Toon posts:

E-mail only hosting met domein

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• kasperl
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 04-06 11:12
Ik zoek een goede, veilige host voor alleen mail en domein voor mijn vriendin. Ze gebruikt nu nog een mailadres van onze provider, maar aangezien we gaan verhuizen en die provider daar niet beschikbaar is moet er even iets anders. Self-hosting is niet echt een optie vanwege de hoeveelheid werk om dat goed te doen.

We zoeken iets in Nederland/EU gehost, niet van de grote Amerikaanse techbedrijven, met IMAP support en eventueel een webinterface. We moeten ook meteen een domein registreren (want dan geen problemen meer in de toekomst), dus dat moet ook kunnen. En het is fijn als ze alle DMARC/DKIM/SPF zooi voor elkaar hebben, want dan kan je ook mail sturen naar mensen met Gmail enzo.

Ik heb rondgekeken bij TransIP en enkele anderen, maar ik begrijp dat die nu eigenlijk allemaal overgenomen zijn door één partij die wil cashen, en dat zie je aan de prijzen en gebrek aan features. Features als catch-all en een beetje ruime opslag (5GB ofzo) zijn wel fijn. Spamfiltering ook wel, maar liefst wel iets wat je in kan stellen.

Iemand suggesties of ideeën?

Alle reacties

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07:48
Gmail met eigen domein?

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
In het verleden gebruik gemaakt van https://mailbox.org/en/ . Zitten in Duitsland, goedkoop en voldoet aan wat je wilt.

Overigens zelf nu overgestapt naar Exchange Online via KPN (reselling van O365 dus dat valt af volgens jouw eisen), hoofdzakelijk wegens push support, betere webmail en meer van dat soort dingen :)

[Voor 46% gewijzigd door spone op 10-10-2021 17:29]

• Tochjo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:48
Geen ervaring mee, maar misschien is het e-mailpakket van Antagonist iets?

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
https://www.dds.nl/basis/ gebruik ik al jaren voor mijn eigen domein.

PV Output

• upje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:23
Ik heb dit geregeld bij vimexx, in april overgestapt. Tot nu toe probleemloos. Kreeg gisteren een e-mail van Apple dat ik nu iCloud+ heb, hiermee heb je alleen een domein nodig dat je dan aan iCloud kan koppelen. Nog niet verder uitgezocht, maar dat is ook een optie als je Apple spullen hebt.

[Voor 5% gewijzigd door upje op 10-10-2021 18:09]

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:55
Bij EuroDNS kan je gratis een mailbox krijgen bij elk domeinnaam, inclusief catch all. Daarnaast kosten extra mailbox €1,36 per maand. Werkt via Open Exchange.

https://www.eurodns.com/custom-email-ox-mail

• SirJos
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 21:34
upje schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 18:08:
Kreeg gisteren een e-mail van Apple dat ik nu iCloud+ heb, hiermee heb je alleen een domein nodig dat je dan aan iCloud kan koppelen. Nog niet verder uitgezocht, maar dat is ook een optie als je Apple spullen hebt.
Ik heb mijn domein voor email aan iCloud gekoppeld. Aanrader!
Eenvoudig in te stellen (toegang tot dns-beheer van jouw domein is wel nodig).
Nadeel is dat je jouw domein enkel met personen kunt delen die in jouw iCloud Family Sharing zitten.

• Bennitos
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04-06 13:51
Ik gebruik zelf al jaren een hosting pakket van web-oke.nl hiervoor, gebruik actief alleen mijn e-mail maar test hier ook mijn websites en dergelijk en voor de kosten hoef je het niet te laten.

Voor 5GB opslag en 250gb dataverkeer (onbeperkte mailadressen) betaal je 1.45 per maand.

Ze hebben ook wel mail only.

[Voor 5% gewijzigd door Bennitos op 10-10-2021 19:21]

• CurlyMo
  • Laatst online: 08:32

CurlyMo

www.pilight.org

Over het algemeen zijn ze duur, behalve voor email only:
https://www.bhosted.nl/webhosting/email-only

geen vragen via PM die ook op het forum gesteld kunnen worden.

• ravedek
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
Ik ben een paar jaar geleden overgestapt naar ProtonMail en zou niet meer terug willen naar Gmail of POP3/IMAP.
Als je IMAP zou willen heroverwegen en je de abonnementen niet te duur vindt dan heeft ProtonMail:
- Eigen domein koppelen
- Gehost in de EU en gericht op privacy
- Webinterface
- Apps voor Android en iOS
- DMARC/DKIM/SPF zooi :)
- 5 GB storage
- Eventueel aliases

Dit zit in het plus abonnement (die ik zelf heb). Catch-All zit volgens mij in de abonnementen daarboven. Een agenda functionaliteit zit momenteel in beta.
Zie verder het overzicht.

[Voor 6% gewijzigd door ravedek op 10-10-2021 20:43]

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-06 20:35
Normaal zou ik zeggen Exchange Online maar aangezien je dit niet lijkt te willen een andere Exchange oplossing namelijk die van OVH https://www.ovh.nl/emails/hosted-exchange/ staat je data i.i.g in Europa

👩‍🚀 -> Astronauts use Linux because you cant open Windows in space <- 🚀

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 04-06 12:24

NeHoX

Gamer + PV

Ik gebruik sinds een maandje Zoho de gratis variant. Tot nu toe, niks te klagen. Wel via aparte app.

[Voor 71% gewijzigd door NeHoX op 10-10-2021 21:21]

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

• kasperl
Wauw, bedankt allemaal, keuze genoeg zo te zien.

Protonmail lijkt me zeker wel wat ook vanwege alle privacy enzo, maar IMAP is wel een harde eis, en als ik eerlijk ben verwacht ik niet dat mijn vriendin veel mensen kent die snapt hoe je een GPG key moet maken en gebruiken.

Nogmaals bedankt, hier moet vast iets werkbaars tussen te vinden zijn.

• TomsDiner
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 16-07-2022
NeHoX schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 21:19:
Ik gebruik sinds een maandje Zoho de gratis variant. Tot nu toe, niks te klagen. Wel via aparte app.

[Afbeelding]
Het is mail, en IMAP en POP zijn not included in the free plan?

Wij bieden gratis hosting! *

* - htm(l) en PHP bestanden zijn niet toegestaan op onze server.

• Banix
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-05 15:50
Kijk ook even bij Soverin. Privacy focused maar NL based. Kost iets van 30 euro per jaar en bevalt mij prima

You want weapons? We're in a library. Books are the best weapon in the world. This room's the greatest arsenal we could have. Arm yourself!

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 04-06 12:24

NeHoX

Gamer + PV

TomsDiner schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 23:31:
[...]

Het is mail, en IMAP en POP zijn not included in the free plan?

Wij bieden gratis hosting! *

* - htm(l) en PHP bestanden zijn niet toegestaan op onze server.
Het is gratis, oftewel leef met de beperkingen of ga opzoek naar iets anders. Ik vind hun eigen app prima te doen. Anders is het 90 cent per user per maand, is ook geen wereldbedrag imo.

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

• TomsDiner
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 16-07-2022
NeHoX schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 23:56:
[...]

Het is gratis, oftewel leef met de beperkingen of ga opzoek naar iets anders. Ik vind hun eigen app prima te doen. Anders is het 90 cent per user per maand, is ook geen wereldbedrag imo.
Dat was niet mijn punt. Het ligt niet aan jou, maar aan dat plaatje dat je postte. IMAP en POP zijn een beetje de twee smaken mail die er zijn (server centraal of device centraal, en zij zeggen dat de gratis versie geen van beiden is. Deze opmerking roept meer vragen op dan dat het iets zinnigs zegt wanneer je alleen je eigen app laat gebruiken)

• CeesBak
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-05 19:56
Na 15 jaar bij Strato ben ik nog steeds zeer tevreden. Duitse degelijkheid.

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:00
Gandi heeft ook dergelijke pakketten en een domein krijgt standaard al 2 3GB boxjes:

https://www.gandi.net/en/domain/email

Het domein moet dan wel via Gandi geregistreerd zijn (prima partij daarvoor overigens).

[Voor 26% gewijzigd door BHQ op 11-10-2021 09:08]

• kasperl
Het is uiteindelijk Soverin geworden (Nederlands, doet vooral email, zag er wel OK uit enzo). Opzetten was bijzonder pijnloos qua domeinregistratie, verder nog niet veel ervaringen.

Nogmaals dank aan iedereen voor de reacties!
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee