Omdat het wat off-topic was voor Het kleine-mismoderatietopic deel XXX maar een los topic aangemaakt. Ik zou graag de manier van modereren willen aankaarten.
Hier de relevante posts uit het topic:
Dat zou ik in dit topic verder willen bespreken, want dat moet echt anders.
Hier de relevante posts uit het topic:
ocf81 schreef op maandag 19 juni 2023 @ 22:27:
Overigens lijkt het me wel handig dat als een post in dit topic besproken wordt, de auteur daarvan ook getagd wordt. Dan is het geen verrassing en kan iemand zich verdedigen.
AlphaRomeo schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 08:55:
[...]
Vooropgesteld: ik ben er niet op tegen om de auteur te taggen, maar het is juist niet de bedoeling om je post inhoudelijk te gaan verdedigen in dit topic. We modereren op objectieve gronden volgens de FAQ. Als je de post alleen goed kunt modereren na een uitleg in dit topic, dan had die uitleg al in de post zelf moeten staan.
ocf81 schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 12:44:
[...]
Het gaat om een stukje hoor en wederhoor. Wat er nu gebeurt is in feite een ex-parte proces waar een commentaar wordt afgefakkeld en je er zelf maar achter moet komen dat je zo wordt benadeeld, met een oneerlijke veroordeling als gevolg. Echt een onacceptabele opzet.
En je FAQ is, met alle respect, niet echt serieus te nemen als het gaat om objectiviteit.. Hoe goed je dat ook probeert te codificeren, objectieve moderatie is gewoon niet mogelijk.
Dit klopt dus niet. Er wordt in het overgrote deel van de gevallen omlaag gemod. Daarbij wordt een opzet gebruikt waarin mensen dus niet gehoord worden, maar er zonder wederhoor een oordeel wordt geveld. Dat is gewoon geen eerlijke manier van handelen.Bor schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 12:52:
[...]
Hier worden reacties besproken welke een onjuiste moderatiescore hebben verkregen. Dat kan zowel te hoog maar ook te laat zijn. Van benadeling is geen sprake, van een oneerlijke veroordeling ook niet.
Verder is dit niet het topic voor dit soort discussies. Gelieve allemaal weer terug te gaan naar het uiteindelijke doel; het zorgen dat mismoderaties beter passende scores krijgen in overeenstemming met de hiervoor opgestelde richtlijnen.
Dat zou ik in dit topic verder willen bespreken, want dat moet echt anders.
© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | <X> as a Service --> making you a poor & dependent slave