Ik denk dat als de boetes allemaal in hetzelfde stramien qua overtreding zitten (niet excessief) je kunt appeleren op de redelijkheid van de wetgever in het streven gedrag te corrigeren. Dus ik begrijp de uitspraak wel en denk dat het een kans maakt met een goed verhaal over precies dat waar de boetes voor zijn: gedrag aanpassen.True schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 09:50:
Hier staat een stukje van iemand die een soort gelijke casus had die probeerde te argumenteren dat hij nog geen boete ontvangen had en hierdoor z'n gedrag niet kon aanpassen:
https://forumindex.nl/wet...tcontrole-a20-t75956.html
[...]
De casus wordt uiteindelijk gesloten met:
[...]
De feiten zijn niet volledig gelijk, maar wellicht wel een bezwaar waardig![]()
Bij een wet-mulder ben ik van mening dat bezwaar maken veel laagdrempeliger moet kunnen en nooit moreel verwerpelijk hoeft te zijn, puur vanuit het oogpunt dat er strafbeschikkingen worden uitgeschreven waar er amper iemand met mensenogen naar gekeken heeft.
Zou zelf op die redelijkheid appeleren in dit geval, even uitgaande van een acceptabele overtreding en simpelweg inschattingsfout van de snelheid ter plaatse. En dan is er nog steeds een kans dat die wordt afgewezen uiteraard.