Hallo allemaal,
Ik ben van plan op het dak van mijn schuur een setje van 2 zonnepanelen te plaatsen. Het dak staat op het zuiden en heeft het grootste deel van de dag zon. Ik heb een aparte elektra-groep vrij (nieuw geplaatst) waar ik ze 'eenvoudig' op zou kunnen aansluiten.
Nu zijn er best veel aanbieders die adverteren met zo'n 'plug&play' setje van zonnepanelen, veelal panelen van rond de 350-400 Wp. Maar wel allemaal van verschillende merken, met verschillende omvormers, verschillende onderstellen etc.
Wat zijn de zaken waarbij ik hier op moet letten? Zijn er voorkeuren voor bepaalde merken / omvormers of juist niet? Of maakt dat voor zo'n kleine set niet zoveel uit?
Alvast bedankt.
Ik ben van plan op het dak van mijn schuur een setje van 2 zonnepanelen te plaatsen. Het dak staat op het zuiden en heeft het grootste deel van de dag zon. Ik heb een aparte elektra-groep vrij (nieuw geplaatst) waar ik ze 'eenvoudig' op zou kunnen aansluiten.
Nu zijn er best veel aanbieders die adverteren met zo'n 'plug&play' setje van zonnepanelen, veelal panelen van rond de 350-400 Wp. Maar wel allemaal van verschillende merken, met verschillende omvormers, verschillende onderstellen etc.
Wat zijn de zaken waarbij ik hier op moet letten? Zijn er voorkeuren voor bepaalde merken / omvormers of juist niet? Of maakt dat voor zo'n kleine set niet zoveel uit?
Alvast bedankt.
:strip_exif()/f/image/uwSo0F1gJmr6YxZt0l1EdSRy.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/xQTlaC59hICtyay4MC8AR83I.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/WhOkG5RWOizuVJl4FU4G90ve.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/x2mOluNLfc98D3qhz6rpimwr.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/SW36qz8Hxyc5E7LhU5Xe7Dfy.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ah7jZHgNxLUIK9MeNq87nq4s.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ecr1T4zvvX4iSlNxYDiacOHz.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/q4mlwHCde4WZ4TYBiZGcYzhC.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/HHXdoGgZlFlFuewpIJSjFYGe.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/gqw63RFl5dHcuU5ES0TfIROv.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/1EzROuTfFQiZrUkS5yJp3T6H.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/uXayANC8p6ejX9g1l5iesHvz.jpg?f=fotoalbum_large)