Meerdere boetes op 1 dag

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 18.242 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddy42tr
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 19-02-2024
Hoi allemaal,
Ik ben meerdere keren op 1 dag geflitst door dezelfde flitser op zelfde locatie.
Heel stom van mij, normaal heb ik zelden boetes maar geen idee hoe dit mij is overkomen.
Kan ik hiervoor in beroep dat ik 1tje betaal en de rest kan kwijtschelden?
Waar heb ik recht op of moet ik gewoon alles betalen?

[ Voor 16% gewijzigd door teddy42tr op 19-06-2023 23:47 ]

Alle reacties

Acties:
  • +84 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Als het aparte overtredingen zijn, waarom zou je ze dan kwijtgescholden moeten krijgen? Leer je snelheid te controleren.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 15:51
Hoeveel is meerdere en in welke tijdspanne?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:01
Was het hetzelfde strafbare feit of niet? Zo ja, dan mag je niet 2x bekeurd worden. Maar dit klinkt als meerdere afzonderlijke feiten, en dan mag je lappen. Bezwaar aantekenen mag natuurlijk.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • +40 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Als je 5 mensen vermoord op 1 dag word je ook maar veroordeeld voor 1 moord. Of werkt het toch niet zo...? :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:03
Als je ook meerdere keren te hard langs die flitser gereden bent is het gewoon terecht en zijn het losse overtredingen.

Nee heb je, ja kan je krijgen. Kennis van me is heen en weer gereden in 5 minuten langs dezelfde flitser, diende bezwaar in en was bereid 1 van beide boetes te betalen. Resultaat was dat beide geseponeerd werden want zou niet kloppen zo snel achterelkaar. Maargoed, dat was 10 jaar terug.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• teddy42tr
Om precies te zijn 5 keer geflitst
tijdstippen:
15:25
20:48
20:58
21:18
21:27

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• peize9
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13:43
Ik denk niet dat je iets kan kwijtschelden. Ik snap echter wel waarom het misschien een dik zou moeten zijn. Vroeger had je flitsers. Als je te hard reed, dan wist je het ook zeker en was het een soort correctieve tik er bij. Nu echter merk je er niets meer van. Ik krijg daarom ook steeds meer het idee dat ze er alleen zijn om geld te verdienen.

Maar goed, gewoon betalen dus, als je het niet vertrouwt kan je er altijd tegen in gaan.

Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying. ― Arthur C. Clarke

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• teddy42tr
Dacht even advies vragen of er wat aan gedaan kan worden, of ik ergens recht op heb omdat ik met 9-10 minuten verschil 2x geflitst ben. Zoniet betaal ik ze netjes.

[ Voor 14% gewijzigd door teddy42tr op 20-06-2023 00:00 ]

Acties:
  • +33 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:47

MsG

Forumzwerver

Je kan het altijd proberen. Een vriend van me had per ongeluk te lang geparkeerd en had 3 dagen lang parkeerboetes. Echter oordeelde de rechter dat er geen verbetering mogelijk was als je niet op de hoogte bent van de fout, zodoende is alles geseponeerd behalve het eerste vergrijp.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:37
Zie het als een goede les.
Houdt je gewoon aan de snelheid.
Een keer een boete kan, dit is gewoon bewust continu te hard rijden.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
Iedereen heeft het over snelheid, misschien was het gewoon iedere keer rood licht?

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:02

Illusion

(the art of)

Als je tussen de eerste en tweede overtreding de kans hebt gehad om te corrigeren, dan telt de tweede gewoon voor de volle mep.
En aangezien je tussen de eerste en de tweede keer dat je daar reed vast wel een snelheidsbord bent tegengekomen, heb je die kans overduidelijk gehad.

Zie ook deze uitspraak (klassiekertje. Staat zelfs op de anwb site) https://uitspraken.rechts...true&keyword=Br1658&idx=1

[ Voor 24% gewijzigd door Illusion op 20-06-2023 00:20 ]

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• Josk79
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 00:22
stin00 schreef op maandag 19 juni 2023 @ 23:50:
Als je 5 mensen vermoord op 1 dag word je ook maar veroordeeld voor 1 moord. Of werkt het toch niet zo...? :+
Als je 5x dezelfde persoon vermoordt, word je maar 1x veroordeeld :+

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:56

NeHoX

Gamer + PV

https://verkeersboete.nl
https://www.appjection.nl/
https://www.bezwaartegenverkeersboetes.nl/

Laat even het verloop weten.

Alle moraalridders, niemand weet wat de echte reden is geweest van de verkeersboetes en TS heeft ook geen mogelijkheid gehad te leren van zijn (onverantwoorde)gedrag. We weten niet of het snelheidsovertredingen zijn, en zo ja, hoe hard er is gereden t.o.v. de maximum snelheid of dat het, onwaarschijnlijk maar toch een rood licht is geweest al dan niet bij (weg)werkzaamheden.

Geloof me, één van mijn vrienden is juist zo'n moraalridder en is een keer op de heen en op de terugweg bij 2 verschillende palen bij 2 inhaalacties geflitst. Daar pesten we hem nu nog mee. Kan altijd gebeuren...

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 26-06 21:05
NeHoX schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 00:36:

Geloof me, één van mijn vrienden is juist zo'n moraalridder en is een keer op de heen en op de terugweg bij 2 verschillende palen bij 2 inhaalacties geflitst. Daar pesten we hem nu nog mee. Kan altijd gebeuren...
2 en 5 is ook nogal een verschil. Als je 5 keer op een dag geflitst word ben je gewoon idioot bezig. Helemaal als het allemaal op dezelfde plek is. Of er moet een probleem zijn met de flitspaal. Maar dan zou de TS vast ook wel zo iets wel gezegd hebben.

Deze verdachtmaking kan je achterwege laten

[ Voor 24% gewijzigd door Outerspace op 20-06-2023 08:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:16

Honesty

kattenneus!

teddy42tr schreef op maandag 19 juni 2023 @ 23:53:
tijdstippen:
Was het op circuit zandvoort?
Misschien als je pendelt tussen 2 adressen en je kan aantonen dat het onduidelijk is hoe hard je MAG. Dat je er wat kan laten doorhalen maar vrees voor je. Inderdaad als de situatie veranderd is en je wist wist van niks is het anders als de situatie al eeuwen het zelfs is.
Je kan ook bezwaar maken en in ieder afzonderlijk bezwaar de nummers van de andere verbalen samen.

[ Voor 22% gewijzigd door Honesty op 20-06-2023 06:07 ]

Festina lente

Acties:
  • +44 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003

Blokker_1999

Full steam ahead

peize9 schreef op maandag 19 juni 2023 @ 23:56:
Ik krijg daarom ook steeds meer het idee dat ze er alleen zijn om geld te verdienen.
Ik vind zulke reacties altijd spijtig. Er zijn verkeersregels opdat we met zen allen veilig op de baan kunnen komen. Ga je controles stopzetten, dan verklaar je de baan vogelvrij voor iedereen, ga je het aantal ongevallen sterk zien stijgen en gaan vele mensen niet meer de baan op durven.

Ja, sommige wegen nodigen uit tot snel rijden. Een lange, rechte baan is leuk om het gaspedaal even in te duwen, totdat je bedenkt dat er kruispunten zijn op die baan, dat er ook woningen staan waar mensen kunnen wegrijden. En om dan met een arbitrair hoge snelheid daar voorbij te komen is gewoon gevaarlijk. Waarom zouden controles die dat moeten tegengaan dan niet OK zijn?

Zelfs het feit dat een flitser niet meer zichtbaar flitst heeft deels ook met veiligheid te maken. Vroeger had je het effect dat mensen na het zien van de flits vol in de remmen gingen. Te laat natuurlijk, maar je zorgt dan mogelijks wel voor een gevaarlijke situatie.

Het wordt daarnaast ook steeds moeilijker om onbewust te snel te rijden. Moderne wagens proberen zelf de limiet aan te geven, navigatieapps doen hetzelfde. Op de meeste wegen zijn de veranderingen van een snelheidslimiet ook zeer goed aangegeven en anders kan je nog altijd uitgaan van het voorzichtigheidsprincipe en je snelheid zelf al wat verlagen ten opzichte van wat je denkt dat de limiet is.

Hier in Belgie is recent ook iemand naar de pers gestapt omdat men meerdere boetes in 1 keer had aangekregen, al ging het daar wel over overtredingen verspreid over meerdere dagen, een trajectcontrole die men in dienst had genomen nadat de palen er al enkele jaren stonden. Maar ook daar was de publieke reactie overwegend dat je maar niet systematisch te snel moet rijden.

In dit geval weten we ook niet hoe groot de overtredingen zijn, stel je even voor dat het telkens slechts enkele km/h was, dan heb je dus iemand die systematisch iets te snel rijdt, Iets waar je eigenlijk amper tijd mee wint maar net wel dus boetes riskeert. Als het grote overtredingen zijn, dan zou TS een groter probleem hebben op dit moment.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +34 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10:28

dragonhaertt

@_'.'

Ik lees heel vaak "je kan het proberen" maar ik snap niet zo goed waarom je tijd en geld zou verspillen van de staat als je weet dat je gewoon schuldig bent.
Als je hier werkelijk hebt gereden betaal je gewoon de boete en ga je geen bezwaar aantekenen gewoon omdat je denkt daarmee misschien wat goedkoper af te zijn.

Bezwaar aantekenen doe je als de boete of het bedrag onterecht is, om een eerlijke straf te krijgen. Niet omdat je "nee hebt, en ja kan krijgen".

Totaal onethisch advies vind ik dat.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Illusion schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 00:17:
Als je tussen de eerste en tweede overtreding de kans hebt gehad om te corrigeren, dan telt de tweede gewoon voor de volle mep.
En aangezien je tussen de eerste en de tweede keer dat je daar reed vast wel een snelheidsbord bent tegengekomen, heb je die kans overduidelijk gehad.

Zie ook deze uitspraak (klassiekertje. Staat zelfs op de anwb site) https://uitspraken.rechts...true&keyword=Br1658&idx=1
Hahaha die is hilarisch. Die kerel heeft gezien dat hij geflitst is en is toen snel gekeerd om in tegengestelde richting nog een boete te pakken, met als doel om beide ongeldig te laten verklaren… Niet gelukt :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 39993

WEBGAMING schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 02:55:
[...]

2 en 5 is ook nogal een verschil. Als je 5 keer op een dag geflitst word ben je gewoon idioot bezig. Helemaal als het allemaal op dezelfde plek is. Of er moet een probleem zijn met de flitspaal. Maar dan zou de TS vast ook wel zo iets wel gezegd hebben.

<knip>.
Waarom een handeltje? Misschien heeft TS een old-timer en was hij aan het sleutelen. Zoals de waard is..... Zo'n uitspraak zegt in mijn ogen meer over jou eigenlijk.

[ Voor 12% gewijzigd door Outerspace op 20-06-2023 08:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ervan uitgaande dat het snelheidsboetes zijn, volgens deze website heb je weinig kans: https://verkeersboete.nl/...idsboetes_kort_na_elkaar/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Je kan er een telefoontje aan wagen. Laat even weten wat het resultaat is, want kwantum korting bij dit soort dingen kan wel heel prettig zijn.

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:33

LankHoar

Langharig tuig

@Blokker_1999 nu doe je een aanname dat een boete voor te hard rijden het aantal overtredingen mindert. Ik kan het zo niet terugvinden, maar heb wel eens gelezen dat er eigenlijk weinig onderzoek is naar het verband tussen aantal snelheids overtredingen/boetes en bijvoorbeeld ongelukken/verkeersdoden, maar dat wat er is geen duidelijk verband laat zien (inNL ).

Tel daar bij op dat ze in TV shows in het verleden de hypocrisie hebben aangetoond dat de minister die over verkeersveiligheid gaat bv ook stelselmatig te hard reed, en dat mobiele flitsers bewust op plekken zetten waar de situatie onduidelijk/gewijzigd was, en het beeld groeit dat snelheids boetes puur grotendeels voor het spekken van de kas zijn.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-06 12:38

thunder8

Het gedonder begint weer.

Volgens mij zijn er boetebedrijven die wel succesvol bezwaar hebben aangetekend tegen meervoudige snelheidsboetes. De reden was dat doordat er een tijd tussen de overtreding zit en het krijgen van de boete. Hierdoor kan hij tussentijds niet zijn gedrag corrigeren, zodat die latere boetes niet te voorkomen waren. Ik ga hierover verder niet in discussie of dat een terecht bezwaar is, want het zijn niet mijn woorden. TS kan zelf kijken wat hij ermee doet.

Mijn mening is dat als je geflitst wordt, dat je dit aan jezelf te danken hebt. Als je constant te hard rijdt, neem dan maatregelen om vroegtijdig de flitser te signaleren en actie te ondernemen. Zo niet, dan moet je het maar zien als snelheidsbelasting. ;)

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeesterPieter
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 15:32

MeesterPieter

PnP Pinball

Als je bezwaar maakt zal dit vrijwel zeker afgewezen worden, als je daarna beroep instelt kan je daarna je verhaal doen bij de kantonrechter, pas daar maak je een redelijke kans dat je wellicht slechts een deel van de bekeuringen hoeft te betalen als de kantonrechter een goede dag heeft. Kost je dan wel een vrije middag, weeg af of het je dat waard is.

Volg HIER mijn Zelfbouw Flipperkast Build

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:52
LankHoar schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 08:02:
@Blokker_1999 nu doe je een aanname dat een boete voor te hard rijden het aantal overtredingen mindert. Ik kan het zo niet terugvinden, maar heb wel eens gelezen dat er eigenlijk weinig onderzoek is naar het verband tussen aantal snelheids overtredingen/boetes en bijvoorbeeld ongelukken/verkeersdoden, maar dat wat er is geen duidelijk verband laat zien (inNL ).

Tel daar bij op dat ze in TV shows in het verleden de hypocrisie hebben aangetoond dat de minister die over verkeersveiligheid gaat bv ook stelselmatig te hard reed, en dat mobiele flitsers bewust op plekken zetten waar de situatie onduidelijk/gewijzigd was, en het beeld groeit dat snelheids boetes puur grotendeels voor het spekken van de kas zijn.
Uit onderzoek blijkt dat vaste snelheidscamera’s (flitspalen) leiden tot circa 20% minder ongevallen en tot circa 50% minder ernstige of dodelijke ongevallen.
https://www.kennisnetwerk...80%99s-en-trajectcontrole

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

tijdstippen:
Op hetzelfde punt?

Als het hetzelfde punt is heb je kans dat ze je matsen en een deel (deels) kwijtschelden, maar als het andere palen zijn dan acht ik je kans nihil.

Zoals al aangegeven, als je 5 mensen vermoordt op een dag word je ook 5x veroordeeld.

De enige uitzondering is als je één keer een fout begaat en daar meerdere bekeuringen voor krijgt. Je kunt bijvoorbeeld niet 4 parkeerboetes op één dag krijgen op dezelfde parkeerplek, en je kunt ook niet 4x op één dag een bekeuring krijgen voor een kapot remlicht (mits het hetzelfde licht is).

Maar 5x te hard, 5x geflitst, 5x betalen. Je kunt hooguit in beroep gaan en hopen op coulance.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-06 22:04
Ik zou het gewoon proberen, mijn broertje heeft een keer 5 dagen achter elkaar een parkeerboete gehad en daar hoefde die er uiteindelijk maar 1 van te betalen. Nou is een parkeerboete wel een iets ander vergrijp, maar het kan dus wel.

Je kan ook gewoon niet te hard rijden, dan krijg je ook geen boetes. Ik heb in de afgelopen 6 jaar alleen 1 parkeerboete gekregen en dat was omdat mijn zus de parkeerapp bij haar thuis zou aanzetten maar dat was toen niet goed gegaan.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0n1n112
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 26-11-2024
Vrees dat je ze waarschijnlijk allemaal moet betalen, het zijn tenslotte allemaal individuele overtredingen (je hebt keer op keer te hard gereden op dezelfde plek) en niet meerdere vastleggingen van 1 overtreding (zoals het parkeer voorbeeld hierboven)

Beroep kan altijd, maar geef je weinig kans.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• crazyx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:23
Als een situatie onduidelijk is, ga je elke keer dezelfde fout maken.

Dat gebeurt me helaas in België wel regelmatig. Je rijdt elke paar honderd meter een nieuwe zone in en je moet het maar onthouden. Je kan het absoluut niet afleiden van hoe de straat er uit ziet. Het kan gaan van 30 tot 70. En op de snelheidsaanduiding van de gps mag je ook niet vertrouwen. Vroeger was het een stuk simpeler, Binnen bebouwde kom, snelheid x, buiten bebouwde kom: snelheid y. Klaar. Gelukkig gok ik de laatste jaren weer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-06 11:57
Ik ben benieuwd naar de uitkomst maar ik vrees dat het dokken wordt.

In de toekomst: https://www.flitsmeister.nl/

Nooit meer een boete gehad sinds ik FM gebruik.

[ Voor 72% gewijzigd door Gamebuster op 20-06-2023 09:12 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 25-06 12:52
tijdstippen:
lol dat gaat je flink wat geld kosten

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Blokker_1999 schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 07:07:

Ik vind zulke reacties altijd spijtig. Er zijn verkeersregels opdat we met zen allen veilig op de baan kunnen komen. Ga je controles stopzetten, dan verklaar je de baan vogelvrij voor iedereen,
waarom staan die flitsers dan zo vaak op makkelijk cashen maar relatief veilige plekken? Waarom geen piek van flitsers bij scholen en ongeluksplekken?
Zo wordt toch de indruk gewekt dat het om makkelijk geld vangen gaat.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Ozzie schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 08:47:

Je kan ook gewoon niet te hard rijden, dan krijg je ook geen boetes.
Dit vind ik altijd wel een mooie. De pakkans is zeer gering, dus het eenvoudige feit dat je geen snelheidsboetes ontvangt is geen enkele reden om aan te nemen dat je nooit te hard rijdt. Daarbij komt, mensen maken fouten. Dat is ook niet erg.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-06 19:15
Hoi dit zijn 5 losse overtredingen die elk los beboet gaan worden. Bezwaar maken kan, maar je kan je beter de energie die je daarin steekt besparen. Er is niet zoiets als "binnen zoveel minuten".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Laatst online: 14:56

Tomatoman

Fulltime prutser

tijdstippen:
Er is nog veel onduidelijk. Eerst maar eens de feiten op een rijtje krijgen.

Kun je er iets over vertellen hoe dat is gebeurd? Het lijkt erop dat je om 20:48 en later nog eens om 21:18 ergens heen bent gereden en op de terugweg 10 minuten later in de andere richting bent geflitst, klopt dat?

Gaat het trouwens om snelheidsovertredingen of rijden door rood licht? Dit heb ik nergens expliciet gelezen. Mocht het om snelheid gaan, hoeveel te hard reed je?

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intergalactic
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 11:14

Intergalactic

Testlab Coördinator & Moderator Harde Waren

𝙸𝚗𝚟𝚊𝚍𝚎𝚛𝚜 𝙼𝚞𝚜𝚝 𝙳𝚒𝚎

bombadil schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 09:09:
[...]

waarom staan die flitsers dan zo vaak op makkelijk cashen maar relatief veilige plekken? Waarom geen piek van flitsers bij scholen en ongeluksplekken?
Als je kijkt naar de top 5 flitsers van NL snap ik dat die conclusie er snel uitkomt ja.

𝙸𝚗 𝚜𝚙𝚊𝚌𝚎 𝚗𝚘 𝚘𝚗𝚎 𝚌𝚊𝚗 𝚑𝚎𝚊𝚛 𝚢𝚘𝚞 𝚜𝚌𝚛𝚎𝚊𝚖 | Tweakers Discord | Stats.fm | Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Tomatoman schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 09:27:
[...]

Er is nog veel onduidelijk. Eerst maar eens de feiten op een rijtje krijgen.

Kun je er iets over vertellen hoe dat is gebeurd? Het lijkt erop dat je om 20:48 en later nog eens om 21:18 ergens heen bent gereden en op de terugweg 10 minuten later in de andere richting bent geflitst, klopt dat?

Gaat het trouwens om snelheidsovertreding of rijden door rood licht? Dit heb ik nergens expliciet gelezen. Mocht het om snelheid gaan, hoeveel te hard reed je?
Op zich prima deze vragen, maar die maken voor de uitkomst niet uit. Je kan zoals altijd op elk apart bezwaar indienen omdat je vindt dat je het bv. niet gedaan hebt, maar niet vanwege "te snel opvolgend op elkaar" oid. Wat de vraag hier was. Het is geconstateerd, het reguliere bezwaar traject staat open voor TS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 15:24
thunder8 schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 08:18:
Volgens mij zijn er boetebedrijven die wel succesvol bezwaar hebben aangetekend tegen meervoudige snelheidsboetes. De reden was dat doordat er een tijd tussen de overtreding zit en het krijgen van de boete. Hierdoor kan hij tussentijds niet zijn gedrag corrigeren, zodat die latere boetes niet te voorkomen waren. Ik ga hierover verder niet in discussie of dat een terecht bezwaar is, want het zijn niet mijn woorden. TS kan zelf kijken wat hij ermee doet.
Dat kan inderdaad voorkomen, maar ik vermoed dat dit hier niet van toepassing is.

Overtredingen waarbij dat voorkomt en er 1 of meer kunnen komen te vervallen is meestal iets waarbij je binnen enkele honderden meters bijvoorbeeld 2 of 3x geflitst / beboet wordt zonder dat er tussen de flitsers en / of aanhouding een nieuw 'beslis moment' zit om je snelheid te veranderen (denk aan een kruising / zijweg / andere bebording). Dat zal hier verwacht ik het geval niet het geval zijn, TS heeft hier immers alle tijd om zijn gedrag aan te passen en zal in die 10 minuten die tussen de kortste overtreding zit vermoed ik ook genoeg 'beslis' momenten hebben gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intergalactic

Intergalactic

𝙸𝚗𝚟𝚊𝚍𝚎𝚛𝚜 𝙼𝚞𝚜𝚝 𝙳𝚒𝚎

pennywiser schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 09:32:
[...]

Op zich prima deze vragen, maar die maken voor de uitkomst niet uit. Je kan zoals altijd op elk apart bezwaar indienen omdat je vindt dat je het bv. niet gedaan hebt, maar niet vanwege "te snel opvolgend op elkaar" oid. Wat de vraag hier was. Het is geconstateerd, het reguliere bezwaar traject staat open voor TS.
Wat TS nog kan doen is via je CJIB naar de foto's kijken om zeker te zijn dat alles klopt.
Als het een mobiele flitser is heb je nog wel eens kans dat er iets niet goed was aan dat ding en dat je op die basis je bezwaar wint, zo niet ouch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14:32
Intergalactic schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 09:28:
[...]

Als je kijkt naar de top 5 flitsers van NL snap ik dat die conclusie er snel uitkomt ja.
Misschien waren de plekken helemaal niet veilig en zijn ze veiliger geworden vanwege de flitsers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Met een beetje geluk valt dat ouch wel mee. Kunnen ook kleine overtredingen zijn gelukkig, 55 waar je 50 mag ofzo (dan ben je schijnbaar met 5x €29 tot 5x €39 klaar). Maar als het forse overtredingen zijn of bijv. 5x rood licht dan wordt je inderdaad niet vrolijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16:19

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Ozzie schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 08:47:
Ik zou het gewoon proberen, mijn broertje heeft een keer 5 dagen achter elkaar een parkeerboete gehad en daar hoefde die er uiteindelijk maar 1 van te betalen. Nou is een parkeerboete wel een iets ander vergrijp, maar het kan dus wel.

[knip]
Een parkeer'boete' is een naheffingsaanslag parkeerbelasting. Omdat je auto stil staat, kan dat bij je broertje 1x 5 dagen zijn geweest of 5x 1 dag of 500x een paar minuten. Er is geen manier om dat 100% zeker vast te stellen, en daarom is waarschijnlijk alles samengevoegd tot 1 overtreding. Die wordt door de gemeente geconstateerd en opgelegd, dus die kan dat zelf beslissen.

Een snelheidsboete gaat over een overtreding van de WVW. Omdat je auto beweegt, kun je zeker weten dat het om 5x een verschillend vergrijp gaat, ook al zit daar tijd tussen. Totaal andere situatie dus.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Intergalactic

Intergalactic

𝙸𝚗𝚟𝚊𝚍𝚎𝚛𝚜 𝙼𝚞𝚜𝚝 𝙳𝚒𝚎

CappieL schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 09:39:
[...]

Misschien waren de plekken helemaal niet veilig en zijn ze veiliger geworden vanwege de flitsers?
Wellicht sommige, maar als je kijkt naar de flitser op emmaviaduct zuid zou ik niet weten waarom die er voor zou zorgen dat het veiliger is, sterker nog. Die weg lijkt zo erg op een 70 weg dat je bijna denkt dat ze het expres doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Icephase schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 09:41:
[...]

Een parkeer'boete' is een naheffingsaanslag parkeerbelasting. Omdat je auto stil staat, kan dat bij je broertje 1x 5 dagen zijn geweest of 5x 1 dag of 500x een paar minuten. Er is geen manier om dat 100% zeker vast te stellen, en daarom is waarschijnlijk alles samengevoegd tot 1 overtreding. Die wordt door de gemeente geconstateerd en opgelegd, dus die kan dat zelf beslissen.

Een snelheidsboete gaat over een overtreding van de WVW. Omdat je auto beweegt, kun je zeker weten dat het om 5x een verschillend vergrijp gaat, ook al zit daar tijd tussen. Totaal andere situatie dus.
En dan heeft hij denk ik ook nog mazzel gehad want elke dag is volgens mij makkelijk te interpreteren als een nieuwe (parkeer-)vergunningstermijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hbeez
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:50
[...]

Weer heerlijk binaire discussie hier; of flitsers zijn er om te cashen, of voor de verkeersveiligheid.. ;) Maar als je leest dat de verkeersboetes zijn verhoogd om het begrotingstekort te sluiten, dan lijkt het mij evident dat de top van de politie in ieder geval wordt afgerekend op budgetten/inkomsten van verkeersboetes. Verder lees ik dat het aanpakken van te hard rijden ook een prioriteit is voor 2023. Het lijkt mij dus om beide te gaan.
Daarnaast worden veel verkeersongelukken nog altijd veroorzaakt door te hard rijden, bellen achter het stuur en het rijden onder invloed van drank en drugs.
Overigens vind ik dat er wel weer erg makkelijk met het vingertje wordt gewezen zonder iets van de situatie af te wezen, maar blijkbaar scoort dat goed hier.

[ Voor 5% gewijzigd door Hbeez op 20-06-2023 09:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16:19

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

pennywiser schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 09:45:
[...]

En dan heeft hij denk ik ook nog mazzel gehad want elke dag is volgens mij makkelijk te interpreteren als een nieuwe (parkeer-)vergunningstermijn.
Ja maar als jij 5 dagen niet bij je auto komt, heb je geen gelegenheid gehad om je gedrag aan te passen. Het is niet dat de gemeente bij je thuis komt aanbellen "meneer u heeft uw auto verkeerd geparkeerd", terwijl je al rijdend na iedere zijweg wél "actief" op de maximumsnelheid wordt gewezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Hier staat een stukje van iemand die een soort gelijke casus had die probeerde te argumenteren dat hij nog geen boete ontvangen had en hierdoor z'n gedrag niet kon aanpassen:

https://forumindex.nl/wet...tcontrole-a20-t75956.html
De eerste afwijziging ging niet eens in op mijn argumenten. ('u heeft te hard gereden en de ijking blijkt te kloppen'). De 2e reactie meldde slechts dat ik opnieuw beboet kan worden terwijl ik de oude bekeuringen nog niet ontvangen heb omdat ik me altijd aan de snelheid moet houden).
De casus wordt uiteindelijk gesloten met:
Aangezien de 1e boete wel naar de kantonrechter is gestuurd, en de rest (op 2 na waar ik niks over hoor) is ingetrokken, lijkt het erop dat de OvJ de zaak nu echt eens is gaan bekijken, en bij nader inzien vond dat 1 boete wel genoeg was....
De feiten zijn niet volledig gelijk, maar wellicht wel een bezwaar waardig ;)
Bij een wet-mulder ben ik van mening dat bezwaar maken veel laagdrempeliger moet kunnen en nooit moreel verwerpelijk hoeft te zijn, puur vanuit het oogpunt dat er strafbeschikkingen worden uitgeschreven waar er amper iemand met mensenogen naar gekeken heeft.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Icephase schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 09:49:
[...]

Ja maar als jij 5 dagen niet bij je auto komt, heb je geen gelegenheid gehad om je gedrag aan te passen. Het is niet dat de gemeente bij je thuis komt aanbellen "meneer u heeft uw auto verkeerd geparkeerd", terwijl je al rijdend na iedere zijweg wél "actief" op de maximumsnelheid wordt gewezen.
Mogelijk zijn daar uitspraken over, maar ik vraag me af of het een grond is. Het waarschuwen vindt plaats bij de parkeerplaats, en in gemeente publicaties.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Ik ben het niet eens met het verkeersgedrag van TS, maar ik voel me wel genoodzaakt om aan te duiden dat er volgens mij een recht bestaat dat je je gedrag moet kunnen aanpassen tussen correctieve maatregelen. Althans, dat is volgens mij een argument geweest waarop sommige vergelijkbare zaken zijn samengevoegd naar 1 boete (en de rest kwijtgescholden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montaner
  • Laatst online: 15:41
Hbeez schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 09:45:
[...]

Weer heerlijk binaire discussie hier; of flitsers zijn er om te cashen, of voor de verkeersveiligheid.. ;) Maar als je leest dat de verkeersboetes zijn verhoogd om het begrotingstekort te sluiten, dan lijkt het mij evident dat de top van de politie in ieder geval wordt afgerekend op budgetten/inkomsten van verkeersboetes. Verder lees ik dat het aanpakken van te hard rijden ook een prioriteit is voor 2023. Het lijkt mij dus om beide te gaan.
Sja, het grappige is wel dat als je meer middelen inzet op het aanpakken van hard rijden, het gat in de begroting alleen maar groter wordt. Een doelstelling op een 'negatieve beloning' hoort er dus echt niet thuis als het om veiligheid gaat.
HTT-Thalan schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 09:50:
Ik ben het niet eens met het verkeersgedrag van TS, maar ik voel me wel genoodzaakt om aan te duiden dat er volgens mij een recht bestaat dat je je gedrag moet kunnen aanpassen tussen correctieve maatregelen. Althans, dat is volgens mij een argument geweest waarop sommige vergelijkbare zaken zijn samengevoegd naar 1 boete (en de rest kwijtgescholden).
Dat lijkt mij te vervallen na ieder bord wat de snelheid aangeeft. Het voorbeeld zoals genoemd, 3 dagen foutparkeren en dan 3 boetes krijgen terwijl je er in 3 dagen niet bent geweest is daar wel een goed voorbeeld van.

[ Voor 23% gewijzigd door Montaner op 20-06-2023 09:53 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Citroentjuh
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16:05
teddy42tr schreef op maandag 19 juni 2023 @ 23:47:
Hoi allemaal,
Ik ben meerdere keren op 1 dag geflitst door dezelfde flitser op zelfde locatie.
Heel stom van mij, normaal heb ik zelden boetes maar geen idee hoe dit mij is overkomen.
Kan ik hiervoor in beroep dat ik 1tje betaal en de rest kan kwijtschelden?
Waar heb ik recht op of moet ik gewoon alles betalen?
Ik moest echt even je vraag laten bezinken… waar heb ik recht op? Staat dat er echt? Ja het staat er echt…. Hoezo denk je ergens recht op te hebben omdat je meerdere keren een overtreding begaat? Als het al enige invloed zou moeten hebben dan lijkt het mij eerder een reden voor een verzwaring (boete bepaald door OVJ) aangezien het kennelijk een heel stelselmatig gedrag is in plaats van een momentopname.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:01

samo

yo/wassup

HTT-Thalan schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 09:50:
Is het oprijden van een weg met passende bebording (denk aan snelheids-bord of voorangsbord voor- of na een kruising) niet voldoende kennisgeving om het rijgedrag aan te passen? Ik meen me te herinneren dat iemand een dergelijke bekeuring kreeg voor 2 flitspalen achter elkaar. Maar omdat er een kruising was tussen de flitsers, was er voldoende kennisgeving.
Zeker met zo veel overtredingen achter elkaar.

Ofwel; maps-locaties met flits-locaties helpen om hier een beter beeld van te krijgen.

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
True schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 09:50:

Bij een wet-mulder ben ik van mening dat bezwaar maken veel laagdrempeliger moet kunnen en nooit moreel verwerpelijk hoeft te zijn, puur vanuit het oogpunt dat er strafbeschikkingen worden uitgeschreven waar er amper iemand met mensenogen naar gekeken heeft.
Deels eens en deels oneens. Het zou van mij inderdaad makkelijker mogen zijn voor zaken waar echt twijfel bestaat. Aan de andere kant mag er van mij ook worden ingevoerd dat mensen die alleen bezwaar maken om het bezwaar maken om zo de boel te sarren en te traineren daar keihard op mogen worden afgestraft met torenhoge boetes en veroordeling in de werkelijke kosten van hun gedrag, dat kost de samenleving immers alleen maar geld en capaciteit van ons rechtssysteem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:08
True schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 09:50:
Hier staat een stukje van iemand die een soort gelijke casus had die probeerde te argumenteren dat hij nog geen boete ontvangen had en hierdoor z'n gedrag niet kon aanpassen:

https://forumindex.nl/wet...tcontrole-a20-t75956.html

[...]

De casus wordt uiteindelijk gesloten met:

[...]

Ik denk dat als de boetes allemaal in hetzelfde stramien qua overtreding zitten (niet excessief) je kunt appeleren op de redelijkheid van de wetgever in het streven gedrag te corrigeren. Dus ik begrijp de uitspraak wel en denk dat het een kans maakt met een goed verhaal over precies dat waar de boetes voor zijn: gedrag aanpassen.

Zou zelf op die redelijkheid appeleren in dit geval, even uitgaande van een acceptabele overtreding en simpelweg inschattingsfout van de snelheid ter plaatse. En dan is er nog steeds een kans dat die wordt afgewezen uiteraard.

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Dennism schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 09:33:
[...]

Dat kan inderdaad voorkomen, maar ik vermoed dat dit hier niet van toepassing is.

Overtredingen waarbij dat voorkomt en er 1 of meer kunnen komen te vervallen is meestal iets waarbij je binnen enkele honderden meters bijvoorbeeld 2 of 3x geflitst / beboet wordt zonder dat er tussen de flitsers en / of aanhouding een nieuw 'beslis moment' zit om je snelheid te veranderen (denk aan een kruising / zijweg / andere bebording). Dat zal hier verwacht ik het geval niet het geval zijn, TS heeft hier immers alle tijd om zijn gedrag aan te passen en zal in die 10 minuten die tussen de kortste overtreding zit vermoed ik ook genoeg 'beslis' momenten hebben gehad.
Ik kan en wil hier ook niet over oordelen. Weet alleen dat ik bij 1 van die boetebedrijven er iets over gelezen heb. Ging voornamelijk om het feit dat een boete er is om een bepaalde gedragsverandering te bewerkstelligen en dat je je gedragsverandering niet kan sturen als je de boete niet meteen ontvangst, zoals bij een staandehouding. En dat ze dit met succes aangevochten hebben. De ene situatie is de andere niet en zoals ik ook al aangaf, verwacht ik er weinig van. Maar niet geschoten is altijd mis.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• O085105116N
  • Laatst online: 14:39
Overtreed de wet, 5x!, vraag jezelf af... hoe kom ik er onderuit? Open een topic op tweakers en laat ik daar iedereen lekker bezig houden, al 3 pagina's lang. Om onze druk bezette ambtenaren met nog meer zinloos werk te voorzien zou ik 5x apart bezwaar aan tekenen. En om het proces te frustreren wel betalen.

Ongelooflijk.

On topic: Je kan bezwaar aantekenen, dat recht dat heb je.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

O085105116N schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 09:59:
Overtreed de wet, 5x!, vraag jezelf af... hoe kom ik er onderuit? Open een topic op tweakers en laat ik daar iedereen lekker bezig houden, al 3 pagina's lang. Om onze druk bezette ambtenaren met nog meer zinloos werk te voorzien zou ik 5x apart bezwaar aan tekenen. En om het proces te frustreren wel betalen.

Ongelooflijk.

Je kan ook gewoon een dergelijk topic negeren en lekker verder scrollen naar topics die je wel nuttig vindt. Iedereen die reageert, doet dat vrijwillig en het is dan ook aan die tweakers zelf om die afweging te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Laatst online: 14:56

Tomatoman

Fulltime prutser

pennywiser schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 09:32:
[...]

Op zich prima deze vragen, maar die maken voor de uitkomst niet uit.
Ik denk juist dat het allesbepalend is voor de uitkomst. Dat de topicstarter fout was staat als een paal boven water, maar of de officier van justitie coulant zal zijn hangt volledig af van de omstandigheden waar ik naar vroeg. Als je telkens met 60 wordt geflitst waar je 50 mag, is het een heel ander verhaal dan dat je vijf keer door rood rijdt of met een geleende auto sprintjes aan het trekken bent.

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rowdy.nl
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-06 16:12

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Als het dus 5x 20km/h te hard is hoop ik van harte dat TS mag betalen, maar als het telkens een paar km/h te hard is, op een plek waar je niet komt omdat ie (als ik zo de tijden bekijk) bv iemand aan het verhuizen is en daar nooit komt.. Dan vind ík het een ander verhaal..

Bij mij om de hoek staat een van die best verdienende flitspalen van onze regio. Op een 50Km/h weg, wat een soort buitengebied is die van een berg heuvel naar beneden gaat. Daar moet je gewoon remmen, al geef je geen gas ga je al rap boven de limiet. Kreng flitst overigens twee kanten uit; heb je al snel zoiets te pakken.

Daarom rij ik dus altijd met flitsmeister. Niet omdat ik de intentie heb om te hard te rijden, maar puur dat ik op plekken waar ik nooit kom te voorkomen dat ik net 53 rij omdat ik net een tractor heb ingehaald of zo.

[ Voor 15% gewijzigd door Rowdy.nl op 20-06-2023 10:08 ]

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• m2011
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 25-06 22:44
tijdstippen:
Hier zit echt genoeg tijd tussen om elke keer opnieuw een beslissing over je snelheid te maken. Als het nou 5 keer in 1 minuut is, dan zou ik het onterecht vinden. Dan rijd je immers even te hard, maar krijgt direct 5 boetes. In dit geval zijn het echt 5 losse overtredingen. Maar wel meteen een goeie les!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
  • Laatst online: 26-06 13:10
De enige keer dat ik zou denken dat je er een beetje onderuit kunt is als je door 2 verschillende flitsers op hetzelfde stuk weg op een gelijkaardig moment wordt geflitst.

Dus flits 1 en 1 km verder flits 2 (zelfde rechte baan, geen verandering van max snelheid, ... )

Want dan zou je kunnen stellen dat het nog altijd dezelfde overtreding is.
Geeft wel geen garantie dat de rechter meegaat in je verhaal.

Maar in het geval van de TS denk ik niet dat dat gaat werken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-06 10:12
tijdstippen:
Poeh, die tijdstippen liggen wel uiteen tov wat mijn buurman ooit meemaakte. Die moest ergens zijn, was laat, kon de afslag op de ringweg niet vinden en had 2 rondjes gereden (geloof 3 of 4 keer op rij geflitst binnen een tijdsbestek van iets meer dan een kwartier).

Heeft hij aangekaart, geloof dat ze uit coulance toen de duurste boete hadden laten staan (8 of 12 km/h te hard) en de rest hadden kwijtgescholden ivm de situatie.

Dus aankaarten kan altijd, wie weet laten ze er maar 2 staan, 1 in de middag en 1 a 2 in de avond.

PS: Je rondetijden werden wel steeds sneller in de avond :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
@teddy42tr, met tweemaal tien minuten tussen twee flitsmomenten zou ik in ieder geval in beroep gaan. Zoals iemand eerder meldde, er moet een correctiemoment passeren om het verschillende vergrijpen te laten zijn. Bij mijn weten is dat bij trajectcontroles ook iets waar rekening mee wordt gehouden; op de Ring West krijg je volgens mij niet 5 bekeuringen als je daar te hard gereden hebt. Zonder verdere informatie over boetesoort - en dus afhankelijk van verdere omstandigheden - heb je m.i. kans dat er 2 worden kwijtgescholden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Uitgaande van normaal verkeersgedrag, zouden zoveel boetes op één dag mij het idee geven dat de situatie onduidelijk is daar. Dan zou ik zeker een bezwaar indienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

Vorig jaar nog een artikel gelezen over verschillende trajectcontroles die bij mij in de buurt zijn geintroduceerd de afgelopen jaren. En daar melde men dat er wel degelijk een afname te zien is in de eerste maanden na het introduceren van die controles, op 1 enkel traject na. En er werd bijgemeld dat dit een beeld is dat men over het algemeen overal ziet. Gaat men ergens permanent controleren, dan ziet men de eerste maanden over het algemeen wel degelijk een daling.

Zolang boetes een vast bedrag hebben en niet inkomensafhankelijk zijn, zal het voor grootverdieners altijd een mogelijkheid blijven om stelselmatig te snel te rijden, die betalen de boetes met een glimlach. En ja, ministers vallen daar ook onder.

En als het beeld groeit dat snelheidsboetes dienen om de kas te spekken, moet men misschien eens nadenken over hoe men dat kan oplossen, bijvoorbeeld door zich meer aan de snelheidslimiet te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

[...]

Omdat we omgevingen rondon onder andere scholen steeds meer en meer inrichten op een manier dat het moeilijk is om er te snel te rijden. En hoewel ik niet over Nederland kan spreken weet ik dat er in Belgie wel degelijk redelijk wat flitspalen staan op wegen waar vroeger ernstige ongevallen zijn gebeurd en ziet men in de statistiek ook een daling van die ernstige ongevallen op die wegen.

Het probleem dat je dan hebt is dat de weg waar de flitspaal staat niet meer voorkomt in die statistiek, door mensen ervaren wordt als een veilige weg terwijl er op andere wegen, waar geen controle is dan weer ongevallen gebeuren. En dan gaan mensen klagen dat de paal verkeerd staat omdat men ondertussen vergeten is hoe de situatie vroeger was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Laatst online: 17-06 15:32
MsG schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 00:03:
Je kan het altijd proberen. Een vriend van me had per ongeluk te lang geparkeerd en had 3 dagen lang parkeerboetes. Echter oordeelde de rechter dat er geen verbetering mogelijk was als je niet op de hoogte bent van de fout, zodoende is alles geseponeerd behalve het eerste vergrijp.
Dat dus, met het aantal op dezelfde dag kan je aantonen dat je het echt niet wist en kan je idd voor 1x bestraft worden. Collega van mij had 24 boetes (!!! niet gelogen of overdreven !!!) gekregen van dezelfde flitspaal die tijdens zijn vakantie bij hem in de straat was geplaatst. hij heeft het laten voorkomen en heeft er uiteindelijk maar 2 moeten betalen. Vraag mij niet waarom 2 en welke en hoe dan maar dit is een echte situatie en dus is het zeker slim om het aan te vechten als je echt niet in de gaten had dat je fout zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
Ik heb er ooit eens 2 binnen 3 minuten gehad...
Eentje van de achterkant en eentje van de voorkant.
Ik had wat problemen met de auto nieuwe sensor gemonteerd en even heen en weer op een stuk weg hier.
Bij een boerderij stond de flitser en een stukje verder was de splitsing waar ik weer omkeerde.
De terugweg zag ik hem staan. |:(

Fuck dat is stom! 8)7 Gewoon betaald en lesje geleerd.
Was met elkaar iets over de 100 euro, dure sensor geworden uiteindelijk. :+

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:53
Wat een modaal ridders hier. Echt. Jullie doen natuurlijk nooit wat fout. 8)7

Kijk, als je 5x flink te hard rijd (zeg maar 40+ te hard keer op keer), dan terecht. Maar iedereen rijd wel eens 10 of 20 te hard zonder dat dit gevaarlijk is. De TS heeft niet de kans gekregen om bij de eerste flits een waarschuwing te krijgen ala 'foei, niet meer doen'.

Heb wel vaker gehoord dat mensen meerdere malen geflists zijn - bezwaar hebben ingediend met als resultaat dat men maar 2 van de 5 boetes moest betalen.

Ik zou gewoon bezwaar indienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prein2
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online

prein2

2.430 kWp, Solaredge SE2200

Ach.. ik ken een casus van een maatje die gedurende een maand elke dag is geflitst op een nieuwe trajectcontrole.

elke keer 5km/h te hard of zo.

die 20 boetes zijn samengevoegd 1000 euro, is door de rechter niet redelijk gevonden (ook omdat ie student was en dus naar financieel draagvlak) en uiteindelijk moest ie fors minder betalen. weet niet meer precies hoeveel, maar was eerder 200€ of zo..

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
teddy42tr schreef op maandag 19 juni 2023 @ 23:59:
Dacht even advies vragen of er wat aan gedaan kan worden, of ik ergens recht op heb omdat ik met 9-10 minuten verschil 2x geflitst ben. Zoniet betaal ik ze netjes.
Wat was je aan het doen dat je op dezelfde locatie met zulke korte tijdverschillen langs komt rijden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:53
njitter schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 11:13:
[...]

Wat was je aan het doen dat je op dezelfde locatie met zulke korte tijdverschillen langs komt rijden?
Volgens mij is dat totaal niet van belang. Misschien was ie lekker aan het rond rijden met dit mooie weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

Tux3.14 schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 11:12:

Kijk, als je 5x flink te hard rijd (zeg maar 40+ te hard keer op keer), dan terecht.

Dus bij 30km/h te hard is het een overdreven boete? En wat dan met 30+ te hard door een woonwijk met school?

Hij geeft nergens aan hoe hard hij reedt, of het op een snelweg was, binnen de bebouwde kom of in een woonwijk. Dus die aanname kun je niet doen.

Mbt bezwaar indienen, dat is ieder zijn recht dus dat mag je altijd doen.

[ Voor 10% gewijzigd door Gekkenhuis op 20-06-2023 11:20 ]

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  Watch S7  AirPods Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:50

Kijk, als je 5x flink te hard rijd (zeg maar 40+ te hard keer op keer), dan terecht. Maar iedereen rijd wel eens 10 of 20 te hard zonder dat dit gevaarlijk is. De TS heeft niet de kans gekregen om bij de eerste flits een waarschuwing te krijgen ala 'foei, niet meer doen'.

Heb wel vaker gehoord dat mensen meerdere malen geflists zijn - bezwaar hebben ingediend met als resultaat dat men maar 2 van de 5 boetes moest betalen.

Ergens wel met je eens hoor, maar het tegenkomen van een maximum snelheid bord is toch voldoende waarschuwing? Daar hoef je toch geen boete voor te krijgen?

Maar alles valt of staat met de situatie, die uit dit topic niet duidelijk is. Is het 5x dezelfde flitser of verschillende? Hoe en waar staat de maximum snelheid aangegeven?

Denk dat je inderdaad best een kans heb op coulance als de overtreding niet te zwaar is, maar niet door de redenen die jij hebt aangegeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-06 18:08

Stoney3K

Flatsehats!

NeHoX schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 00:36:
https://verkeersboete.nl
https://www.appjection.nl/
https://www.bezwaartegenverkeersboetes.nl/

Laat even het verloop weten.

Alle moraalridders, niemand weet wat de echte reden is geweest van de verkeersboetes en TS heeft ook geen mogelijkheid gehad te leren van zijn (onverantwoorde)gedrag. We weten niet of het snelheidsovertredingen zijn, en zo ja, hoe hard er is gereden t.o.v. de maximum snelheid of dat het, onwaarschijnlijk maar toch een rood licht is geweest al dan niet bij (weg)werkzaamheden.
Ja, laten we vooral huftergedrag in het verkeer promoten en het hele rechtssysteem nog verder frustreren door op elke boete bezwaar te maken zelfs als het terecht is.

Wanneer TS redelijkerwijs 10 minuten na zijn eerste keer geflitst te zijn nog een keer op dezelfde plek kan zijn, dan kun je verwachten dat het aan zijn rijgedrag ligt.

Is TS er heilig van overtuigd dat ie zich elke keer netjes aan de snelheid heeft gehouden dan is het natuurlijk een ander kwestie en kun je misschien bezwaar maken, maar als het goed is staat er op de CJIB beschikking al hoeveel snelheid er is gemeten.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Laatst online: 15:46

ThunderNet

Flits!

Stoney3K schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 11:24:
[...]

Ja, laten we vooral huftergedrag in het verkeer promoten en het hele rechtssysteem nog verder frustreren door op elke boete bezwaar te maken zelfs als het terecht is.

Wanneer TS redelijkerwijs 10 minuten na zijn eerste keer geflitst te zijn nog een keer op dezelfde plek kan zijn, dan kun je verwachten dat het aan zijn rijgedrag ligt.

Is TS er heilig van overtuigd dat ie zich elke keer netjes aan de snelheid heeft gehouden dan is het natuurlijk een ander kwestie en kun je misschien bezwaar maken, maar als het goed is staat er op de CJIB beschikking al hoeveel snelheid er is gemeten.
Even heen en weer naar de bouwmarkt om een schroefje op te halen, oh nee toch de verkeerde. Zo heel vreemd is het toch niet om ergens 2x langs te komen binnen een korte tijd? Daarnaast zijn er plenty plekken in NL waar het niet duidelijk is hoe hard je mag rijden.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16:21
Parkeren is een heel ander verhaal, de bestuurder was niet iederkeer aanwezig bij de strafbaar feit tenzij hard gemaakt kan worden dat in die 3 dagen tijd de auto wel is verplaatst en terug op dezelfde plek is gezet dan waren de boetes wel geldig.

Bij snelheidsovertredingen werkt dat anders, je bent steeds een bord gepasseerd met de beperking en had het dus kunnen weten, wat niet mag is op hetzelfde traject binnen x minuten nogmaals flitsen.
TS maakt dus alleen kans als op 2 plekken op hetzelfde traject waar de beperking geld is geflitst dat 1 kan kwijtschelden.

[ Voor 29% gewijzigd door mr_evil08 op 20-06-2023 11:34 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galinsky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online

Galinsky

--------->

Tja ik lees zo de comments en er zijn mensen die TS als een een of andere verkeershufter ziet omdat hij 5x op hetzelfde punt te hard rijd op 1 dag, zonder te weten hoeveel te hard. niet om het een of ander maar sommige trajecten die ik vaak rij rij ik ook standaard minimaal 10 kmpu te hard wetende dat er niks is. de weg laat het toe en (in mijn ogen net als blijkbare vele andere weggebruikers waar ik achteraan rij) wordt er gewoon standaard harder gereden. Als ik op die weg af en aan moet rijden om iets te doen en er zal dan een flitser staan ben ik ook aan de beurt.

Persoonlijk had ik mijn verlies genomen wetende dat de kans laag is. Je hebt wel gewoon 5x die wet overtreden, is het risico van te hard rijden. Of het "eerlijk" is en of je daadwerkelijk extra gevaar hebt gecreëerd door harder te rijden daar gelaten.

Maargoed proberen kan altijd :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:06
Dit dus ^ Staat me iets van bij dat dit met snelheidsovertredingen exact hetzelfde werkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:40
Vaderdagactie: Bij aanschaf van boetetegoed voor 5 boetes in 1 keer nu 10% boete korting met de actiecode "IKZIEHEMTOCHNIET"

;)

(sorry, kon het niet laten)

[ Voor 7% gewijzigd door ucsdcom op 20-06-2023 11:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10:28

dragonhaertt

@_'.'

Nee, te hard rijden doe ik inderdaad nooit.

Sommige mensen vinden het blijkbaar wél normaal, maar ik vind persoonlijk dat als je een projectiel van 1000kg bestuurd dat je prima de snelheidslimiet aan kan houden.

Als het fout gaat, dán beginnen mensen vaak pas te denken. Dat zie je bijvoorbeeld ook bij de confrontatiemomenten van 'de slechtste chauffeur van...'
Ik denk echter na vóórdat ik een ongeluk veroorzaak en vind het niet dat risico waard om een paar minuten eerder ergens aan te komen.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-06 18:08

Stoney3K

Flatsehats!

ThunderNet schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 11:30:
[...]

Even heen en weer naar de bouwmarkt om een schroefje op te halen, oh nee toch de verkeerde. Zo heel vreemd is het toch niet om ergens 2x langs te komen binnen een korte tijd? Daarnaast zijn er plenty plekken in NL waar het niet duidelijk is hoe hard je mag rijden.
Ik vind het ook niet heel raar dat je op sommige plekken per ongeluk 5 kilometer te hard rijdt en daar vaker langs komt. En dan ligt het er ook nog eens aan waar -- op de snelweg is het (qua veiligheid) minder een probleem dan in een 60-zone waar je misschien zelfs fietsers en voetgangers tegen kan komen afhankelijk van de weginrichting.

Waar ik wel moeite mee heb is dat er voor elke (terechte) boete bezwaar gemaakt wordt waardoor het rechtssysteem onnodig wordt gefrustreerd in plaats van die paar tientjes te betalen als het toch om een klein beetje te hard gaat.

Wanneer je met 80+ in een 60-zone geflitst bent gaat het niet meer om een paar tientjes maar dan ben je ook serieus een verkeershufter. Gaat het om 103 op de snelweg... dan is het gewoon leergeld voor dat traject, zou ik zeggen.

[ Voor 4% gewijzigd door Stoney3K op 20-06-2023 12:01 ]

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
FastFred schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 11:31:
[...]

Dit dus ^ Staat me iets van bij dat dit met snelheidsovertredingen exact hetzelfde werkt.
Volgens mij niet.

Als jij je auto 3 dagen laat staan, en in de tussentijd niks mee doet (bv ziek of vakantie) dan is/lijkt het mij 1 overtreding.

Rij jij gehard op bv de snelweg en staan er binnen 500meter 2 filters dan kan het gezien worden als 1 overtreding omdat je in de tussentijd geen enkele noodzaak had je gedragingen aan te passen.

Rijd je 5x op 5 kruisingen te hard en dan nog telkens op andere tijden, dan had je genoeg tijd en momenten om je gedragingen aantepassen.

Had ooit een collega die de wijziging in snelheid op de snelweg bij een traject controle niet door had. 20 dagen 2x per dag. Was een goede rekening

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-06 12:41
Gezien de uitleg van TS heb ik de indruk dat de verkeerssituatie op dit punt wellicht recent is aangepast en dat hij nog in de vorige situatie dacht. In het verkeer doen we bepaalde dingen onbewust op de automatische piloot. Als er inderdaad sprake is van een gewijzigde verkeerssituatie met betrekking tot bijvoorbeeld de snelheid, en als dit niet goed is aangegeven, dan geef ik TS wel kans op in ieder geval kwijtschelding van een aantal van die boetes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dannx1986
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 28-04 17:37
Rowdy.nl schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 10:06:
Bij mij om de hoek staat een van die best verdienende flitspalen van onze regio. Op een 50Km/h weg, wat een soort buitengebied is die van een berg heuvel naar beneden gaat. Daar moet je gewoon remmen, al geef je geen gas ga je al rap boven de limiet. Kreng flitst overigens twee kanten uit; heb je al snel zoiets te pakken.
Venlo toevallig? :) Anders hebben ze daar precies hetzelfde kunstje, bovenaan de heuvel gaat het ineens van 80 naar 50km/h met onderaan een flitspaal.
https://www.google.nl/map...!7i16384!8i8192?entry=ttu

[ Voor 40% gewijzigd door dannx1986 op 20-06-2023 12:22 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:18
In dit geval zou ik bezwaar maken. Recht heb je nergens op, maar in zo'n geval zou ik het altijd proberen. Als je pech hebt moet je ze betalen, maar met een beetje geluk combineren ze het en maken ze er een wat gematigdere boete van.

Normaal gesproken ben ik van het gewoon betalen trouwens, maar binnen een uur 4 keer op dezelfde plek geflitst worden vind ik iets te grotig. Wat dat betreft blijf ik voorstander van de oude flits terug te brengen. Dan weet je gelijk dat je geflitst bent en leer je er veel meer van.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polderviking
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 14:22
Blokker_1999 schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 07:07:
[...]

Ik vind zulke reacties altijd spijtig. Er zijn verkeersregels opdat we met zen allen veilig op de baan kunnen komen. Ga je controles stopzetten, dan verklaar je de baan vogelvrij voor iedereen, ga je het aantal ongevallen sterk zien stijgen en gaan vele mensen niet meer de baan op durven.
Stuurt Nederland toch wel een beetje zelf op aan door het expliciet als verdienmodel te zien, bijvoorbeeld door dingen als boete quota's hebben.
Dat ze niet afhankelijk zijn van je bestedingskracht helpt ook niet.
Er zijn genoeg mensen die dusdanig veel verdienen dat ze bekeuringen meer als een soort snelheidsbelasting zien.

In het buitenland heb je zelfs constructies (VS uit mijn hoofd) waarmee je bijvoorbeeld punten op je rijbewijs kan voorkomen door boete's dubbel te betalen, wat echt wel transparant bewijs is dat het gewoon om geld gaat.

Met die Gatso's heb je ook niet echt de kans om je gedrag terplekke te beteren dus als je oprecht ergens een fout maakt mag je daar gelijk 5x voor betalen zoals OP.
En eigenlijk wil je dat mensen gelijk hun gedrag aanpassen, niet wanneer er na x weken een acceptgiro op de mat land.

Als het echt loepzuiver om veiligheid gaat kan er best wel wat beter. Inclusief een flink aantal mensen gewoon geen rijbewijs te laten halen...
Sommige mensen moeten echt tig keer afrijden voordat ze er een keer doorheen komen, je mag je op een goed moment echt wel afvragen wanneer dat een keer wat zegt over generieke geschiktheid.

[ Voor 33% gewijzigd door Polderviking op 20-06-2023 12:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Comma
  • Registratie: Mei 2023
  • Niet online
tijdstippen:
Als je dit op 1 dag gebeurd mag er serieus getwijfeld worden aan je rijvaardigheid en kundigheid qua opletten, :/
Van mij mogen ze gevallen zoals jou doorsturen naar het CBR voor een rijvaardigheidsbeoordeling

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• _Anvil_
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:41
O085105116N schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 09:59:

Ongelooflijk.

Welkom op Tweakers, flink aandeel moraalridders die zich schijnbaar op bijna autistische wijze aan elke regel houden en graag met dat vingertje wijzen.

We hebben niet alle info, wie weet was TS een vriend aan het verhuizen en reed hij op en neer op een lege 80 km/h weg en heeft hij een bord met 60 over het hoofd gezien. Kan me goed voorstellen hoe lullig dit voelt... 5 boetes tegelijk krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comma
  • Registratie: Mei 2023
  • Niet online
dannx1986 schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 12:11:
[...]

Venlo toevallig? :) Anders hebben ze daar precies hetzelfde kunstje, bovenaan de heuvel gaat het ineens van 80 naar 50km/h met onderaan een flitspaal.
https://www.google.nl/map...!7i16384!8i8192?entry=ttu
Je hebt daar bijna 400meter wegdek om op je gemakt te laten rollen waarvan zowel van boven als onderuit de flitspaal in de midden zeer goed zichtbaar is.
Kom er dagelijks en ben er nog nooit geflitst. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dannx1986
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 28-04 17:37
Comma schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 12:26:
[...]

Je hebt daar bijna 400meter wegdek om op je gemakt te laten rollen waarvan zowel van boven als onderuit de flitspaal in de midden zeer goed zichtbaar is.
Kom er dagelijks en ben er nog nooit geflitst. ;)
Nou niet laten rollen want dan rol je de 50 zo voorbij, ik kom er ook regelmatig.
Ben er zelf ook nooit geflitst maar ik vindt hem wel 'geniepig' geplaatst, kan mij voorstellen voor mensen die er voor het eerst komen deze toch over het hoofd zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:12

Punkrocker

Mostly harmless

FreakNL schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 07:37:
[...]

Hahaha die is hilarisch. Die kerel heeft gezien dat hij geflitst is en is toen snel gekeerd om in tegengestelde richting nog een boete te pakken, met als doel om beide ongeldig te laten verklaren… Niet gelukt :+
:+

Een ex-collega reed in zijn auto en zag iets flitsen/knipperen. Draaide om om te kijken wat het was en inderdaad, weer een flits.

Even later kreeg hij twee snelheidsboetes thuis. Hij heeft de foto's opgevraagd en op de tweede foto zie je hem met zijn bovenlijf uit het raam hangen, speurend wat dat toch geweest kon zijn. _O-
Hij heeft ze netjes alle twee betaald.

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
Polderviking schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 12:19:
[...]

Stuurt Nederland toch wel een beetje zelf op aan door het expliciet als verdienmodel te zien, bijvoorbeeld door dingen als boete quota's hebben.
Binnen de politieorganisatie zelf bestaat er geen harde boete quota (minimaal aantal te schrijven bekeuringen).
Met die Gatso's heb je ook niet echt de kans om je gedrag terplekke te beteren dus als je oprecht ergens een fout maakt mag je daar gelijk 5x voor betalen zoals OP.
De route/ situatie van TS is niet duidelijk. Maar sec gezien is elk verkeersbord met de max snelheid er op een kans om je gedrag te verbeteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13:56
Echt vervelend voor jou. Daarom rij ik in Nederland nooit meer dan de toegestane snelheid. Pas in Duitsland gaat de gas erop tot 160 km per uur gehaald. Ik heb nog nooit een boete gehad sinds mijn rijbewijs sinds augustus 2005. In België rij ik niet meer dan de toegestane snelheid.

Ik denk bij mij zelf waarom extra betalen. Je hebt het zelf in de hand "de snelheid of één andere overtredingen". Ik betaal al genoeg belasting denk ik dan.

Bij matrixborden zie ik het vaak, ik rij keurig 70 km per uur wat is aangegeven en de andere komen er snel voorbij of gaan zich ergeren aan jou. Als ze mijn bekeuringen betalen wil ik best harder gaan.

Ik ben altijd aangekomen tot mijn bestemming en zoveel winst heeft het ook weer niet. Ik rij ook heel economisch in mijn Toyota Aygo goed voor mijn portemonnee.

Sterkte

[ Voor 66% gewijzigd door Van der Berg op 20-06-2023 12:58 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• O085105116N
  • Laatst online: 14:39
_Anvil_ schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 12:25:
[...]

Welkom op Tweakers, flinke aandeel moraalridders die zich schijnbaar op bijna autistische wijze aan elke regel houden en grasag met dat vingertje wijzen.

We hebben niet alle info, wie weet was TS een vriend aan het verhuizen en reed hij op en neer op een lege 80 km/h weg en heeft hij een bord met 60 over het hoofd gezien. Kan me goed voorstellen hoe lullig dit voelt... 5 boetes tegelijk krijgen.
Moraalridders, autisten... zo zo hokjesdenker. Wat heeft dat er mee te maken? Ts schrijft dat ie 5x de wet heeft overtreden en daar onderuit wil. Daar reageer ik op, als ie een beter of ander antwoord had willen hebben, had ie meer info moeten verstrekken. Jij vult nu zelf de situatie in en betiteld mij en andere daarom als moraalridder en (bijna) autist.

En het doel van een dergelijk topic is weer eens bereikt, want we vallen over elkaar heen, doen aan namecalling en hokjesdenken, uit de heup schieten met antwoorden die gebaseerd zijn op aannames.

Jij ook welkom op "Tweakers".

[ Voor 19% gewijzigd door O085105116N op 20-06-2023 12:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:47
https://www.rtlnieuws.nl/...ehaald-snelheidscontroles

Bedankt voor je bijdrage TS })

Maar zonder gekheid, zolang TS niet meer info geeft ga ik mijn mening niet geven of hij een verkeershufter is, of dat de weg een overdreven lage maximumsnelheid heeft.

Hier in de buurt weet ik ook genoeg 2 baans wegen zonder zijwegen en overzichtelijk die max. 50 zijn, want binnen de ring.
En heb je op de linkerbaan zo'n persoon voor je die streep 49 rijdt op de oude analoge teller, want over een kilometer moet die linksaf. 8)7

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steenw
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 15-01-2024
Hmm 5x te hard rijden is 5x betalen lijkt mij logisch.

en de persoon die iemand anders autist noemt heeft waarschijnlijk niet door dat als je 5x te hard rijd op de zelfde plek ook lijkt op een soort autistisch gedrag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:40
Hoe kan dit topic in 1 dag al 4 pagina's hebben gekregen?
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.