Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MakanMakan
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 28-11-2024
Dag beste Tweakers,

Ik zit met de volgende vraag doordat mijn electro technische achtergrond niet voldoet ... Binnenkort komt mijn nieuwe laptop binnen, namelijk de Lenovo Legion 5 Pro - 82RF00Q6MH.

Nu zou ik hieraan graag als monitor de Philips 5000-serie 34B1U5600CH/00 Zwart willen hangen om te gamen en laptop ook direct te laten opladen doormiddel van de 100W power delivery ... Die deze monitor ondersteund ... echter zie ik dat de laptop een 300W AC voeding heeft ...

Kan ik er vanuit gaan dat ik dus 200W te kort komt voor het voeden van mijn laptop via de power delivery van de monitor tijdens het gamen?

Of laat ik de vraag anders stellen en mogelijk is het geen wat ik wil helemaal niet mogelijk ... maar wat ik graag zou willen is zo eenvoudig mogelijk mijn laptop met max 1 (bij voorkeur) of 2 kabels aan mijn werkplek (muis, keyboard, netwerk, monitor, etc) te koppelen om eventueel te gamen ... met zo'n goed mogelijk refresh rate van mijn scherm te blijven behouden ...

Indien er andere en betere oplossingen zijn (en nee niet een andere laptop _/-\o_ ) e.g. docking station TB4 ? Of een hub ? Dan hoor ik dit uiteraard heel graag.

Alvast bedankt!

[ Voor 0% gewijzigd door MakanMakan op 27-06-2023 16:44 . Reden: typo ]

Beste antwoord (via MakanMakan op 29-06-2023 09:06)

• Paul Hewson
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online
Check even Lenovo Legion 5, 5 Pro, 7 2021: Ervaringen en discussie

Het kan, doe het zelf ook als ik onderweg ben, maar de prestaties gaan wel achteruit.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Wordt dan USB-C van laptop naar de monitor en de voedingskabel in de laptop.

100 watt is op zich voldoende, als je laptop dat ok vindt en je niet gamet.

Maar Powerdelivery boven de 100 watt (de max is sowieso 200 watt) is er nog nauwelijks en het lijkt me niet handig om iets te gaan lopen prutsen om samen aan 300 watt te komen (als het al gaat lukken).

Ik zou dus gewoon je huidige stroomadapter gebruiken als voeding en de monitor via usb-c aansluiten zodat je je muis en eventueel losse toetsenbord (raad ik wel aan) ook aan je monitor kan hangen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
  • Nu online
Check even Lenovo Legion 5, 5 Pro, 7 2021: Ervaringen en discussie

Het kan, doe het zelf ook als ik onderweg ben, maar de prestaties gaan wel achteruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MakanMakan
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 28-11-2024
@Paul Hewson Ik heb de volledige discussie doorgelopen (100 pagina's >:) ) en denk dat het me wel duidelijk is ... Ik wil nu het volgende gaan doen...

Op mijn zolder wil ik mijn werkplek gaan inrichten, deze wil ik via een Docking Station met Power Delivery (98W) https://tweakers.net/pric...hunderbolt-station-4.html aansluiten. Deze dock is verbonden met mijn keyboard, muis en een nog uit te zoeken scherm (hoeft nu dus niet perse PD te hebben). Voor normaal gebruik zal ik dus prima vooruit kunnen met de standaard USB-C PD (TB4) en wanneer ik ga gamen plug ik de Power Adapter van me notebook erbij.

Is dit een werkbare oplossing ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
  • Nu online
Ik heb geen verstand van docking stations, maar ook daar is een algemeen topic van.

Het docking station topic