Gandi.net mailbox van 0,42 naar 4,83 per maand, alternatief?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oeroeg
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 29-09 18:33
Ik gebruik al jaren Gandi.net voor domeinnamen en mailboxen. Echter kreeg ik onlangs deze e-mail van ze. Hoop geblaat over beter spamfilter en sterkere beveiliging. De boodschap is dat mailboxen niet meer bij domeinnamen inbegrepen zijn en er 4,83 per mailbox per maand betaald moet worden.

Voor niets gaat de zon op, dat snap ik. Een vertienvoudiging van de prijs vind ik wel fors. Als ik één mailbox had, dan was het te overzien. Nu gebruik ik meerdere mailboxen. O.a. om een catchall te simuleren, waardoor het nogal begrotelijk wordt.

Op dit forum kom ik o.a. dit topic tegen, maar daarbij wordt dan weer naar Gandi verwezen.

Door de manier waarop ik mijn e-mail heb ingericht is het een must om een catchall te hebben en op basis daarvan filters met een regex te kunnen toepassen. Ook gebruik ik de agenda en contacten om te kunnen syncen via CalDAV en CardDAV. Liefst hosting in de EU en moderne webmail.

Alternatieven die ik al gevonden heb:
IONOS vanaf 1 euro per maand, met catchall mogelijkheid.
Soverin 3,25, lijkt ook catchall te hebben. Nog wel aan de prijs.
Strato vanaf 2 euro per maand, ook catchall mogelijkheid.
Cloudflare e-mail routing. Lijkt gratis, kun je op basis van scripts e-mails forwarden. Lijkt geen mailbox te hebben, dus wellicht is dit in combinatie met een andere dienst een optie.

Wat zouden nog meer alternatieven kunnen zijn?

[ Voor 6% gewijzigd door Oeroeg op 28-06-2023 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chris-drielsma
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 14:14
Ik heb purelymail ondekt dit is onbeperkte ruimte , domeinen , en email adressen voor 10 euro per jaar
enig nadeel is dat de servers in de VS staan (wel AWS cloud/servers)

[ Voor 16% gewijzigd door chris-drielsma op 28-06-2023 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:54
Ik heb een domeinnaam (.nl) bij Vimexx en m'n mail bij Mailbox.org.

Maar aangezien Mailbox de prijzen verhoogd heeft overweeg ik binnenkort (als m'n tegoed op is) naar Runbox over te stappen. Migadu leek eerst ook interessant, maar blijkt geen CalDAV & CardDAV te bieden.

Zie ook Persoonlijke Privacy Topic en Privacy email, afstappen van Gmail.

[ Voor 13% gewijzigd door ThinkPad op 28-06-2023 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-10 11:21

Dido

heforshe

nvm

[ Voor 99% gewijzigd door Dido op 28-06-2023 11:12 ]

Wat betekent mijn avatar?