Wel of niet overstappen (Oxxio LosVast)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doedelzak
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 02-09 21:36
Beste,

Ik ben op zoek naar advies m.b.t. ons energiecontract.

Huidige situatie:

- We wonen in een nieuw (augustus) rijtjeshuis.
- We hebben een warmtepomp die alleen op stroom werkt, met een verbruik van ongeveer 2000 kWh in de normale uren en 1800 kWh in de daluren.
- Gezien het een nieuw huis is en we nog geen volledig jaar hebben gedraaid is het verbruik wel een schatting.
- We hebben 8 zonnepanelen die ongeveer 2400 kWh opbrengen.

Momenteel hebben we een variabel contract bij Oxxio sinds september, maar we hebben het verbruiksplafond overschreden. Dit betekent dat we nu €0,82 en €0,63 per kWh betalen.

Nu er weer vaste contracten worden aangeboden, twijfel ik of we moeten overstappen of moeten wachten tot augustus (jaarafrekening). In deze tijd leveren de zonnepanelen meer op dan dat er gebruiken dus zitten we elke maand onder de €0,-

Daarnaast ben ik benieuwd welke energieleveranciers worden aanbevolen. Ik heb positieve verhalen gehoord over CoolBlue.

Na mijn ervaringen met Oxxio en Welkom Energie wil ik niet alleen voor de goedkoopste optie gaan. Een goede reputatie en klantenservice zijn voor mij erg belangrijk.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Als je nu nog kan en wilt salderen op die prijs van 82 en 63 cent per kWh kun je toch ook gewoon nu een nieuw contract afnemen met ingangsdatum 1/sept?

Maar er zijn hier: Themaforum: De Energierekening hele topics over enkele onderwerpen die jij aansnijdt te vinden. Met genoeg informatie.
Zie bijv. De energierekening - kroegtopic & Energieleveranciers aanbiedingentopic

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:04
Is een beetje een standaardvraag die iedereen hier stelt.
Gewoon bij gaslicht.com alle gegevens invullen en dan komt daar wat uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHPResource
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14:50
Even een soortgelijke vraag. Wij zitten ook bij Oxxio met nu een variabel contract. Als je reeds bij Oxxio klant bent, kun je dan alsnog via gaslicht.com een nieuw contract afsluiten?

@TS: ik ben ook geneigd om over te stappen na de recente perikelen bij oxxio maarja de prijs scheelt toch wel paar tientjes op jaarbasis..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidrrr
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 10-09 16:55
Euro of 2 per maand is paar tientjes per jaar. Waar hebben we het over? Kies een partij waar je je goed bij voelt en laat die partijen links liggen waar je slechte ervaringen mee hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaliteit
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:24
PHPResource schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 18:59:
Even een soortgelijke vraag. Wij zitten ook bij Oxxio met nu een variabel contract. Als je reeds bij Oxxio klant bent, kun je dan alsnog via gaslicht.com een nieuw contract afsluiten?

@TS: ik ben ook geneigd om over te stappen na de recente perikelen bij oxxio maarja de prijs scheelt toch wel paar tientjes op jaarbasis..
Welke perikelen als ik het vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Full electric in Zuid-Limburg

Doedelzak schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 08:54:
Beste,

Ik ben op zoek naar advies m.b.t. ons energiecontract.

Huidige situatie:

- We wonen in een nieuw (augustus) rijtjeshuis.
- We hebben een warmtepomp die alleen op stroom werkt, met een verbruik van ongeveer 2000 kWh in de normale uren en 1800 kWh in de daluren.
- Gezien het een nieuw huis is en we nog geen volledig jaar hebben gedraaid is het verbruik wel een schatting.
- We hebben 8 zonnepanelen die ongeveer 2400 kWh opbrengen.

Momenteel hebben we een variabel contract bij Oxxio sinds september, maar we hebben het verbruiksplafond overschreden. Dit betekent dat we nu €0,82 en €0,63 per kWh betalen.

Nu er weer vaste contracten worden aangeboden, twijfel ik of we moeten overstappen of moeten wachten tot augustus (jaarafrekening). In deze tijd leveren de zonnepanelen meer op dan dat er gebruiken dus zitten we elke maand onder de €0,-

Daarnaast ben ik benieuwd welke energieleveranciers worden aanbevolen. Ik heb positieve verhalen gehoord over CoolBlue.

Na mijn ervaringen met Oxxio en Welkom Energie wil ik niet alleen voor de goedkoopste optie gaan. Een goede reputatie en klantenservice zijn voor mij erg belangrijk.

Alvast bedankt!
Wat is dan je ervaring bij Oxxio? Welkom snap ik wel.

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15:36
Doedelzak schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 08:54:
Beste,

Alvast bedankt!
Klopt dit wel, met variabel worden er in de praktijk eens in de 3 maanden nieuwe tarieven uitgegeven?
Die piektarieven die je noemt zouden ondertussen allang al vervangen moeten zijn door lagere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHPResource
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14:50
banaliteit schreef op maandag 19 juni 2023 @ 18:19:
[...]

Welke perikelen als ik het vragen mag?
Oxxio heeft vorig jaar contractbreuk gepleegd door meermaals de tarieven te verhogen. Is een uitgebreid topic op tweakers over geweest.
Pagina: 1