Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
- Pop up (taxi signs en overige aankleding) iets van slechts 50 meter.
- Vliegtuigen op bijvoorbeeld Sedona staan er zonder wielen/onderstel
- Vreemde artifacts op vliegvelden
- Textures zeker onscherper als 2020, laten we hopen dat ze dat tijdelijk hebben teruggezet.
- Ik heb de spraak snel weer op Engels gezet want het klonk allemaal zo soft.. maar nu op Engels spreekt de dame van een "Fooèt". Alsof de ai translation voet probeert te vertalen oid.
- Er is géén live of überhaupt ander traffic, ondanks dat het aanstaat. Schiphol compleet leeg en doods.
- Bij een nachtvlucht live vanavond was al mijn backlight achter de panelen uit en kon niet aan (C208 caravan), cabinelicht ook allemaal niet te bedienen.
- Generic airliners op luchthavens nog steeds blanco en met een scherpe puntneus. Lijken ongewijzigd ondanks de vele vele verzoeken.
- De nachtverlichting van steden gaat pas aan als je er naar kijkt. Dit zie je dus ook gebeuren als je je view wijzigt. Dit was in 2020 ook zo maar vanaf su07 opgelost dacht ik.
- framerate... zo zo...
- Enorme tearing
Kortom... dit ziet er niet veelbelovend uit. Ik verwacht weer een SU1 tm 12 traject. Jammer om te zien dat we wél meer features hebben maar verder weer een stuk terug gezet zijn.Op zijn minst had ik gehoopt dat het aanvangsniveau ergens rond het eindstadium van FS2020 had gezeten.
Wat ik wél postief vind is het gebruik van meer kleur. Goed te zien overdag en in de nacht. Zeker de runway verlichting is een stap vooruit. Maarja... das niet heel veel nog... 🙄
Zie deze niet. Op MSFS Discord posten wel veel mensen een screenshot van de overlay. Verschil tussen MS Store version en Steam misschien?dierkx36 schreef op donderdag 21 november 2024 @ 00:26:
Er zit een dev mode in 2024, zou ergens onder advanced options ? moeten zitten.
Ik heb de MS Store versie en zie ook geen developer modus.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Maar jij hebt Steam versie hè.ravw schreef op donderdag 21 november 2024 @ 06:29:
Dan kijken jullie echt niet goed want hij zit er gewoon in die DEV MODES
[Afbeelding]
Zal straks bij thuiskomst nog eens goed kijken.
Volgens mij zijn alle versies gelijk zodra je in game zit.Rivanov schreef op donderdag 21 november 2024 @ 08:00:
[...]
Maar jij hebt Steam versie hè.
Zal straks bij thuiskomst nog eens goed kijken.
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Het lijkt mij ook stug hoor, maar ik heb die setting dus ook niet gezien in mijn versie. Dat is dus het bijzondere.ravw schreef op donderdag 21 november 2024 @ 08:04:
[...]
Volgens mij zijn alle versies gelijk zodra je in game zit.
Iemand enig idee hoe ik dit kan veranderen of uitzetten?
Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME
Dus daar zit de ren/loop 5k beloning voor in bij Fs2024.ravw schreef op woensdag 20 november 2024 @ 23:40:
[...]
Ja dat weet ik nu.
Maar ja vind die knoppen nu toch al onbegrijpelijk ...
Die nulzones krijg ik ook niet veranderd dus alles gaat veel te snel
Het vage scherm wat ik een paar posts terug liet zien blijkt een probleem te zijn van de Intel Arc. Er zijn nieuwe drivers voor en het is nu opgelost.
https://forums.flightsimu...s-2024-this-is-why/667961For those with bad looking graphics and many bugs on MSFS 2024 this is why
If your like me and have extreme bad bugs and graphics issues, this is why.
A lot of old MSFS 2020 stuff you own from the Marketplace got added and it automaticly gets set enabled and set to stream, we have no way to turn this off so what happens is you end up with old stuff that looks bad now, like the zinertek enhanced airport graphics it looks bad now in 2024 overriding the beautifull airport graphics from the sim, also static aicraft pack i have it now overwrites all aircraft at all airports making even careers terrible to do because you end up parking inside other aircraft, also airports if you like me and have like 2 or 3 of the same airport from 2020 because you like 1 creators videos of the airport then 1 you already had then now you have them all active at the same time all overlapping each other. Traffic same story, basicly all the old scenery packs you had are now overriding the beauty of the new sim. I send a cry for help to Jorg that hopefully gets answered and that we hopefully really fast get an option to turn things off we don’t want in our sim. But yeah if you have bad graphics and many bugs then this is the reason why.
Gebruik je Virtual Desktop?Visgek82 schreef op donderdag 21 november 2024 @ 08:19:
Gisteravond voor het eerst een vr vlucht kunnen maken, maar er is iets geks aan de hand. Ik bestuur met mijn joystick, maar telkens als ik met de joystick stuur (of muis) in vr zie in 2 "virtuele" quest controllers erbij komen die de dingen bedient. Stop ik met besturen oid, zijn ze weer weg. Beetje immersie brekend daar ik een joystick gebruik.
Iemand enig idee hoe ik dit kan veranderen of uitzetten?
Daar moet je hand tracking uitzetten.
AirLink heeft dit functie volgens mij niet. Anders even kijken of die instelling er nu wel ergens is maar het lijkt erop dat je handen als controllers worden geëmuleerd.
NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x
Yes, klopt. Volgens mij had ik dit al uit gezet, moet dat ook nog op de quest zelf? Of bij de oculus app op de pc?SacreBleu schreef op donderdag 21 november 2024 @ 08:46:
[...]
Gebruik je Virtual Desktop?
Daar moet je hand tracking uitzetten.
AirLink heeft dit functie volgens mij niet. Anders even kijken of die instelling er nu wel ergens is maar het lijkt erop dat je handen als controllers worden geëmuleerd.
Thanks zover! Ik laat nog ff weten later vandaag of het opgelost is
Begrijp nog niet zo goed waarom ik op 3 plekken dezelfde en / of andere opties tegen kom met de quest 3. Headset, oculus software, steamvr , en nu virtual desktop.
[ Voor 13% gewijzigd door Visgek82 op 21-11-2024 08:50 ]
In de Quest zelf moet het inderdaad ook uit staan onder instellingen.Visgek82 schreef op donderdag 21 november 2024 @ 08:48:
[...]
Yes, klopt. Volgens mij had ik dit al uit gezet, moet dat ook nog op de quest zelf? Of bij de oculus app op de pc?
Thanks zover! Ik laat nog ff weten later vandaag of het opgelost is
Begrijp nog niet zo goed waarom ik op 3 plekken dezelfde en / of andere opties tegen kom met de quest 3. Headset, oculus software, steamvr , en nu virtual desktop.
Oculus software en steamvr doen er dan verder niets mee zover ik weet.
[ Voor 6% gewijzigd door Dutchy88 op 21-11-2024 08:53 ]
Heb hem al even LOCK op Lecasy zetten
[ Voor 21% gewijzigd door ravw op 21-11-2024 09:14 ]
eerste paar puntjes:
heb de key bindings gevonden voor rond lopen dus dat gaat nu
ons karakter kan niet door een vliegtuig lopen maar de NPC lopen er recht doorheen
je moet, wat mij betreft, te dicht bij de chocks komen om ze weg te halen, is een beetje prutsen tot je de goede hoek hebt (kan aan de Longitude liggen natuurlijk)
Je kan toch je vlucht plannen in het wereldbolscherm? Of heb ik er over heen gekeken? Dan maar kijken of het lukt via Simbrief
Ik ga vliegen, laterz
PSN ID: Svennie-NL
Inderdaad -ravw schreef op donderdag 21 november 2024 @ 09:03:
Is er een manier om die blauw wordende knoppen uit te zetten in de cockpit?
Heb hem al even LOCK op Lecasy zetten
Flight Interface -> Cockpit interaction system -> Legacy
Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd
Op de taxiway trekt het vliegtuig wel erg naar rechts. Ook tijdens het vliegen roll-ed het vliegtuig steeds naar rechts. Ligt dat nog aan een instelling? De afwijking voelt veel te groot om zomaar bij te trimmen. Ik gebruik een joystick, maar die hoef je toch niet meer te kalibreren tegenwoordig.
Ja klopt ik heb het nu met meerdere vliegvelden ... had wel veracht dat ze dit weg laten en dan dat je de keuze zelf kreeg om het te doen.
Nu sloop je wel diverse airports en landschappen.
TAB indrukken ......route planner en dan load flightplanEr!k schreef op donderdag 21 november 2024 @ 09:26:
Oef, zojuist voor het eerst MSFS 2024 bekeken. Free flight met de A330 vanaf Schiphol. Route vanaf de world map maken, je kan alleen bestemming en aankomst kiezen? Moet dat met de EFB? Dan start je als avatar buiten het vliegtuig. Na de checks kun je naar binnen. Standaard geen camera shortcuts etc. Ik vind dit meer een game dan simulatie zo op het eerste gezicht...
Nadat je hem hier gemaakt heb
https://planner.flightsimulator.com/
[ Voor 8% gewijzigd door ravw op 21-11-2024 09:30 ]
Dat heb ik niet.CNS schreef op donderdag 21 november 2024 @ 09:20:
Gisteravond grotendeels de trainingsmissies gedaan voor mijn PPL. Dat verliep toch vrij soepel. Als je eenmaal een locatie en vliegtuig heb ingeladen dan laden de volgende missies toch behoorlijk snel. Ik heb wel mijn rolling-cache op 32 GB gezet, vond 16 GB gevoelsmatig toch wat laag.
Op de taxiway trekt het vliegtuig wel erg naar rechts. Ook tijdens het vliegen roll-ed het vliegtuig steeds naar rechts. Ligt dat nog aan een instelling? De afwijking voelt veel te groot om zomaar bij te trimmen. Ik gebruik een joystick, maar die hoef je toch niet meer te kalibreren tegenwoordig.
Je kunt je joystick bewegingen in de opties controleren. Ik moest alle assen eerst inverteren!
9950x3d+4090+64DDR
/f/image/pbgtusfdnFxDLrBYswQztr3Y.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/B146GAXB8r0VaxBKlMwLPKfV.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/6JzYvQjsKx6wWKJs4e5sjzdH.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/joCdeqlzuibIVPfBu6SUJJLq.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/4TWVNZy98SyA5KTpTh9rXkrI.png?f=fotoalbum_large)
Halve minuut later
(pc s starten dus echt op
/f/image/tWeNQLVdvWXlsFRkNSp886Zr.png?f=fotoalbum_large)
Is het zoveel beter.. Het punt hier is vooral. Wanneer is een vliegveld volledig ingeladen. Je weet het gewoon niet..
Barneveld Met rechts onder de Koewei
/f/image/Fh1VrvjyBceYkbEipFRpoJc3.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/4paDaSiwynvPbavGReIqG4BY.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/IDPkGpESy8oYO22hpZwQtZsa.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/4OsVv5Ay6UJWAwlx8tx56jrQ.png?f=fotoalbum_large)
Lek(ker)
/f/image/2iERxpWSfTrADP7b3h8PIsT6.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 27% gewijzigd door appie35 op 21-11-2024 10:52 ]
Android gebruiken met een visuele beperking, kan dat?
Ben benieuwd naar de hoogte van de pedalen. Wil ze mogelijk aanschaffen, maar dan wil ik ze kunnen opbergen "onder" het pedaldeck van m'n simrig.
[ Voor 16% gewijzigd door Rivanov op 21-11-2024 09:47 ]
dit werkt bij mij niet, vlucht gemaakt op de site en dan in de EFB load flight plan geeft niks aan, dan maar met de hand tot ik door heb waar dit aan ligtravw schreef op donderdag 21 november 2024 @ 09:29:
[...]
TAB indrukken ......route planner en dan load flightplan
Nadat je hem hier gemaakt heb
https://planner.flightsimulator.com/
Gevonden: op de site moet je het plan opslaan, dan ziet de EFB hem wel
[ Voor 9% gewijzigd door Svennie op 21-11-2024 09:54 ]
Het zou moeten werken maar ik vlieg op het moment alleen met planes waar ik de SB kan gebruiken.Svennie schreef op donderdag 21 november 2024 @ 09:52:
[...]
dit werkt bij mij niet, vlucht gemaakt op de site en dan in de EFB load flight plan geeft niks aan, dan maar met de hand tot ik door heb waar dit aan ligt
Geen idee. tis mijn eerste sim. Alles lijkt nu wel goed door te laden (zij het traag), maar ik vind de performance wel echt ondermaats. zie onderstaande systeem, maar het hapert en stottert aan alle kanten. zelfs het geluid stottert op de laadschermen, bizar irritant. en dat is zelfs met framegen en dlss aan. muis movement is ook heel apart, in het begin reageert de muis normaal maar hoe langer ik een knop ingedrukt hou, hoe sneller opeens de muis movement is , zo draait je in de cockpit al snel 6 rondjes op je stoel. begrijp het niet zo goed.Timbox88 schreef op donderdag 21 november 2024 @ 10:05:
Werkt de game nu inmiddels wel probleemloos bij iedereen en daarmee doel ik vooral op de mogelijkheid om gewoon met goede graphics te vliegen? Ik weet dat er (veel) bugs zijn, maar na de launch problemen ben ik maar even afgehaakt. Wil even wachten tot alles soepel draait. Is dat nu enigszins het geval of nog steeds niet?
[ Voor 16% gewijzigd door Visgek82 op 21-11-2024 10:08 ]
Pfff....dan wacht ik nog maar even een paar dagen...Visgek82 schreef op donderdag 21 november 2024 @ 10:07:
[...]
Geen idee. tis mijn eerste sim. Alles lijkt nu wel goed door te laden (zij het traag), maar ik vind de performance wel echt ondermaats. zie onderstaande systeem, maar het hapert en stottert aan alle kanten. zelfs het geluid stottert op de laadschermen, bizar irritant. en dat is zelfs met framegen en dlss aan. muis movement is ook heel apart, in het begin reageert de muis normaal maar hoe langer ik een knop ingedrukt hou, hoe sneller opeens de muis movement is , zo draait je in de cockpit al snel 6 rondjes op je stoel. begrijp het niet zo goed.
En heb echt de indruk dat t nu soepel opstart, en ook soepel loopt!
Ook de responsiveness in menu's is hoger. Ik zeg niet dat dit door die clean install komt, maar tzal ook niet tegenzitten.
Ook even met DLSS en TAA zitten pielen:
TAA levert echt de beste beelden op. Maar de GPU gaat qua gebruik als verbruik (cpu/mem) echt naar het plafond.
DLSS (4070super) levert de minste beelden op als ik op performance ga zitten. Maar gebruik als verbruik zitten dan erg laag! Dit uit zich in niet scherpe knoppen/meters.
Ik heb m voorlopig op 'auto' gezet. Ja, iets minder scherp dan TAA, maar zeker de moeite waard.
Zeker als ik zie dat het gebruik van mijn video kaart wat ruimte heeft, om eventuele zaken op te vangen.
Alles op fps 30. Stabiel.
Hier niets van gemerkt. Vanochtend opgestart, ging snel, en even uitgebreid op Schiphol rondgekeken.JimmyNL schreef op donderdag 21 november 2024 @ 01:42:
Vanavond ging het in eens een stuk beter met het laden (XSX) en heb ik in één ruk mijn PPL kunnen halen. Maar... ik schrik er toch wel van hoe buggy alles is zeg..
- Pop up (taxi signs en overige aankleding) iets van slechts 50 meter.
- Vliegtuigen op bijvoorbeeld Sedona staan er zonder wielen/onderstel
- Vreemde artifacts op vliegvelden
- Textures zeker onscherper als 2020, laten we hopen dat ze dat tijdelijk hebben teruggezet.
- Er is géén live of überhaupt ander traffic, ondanks dat het aanstaat. Schiphol compleet leeg en doods.
- Bij een nachtvlucht live vanavond was al mijn backlight achter de panelen uit en kon niet aan (C208 caravan), cabinelicht ook allemaal niet te bedienen.
- Generic airliners op luchthavens nog steeds blanco en met een scherpe puntneus. Lijken ongewijzigd ondanks de vele vele verzoeken.
- De nachtverlichting van steden gaat pas aan als je er naar kijkt. Dit zie je dus ook gebeuren als je je view wijzigt. Dit was in 2020 ook zo maar vanaf su07 opgelost dacht ik.
- framerate... zo zo...
- Enorme tearing
Zeer veel AI verkeer, met uitstekende modellering en bijbehorend geluid. Geen puntneus-toestellen dus. Textures ook scherp, en de belichting doet nu meer aan X-Plane 12 denken.
De schots en scheef in het asfalt neergekwakte vliegtuigen die ik gister had zijn verdwenen, wél ontbreekt soms het neuswiel bij bewegende vliegtuigen, afhankelijk van hoe je er naar kijkt en hoe ver ze zijn. En ik heb nog geen landingslichten gezien als je naast de startbaan staat.
En ik krijg de overlay van het flightpath maar niet uitgeschakeld. Dat nog even uitzoeken, evenals het overal opnieuw in moeten stellen van mijn joystick configuratie.
Ik denk dat de grafische onvolkomenheden vooral te maken hebben met te weinig geheugen, en te weinig bandbreedte.
Ik heb een i7-12700K , 64 gb en een RTX4090 en alle instellingen op een 4K monitor op Ultra. Het draait tot nu toe als een zonnetje en ik verwacht dat het steeds beter zal worden naarmate de eerste bugs eruit zijn.
En o ja, wanneer je 's nachts dwars door de wolken vliegt is de verlichting van je vliegtuig adembenemend mooi, weerkaatsing op de wolken en volgens mij weerkaatst de stedenverlichting ook op het wolkendek.
Win11 Pro 64, 64 GB Asus Z690 Prime, i7-12700K, Watercooling, RTX4090, Valve Index, HP Reverb G2, Oculus Quest 3

Is nou al een paar keer opgevallen dat toestellen (heli's dan) maar voor een deel geladen worden.
[ Voor 28% gewijzigd door dierkx36 op 21-11-2024 10:24 ]
Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.
Ik heb ook de Warthog Joystick en Throttle, en wat ik hier node mis is de aanduiding met alle knopnummers die je wel in het configuratiescherm van MSFS2020 had. Nu zie je alleen maar een plaatje van je controller; weet ik veel welke knop nummer 18 of nummer 7 heeft. Heel gedoe wel.strider1007 schreef op woensdag 20 november 2024 @ 11:39:
Het gaat inderdaad erg traag allemaal, maar mijn eerste vluchtje van Drachten naar Eelde is gelukt !
Met de nieuwe Warthog HOTAS. Nu nog uitzoeken welk knopje aan welke functie is toegewezen. Nu alleen de throttle, de joystick en een cameraknopje gevonden..
Win11 Pro 64, 64 GB Asus Z690 Prime, i7-12700K, Watercooling, RTX4090, Valve Index, HP Reverb G2, Oculus Quest 3
Speel je via gamepass ? Want ik speel via de Xbox launcher voor pc, en kan ook de developer mode aanzetten.Rivanov schreef op donderdag 21 november 2024 @ 08:12:
[...]
Het lijkt mij ook stug hoor, maar ik heb die setting dus ook niet gezien in mijn versie. Dat is dus het bijzondere.
/f/image/7pgxFa4FDuPQFfdB1XBir4Q8.png?f=fotoalbum_large)
Lol je kan letterlijk inde efb op make route for atc drukken.Svennie schreef op donderdag 21 november 2024 @ 09:52:
[...]
dit werkt bij mij niet, vlucht gemaakt op de site en dan in de EFB load flight plan geeft niks aan, dan maar met de hand tot ik door heb waar dit aan ligt
Dan maakt hij een route aan.
Je hoeft niet moeilijk te doen met externe sites of een flightplan in te laden.
Ik ga het straks nog eens proberen. Het zou zomaar kunnen dat het verschil Xbox vs PC versie gerelateerd is, dat zal de komende dagen blijken. Wel fijn dat het bij jou allemaal goed/beter werkt 🙂.Reinhard schreef op donderdag 21 november 2024 @ 10:22:
[...]
Hier niets van gemerkt. Vanochtend opgestart, ging snel, en even uitgebreid op Schiphol rondgekeken...
ik zal het eens proberen, ben 2024 nog aan het leren, het voordeel van de site is wel dat je meer ruimte hebt en het overzichtelijker is, ik ga nu VR proberen in de CJ4 , ben benieuwdDirtyrockers schreef op donderdag 21 november 2024 @ 10:41:
[...]
Lol je kan letterlijk inde efb op make route for atc drukken.
Dan maakt hij een route aan.
Je hoeft niet moeilijk te doen met externe sites of een flightplan in te laden.
Loopt het nu stabiel bij jou?ravw schreef op donderdag 21 november 2024 @ 10:11:
Vertrek EHRD
[Afbeelding]
Aankomst LOWI![]()
[Afbeelding]
7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5
Jep, maatje van mij en werkt allemaal prima zoals met alle games die je via dergelijke sites koopt.Marcievg schreef op donderdag 21 november 2024 @ 11:27:
Heeft iemand dit spel gekocht op een key site? Ik zie dat het 50 euro kan schelen voor de premium deluxe. Echter is het dan wel via de Microsoft store en niet via steam
Tesla M3LR '21
Ik zie hem bij CD Keys voorbij komen voor 88 euro (Premium Deluxe). Lijkt te mooi om waar te zijn?!Marcievg schreef op donderdag 21 november 2024 @ 11:27:
Heeft iemand dit spel gekocht op een key site? Ik zie dat het 50 euro kan schelen voor de premium deluxe. Echter is het dan wel via de Microsoft store en niet via steam
Nee hoor.whoutman schreef op donderdag 21 november 2024 @ 11:43:
[...]
Ik zie hem bij CD Keys voorbij komen voor 88 euro (Premium Deluxe). Lijkt te mooi om waar te zijn?!
Wel pas na 3 keer inladen, maar toch.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/ZcIlu76bjzQqv72wiaqBL2ew.jpg?f=user_large)
Ik wil zelf binnenkort hieraan beginnen en hopelijk hebben jullie nog leuke suggesties!
Boris96
Prima om te kopen dus voor XBOX series X?
Is dit deze: FSX Scenery--NL2000 V4 EHEH? hoe heb je dit voor elkaar gekregen? Copieren naar de community folder? Ik wil mijn training ook vanaf EHEH doen maar de standaard ziet er zo slecht uit, de gebouwen gaan nog wel maar er staan weer tientallen bomen waar ze niet thuis horen456 schreef op donderdag 21 november 2024 @ 11:51:
Zelfs net mijn eerste FlightSim.com mod werkend gekregen: EHEH
Wel pas na 3 keer inladen, maar toch.
[Afbeelding]
De werking op de series X schijnt nogal veel problemen te hebben, zeker af te raden om het nu op dat platform aan te schaffen.whoutman schreef op donderdag 21 november 2024 @ 12:00:
[...]
Prima om te kopen dus voor XBOX series X?
Boris96
Vervelende wel is dat ik puntenaftrek krijg op zaken waar ik niet op voorhand op ben gewezen en ook niet weet wat ik eraan zou kunnen doen. Ja, niet te snel taxiien, maar over het vliegveld vliegen zonder het door te geven.. hoe dan? Ook over "Prohibited airspace", dan moet de sim mijn route ook maar aanpassen om daar niet overheen te gaan...
Voor de rest, vandaag gaat het erg goed. Snel laden, stottervrije VR. Alles goed te lezen. Alleen nog wat kleine dingen die niet lekker werken, maar dat is wellicht wat wennen en mijn knoppen beter afstellen.
:strip_exif()/f/image/9mFyW0DbmBgKjKhxBmcV8KFk.png?f=user_large)
/f/image/r4iyOU139GvcX1p7iAsUKlTy.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/7yuwRDhvN03SmqNUbl5Hsman.png?f=fotoalbum_large)
i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3
@Reinhard
De eerste twee plaatjes in de handleiding geven de nummers, volgens mij..
Oh wat dan?Boris96 schreef op donderdag 21 november 2024 @ 12:07:
[...]
De werking op de series X schijnt nogal veel problemen te hebben, zeker af te raden om het nu op dat platform aan te schaffen.
Exact hetzelfde probleem hier. Map jij controls direct in game of zet je er een laag (T.A.R.G.E.T) tussen? Alsook, maak je gebruik van rudder pedalen?Reinhard schreef op donderdag 21 november 2024 @ 10:29:
[...]
Ik heb ook de Warthog Joystick en Throttle, en wat ik hier node mis is de aanduiding met alle knopnummers die je wel in het configuratiescherm van MSFS2020 had. Nu zie je alleen maar een plaatje van je controller; weet ik veel welke knop nummer 18 of nummer 7 heeft. Heel gedoe wel.
Ik gebruik(te) altijd deze:Svennie schreef op donderdag 21 november 2024 @ 12:02:
[...]
Is dit deze: FSX Scenery--NL2000 V4 EHEH? hoe heb je dit voor elkaar gekregen? Copieren naar de community folder? Ik wil mijn training ook vanaf EHEH doen maar de standaard ziet er zo slecht uit, de gebouwen gaan nog wel maar er staan weer tientallen bomen waar ze niet thuis horen
https://flightsim.to/file...heh-incl-custom-buildings
Helaas is hij er al jaren geleden mee gestopt, maar het werkte in 2020 nog steeds prima voor me.
Gewoon in de community folder plakken en opstarten.
Heb via de marktplaats-'My Library'-Installed even er op geklikt, en dan zie je dat hij er staat.
Daarna 3x te starten op eheh. Eerste keer was lelijk. Schrik er niet van. 2e keer werd al beter, en derde keer normaal.
Geen idee wat de reden hiervan is.
(ik kom overigens nu net wel deze ook tegen:
https://flightsim.to/file/72235/eheh-eindhoven-airport
Die ziet er ook erg goed en gedetailleerd uit - die ga ik morgen eens uitproberen, moet nu voor werk tot vanavond aan de bak).
Ik gebruik T.A.R.G.E.T. (nog) niet, maar de nummers staan bij de eerste twee plaatjes in de manual..
Ik lees dat deze vaak toch problemen vertonen als ze niet geupdate zijn voor 2024.
een aantal van mijn marketplace aankopen zijn wel overgekomen, maar deze heb ik nog niet geprobeerd.
Hoe kom je omhoog met een luchtballon? Ik kwam niet hoger dan mogelijk 100 meter en kwam daarna weer (veilig) op de grond zonder weer op te kunnen stijgen.Tjahneee schreef op donderdag 21 november 2024 @ 12:43:
Zojuist geprobeerd met de luchtballon te vliegen in windkracht 12.. De physics engine vind dit volgens mij niet heel erg leuk... De piloot is trouwens wel echt een bikkel als die in deze omstandigheden zo rustig in zijn mand kan blijven staan![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Seppe, eh sorry, Breda International Airport...aangezien ik hier in het echt ook vanaf vlieg in de Aquila en Tecnams. Ik moet echter wel de bestanden nog overzetten van de flightsim.to ehse, 2024 is al beter maar toch mis ik teveel aan de standaard versie.Boris96 schreef op donderdag 21 november 2024 @ 11:54:
Welke luchthaven hebben jullie als basis genomen in de Carrer mode?
Ik wil zelf binnenkort hieraan beginnen en hopelijk hebben jullie nog leuke suggesties!
Ik gebruik alleen de gashendel boven, maar het duurt wel even voordat de lucht warm genoeg is voordat je genoeg verticale snelheid hebt. Je hebt volgens mij ook een meter wat aangeeft wat de temperatuur is.turkeyhakan schreef op donderdag 21 november 2024 @ 12:49:
[...]
Hoe kom je omhoog met een luchtballon? Ik kwam niet hoger dan mogelijk 100 meter en kwam daarna weer (veilig) op de grond zonder weer op te kunnen stijgen.
Opstarten gaat trouwens gelukkig sneller dan gisteren.
Ik heb deze geinstalleerd, ziet er mooi456 schreef op donderdag 21 november 2024 @ 12:19:
[...]
Die ziet er ook erg goed en gedetailleerd uit - die ga ik morgen eens uitproberen, moet nu voor werk tot vanavond aan de bak).
Net mijn eerste vlucht in VR gedaan en ik kan alleen maar zeggen
ja totaal geen problemen alls op ULTRA
Goed om te horen! Ik heb vrijwel hetzelfde systeem (zelfde CPU en heb een 4070Ti Super). Van wat ik tot nu toe had gezien was de performance alles behalve top maar dat zal dan vooral door de dramatische stream komen.
Zou een RTX 3080 ook op ultra kunnen denk je?
Ik heb FS 2024 nog niet gekocht, ik wilde dit dinsdag doen maar had toen besloten nog even te wachten. aangezien ik nu positieve berichten lees ga ik alsnog over tot aanschaf. Ben zeer benieuwd!
Systeem : I7-12700K, 32GB, RTX 3080
Denk dat je een eind komt maar een mix tussen high en ultra zeker welmartin484 schreef op donderdag 21 november 2024 @ 14:07:
[...]
Ik heb FS 2024 nog niet gekocht, ik wilde dit dinsdag doen maar had toen besloten nog even te wachten. aangezien ik nu positieve berichten lees ga ik alsnog over tot aanschaf. Ben zeer benieuwd!
En anders kun je altijd nog de Frame Gen Mod installeren.martin484 schreef op donderdag 21 november 2024 @ 14:07:
[...]
Thnx voor de tip!Rivanov schreef op donderdag 21 november 2024 @ 14:19:
[...]
En anders kun je altijd nog de Frame Gen Mod installeren.
[YouTube: MSFS 2024: Frame Gen Mod & DLSS Update | Performance and Graphics | Microsoft Flight Simulator]
Systeem : I7-12700K, 32GB, RTX 3080
DLSS versie die mee wordt geleverd is 2.4.12.0
Maar inmiddels zitten we op 3.8.10.
Snel via DLSS Swapper omzetten dus!
/f/image/ySSQkGinmOuIwUdQUkGSEtz9.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/q8lT6MlJUXmKjeCrG212VekC.png?f=user_large)
[ Voor 49% gewijzigd door Rivanov op 21-11-2024 14:27 ]
Ga deze nu proberen.. mits ik in de game kom.456 schreef op donderdag 21 november 2024 @ 12:19:
[...]
Ik gebruik(te) altijd deze:
https://flightsim.to/file...heh-incl-custom-buildings
Helaas is hij er al jaren geleden mee gestopt, maar het werkte in 2020 nog steeds prima voor me.
Gewoon in de community folder plakken en opstarten.
Heb via de marktplaats-'My Library'-Installed even er op geklikt, en dan zie je dat hij er staat.
Daarna 3x te starten op eheh. Eerste keer was lelijk. Schrik er niet van. 2e keer werd al beter, en derde keer normaal.
Geen idee wat de reden hiervan is.
Effe kijken wat mijn 5800X3D en 7800XT eruit kunnen persen
Frame gen zit standaard in FS2024 hoor. hoef je niks raars voor te doen verder.Rivanov schreef op donderdag 21 november 2024 @ 14:19:
[...]
En anders kun je altijd nog de Frame Gen Mod installeren.
[YouTube: MSFS 2024: Frame Gen Mod & DLSS Update | Performance and Graphics | Microsoft Flight Simulator]
Niet als je geen RTX 4xxx serie kaart hebt.Visgek82 schreef op donderdag 21 november 2024 @ 14:42:
[...]
Frame gen zit standaard in FS2024 hoor. hoef je niks raars voor te doen verder.
Deze mod is dus voor RTX kaarten ouder dan 4xxx generatie.
En hij heeft een 3080.
[ Voor 3% gewijzigd door Rivanov op 21-11-2024 14:44 ]
Can confirm. Dev mode zit er inderdaad gewoon in. Helemaal overheen gekeken.ravw schreef op donderdag 21 november 2024 @ 08:04:
[...]
Volgens mij zijn alle versies gelijk zodra je in game zit.
/f/image/O42zbf9ayPVELkSv6rulIpML.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 22% gewijzigd door Rivanov op 21-11-2024 14:53 ]
Meteen even gedaan, benieuwd of het wat beter van wordt.Rivanov schreef op donderdag 21 november 2024 @ 14:26:
Wát?! MSFS 2024 wordt met een oude DLSS versie geleverd. Dit terwijl NVIDIA juist specifieke drivers heeft uitgebracht vorige week.
DLSS versie die mee wordt geleverd is 2.4.12.0
Maar inmiddels zitten we op 3.8.10.
Snel via DLSS Swapper omzetten dus!

*klopt heel hard af..*
Begrijp er niets van . Ik zit nog steeds met bizarre laadtijden , krakend geluid tijdens transities / laadschermen, missende objecten, soms <5 fps in cockpit view (en andere keren 100 fps) , super rare mouse movement....Bandwith too low idd ook vaak , terwijl ik 1 gigabit glas heb waar ik de volle snelheid op haal.Rivanov schreef op donderdag 21 november 2024 @ 15:07:
Hier loopt het vooralsnog als een zonnetje nu.
*klopt heel hard af..*
[ Voor 10% gewijzigd door Visgek82 op 21-11-2024 15:09 ]
Even wachten ... boven in menu krijg je bij berichten te zien waneer ze klaar zijn...Marcievg schreef op donderdag 21 november 2024 @ 15:13:
Ik heb de premium deluxe gekocht. Ik zie nog niks van de content die ik bij de vorige had gekocht. Pmdg werkt er nog aan en van de vliegvelden hoop ik dat flytampa EHAM er snel bij komt.
Ze worden in Cloud neer gezet
Dat had ik in MSFS 2020 ook altijd. Ik had toen de photogrammetry altijd uitgezet.turkeyhakan schreef op donderdag 21 november 2024 @ 15:24:
Dit moet Amsterdam voorstellen?
[Afbeelding]
Maar is even kijken of ik een refund kan organiseren met een 3rd party verkoper. Anders wordt het denk ik contact zoeken met de creditcard maatschappij. Wat een slechte game, wat mij betreft geen enkele verbetering t.o.v. FS2020. Dit had ik nooit in FS2020.erikcap schreef op donderdag 21 november 2024 @ 15:29:
[...]
Dat had ik in MSFS 2020 ook altijd. Ik had toen de photogrammetry altijd uitgezet.
[ Voor 3% gewijzigd door turkeyhakan op 21-11-2024 15:34 ]
Dank je. Ik ging er al van uit dat het wachten is. Nu weet ik waarop ik moet wachtenravw schreef op donderdag 21 november 2024 @ 15:27:
[...]
Even wachten ... boven in menu krijg je bij berichten te zien waneer ze klaar zijn...
Ze worden in Cloud neer gezet
:strip_exif()/f/image/37Ny9IMfrU22jj29x96qCLut.png?f=user_large)
Rondje Manhattan, 4k Ultra, FSR 2.0 Performance mode, framerate was ontzettend wisselend, maar dat had meer met de beginnersproblemen te maken denk ik. Ik had momenten dat ik strak 70 fps haalde, om drie seconden later in te kakken naar 10 fps, om vijf seconden later weer richting de 60 te gaan.
Edit: trouwens die 5800X3D wordt ook best warm zo te zien

[ Voor 5% gewijzigd door Saekerhett op 21-11-2024 15:42 ]
Klopt dat?
Saekerhett schreef op donderdag 21 november 2024 @ 15:39:
Trouwens, 64 GB RAM is helemaal geen overbodige luxe...
[Afbeelding]
Rondje Manhattan, 4k Ultra, FSR 2.0 Performance mode, framerate was ontzettend wisselend, maar dat had meer met de beginnersproblemen te maken denk ik. Ik had momenten dat ik strak 70 fps haalde, om drie seconden later in te kakken naar 10 fps, om vijf seconden later weer richting de 60 te gaan.
Edit: trouwens die 5800X3D wordt ook best warm zo te zien
/f/image/W9AabA0OUlsHHSC4HdwNNOUx.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/T5XmVtLHLjptQEuu2VPzfLhI.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/DC6puVxm8XWeecHIqSc487yu.png?f=fotoalbum_large)
Ik heb ook de parking brake op een knopje gezet, maar die togled nu niet meer. Vanochtend nog wel.
Als ik in VR ga, dan blijft het menu bovenin (waar je de tijd en zo kan aanpassen) of altijd in beeld, of helemaal niet. Ik krijg dan ook de mission options niet meer in beeld...
Nog een keertje Photomode gedaan, geeft hij aan dat de opdracht is voltooid, maar krijg er geen ster voor....
Zucht ... FF afsluiten en straks weer met frisse blik naar kijken.
i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3
Hmm als ik dit zo zie, begin ik toch ernstig te twijfelen of die heethoofd van een 5800X3D van mij niet aan het throttlen is geslagen... Net ook even de koeler zelf gevoeld, die voelt hooguit lauwwarm... Airflow is verder uitstekend in de kast, maar als die 5800X3D piekt op 85 graden, zou ik de koeler wat warmer hebben gedacht.