonderlijke zaken. Niet voor het weer of dat het druk is op Koninginnedag.
Ook wel weer een typisch Nederlandse reactie. Maar wel klagen als er een boom op je auto valt en de overheid heeft vooraf niet gewaarschuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

LordSinclair schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 11:43:
Volgens mij is er geen verbod om de straat op te gaan? Het wordt alleen afgeraden om de straat op te gaan. Dus wanneer de bezorger de straat op gaat, moet de bezorger lekker zelf weten natuurlijk.

Al snap ik ook wel dat een bezorger (zij het van boodschappen of pakketjes bijvoorbeeld) ook het risico niet neemt, maar het gaat om de uitspraak dat iemand beter niet de straat op kan gaan omdat je mogelijk de nooddiensten werk bezorgt... Dat geldt natuurlijk niet alleen met dit zware weer, maar altijd.

[ Voor 5% gewijzigd door CH4OS op 05-07-2023 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
CH4OS schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 11:49:
[...]
Volgens mij is er geen verbod om de straat op te gaan? Het wordt alleen afgeraden om de straat op te gaan. Dus wanneer de bezorger de straat op gaat, moet de bezorger lekker zelf weten natuurlijk.

Al snap ik ook wel dat een bezorger (zij het van boodschappen of pakketjes bijvoorbeeld) ook het risico niet neemt, maar het gaat om de uitspraak dat iemand beter niet de straat op kan gaan omdat je mogelijk de nooddiensten werk bezorgt...
Ja alleen helaas is het meestal niet aan de bezorger maar aan de baas die lekker warm in zijn of haar (thuis)kantoor aan de koffie zit.

En ja nooddiensten onnodig werk bezorgen als het niet nodig is is wel degelijk iets om rekening mee te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Dracula schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 11:48:
Ja want voor die bezorgers geld code rood niet :X |:( 8)7
Ja, want de nooddiensten worden alleen tijdens zware weersomstandigheden van werk voorzien? 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KNed
CH4OS schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 11:49:
[...]
maar het gaat om de uitspraak dat iemand beter niet de straat op kan gaan omdat je mogelijk de nooddiensten werk bezorgt... Dat geldt natuurlijk niet alleen met dit zware weer, maar altijd.
Natuurlijk blijf je niet altijd binnen. Maar het lijkt me logisch dat met deze omstandigheden de hulpdiensten hun handen al vol hebben dat dat je daar rekening mee houd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06:57

basvn

Breezand - NHN

Begint hier net onder den helder nu opeens flink te komen. eerste kleine boompjes bij de sloot gaan al om

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dracula
CH4OS schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 11:51:
[...]
Ja, want de nooddiensten worden alleen tijdens zware weersomstandigheden van werk voorzien? 8)7
Nee natuurlijk niet maar als het advies is blijf binnen om overbelasting te voorkomen dan wel voor je eigen veiligheid. Mensen kunnen toch het wel opbrengen om laar uurtjes binnen te blijven?

Die mensen van de brandweer, ambulance en politie gaan ook liever niet met dit weer de weg op omdat Henk en Ingrid dachten ach ik kan wel een pakje melk halen want ach de overheid heb ik toch lak aan.

Sociaal zijn en beetje meedenken is soms ver te zoeken in dit land helaas.

Note: Dit is niet expliciet gezegd over de tweaker in de quote maar meer over de instelling van mensen in het algemeen.

[ Voor 14% gewijzigd door Dracula op 05-07-2023 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

KNed schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 11:52:
Natuurlijk blijf je niet altijd binnen. Maar het lijkt me logisch dat met deze omstandigheden de hulpdiensten hun handen al vol hebben dat dat je daar rekening mee houd...
Nogmaals, het gaat er om dat er wordt gezegd 'om nooddiensten niet onnodig werk te bezorgen'. Dat geldt, mag ik hopen althans, niet alleen tijdens noodweer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Dracula schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 11:54:
Nee natuurlijk niet maar als het advies is blijf binnen om overbelasting te voorkomen dan wel voor je eigen veiligheid. Mensen kunnen toch het wel opbrengen om laar uurtjes binnen te blijven?
Dat mag ik hopen van wel ja. Maar dat is niet hetgeen waarop ik initieel reageerde.
Die mensen van de brandweer, ambulance en politie gaan ook liever niet met dit weer de weg op omdat Henk en Ingrid dachten ach ik kan wel een pakje melk halen want ach de overheid heb ik toch lak aan.
Maar daar heb ik het toch helemaal niet over? :? Ik heb geen zin om als bandje te blijven herhalen wat ik zeg.

[ Voor 7% gewijzigd door CH4OS op 05-07-2023 11:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dracula
CH4OS schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 11:55:
[...]
Dat mag ik hopen van wel ja. Maar dat is niet hetgeen waarop ik initieel reageerde.

[...]
Maar daar heb ik het toch helemaal niet over? :? Ik heb geen zin om als bandje te blijven herhalen wat ik zeg.
Misschien moet je gaan lunchen je hapt zo lekker op opmerkingen ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

CH4OS schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 11:55:
[...]

[...]
Deze chaos is een storm in een glas water. :+

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
LordSinclair schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 11:43:
[...]

Tuurlijk wel. Code rood is ook maar een advies. Daarom gaat iedereen ook 'gewoon' de straat op.... Het zou helpen als code rood een verplichting tot thuisblijven indien niet noodzakelijk is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Dracula schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 11:58:
Misschien moet je gaan lunchen je hapt zo lekker op opmerkingen ;)
De Snickers zijn op hier. :(

Sorry, kon het niet laten... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

CH4OS schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 11:59:
[...]

Zo weinig voorraad dat je nu met Co de Rood boodschappen moet gaan doen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

Frame164 schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 11:48:
[...]

Ook wel weer een typisch Nederlandse reactie. Maar wel klagen als er een boom op je auto valt en de overheid heeft vooraf niet gewaarschuwd.
Nee.
Zo iemand ben ik niet.

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
CH4OS schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 11:59:
[...]

Nou ja misschien waait het straks wat minder en kan je veilig naar buiten. 😏

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• psy
  • Laatst online: 24-09 14:16

psy

Persoonlijk vind ik dat dat hele code gedoe dit keer wel correct is gegaan. Heel lang oranje, en toen het niet anders kon en duidelijk werd, over naar code rood. Bij oranje weet je dat je toch even goed moet opletten, bij rood zou ik in die omgeving als het kon de deur niet meer uitgaan. En het lijkt erop dat die code rood dit keer wel terecht was. Prima dus.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
In Amsterdam lijkt het ergste nu wel voorbij qua storm. Tenminste, hier op 10 hoog in Amsterdam kraakt de boel wat minder.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
Betreft het op straat gaan met code rood.. Ik ben ook wel beetje sceptisch over die codes. Er wordt heel snel gestrooid met die codes waardoor de kracht in mijn optiek minder is.

Hier in 't Westland waait het een beetje, maar heb het afgelopen winter wel heftiger meegemaakt. Vanochtend onderweg naar werk ook niks gezien van schade. Nu is dat blijkbaar op de A9 en in Haarlem heftiger, maar de code oranje hier lokaal sloeg in mijn optiek nergens op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 29-09 23:34

Major_ton

Shoot!

Hier in Velserbroek (tegen Haarlem aan) is de wind duidelijk gaan liggen. Helaas in Haarlem toch een vrouw van 51 overleden in haar auto door een gevallen boom. Storm is altijd een risico, maar nu helemaal nu de bomen vol in blad zitten en dus veel meer wind vangen dan in de herfst/winter. Dat blijkt ook wel hoeveel bomen er omgewaaid zijn hier in de regio, echt niet normaal. Naar buiten gaan was gewoon een vorm van roulette, maar gelukkig zijn er hier op het forum nog helden die gewoon naar buiten gaan voor een pak melk kennelijk...

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
Major_ton schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 12:23:
Hier in Velserbroek (tegen Haarlem aan) is de wind duidelijk gaan liggen. Helaas in Haarlem toch een vrouw van 51 overleden in haar auto door een gevallen boom. Storm is altijd een risico, maar nu helemaal nu de bomen vol in blad zitten en dus veel meer wind vangen dan in de herfst/winter. Dat blijkt ook wel hoeveel bomen er omgewaaid zijn hier in de regio, echt niet normaal. Naar buiten gaan was gewoon een vorm van roulette, maar gelukkig zijn er hier op het forum nog helden die gewoon naar buiten gaan voor een pak melk kennelijk...
Lekker rustig met verkeer op de weg, kleine kans op een aanrijding dus veel veiliger dan normaal... :+

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Dracula schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 12:01:
Nou ja misschien waait het straks wat minder en kan je veilig naar buiten. 😏
Ik zit gelukkig op kantoor. :) Had ook niet zo heel veel last van het noodweer, er was wel regen. Maar goed, ik zit in code geel gebied. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ronald.42 schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 12:24:
Lekker rustig met verkeer op de weg, kleine kans op een aanrijding dus veel veiliger dan normaal... :+
Soms reden mensen dan wel weer heel langzaam < 70km/u. ;) Dit waren Duitsers op de A1 met hun camper.

(Let wel, ik praat over code geel gebied!)

[ Voor 6% gewijzigd door CH4OS op 05-07-2023 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Het KNMI geeft de codes uit en worden ververst, dit is nu de laatste van 10:52

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oBKhkqVFIfbf8LfBNQwKIu-hej0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Du3194VKuypR58WbOtgpryIw.png?f=fotoalbum_large

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-09 08:13
Code rood is beëindigd volgens het KNMI.

[ Voor 37% gewijzigd door Possible op 05-07-2023 12:29 ]

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Niet online
CH4OS schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 12:25:
[...]

Soms reden mensen dan wel weer heel langzaam < 70km/u. ;)

(Let wel, ik praat over code geel gebied!)
Ik moest naar huis omdat de scholen dicht gingen en ik dus ze moest gaan ophalen.
Op de A7 plankgas tegen de wind in harder als 110 wou de Picanto niet _O-
Net nog even met ze buiten geweest lekker tegen de wind hangen leuk man.

Beter dan de couveuse opvoeding verplicht binnen blijven..
Net alsof het nog nooit eerder hard gewaaid heeft 8)7

Nah jah heb ik mooi op tijd weekend in ieder geval.

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Noorden van het land nu op oranje in het plaatje.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
pingkiller schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 12:29:
[...]

Noorden van het land nu op oranje in het plaatje.
Yep.. Woon zelf in Leeuwarden dus erg benieuwd. Tussen 14:00 - 16:00 zou het zwaartepunt moeten liggen.

Kan zon storm in kracht afnemen als het al een tijdje ''bezig'' is ofzo?

[ Voor 12% gewijzigd door Possible op 05-07-2023 12:31 ]

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Possible schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 12:30:

Kan zon storm in kracht afnemen als het al een tijdje ''bezig'' is ofzo?
Ik mag hopen van wel, anders zouden ze nooit stoppen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
Amphiebietje schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 12:34:
[...]

Ja logisch, maar ben meer benieuwd hoe dit in zn werking gaat.. Naar mate hij steeds meer over land gaat ? etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik denk dat een tijdelijke afname bedoelt wordt, die later weer sterker wordt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:06
[...]

Tenzij je op Jupiter woont :+

Wikipedia: Great Red Spot

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Thy...
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07:50
Ronald.42 schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 12:29:
[...]

Ik moest naar huis omdat de scholen dicht gingen en ik dus ze moest gaan ophalen.
Op de A7 plankgas tegen de wind in harder als 110 wou de Picanto niet _O-
Net nog even met ze buiten geweest lekker tegen de wind hangen leuk man.

Beter dan de couveuse opvoeding verplicht binnen blijven..
Net alsof het nog nooit eerder hard gewaaid heeft 8)7

Nah jah heb ik mooi op tijd weekend in ieder geval.
Wacht even. Dus vanwege code rood ging de school dicht? Dus in plaats van dat de.kinderen veilig in school waren moesten ze nu de straat op en moesten de ouders allerlei capriolen uithalen om ze op te halen? Dan hebben ze het bij die school echt niet begrepen.

Hier kregen we melding dat gezien de code rood in onze regio s middags voorbij is de school om de normale tijd uit is. Maar mochten er ouders zijn die hun kind pas later kunnen ophalen omdat ze in een code rood gebied zitten en de weg dus niet op kunnen regelen ze noodopvang. Vind ik een stuk logischer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
Possible schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 12:35:
[...]

Ja logisch, maar ben meer benieuwd hoe dit in zn werking gaat.. Naar mate hij steeds meer over land gaat ? etc...
Even heel simplistisch uitgelegd:
Wind is het gevolg van drukverschillen in de atmosfeer. Door het verplaatsen van lucht (wind, storm) worden de drukverschillen opgeheven en houdt de storm op.

Op Youtube zijn er vast wel filmpjes te vinden die dit veel beter kunnen uitleggen.
Youtube is zo veel meer dan Enzo Knol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Niet online
Thy... schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 12:37:
[...]

Wacht even. Dus vanwege code rood ging de school dicht? Dus in plaats van dat de.kinderen veilig in school waren moesten ze nu de straat op en moesten de ouders allerlei capriolen uithalen om ze op te halen? Dan hebben ze het bij die school echt niet begrepen.

Hier kregen we melding dat gezien de code rood in onze regio s middags voorbij is de school om de normale tijd uit is. Maar mochten er ouders zijn die hun kind pas later kunnen ophalen omdat ze in een code rood gebied zitten en de weg dus niet op kunnen regelen ze noodopvang. Vind ik een stuk logischer.
Ik heb me er ook over verbaasd maar goed.
Ik mocht om half tien van mijn werk richting school om ze op te halen.
Normaal moeten ze tot 14 en nu schijnt de zon en is het een stuk rustiger.

In ieder geval even buiten van de storm genoten met de jeugd was voor hun leuker dan binnen zitten op school denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemesis2212
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-12-2024
[...]

Je hebt google en youtube, daar kan je alle antwoorden vinden. Ik denk niet dat er hier veel storm experts zitten die je dat gaan uitleggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-08 19:35
stylezzz schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 11:58:
[...]

Tuurlijk wel. Code rood is ook maar een advies. Daarom gaat iedereen ook 'gewoon' de straat op.... Het zou helpen als code rood een verplichting tot thuisblijven indien niet noodzakelijk is.
Zo makkelijk is dat niet, er liggen genoeg fabrieken in dat gebied die niet zomaar even de produktie op ''uit'' kunnen zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Toch enkele tientallen bomen omgevallen of afgeknapt hier in alkmaar
https://alkmaarcentraal.n...eeld-stormschade-in-regio

Mijn collega had een grote tak op zijn auto. Deuk in de motorkap en kapot licht.

En op de moestuinvereniging is een kas ingestort. Was overigens best wel een gammel ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-08 19:35
stylezzz schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 11:58:
[...]

Zo makkelijk is dat niet, er liggen genoeg fabrieken in dat gebied die niet zomaar even de produktie op ''uit''
kunnen/willen zetten

Hier op tweakers zal 99% thuis kunnen blijven idd, maar dit is dan ook geen afspiegeling van de samenleving natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeEs
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 29-09 05:26
[...]

De kids die in de school waren, moesten (uiteraard) binnen blijven op school tot het weer rustiger was.
Althans, dat was te lezen op het nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Mr. Detonator schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 12:58:
[...]

Zo makkelijk is dat niet, er liggen genoeg fabrieken in dat gebied die niet zomaar even de produktie op ''uit'' kunnen zetten
Dan moeten we ook niet zeuren dat er toch onverhoopt mensen overlijden door een noodlottig (storm)ongeval. Zolang het economisch belang prevaleert zul je dit houden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-09 08:47
Veilig op school is ook maar betrekkelijk, dit is de school van m'n dochter

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZSazgmySfQX6gublhwoo1dAhM8Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G7ReP4YvzFNOK3A3hsUhfOed.jpg?f=fotoalbum_large

Onderweg een stuk of 8 omgewaaide of geknakte bomen tegengekomen op ongeveer 10 minuten fiesten. Kreeg zelf nog bijna een tak op m'n hoofd en een boom lag op ongeveer een meter van onze auto.

Was wel heftig hier in Haarlem... Gelukkig iedereen nog heel en geen blijvende schade.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-09 19:19

Dido

heforshe

Hier (tussen Den Haag en Rotterdam) is de schade beperkt gebleven tot een verongelijkte pup die het weer dusdanig eng vond dat ze haar plas langer kon ophouden dan anders, en een zeer verongelijkte hond die rond 9:30 ongeveer op schoot kwam om te vertellen dat het nu toch echt wel zacht genoeg regende om te gaan toiletteren. Na een korte wandeling hield het direct weer op met zachtjes regenen (onze hond heeft een goed gevoel voor timing) maar wilde meneer toch echt. echt, echt nog even de tuin in om uit te buiken van zijn ontbijt. Het duurde wel 15 seconden voordat de pissende regen door zijn vacht op zijn huid doordrong, en vervolgens nog 3 seconden voordat het tot zijn hersens doordrong dat buiten zijn geen fijn idee was :+ Ik heb hem nog nooit zo gewillig weer naar binnen zien komen :D

Alles lijkt hier in de buurt gelukkig nog overeind te staan, en de tuin is dankbaar voor het water. "Gelukkig" wordt het van het weekend weer "gewoon" 32 graden :X

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Possible schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 12:30:
Yep.. Woon zelf in Leeuwarden dus erg benieuwd. Tussen 14:00 - 16:00 zou het zwaartepunt moeten liggen.
Leeuwarden heeft de komende 2 uur het zwaartepunt.
De A7 richting Groningen is inmiddels afgesloten lees ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
[...]

ja: op zee zijn er maar weinig structuren aanwezig die de wind af (kunnen) remmen.
Op land heb je bomen, huizen, etc. die op hun beurt allemaal een beetje kracht van de wind af snoepen en zo de storm minutieus afremmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Inmiddels in het zuiden weer alles groen, in het noorden oranje.
Afbeeldingslocatie: https://cdn.knmi.nl/knmi/map/current/weather/warning/waarschuwing_land_0_new.gif?6f080e988f0be4cce9e41450cf04ca44

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-09 09:48

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PIJCemZ8Ayv1lbYAVQe4lh2LEHE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/HbZcrsoUIGUV0liP9a2gPje0.png?f=user_large

Het was wel een mooie Debian krul op de kaart in ieder geval!

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:43
Hier in Friesland is inmiddels de horizontale regen weer gearriveerd. Dat oog van de storm was wel even lekker rustig..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Mx. Alba schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 13:29:
[Afbeelding]

Het was wel een mooie Debian krul op de kaart in ieder geval!
deed me aan 'Fibonacci' denken :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-09 16:48
[...]

Dat is nou precies de definitie van een school voor mij: je leert er zinloze dingen (of zinvolle dingen die je zelf of van elkaar handiger en sneller had geleerd ). En weet je het beter dan de leraar met elkaar dan volgt natuurlijk ook nog een straf voor het op de teentjes trappen van meneer/mevrouw.

En dan houden ze je ook nog eens niet meer van de straat tegenwoordig....

;)

[ Voor 11% gewijzigd door ucsdcom op 05-07-2023 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XFlame
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 21:38
Hier in Huizen ook flink wat bomen omgegaan. Dwars als ik ben, toch even het lokale park in gegaan tijdens de storm. Daar was het looppad onbegaanbaar wegens de hoeveelheid afgebroken takken en bomen. Achteraf gezien niet zo veilig. Maar wel gaaf.

Toch altijd een dubbel gevoel. Stormen zijn ontzettend tof, maar ook nu weer persoonlijk leed. Deze keer minimaal 2 doden en 2 zwaargewonden te betreuren. Tragisch.

Picnic was overigens gewoon aan het bezorgen, wtf.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RoamingZombie
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 30-09 13:44

RoamingZombie

Watching the sheeple...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o3eieGdyfvMV3vEmrkVF1ex2n_I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kXj67KLTltKLpicDku7G2rzl.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-EpxxvOrCv_Th68IEvcQSrRd1BY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gnHJ7cosy3VbZN8IUkEefVIZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5Y6PgdOt3-k33tuugSifR-kQM-4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uMsZmNkrje6QqJiC2lSBeQqs.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/90ebMJGgKWMTlXAcL1yEfbuddLM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jzOIXWNA5kCjJiFvxzHMlKAY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sL1OQivneLbx0ADuFiUSOca333E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S0stWt0XPm6Ayxox4ahK8rag.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gwn_ekqrTF-CzFjxGgxmNSakzLI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/URFeSvP1m1adSqF3ac62OsUw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZrKe93DODCyYcPf3bsAe6EFMzB4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ExDwDqw8EZxPoMu2lDOnpiEK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yCucO0B9_W2tV9GC8PmDme_iEC0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CtwwjMWt82xjOKFQ3utD77Vf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZC8fjkhzTFQbTHd7k6wqTouQ9co=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vq75GliYnBCi3WOd9c8Rtj36.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QKqUND9dYv2UWn6zrW7kS1UkuvM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iBwLgRASokQkivZ6kwdYdnhg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MZM1vzS-94DL0w5ZMcCYWcwit_w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ieoVR7nEpEOlSe8xqdsCuBfs.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_6D2Q-TiIFNQ4ww1_g_6sKuo1aw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wGQOirBAGA30OIaE8czyvZHb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KF0hgCpXWMW9nT9YYi4SZIumXfI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7ixWGYumXpatdens38fA4eCP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cf3Wz_nLbB599bJkis3mLxeU3pM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WxyzUN9AkzlYbaUIo7A2b2zU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tAK2Y7ubLRWz9dLv-48AILu2dNE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5SeQE0OrcHJYkdedpCIW1meu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-MNuwlLW26kwT5aPoeUmkSB3a78=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Thz8pxFb3RHp5Krr3CA11NIM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sHGKYeZoN5mV6GZv1qQ0pvwnrgg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i0sfp7gFXT7n2ogSuSJ4FwVn.jpg?f=fotoalbum_large

En dit is nog maar een fractie van wat ik heb gezien in Alkmaar. Oh, en onder een van die bomen zit het ziggo kastje waar op ik ben aangesloten... :'(

Ninety percent of everything is crap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
XFlame schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 15:54:
Picnic was overigens gewoon aan het bezorgen, wtf.
Hier ook. Je zou denken dat die smalle hoge karretjes een makkelijke prooi zouden zijn voor de wind?

Schoolplein van school van mijn kinderen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O8nAI254GEC_UoexOsh1-RxRxQo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kiZkGnylrwXEjSxa8YFheCLL.jpg?f=fotoalbum_large

Hier schijnt de zon nu 8)7

[ Voor 47% gewijzigd door anandus op 05-07-2023 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:10

ralpje

Deugpopje

Ik zit voor werk een paar dagen in Assen en daar is weinig te beleven, maar thuis in Heemskerk is het aardig chaos. Hele dorp vol omgewaaide bomen, rondvliegende dakpannen en andere ellende. Thuis is de schade beperkt gebleven tot een partytent in de tuin die niet goed vaststond en waar de stokken als luciferhoutjes afbraken (aldus vrouwlief), dus dat scheelt. Maar de beelden van de A9 bij Uitgeest zijn ca. 2 km hemelsbreed bij ons vandaan, 5km de andere kant op ligt IJmuiden waar vandaag de zwaarste windstoot uit de geschiedenis werd gemeten. We hebben precies in het centrum gezeten, vermoed ik.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Nu online

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

ralpje schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 16:39:
Ik zit voor werk een paar dagen in Assen en daar is weinig te beleven, maar thuis in Heemskerk is het aardig chaos. Hele dorp vol omgewaaide bomen, rondvliegende dakpannen en andere ellende. Thuis is de schade beperkt gebleven tot een partytent in de tuin die niet goed vaststond en waar de stokken als luciferhoutjes afbraken (aldus vrouwlief), dus dat scheelt. Maar de beelden van de A9 bij Uitgeest zijn ca. 2 km hemelsbreed bij ons vandaan, 5km de andere kant op ligt IJmuiden waar vandaag de zwaarste windstoot uit de geschiedenis werd gemeten. We hebben precies in het centrum gezeten, vermoed ik.
Ja, het waaide een beetje en het regende een beetje, idem in Groningen. Als dat al code oranje is...

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-09 11:01
Dwarlorf schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 16:44:
[...]

Ja, het waaide een beetje en het regende een beetje, idem in Groningen. Als dat al code oranje is...
Lekker selectief, ook in Groningen prima wat bomen omgewaaid, takken overal en nergens, ergens nog een gevel losgekomen. Genoeg te beleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Nu online

Dwarlorf

Verona27 schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 16:47:
[...]

Lekker selectief, ook in Groningen prima wat bomen omgewaaid, takken overal en nergens, ergens nog een gevel losgekomen. Genoeg te beleven.
Oh vast, maar de bussen reden ook gewoon nog. Ik weet niet, het komt op mij nogal paniekerig over wmbt onze regio.

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Dwarlorf schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 16:44:
[...]

Het is redelijk nauw gedefinieerd wanneer het een bepaalde code is.

"Er is grote kans op gevaarlijk of extreem weer waarbij de impact groot is en er kans is op schade, letsel of veel overlast. Dit kan plaatselijk zijn." (Edit: Let ook op die laatste zin)

Code oranje is bij windstoten ≥ 100 km per uur en/of ≥ 75 mm regen in 24 uur
Het wordt alleen afgegeven als de gebiedsgrootte waar het gevaarlijk weer zich aandient groter is dan 50 bij 50 kilometer en de kans op extreem weer 60 procent of meer is.

https://www.knmi.nl/kenni...itleg/knmi-waarschuwingen

[ Voor 6% gewijzigd door anandus op 05-07-2023 16:52 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Verona27
Dwarlorf schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 16:50:
[...]

Oh vast, maar de bussen reden ook gewoon nog. Ik weet niet, het komt op mij nogal paniekerig over wmbt onze regio.
"ik heb het niet gezien, en de bussen reden nog, dus er was niet zoveel aan de hand"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Nu online

Dwarlorf

Verona27 schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 16:52:
[...]

"ik heb het niet gezien, en de bussen reden nog, dus er was niet zoveel aan de hand"
Lekker flauw dit, ik zeg niet dat er niet zoveel aan de hand is. Ik heb het nl wél gezien van Drenthe naar Groningen. Ik vraag/vroeg mij af of het code oranje waard is.

Gelukkig kan Anandus wel een fatsoenlijke reactie geven.

[ Voor 6% gewijzigd door Dwarlorf op 05-07-2023 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:33
BootVluchteling schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 12:19:
Betreft het op straat gaan met code rood.. Ik ben ook wel beetje sceptisch over die codes. Er wordt heel snel gestrooid met die codes waardoor de kracht in mijn optiek minder is.

Hier in 't Westland waait het een beetje, maar heb het afgelopen winter wel heftiger meegemaakt. Vanochtend onderweg naar werk ook niks gezien van schade. Nu is dat blijkbaar op de A9 en in Haarlem heftiger, maar de code oranje hier lokaal sloeg in mijn optiek nergens op.
Ik reed vanmorgen naar het werk, langs een provinciale weg op mijn route staan een heleboel bomen.
Je wilt niet weten hoeveel bladeren en takken daaraf kwamen, er stond nog file ook en er kwamen diverse takken van 2 meter voorbij schieten dus het was echt wel linke soep.

https://www.google.nl/map...!7i16384!8i8192?entry=ttu

Zeker omdat ze allemaal nog vol in het blad zitten omdat het zomer is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
BootVluchteling schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 12:19:
Code rood is ongeveer eenmaal per jaar 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
Dwarlorf schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 16:53:
[...]

Lekker flauw dit, ik zeg niet dat er niet zoveel aan de hand is. Ik heb het nl wél gezien van Drenthe naar Groningen. Ik vraag/vroeg mij af of het code oranje waard is.

Gelukkig kan Anandus wel een fatsoenlijke reactie geven.
Dat was toch zeker de strekking van je eerste opmerking, de inhoud van de codes had je natuurlijk ook zelf op kunnen zoeken. Ik stelde gewoon dat het wel meer is dan "het waaide een beetje en het regende een beetje".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Nu online

Dwarlorf

Verona27 schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 16:58:
[...]

Dat was toch zeker de strekking van je eerste opmerking, de inhoud van de codes had je natuurlijk ook zelf op kunnen zoeken. Ik stelde gewoon dat het wel meer is dan "het waaide een beetje en het regende een beetje".
Nou, niet wat ik heb meegemaakt. Dat was namelijk letterlijk dát. Ook al had ik de codes wel opgezocht doet dat niks af aan mijn eigen waarneming.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoamingZombie

RoamingZombie

Watching the sheeple...

Dwarlorf schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 17:05:
[...]

Nou, niet wat ik heb meegemaakt. Dat was namelijk letterlijk dát. Ook al had ik de codes wel opgezocht doet dat niks af aan mijn eigen waarneming.
En sinds wanneer zijn waarschuwingen of weersverwachtingen alleen voor jouw 100 km2? Dat is echt zo'n simpele instelling dat ik er niet bij kan dat je er echt zo over denkt. Als dat zo is mag je terug naar school.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Nu online

Dwarlorf

RoamingZombie schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 17:07:
[...]

En sinds wanneer zijn waarschuwingen of weersverwachtingen alleen voor jouw 100 km2? Dat is echt zo'n simpele instelling dat ik er niet bij kan dat je er echt zo over denkt. Als dat zo is mag je terug naar school.
Wat heb ik aan de weersverwachting van Limburg? Ga zelf terug naar school.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Laatst online: 30-09 13:22

Barrycade

Through the...

ralpje schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 16:39:
Weet niet of je een echte Heemschkerker bent of een Broekpolder bewoner: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CGyi4bYzlIpzLHjgyE9SMFN1V-E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KzsBImxIZGIvBfm0OM90MmVa.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is Broekpolder waar de gevel van de sporthal gewaaid is. Ik hing ook in het heetst van de strijd met mijn vrouw aan de schutting want de wind had cm dikke schroef uit de muur getrokken.

Maat van me kreeg 6 zonnepalenen in zijn achtertuin van de buren 2 huizen verder op.

Brandweer heeft ondertussen wel alle omgewaaide bomen in stukjes gehakt die hier op het fietspad lagen.

Dus er is bijna niets meer van de storm te merken de zon is er ook weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Laatst online: 22:10

ralpje

Deugpopje

Barrycade schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 17:10:
[...]

Weet niet of je een echte Heemschkerker bent of een Broekpolder bewoner: [Afbeelding]

Dit is Broekpolder waar de gevel van de sporthal gewaaid is. Ik hing ook in het heetst van de strijd met mijn vrouw aan de schutting want de wind had cm dikke schroef uit de muur getrokken.

Maat van me kreeg 6 zonnepalenen in zijn achtertuin van de buren 2 huizen verder op.

Brandweer heeft ondertussen wel alle omgewaaide bomen in stukjes gehakt die hier op het fietspad lagen.

Dus er is bijna niets meer van de storm te merken de zon is er ook weer.
Breedweer, dus ik ben wel een echte ;) Kreeg deze ook al doorgestuurd inderdaad.
De gemeente meldt inmiddels via social media dat ze druk bezig zijn om shit op te ruimen, maar dat er nog veel loshangende takken en niet stabiele bomen zijn, net zoals versperde fietspaden door afgewaaid spul en dat ze dat niet allemaal voor vanavond nog opgeruimd krijgen dus dat iedereen vooral voorzichtig moet doen.

Duh. :+

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JukeboxBill
Schade aan gebouwen is ook wel het gevolg van slecht bouwen, zoals hierboven de ankerloze spouwmuur. Die prikkers om de isolatie vast te houden kan je geen ankers noemen.

Hier in Oldambt zou het ook code oranje zijn, maar het is niet zo dramatisch geweest als werd aangekondigd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Heel Nederland is weer code groen inmiddels

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +7 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cGh8hK02yKaFv9WjAdqQ1dbG64k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0Or5yiozDDcGWX4aOsVH8gaH.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Niet online
RoamingZombie schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 16:31:
En dit is nog maar een fractie van wat ik heb gezien in Alkmaar. Oh, en onder een van die bomen zit het ziggo kastje waar op ik ben aangesloten... :'(
In de anderhalve kilometer van mijn woning in Alkmaar-West naar de moestuin (bij de IJsbaan), zeker 15 omgevallen bomen geteld en tientallen bomen met grote takken afgevallen of deels afgescheurd :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoamingZombie

RoamingZombie

Watching the sheeple...

Skyaero schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 18:53:
[...]

In de anderhalve kilometer van mijn woning in Alkmaar-West naar de moestuin (bij de IJsbaan), zeker 15 omgevallen bomen geteld en tientallen bomen met grote takken afgevallen of deels afgescheurd :|
Kan je nagaan. Die kant ben ik nog niet eens op geweest. Vraag me ook af of die moestuinhuisjes nog overeind staan.

Dit is voor mijn 40 levensjaren iig een record.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De zomer en de opwarming van watermassa's in het noordelijke halfrond is nog maar pas begonnen en is nu al veel extremer dan ooit te voren: Verwijderd in "Klimaat: wetenschap en achtergronden"

Na de attributiestudie zullen we een beter zicht hebben in welke mate beide met elkaar te maken hebben, maar gevoelsmatig denk ik dat het verband groot is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rZlsmZSRsmdeTvjqYdNUWQ6-7vg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/AAQacfEobiKkLg3qcF7PAthC.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2023 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Niet online
RoamingZombie schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 19:07:
[...]
Kan je nagaan. Die kant ben ik nog niet eens op geweest. Vraag me ook af of die moestuinhuisjes nog overeind staan.
Schade wordt nog opgemaakt. 1 kas ingestort. De meeste kassen en tuinhuisjes hebben al de nodige winterstormen doorstaan
Pagina: 1 2 Laatste