Bijna op het punt om zo'n zelfde idee te bestellen. De EZ1-M 400 heb ik al besteld, van de week het paneel AEG WP410 en onderstel van Chiko landscape voor 1 paneel. Ik dacht zal even op tweakers kijken en warempel goed om te zien dat er meerdere zijn met hetzelfde idee.
Mijn beweegreden is om het dag-verbruik te neutraliseren. Rijk worden, dat gaat de overheid en energie maatschappij wel tegen.
Maar wel mooi te zien dat de paneeltjes toch nagenoeg de opbrengst genereren.
Ik snap alleen dat verhaal van die 10A van een andere reaguurder niet. Als je toch een 16A automaat hebt, dan kun je toch max. 3250W of is het 3680W er doorheen sturen. En ja ik snap niet gedurende 24uur. Maar als je het hebt over 800W en je gaat dan al je automaat aanpassen, hoe wil je dat dan gaan doen met een 2000W waterkoker? Of een wasmachine die ff 60graden katoenwasje doet?
Ik gooi hem bij een groep waar alleen de wasmachine op staat en waarschijnlijk daar even een overspanningbeveiligings stekker op voor de wasmachine. Wasmachine aansluitwaarde is iets van 2k of 2,2k dan 400W paneel erbij, dan kom ik niet aan 3250W.
Voor jou zou ik wel kijken met die 800W. Je ziet nu zelf wel wanneer je een airfryer aan kan zetten, gewoon bewust handelen. Hier een interessant linkje, let ook op die 25graden celsius en de invloed op je automaat:
https://installo.nl/hoeve...p-en-installatieautomaat/
Voor zover ik APsolutions lees, zit het gevaarlijke spanningsgedeelte op en voor dat het de micro omvormer verlaat. Niets meer dan een 230V kabel naar een stopcontact.
Maar ik hoor graag als ik het verkeerd zie
Waar ik in de tussentijds wel achter ben is het aanmelden van de panelen bij de netbeheerder. Dat was een puntje wat ik gemist heb. Hier schijnt een boete op te staan, van tussen de 250-15000 en met die slimme meters zien ze toch zo dat je aan het genereren bent(hoor graag of dit nog geldt?).
Hou ook je terugleverkosten in de gaten. Als ik de Roze leverancier bekijk is het tot 250kWh p/j teruglevering vrij van kosten anders ga je kosten betalen per maand(per juni dit jaar) In principe mogen vaste contracten niet aangepakt worden. Dus e.e.a. afhankelijk van je contract.
Leuk om hier even over te tweaken, gedeelde kennis altijd waardevol.
mss nog een interessant linkje met wat info:
https://www.pricewise.nl/...n/zonnepanelen-aanmelden/
[
Voor 3% gewijzigd door
woe78ter op 21-07-2024 17:09
]