Ik heb op basis van verschillende tweaker topics een thuis server gekocht als "homelab".
Ik heb vooral gebruik gemaakt van:
het grote zuinige server topic:
Het grote zuinige server topic - deel 3
en het grote proxmox VE topic:
Het grote Proxmox VE topic
Nu heb ik dus een systeem gekocht.
Ik wil hier het volgende op draaien:
https://tteck.github.io/Proxmox/
Ik hoorde vervolgens van vrienden dat een VM met docker containers beter zou zijn. Of mogelijk het groeperen van gerelateerde docker containers in VM's. (een media vm en bijv een webhost vm en dan een proxy vm)
Zijn hier mensen met een vergelijkbare setup en wat zouden jullie aanbevelen? Docker, LXC, vm?
Het systeem is een 13gen i3, 32gb ddr4 ram, 500gb nvme maar ik wil het natuurlijk zo efficient mogelijk laten draaien.
hartelijk dank voor jullie tijd en reacties!!!
- mogelijk heb ik in het verkeerde forum gepost zie ik nu…
Ik heb vooral gebruik gemaakt van:
het grote zuinige server topic:
Het grote zuinige server topic - deel 3
en het grote proxmox VE topic:
Het grote Proxmox VE topic
Nu heb ik dus een systeem gekocht.
Ik wil hier het volgende op draaien:
Hoe kan ik dit het best realiseren? Ik dacht zelf dat het het makkelijkst zou zijn via proxmox. Een duidelijk overzicht van wat het verbruik is per container etc. LXC lekker geïsoleerd en hier heb ik voor bijna alles wat ik nodig heb een installscript gevonden:Nextcloud
wireguard
Qbittorrent
MariaDB
Adguard
home assistant
homebridge
nginx
vaultwarden
jellyfin
radarrr
sonarr
prowlarr
bazarr
Alpine linux VM voor development doeleinden
borgbackup
crowdsec
Jellyseerr
Homer dashboard
https://tteck.github.io/Proxmox/
Ik hoorde vervolgens van vrienden dat een VM met docker containers beter zou zijn. Of mogelijk het groeperen van gerelateerde docker containers in VM's. (een media vm en bijv een webhost vm en dan een proxy vm)
Zijn hier mensen met een vergelijkbare setup en wat zouden jullie aanbevelen? Docker, LXC, vm?
Het systeem is een 13gen i3, 32gb ddr4 ram, 500gb nvme maar ik wil het natuurlijk zo efficient mogelijk laten draaien.
hartelijk dank voor jullie tijd en reacties!!!
- mogelijk heb ik in het verkeerde forum gepost zie ik nu…
[ Voor 42% gewijzigd door Rv0 op 17-06-2023 07:04 ]