Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Vraag

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:35

backupdevice

No Risk , Full Push

Topicstarter
Hoi,

Wij hebben sinds Maart dit jaar een gasloos huis. Wij hebben problemen met de WP leveranciers over de WP, wat niet direct met deze vraag te maken heeft.

Sinds dat de installateurs de Legionella beveiliging hebben aangesloten en geactiveerd hebben mijn vrouw en oudste dochter last van , zoals zij het beschrijven, golven van straling of magnetisme . Voordat deze was beveiliging was aangesloten waren deze klachten er niet. Daarna wel, zelfs na het uitzetten van deze functie op de WP. Het is nu minder , maar nog steeds aanwezig.

Ik heb nu dus deze beveiliging uitgezet, en er is net een electrician langs geweest die alles qua electra heeft nagekeken . Aarde in en buitenshuis is ok, WP binnen, buiten en de boiler schijnen goed aangesloten te zijn, maar de klachten blijven.

De hele keten qua buizen en leidingen zijn ook vrij van lekstroom en zo dus dat lijkt aardig te zijn uitgesloten.

Aangezien wij een dispuut hebben met de leverancier kunnen wij hen niet inschakelen, maar waar moeten wij dan wel zijn om te kijken wat de oorzaak en de verspreider is
Heeft iemand een idee?

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Beste antwoord (via Septillion op 22-08-2023 18:41)

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Topicstarter
Update vanuit onze kant.

Vorige week is de gehele warmtepomp installatie weggehaald en los gekoppeld van het huis . De klachten zijn daarmee ook verdwenen.

Alle reacties

Verwijderd

Weet alvast dat er geen fysieke oorzaak is voor die klachten, dus er is ook geen fysieke oplossing.

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 5 juni 2023 @ 14:54:
Weet alvast dat er geen fysieke oorzaak is voor die klachten, dus er is ook geen fysieke oplossing.
behalve dan weghalen van de gehele installatie.

Ik zou natuurlijk de de groepen naar de WP en Boiler kunnen uitzetten voor een dag, maar ik ben bang dat dan als ik deze weer aanzet dat systeem weer geconfigureerd moet worden. Aangezien wij een dispuut hebben is dat wel een dingetje. Verwarming is nu niet nodig, maar wel warm water

[ Voor 35% gewijzigd door backupdevice op 05-06-2023 14:58 ]

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Full electric in Zuid-Limburg

Hoe merk je zoiets? En wat voel je dan?

18950WpšŸŒž, Atlantic 270V3šŸ’§, Pana 5JšŸ”„. Zendure 2400AC 11,5kWhšŸ”‹,Hyundai Kona 64kWh šŸš—, Peblar Home ⛽

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Topicstarter
klump4u schreef op maandag 5 juni 2023 @ 14:58:
Hoe merk je zoiets? En wat voel je dan?
Mijn vrouw en onze oudste hebben het over tintelingen , golven van energie. Zij worden er letterlijk gek van op sommige momenten. Ik voel soms tintelingen aan mijn benen , als speldenprikjes. . Ik zit met kantoor naast de buitenunit, maar op een houten vloer.

Met de legionella beveiliging aan 1000x erger dan uit. Maar voordat deze fysiek was aangesloten geen probleem.

Zoals gezegd, electricien net geweest en alles nagelopen.... geen lekstrook of slechte aarde ...

[ Voor 17% gewijzigd door backupdevice op 05-06-2023 15:00 ]

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:05
backupdevice schreef op maandag 5 juni 2023 @ 14:55:
[...]

behalve dan weghalen van de gehele installatie.

Ik zou natuurlijk de de groepen naar de WP en Boiler kunnen uitzetten voor een dag, maar ik ben bang dat dan als ik deze weer aanzet dat systeem weer geconfigureerd moet worden. Aangezien wij een dispuut hebben is dat wel een dingetje. Verwarming is nu niet nodig, maar wel warm water
Dat dispuut ga je toch niet winnen zolang er niets te meten is. En ik acht de kans groot dat er ook niets te meten valt. Ik zou die bak dus eens uit zetten zonder het vrouw+dochter te vertellen en kijken of de klachten aanhouden. De kans is nl. groot dat het tussen de oren zit (wat niet wil zeggen dat ze er niet daadwerkelijk last van hebben trouwens)

[removed]

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Topicstarter
redwing schreef op maandag 5 juni 2023 @ 15:00:
[...]

Dat dispuut ga je toch niet winnen zolang er niets te meten is. En ik acht de kans groot dat er ook niets te meten valt. Ik zou die bak dus eens uit zetten zonder het vrouw+dochter te vertellen en kijken of de klachten aanhouden. De kans is nl. groot dat het tussen de oren zit (wat niet wil zeggen dat ze er niet daadwerkelijk last van hebben trouwens)
Dispuut zit niet op dat punt.

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:05
Een legionella beveiliging is toch niks meer dan een oridinair warmte element die het water een keer in de zoveel tijd op stookt tot een bepaalde waarde ?

Ik ben niet zo thuis in de warmtepompen, maar als het gewoon een ordinair warmte element is vraag ik mij wel af of het daar door komt.

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:30

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Wat bedoel je met "de Legionella beveiliging hebben aangesloten en geactiveerd"? Wat is er veranderd?

Life is not about specs, it is about joy!

Verwijderd

backupdevice schreef op maandag 5 juni 2023 @ 14:59:
[...]

Mijn vrouw en onze oudste hebben het over tintelingen , golven van energie. Zij worden er letterlijk gek van op sommige momenten. Ik voel soms tintelingen aan mijn benen , als speldenprikjes. . Ik zit met kantoor naast de buitenunit, maar op een houten vloer.

Met de legionella beveiliging aan 1000x erger dan uit. Maar voordat deze fysiek was aangesloten geen probleem.

Zoals gezegd, electricien net geweest en alles nagelopen.... geen lekstrook of slechte aarde ...
Het maakt fysiek geen verschil dus in die zin gaat het niets uithalen. Het "voelen" van dit soort energie heeft geen fysieke grondslag heeft: het zit tussen de oren.

Dus ja dan werkt het als je de installatie weghaalt. Maar je kan hem ook aan laten staan en dan zeggen dat-ie uit is, dat heeft ws. hetzelfde effect.

• Xander
  • Laatst online: 23:35
backupdevice schreef op maandag 5 juni 2023 @ 14:55:
Ik zou natuurlijk de de groepen naar de WP en Boiler kunnen uitzetten voor een dag, maar ik ben bang dat dan als ik deze weer aanzet dat systeem weer geconfigureerd moet worden. Aangezien wij een dispuut hebben is dat wel een dingetje.
Een stroomstoring of werkzaamheden aan de elektrische installatie kunnen natuurlijk altijd voorkomen, daar moet het spul toch tegen kunnen zonder dat je de configuratie kwijtraakt.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• redwing
backupdevice schreef op maandag 5 juni 2023 @ 15:01:
[...]

Dispuut zit niet op dat punt.
Dan is het misschien handig om iig kort aan te geven waar dat dispuut dan wel in zit. Ook al kun je er zelf geen link tussen leggen kan het alsnog zijn dat het er wel iets mee te maken heeft.

[removed]

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Zo te lezen ben je al maanden aan het vechten met importeur dan wel installateur van je warmtepomp. Kunnen deze klachten geen uiting zijn van stress rondom alles wat met die installatie te maken heeft?

Tweede gok: geluid. Misschien trillingen van laag geluid als een en ander actief is? Neem het eens op?

[ Voor 3% gewijzigd door CodeCaster op 05-06-2023 15:05 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• hesselbeertje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:46
Bedenk heel goed dat -zeker met dit soort klachten- het feit dat het begonnen is sinds dat er iets veranderd is, dat niet direct de oorzaak hoeft te zijn.

Ik heb ook last van hooikoorts sinds dat mijn buurman voor het eerst zijn zonnescherm uitdraaide. Toch weet ik dat pollen de oorzaak zijn, en niet het zonnescherm van de buren.

[ Voor 13% gewijzigd door hesselbeertje op 05-06-2023 15:06 ]

28 x AUO SunBravo + Fronius Symo 10.0 + Mitsubishi Zubadan 8kw om de stroom weer op te maken...

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-11 15:53
Koop een plastic doosje, boor er 2 gaatjes in zodat je het rond een van de leidingen van de warmtepomp kan monteren. Laat je vrouw en dochter in de waan dat het Ʃcht een toestel is wat straling zal vermijden, dat je deze een week mocht uittesten voor je dit finaal aankoopt.

Zie je dat dit effect heeft: super, probleem opgelost.
Zie je dat dit geen effect heeft: je hebt een krachtig argument tegen de instinctieve reactie dat dit een 'nocebo' effect is.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:58
Mogelijke serieuze onderzoeksrichting zou zijn infrageluid of trillingen.

Heel misschien een aardfout ergens, maar dat had jij ook moeten merken.

[ Voor 33% gewijzigd door jeroen3 op 05-06-2023 15:10 ]

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Voor iedereen die TS op probeert te zetten zijn vrouw en dochter te overtuigen. Hij geeft aan er zelf ook last van te hebben:
Ik voel soms tintelingen aan mijn benen , als speldenprikjes. . Ik zit met kantoor naast de buitenunit, maar op een houten vloer.
Edit: Volgens mij is het enige serieuze al benoemd: trillingen (geluid).

[ Voor 9% gewijzigd door True op 05-06-2023 15:13 ]

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:25

Proton_

Moderator Wonen & MobiliteitĀ 

Team Welles

Een legionella beveiliging is gewoon een bitje in een geheugen.
Het effect is dat gedurende een paar uur per week het setpoint voor SWW tijdelijk naar 60+ graden verandert.
De meeste warmtepompen (welk type heb jij?) doen hem dan net als altijd met de compressor naar iets van 50 graden en verder met een veredeld waterkokerelement. Buiten die paar uur per week is er dus niets anders dan anders, ook het backupelement wordt dan (als het goed is) geheel niet gebruikt en is met relais losgekoppeld.

Als de gezinsleden ook buiten die legionellaruntijdstippen last hebben ('sinds de instelling veranderd is'), dan is er hooguit correlatie en geen causaal verband en zou ik snel verder kijken dan de antilegionella-instelling.

Dit is mooi weer om een blind experiment te doen met je gezinsleden, inderdaad gewoon een random dag de groepen in de meterkast omhalen (of de setting aan te passen), een dag later weer terug en na twee dagen vragen of en wanneer de klachten minder waren.
Kijk in de handleiding wanneer een antilegionellarun precies zou plaatsvinden zodat die het experiment niet verstoort :)

Mocht het een nocebo effect zijn, succes... Tweakers is dan de verkeerde plek voor tips, ben ik bang (hoewel die van @naftebakje serieus goed kan helpen, als je wat plausibelers wil dan kan je ferrietkernen nemen).

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

• MSXBas
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 19:06
Is er ook een nieuwe bron van draadloze communicatie geĆÆnstalleerd?
Weerstation/ bluetooth /wifi die heel erg enthousiast staat te roeptoeteren dat ie verbinding wil?
Heb ooit iets gelezen over een weerstation dat heel veel andere communicatie stoorde omdat de batterij van de sensor leeg was...

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Topicstarter
bartvl schreef op maandag 5 juni 2023 @ 15:02:
Wat bedoel je met "de Legionella beveiliging hebben aangesloten en geactiveerd"? Wat is er veranderd?
De eerste weken hadden de installateurs deze fysiek - kabel en voeler - niet aangesloten, en de timer op de binnenunit niet aangezet. Toen waren de klachten die nu beschreven worden niet aanwezig. Na 2 weken zijn zij teruggekomen en hebben deze verbonden en aangezet. Toen zijn de klachten ontstaan.
Verwijderd schreef op maandag 5 juni 2023 @ 15:02:
[...]

Het maakt fysiek geen verschil dus in die zin gaat het niets uithalen. Het "voelen" van dit soort energie heeft geen fysieke grondslag heeft: het zit tussen de oren.

Dus ja dan werkt het als je de installatie weghaalt. Maar je kan hem ook aan laten staan en dan zeggen dat-ie uit is, dat heeft ws. hetzelfde effect.
Snap wat je zegt, maar de klachten zijn pas ontstaan nadat er fysiek een kabel naar de eheater van de boiler is gelegd.
redwing schreef op maandag 5 juni 2023 @ 15:03:
[...]

Dan is het misschien handig om iig kort aan te geven waar dat dispuut dan wel in zit. Ook al kun je er zelf geen link tussen leggen kan het alsnog zijn dat het er wel iets mee te maken heeft.
Ga en kan ik hier niks over zeggen vanwege het meelezen en lopende procedure.
CodeCaster schreef op maandag 5 juni 2023 @ 15:04:
Zo te lezen ben je al maanden aan het vechten met importeur dan wel installateur van je warmtepomp. Kunnen deze klachten geen uiting zijn van stress rondom alles wat met die installatie te maken heeft?

Tweede gok: geluid. Misschien trillingen van laag geluid als een en ander actief is? Neem het eens op?
Goede en valide vraag, maar het antwoord is nee. Er is duidelijk iets veranderd vanaf het moment dat de legionella beveiliging fysiek is aangesloten en geactiveerd. Daarvoor geen probleem.
jeroen3 schreef op maandag 5 juni 2023 @ 15:10:
Mogelijke serieuze onderzoeksrichting zou zijn infrageluid of trillingen.

Heel misschien een aardfout ergens, maar dat had jij ook moeten merken.
trillingsgeluid was er alleen toen de WP ook verwamde. Deze functie heb ik uitgezet dus de WP doet alleen maar water verwarmen. Er is geen trilling of wat dan ook nu aanwezig. Komende winter trillen we wel de kiet uit.
Proton_ schreef op maandag 5 juni 2023 @ 15:33:
Een legionella beveiliging is gewoon een bitje in een geheugen.
Het effect is dat gedurende een paar uur per week het setpoint voor SWW tijdelijk naar 60+ graden verandert.
De meeste warmtepompen (welk type heb jij?) doen hem dan net als altijd met de compressor naar iets van 50 graden en verder met een veredeld waterkokerelement. Buiten die paar uur per week is er dus niets anders dan anders, ook het backupelement wordt dan (als het goed is) geheel niet gebruikt en is met relais losgekoppeld.

Als de gezinsleden ook buiten die legionellaruntijdstippen last hebben ('sinds de instelling veranderd is'), dan is er hooguit correlatie en geen causaal verband en zou ik snel verder kijken dan de antilegionella-instelling.

Dit is mooi weer om een blind experiment te doen met je gezinsleden, inderdaad gewoon een random dag de groepen in de meterkast omhalen (of de setting aan te passen), een dag later weer terug en na twee dagen vragen of en wanneer de klachten minder waren.
Kijk in de handleiding wanneer een antilegionellarun precies zou plaatsvinden zodat die het experiment niet verstoort :)

Mocht het een nocebo effect zijn, succes... Tweakers is dan de verkeerde plek voor tips, ben ik bang (hoewel die van @naftebakje serieus goed kan helpen, als je wat plausibelers wil dan kan je ferrietkernen nemen).
Ik heb de legionella functie al uitgezet om het dragelijk te maken voor beide personen. Als ik deze aanzet krijg ik binnen een uur klachten van beide mensen
MSXBas schreef op maandag 5 juni 2023 @ 15:48:
Is er ook een nieuwe bron van draadloze communicatie geĆÆnstalleerd?
Weerstation/ bluetooth /wifi die heel erg enthousiast staat te roeptoeteren dat ie verbinding wil?
Heb ooit iets gelezen over een weerstation dat heel veel andere communicatie stoorde omdat de batterij van de sensor leeg was...
Nope. Het is gekomen nadat er fysiek een kabel is gelegd naar de Eheater .

[ Voor 5% gewijzigd door backupdevice op 05-06-2023 15:51 ]

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Dan is mijn derde gok iets met aarding die niet goed is. Maar dat lijkt al uitgesloten.

[ Voor 21% gewijzigd door CodeCaster op 05-06-2023 15:53 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• The-Source
  • Laatst online: 04:42
Dus aanzetten zorgt ervoor dat dan ook gelijk de run begint?
Een legionella run zorgt altijd voor hogere toeren van de buitenunit. Wellicht in combinatie met een waterpomp van de binnenunit dat het een bepaald effect creert.
Heeft je WP een nachtmodus (verlaagde compressor frequentie) en zo ja doe daar dan eens met testen door gewoon 24/7 in nacht modus te zetten.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Topicstarter
CodeCaster schreef op maandag 5 juni 2023 @ 15:52:
Dan is mijn derde gok iets met aarding die niet goed is. Maar dat lijkt al uitgesloten.
Dat hebben wij dus net laten nameten en dat is overal in orde.
The-Source schreef op maandag 5 juni 2023 @ 15:53:
Dus aanzetten zorgt ervoor dat dan ook gelijk de run begint?
Een legionella run zorgt altijd voor hogere toeren van de buitenunit. Wellicht in combinatie met een waterpomp van de binnenunit dat het een bepaald effect creert.
Heeft je WP een nachtmodus (verlaagde compressor frequentie) en zo ja doe daar dan eens met testen door gewoon 24/7 in nacht modus te zetten.
Buitenunit staat alleen aan als de boiler opgewarmd moet worden ( non legionellarun ) Voor de rest doet die unit niks aangezien ik de gehele verwarmingsfunctie heb uitgezet,.

[ Voor 57% gewijzigd door backupdevice op 05-06-2023 15:56 ]

• The-Source
Nou wat hier al vaker is gezegd, over het algemeen gaat de heater pas aan voor de laatste paar graden en ongeveer tot 54C via de buitenunit. Hier een panasonic waar dat in ieder geval zo gaat.

• hesselbeertje
Doe de test zoals door @Proton_ al genoemd. Daarna informeren over de klachten de afgelopen dagen.

Dan weet je direct of de WP de klachten veroorzaakt.

[ Voor 27% gewijzigd door hesselbeertje op 05-06-2023 15:59 ]

28 x AUO SunBravo + Fronius Symo 10.0 + Mitsubishi Zubadan 8kw om de stroom weer op te maken...

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Topicstarter
The-Source schreef op maandag 5 juni 2023 @ 15:56:
Nou wat hier al vaker is gezegd, over het algemeen gaat de heater pas aan voor de laatste paar graden en ongeveer tot 54C via de buitenunit. Hier een panasonic waar dat in ieder geval zo gaat.
Ja klopt. Enige wat ik kan zeggen is dat de klachten toen pas gekomen zijn.

Electro technisch lijkt alles in orde. Zijn er bedrijven die electromagnetische velden opsporen, zonder dat ik wazige toestanden thuis krijg?

• bartvl
  • Laatst online: 22:30

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

hesselbeertje schreef op maandag 5 juni 2023 @ 15:58:
Zoals al genoemd de hele simpele test, spanning er 24 uur af en daarna 24 uur op. Daarna informeren over de klachten de afgelopen dagen.

Dan weet je direct of de WP de klachten veroorzaakt.
En vooral niet melden dat de spanning er af is en/of er weer op is.

Life is not about specs, it is about joy!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:15

Bor

Coƶrdinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Er is duidelijk iets veranderd vanaf het moment dat de legionella beveiliging fysiek is aangesloten en geactiveerd.
Wat is er nu exact aangesloten? Legionella beveiliging / preventie is meestal niets meer dan een verandering in stookprogramma (welke de pomp aanstuurt en een "dom" verwarmingselement in de boiler, aangedreven door een klok programma.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Topicstarter
bartvl schreef op maandag 5 juni 2023 @ 15:59:
[...]

En vooral niet melden dat de spanning er af is en/of er weer op is.
Ben een beetje bang wat te doen als dan niks het meer doet...

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

backupdevice schreef op maandag 5 juni 2023 @ 15:50:
De eerste weken hadden de installateurs deze fysiek - kabel en voeler - niet aangesloten, en de timer op de binnenunit niet aangezet. Toen waren de klachten die nu beschreven worden niet aanwezig. Na 2 weken zijn zij teruggekomen en hebben deze verbonden en aangezet. Toen zijn de klachten ontstaan.
En als deze weer los gehaald worden? Uitschakelen is niet hetzelfde als daadwerkelijk los halen. Als dan de klachten weg zijn, heb je dus toch een lekstroom of aarde in de legionella beveiliging en kun je dat dus ook laten meenemen.

• TwiSteD1
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 30-10 18:23
Aangezien je in een gasloos huis woont heb je ook vast veel zonnepanelen. Nu de zon volop schijnt kan het misschien zijn dat de zonnepanelen een groter elektromagnetisch veld creƫren? Ik heb daar geen verstand van, maar wellicht kun je dat ook eens een paar dagen uitzetten.

• hesselbeertje
backupdevice schreef op maandag 5 juni 2023 @ 15:59:
[...]

Waar ben je bang voor? Als de netspanning in jouw wijk een paar uur wegvalt heb je toch hetzelfde?

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:25

Proton_

Moderator Wonen & MobiliteitĀ 

Team Welles

[...]

Dan kun je er het beste in juni op een zelf gekozen tijdstip achter komen :)
Het is eerder een reden om het wƩl te proberen dan niet.
Wel proberen: Best case geeft het vertrouwen, worst case heb je maanden om het op te lossen.
Niet proberen: worst case kom je er in februari achter dat de boel een stroomstoring niet goed doorkomt en moet je met haast iemand zoeken.

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

• The-Source
[...]

Doe een legionella run wanneer vrouwlief en oudste van huis zijn.
Ze de WP helemaal uit en laat ze lekker douche etc en vraag hoe het gaat met de straling. Als er dan nog wat wordt gevoeld dan ligt het niet aan de WP.

Ik weet natuurlijk niet hoe groot je buffer is of er niet tussentijds bi verwarmd moet worden, maar als dat met 2 douchbeurten al is dan is je voorraad aan de kleine kant ;) (of iemand doucht te lang :P )

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:09

Compizfox

Bait for wenchmarks

[...]
Electro technisch lijkt alles in orde. Zijn er bedrijven die electromagnetische velden opsporen, zonder dat ik wazige toestanden thuis krijg?
Vergeet die "elektromagnetische velden", dat is niet de oorzaak. Als je in die richting blijft zoeken krijg je alleen maar zweverige onzin.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Topicstarter
hesselbeertje schreef op maandag 5 juni 2023 @ 16:01:
[...]

Waar ben je bang voor? Als de netspanning in jouw wijk een paar uur wegvalt heb je toch hetzelfde?
Bang dat er geen warm water meer is en ik niet naar de installateurs kan bellen vanwege het dispuut.

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Topicstarter
TwiSteD1 schreef op maandag 5 juni 2023 @ 16:00:
Aangezien je in een gasloos huis woont heb je ook vast veel zonnepanelen. Nu de zon volop schijnt kan het misschien zijn dat de zonnepanelen een groter elektromagnetisch veld creƫren? Ik heb daar geen verstand van, maar wellicht kun je dat ook eens een paar dagen uitzetten.
Deze liggen er pas 3 weken en daarvoor waren de klachten er al.

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:51

de Peer

under peer review

Ja dat krijg je zonder backup device ;-)

Maar zoveel kan er niet mis gaan hoor. de stroom zal toch wel vaker even eraf moeten als je ergens een lamp of stopcontact vervangt ofzo. En je kan ook maar zo een keer 1 minuut stroomstoring hebben. dat gebeurt nu eenmaal soms.

[ Voor 20% gewijzigd door de Peer op 05-06-2023 16:17 ]

• hesselbeertje
backupdevice schreef op maandag 5 juni 2023 @ 16:14:
[...]

Bang dat er geen warm water meer is en ik niet naar de installateurs kan bellen vanwege het dispuut.
Die angst is vrij ongegrond (als in: zou niet mogen gebeuren) en bovendien zit je nu met een veel groter dilemma. Dat zou ik zo snel mogelijk willen duiden. Je wilt met dit soort klachten geen weken blijven zitten, zeker wanneer eea een niet-aanwijsbare (lees psychische) oorzaak blijkt te hebben is tijd je vijand.

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Topicstarter
hesselbeertje schreef op maandag 5 juni 2023 @ 16:17:
[...]

Die angst is vrij ongegrond (als in: zou niet mogen gebeuren) en bovendien zit je nu met een veel groter dilemma. Dat zou ik zo snel mogelijk willen duiden. Je wilt met dit soort klachten geen weken blijven zitten, zeker wanneer eea een niet-aanwijsbare (lees psychische) oorzaak blijkt te hebben is tijd je vijand.
Eens . Ik zal dadelijk eens de binnen & buitenunit compleet van het stroom halen.

• hesselbeertje
En dan niet direct vanavond informeren! Je kunt dit maar 1x goed doen. Pas als de stroom er al ruime tijd weer op staat informeren.

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Topicstarter
hesselbeertje schreef op maandag 5 juni 2023 @ 16:21:
En dan niet direct vanavond informeren! Je kunt dit maar 1x goed doen. Pas als de stroom er al ruime tijd weer op staat informeren.
Ik zal het 24 uur uitzetten

• paQ
  • Laatst online: 23:34

paQ

backupdevice schreef op maandag 5 juni 2023 @ 16:18:
[...]

Eens . Ik zal dadelijk eens de binnen & buitenunit compleet van het stroom halen.
ja, en niets melden

Tintelingen / speldenprikjes kan hooguit in een aarding zitten, maar dan moet je fysiek ook al aarde maken (blote voeten) anders lijkt het me tegen het onwaarschijnlijke aan.

Ik heb dat hier met mijn oudste dochter en vrouw gehad. Die weigerden in het zwembad te gaan "want het water prikt!" :? Ik voelde zelf niks. Als ik het warmtepompje van de stroom haalde dan werd "het water weer zacht". (ik heb ook een blinde test gedaan met ze :P en ze hadden het elke keer goed :/ )
Moet toevoegen dat je het ook een soort van kon zien aan het water. Ik heb een zoutwaterbad, dus geleiding genoeg! Er was gewoon iets mis met dat ding.
Ik heb de warmtepomp voor een ander vervangen, en voor de zekerheid de aarding nagelopen. Ik hoor ze er niet meer over.

Anekdotisch, maar niet onmogelijk, mits je dus iets fysiek beet hebt of jezelf aardt op de grond. Echter, je elektricien heeft dat schijnbaar uitgesloten

[ Voor 7% gewijzigd door paQ op 05-06-2023 16:40 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-11 20:02

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Ik heb het gevoel in de selectieve reacties van de TS dat hij vooral het tussen de oren element wat aan de kant schuift terwijl dat op dit moment de meest plausibele verklaring voor de problemen is.

Dus wil je vooral tests gaan doen waarbij moeder en dochter denken dat er iets veranderd is, maar er niets veranderd is om te kijken hoe het dan gaat.

Ik hoop dat ik het mis heb en dat de TS wel degelijk focus heeft op de kans dat dat het probleem is

• paQ

paQ

hesselbeertje schreef op maandag 5 juni 2023 @ 16:21:
ja bijv, en juist dan zeggen: ik heb wat zaken aangepast. Als het goed is moet het nu weg zijn, klopt dat?

• jeroen3
  • Laatst online: 21:58
[...]

Ja klopt. Enige wat ik kan zeggen is dat de klachten toen pas gekomen zijn.

Ja, maar heel je huis zit vol veld want er ligt overal 230v door je huis. Wifi. Zonnepanelen.
Dus dan zul je daar wel erg goed de wetenschappelijke methode op moeten loslaten om niet in een aflevering van ghost hunters te komen ofzo.

Bovendien, als er gewoon een aan/uit gestuurd elektrisch element in het buffervat is gestoken is het veld daarvan niet te onderscheiden van normale 50hz 'achtergrond'. Het is hetzelfde als een quooker bijvoorbeeld.

Moeilijke kwestie. Wellicht heeft het niets met elkaar te maken?
Is er wellicht iets anders los gekomen? Zit je aardblok los?

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Topicstarter
Hann1BaL schreef op maandag 5 juni 2023 @ 16:24:
Ik heb het gevoel in de selectieve reacties van de TS dat hij vooral het tussen de oren element wat aan de kant schuift terwijl dat op dit moment de meest plausibele verklaring voor de problemen is.

Dus wil je vooral tests gaan doen waarbij moeder en dochter denken dat er iets veranderd is, maar er niets veranderd is om te kijken hoe het dan gaat.

Ik hoop dat ik het mis heb en dat de TS wel degelijk focus heeft op de kans dat dat het probleem is
Dan heb je het mis. Probleem is echt gekomen na de activatie en ik geloof hen. Als het aan mij ligt gooi ik dat ding nu van het dak en uit ons huis. Maar ik mag er niet aankomen vanwege een dispuut. Dus ben ik aan het uitzoeken wat ik nu kan doen.

• Hann1BaL

Hann1BaL

paQ schreef op maandag 5 juni 2023 @ 16:25:
[...]

ja bijv, en juist dan zeggen: ik heb wat zaken aangepast. Als het goed is moet het nu weg zijn, klopt dat?
nee, hij gaat het uitzetten, dus je wilt niets zeggen. Als je nu zegt dat je zaken hebt aangepast, kunnen de problemen weggaan, maar hij heeft daadwerkelijk de boel uitgezet. Dat kan dan indirect lijken aan te tonen dat het dus wel door de installatie komt.

Hooguit zeggen, ik heb iets geprobeerd, maar dat helpt niets, dus het is allemaal nog steeds hetzelfde.

• paQ

paQ

backupdevice schreef op maandag 5 juni 2023 @ 16:27:
[...]

Dan heb je het mis. Probleem is echt gekomen na de activatie en ik geloof hen. Als het aan mij ligt gooi ik dat ding nu van het dak en uit ons huis. Maar ik mag er niet aankomen vanwege een dispuut. Dus ben ik aan het uitzoeken wat ik nu kan doen.
nou, een 3e partij laten langskomen en alles laten nalopen.
En het 'laten oplossen'...

(placebo effect is evengoed effect)

• Hann1BaL

Hann1BaL

[...]

Dan heb ik het dus niet mis :)
Dit is precies wat je aan wilt tonen, zoals hierboven ook met het zwembad.

Ik zeg niet dat het per definitie tussen de oren zit, maar je wilt het uitsluiten en je hebt het duidelijk niet op tafel liggen tussen de mogelijke oorzaken.

• paQ

paQ

Hann1BaL schreef op maandag 5 juni 2023 @ 16:28:
[...]

nee, hij gaat het uitzetten, dus je wilt niets zeggen. Als je nu zegt dat je zaken hebt aangepast, kunnen de problemen weggaan, maar hij heeft daadwerkelijk de boel uitgezet. Dat kan dan indirect lijken aan te tonen dat het dus wel door de installatie komt.

Hooguit zeggen, ik heb iets geprobeerd, maar dat helpt niets, dus het is allemaal nog steeds hetzelfde.
mijn zin klopte hoor ;)

nadat alles weer geruime tijd aan staat melden dat het is opgelost. Dat bedoelde ik.

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Topicstarter
Hann1BaL schreef op maandag 5 juni 2023 @ 16:29:
[...]

Dan heb ik het dus niet mis :)
Dit is precies wat je aan wilt tonen, zoals hierboven ook met het zwembad.

Ik zeg niet dat het per definitie tussen de oren zit, maar je wilt het uitsluiten en je hebt het duidelijk niet op tafel liggen tussen de mogelijke oorzaken.
Ah zo .

Ik zal vanavond alles uitzetten en dan pas 24 later vragen hoe de overlast is.

[ Voor 9% gewijzigd door backupdevice op 05-06-2023 16:30 ]

• Hann1BaL

Hann1BaL

paQ schreef op maandag 5 juni 2023 @ 16:29:
[...]

mijn zin klopte hoor ;)

nadat alles weer geruime tijd aan staat melden dat het is opgelost. Dat bedoelde ik.
Je zin was niet duidelijk, maar ik zie de match met de quote :) Duidelijk nu :D

• paQ

paQ

backupdevice schreef op maandag 5 juni 2023 @ 16:30:
[...]

Ah zo .

Ik zal vanavond alles uitzetten en dan pas 24 later vragen hoe de overlast is.
nee andersom...

gewoon 24 uur uit
daarna een goeie dag aan, en kijken of je ze er over hoort.

Ik zou het niet 24 uur uitzetten en dan vragen / zeggen dat het uit stond.
Als ze zeggen: ja het is weg! Dan bevestig je hun theorie
Als ze zeggen: het is minder maar het is er nog gewoon, dan schiet je weinig tot niets op.

Het 'doel' is: er zijn geen klachten, terwijl de boel gewoon aan staat

Overigens technisch: die legionella run gaat maar eens per 1 of 2 weken aan. Het is gewoon een soort waterkoker die inschakelt en het water tot hogere temperatuur opwarmt. Verder niks.

Als je al een dispuut hebt met de leverancier, dan zou ik met deze casus al helemaal niet aankomen.

[ Voor 27% gewijzigd door paQ op 05-06-2023 16:36 ]

• redwing
Sowieso is die legionellabeveiliging meestal niets meer of minder dan een element of zelfs alleen een verandering in aansturing waardoor het water een keer per week wat warmer wordt gestookt (60-65 graden oid). Dat ding kun je dus prima wat dagen uitzetten (of desnoods de kabel uit die Eheater halen)

[ Voor 8% gewijzigd door redwing op 05-06-2023 16:37 ]

[removed]

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Topicstarter
redwing schreef op maandag 5 juni 2023 @ 16:36:
Sowieso is die legionellabeveiliging meestal niets meer of minder dan een element of zelfs alleen een verandering in aansturing waardoor het water een keer per week wat warmer wordt gestookt (60-65 graden oid). Dat ding kun je dus prima wat dagen uitzetten.
deze beveiliging heb ik uitgezet omdat als deze wel aanstaat/stond mijn vrouw en kind tegen het plafond springen/sprongen , zelfs als zij niet weten dat deze aanstond.

• redwing
backupdevice schreef op maandag 5 juni 2023 @ 16:37:
[...]

deze beveiliging heb ik uitgezet omdat als deze wel aanstaat/stond mijn vrouw en kind tegen het plafond springen/sprongen , zelfs als zij niet weten dat deze aanstond.
Als ze dat echt blind kunnen voelen (als in ze weten niet of ie aan/uit staat) moet je ook wat kunnen meten. Meestal moet je het dan of in de aarding zoeken of in hoge tonen waarbij de heater aan het resoneren is.

[removed]

• de Peer

de Peer

under peer review

redwing schreef op maandag 5 juni 2023 @ 16:36:
Sowieso is die legionellabeveiliging meestal niets meer of minder dan een element of zelfs alleen een verandering in aansturing waardoor het water een keer per week wat warmer wordt gestookt (60-65 graden oid). Dat ding kun je dus prima wat dagen uitzetten.
inderdaad, en ƩƩnmalig een maand uit is ook geen probleem.

het is sowieso een raar verhaal dat het niet om de legionellarun zelf gaat maar om het vinkje om de legionellarun wekelijks in te plannen.

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:36
Mogelijk een hokje omheen bouwen met aluminum folie ?
Weet je zeker dat het niet resonatie is waar jullie last van hebben.

[ Voor 39% gewijzigd door mr_evil08 op 05-06-2023 16:42 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Topicstarter
de Peer schreef op maandag 5 juni 2023 @ 16:39:
[...]

inderdaad, en ƩƩnmalig een maand uit is ook geen probleem.

het is sowieso een raar verhaal dat het niet om de legionellarun zelf gaat maar om het vinkje om de legionellarun wekelijks in te plannen.
Nee het verhaal is dat er niks aan de hand was voor het moment dat zij fysiek een kabel hebben getrokken naar de eheater om deze aan te sluiten.

• de Peer

de Peer

under peer review

backupdevice schreef op maandag 5 juni 2023 @ 16:42:
[...]

Nee het verhaal is dat er niks aan de hand was voor het moment dat zij fysiek een kabel hebben getrokken naar de eheater om deze aan te sluiten.
Oke, dus gebruik een smart switch voor die kabel en zet die alleen aan op de tijdstippen dat er weinig mensen thuis zijn?

Eerder gaf je aan dat de klachten 1000x minder erg waren zonder de legionellabeveiliging. Dus toen waren er ook klachten, maar minder?

• hesselbeertje
Even voor de duidelijkheid, prikkelen de benen als men onder de douche staat of ook als men op de bank zit?

• IplugNplay
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-10 15:50
Wat voor een kabel? Hoe lang? Mag ik een foto zien van de verbinding?

En zoals hesselbeertje vraagt, waar ervaren jullie de last?
Klopt het dat met het vinkje uit de last minder is?

• The-Source
[...]

Staat hij soms een een plat dak en last van resonant geluid?

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Topicstarter
de Peer schreef op maandag 5 juni 2023 @ 16:44:
[...]

Eerder gaf je aan dat de klachten 1000x minder erg waren zonder de legionellabeveiliging. Dus toen waren er ook klachten, maar minder?
Toen waren er 0 klachten. Vanaf het moment dat de eerste run draaide zijn de klachten gekomen. Na het uitzetten van deze functie zijn de klachten wel minder geworden maar niet weggegaan

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:57
Als de klachten blijven na het uitzetten, is dat juist niet een indicatie dat het niet aan de apparatuur ligt?

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Topicstarter
Freeaqingme schreef op maandag 5 juni 2023 @ 17:09:
Als de klachten blijven na het uitzetten, is dat juist niet een indicatie dat het niet aan de apparatuur ligt?
Ja.

• paQ

paQ

waar komt de aangesloten kabel op uit?

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Topicstarter
paQ schreef op maandag 5 juni 2023 @ 17:12:
[...]

waar komt de aangesloten kabel op uit?
Die gaat van de binnenunit naar de boiler. Deze is nagelopen door de electricien en lijkt geaard te zijn .

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-11 09:37

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

@backupdevice wat voel jij dan? Maakt het uit waar je bent? Of voel je het altijd? Ook als je buiten staat?

Probeer ook duidelijk te antwoorden. Je zei dat het 1000x zo erg werd, wat betekend dat je in eerste instantie dus ook wat voelde. Daarna zeg je dat je in het begin 0 last had.

Waarom? Omdat het kan!!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Topicstarter
Lolhozer schreef op maandag 5 juni 2023 @ 17:25:
@backupdevice wat voel jij dan? Maakt het uit waar je bent? Of voel je het altijd? Ook als je buiten staat?

Probeer ook duidelijk te antwoorden. Je zei dat het 1000x zo erg werd, wat betekend dat je in eerste instantie dus ook wat voelde. Daarna zeg je dat je in het begin 0 last had.
eerst was er 0 last. Bij de eerste run veel last, bij het uitzetten van de functie is er veel verschil maar nog steeds aanwezig maar gaat niet meer weg. Dus van 0 naar 1000 naar 100 .

Gevoel is constante golven tintelingen in het gezicht en lichaam, alsof er spelden in je huid gezet worden.

• paQ

paQ

backupdevice schreef op maandag 5 juni 2023 @ 18:08:
[...]

eerst was er 0 last. Bij de eerste run veel last, bij het uitzetten van de functie is er veel verschil maar nog steeds aanwezig maar gaat niet meer weg. Dus van 0 naar 1000 naar 100 .

Gevoel is constante golven tintelingen in het gezicht en lichaam, alsof er spelden in je huid gezet worden.
maar onder de douche?
of overal en altijd?

En in het geval van het laatste, vanaf waar is het weg?

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Topicstarter
paQ schreef op maandag 5 juni 2023 @ 18:09:
[...]

maar onder de douche?
of overal en altijd?

En in het geval van het laatste, vanaf waar is het weg?
Overal in het huis. Gelukkig niet onder de douche.

• paQ

paQ

backupdevice schreef op maandag 5 juni 2023 @ 18:15:
[...]

nouja, als het in de douche was dan zou je binnen een paar uurtjes de oorzaak moeten kunnen achterhalen namelijk. dus ik zou haast zeggen: jammer genoeg niet onder de douche.

OK en vanaf waar niet meer dan?
Zodra je de drempel over bent?
3m? 15m?

[ Voor 26% gewijzigd door paQ op 05-06-2023 18:17 ]

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

backupdevice schreef op maandag 5 juni 2023 @ 18:15:
[...]

Buiten niet? Ook niet aan de zijde van de warmtepomp?

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Topicstarter
nst6ldr schreef op maandag 5 juni 2023 @ 18:16:
[...]

Buiten niet? Ook niet aan de zijde van de warmtepomp?
Nee.

En ik zit met mijn kantoor naast de buitenunit. Als ik beneden ben voel ik niks, maar zit nu in een call naast die buitenunit en voel dan allemaal prikkels op mijn wangen. Super wazig.

Dat was eerst dus niet.

• de Peer

de Peer

under peer review

Ok. dus:
-0 klachten zonder actieve legionellarun en zonder ingeplande run
-Veel klachten tijdens een legionellarun (als het apparaat draait)
-een beetje klachten als de legionellarun niet draait maar wel ingepland is voor een later tijdstip.

klopt dat?
Vooral die 3e lijkt natuurlijk een beetje discutabel, omdat er tussen 1 en 3 eigenlijk geen verschil zou moeten zijn.

• Michael van S
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-11 12:26
Behoorlijk frustrerend om te lezen dat je de voorgestelde tests van @Proton_ en @naftebakje niet even uitvoert. Als jij het nocebo effect niet kan uitsluiten dan is de werkelijke oorzaak niet te achterhalen. Ik snap werkelijk niet waarom je je hiertegen verzet. Als jouw vrouw, dochter en nu jijzelf dit ervaren dan ben je verplicht dit uit te gaan zoeken. Al de symptomen wijzen nu die kant op, doe er wat mee. Het feit dat jullie klachten ervaren als de legionellarun niet draait maar wel ingepland is voor een later tijdstip spreekt natuurlijk boekdelen. Dus laptop dicht en ga die test uitvoeren.

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Topicstarter
de Peer schreef op maandag 5 juni 2023 @ 18:19:
Ok. dus:
-0 klachten zonder actieve legionellarun en zonder ingeplande run
-Veel klachten tijdens een legionellarun (als het apparaat draait)
-een beetje klachten als de legionellarun niet draait maar wel ingepland is voor een later tijdstip.

klopt dat?
Vooral die 3e lijkt natuurlijk een beetje discutabel, omdat er tussen 1 en 3 eigenlijk geen verschil zou moeten zijn.
Geen klachten voordat de functionaliteit fysiek werd aangesloten en de eerste keer draaide. Daarna vol klachten bij de eerste run en daarna niet meer weggegaan.Functionaliteit is nu uitgeschakeld dus de last is minder maar nog steeds aanwezig.

Het lijkt dus dat de eerste run iets heeft geactiveerd wat niet meer weggaat.
Michael van S schreef op maandag 5 juni 2023 @ 18:21:
Behoorlijk frustrerend om te lezen dat je de voorgestelde tests van @Proton_ en @naftebakje niet even uitvoert. Als jij het nocebo effect niet kan uitsluiten dan is de werkelijke oorzaak niet te achterhalen. Ik snap werkelijk niet waarom je je hiertegen verzet. Als jouw vrouw, dochter en nu jijzelf dit ervaren dan ben je verplicht dit uit te gaan zoeken. Al de symptomen wijzen nu die kant op, doe er wat mee. Het feit dat jullie klachten ervaren als de legionellarun niet draait maar wel ingepland is voor een later tijdstip spreekt natuurlijk boekdelen. Dus laptop dicht en ga die test uitvoeren.
Ik heb twee kleine kinderen die nog even onder de douche gaan voordat ik hem uitzet ;) Uiteraard zonder dit te zeggen.

En de legionellarun heeft maar 2 x gelopen en staat al 6 weken uit.

[ Voor 36% gewijzigd door backupdevice op 05-06-2023 18:26 ]

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:48

DukeBox

loves wheat smoothies

Mijn vrouw en onze oudste hebben het over tintelingen , golven van energie.
Heb je inzicht in of de luchtvochtigheid in je huis anders is geworden sinds je WP? Dat kan ook irritatie/prikkelingen geven als deze te laag is.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Topicstarter
DukeBox schreef op maandag 5 juni 2023 @ 18:23:
[...]

Heb je inzicht in of de luchtvochtigheid in je huis anders is geworden sinds je WP? Dat kan ook irritatie/prikkelingen geven als deze te laag is.
Tussen de 50 en 60 %

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:48

DukeBox

loves wheat smoothies

Maar is dat anders dan vroeger (bij dezelfde temperaturen)?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• hamsteg
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:13

hamsteg

Species 5618

de Peer schreef op maandag 5 juni 2023 @ 18:19:
Dat hoeft niet, als je je TV loskoppelt of uit zet dat zijn twee verschillende acties. Ik ik de TV uit zet met de afstandsbediening blijft de TV operationeel. Het kan dus zijn dat er toch een stroom loopt. Wat mij niet helder is, er is een extra "iets" geĆÆnstalleerd waar apart een stroomdraad naar toe loopt? Als je die kabel lostrekt zijn dan alle waarnemingen verdwenen?

... gecensureerd ...

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Topicstarter
hamsteg schreef op maandag 5 juni 2023 @ 18:25:
[...]

Dat hoeft niet, als je je TV loskoppelt of uit zet dat zijn twee verschillende acties. Ik ik de TV uit zet met de afstandsbediening blijft de TV operationeel. Het kan dus zijn dat er toch een stroom loopt. Wat mij niet helder is, er is een extra "iets" geĆÆnstalleerd waar apart een stroomdraad naar toe loopt? Als je die kabel lostrekt zijn dan alle waarnemingen verdwenen?
De kids zijn nu aan het douchen .Als de boiler dadelijk weer warm is dan zet ik hem uit dan wachten we op feedback

• paQ

paQ

maar uh... voelen alleen jullie het? Of anderen ook?

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Topicstarter
paQ schreef op maandag 5 juni 2023 @ 18:32:
maar uh... voelen alleen jullie het? Of anderen ook?
Mijn moeder die is blijven logeren begon er zelf over na dag 1. Dus als je er even bent dan is er geen last. Ben je er langer dan wel.

• paQ

paQ

:/

• de Peer

de Peer

under peer review

backupdevice schreef op maandag 5 juni 2023 @ 18:36:
[...]

Mijn moeder die is blijven logeren begon er zelf over na dag 1. Dus als je er even bent dan is er geen last. Ben je er langer dan wel.
En ze wist helemaal van niets?

Sorry ik vind het wel een sterk verhaal worden langzamerhand. Is er niet gewoon stress door het dispuut?

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Topicstarter
de Peer schreef op maandag 5 juni 2023 @ 18:38:
[...]

En ze wist helemaal van niets?

Sorry ik vind het wel een sterk verhaal worden langzamerhand. Is er niet gewoon stress door het dispuut?
Nee , alleen dat er een dispuut is over de WP, maar niet dat dit ook speelt.

Ik geloof best wel dat je het niet geloofd hoor. Probleem is dat ik niet het ding mag laten weghalen of afkoppelen omdat wij in een juridisch traject zitten met de installateurs .

Het liefst had ik dat ding al van het dak en muur gerukt.

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:51
Maak een kooi van Faraday? Dat houdt de straling tegen

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Topicstarter
99ruud99 schreef op maandag 5 juni 2023 @ 18:40:
Maak een kooi van Faraday? Dat houdt de straling tegen
Eerst eens een etmaal uitzetten en kijken of dat het oplost.

• ds23man
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 21-11-2023

ds23man

Eenum

Dit begint toch wel een geval alu hoedjes en Jomanda te worden.....

Heeft dit draadje wel een toegevoegde waarde op dit forum?

17,5 kWp zuid Vaillant Arotherm plus 55/6, 75/6 en 125/6

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Topicstarter
ds23man schreef op maandag 5 juni 2023 @ 18:42:
Dit begint toch wel een geval alu hoedjes en Jomanda te worden.....

Heeft dit draadje wel een toegevoegde waarde op dit forum?
Waarom begint het een alu en jomanda verhaal te worden?

• de Peer

de Peer

under peer review

backupdevice schreef op maandag 5 juni 2023 @ 18:43:
[...]

Omdat het fenomeen dat je beschrijft niet bestaat of erkend wordt (wetenschappelijk) en al jouw familieleden inclusief moeder die op bezoek komt kunnen het detecteren en rapporteren het onafhankelijk van elkaar. Dat kan ik niet plaatsen.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
[...]

https://omgeving.vlaander...i-gsm/elektrogevoeligheid

Stukje begeleidend schrijven - mogelijk herken je punten erin?

De observering die jij beschrijft klinken als een tesla-coil die geladen worden en je dan je handen ophoudt. Lijkt mij onrealistisch te bedenken dat je hele woning wordt geladen door een WP.

• markje1
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-11 12:20
Zie in je posthistorie ook dat je een dispuut hebt en de koop zou willen ontbinden. Als je de tijdlijnen van het zakelijke geschil en de klachten die je partner, dochter en jij ervaren over elkaar legt zijn daar dan ook nog zaken die samenvallen? Stress uit zich in verschillende manieren en daar kunnen kinderen bijvoorbeeld ook, indirect, last van hebben.

Voor je installateur ook een lastige zaak. Bedrijf levert niet de gewenste kwaliteit, doet nog een opleverpunt oplossen en de klant komt daarna met klachten die je alleen kan voelen en geen technische oorzaak lijken te hebben (nog niet vastgesteld). Klant zou tevreden zijn met ontbinding van de overeenkomst en zijn geld terug, toevallig wat hij voordat het opleverpunt opgelost werd ook al wou.

-

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Topicstarter
de Peer schreef op maandag 5 juni 2023 @ 18:45:
[...]

Omdat het fenomeen dat je beschrijft niet bestaat of erkent wordt (wetenschappelijk) en al jouw familieleden inclusief moeder die op bezoek komt kunnen het detecteren en rapporteren het onafhankelijk van elkaar. Dat kan ik niet plaatsen.
Ah ok. Die snap ik. Ja het is wazig en zeer ellendig allemaal. Ik zou er ook sceptisch over zijn ,maar helaas is het wel het geval hier.
markje1 schreef op maandag 5 juni 2023 @ 18:46:
Zie in je posthistorie ook dat je een dispuut hebt en de koop zou willen ontbinden. Als je de tijdlijnen van het zakelijke geschil en de klachten die je partner, dochter en jij ervaren over elkaar legt zijn daar dan ook nog zaken die samenvallen? Stress uit zich in verschillende manieren en daar kunnen kinderen bijvoorbeeld ook, indirect, last van hebben.

Voor je installateur ook een lastige zaak. Bedrijf levert niet de gewenste kwaliteit, doet nog een opleverpunt oplossen en de klant komt daarna met klachten die je alleen kan voelen en geen technische oorzaak lijken te hebben (nog niet vastgesteld). Klant zou tevreden zijn met ontbinding van de overeenkomst en zijn geld terug, toevallig wat hij voordat het opleverpunt opgelost werd ook al wou.
Het dispuut gaat niet over deze klachten. Het dispuut gaat over bewezen en onderschreven gebreken.

[ Voor 49% gewijzigd door backupdevice op 05-06-2023 18:47 ]

• ds23man
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 21-11-2023

ds23man

Eenum

[...]

Alleen al om de manier waar je nu reageert. Je zit hyper strak aan het plafond van je spanningsboog.

17,5 kWp zuid Vaillant Arotherm plus 55/6, 75/6 en 125/6

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Topicstarter
ds23man schreef op maandag 5 juni 2023 @ 18:47:
[...]

Alleen al om de manier waar je nu reageert. Je zit hyper strak aan het plafond van je spanningsboog.
Nee niet echt. Ik kan er redelijk mee omgaan en door het uitzetten van de legionella beveiliging is het te handelen, maar niet acceptabel.

Ben begonnen met het uitsluiten van bepaalde dingen & uitzetten is van de gehele installatie is de volgende stap.

Openen van dit topic was om uit te zoeken of er meerdere mensen dit probleem hebben gehad en om tips te krijgen die ik kan opvolgen.

[ Voor 14% gewijzigd door backupdevice op 05-06-2023 18:50 ]

• de Peer

de Peer

under peer review

Ik kan best geloven dat 1 of 2 familieleden ergens overgevoelig voor zijn(al dan niet nocebo) , maar dat moeder het ook direct na 1 dag rapporteert zonder voorkennis gaat er bij mij niet in. Ongeloofwaardig.
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.