Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06:33
Momenteel raast de zware zomerstorm Poly over het land. Met name het kustgebied zal geraakt worden. Er is code rood afgegeven in diverse gebieden.

Afbeeldingslocatie: https://cdn.knmi.nl/knmi/map/current/weather/warning/waarschuwing_land_0_new.gif?db6a1748e4057e21c1a23730a04f2d63

Zojuist verschijnt in diverse liveblogs dat Poly de zwaarste zomerstorm is ooit gemeten in Nederland.

Vanaf en naar Schiphol nauwelijks nog vluchten, ook bij de NS en op de wegen veel hinder. RWS geeft het advies om in de code rood gebieden niet de weg op te gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zeeg
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-09 09:42
TheBrut3 schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 09:15:

Zojuist verschijnt in diverse liveblogs dat Poly de zwaarste storm is ooit gemeten in Nederland.
"Tussen 8:00 en 9:00 uur is in IJmuiden een uurgemiddelde windkracht 11 gemeten. Daarmee is het de eerste zeer zware zomerstorm ooit gemeten. De zwaarste windstoot die tot nu toe is gemeten bedraagt 146 km/uur, gemeten in IJmuiden. Dit is de hoogste windstoot ooit gemeten in de zomer in ons land."

Bron: weerplaza.nl

Het ligt dus wat genuanceerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Het valt me wel op dat IJmuiden altijd beduidend meer wind heeft dan alle andere KNMI meetstations. Vandaag ook weer, 28 m/s daar, 10 meer dan de andere stations aan de kust.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
IJzerlijm schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 09:27:
Het valt me wel op dat IJmuiden altijd beduidend meer wind heeft dan alle andere KNMI meetstations. Vandaag ook weer, 28 m/s daar, 10 meer dan de andere stations aan de kust.
Als ik op Windy kijk (arome) lijkt daar momenteel ook zo'n beetje het zwaartepunt over te trekken, richting Lelystad.
zeeg schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 09:17:
"Tussen 8:00 en 9:00 uur is in IJmuiden een uurgemiddelde windkracht 11 gemeten. Daarmee is het de eerste zeer zware zomerstorm ooit gemeten. De zwaarste windstoot die tot nu toe is gemeten bedraagt 146 km/uur, gemeten in IJmuiden. Dit is de hoogste windstoot ooit gemeten in de zomer in ons land."

Ik heb het aangepast naar zwaarste zomerstorm.

[ Voor 40% gewijzigd door TheBrut3 op 05-07-2023 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 00:18
zeeg schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 09:17:
[...]

En zelfs dat klopt niet.

https://www.knmi.nl/neder...ogie/lijsten/zwarestormen

1912 27 aug 148km/h windstoten Hoek van Holland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

Net 2e open deur in trap bericht gekregen. BEEEP BEEEEEEEP BEEEEEEEEEEEEEEP
Wat een nanny state. Ik heb dat voor atoombommen, overstromingen, vermiste kinderen en andere uitzonderlijke zaken. Niet voor het weer of dat het druk is op Koninginnedag.

★ What does that mean? ★

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:04
corporalnl schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 09:33:
[...]

En zelfs dat klopt niet.

https://www.knmi.nl/neder...ogie/lijsten/zwarestormen

1912 27 aug 148km/h windstoten Hoek van Holland.
Bij die windstoot staat "hoogste windsnelheid Bft" op 10.
De term "zeer zware storm" gaat over het uurgemiddelde, van 11, en niet over de hoogste windstoot.

edit: of doel je op de regel erna ? het is inderdaad niet de hoogste windstoot in de zomer.

[ Voor 9% gewijzigd door Plenkske op 05-07-2023 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
Plenkske schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 09:39:
[...]

Bij die windstoot staat "hoogste windsnelheid Bft" op 10.
De term "zeer zware storm" gaat over het uurgemiddelde, van 11, en niet over de hoogste windstoot.
Klopt dit las ik net.
Ging mij inderdaad om de windstoot.

Maar zelfs dan zijn de statistieken van het verleden niet te vergelijken.
Manier van meten is veranderd door de jaren heen, en nu meten we veel meer ( misschien teveel ).

Het is roeptoeteren voor extra lezers van de kranten.

[ Voor 3% gewijzigd door corporalnl op 05-07-2023 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-10 11:27

HollovVpo1nt

I like gadgets

Los van de statistiek is het wel weer een behoorlijk onregelende storm voor het openbaar vervoer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:04
corporalnl schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 09:41:
[...]

Klopt dit las ik net.
Ging mij inderdaad om de windstoot.

Maar zelfs dan zijn de statistieken van het verleden niet te vergelijken.
Manier van meten is veranderd door de jaren heen, en nu meten we veel meer ( misschien teveel ).

Het is roeptoeteren voor extra lezers van de kranten.
Statistieken zijn in dit geval vooral niet te vergelijken omdat, zover ik weet, weerstations sinds 1910 niet altijd op dezelfde locatie hebben gestaan en er zijn weerstations weggegaan en bijgekomen (dan heb ik het over de officiële van KNMI).

Betreft "roeptoeteren" ben ik het eens over de aangedikte titels, maar niet als het gaat om constateren van feiten. Het is gewoon een zeer zware storm. Waar een deel van Nederland veel last van heeft op dit moment en de komende uren.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
MrMonkE schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 09:35:
Wat een nanny state. Ik heb dat voor atoombommen, overstromingen, vermiste kinderen en andere uitzonderlijke zaken. Niet voor het weer of dat het druk is op Koninginnedag.
Dan is dat blijkbaar nodig omdat de hulpdiensten bijvoorbeeld overbelast zijn door eigenwijze Hollanders die toch lekker met een caravan of lege vrachtwagen de weg op zijn gegaan in een code rood gebied...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
Plenkske schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 09:45:
[...]

Statistieken zijn in dit geval vooral niet te vergelijken omdat, zover ik weet, weerstations sinds 1910 niet altijd op dezelfde locatie hebben gestaan en er zijn weerstations weggegaan en bijgekomen (dan heb ik het over de officiële van KNMI).

Betreft "roeptoeteren" ben ik het eens over de aangedikte titels, maar niet als het gaat om constateren van feiten. Het is gewoon een zeer zware storm. Waar een deel van Nederland veel last van heeft op dit moment en de komende uren.
Oh dat het een zware storm is daar ben ik het mee eens. Klopt dat staat ook op hun site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WolfsRain
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-09 18:20
Zware storm inderdaad, maar raast vrij snel over. Eind van de ochtend/begin van de middag in vrijwel het hele land weer rustig. Op wat regen na dan.

Wel een mooi plaatje op buienradar.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d3KtzXZ2Uc2OhzmLhRpN5Ik5QDQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/pkpRxYZoXP8RY2ASuhs7pjRB.png?f=fotoalbum_large

5800X3D, X570 TUF Pro, 32 GB 3600C16, 3080 TI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ik kreeg ook al een berichtje van DHL; dat ze vandaag niet bezorgen in code rood gebieden.
Goh, wat erg... O-) Nou dan wacht ik gewoon tot morgen. Big deal. ;)

Maar ik woon precies in dat gebied waar nu het 'oog' van de storm langskomt. Dus vanmiddag, als ik thuis kom, maar ff checken of de PV-panelen nog goed liggen. :+

https://www.windy.com/52.501/5.417?52.118,5.417,8

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iNQdS4fvaJKGUeSkK_32xW1jvLo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rEZIGkDazzWnr9fWQLAcggWI.png?f=fotoalbum_large

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheBrut3
ehtweak schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 09:50:
Maar ik woon precies in dat gebied waar nu het 'oog' van de storm langskomt. Dus vanmiddag, als ik thuis kom, maar ff checken of de PV-panelen nog goed liggen. :+

https://www.windy.com/52.501/5.417?52.118,5.417,8

[Afbeelding]
Je kan Windy beter op Arome zetten in dit geval. Dan krijg je per uur een stuk accurater beeld.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

En ondanks dat pamperen waaien er lege vrachtwagens om op de snelweg. :P

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-10 15:34

TTLCrazy

Listen to Frankie

Er staat bij mij aan de overkant iemand de ramen van een gebouw te reinigen met een hoogwerker tot op de 3e etage aan toe :X Ik hoop dat hij genoeg betaalt krijgt ....

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 28-09 19:33

Sebazzz

3dp

Dus vanmiddag, als ik thuis kom, maar ff checken of de PV-panelen nog goed liggen. :+
Volgens mij vliegen losse dakpannen er eerder af dan PV panelen, omdat panelen in een serie met dakhaken verankerd liggen.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knetterhard
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-09 20:37

Knetterhard

Dedicated

Sebazzz schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 10:00:
[...]

Volgens mij vliegen losse dakpannen er eerder af dan PV panelen, omdat panelen in een serie met dakhaken verankerd liggen.
Da's niet altijd zo. Sommige liggen gewoon los met daarop een 60x60 stoeptegel :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Sebazzz schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 10:00:
[...]

De mijne liggen op een plat dak, vastgeschroefd op 2 x 36kg/stuk betonsteun.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-09 21:45
Gaat vooral denk ik om het niet naar 112 bellen voor een omgevallen boom of weggewaaide trampoline zodat de lijnen niet overbelast raken voor echte noodgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turralyon
  • Laatst online: 01-10 12:59
Dracula schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 10:04:
[...]

Gaat vooral denk ik om het niet naar 112 bellen voor een omgevallen boom of weggewaaide trampoline zodat de lijnen niet overbelast raken voor echte noodgevallen.
Nu vraag ik me sowieso af waarom je daarvoor 112 wilt bellen. Daar zijn de niet spoednummers toch voor?
0900-8844 voor politie en 0900-0904 voor de brandweer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 28-09 19:33

Sebazzz

3dp

Knetterhard schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 10:02:
[...]

Da's niet altijd zo. Sommige liggen gewoon los met daarop een 60x60 stoeptegel :-)
Sorry, betreft platte daken heb je gelijk natuurlijk :)

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Volgens mij is een storm zoals die van vandaag dan ook best uitzonderlijk te noemen. :) Of zie jij stormen zoals die van vandaag heel vaak in Nederland? ;)

Daarnaast gaat de NL-Alert ook niet over het weer of drukte tijdens Koningsdag. maar om te zorgen dat de nooddiensten bereikbaar blijven voor noodsituaties, niet een willekeurig omgevallen boom op de snelweg (ook daarvan al beelden gezien).

Koninginnedag kennen we ook al een aantal jaar niet meer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Turralyon schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 10:13:
Nu vraag ik me sowieso af waarom je daarvoor 112 wilt bellen. Daar zijn de niet spoednummers toch voor?
Sommige mensen doen dat van schrik wel, mede omdat het zo'n makkelijk te onthouden nummer is. De overige nummers die je noemt, zijn een stuk lastiger te onthouden. Ik weet dat de politie 0900-TUIG (8844) is, maar dan nog is dat niet iets wat mij zo even te binnen kan schieten wanneer ik flink geschrokken ben nadat een boom bovenop een auto is komen te vallen.

[ Voor 34% gewijzigd door CH4OS op 05-07-2023 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-10 11:31

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P0mJpwH69u-91dGlHUFyBaFzjec=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Z8u4zYJ8l39h1VHLuwEuPuQa.png?f=fotoalbum_large

Hier in Nijmegen (nog) niets te merken van de storm. Kalme bewolkte lucht.

Ik ben vandaag alleen maar niet naar Amersfoort getogen voor mijn werk, lekker thuis werken vandaag. :)

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Op de dijk Enkhuizen <-> Lelystad is al >26m/s wind gemeten...
die is overigens nu afgesloten

M.a.w. er vliegt hier bij mij in de buurt aardig wat rotzooi door de lucht.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Cell
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-10 12:55
Turralyon schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 10:13:
[...]

Als iemand die ondersteundend voor de meldkamer heeft gewerkt en een paar stormen heeft meegemaakt; het zal je verbazen hoeveel mensen hiervoor 112 bellen.
Ik kan je garanderen dat de lijnen van brandweer en politie roodgloeiend stonden en dat is met nog snel afwimpelen van de niet spoed belletjes.

The mystery of life isn't a problem to solve, but a reality to experience. A process that cannot be understood by stopping it. We must move with the flow of the process. We must join it. We must flow with it. - Jamis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau1187
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 30-09 09:41
Een uur zonder stroom gezeten en een hoop stukken blad tegen alle ramen geplakt door de wind en regen, maar verder in mijn directe omgeving geen omgevallen bomen of langswaaiende zonnepanelen gezien dus qua schade zal het in de buurt wel meevallen.

Steam ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Zo erg is het hier nog net niet, maar ook hier zijn meer bomen omgewaaid/afgebroken en er zijn diverse grote takken afgebroken. Via WA kreeg ik ook een foto binnen van iemand waarbij in de straat een boom overdwars lag. Ook in Haarlem.

[ Voor 8% gewijzigd door Rev! op 05-07-2023 10:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Lau1187 schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 10:30:
Een uur zonder stroom gezeten en een hoop stukken blad tegen alle ramen geplakt door de wind en regen, maar verder in mijn directe omgeving geen omgevallen bomen of langswaaiende zonnepanelen gezien dus qua schade zal het in de buurt wel meevallen.
Of die zie je niet, doordat de ramen met bladeren dicht geplakt zijn... :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 01-10 15:47

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tpj28ab29eZjs1vJZ3dt0GMJGio=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/tyATv3BQPkukxyonCeB759Xu.jpg?f=user_large

A9, locatie en tijdstip onbekend verder. gevonden op twitter

A10
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/F0QrHuEWcAcY3kL?format=jpg&name=large

net gepost door RWS

[ Voor 17% gewijzigd door basvn op 05-07-2023 10:49 ]

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
Rev! schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 10:33:
[...]

Zo erg is het hier nog net niet, maar ook hier zijn meer bomen omgewaaid/afgebroken en er zijn diverse grote takken afgebroken. Via WA kreeg ik ook een foto binnen van iemand waarbij in de straat een boom overdwars lag. Ook in Haarlem.
Hier in Haarlem idd feest, mijn dochter moest werken dus papa mocht opdraven alleen lagen er bomen en takken op de weg dus ver kwamen we niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Dracula op 05-07-2023 10:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pompi
  • Laatst online: 30-09 11:51
Uit de liveblog van de Gemeente Amsterdam, maar natuurlijk voor heel Nederland geldig
Afbeeldingslocatie: https://www.amsterdam.nl/publish/pages/1038445/orig/photo-2023-07-05-09-24-47_1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-10 11:31

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

basvn schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 10:46:
[Afbeelding]

"Code rood, blijf binnen!" en dan nog steeds vrachtwagens op de weg...Ik begrijp het niet.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Maar ik woon precies in dat gebied waar nu het 'oog' van de storm langskomt.
In het oog is het windstil :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Mx. Alba schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 10:47:
[...]

"Code rood, blijf binnen!" en dan nog steeds vrachtwagens op de weg...Ik begrijp het niet.
Zullen vast werkgevers zijn die hun personeel geen keus geven.

Toen ik om 0700 wegging was er ook nog niets aan de hand en was er geen sprake van een Code Rood.

[ Voor 5% gewijzigd door Gunner op 05-07-2023 10:49 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-10 11:27

HollovVpo1nt

I like gadgets

[...]

Ik vind het eerder raar dat ik zoveel personenwagens zie. Vrachtwagens kunnen of van buiten de grenzen komen en gaan vaak ook vroeg op pad (volgens mij vòòr code rood zoals hierboven wordt gezegd), zij hebben meer belang bij het op tijd zijn om hun vracht af te leveren. Maar de rest...

[ Voor 10% gewijzigd door HollovVpo1nt op 05-07-2023 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
[...]

Bij ons (midden Nederland) is het momenteel niet zo bijzonder. Dus veel wordt gewoon de weg opgestuurd met een 'zal wel meevallen'. Daarnaast worden die codes te pas en te onpas afgegeven dus echt heel effectief zijn die niet meer. Ik vraag me ook af of iedereen die info wel tot zich neemt / krijg. Het is dat ik een pushbericht kreeg vanmorgen anders wist ik ook niet beter dat het nog oranje was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Cheesy schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 10:50:
[...]
Daarnaast worden die codes te pas en te onpas afgegeven
Code rood is ongeveer eenmaal per jaar?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Insert12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20:05
Gewoon weer rechtop zetten, zie je daarna niks meer van :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:30
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0OM131uYeKmqphKZFazDErK0WMY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/owTZGKDpGiLqozLeixTh3uDZ.jpg?f=fotoalbum_large

In het ‘oog’ van de storm is het inderdaad bijna windstil.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
anandus schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 10:52:
[...]
Code rood is ongeveer eenmaal per jaar?
Gemiddeld misschien nog niet eens. Oranje veel vaker.
https://www.knmi.nl/kenni...hief-codes-rood-en-oranje

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrMonkE

MrMonkE

★ EXTRA ★

user109731 schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 09:46:
[...]

Dan is dat blijkbaar nodig omdat de hulpdiensten bijvoorbeeld overbelast zijn door eigenwijze Hollanders die toch lekker met een caravan of lege vrachtwagen de weg op zijn gegaan in een code rood gebied...
Misschien wel. Het is wat erger dan ik dacht met al dat groen blad.
Ik reed door een straat in Zaanstad en de straat is zeiknat met knal groen schuimend water in de plassen.
Ik ben 53 en heb dat nog nooit gezien.

Zelf net beetje wezen shoppen en inderdaad wel veel bomen om en wegen afgesloten.
Ik ben er net tussendoor geglipt. Heen was andere baandicht dus ik wist dat ik die weg niet terug moest.
En alternatieve terug route was ook de andere baan dicht. MrMOnkE acht dat hij vandaag een enorme Karma pay-off heeft gehad.

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KNed
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01-10 16:18
Waarom nu en niet gewoon binnen blijven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0_suE7RvaHdWsEen4AWl03C7rI0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/pr2xxEu0v4W8nkbEA9mBEUhS.png?f=user_large

Akersloot-Uitgeest op de A9 nu

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheBrut3
Cheesy schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 10:50:
Daarnaast worden die codes te pas en te onpas afgegeven dus echt heel effectief zijn die niet meer.
Er zijn gewoon standaard waardes welke zo'n codes activeren. Waarbij code geel niet meer dan een lichte waarschuwing is, dus die wordt inderdaad regelmatig gegeven. Oranje en rood komen echt niet heel veel voor en over het algemeen komen er serieuze beelden langs bij een code rood. Dat het toevallig niet in het gebied is waar persoon X, Y of Z wonen wil niet zeggen dat er niets aan de hand is.

Tevens is een weercode per provincie. Het zou bijvoorbeeld in Noord Brabant code oranje of rood kunnen zijn door de verwachtingen in Bergen op Zoom, maar dan is het automatisch ook dezelfde code in Helmond terwijl dat 100km verderop is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 22:24

Amphiebietje

In de blubber

Bij een flat hiertegenover zitten ze op 12 hoog met dit weer enkel glas door dubbel glas te vervangen... 7(8)7
Is die wel correct genomen? Staan de bomen niet nog verticaal, en is het de straat + huizen die een hoek van 45 graden maken? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:29
A9 tussen Alkmaar en Uitgeest afgesloten, N244 afgesloten, ring Alkmaar vanaf de Meent afgesloten.

Gaat goed zo. Heiloo is 1 grote bende ook qua bomen.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjtienuh
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-09 19:16
Sterkte voor een ieder in de getroffen gebieden. Hier in midden limburg is het rustig. Geen regen, beetje wind

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06:38
TheBrut3 schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 11:03:
[...]

Er zijn gewoon standaard waardes welke zo'n codes activeren. Waarbij code geel niet meer dan een lichte waarschuwing is, dus die wordt inderdaad regelmatig gegeven. Oranje en rood komen echt niet heel veel voor en over het algemeen komen er serieuze beelden langs bij een code rood. Dat het toevallig niet in het gebied is waar persoon X, Y of Z wonen wil niet zeggen dat er niets aan de hand is.

Tevens is een weercode per provincie. Het zou bijvoorbeeld in Noord Brabant code oranje of rood kunnen zijn door de verwachtingen in Bergen op Zoom, maar dan is het automatisch ook dezelfde code in Helmond terwijl dat 100km verderop is.
Daarom werkt het systeem per provincie ook niet. Die persoon in helmond kijkt naar buiten en ziet dat er niks aan de hand is. De volgende keer bij code oranje of rood zal hij daarom ook denken van 'het valt wel mee, ik ga gewoon'.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

basvn schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 10:46:
Helaas wordt de video die erbij zit niet embedded. :( Maar goed, A9 richting Amstelveen, tussen Kooimeerplein en Uitgeest. :) Zie ook https://www.rwsverkeersin...-rood-vanwege-storm-poly/, kopje 'Update 10:32 uur'.

[ Voor 23% gewijzigd door CH4OS op 05-07-2023 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
:-(
In Haarlem is een 51-jarige vrouw om het leven gekomen nadat een boom op haar auto was gevallen. Dat laat een woordvoerder van de politie Noord-Holland weten. In auto zat nog een persoon. Diegene is niet gewond geraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Laatst online: 24-09 14:16

psy

Ik wil zaterdag eigenlijk naar een festival in Velsen Zuid.

Zal daar nu ook wel weggewaaid zijn aangezien het direct naast IJmuiden ligt. :X

Hier in Limburg echt totaal niets te merken trouwens.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Het valt me trouwens nog mee dat ik geen beelden zie van ondergelopen straten. Het regent best veel en lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

anandus schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 11:19:
Het valt me trouwens nog mee dat ik geen beelden zie van ondergelopen straten. Het regent best veel en lang.
Hier net onder den helder is het droog sinds uurtje of 9/half 10 dacht ik. daarvoor wel flink wat regen maar niks geks

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
Waarom code rood zo laat werd afgegeven, uiteindelijk via een noodremprocedure:
Een heel team van mensen met onder anderen modellenexperts en meteorologen namen gisteravond op basis van de verwachtingen het besluit de verwachting op code geel te houden. "In de loop van de nacht komen er dan nieuwe mensen binnen en nieuwe modellen. We zagen dat het steeds erger werd. Dus rond 03.00 uur zijn we naar code oranje opgeschaald. Op dat moment was er nog steeds geen sprake van dat worstcasescenario. De modellen zaten op één lijn."
Dat veranderde rond 07.00 uur vanochtend, toen bleek dat het systeem zich rap ontwikkelde tot een zeer zware storm. "Op dat moment hadden we nog een uur voordat dat zou gebeuren. Toen hebben we besloten om code rood af te geven. Normaal zijn we daar zuinig mee, maar gezien de verwachte gevolgen is daar wel voor gekozen."

Normaliter wordt code rood pas afgekondigd na overleg met een aantal andere partijen, zoals Rijkswaterstaat. Daar was nu geen tijd voor. "Er is een noodremprocedure voor dit soort gevallen. Dit was zo'n explosief systeempje dat het niet anders kon."

Sluijter wijst erop dat het KNMI gisteravond wel heeft gewaarschuwd dat de mogelijkheid er was dat er opgeschaald zou moeten worden. "En dat bleek dus inderdaad nodig."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 20:38
Hier in de straat (Bussum) is de schade voorlopig 1 jong boompje dat uit iemands tuin is omgewaaid. Alle dakpannen en panelen liggen er nog op (afkloppen).

En zelfs dat boompje was al aan de kant geruimd voordat ik m'n jas aan had om te gaan helpen.

Edit: en voor 12u is het boompje al in stukken gezaagd en meegenomen door de gemeente. Vlotte service, mag ook wel eens gezegd worden.

[ Voor 21% gewijzigd door Malfunctions op 05-07-2023 12:24 ]

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:44
user109731 schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 11:24:
Waarom code rood zo laat werd afgegeven, uiteindelijk via een noodremprocedure:

[...]

[...]
Damned if you do, damned if you don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:03
stylezzz schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 11:09:
[...]

Daarom werkt het systeem per provincie ook niet. Die persoon in helmond kijkt naar buiten en ziet dat er niks aan de hand is. De volgende keer bij code oranje of rood zal hij daarom ook denken van 'het valt wel mee, ik ga gewoon'.....
Weeronline heeft een handiger kaartje, maar staat bij een bericht om 8:05 u. Het wordt verderop niet bijgewerkt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BM1SaOpydfEdmg-mIG-F3DwEIOA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XhxBbDLZMCI84wsjGK1xpymc.png?f=fotoalbum_large

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrMonkE

MrMonkE

★ EXTRA ★

KNed schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 11:01:
[...]

Waarom nu en niet gewoon binnen blijven?
Omdat ik zelf een inschatting heb gemaakt en ik vind het wel te doen. Ik zou zo weer boodschap doen als ik bv melk vergeten was. Beetje ongemak, beetje extra gevaar. Daar ga ik niet de hele dag voor in mijn huis blijven.

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
TheBrut3 schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 11:03:
[...]

Er zijn gewoon standaard waardes welke zo'n codes activeren. Waarbij code geel niet meer dan een lichte waarschuwing is, dus die wordt inderdaad regelmatig gegeven. Oranje en rood komen echt niet heel veel voor en over het algemeen komen er serieuze beelden langs bij een code rood.
Het is niet mijn mening, ik probeer me te verplaatsen in mensen die wél de weg opgaan. Het gezegde 'te pas en te onpas' is inderdaad niet juist gekozen. Ik bedoelde meer dat een code oranje (wat best vaak voorkomt) achteraf wel eens meevalt. En precies dat is natuurlijk koren op de molen van deze sceptische mensen (ja ik ken er diversen).
Dat het toevallig niet in het gebied is waar persoon X, Y of Z wonen wil niet zeggen dat er niets aan de hand is.Tevens is een weercode per provincie. Het zou bijvoorbeeld in Noord Brabant code oranje of rood kunnen zijn door de verwachtingen in Bergen op Zoom, maar dan is het automatisch ook dezelfde code in Helmond terwijl dat 100km verderop is.
Uiteraard, wat ook niet meehelpt dat code rood vanmorgen pas is afgegeven, dan zit het meeste werkverkeer al lang op de weg. Daarnaast neemt niet iedereen continue alle weercodes tot zich. En je hebt tegenwoordig grote groepen mensen die zich tegen welk beleid / uitspraak / aanbeveling van de overheid of overheid-gerelateerde instanties keren.

https://nos.nl/artikel/24...uidelijk-hoe-erg-het-werd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

MrMonkE schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 11:35:
[...]

Omdat ik zelf een inschatting heb gemaakt en ik vind het wel te doen. Ik zou zo weer boodschap doen als ik bv melk vergeten was. Beetje ongemak, beetje extra gevaar. Daar ga ik niet de hele dag voor in mijn huis blijven.
Dat laatste hoeft zowieso niet, want vanmiddag zou de storm bijna overal toch voorbij zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01:03

mrc4nl

Procrastinatie expert

het bedrijfspand hiernaast wappert er een hoop op het dak, maar tot nu toe er niet af.

bedenk mij net dat ze in mn wijk ook dakpannen aan het leggen zijn. ben benieuwd die nog op hun plek liggen als ik terug naar huis ga

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KNed
[...]

Als je "beetje shoppen" schrijft dan interpreteer ik dat als iets wat niet perse nodig is. En de boodschap lijkt me duidelijk: ga gewoon niet de straat op als het niet hoeft...
Dan kan iedereen wel een inschatting maken maar misschien heeft die persoon die omgekomen is dat ook wel gedaan voor "een beetje shoppen". En ook als het minder erg afloopt: waarom risico lopen? Waarom de hulpdiensten mogelijk werk bezorgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05:50
pfftt. zie hier zojuist nog een busje met aanhanger (vol met zo'n daksteiger om zonnepanelen te leggen) de wijk in rijden. hoop voor ze dat ze gewoon daar wonen in plaats van het dak op moeten/willen.. 8)7
overigens windkracht 7 gebied. (Friesland)

[ Voor 14% gewijzigd door nachtnet op 05-07-2023 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

KNed schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 11:40:
En ook als het minder erg afloopt: waarom risico lopen? Waarom de hulpdiensten mogelijk werk bezorgen?
Met dit soort redenaties kom je natuurlijk nooit meer het huis uit. Want stel je voor. Boodschappen kun je ook laten bezorgen immers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 01-10 16:45
CH4OS schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 11:42:
[...]
Met dit soort redenaties kom je natuurlijk nooit meer het huis uit. Want stel je voor. Boodschappen kun je ook laten bezorgen immers.
Nee, want de bezorger zit ook nog thuis. Of mag die wel de straat op?

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• killercow
  • Laatst online: 29-09 11:15

killercow

eth0

KNed schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 11:40:
[...]

Als je "beetje shoppen" schrijft dan interpreteer ik dat als iets wat niet perse nodig is. En de boodschap lijkt me duidelijk: ga gewoon niet de straat op als het niet hoeft...
Dan kan iedereen wel een inschatting maken maar misschien heeft die persoon die omgekomen is dat ook wel gedaan voor "een beetje shoppen". En ook als het minder erg afloopt: waarom risico lopen? Waarom de hulpdiensten mogelijk werk bezorgen?
Lekker eigenwijs, en met wat pech onder een boom. We zien het elk jaar weer dat er eigenwijze mensen het wel beter weten en gewond raken. Heck kijk naar iedereen op de a9. hoeveel schade aan auto's had daar voorkomen kunnen worden als men gewoon eventjes de storm had afgewacht ipv 'ik kan het zelf wel inschatten' toch de weg op was gegaan?
Zoals op de kaartjes te zien is, is windkracht 4 her en der nog geen 50km verwijderd van windkracht 8. Dat valt wel mee kan dus net zo goed ineens omslaan.

openkat.nl al gezien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KNed
[...]
Jahoor, vanmiddag is de storm alweer over, gewoon je ding een paar uurtjes uitstellen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dracula
[...]

Tsja weet niet waar je woont maar als je in een van de code rood provincies woont vind ik het toch wel een beetje behoorlijk eigenwijs. Kan me niet voorstellen dat wat shoppen zo belangrijk is dat jet echt niet even kon wachten.

Tuurlijk kan je zelf denken valt mee maar de wind denkt er soms toch anders over en dan ligt er ineens een boom op je hoofd en worden de hulpdiensten onnodig belast door alle “ach we gaan gewoon waarom naar adviezen luisteren” mensen in dit landje.
[...]
Ja want voor die bezorgers geld code rood niet :X |:( 8)7

[ Voor 16% gewijzigd door Dracula op 05-07-2023 11:52 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-03 20:31
Ook wel weer een typisch Nederlandse reactie. Maar wel klagen als er een boom op je auto valt en de overheid heeft vooraf niet gewaarschuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

LordSinclair schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 11:43:
Volgens mij is er geen verbod om de straat op te gaan? Het wordt alleen afgeraden om de straat op te gaan. Dus wanneer de bezorger de straat op gaat, moet de bezorger lekker zelf weten natuurlijk.

Al snap ik ook wel dat een bezorger (zij het van boodschappen of pakketjes bijvoorbeeld) ook het risico niet neemt, maar het gaat om de uitspraak dat iemand beter niet de straat op kan gaan omdat je mogelijk de nooddiensten werk bezorgt... Dat geldt natuurlijk niet alleen met dit zware weer, maar altijd.

[ Voor 5% gewijzigd door CH4OS op 05-07-2023 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
CH4OS schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 11:49:
[...]
Volgens mij is er geen verbod om de straat op te gaan? Het wordt alleen afgeraden om de straat op te gaan. Dus wanneer de bezorger de straat op gaat, moet de bezorger lekker zelf weten natuurlijk.

Al snap ik ook wel dat een bezorger (zij het van boodschappen of pakketjes bijvoorbeeld) ook het risico niet neemt, maar het gaat om de uitspraak dat iemand beter niet de straat op kan gaan omdat je mogelijk de nooddiensten werk bezorgt...
Ja alleen helaas is het meestal niet aan de bezorger maar aan de baas die lekker warm in zijn of haar (thuis)kantoor aan de koffie zit.

En ja nooddiensten onnodig werk bezorgen als het niet nodig is is wel degelijk iets om rekening mee te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Dracula schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 11:48:
Ja want voor die bezorgers geld code rood niet :X |:( 8)7
Ja, want de nooddiensten worden alleen tijdens zware weersomstandigheden van werk voorzien? 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KNed
CH4OS schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 11:49:
[...]
maar het gaat om de uitspraak dat iemand beter niet de straat op kan gaan omdat je mogelijk de nooddiensten werk bezorgt... Dat geldt natuurlijk niet alleen met dit zware weer, maar altijd.
Natuurlijk blijf je niet altijd binnen. Maar het lijkt me logisch dat met deze omstandigheden de hulpdiensten hun handen al vol hebben dat dat je daar rekening mee houd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Begint hier net onder den helder nu opeens flink te komen. eerste kleine boompjes bij de sloot gaan al om

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dracula
CH4OS schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 11:51:
[...]
Ja, want de nooddiensten worden alleen tijdens zware weersomstandigheden van werk voorzien? 8)7
Nee natuurlijk niet maar als het advies is blijf binnen om overbelasting te voorkomen dan wel voor je eigen veiligheid. Mensen kunnen toch het wel opbrengen om laar uurtjes binnen te blijven?

Die mensen van de brandweer, ambulance en politie gaan ook liever niet met dit weer de weg op omdat Henk en Ingrid dachten ach ik kan wel een pakje melk halen want ach de overheid heb ik toch lak aan.

Sociaal zijn en beetje meedenken is soms ver te zoeken in dit land helaas.

Note: Dit is niet expliciet gezegd over de tweaker in de quote maar meer over de instelling van mensen in het algemeen.

[ Voor 14% gewijzigd door Dracula op 05-07-2023 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

KNed schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 11:52:
Natuurlijk blijf je niet altijd binnen. Maar het lijkt me logisch dat met deze omstandigheden de hulpdiensten hun handen al vol hebben dat dat je daar rekening mee houd...
Nogmaals, het gaat er om dat er wordt gezegd 'om nooddiensten niet onnodig werk te bezorgen'. Dat geldt, mag ik hopen althans, niet alleen tijdens noodweer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Dracula schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 11:54:
Nee natuurlijk niet maar als het advies is blijf binnen om overbelasting te voorkomen dan wel voor je eigen veiligheid. Mensen kunnen toch het wel opbrengen om laar uurtjes binnen te blijven?
Dat mag ik hopen van wel ja. Maar dat is niet hetgeen waarop ik initieel reageerde.
Die mensen van de brandweer, ambulance en politie gaan ook liever niet met dit weer de weg op omdat Henk en Ingrid dachten ach ik kan wel een pakje melk halen want ach de overheid heb ik toch lak aan.
Maar daar heb ik het toch helemaal niet over? :? Ik heb geen zin om als bandje te blijven herhalen wat ik zeg.

[ Voor 7% gewijzigd door CH4OS op 05-07-2023 11:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dracula
CH4OS schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 11:55:
[...]
Dat mag ik hopen van wel ja. Maar dat is niet hetgeen waarop ik initieel reageerde.

[...]
Maar daar heb ik het toch helemaal niet over? :? Ik heb geen zin om als bandje te blijven herhalen wat ik zeg.
Misschien moet je gaan lunchen je hapt zo lekker op opmerkingen ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

CH4OS schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 11:55:
[...]

[...]
Deze chaos is een storm in een glas water. :+

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06:38
LordSinclair schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 11:43:
[...]

Tuurlijk wel. Code rood is ook maar een advies. Daarom gaat iedereen ook 'gewoon' de straat op.... Het zou helpen als code rood een verplichting tot thuisblijven indien niet noodzakelijk is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Dracula schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 11:58:
Misschien moet je gaan lunchen je hapt zo lekker op opmerkingen ;)
De Snickers zijn op hier. :(

Sorry, kon het niet laten... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

CH4OS schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 11:59:
[...]

Zo weinig voorraad dat je nu met Co de Rood boodschappen moet gaan doen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE

MrMonkE

★ EXTRA ★

Frame164 schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 11:48:
[...]

Ook wel weer een typisch Nederlandse reactie. Maar wel klagen als er een boom op je auto valt en de overheid heeft vooraf niet gewaarschuwd.
Nee.
Zo iemand ben ik niet.

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
CH4OS schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 11:59:
[...]

Nou ja misschien waait het straks wat minder en kan je veilig naar buiten. 😏

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• psy
  • Laatst online: 24-09 14:16

psy

Persoonlijk vind ik dat dat hele code gedoe dit keer wel correct is gegaan. Heel lang oranje, en toen het niet anders kon en duidelijk werd, over naar code rood. Bij oranje weet je dat je toch even goed moet opletten, bij rood zou ik in die omgeving als het kon de deur niet meer uitgaan. En het lijkt erop dat die code rood dit keer wel terecht was. Prima dus.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Laatst online: 21:45
In Amsterdam lijkt het ergste nu wel voorbij qua storm. Tenminste, hier op 10 hoog in Amsterdam kraakt de boel wat minder.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
  • Laatst online: 01-10 15:49
Betreft het op straat gaan met code rood.. Ik ben ook wel beetje sceptisch over die codes. Er wordt heel snel gestrooid met die codes waardoor de kracht in mijn optiek minder is.

Hier in 't Westland waait het een beetje, maar heb het afgelopen winter wel heftiger meegemaakt. Vanochtend onderweg naar werk ook niks gezien van schade. Nu is dat blijkbaar op de A9 en in Haarlem heftiger, maar de code oranje hier lokaal sloeg in mijn optiek nergens op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01:10

Major_ton

Shoot!

Hier in Velserbroek (tegen Haarlem aan) is de wind duidelijk gaan liggen. Helaas in Haarlem toch een vrouw van 51 overleden in haar auto door een gevallen boom. Storm is altijd een risico, maar nu helemaal nu de bomen vol in blad zitten en dus veel meer wind vangen dan in de herfst/winter. Dat blijkt ook wel hoeveel bomen er omgewaaid zijn hier in de regio, echt niet normaal. Naar buiten gaan was gewoon een vorm van roulette, maar gelukkig zijn er hier op het forum nog helden die gewoon naar buiten gaan voor een pak melk kennelijk...

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
Major_ton schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 12:23:
Hier in Velserbroek (tegen Haarlem aan) is de wind duidelijk gaan liggen. Helaas in Haarlem toch een vrouw van 51 overleden in haar auto door een gevallen boom. Storm is altijd een risico, maar nu helemaal nu de bomen vol in blad zitten en dus veel meer wind vangen dan in de herfst/winter. Dat blijkt ook wel hoeveel bomen er omgewaaid zijn hier in de regio, echt niet normaal. Naar buiten gaan was gewoon een vorm van roulette, maar gelukkig zijn er hier op het forum nog helden die gewoon naar buiten gaan voor een pak melk kennelijk...
Lekker rustig met verkeer op de weg, kleine kans op een aanrijding dus veel veiliger dan normaal... :+

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Dracula schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 12:01:
Nou ja misschien waait het straks wat minder en kan je veilig naar buiten. 😏
Ik zit gelukkig op kantoor. :) Had ook niet zo heel veel last van het noodweer, er was wel regen. Maar goed, ik zit in code geel gebied. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ronald.42 schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 12:24:
Lekker rustig met verkeer op de weg, kleine kans op een aanrijding dus veel veiliger dan normaal... :+
Soms reden mensen dan wel weer heel langzaam < 70km/u. ;) Dit waren Duitsers op de A1 met hun camper.

(Let wel, ik praat over code geel gebied!)

[ Voor 6% gewijzigd door CH4OS op 05-07-2023 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Het KNMI geeft de codes uit en worden ververst, dit is nu de laatste van 10:52

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oBKhkqVFIfbf8LfBNQwKIu-hej0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Du3194VKuypR58WbOtgpryIw.png?f=fotoalbum_large

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-09 08:13
Code rood is beëindigd volgens het KNMI.

[ Voor 37% gewijzigd door Possible op 05-07-2023 12:29 ]

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
CH4OS schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 12:25:
[...]

Soms reden mensen dan wel weer heel langzaam < 70km/u. ;)

(Let wel, ik praat over code geel gebied!)
Ik moest naar huis omdat de scholen dicht gingen en ik dus ze moest gaan ophalen.
Op de A7 plankgas tegen de wind in harder als 110 wou de Picanto niet _O-
Net nog even met ze buiten geweest lekker tegen de wind hangen leuk man.

Beter dan de couveuse opvoeding verplicht binnen blijven..
Net alsof het nog nooit eerder hard gewaaid heeft 8)7

Nah jah heb ik mooi op tijd weekend in ieder geval.

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Laatst online: 21:45
Noorden van het land nu op oranje in het plaatje.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-09 08:13
pingkiller schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 12:29:
[...]

Noorden van het land nu op oranje in het plaatje.
Yep.. Woon zelf in Leeuwarden dus erg benieuwd. Tussen 14:00 - 16:00 zou het zwaartepunt moeten liggen.

Kan zon storm in kracht afnemen als het al een tijdje ''bezig'' is ofzo?

[ Voor 12% gewijzigd door Possible op 05-07-2023 12:31 ]

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Pagina: 1 2 Laatste