Mijn zoon heeft een utp-kabel door het huis en over de trap lopen die ik zat was, dus dacht een kabel te trekken van de slaapkamer naar de meterkast. Daar zit namelijk een loze leiding. Ik heb er geen verstand van dus deed maar wat. Ik kocht een patchkabel 6a s/ftp. En die paste niet door de leiding, dus ik knipte de connector eraf. Toen de leiding erdoor was probeerde ik er een nieuwe connector op te zetten. Ik probeerde dat twee keer maar beide keren deden alleen nr 2,3 en 6 het. Toen ik contact opnam met de verkoper voor raad gaf hij aan dat een patchkabel niet geschikt is voor het losknippen en opnieuw er opnieuw opzetten van een connector. De 8 kabeltjes zouden daar te dun voor zijn.
Ik vroeg me toen af of ik de kabel helemaal niet meer kan gebruiken en dat ik er een ander soort kabel moet plaatsen, of is er een ander soort connector die ik wel kan gebruiken. Ook las ik iets over een lsa paneel waarmee ik dan een soort stopcontact voor uto-kabels kan maken.
Heeft iemand tips die ik kan gebruiken?
Ik vroeg me toen af of ik de kabel helemaal niet meer kan gebruiken en dat ik er een ander soort kabel moet plaatsen, of is er een ander soort connector die ik wel kan gebruiken. Ook las ik iets over een lsa paneel waarmee ik dan een soort stopcontact voor uto-kabels kan maken.
Heeft iemand tips die ik kan gebruiken?