Ik ben een weekje in Turkije geweest en bij mij werken PWAs weer na terugkomst in Nederland
PWA’s zijn niet weg geweest, Apple had bekend gemaakt ze uit te schakelen in de EU met 17.4 maar is daar later op terug gekomen en daarom heeft de final van 17.4 ze gewoon.Floris4970 schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 19:33:
Ik ben een weekje in Turkije geweest en bij mij werken PWAs weer na terugkomst in Nederland
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Ah, daar was ik niet van op de hoogte, had beta draaien en daar had ik ze wel gemist..Donstil schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 19:35:
[...]
PWA’s zijn niet weg geweest, Apple had bekend gemaakt ze uit te schakelen in de EU met 17.4 maar is daar later op terug gekomen en daarom heeft de final van 17.4 ze gewoon.
Behave bij de bèta’s versies van 17.4-(eu bèta)Donstil schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 19:35:
[...]
PWA’s zijn niet weg geweest, Apple had bekend gemaakt ze uit te schakelen in de EU met 17.4 maar is daar later op terug gekomen en daarom heeft de final van 17.4 ze gewoon.
ze hebben de beslissing PWA’s weer terug gedraaid bij final versie van 17.4 van iOS.
Van de printer of de devices? Printer zit namelijk op bedraad netwerk, misschien ook geen onbelangrijk detail.SuperVeloce schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 20:50:
[...]
Misschien WiFi vergeten en opnieuw verbinden.
Van de telefoons waarmee je niet kan printen.MusicMaikel schreef op maandag 18 maart 2024 @ 08:50:
[...]
Van de printer of de devices? Printer zit namelijk op bedraad netwerk, misschien ook geen onbelangrijk detail.
Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw
yes, je kan een apple-id met een ander email address dan '@icloud.com' registreren.
Heb je de moeite genomen om bovenstaande vraag in Google te stoppen?Farabi schreef op maandag 18 maart 2024 @ 22:11:
Misschien een beetje irrelevant. Kan ik mijn gmail account als apple id gebruiken op mijn iphone 8?
Ja, het kan. Maar weet niet of het ook op een oude iphone kan? Ik dacht dat je hier wel een kenner had.ChrisM schreef op maandag 18 maart 2024 @ 22:13:
[...]
Heb je de moeite genomen om bovenstaande vraag in Google te stoppen?
Als je een account aanmaakt weet Apple toch niet hoe oud je iPhone is?Farabi schreef op maandag 18 maart 2024 @ 22:14:
[...]
Ja, het kan. Maar weet niet of het ook op een oude iphone kan? Ik dacht dat je hier wel een kenner had.
Nee maar oudere iPhones draaien oudere versies van iOS.
Mogelijk dat op oudere iOS versies niet alle diensten meer werken, hoewel dat op een iPhone 8 waarschijnlijk nog wel meevalt.
Mogelijk dat op oudere iOS versies niet alle diensten meer werken, hoewel dat op een iPhone 8 waarschijnlijk nog wel meevalt.
Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.
Dat klopt allemaal, maar heeft niets te maken met de oorspronkelijke vraag: "kan ik met een gmail account een apple ID aanmaken?"
Ja, dat kan.loeberce schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 12:54:
Dat klopt allemaal, maar heeft niets te maken met de oorspronkelijke vraag: "kan ik met een gmail account een apple ID aanmaken?"
Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red
Ios 17.4.1 is uit
Evenals de iPadOs 17.4.1
Release info https://support.apple.com/nl-nl/HT201222
Evenals de iPadOs 17.4.1
[ Voor 75% gewijzigd door NielsTn op 21-03-2024 23:13 ]
Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels
Mooie release notes.NielsTn schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 18:42:
Ios 17.4.1 is uit
Ter bescherming van onze klanten maakt Apple geen beveiligingskwesties openbaar en bespreekt of bevestigt het deze niet totdat er onderzoek is uitgevoerd en de benodigde patches of releases algemeen beschikbaar zijn.
Have you tried turning it off and on again?
Top, en nu maar hopen dat Spotify en Flitsmeister weer volledig werken op Carplay.. bij de vorige update werkte alles eindelijk als vanoud en sinds 17.4 weer vastlopers/stoppende muziek
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
Ooh vreemd, bij mij draait flitsmeister op de achtergrond dus die zou eventueel vast kunnen lopen maar Apple Music gebruik ik veel en dat gaat prima op 17.4Michael Knight schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 21:31:
[...]
Top, en nu maar hopen dat Spotify en Flitsmeister weer volledig werken op Carplay.. bij de vorige update werkte alles eindelijk als vanoud en sinds 17.4 weer vastlopers/stoppende muziek
Ik heb tegenwoordig dat FM de woorden half in slikt: “let op, slecht weg….”
"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."
Ik merk tegenwoordig bij Carplay dat, wanneer flitsmeister een melding geeft, hij mijn podcast onderbreekt (da's opzich prima) maar dan een seconden of 10 terugspoelt en weer begint met afspelen. Iemand al ondekt of dit uit kan?
Hangt van je podcast app af.Jaws77 schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 10:49:
Ik merk tegenwoordig bij Carplay dat, wanneer flitsmeister een melding geeft, hij mijn podcast onderbreekt (da's opzich prima) maar dan een seconden of 10 terugspoelt en weer begint met afspelen. Iemand al ondekt of dit uit kan?
In pocketcasts kan je dat terugspoelen instellen.
Ik heb daarnet iOS 17.4.1 geïnstalleerd op m'n iPhone 15 Pro Max en sinds de update blijft de telefoon op random momenten rebooten. Is er een manier om een update terug te draaien?NielsTn schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 18:42:
Ios 17.4.1 is uit
Evenals de iPadOs 17.4.1
edit: het lijkt iedere keer te gebeuren wanneer ik mijn toestel vergrendel, na ongeveer 2 minuten gaat hij vanzelf uit en soms reboot ie dan vanzelf en soms ook niet, zeer vervelend dit. Ik deed de update om 12:30 en ongeveer op een uurtje tijd is de telefoon al een stuk of 10 keer heropgestart.
edit2: ik heb het toestel in recovery mode gekregen en verbonden met de Apple Devices app op mijn laptop. Kreeg direct de melding dat mijn toestel niet reageerde en geüpdatete moest worden naar 17.4.1 (ook al had ik dat net gedaan op het toestel zelf). Soit, misschien was er een fout gebeurd bij het updaten daarnet en zal dit nu hersteld worden. Spannend
edit3: apple support gecontacteerd en deze heeft me doorverwezen naar een erkende hersteller. Het probleem moet door hen opgelost worden

[ Voor 53% gewijzigd door Bernessi op 22-03-2024 16:41 ]
Huh? Waarom? Krijg je de iPhone niet gereset?Bernessi schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 13:21:
[...]
Ik heb daarnet iOS 17.4.1 geïnstalleerd op m'n iPhone 15 Pro Max en sinds de update blijft de telefoon op random momenten rebooten. Is er een manier om een update terug te draaien?
edit: het lijkt iedere keer te gebeuren wanneer ik mijn toestel vergrendel, na ongeveer 2 minuten gaat hij vanzelf uit en soms reboot ie dan vanzelf en soms ook niet, zeer vervelend dit. Ik deed de update om 12:30 en ongeveer op een uurtje tijd is de telefoon al een stuk of 10 keer heropgestart.
edit2: ik heb het toestel in recovery mode gekregen en verbonden met de Apple Devices app op mijn laptop. Kreeg direct de melding dat mijn toestel niet reageerde en geüpdatete moest worden naar 17.4.1 (ook al had ik dat net gedaan op het toestel zelf). Soit, misschien was er een fout gebeurd bij het updaten daarnet en zal dit nu hersteld worden. Spannend
edit3: apple support gecontacteerd en deze heeft me doorverwezen naar een erkende hersteller. Het probleem moet door hen opgelost worden
Sinds enkele maanden kan ik niet meer telefoongesprekken samenvoegen. Als ik in gesprek met iemand, en een ander belt en ik wil ze samenvoegen dan worden beide opgehangen. En als ik zelf iemand wil bijvoegen dan hangt hij de persoon op die in de wacht stond. Ik heb het idee dat dit ligt aan mijn iPhone (12promaz) en niet aan de provider (odido) omdat de andere personen geen last hebben met dezelfde provider, maar wel beide een samsung hebben.
Ik heb gewoon ios 17.4.
Iemand die dit herkent?
Ik heb gewoon ios 17.4.
Iemand die dit herkent?
Sinds deze update warme telefoon en snelle batterij leegloop.. erger nog, ‘s avonds aan de lader gaat ie tot 100% (uurtje of 1500) en daarna gaat ie ontladen… heb ik in de ochtend een batterij van 71%…
Geprobeerd, restarts, andere kabel, wireless charger, andere lader…
Telefoon zo warm dat ie voor carplay uit hoesje moet om te kunnen gebruiken..
Iemand anders ook issues?
yes, hier hetzelfde met een SE. Complete reset gedaan, geen backup terug gezet, en lijkt opgelost.Kortfragje schreef op zondag 24 maart 2024 @ 10:54:
Sinds deze update warme telefoon en snelle batterij leegloop.. erger nog, ‘s avonds aan de lader gaat ie tot 100% (uurtje of 1500) en daarna gaat ie ontladen… heb ik in de ochtend een batterij van 71%…
Thanks! Dat is enerzijds goed te horen, maar geen backup terug … hmm heb je nou weer ios16 avhtige performance? Anders doe ik als ik toch bezig ben meteen een downgrade naar 16…
geen idee, zat al lang op ios 17 dus "kan ik me niet meer herinneren".Kortfragje schreef op zondag 24 maart 2024 @ 10:57:
Thanks! Dat is enerzijds goed te horen, maar geen backup terug … hmm heb je nou weer ios16 avhtige performance? Anders doe ik als ik toch bezig ben meteen een downgrade naar 16…
Vind zoiezo dat de iphones snel warm een erg warm worden. Ongekend hoe vaak het ding stopt met zijn taken omdat hij te warm is. Als ik in mijn kringen kijk naar samsungs is dat iets wat ze daar niet kennen. zelfs niet op een zonnig zomer dag.
Wellicht is het gewoon jouw iphone en hoe je em gebruikt want ik heb dat probleem helemaal nooit met mijn iphone. In ons beider geval gaat n=1 op.sjorsjuhmaniac schreef op zondag 24 maart 2024 @ 11:02:
[...]
geen idee, zat al lang op ios 17 dus "kan ik me niet meer herinneren".
Vind zoiezo dat de iphones snel warm een erg warm worden. Ongekend hoe vaak het ding stopt met zijn taken omdat hij te warm is. Als ik in mijn kringen kijk naar samsungs is dat iets wat ze daar niet kennen. zelfs niet op een zonnig zomer dag.
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
Ja dat zal best. Zo is dat altijd afhankelijk van de belasting . Hier i.i.g. n=4. Vergelijk tussen de Androids en iPhones vinden wij vergelijkbaar belast. Maar niet alles is 1 op 1 hetzelfde, bv Android auto en CarPlay. En draadloos laden.Kassad schreef op zondag 24 maart 2024 @ 11:07:
[...]
Wellicht is het gewoon jouw iphone en hoe je em gebruikt want ik heb dat probleem helemaal nooit met mijn iphone. In ons beider geval gaat n=1 op.
Terug naar iOS 16 gaat helaas niet (meer) lukken. Apple is al een hele tijd geleden gestopt die met mogelijkheid.Kortfragje schreef op zondag 24 maart 2024 @ 10:57:
Vergelijkbaar belast is sowieso iets wat je als eind gebruiker vrijwel niet kunt nabootsen, daarvoor draaien er veel te veel achtergrond processen op onze zak computers.
Los daarvan heb ik het ook wel eens, “Ongekend hoe vaak“ lijkt mij wat overdreven maar zo nu en dan is de iPhone druk bezig en wordt de “processor” wat warmer wat je vervolgens weer kunt voelen.
Nog nooit gehad dat het problemen gaf in gebruik overigens. Op mijn laatste vakantie kon ik prima 4K Progress filmen terwijl het
45 graden Celsius was, om maar een zwaar voorbeeld te noemen.
Edit: Zonder hoesje, kan mij voorstellen dat de iPhone met een hoesje zijn warmte minder goed kwijt kan.
Los daarvan heb ik het ook wel eens, “Ongekend hoe vaak“ lijkt mij wat overdreven maar zo nu en dan is de iPhone druk bezig en wordt de “processor” wat warmer wat je vervolgens weer kunt voelen.
Nog nooit gehad dat het problemen gaf in gebruik overigens. Op mijn laatste vakantie kon ik prima 4K Progress filmen terwijl het
45 graden Celsius was, om maar een zwaar voorbeeld te noemen.
Edit: Zonder hoesje, kan mij voorstellen dat de iPhone met een hoesje zijn warmte minder goed kwijt kan.
[ Voor 8% gewijzigd door Donstil op 24-03-2024 12:43 ]
Ik had het niet over 'warmer aanvoelen'. Dat komt vaak(=meerdere keren per dag) voor en is niet (meer) bijzonder. 'Ongekend hoe vaak' slaat op het aantal keer de telefoon stopt met taken omdat hij zijn eigen temperatuur als 'te warm' definieert. Niet hoe vaak ik vind dat hij warm is. Ik zal het eens gaan bijhouden maar komt bij mij meerdere keren per maand voor.Donstil schreef op zondag 24 maart 2024 @ 12:42:
sjorsjuhmaniac schreef op zondag 24 maart 2024 @ 11:02:
[...]
Ja ik begreep al wat je bedoelde.sjorsjuhmaniac schreef op zondag 24 maart 2024 @ 13:04:
[...]
Ik had het niet over 'warmer aanvoelen'. Dat komt vaak(=meerdere keren per dag) voor en is niet (meer) bijzonder. 'Ongekend hoe vaak' slaat op het aantal keer de telefoon stopt met taken omdat hij zijn eigen temperatuur als 'te warm' definieert. Niet hoe vaak ik vind dat hij warm is. Ik zal het eens gaan bijhouden maar komt bij mij meerdere keren per maand voor.
[...]
Meermaals per maand stoppen met werken vanwege de warmte daar geloof ik niet in, tenzij het om een defect gaat of iets dergelijks.
[ Voor 11% gewijzigd door Donstil op 24-03-2024 13:20 ]
Een iPhone 13 Max voel dat mijn Watch erg warm aan voelt. Dat heb ik nog nooit gevoeld. Ligt dit aan de update ios17.4.1?Kortfragje schreef op zondag 24 maart 2024 @ 10:54:
Al eens opnieuw opgestart?sanne1 schreef op zondag 24 maart 2024 @ 17:55:
[...]
Een iPhone 13 Max voel dat mijn Watch erg warm aan voelt. Dat heb ik nog nooit gevoeld. Ligt dit aan de update ios17.4.1?
Misschien moet je daar eens mee heen gaan, want dat is echt niet normaal.sjorsjuhmaniac schreef op zondag 24 maart 2024 @ 13:04:
[...]
Ik had het niet over 'warmer aanvoelen'. Dat komt vaak(=meerdere keren per dag) voor en is niet (meer) bijzonder. 'Ongekend hoe vaak' slaat op het aantal keer de telefoon stopt met taken omdat hij zijn eigen temperatuur als 'te warm' definieert. Niet hoe vaak ik vind dat hij warm is. Ik zal het eens gaan bijhouden maar komt bij mij meerdere keren per maand voor.
[...]
En ik heb zelf voor mijn werk verschillende Galaxy's gehad en die worden ook echt wel warm hoor.
Momenteel mijn iPhone 15 PM, nog nooit de melding gezien dat hij te warm is en daardoor niet bruikbaar of dingen gaat afsluiten.
Kan mij niet eens heugen dat er iets afgesloten wordt.
Wel eens gezien dat hij niet bruikbaar was ivm in de zon liggen en daardoor te heet.
Maar daar was de telefoon helemaal niet te gebruiken.
Apple iPhone 16 Pro MAX | Tesla Model 3 LR with Acceleration Boost (MY'21)
Sources: iOS 18 Lets Users Customize Layout of Home Screen App Icons
EIN-DE-LIJK!While app icons will likely remain locked to an invisible grid system on the Home Screen, to ensure there is some uniformity, our sources say that users will be able to arrange icons more freely on iOS 18. For example, we expect that the update will introduce the ability to create blank spaces, rows, and columns between app icons.
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
^
Dat zou echt geweldig zijn!
Zoals het nu is voelt het voor mij een beetje alsof je in een dwangbuis zit. Echt één van de weinige dingen waar ik me aan stoor bij iOS en irritant vond destijds bij de overstap van Android.
Ook nooit begrepen wat de filosofie hierachter is
Dat zou echt geweldig zijn!
Zoals het nu is voelt het voor mij een beetje alsof je in een dwangbuis zit. Echt één van de weinige dingen waar ik me aan stoor bij iOS en irritant vond destijds bij de overstap van Android.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Ik zit in het andere kamp, ik heb totaal niks met customisatie. Een andere achtergrond doe ik wel eens, maar verder.. Icoontjes lekker op zijn plek laten en een widget hier en daar voor het weer / HomeKit.
Ik denk dat er sinds mijn eerste iPhone vrij weinig is verandert qua indeling behalve wat widgets erbij
Ik denk dat er sinds mijn eerste iPhone vrij weinig is verandert qua indeling behalve wat widgets erbij
Zucht...
Jaaaa! Als ik één feature mag kopiëren van Android is het deze. Al denk ik dat de implementatie nog wel iets beter kan. Hopelijk kan je straks ook per home screen een achtergrond kiezen. Of van die panorama achtergronden die steeds iets opschuiven bij een volgend scherm.Help!!!! schreef op maandag 25 maart 2024 @ 11:14:
^
Dat zou echt geweldig zijn!![]()
Ik denk dat het voor de meeste mensen geen issue is. Als ik een steekproefje houd onder casual gebruikers dan zie ik veel home screens die nooit aangepast zijn. Mijn ouders hebben bijvoorbeeld de Aandelen, Clock en Wallet apps gewoon op hun primaire home screen staanHelp!!!! schreef op maandag 25 maart 2024 @ 11:14:
Ik heb liever een optie om meer apps kwijt te kunnen op één pagina, 5x8 grid ipv 4x6 bijvoorbeeld.
nickdekruijk.nl Websites & Fotografie
Zeker! Het is heel raar dat een home screen op de iPhone 13 mini er hetzelfde uitziet als een home screen op een iPhone 15 Pro Max.amphora schreef op maandag 25 maart 2024 @ 12:46:
[...]
Ik heb liever een optie om meer apps kwijt te kunnen op één pagina, 5x8 grid ipv 4x6 bijvoorbeeld.
Het is geen gezeur als mensen er echt last van hebben.Locolau schreef op maandag 25 maart 2024 @ 21:35:
Weer een iOS update, weer gezeur over de batterij... What else is new?
Enige is dat mensen vaak denken "ik heb battery-drain sinds de update naar iOS x.y.z, DUS moet er iets mis zijn met x.y.z. Terwijl de fout denk ik meer veroorzaakt wordt door een update die verkeerd installeert.
Zelf paar jaar geleden ook een keer gehad, battery drain na een iOS update - en backup, verse install en terugzetten van de backup lostte het op. Dus bij mij was iOS x.y.z dus niet de oorzaak van het probleem en ik denk dat dat heel vaak een vergelijkbare situatie is.
Ik denk dat het in overgrote gevallen wel gezeur is. Wacht een weekje of 2 en normaal is alles weer prima.vanaalten schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 08:47:
[...]
Het is geen gezeur als mensen er echt last van hebben.
Enige is dat mensen vaak denken "ik heb battery-drain sinds de update naar iOS x.y.z, DUS moet er iets mis zijn met x.y.z. Terwijl de fout denk ik meer veroorzaakt wordt door een update die verkeerd installeert.
Zelf paar jaar geleden ook een keer gehad, battery drain na een iOS update - en backup, verse install en terugzetten van de backup lostte het op. Dus bij mij was iOS x.y.z dus niet de oorzaak van het probleem en ik denk dat dat heel vaak een vergelijkbare situatie is.
Niet om dit te bagatelliseren, maar ik heb sinds de originele iPhone uitkwam een iPhone (wat dus inmiddels 17 jaar is, wtf!) en ik heb werkelijk nog nooit gehad dat ik batterydrain had na een update. En dat is inclusief een shitload aan beta's, public én developer. Niet om nou mezelf op de borst te kloppen, want als het gebeurt kan je er vaak niks aan doen.vanaalten schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 08:47:
[...]
Het is geen gezeur als mensen er echt last van hebben.
Maar, ik denk toch dat het in 90% van de gevallen tussen de oren van de gebruiker zit of dat het om het indexeren gaat na de update, of omdat gebruikers na een update vaak meer hun telefoon gebruiken vanwege nieuwe features etc.
PSN: Sluuz
Het is toch vaak een combinatie van verschillende factoren zoals welk apparaat, welke iOS, welke applicaties en welke versies daarvan. Vaak genoeg dat ik bij een incremental update een gigantische batterijdrain had maar bij de volgende was deze week snel weg, of na een aantal app updates verdween het ook.Sluuz schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 09:41:
[...]
Niet om dit te bagatelliseren, maar ik heb sinds de originele iPhone uitkwam een iPhone (wat dus inmiddels 17 jaar is, wtf!) en ik heb werkelijk nog nooit gehad dat ik batterydrain had na een update. En dat is inclusief een shitload aan beta's, public én developer. Niet om nou mezelf op de borst te kloppen, want als het gebeurt kan je er vaak niks aan doen.
Maar, ik denk toch dat het in 90% van de gevallen tussen de oren van de gebruiker zit of dat het om het indexeren gaat na de update, of omdat gebruikers na een update vaak meer hun telefoon gebruiken vanwege nieuwe features etc.
Zucht...
Na 2 weken is er weer een update en zo heb je dus altijd battery drain.giantgiantus schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 09:31:
[...]
Ik denk dat het in overgrote gevallen wel gezeur is. Wacht een weekje of 2 en normaal is alles weer prima.
Apple kondigt WWDC 2024 aan voor 10 - 14 juni:
https://www.macrumors.com...pple-announces-wwdc-2024/
EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Dua vanaf dan iOS 18 dev beta, of niet?THE_BASE schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 18:11:
Apple kondigt WWDC 2024 aan voor 10 - 14 juni:
Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw
Waarschijnlijk wel.
Blijft het standaard dat synchronisatie van iCloud mail gewoon altijd achterloopt?
Mail verwerken op iOS en een uur later staat het nog steeds op iPadOS inclusief notificatiebolletje. Zwaar irritant dat het niet op de achtergrond gesynchroniseerd wordt, hier al sinds de start van MobileMe-tijdperk.
Mail verwerken op iOS en een uur later staat het nog steeds op iPadOS inclusief notificatiebolletje. Zwaar irritant dat het niet op de achtergrond gesynchroniseerd wordt, hier al sinds de start van MobileMe-tijdperk.
EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Yep, ander email programma gebruiken. Gmail zelf of Spark. En zo zijn er nog wel meerTHE_BASE schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 09:49:
Blijft het standaard dat synchronisatie van iCloud mail gewoon altijd achterloopt?
Bing
Ah, serieus. Apple heeft het in Mail.app dus niet kunnen oplossen in al die jaren?bing69 schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 13:40:
[...]
Yep, ander email programma gebruiken. Gmail zelf of Spark. En zo zijn er nog wel meer
Nee verschrikkelijk inderdaad, hier ook grote irritatie.THE_BASE schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 14:15:
[...]
Ah, serieus. Apple heeft het in Mail.app dus niet kunnen oplossen in al die jaren?
Spark wel gebruikt maar toen hide-my-email kwam ben ik overgestapt naar de native app.
Maar goed van een van de rijkste bedrijven ter wereld hoef je ook niet te verwachten dat ze zoiets banaals goed regelen

Check [Siri Shortcuts] Discussie & Opdrachtengiantgiantus schreef op maandag 1 april 2024 @ 09:50:
Ik ben beetje aan het klooien met shortcuts:
[Afbeelding]
Weet iemand hoe ik bv het waterslot in iets anders kan veranderen? Het lijkt alsof ik niets kan editen.
Ik heb mijn Gmail-account gekoppeld op mijn iPhone. Omdat ik van Android kom, staan namelijk de contacten in mijn Google-account. Wel zo prettig. Echter, zodra ik met iemand mail, komt diegene ook in mijn contactenlijst te staan, met alleen het mailadres. Bij Android had je een optie om contacten zonder mobiel nummer, te verbergen.
Hoe krijg ik dit soort (voor mij zinloze) contacten uit mijn telefoon?
Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl
Apple Seeds First Betas of iOS 17.5 and iPadOS 17.5 to Developers
[ Voor 41% gewijzigd door Donstil op 02-04-2024 19:28 ]
Ik denk dat ze niet echt in contacten staan maar Siri dat voorstelt? Ja zo, Siri je mail niet meer laten indexeren: Instellingen Siri, Mail.Steeffoon schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 15:41:
Ik heb mijn Gmail-account gekoppeld op mijn iPhone. Omdat ik van Android kom, staan namelijk de contacten in mijn Google-account. Wel zo prettig. Echter, zodra ik met iemand mail, komt diegene ook in mijn contactenlijst te staan, met alleen het mailadres. Bij Android had je een optie om contacten zonder mobiel nummer, te verbergen.
Ik kan echter niet bevestigen dat zo ook nieuwe contacten er in komen staan: dat heb ik niet iig
[ Voor 6% gewijzigd door Hulliee op 02-04-2024 19:42 ]
Wat heb je geselecteerd bij Instellingen > Contacten > standaardaccount?Steeffoon schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 15:41:
Ik heb dit namelijk nooit.
Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.
Ik heb het voor de zekerheid uitgezet, maar het lijkt er niet op. Want ook met de functie uitgeschakeld zie ik ze gewoon in de contactenlijst staan.Hulliee schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 19:40:
[...]
Ik denk dat ze niet echt in contacten staan maar Siri dat voorstelt? Ja zo, Siri je mail niet meer laten indexeren: Instellingen Siri, Mail.
Ik kan echter niet bevestigen dat zo ook nieuwe contacten er in komen staan: dat heb ik niet iig
Die staat op Gmail. Is dat juist, of juist niet?SirLenncelot schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 20:19:
[...]
Wat heb je geselecteerd bij Instellingen > Contacten > standaardaccount?
Ik heb dit namelijk nooit.
:strip_exif()/f/image/xzcuFoVdEWVDB9kSF82OKILy.jpg?f=fotoalbum_large)
Hmm ik zou zeggen dat het dan juist staat. Dacht dat je misschien juist een lokale kopie van de contact maakte…
Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.
ik heb geen gmail maar exchange doet bij mij hetzelfde.Steeffoon schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 15:41:
In contacts; click op lists. Onder de exchange accounts staat een lijst die 'suggested contacts' heet. Daar staan bij mij al "die email adressen" in. Als ik dus ipv op 'all contacts' op 'contacts' onder het exchange account klik dan krijg ik de suggesties niet te zien in mijn overzicht/bij het zoeken.
In mijn exchange account kan ik de "group" suggested contacts leeg gooien. Die wordt echter std weer gevuld. Dit moet ik in exchange account settings aanpassen (dus buiten de iphone om). Wellicht heeft gmail dit ook.
Wat een goeie! Probeer het nu met het selecteren van de lijst 'Alle iPhone'. Dan wordt het al een stuk overzichtelijker, dank! Hoop dat ik dit niet steeds hoef te activerensjorsjuhmaniac schreef op woensdag 3 april 2024 @ 00:52:
[...]
ik heb geen gmail maar exchange doet bij mij hetzelfde.
In contacts; click op lists. Onder de exchange accounts staat een lijst die 'suggested contacts' heet. Daar staan bij mij al "die email adressen" in. Als ik dus ipv op 'all contacts' op 'contacts' onder het exchange account klik dan krijg ik de suggesties niet te zien in mijn overzicht/bij het zoeken.
In mijn exchange account kan ik de "group" suggested contacts leeg gooien. Die wordt echter std weer gevuld. Dit moet ik in exchange account settings aanpassen (dus buiten de iphone om). Wellicht heeft gmail dit ook.
Nee, iPhone bleef in een recovery mode loop zitten.Gr4mpyC3t schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 18:26:
[...]
Huh? Waarom? Krijg je de iPhone niet gereset?
Bern ermee naar een authorized repair partner gestapt en het toestel wordt nu al twee weken onderzocht.
Het zou gaan om een kapotte chip.
Apple wil ook blijkbaar eerst het probleem volledig onderzoeken vooraleer ze een herstelling of vervanging goedkeuren, het toestel zit namelijk nog in garantie gelukkig.
Wel vervelend dat het zo lang duurt
Bij mij onthoud contacts welke list ik heb gebruikt, dus ik hoef hem niet steeds te wisselen. Voor mij is het helaas geen oplossing omdat ik meerdere accounts heb en standaard in 'all' wil zoeken.Steeffoon schreef op woensdag 3 april 2024 @ 10:33:
[...]
Wat een goeie! Probeer het nu met het selecteren van de lijst 'Alle iPhone'. Dan wordt het al een stuk overzichtelijker, dank! Hoop dat ik dit niet steeds hoef te activeren
Ik heb sinds een aantal dagen ineens bij gmail en proton mail dat de voorvertoning van de email niet meer getoont wordt.
Alleen dit wordt getoont.
Bij de standaard mail app staat het er wel gewoon evenals andere notificaties.
:fill(white):strip_exif()/f/image/fx6gy9H7RnSIHKvgb7ys0FUm.png?f=user_large)
Check even deze instelling onder Instellingen en dan de Gmail app aantikken.ComTech schreef op woensdag 3 april 2024 @ 19:46:
Ik heb sinds een aantal dagen ineens bij gmail en proton mail dat de voorvertoning van de email niet meer getoont wordt.
[Afbeelding]
/f/image/vI5nStgpnhEJXhZ5VCDtdDxn.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/7w5rikFDjatI8tfqypTZRyYt.png?f=fotoalbum_large)
Ik heb toon voorvertoning op indien ontgrendeld staan maar dat is nu juist het gekke.Ruben279 schreef op woensdag 3 april 2024 @ 22:00:
[...]
Check even deze instelling onder Instellingen en dan de Gmail app aantikken.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dit zijn 2 meldingen als de telefoon nog vergrendeld is.
/f/image/seRcRByw9Cg8m2GI0ihLhSzB.png?f=fotoalbum_large)
En dit als ik even spiek (en dus ontgrendeld is met faceID).
/f/image/MBP7vLWL1d7HjJWl1o3FovfU.png?f=fotoalbum_large)
Dat is dus het vreemde, en alleen gmail en proton doen dit
Ik ben even kwijt welke app het ook alweer was bij mij, maar ik merk dit ook inderdaad.
Heb niks aan de instellingen aangepast, maar het gaat niet helemaal goed.
Ik heb hetzelfde met een een totaal andere app. In deze app kan ik in de app nog eens kiezen om previews te laten zien. Als ik dat disable dan krijg ik ook 'new message' iso het bericht zelf. Mogelijk ook in bovenstaande apps?ComTech schreef op woensdag 3 april 2024 @ 22:28:
[...]
Ik heb toon voorvertoning op indien ontgrendeld staan maar dat is nu juist het gekke.
Dit zijn 2 meldingen als de telefoon nog vergrendeld is.
[Afbeelding]
En dit als ik even spiek (en dus ontgrendeld is met faceID).
[Afbeelding]
Dat is dus het vreemde, en alleen gmail en proton doen dit
App Store en TestFlight liggen nu al een paar uur plat, best onhandig.
Geef het wachten maar op, morgen weer een dag om een build te pushen.
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Goed om te weten. Hier lijkt het tot nu toe ook goed te gaan! Thanks nogmaals!sjorsjuhmaniac schreef op woensdag 3 april 2024 @ 16:41:
[...]
Bij mij onthoud contacts welke list ik heb gebruikt, dus ik hoef hem niet steeds te wisselen. Voor mij is het helaas geen oplossing omdat ik meerdere accounts heb en standaard in 'all' wil zoeken.
Hoewel hier sommige contacten inderdaad ook niet helemaal lekker opgeslagen lijken te worden in een andere lijst. Jammer dit

[ Voor 13% gewijzigd door Steeffoon op 04-04-2024 13:05 ]
Same, met een paar apps. Maar dat was in 17.4 al (en voor mijn gevoel daarvoor, maar dat weet ik niet meer zeker). Dat werkte ook door op mijn Watch zelfs, terwijl de settings stonden op het laten tonen van de inhoud.Ruben279 schreef op woensdag 3 april 2024 @ 22:29:
Ik ben even kwijt welke app het ook alweer was bij mij, maar ik merk dit ook inderdaad.
Wat ik wél zeker weet is dat het ook ineens opgelost was. Niet door een update van iOS, maar het leek echt op een hick-up.
Note dat bij exchange de iphone dus NIETS zelf in die lijsten opslaat. dat is echt helemaal een exchange feestje. Doe MS/OUTLOOK/jij het fout, dan staat het fout in die lijst.Steeffoon schreef op donderdag 4 april 2024 @ 13:04:
[...]
Goed om te weten. Hier lijkt het tot nu toe ook goed te gaan! Thanks nogmaals!
Hoewel hier sommige contacten inderdaad ook niet helemaal lekker opgeslagen lijken te worden in een andere lijst. Jammer dit
Is er een optie om voicemail door de telefoon zelf te laten afhandelen in iOS?
Zie wel https://support.apple.com/nl-nl/guide/iphone/iph3c99490e/ios maar dat lijkt niet op de telefoon zelf te gebeuren en sommige zaken zijn hier niet eens beschikbaar.
Zie wel https://support.apple.com/nl-nl/guide/iphone/iph3c99490e/ios maar dat lijkt niet op de telefoon zelf te gebeuren en sommige zaken zijn hier niet eens beschikbaar.
[ Voor 52% gewijzigd door Olaf van der Spek op 04-04-2024 22:53 ]
Ja, alleen wordt dit niet door iedere provider ondersteunt. Odido en KPN zijn volgens mij de enigste providers die het ondersteunenOlaf van der Spek schreef op donderdag 4 april 2024 @ 22:52:
Zucht...
Helaas, het staat in je linkOlaf van der Spek schreef op donderdag 4 april 2024 @ 22:52:
Opmerking: Livevoicemail is alleen beschikbaar... in de VS en Canada
Technisch zou het toch eenvoudig moeten zijn voor om voicemail volledig door de telefoon zelf af te laten handelen (dus ook het aannemen / opnemen), als ie verbinding heeft met het netwerk?
Voicemail op het toestel (dat is er al sinds de eerste iPhone) en live voicemail zijn wel twee verschillende dingen.
Eerste wordt beperkt ondersteund in Nederland en is eigenlijk niets meer dan de voicemails afluisteren binnen de telefoon app, tweede wordt hier inderdaad niet ondersteund.
[ Voor 12% gewijzigd door Donstil op 05-04-2024 09:51 ]
Ik bedoel dus niet alleen het afluisteren, maar ook het aannemen / opnemen.Donstil schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 09:50:
Eerste wordt beperkt ondersteund in Nederland en is eigenlijk niets meer dan de voicemails afluisteren binnen de telefoon app, tweede wordt hier inderdaad niet ondersteund.
Dan zou provider support voor visual voicemail ook niet meer zo nodig zijn.
[ Voor 9% gewijzigd door Olaf van der Spek op 05-04-2024 09:56 ]
Als je provider er support voor heeft dan doet dat toch precies hetzelfde?Olaf van der Spek schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 09:56:
[...]
Ik bedoel dus niet alleen het afluisteren, maar ook het aannemen / opnemen.
Dan zou provider support voor visual voicemail ook niet meer zo nodig zijn.
En als je provider er geen support voor heeft?Donstil schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 10:14:
[...]
Als je provider er support voor heeft dan doet dat toch precies hetzelfde?
Misschien dat ik het niet compleet doorzie, maar:Donstil schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 10:14:
[...]
Als je provider er support voor heeft dan doet dat toch precies hetzelfde?
Odido biedt 'visual voicemail' aan als extra voor iets van 2 euro per maand. Maar je zou toch ook zonder die optie al een antwoord-apparaat functie op je telefoon moeten kunnen hebben?
Dat is denk ik wat @Olaf van der Spek bedoeld: als er naar mij gebeld wordt en ik neem niet binnen 20 secondes (ik noem maar wat) zelf op, dat dan m'n telefoon automatisch zelf opneemt en een antwoordapparaat nadoet. En dan kan ik daarna zelf op het toestel de ingesproken berichten afluisteren.
Zo'n functie zou toch gewoon in iOS moeten kunnen en zou toch compleet onafhankelijk zijn van de provider? En dan gratis zijn, geen 2 euro/maand kosten.
Ooh kost het geld? Dat wist ik niet (heb al zeker 20 jaar de voicemail uit).vanaalten schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 10:46:
[...]
Misschien dat ik het niet compleet doorzie, maar:
Odido biedt 'visual voicemail' aan als extra voor iets van 2 euro per maand. Maar je zou toch ook zonder die optie al een antwoord-apparaat functie op je telefoon moeten kunnen hebben?
Dat is denk ik wat @Olaf van der Spek bedoeld: als er naar mij gebeld wordt en ik neem niet binnen 20 secondes (ik noem maar wat) zelf op, dat dan m'n telefoon automatisch zelf opneemt en een antwoordapparaat nadoet. En dan kan ik daarna zelf op het toestel de ingesproken berichten afluisteren.
Zo'n functie zou toch gewoon in iOS moeten kunnen en zou toch compleet onafhankelijk zijn van de provider? En dan gratis zijn, geen 2 euro/maand kosten.
Als je toestel het moet kunnen opnemen dan is ook de lijn actief en kan je daardoor niet nogmaals gebeld worden. Nu weet ik niet direct of dat de enige reden is maar dat schiet mij nu gelijk te binnen als nadeel.
Ja dan moet je de voicemail bellen zoals vroegerOlaf van der Spek schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 10:37:
[...]
En als je provider er geen support voor heeft?
Dat dat geld kost is vermoedelijk iets specifieks voor Odido. Bij KPN is het gewoon standaard aanwezig.
[ Voor 4% gewijzigd door Commendatore op 05-04-2024 11:11 ]
Grappig, dit vroeg ik mij bij de allereerste mobieltjes al af. Hoe moeilijk is het om gewoon een "compleet" antwoordapparaat in te bouwen? Maar nu 30 jaar verder is het er nog steeds niet. Het lijkt mij technisch zoooo simpel dat er wel een reden moet zijn om het niet in te bouwen. Dwarsliggende providers ofzo. Gek eigenlijk dat er dan ook geen externe apps voor zijn. Je zou denken dat je vrij snel een app ontwikkeld die de telefoon kan opnemen en een bandje afspelen....vanaalten schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 10:46:
[...]
Misschien dat ik het niet compleet doorzie, maar:
[ Voor 20% gewijzigd door Dennisdn op 05-04-2024 11:37 ]
Ik vind dat visual voicemail wel handig maar als ik kijk hoevveel x het afgelopen jaar mijn voicemail is ingesproken dan is dat op 1 hand te tellen. Ben van plan om mijn voicemail weer helemaal uit te zetten. Voelt ook een klein beetje als een achterhaalde service. Tegenwoordig als iemand niet opneemt dan stuur je vaak toch een bericht..
©2004
Mee eens. Sowieso heb ik überhaupt liever niet dat mensen bellen. Liever een testbewijzen of als het zakelijk is een e-mail, maar dat terzijde.hk12nl schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 12:19:
Ik vind dat visual voicemail wel handig maar als ik kijk hoevveel x het afgelopen jaar mijn voicemail is ingesproken dan is dat op 1 hand te tellen. Ben van plan om mijn voicemail weer helemaal uit te zetten. Voelt ook een klein beetje als een achterhaalde service. Tegenwoordig als iemand niet opneemt dan stuur je vaak toch een bericht..
Iemand bellen is sowieso iets arrogants. Het zegt heel erg “wat jij aan het doen bent is minder belangrijk dan dat ik jou nu nodig heb, dus leg je werk maar even stil”.
Ik bel zo min mogelijk, maar naar klanten kom ik er helaas niet altijd onderuit maar gelukkig volstaat e-mailen steeds vaker.
Edit: Voicemails zijn al helemaal een no-go, de mijne staat dus al heel lang uit maar inspreken doe ik ook niet aan.
Ik bel zo min mogelijk, maar naar klanten kom ik er helaas niet altijd onderuit maar gelukkig volstaat e-mailen steeds vaker.
Edit: Voicemails zijn al helemaal een no-go, de mijne staat dus al heel lang uit maar inspreken doe ik ook niet aan.
[ Voor 16% gewijzigd door Donstil op 05-04-2024 13:48 ]
Helemaal eens. Alleen kon mijn werkgever een vinkje bij Tmobile zetten waarmee ik de voicemail niet kán uitzetten. Verder een overbodige dienst omdat ik iedereen die ik gemist heb toch vrij vlot terugbel, maar wel als het míj uitkomt. Juist daarom zou ik visual ideaal vinden en hoef ik niet periodiek een Voicebox af te lopen om alle onzinnige “bel-me-even-terug’s” te verwijderen.hk12nl schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 12:19:
Ben van plan om mijn voicemail weer helemaal uit te zetten. Voelt ook een klein beetje als een achterhaalde service. Tegenwoordig als iemand niet opneemt dan stuur je vaak toch een bericht..
Grappig, ik vind bellen juist helemaal niet arrogant. Ik ga er ook van uit dat mensen niet opnemen als het niet uitkomt, dus ze kunnen zelf altijd nog beslissen wat ze belangrijker vinden: mijn telefoontje of datgene waar ze mee bezig zijn.Donstil schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 13:47:
Iemand bellen is sowieso iets arrogants. Het zegt heel erg “wat jij aan het doen bent is minder belangrijk dan dat ik jou nu nodig heb, dus leg je werk maar even stil”.
En ik gebruik de voicemail juist om die belangrijke telefoontjes die ik niet heb opgenomen te herkennen. Hoe? Heel simpel: als er niets is ingesproken was het niet belangrijk
Ooh echt, dat ervaar ik helemaal niet zo helaas.JeppieW schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 15:12:
[...]
Grappig, ik vind bellen juist helemaal niet arrogant. Ik ga er ook van uit dat mensen niet opnemen als het niet uitkomt, dus ze kunnen zelf altijd nog beslissen wat ze belangrijker vinden: mijn telefoontje of datgene waar ze mee bezig zijn.
En ik gebruik de voicemail juist om die belangrijke telefoontjes die ik niet heb opgenomen te herkennen. Hoe? Heel simpel: als er niets is ingesproken was het niet belangrijk
Althans ik heb de voicemail dus uit (ook zakelijk) maar niet opnemen geeft de andere kant niet het idee dat ik druk ben, dan volgt er vrijwel altijd nog een belletje of een teams dingetje ofz.
Ik heb dan liever dat ze even teamen “hé kan ik jou ff storen”, wat de jongere collega’s wel meer doen overigens.
Bij mij gaat het meer over de urgentie: mail is niet urgent (kan ook nooit als urgent geclaimd worden bij mij, leuk al dit titles en urgent statussen maar idgaf), teams, whatsapp, en dan bellen als het dringend is.Donstil schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 19:52:
[...]
Ooh echt, dat ervaar ik helemaal niet zo helaas.
Althans ik heb de voicemail dus uit (ook zakelijk) maar niet opnemen geeft de andere kant niet het idee dat ik druk ben, dan volgt er vrijwel altijd nog een belletje of een teams dingetje ofz.
Ik heb dan liever dat ze even teamen “hé kan ik jou ff storen”, wat de jongere collega’s wel meer doen overigens.
Maar je leert vanzelf mensen kennen, zo zijn er die je alleen bellen als het echt urgent is. Sommige bellen voor van alles en niets.
Ik ervaar dat niet als arrogant want ik kan gewoon kiezen om op te nemen of niet. Arrogant is als je geen keuze hebt; bv je kantoor komen binnen lopen als de deur dicht is. Deur was niet voor niets dicht.
Ps. Ook zo’n dingetje is klagen over appen/teams ‘s avonds laat of in de nacht. Again: je kan er zelf voor kiezen om je geluid aan of uit te zetten. Ik zie appen als passief en app dus gewoon wanneer het mij uit komt.
[ Voor 9% gewijzigd door sjorsjuhmaniac op 06-04-2024 10:30 ]
En daarom is Focus een prachtige uitvinding. Ik kies graag zelf wanneer ik welke meldingen wil zien/ontvangen.sjorsjuhmaniac schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 10:28:
[...]
Bij mij gaat het meer over de urgentie: mail is niet urgent (kan ook nooit als urgent geclaimd worden bij mij, leuk al dit titles en urgent statussen maar idgaf), teams, whatsapp, en dan bellen als het dringend is.
Maar je leert vanzelf mensen kennen, zo zijn er die je alleen bellen als het echt urgent is. Sommige bellen voor van alles en niets.
Ik ervaar dat niet als arrogant want ik kan gewoon kiezen om op te nemen of niet. Arrogant is als je geen keuze hebt; bv je kantoor komen binnen lopen als de deur dicht is. Deur was niet voor niets dicht.
Ps. Ook zo’n dingetje is klagen over appen/teams ‘s avonds laat of in de nacht. Again: je kan er zelf voor kiezen om je geluid aan of uit te zetten. Ik zie appen als passief en app dus gewoon wanneer het mij uit komt.
Daar bovenop een shortcut om de zakelijke e-SIM uit/aan te zetten op bepaalde tijden.
Even een paar minuten in geïnvesteerd om het te configureren en daarna alleen maar plezier van gehad.