Beste mensen,
Misschien dat iemand mij kan helpen met het volgende probleem.
Sinds een halfjaar hebben we 3 airco's in huis, met 2 buitenunits.
Het betreft een Mitsubishi 3,5 kw (airco woonkamer) en een iets grotere Mitsubishi 3,5 kw +2,5 kw (airco 1e verdieping + zolder)
De airco's werken goed met zowel koelen als verwarmen. Helaas bromt/resoneert de grote grotere buitenunit heel erg (de kleinere heeft dit probleem niet). Soms hoor je het geluid om de zoveel minuten een langere tijd maar vaak ook constant. Dit zowel bij koelen als verwarmen.
Het brommend geluid is storend hard, irritant en dreunt/resoneert door de muren en is dan hoorbaar op veel plekken in huis (zowel onder als boven). De buitenunit zelf is heel stil als je buiten staat en je hoort alleen de ventilator een beetje, wat normaal is. Het moet dus contactgeluid zijn met de muur.
De aircomonteur is al een paar keer terug geweest en heeft o.a. onderaan dempers geplaatst en de schroeven vaster en losser proberen te draaien. Helaas blijft het probleem zich voortdoen.
Ik heb foto's bijgevoegd, het betreft de linker buitenunit
Wellicht dat iemand hier een idee heeft en/of oplossing weet.
Bij voorbaat dank:strip_exif()/f/image/EwaBmOfWQZGORwdI0qBei7Uj.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/JO0un7shImt9WuqdlokgyjDf.jpg?f=fotoalbum_large)
Misschien dat iemand mij kan helpen met het volgende probleem.
Sinds een halfjaar hebben we 3 airco's in huis, met 2 buitenunits.
Het betreft een Mitsubishi 3,5 kw (airco woonkamer) en een iets grotere Mitsubishi 3,5 kw +2,5 kw (airco 1e verdieping + zolder)
De airco's werken goed met zowel koelen als verwarmen. Helaas bromt/resoneert de grote grotere buitenunit heel erg (de kleinere heeft dit probleem niet). Soms hoor je het geluid om de zoveel minuten een langere tijd maar vaak ook constant. Dit zowel bij koelen als verwarmen.
Het brommend geluid is storend hard, irritant en dreunt/resoneert door de muren en is dan hoorbaar op veel plekken in huis (zowel onder als boven). De buitenunit zelf is heel stil als je buiten staat en je hoort alleen de ventilator een beetje, wat normaal is. Het moet dus contactgeluid zijn met de muur.
De aircomonteur is al een paar keer terug geweest en heeft o.a. onderaan dempers geplaatst en de schroeven vaster en losser proberen te draaien. Helaas blijft het probleem zich voortdoen.
Ik heb foto's bijgevoegd, het betreft de linker buitenunit
Wellicht dat iemand hier een idee heeft en/of oplossing weet.
Bij voorbaat dank
:strip_exif()/f/image/EwaBmOfWQZGORwdI0qBei7Uj.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/JO0un7shImt9WuqdlokgyjDf.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/lrsuYL72kEQhxQMNFA5t1nGL.jpg?f=fotoalbum_large)