EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Als het spoofing zou zijn zou je hem alleen op de ontvangende telefoon terug zien en niet op de verzendende telefoon.THE_BASE schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 10:46:
Mijn moeder heeft een uitgaande oproep om 00:29 naar mij. Ik een inkomende om 00:29 dus klopt.
Wel vaag is dat ik Niet Storen aan heb staan en er dan twee keer gebeld moet worden om er door heen te komen (dacht ik). Dat is niet gebeurd. Mijn moeder heeft mij absoluut niet gebeld.
Hoe is spoofing te voorkomen, gaat een nieuwe simkaart helpen?
Nou, ik houd het even in de gaten of het nog eens gebeurd. Ik geloof haar wel dat ze niet gebeld heeft, maar een mens doet in haar slaap vreemde dingen.Dennisdn schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 11:09:
[...]
Als het spoofing zou zijn zou je hem alleen op de ontvangende telefoon terug zien en niet op de verzendende telefoon.
EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
:strip_exif()/f/image/en45UaXcUJYLDoZXaVrifPdP.jpg?f=fotoalbum_large)
Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl
Ben jij haar noodgevallen contact toevallig? Het klinkt als een door software geïnitieerde call, volgens mij kan dat naar een noodcontact. Alleen weet ik niet zeker of dat er dan bij vermeld wordt, dat het een noodgeval is.THE_BASE schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 11:16:
[...]
Nou, ik houd het even in de gaten of het nog eens gebeurd. Ik geloof haar wel dat ze niet gebeld heeft, maar een mens doet in haar slaap vreemde dingen.
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
Als iemand belt heb ik een ringtone die redelijk snel gedempt wordt. Hierdoor maar feitelijk een paar seconden dat ik het hoor.
Ik heb ook dat soms een iMessage als stil binnen komt dus zonder trilling of geluid terwijl geluid op Max staat en uiteraard mute niet aan.
Zo heb ik ingesteld bij whatsapp maar niet bij iMessage omdat niet zoveel mensen mij daar op benaderen.
Ik teken nergens meer voor
Hmm, nu je het zegt. Ze heeft mij laatst wel ingesteld als erfeniscontact. Maar dat lijkt me iets anders.Kassad schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 12:47:
[...]
Ben jij haar noodgevallen contact toevallig? Het klinkt als een door software geïnitieerde call, volgens mij kan dat naar een noodcontact. Alleen weet ik niet zeker of dat er dan bij vermeld wordt, dat het een noodgeval is.
Er is een instelling dat het geluid zachter wordt als je naar je iPhone kijkt. Onder instellingen > Face ID en toegangscherm> voorziening aandachtdetectie uitzetten. Misschien is dat de oplossing voor jouQuakie schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 13:13:
Iemand een idee wat ik kan doen aan het volgende.
Als iemand belt heb ik een ringtone die redelijk snel gedempt wordt. Hierdoor maar feitelijk een paar seconden dat ik het hoor.
Ik heb ook dat soms een iMessage als stil binnen komt dus zonder trilling of geluid terwijl geluid op Max staat en uiteraard mute niet aan.
Zo heb ik ingesteld bij whatsapp maar niet bij iMessage omdat niet zoveel mensen mij daar op benaderen.
En begrijp me niet verkeerd, ik denk dat dit een bug is hoor maar een per ongeluk door het OS geactiveerde call lijkt me waarschijnlijk hier.THE_BASE schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 13:16:
[...]
Hmm, nu je het zegt. Ze heeft mij laatst wel ingesteld als erfeniscontact. Maar dat lijkt me iets anders.
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
Nee hoor, ik twijfel ook niet aan iOS. In eerste instantie dacht ik dat er wellicht meerdere mensen last van hadden gehad, net als met een uitvallende iPhone laatst, midden in de nacht.Kassad schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 15:30:
[...]
En begrijp me niet verkeerd, ik denk dat dit een bug is hoor maar een per ongeluk door het OS geactiveerde call lijkt me waarschijnlijk hier.
Alhoewel ik mij niet voor kan stellen dat ze zegt dat ze niet gebeld heeft terwijl dat wel zo is, wil ik het ook zeker niet uitsluiten.
...is het mogelijk een gedeelde album als foto shuffle te gebruiken? Ik heb meerdere gedeelde albums als backup waar alle fotos die ik wil gebruiken in staan. Hoe doe ik dat?
Ja dankje, dit probleem is wel bij mij verholpen met 17.1.ChrisM schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 13:50:
[...]
Bij mij op iOS 17.1 beta niet. Staat gewoon de juiste data.
Alleen de storage lijkt echt behoorlijk bugged te zijn bij mij. Na elke whatsapp backup (van 20gb) komt er 20gb aan systeemgegevens en/of iCloud Drive data bij. Na een reboot lost dat zich weer op, en dan begint het hele rideltje na een backup weer opnieuw.
[ Voor 27% gewijzigd door famouz op 29-10-2023 20:14 ]
Oké laat me weten of dat is wat je bedoeldeQuakie schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 13:35:
@Sinan10 dat staat inderdaad aan. Eens proberen of dat helpt..
Niet herkenbaar. Iphone SE 2022 staat nu op 89% na gisterenavond van de lader te zijn gehaald om zeg 22:30. Zeer licht gebruik. Iphone 12 staat nu op 80% na van de lader om 07:00. Daarvan een uur lang muziek spelen via airpods tijdens lunchwandeling, en ongeveer een uur lang browser/internetten (kon slecht wakker worden dus heb iets te lang liggen internettenJ-East schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 22:55:
Gisteren een update gedaan naar iOS17.1. Batterij is drama (eigenlijk sinds 17.0 al). Vanmorgen 07:15u van de lader gehaald en om 09:45u nog maar 61% over bij licht gebruik.
Op iOS16 haalde ik makkelijk eind van de dag (20-30% over) maar sinds iOS17 moet ik rond etenstijd al opladen. Nu met 17.1 loopt ie dus nog sneller leeg (bij vergelijkbaar gebruik).
Nog meer mensen last van?
UNOX: The worst operating system
Hier wel herkenbaar.Korvaag schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 13:20:
[...]
Niet herkenbaar. Iphone SE 2022 staat nu op 89% na gisterenavond van de lader te zijn gehaald om zeg 22:30. Zeer licht gebruik. Iphone 12 staat nu op 80% na van de lader om 07:00. Daarvan een uur lang muziek spelen via airpods tijdens lunchwandeling, en ongeveer een uur lang browser/internetten (kon slecht wakker worden dus heb iets te lang liggen internetten)
iPhone 13 mini met 17.2 is de batterij ook drama. Vanmorgen van de lader en nu op 40%. Niet veel mee gedaan. Hopelijk snel verbetering.
Helaas. Telefoon ging zojuist over in broekzak. Ik pak en voordat ik het scherm zag was het geluid al gedempt. Heel irritant.Sinan10 schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 12:00:
[...]
Oké laat me weten of dat is wat je bedoelde
Dit had ik met 17.0 juist. Het is me onder 17.1 nog niet opgevallen. Ik zal eens opletten.marhalm schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 18:12:
Sinds iOS 17.1 heb ik op mijn iPhone 12 binnen safari veel ‘redraws’ (opnieuw laden) van pagina’s als ik er bijvoorbeeld een uurtje uit ben. Voor 17.1 was dit nooit zo. Toen bleef Safari eigenlijk altijd wel in het geheugen staan zogezegd. Hebben jullie hier ook last van?
Mooi dat het voor jou is opgelost in ieder geval!Korvaag schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 19:52:
[...]
Dit had ik met 17.0 juist. Het is me onder 17.1 nog niet opgevallen. Ik zal eens opletten.
Meer mensen bekend hiermee? Ik zag ook een thread op het developer forum van Apple hierover: https://developer.apple.com/forums/thread/736960
GB Aorus Elite | AMD 3700X | 32GB 3733C16 | GTX 1070 Ti
:strip_exif()/f/image/63YWMac3tQWor1NeK5CKTJES.jpg?f=fotoalbum_large)
(Dit is een inkomend gesprek. Naam even stukje weggehaald)
[ Voor 6% gewijzigd door Donstil op 31-10-2023 18:12 ]
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Werkte hier gisterenmiddag spontaan. Ik dacht al dat ik gek aan het worden was.Donstil schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 18:11:
Sinds vandaag werk die calling card optie hier ineens. Best wel geinig.
[Afbeelding]
(Dit is een inkomend gesprek. Naam even stukje weggehaald)
Ik kan me herinneren dat iOS 17 potentieel de eerste iOS versie zal zijn waarbij dit mogelijk is.
Zie ook: https://www.theregister.c...illa_google_apple_webkit/
Hier had uw reclame kunnen staan.
Helaas. Het gebeurde vandaag een paar keermarhalm schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 23:08:
[...]
Mooi dat het voor jou is opgelost in ieder geval!
This is the Way.
Voor nu is het te laat maar je kan in iOS gewoon een legacy contact aanmaken die bij overlijden in jouw toestel en iCloud kan komen.NoTimeRemains schreef op woensdag 1 november 2023 @ 20:22:
Korte vraag: vader van een kennis is plots overleden. Passcode is onbekend. Ik lees dat Apple een gerechtelijk bevel nodig heeft om iets te kunnen doen. Heeft iemand ervaring hiermee of een andere manier om iets te kunnen bypassen?
Mijn condoleances, dit zijn altijd vervelende situaties. Alles wat je wilt weten kun je bij Apple Support vinden: Toegang aanvragen tot de Apple account van een overleden familielid. Buiten dat kunnen we je hier op Tweakers niet helpen met 'bypassen', aangezien dit omzeilen van een beveiliging is. Omdat we niet de legitimiteit kunnen controleren, willen we daar niet mee helpen.NoTimeRemains schreef op woensdag 1 november 2023 @ 20:22:
Korte vraag: vader van een kennis is plots overleden. Passcode is onbekend. Ik lees dat Apple een gerechtelijk bevel nodig heeft om iets te kunnen doen. Heeft iemand ervaring hiermee of een andere manier om iets te kunnen bypassen?
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Hier ook 13 mini gebruiker ik dacht eerst dat ik gek werd, in 30 minuten tijd verlies ik soms 20% terwijl de phone gewoon op bureau ligt.Incognitum schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 14:39:
[...]
Hier wel herkenbaar.
iPhone 13 mini met 17.2 is de batterij ook drama. Vanmorgen van de lader en nu op 40%. Niet veel mee gedaan. Hopelijk snel verbetering.
Eind november heb ik hem 2 jaar is het nog raadzaam mee te nemen naar een Apple Store?
Helaas! Ik moet er ook mee leren leven denk ik. Heel toevallig is vanaf 17.1 het ram van m’n iPhone 12 niet meer voldoende ofzo 😜Korvaag schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 22:08:
[...]
Helaas. Het gebeurde vandaag een paar keer
Omdat? Nieuwe batterij bedoel je? Mijn batterij is nog 97% en ondanks dat is het echt drama. Ligt mijn inziens echt aan het OS en niet de batterij.GB2 schreef op woensdag 1 november 2023 @ 23:47:
[...]
Hier ook 13 mini gebruiker ik dacht eerst dat ik gek werd, in 30 minuten tijd verlies ik soms 20% terwijl de phone gewoon op bureau ligt.
Eind november heb ik hem 2 jaar is het nog raadzaam mee te nemen naar een Apple Store?
17.2 is dan ook een beta, dan kun je verwachten dat je batterij nog niet optimaal is!Incognitum schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 14:39:
[...]
Hier wel herkenbaar.
Zucht...
Natuurlijk niet reproduceerbaar, want hetzelfde alarm met de tijd drie uur later gaat wel gewoon goed af.
Irritant. Herkenbaar voor mensen hier? (gewoon iOS17.1, geen beta)
NB Ik zet mijn iPhone (13 Pro Max), net als jij, altijd op niet storen voor het slapen, maar ik zet dan nooit mijn schuifje op 'geluid aan'. Dat schijfje staat bij mij 24/7 op 'rood'.
Wat heb je bij de opties in de focus staan? Vooral bij 'Houd meldingen stil'? Ik gebruik hier de slaapfocus voor, gekoppeld aan twee slaapschema's (week/weekend), dat werkt altijd.vanaalten schreef op donderdag 2 november 2023 @ 08:42:
Hmmm, zoals wel vaker had ik vannacht de telefoon op 'do not disturb', schuifje aan de zijkant op 'wel geluid maken'. Standaard Apple wekker op 05:30 en iets na 06:00 wordt ik uit mijzelf wakker. Kijk op m'n telefoon en volgens het display was het alarm bezig met afgaan... maar er kwam gewoon geen alarm-ringtone geluid uit.
Natuurlijk niet reproduceerbaar, want hetzelfde alarm met de tijd drie uur later gaat wel gewoon goed af.
ik ook, die komt daar echt nooit vanafRicoK schreef op donderdag 2 november 2023 @ 09:03:
@vanaalten .. maar ik zet dan nooit mijn schuifje op 'geluid aan'. Dat schijfje staat bij mij 24/7 op 'rood'.
[ Voor 16% gewijzigd door Kassad op 02-11-2023 09:04 ]
Toevallig op het homescreen gezeten en met de volumeknoppen het belgeluid naar beneden bijgesteld tot bijna stil? Ik heb nooit begrepen waarom het alarmgeluid dan ook omlaag gaat.vanaalten schreef op donderdag 2 november 2023 @ 08:42:
Hmmm, zoals wel vaker had ik vannacht de telefoon op 'do not disturb', schuifje aan de zijkant op 'wel geluid maken'. Standaard Apple wekker op 05:30 en iets na 06:00 wordt ik uit mijzelf wakker. Kijk op m'n telefoon en volgens het display was het alarm bezig met afgaan... maar er kwam gewoon geen alarm-ringtone geluid uit.
Hier idem.Kassad schreef op donderdag 2 november 2023 @ 09:03:
ik ook, die komt daar echt nooit vanafin combi met een AW is dat echt ideaal.
Off topic: Sowieso kan ik heel erg slecht tegen telefoongeluiden. Dat is jaren geleden begonnen toen meer gebruikers dan nu nog hun toetsenbordklikjes hadden aanstaan. Dat werkte bij mij echt als een rode lap op een stier. Ik scande dan direct mijn omgeving, meestal een kantoor, om te zien waar en of een raam open kan..... om die telefoon naar beneden te gooien. En dat heeft zich, ben ik bang, in de loop van de jaren uitgebreid naar telefoonpingeltjes en ander soortige telefoongeluiden.
Sowieso vind ik het volume van het alarm onlogisch in te stellen.Dennisdn schreef op donderdag 2 november 2023 @ 09:06:
Toevallig op het homescreen gezeten en met de volumeknoppen het belgeluid naar beneden bijgesteld tot bijna stil? Ik heb nooit begrepen waarom het alarmgeluid dan ook omlaag gaat.
Standaard 'do not disturb' setting. Engelstalige interface, dus ik gok dat "houd meldingen stil" dan "notification options / Silence Notifications" is, staat op 'Always'.Kassad schreef op donderdag 2 november 2023 @ 09:03:
[...]
Wat heb je bij de opties in de focus staan? Vooral bij 'Houd meldingen stil'? Ik gebruik hier de slaapfocus voor, gekoppeld aan twee slaapschema's (week/weekend), dat werkt altijd.
Maar goed, dit is dus de focus die ik altijd hiervoor gebruik. 's-Avonds een NFC tag aantikken, dan gaat automatisch de focus op DND tot aan de volgende ochtend half zeven of zo en wordt automatisch het 05:30 alarm aangezet. Werkt altijd. Behalve vanochtend dus.
Nee. Even gecheckt en volume staat gewoon op maximaal.Dennisdn schreef op donderdag 2 november 2023 @ 09:06:
Toevallig op het homescreen gezeten en met de volumeknoppen het belgeluid naar beneden bijgesteld tot bijna stil? Ik heb nooit begrepen waarom het alarmgeluid dan ook omlaag gaat.
Silence notifications betekent dat de wekker ook stil wordt gehouden? Denk ik?vanaalten schreef op donderdag 2 november 2023 @ 09:35:
[...]
Standaard 'do not disturb' setting. Engelstalige interface, dus ik gok dat "houd meldingen stil" dan "notification options / Silence Notifications" is, staat op 'Always'.
Maar goed, dit is dus de focus die ik altijd hiervoor gebruik. 's-Avonds een NFC tag aantikken, dan gaat automatisch de focus op DND tot aan de volgende ochtend half zeven of zo en wordt automatisch het 05:30 alarm aangezet. Werkt altijd. Behalve vanochtend dus.
[...]
Nee. Even gecheckt en volume staat gewoon op maximaal.
Wat is het verbruik per App dan ?Incognitum schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 14:39:
[...]
Hier wel herkenbaar.
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Dat is toch niet separaat in te stellen? Zou wel een mooie feature zijn.RicoK schreef op donderdag 2 november 2023 @ 09:11:
[...]
Sowieso vind ik het volume van het alarm onlogisch in te stellen.
https://support.apple.com...0the%20alarm%27s%20volume
Nee. En meerdere argumenten:Kassad schreef op donderdag 2 november 2023 @ 09:55:
[...]
Silence notifications betekent dat de wekker ook stil wordt gehouden? Denk ik?
- Dit alles heb ik niet aangepast afgelopen maanden, dit is gewoon de default instelling voor de Do Not Disturb focus - en tot nu toe nooit problemen mee gehad;
- Met deze instelling heb ik het alarm nog eens laten afgaan maar dan om 08:30 en dat werkt gewoon;
- Silence Notifications kan je kiezen tussen 'always' en 'when locked'. Aangezien de telefoon 's-nachts gelocked is maakt deze instelling niet uit;
- Je kan ook nog instellen welke apps je tijdens DND mogen lastig vallen, maar de Clock app kan je daar niet bij selecteren. Dus ik gok dat de Clock app wekker ondanks de gekozen Focus Mode *altijd* mag afgaan
In de auto gebruik ik de TomTom Go-app en volgens iCulture zou dat ook fietsroutes aanbieden.

De optie in bovenstaand screenshot ontbreekt in mijn app. Routes voor auto's zijn in mijn woonplaats vaak een Dijkstra's algoritme-beproeving (lees: het zou me niet verbazen als het vinkje voor snelste, kortste of milieuvriendelijkste route ergens een null reference exception oplevert) en dus compleet onbruikbaar.
Het liefst zou ik dus Apple Maps of TomTom Go gebruiken. Wie weet of dat in de toekomst mogelijk wordt?
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Google Maps heeft het al, voor Apple Maps gebruik ik wandelroutes, dat werkt ook perfect.Canaria schreef op donderdag 2 november 2023 @ 13:53:
Heeft iemand ergens gehoord wanneer fietsnavigatie in Apple Maps beschikbaar komt voor Nederland? Ik heb sinds kort een houder op mijn fiets en echte 3d-navigatie zou handig zijn ter compensatie van ontbrekend richtingsgevoel.
In de auto gebruik ik de TomTom Go-app en volgens iCulture zou dat ook fietsroutes aanbieden.
[Afbeelding]
De optie in bovenstaand screenshot ontbreekt in mijn app. Routes voor auto's zijn in mijn woonplaats vaak een Dijkstra's algoritme-beproeving (lees: het zou me niet verbazen als het vinkje voor snelste, kortste of milieuvriendelijkste route ergens een null reference exception oplevert) en dus compleet onbruikbaar.
Het liefst zou ik dus Apple Maps of TomTom Go gebruiken. Wie weet of dat in de toekomst mogelijk wordt?
Werkt dit alleen als ie op bepaalde tijden aan de lader hangt?
[ Voor 13% gewijzigd door Olaf van der Spek op 02-11-2023 15:30 ]
Volgens mij update hij alleen 's nachts als ie aan de lader ligt.Olaf van der Spek schreef op donderdag 2 november 2023 @ 15:27:
Worden updates niet meer automatisch geïnstalleerd? Ik heb 16.6.1, automatische updates staat aan, 16.7.2 (en 17) is beschikbaar maar toch wordt ie niet automatisch geïnstalleerd. WiFi is ook gewoon beschikbaar.
Werkt dit alleen als ie op bepaalde tijden aan de lader hangt?
Als ik op mijn nieuwe iphone op de berichten app klik, opent het hoofdmenu (waar in theorie meerdere imessage gesprekken zouden kunnen staan), en moet ik telkens op het enige gesprek klikken om te kunnen lezen/versturen.
Iemand enig idee hoe ik instel dat dit (enige) gesprek standaard open moet staan als ik op de berichten app duw?
bedankt!
Misschien niet helemaal een antwoord op je vraag, maar is Komoot niks voor je?Canaria schreef op donderdag 2 november 2023 @ 13:53:
Heeft iemand ergens gehoord wanneer fietsnavigatie in Apple Maps beschikbaar komt voor Nederland? Ik heb sinds kort een houder op mijn fiets en echte 3d-navigatie zou handig zijn ter compensatie van ontbrekend richtingsgevoel.
[Afbeelding]
Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl
Hier ook altijd slechts één gesprek, maar herken jouw vorige situatie niet. Lijkt me wel erg handig om direct in dat gesprek te starten.JimmyJoness schreef op donderdag 2 november 2023 @ 20:52:
Ik heb standaard 1 imessage gesprek, waarbij ik de berichten app op mijn vorige iphone opende en dan direct dit gesprek zag.
Als ik op mijn nieuwe iphone op de berichten app klik, opent het hoofdmenu (waar in theorie meerdere imessage gesprekken zouden kunnen staan), en moet ik telkens op het enige gesprek klikken om te kunnen lezen/versturen.
Iemand enig idee hoe ik instel dat dit (enige) gesprek standaard open moet staan als ik op de berichten app duw?
bedankt!
Deze is top voor fietsroutes!Canaria schreef op donderdag 2 november 2023 @ 13:53:
[Afbeelding]
https://apps.apple.com/nl/app/routeplanner/id805568685
Maar dan sluit je de berichten app tussendoor zeker? Want ik heb heel veel gesprekken maar kom altijd in het laatste gesprek als ik de iMessage app open.JimmyJoness schreef op donderdag 2 november 2023 @ 20:52:
Ik heb standaard 1 imessage gesprek, waarbij ik de berichten app op mijn vorige iphone opende en dan direct dit gesprek zag.
bedankt!
Ik ook!Donstil schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 07:49:
[...]
Maar dan sluit je de berichten app tussendoor zeker? Want ik heb heel veel gesprekken maar kom altijd in het laatste gesprek als ik de iMessage app open.
Sluiten van apps moet je niet doen op een iPhone. Alleen als er iets vast staat. De rest regelt iOS.
vreemde is dat het vrij random lijkt te zijn, als ik erop google heeft de 1 het wel en de ander het niet
Blijkt al een ellenlange bug te zijn. Andersom werkt het wel. Iphone 2 -> naar mijn iphone werkt wel. Mijn iphone naar iphone2 niet (uiteraard twee verschillende apple id’s).
Heb het ook via de mac geprobeerd maar geen verschil.
Als in je sluit je iPhone via USB aan en gebruikt de wifi van je iPhone? Want dat kan niet.Olaf van der Spek schreef op zondag 5 november 2023 @ 10:47:
Is de iPhone als USB WiFi modem te gebruiken? Als USB 5G modem werkt via de Hotspot feature, maar Hotspot lijkt niet met alleen WiFi te werken.
Technisch gezien zou het moeten kunnen toch? Met 5G kan het wel.Donstil schreef op zondag 5 november 2023 @ 11:35:
[...]
Als in je sluit je iPhone via USB aan en gebruikt de wifi van je iPhone? Want dat kan niet.
[ Voor 3% gewijzigd door Olaf van der Spek op 05-11-2023 11:45 ]
Technisch gezien misschien wel maar daar heb je niet zoveel aan als het softwarematig niet mogelijk isOlaf van der Spek schreef op zondag 5 november 2023 @ 11:44:
[...]
Technisch gezien zou het moeten kunnen toch? Met 5G kan het wel.
Afgelopen nacht heb ik een vreemde bug geconstateerd. Iemand die in mijn contacten lijst stond (was een buitenlands nummer) belde mij alleen de naam van die persoon kwam niet naar voren, alleen zijn nummer. Ik nam niet op, het scherm was locked terwijl hij belde en de contact foto kwam ook niet naar voren. Ging ik naar mijn oproepen lijst zag ik zijn naam wel staan. Verder bleef die persoon mij bellen maar het bel scherm kwam niet naar voren. Het nummertje achter de contact naam bleef oplopen zonder dat ik het bel scherm zag. Hebben meer mensen deze bug voor zien komen?
Zit op 17.1
Heb van het werk een 11, prive een 14 pro max.
Beide hebben het probleem dat als ik het scherm aanraak om de telefoon wakker te laten worden ofwel beeld te laten geven: dat duurt 1 seconde.
Dus raak het scherm aan, of druk op de zijknop, gebeurt 1 seconde niks, en dán komt het scherm tot leven. Op de iphone van mn moeder (12 pro dacht ik) is dit probleem niet?
Iemand die het zelfde ervaart?
Standy staat uit, allways-on staat ook uit. Maar ookal zet ik deze aan veranderd er niets.. dus dat heeft geen invloed.
EDIT
Vreemd, want dit had ik al eens gedaan, na een harde reset beide telefoons ineens ok
Dus volume omhoog vast los, volume omlaag vast los, zijknop ingedrukt houden tot apple logo.
Apart. Maar mooi voor mij dat het goed is..
[ Voor 17% gewijzigd door Disaster-Master op 06-11-2023 22:11 ]
De telefoon staat op willekeurig welke focus (of helemaal geen focus) -
Mensen bellen mij, ik zie de telefoon overgaan maar gelijk "Oproep beindigen" en doorschakelen naar voicemail.
Ik heb:
- Volledige netwerkreset gedaan
- Volledige telefoon reset
- Andere iPhone
Bij de andere iphone deed hij het in eerste instantie wel goed, maar na een uur of 2 precies hetzelfde probleem, terwijl ik daar fabriekinstellingen had teruggezet.
Iemand enig idee waar ik dit in moet zoeken? Ik heb elke focus/niet-storen/telefoon setting al 10x nagelopen en ik word er wel een beetje gek van.
Ik heb hetzelfde. Heel irritant. iOS 17 is echt de meest buggy release in jaren.JohnStaakke schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 10:56:
Ik heb sinds een paar weken een heel vervelend probleem;
Mensen bellen mij, ik zie de telefoon overgaan maar gelijk "Oproep beindigen" en doorschakelen naar voicemail.
Ik heb:
- Andere iPhone
Bij de andere iphone deed hij het in eerste instantie wel goed, maar na een uur of 2 precies hetzelfde probleem, terwijl ik daar fabriekinstellingen had teruggezet.
Iemand enig idee waar ik dit in moet zoeken? Ik heb elke focus/niet-storen/telefoon setting al 10x nagelopen en ik word er wel een beetje gek van.
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Goed om te weten dat ik niet de enige ben, maar bij jou ook nog geen zicht op een oplossing dus?Mog schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 10:57:
[...]
Ik heb hetzelfde. Heel irritant. iOS 17 is echt de meest buggy release in jaren.
Iets dergelijks hier gehad, bij mij stond de "Niet storen" focus opeens van 09:00 tot 17:00.JohnStaakke schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 10:56:
Die focusinstelling weg gegooid en probleem over.....
Ik wou dat dat het was, maar al die focus dingen heb ik al helemaal uitgeplozen.manusz schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 11:16:
[...]
Iets dergelijks hier gehad, bij mij stond de "Niet storen" focus opeens van 09:00 tot 17:00.
Die focusinstelling weg gegooid en probleem over.....
Heb je een bluetooth-apparaat gekoppeld?JohnStaakke schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 10:56:
Ik heb:
- Andere iPhone
Ik had vorige week bij iemand (was wel Android) dat de gsm automatisch naar het bluetooth-apparaat overging. Misschien dat er bij zo'n koppeling bij jou iets misgaat?
Bellen via FaceTime gaat wel goed?
Heb je gekeken of de toggle blokkeer onbekende bellers(alles wat niet in je contacten staat word dan automatisch geblokkeerd)? Geen apps die spamcallers tegen houden?JohnStaakke schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 10:56:
Ik heb:
- Andere iPhone
MBPr 13" 2017 128GB iPhone 16 Pro 128GB Apple Watch Ultra (1)
Nope geen apparaten gekoppeld, en Facetime gaat ook niet goed.BeArt schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 12:22:
[...]
Heb je een bluetooth-apparaat gekoppeld?
Ik had vorige week bij iemand (was wel Android) dat de gsm automatisch naar het bluetooth-apparaat overging. Misschien dat er bij zo'n koppeling bij jou iets misgaat?
Bellen via FaceTime gaat wel goed?
Staat uit, en geen apps die spamcallers tegen zouden houden. Ik wist niet eens dat die bestonden.Nicj56 schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 12:50:
[...]
Heb je gekeken of de toggle blokkeer onbekende bellers(alles wat niet in je contacten staat word dan automatisch geblokkeerd)? Geen apps die spamcallers tegen houden?
Dit is een provider-instelling. Het verschilt per provider na hoeveel keer overgaan doorgeschakelt wordt naar voicemail. Ik zou even zoeken / navragen bij je provider hoe je dit kan instellen. Meestal met zo'n *#-codeJohnStaakke schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 10:56:
Ik heb:
- Andere iPhone
Willekeurige site met info.
https://www.seniorweb.nl/tip/telefoon-langer-over-laten-gaan
Als dat niet helpt kun je proberen of het helpt om voicemail geheel uit te zetten.
[ Voor 8% gewijzigd door Cheesy op 07-11-2023 14:56 ]
Ja, met ##21# zou het uitgezet moeten zijn - niet dusCheesy schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 14:55:
[...]
Dit is een provider-instelling. Het verschilt per provider na hoeveel keer overgaan doorgeschakelt wordt naar voicemail. Ik zou even zoeken / navragen bij je provider hoe je dit kan instellen. Meestal met zo'n *#-code
Willekeurige site met info.
https://www.seniorweb.nl/tip/telefoon-langer-over-laten-gaan
Als dat niet helpt kun je proberen of het helpt om voicemail geheel uit te zetten.
##002# cancelt alle doorschakelingen. Wil je naar 30 seconden? Dan kun je Voicemail volledig uitschakelen. Bij KPN via 12339, bij Vodafone 12330 en Odido door UIT te sms'en naar 1233. In principe ga je dan naar 30 seconden.JohnStaakke schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 15:32:
[...]
Ja, met ##21# zou het uitgezet moeten zijn - niet dus
[ Voor 44% gewijzigd door Donstil op 07-11-2023 22:22 ]
Ik heb dit ook. Met name bij gebruik camera. Foto's maken duurt enorm lang nadat je "geschoten" hebt. Als ik de filmrol vanuit de camera app open, zie ik de genomen foto nog niet eens. Vervolgens moet ik naar rechts swipen en komt ie er langzaam bij (nog scherpte opbouwend) en kan ik nog niets wijzigen (alle knoppen zijn bij die desbetreffende foto greyed out). Daarna lukt het wel maar dit duurt seconden lang allemaal...Togi schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 08:40:
Hopen dat 17.1 stabieler is dan 17.0.3
Ben het een beetje zat dat ik het toestel (12 mini) iedere dag wel een keer moet uitzetten om hem draaiend te houden.
Whatsapp, safari, camera en vele andere apps gingen geregeld op zwart en deden niets meer.
Schoon beginnen is hier ook een goed idee wellicht (iPhone 13 mini) maar hoe doe je dat ook alweer zonder dat ik het mezelf onnodig lastig maak? Alles staat hier in de Cloud, of beter via de MacBook doen?
Volgens mij weet ik het weer;
- backup MacBook (incl encrypted) zodat restore alles weer werkt*
- iPhone als nieuw instellen na een "herstel alle instellingen"
- restore terug zetten
Mis ik nog iets?
* of moeten bankierapps etc alsnog allemaal opnieuw ingesteld?
[ Voor 12% gewijzigd door JB op 08-11-2023 08:50 ]
Mijn boefje is liev!
Ook connectivity via itunes gaf geen oplossing, Deze kwam alleen met de melding dat de iphone in DFU mode zou staan??? *met mijn eigen achtergrond op het scherm???
Uiteindelijk een volledige restore gedaan van mijn iphone via Itunes
Ik zal nog laten weten of de factory reset geholpen heeft, maar op dit moment geen werkende telefoon, en een hoop verloren tijd
Bij X / Twitter is de top (tijd, batterij etc) en onderkant (stuk met home button etc.) van het scherm doorzichtig waardoor je de twitter text er doorheen ziet. Of is dit een nieuwe 'feature'
[ Voor 3% gewijzigd door Help!!!! op 08-11-2023 10:49 ]
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Buiten het probleem om voor de volgende keer, als je een app zoals StepTwo gebruikt dan kan je je 2FA meesyncen met iCloud.loreedijk schreef op woensdag 8 november 2023 @ 10:28:
Let op! Ik heb vanmorgen IOS 17.1.1 geïnstalleerd op mijn Iphone 15 Pro Max, Na de update en de herstart van het toestel werkte mijn touch screen volledig niet meer. Ook een herstart van het toesten met volume up, down, power wilde niet werken.
Ook connectivity via itunes gaf geen oplossing, Deze kwam alleen met de melding dat de iphone in DFU mode zou staan??? *met mijn eigen achtergrond op het scherm???
Uiteindelijk een volledige restore gedaan van mijn iphone via Itunesbagger natuurlijk omdat een hoop two factor meuk uiteraart niet mee terug komen in een backup
Ik zal nog laten weten of de factory reset geholpen heeft, maar op dit moment geen werkende telefoon, en een hoop verloren tijd
Waarom niet gewoon Apple Keychain?sigmundfreund schreef op woensdag 8 november 2023 @ 11:54:
[...]
Buiten het probleem om voor de volgende keer, als je een app zoals StepTwo gebruikt dan kan je je 2FA meesyncen met iCloud.
Kan bevestigen dat dit al een tijdje speelt. X heeft al meerdere updates uitgebracht maar nog niet opgelost helaas. Misschien dat het toch wel een feature is..Help!!!! schreef op woensdag 8 november 2023 @ 10:48:
Bij X / Twitter is de top (tijd, batterij etc) en onderkant (stuk met home button etc.) van het scherm doorzichtig waardoor je de twitter text er doorheen ziet. Of is dit een nieuwe 'feature'
Have you tried turning it off and on again?
Kon niets op Google en dit forum vinden, hierbij een vraag:
Ik heb duo sim van KPN op mijn iPhone SE2022 , iOS 17.0.3
Nu is de standaard uitgaande telefoonlijn wanneer ik telefoonnummers intoets ingesteld op Privé. Maar ik zou graag dat gedurende werkuren maandag tm vrijdag 07:00-16:00, de standaard uitgaande telefoonlijn ingesteld wordt op mijn werknummer. Dat hij dus automatisch schakelt dus. Kan dit met de functionaliteit: focus of opdrachten?
Hoor het graag, maar nee is ook een antwoord:-)
[ Voor 3% gewijzigd door flexlexie op 09-11-2023 10:36 ]
Nee is helaas ook het antwoord. Dual sim integratie is erg karig, heeft bij mij naast hoeveel extra batterij het gebruikt ervoor gezorgd dat ik toch voor een los toestel ben gegaan voor de zakelijke SIM.flexlexie schreef op donderdag 9 november 2023 @ 10:32:
Goedendag,
Nu is de standaard uitgaande telefoonlijn wanneer ik telefoonnummers intoets ingesteld op Privé. Maar ik zou graag dat gedurende werkuren maandag tm vrijdag 07:00-16:00, de standaard uitgaande telefoonlijn ingesteld wordt op mijn werknummer. Dat hij dus automatisch schakelt dus. Kan dit met de functionaliteit: focus of opdrachten?
[ Voor 61% gewijzigd door MrXen0 op 09-11-2023 11:35 ]
Ja dat is wel mogelijk. Via de opdrachten app. Dit kan sinds iOS17flexlexie schreef op donderdag 9 november 2023 @ 10:32:
Goedendag,
Je kunt een automatisering aanmaken welke telefoon en datalijn gebruikt moeten worden.
Ik gebruik het ook in combinatie met mijn werkfocus zodat tijdens het werk gebruik wordt gemaakt van data van mijn zakelijke simkaart.
Wanneer de werk focus wordt uitgeschakeld, schakelt ie de data weer terug naar mijn privé sim. De telefoonlijn laat ik altijd op zakelijk staan, want ik wil voorkomen dat klanten per ongeluk mijn privénummer verkrijgen
/f/image/Ckd2MqjWztn5qUO4DoBpSjDO.png?f=fotoalbum_medium)
/f/image/Qo8ehjJPDOYg5NvZP8sxfuE0.png?f=fotoalbum_medium)
/f/image/llRHfMfGV71td36WniOvMciU.png?f=fotoalbum_medium)
[ Voor 39% gewijzigd door Jeroen O op 09-11-2023 13:10 ]
Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.
Blij mee!Jeroen O schreef op donderdag 9 november 2023 @ 12:55:
[...]
Ja dat is wel mogelijk. Via de opdrachten app. Dit kan sinds iOS17….
Thx voor de plaatjes ook! Ik ga er vanavond mee aan de slag.
[ Voor 41% gewijzigd door Donstil op 09-11-2023 19:10 ]
En dat is dan "the biggest new feature"
Ik zou liever zien dat er mee stabiliteit komt in de IOS 17 lijn
Het Qi laden beter werkt, minder geneuzel met "toestel wordt te warm"
Bluetooth stabiliteit met Apple Airpods etc etc etc
Nee dan is "the biggest new feature" de Journal app. beetje jammer.
Niet heel vreemd toch?loreedijk schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 13:06:
Wauw!! The biggest new feature in iOS 17.2 is the Journal app
Ik zou liever zien dat er mee stabiliteit komt in de IOS 17 lijn
Het Qi laden beter werkt, minder geneuzel met "toestel wordt te warm"
Bluetooth stabiliteit met Apple Airpods etc etc etc
Nee dan is "the biggest new feature" de Journal app. beetje jammer.
QI verbeteren lijkt me meer een hardware ding en als het met software kan gaan ze dat niet groots aankondigen totdat het daadwerkelijk af is want anders gaan mensen klagen dat het nu troep is.
nickdekruijk.nl Websites & Fotografie
Vision Pro video komt er ook aan in 17.2. Is wel lekker!loreedijk schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 13:06:
Wauw!! The biggest new feature in iOS 17.2 is the Journal app
Mee eens dat het niet heel vreemd, is maar toch. Dat gezegd, wanneer ik in mijn skoda mijn telefoon aan het laden leg, dan mag die toch zeker niet "leeg" lopen, en of zo warm worden dat het toestel zegt "Zo en nu eerst even koelen voordat je me weer kunt gebruiken" dan lijkt me meer een Apple IOS ding dan daadwerkelijk een Hardware ding. Maar goed, zoveel verstand heb ik er niet van. Ik weet alleen dat ik het met een Iphone x nooit heb gehad.amphora schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 13:09:
[...]
Niet heel vreemd toch?
QI verbeteren lijkt me meer een hardware ding en als het met software kan gaan ze dat niet groots aankondigen totdat het daadwerkelijk af is want anders gaan mensen klagen dat het nu troep is.
Dat zou inderdaad wel mooi zijn ja, hoewel ik wifi eigelijk zo min mogelijk gebruik juist omdat het crap is, en de data bunder toch groot genoeg isDonstil schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 13:12:
17.2 heeft ook fixes voor de wifi problemen die we hier al vaker bespraken. Daar kijk ik vooral zelf naar uit
Mog schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 13:14:
[...]
Vision Pro video komt er ook aan in 17.2. Is wel lekker!
:strip_exif()/f/image/HlXVYSPv0Ty6WnnQIRMQvHEx.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik maak uit de tekst alleen niet op of je het nou gewoon altijd aan kan laten staan.
[ Voor 7% gewijzigd door Donstil op 10-11-2023 13:17 ]
Geen inderdaad inderdaad. Maar een shortcut maken om dit snel aan en uit te zetten. Ik wil niet al mijn video's alvast klaar maken voor de Vision Pro. 4K 60fps is me daar net te dierbaar voor. Maar het is tof om bepaalde momenten al "Visio Pro ready" te hebben zodat ik volgend jaar iets om te testen heb.Donstil schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 13:17:
[...]
[Afbeelding]
Ik maak uit de tekst alleen niet op of je het nou gewoon altijd aan kan laten staan.