Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com
Ik vind namelijk dat als je iets te koop hebt gezet of juist iets aan het kopen bent op Tweakers V&A dat je daar juist wat meer aandacht aan moet besteden. Elke Tweaker loopt tegenwoordig met een smartphone rond dus hoe moeilijk is het dan om binnen 72 uur in ieder geval even - iets - te laten weten?
Hoeft niet eens een akkoord te zijn of juist geen akkoord, maar een stukje communicatie.
Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.
Wat mij betreft helemaal terecht om een negatieve review achter te laten bij geen reactie. Ik zou het wel normaal vinden als de vrager nog eens 'heb je mijn bericht gezien' vraagt, maar ik zou dit niet een voorwaarde maken voor een negatieve review.
Hoe meer voorwaarden we schetsen hoe meer werk om zaken te controleren bij klachten en hoe meer onduidelijkheid over het algemeen. Volgens mij moet het, wanneer je iets aanbiedt, altijd mogelijk zijn om binnen 72 uur te reageren. Duidelijke uitzonderingen of zwaarwegende overmacht daargelaten. In die gevallen doen de reviewers over het algemeen ook niet moeilijk.
Je bent als aanbieder zelf verantwoordelijk om tijdig te reageren. Heb je die tijd niet dan heb je ook de keuze om je aanbod pas later te plaatsen.
Ik zie zelf niet direct een relatie tot een vriendelijker Tweakers waar ik dat wel zie bij de manier waarop bijvoorbeeld gereageerd wordt. Niet tijdig reageren is gewoon iets wat review waardig kan zijn.
[ Voor 30% gewijzigd door Bor op 31-05-2023 16:44 ]
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Ik was op vakantie, heb mijn telefoon moeten resetten en had nog niet ingelogd op tweakers zodat notificaties niet binnen konden komen.
Tevens heb ik nadat ik weer was ingelogd ook email notificaties aangezet maar mijn Samsung heeft hier kennelijk geen trek in.
Kennelijk een ieders goed recht om na 72u je gal te spuwen maar ik vind het te triest voor woorden.
Doe dit lekker bij Tweakers die net een dag lid zijn ofzo. Nu worden reputaties geschaad van in mijn geval 25jaar.
Heb zo vaak geen reactie gehad op een advertentie, jammer dan, next!
Als je iets te koop zet dan heb je gewoon te reageren. Ga je op vakantie? Zet hem dan even op inactief.
Juist met die 72uur regel voorkom je Marktplaats taferelen.
Of nemen we dat ook in de voorwaarden op? Wappiebiedingen mag je ook een review voor schrijven? En wie gaat dat dan weer modereren?
Ik snap de intentie, maar soms (correctie met regelmaat) krijg je ook wel berichten waar je broek van af zakt. Dit moet je niet willen.
[ Voor 19% gewijzigd door PROnline op 31-05-2023 16:46 ]
Bekijk het eens uit het oogpunt van de vrager. Die stelt een vraag en hoort vervolgens 3 dagen niets. Dan is het toch normaal dat deze persoon teleurgesteld is? Het enige wat hij dan kan doen is een 1-ster review achterlaten.ScooBY_DoO schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 16:41:
Toevallig net een vraag hierover gesteld!
Ik was op vakantie, heb mijn telefoon moeten resetten en had nog niet ingelogd op tweakers zodat notificaties niet binnen konden komen.
Tevens heb ik nadat ik weer was ingelogd ook email notificaties aangezet maar mijn Samsung heeft hier kennelijk geen trek in.
Kennelijk een ieders goed recht om na 72u je gal te spuwen maar ik vind het te triest voor woorden.
Doe dit lekker bij Tweakers die net een dag lid zijn ofzo. Nu worden reputaties geschaad van in mijn geval 25jaar.
Heb zo vaak geen reactie gehad op een advertentie, jammer dan, next!
Je had in plaats van direct in de aanval te gaan ook die 1-ster review ter harte kunnen nemen en bijvoorbeeld alsnog kunnen reageren met 'sorry man, ik heb je bericht niet gezien. Ik beantwoord bij deze je vraag. Wil je misschien je review even herzien?'.
Met dat soort biedingen ben ik kort en bondig. Nee sorry.PROnline schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 16:45:
Krijg je een wappiebod van 25 euro op een product wat marktconform minstens 200 doet. Krijg je vervolgens nog een 1 ster beoordeling omdat je dat lekker negeert?
Of nemen we dat ook in de voorwaarden op? Wappiebiedingen mag je ook een review voor schrijven? En wie gaat dat dan weer modereren?
Ik snap de intentie, maar soms (correctie met regelmaat) krijg je ook wel berichten waar je broek van af zakt. Dit moet je niet willen.
Wat je ook kan sturen bij dat soort biedingen: Nee sorry, u krijgt ook geen reactie meer van mij.
Ipv aannames te doen had je ook de tijd kunnen nemen om mijn ''aanval'' te kunnen bekijken?Josk79 schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 16:52:
[...]
Bekijk het eens uit het oogpunt van de vrager. Die stelt een vraag en hoort vervolgens 3 dagen niets. Dan is het toch normaal dat deze persoon teleurgesteld is? Het enige wat hij dan kan doen is een 1-ster review achterlaten.
Je had in plaats van direct in de aanval te gaan ook die 1-ster review ter harte kunnen nemen en bijvoorbeeld alsnog kunnen reageren met 'sorry man, ik heb je bericht niet gezien. Ik beantwoord bij deze je vraag. Wil je misschien je review even herzien?'.
Natuurlijk heb ik de persoon eerst netjes de situatie uitgelegd. Vervolgens krijg ik 4 dagen geen reactie, ja daaaag... Wat een gezever.
Waar baseer je uberhaupt het woord aanval op?
En het enige wat hij/zij kan doen is een 1-ster review geven? Serieus?
Hij, in dit geval, had ook inderdaad zoals TS aangeeft even een berichtje kunnen sturen met de vraag of het was doorgekomen.
Door botte pech heb ik de berichten niet tijdig kunnen lezen, het gaat me te ver om dan direct een negatieve review eruit te gooien bij een Tweaker met een onberispelijke staat van dienst.
Wat schiet je hier in vredesnaam mee op?
Ik heb meestal maximaal 10 ads online waarvan er misschien 1 a 2 gewild zijn dus die berichten vallen hier ook wel mee en ik zit toch wel 4 uur per dag op Tweakers. Maar als je er 235 online hebt, pfoeh
@ScooBY_DoO ik had je topic gezien en ik vind dat je daarin behoorlijk fel uit de hoek komt. Je reactie op mijn bericht idem dito. Maar wellicht bedoel je het niet zo en interpreteer ik het anders. Maakt niet uit, we raken een beetje offtopic, dus laten we het hier verder maar bij laten.
[ Voor 6% gewijzigd door Josk79 op 31-05-2023 17:08 ]
Ik ben nog bondiger en laat sorry weg.corporalnl schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 16:56:
[...]
Met dat soort biedingen ben ik kort en bondig. Nee sorry.
[ Voor 18% gewijzigd door PP_Sound op 31-05-2023 17:10 ]
Ik wil niet op tere zieltjes trappen maar waar ben ik fel mee uit de hoek gekomen?Josk79 schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 17:07:
offtopic:
@ScooBY_DoO ik had je topic gezien en ik vind dat je daarin behoorlijk fel uit de hoek komt. Je reactie op mijn bericht idem dito. Maar wellicht bedoel je het niet zo en interpreteer ik het anders. Maakt niet uit, we raken een beetje offtopic, dus laten we het hier verder maar bij laten.
Direct in de aanval? Waarmee?
Ik vind het wat ver gaan om hier met een wijzende vinger te zwaaien en als er om uitleg wordt gevraagd dat ik dan ''offtopic het er maar bij moet laten''.
We hoeven het zeker niet met elkaar eens te zijn maar zowel in het topic naar de Mods toe als in de review naar de desbtreffende tweaker als in de berichtgevening naar hem ben ik gewoon netjes gebleven lijkt me.
En heb ik exact wat jij hebt voorgesteld gedaan, dit is ook openbaar.
Beetje jammer dit.
Het is wel een zwaard dat aan 2 kanten snijd. Ja, het is prettig om ongenoegen te kunnen uiten, maar als ik een bizar bod krijg wil ik er eigenlijk geen tijd aan besteden. Als je een berichtje mist, wat ik me kan voorstellen bij sommige verkopers is het ook niet altijd expres natuurlijk.
Misschien is er een mogelijkheid voor een soort separate categorie voor dit type reviews. Of een ander 'type' reviews zodat je na 3 van dit soort meldingen in een maand pas de 72 uur reviews bij iemand zichtbaar maakt.
Nouja. Er zijn vast mensen die slimmer zijn dan ik die hier meer over willen zeggen.
Heeft ook een computer!
Serieus, degenen die zich hier er zo boos over lopen te maken, hadden veel minder moeite dan dat hoeven te doen door die ads gewoon even uit te zetten, of in ieder geval even een oogje in het zeil houden. Due diligence and all that. Als je nu een slechte hiervoor hebt gekregen, neem het als leermoment. Triest dat sommige dan ook onterechte wraakreviews achterlaten, in plaats van de verantwoordelijkheid nemen.
Mee eens. Niet reageren is irritant en mag duidelijk worden, maar hoeft niet de algehele uitstraling van iemands betrouwbaarheid te verpesten.Bertus schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 21:46:
Misschien is er een mogelijkheid voor een soort separate categorie voor dit type reviews. Of een ander 'type' reviews zodat je na 3 van dit soort meldingen in een maand pas de 72 uur reviews bij iemand zichtbaar maakt.
i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512
Uitzonderingen daargelaten, maar vind het altijd bijzonder dat mensen 99,9% 'connected' zijn om instagram, twitter, email, whatever te kunnen checken, maar in die hele 72 uur geen minuut kunnen vinden om zelfs alleen maar een 'sorry, ik ben momenteel op vakantie, reageer aanstaande maandag mocht je nog interesse hebben' te replyen.
Ik neem aan dat de mensen achter de schermen aardig wat data hebben om te bepalen welke 'problemen' er spelen bij veel V&A's, als daar dus blijkbaar een rode lijn komt dat er veel mensen zijn met traag reageren, lullig voor de mensen die braaf de regeltjes voeren, maar hoop in dat geval het dan ook twee kanten op gaat.. niet alleen het 'rotte' van de verkopers verwijderen, maar ook aan de kopers kant.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Niet iedereen is 24/7 connected hoor.SinergyX schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 09:39:
Natuurlijk heb je extreme gevallen, maar misschien ben ik daar wat simpel in, als jij de intentie hebt om iets te willen gaan verkopen, maar vervolgens de prioriteit ervan dusdanig laag heb staan dat het 'reageren wanneer het uitkomt' wordt.. waarom wacht je dan niet een paar dagen/weken en zet je het dan te koop?
Uitzonderingen daargelaten, maar vind het altijd bijzonder dat mensen 99,9% 'connected' zijn om instagram, twitter, email, whatever te kunnen checken, maar in die hele 72 uur geen minuut kunnen vinden om zelfs alleen maar een 'sorry, ik ben momenteel op vakantie, reageer aanstaande maandag mocht je nog interesse hebben' te replyen.
Ik neem aan dat de mensen achter de schermen aardig wat data hebben om te bepalen welke 'problemen' er spelen bij veel V&A's, als daar dus blijkbaar een rode lijn komt dat er veel mensen zijn met traag reageren, lullig voor de mensen die braaf de regeltjes voeren, maar hoop in dat geval het dan ook twee kanten op gaat.. niet alleen het 'rotte' van de verkopers verwijderen, maar ook aan de kopers kant.
Dit is gewoon een gevalletje verantwoordelijkheid nemen, als je een advertentie kan plaatsen dan kan je ook in die tijd regelmatig berichten checken. Dat heeft niks met 24/7 te maken, 1x in de 2 dagen is zat (en anders dus je advertenties even op non-actief zetten), meeste mensen moeten echt wel kunnen inschatten wanneer ze meerdere dagen zonder internet zitten.
maar je hebt mensen die na een paar dagen reageren. dat soort mensen hebben meestal een account van maximaal 1,5 jaar en hebben voor de rest geen binding hier met de site, laat dat net te reden zijn waarom ze zo laat reageren.
dit soort accounts hebben meestal een te hoog 'ik moet mijn 83inch TV kwijt' of 'ik moet mijn te dure game pc van €4000 kwijt' gehalte. die komen hier omdat ze weten dat ze niet de waardige liefde krijgen voor hun vraagprijs op marktplaats.
kortom: die sla ik dan ook liever over.
[ Voor 13% gewijzigd door Farabi op 01-06-2023 10:03 ]
Er wordt ook niet gevraagd om 24/7 connected te zijn, de enige eis is 1x elke 72u.
Ik doe de aanname dat verreweg de meeste gebruikers, ook voor de wijziging van de voorwaarden, gewoon binnen 3 dagen reageerde. Als je weet dat je geen tijd hebt om de komende dagen te reageren, plaats het dan iets later.
Tuurlijk, er kan altijd plots iets tussenkomen waardoor je er even niet aan toe komt, maar dat zijn uitzonderingsituaties waar de meeste gebruikers al geen probleem van maken, en de V&A mods doorgaans ook prima bij meewerken om het op te lossen.
Of wordt er daadwerkelijk zo'n gigantische stroom aan negatieve recensies geplaatst ettelijke seconden nadat de 72u verstreken zijn?
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Dat je wilt voorkomen dat men niet reageert snap ik, maar deze implementatie is niet de manier om het op te lossen.
Een review is niet 1::1 een indicatie van iemands betrouwbaarheid. Het is de ervaring van de reviewer. Als je een vraag stelt en er komt (na eventueel een reminder) geen reactie dan is dat een slechte ervaring, maar betekent niet dat de aanbieder onbetrouwbaar is.Saturnus schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 08:46:
[...]
Mee eens. Niet reageren is irritant en mag duidelijk worden, maar hoeft niet de algehele uitstraling van iemands betrouwbaarheid te verpesten.
Dit reviewer moet dan echter niet een rating gaan geven voor 'Voldoet aan beschrijving' of 'Aflevering'.
Met 2 of 3 advertenties is dat zo gebeurd uiteraard, maar met 100+ advertenties is dat serieus werk. Maar het voorkomt wel de negatieve reviews op je communicatie.
Wat dat betreft zou het een mooie optie zijn om een functie 'opschorten' te maken binnen V&A: je advertentie loopt door op de achtergrond, maar met deze functie wordt deze onzichtbaar. En weer terug zichtbaar als je weer kunt antwoorden.
Of zet de advertentie even op "gereserveerd" bij Advertentiestatus, krijg je ook 99% minder berichten op de ad
DEVICE=EMM386.EXE /NOEMS
Ja soms krijg je een te debiel bod op V&A en negeer je het. Soms is het de discussie ook niet waard. Ja we gaan op vakantie, maar daar gebruiken we ook WIFI of onze databundel.
Aan de andere kant. We zijn Tweakers
We kunnen ook onze advertenties weghalen als we op vakantie gaan.
P.S. Als iemand bij mij binnen 2 dagen niet gereageerd heeft ga ik ook door naar de volgende hoor
[ Voor 17% gewijzigd door Agent47 op 01-06-2023 15:19 ]
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Eens, maar is dat een 1 ster review waardig?Agent47 schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 15:14:
P.S. Als iemand bij mij binnen 2 dagen niet gereageerd heeft ga ik ook door naar de volgende hoor
Hoeveel sterren op communicatie is dat dan wel waard?jeroenkb schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 15:48:
[...]
Eens, maar is dat een 1 ster review waardig?
Hangt er vanaf na hoeveel tijd er wel gecommuniceerd wordt. En dat blijft natuurlijk persoonlijk.Rmg schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 15:50:
[...]
Hoeveel sterren op communicatie is dat dan wel waard?
De V&A review is altijd bedoeld geweest voor het beoordelen van een afgeronde transactie. Het beoordelen van voorafgaande communicatie (of juist het gebrek hieraan) was niet toegestaan indien er geen transactie was. Afgelopen jaren hebben we veel reacties op dit beleid gehad. Men vond het bv unfair dat er geen beoordeling geschreven mocht worden indien iemand totaal niet reageert, aangezien de manier van reageren volgens jullie ook iets over de (ver)koper zegt. We hebben deze feedback verwerkt, wat uiteindelijk tot een aanpassing in de voorwaarden heeft geleid.
Bijzonder dit is mij eigenlijk nooit opgevallen, hypothetisch gezien, dat zou inhouden dat als ik reageer op een advertentie met een belachelijk laag bod dat de verkoper MOET reageren binnen 72 uur anders heb ik het recht om een negatieve review na te laten.Bor schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 16:38:
Ik snap dat er voor- en tegenstanders zijn rond dit punt. Uit de aankondiging van 8 juni 2022:
De V&A review is altijd bedoeld geweest voor het beoordelen van een afgeronde transactie. Het beoordelen van voorafgaande communicatie (of juist het gebrek hieraan) was niet toegestaan indien er geen transactie was. Afgelopen jaren hebben we veel reacties op dit beleid gehad. Men vond het bv unfair dat er geen beoordeling geschreven mocht worden indien iemand totaal niet reageert, aangezien de manier van reageren volgens jullie ook iets over de (ver)koper zegt. We hebben deze feedback verwerkt, wat uiteindelijk tot een aanpassing in de voorwaarden heeft geleid.
Echter zijn er geen eisen gesteld aan deze reactie en dus de inhoud, als er een reactie komt met een "." is dat al voldoende om aan deze voorwaarde te voldoen.
"Allow me to shatter your delusions of grandeur."
Ik neem aan dat je snapt dat we uitgaan van ieders volwassenheid en dat een reactie met enkel een punt niet voldoet. Waarom toch altijd die drang om op of over de randjes te lopen?ShadowBumble schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 16:57:
[...]
Bijzonder dit is mij eigenlijk nooit opgevallen, hypothetisch gezien, dat zou inhouden dat als ik reageer op een advertentie met een belachelijk laag bod dat de verkoper MOET reageren binnen 72 uur anders heb ik het recht om een negatieve review na te laten.
Echter zijn er geen eisen gesteld aan deze reactie en dus de inhoud, als er een reactie komt met een "." is dat al voldoende om aan deze voorwaarde te voldoen.
[ Voor 4% gewijzigd door Bor op 01-06-2023 18:56 ]
Dan mogen we er dus ook vanuit gaan dat een bericht van een geïnteresseerde aan normale maatstaven moet voldoen?Bor schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 18:06:
[...]
Ik neem aan dat je snapt dat we uitgaan van ieders volwassenheid en dat een reactie met enkel een punt niet voldoet. Waarom toch altijd die drang om op of over de randjes te lopen?
Een geïnteresseerde stuurt natuurlijk geen enkele "." als bericht (als voorbeeld). Volgens mij is de strekking duidelijk. Ga gewoon als volwassen mensen met elkaar om en sta elkaar op een nette manier te woord.Secsytime schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 19:11:
[...]
Dan mogen we er dus ook vanuit gaan dat een bericht van een geïnteresseerde aan normale maatstaven moet voldoen?
Echter staat er maar één deel daarvan in de voorwaardenBor schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 19:13:
[...]
Een geïnteresseerde stuurt natuurlijk geen enkele "." als bericht (als voorbeeld). Volgens mij is de strekking duidelijk. Ga gewoon als volwassen mensen met elkaar om en sta elkaar op een nette manier te woord.
En ja, ik heb idd 200+ advertenties online staan, maar heb geen problemen met de voorwaarde en reageer eigenlijk altijd snel. Ik lees zelf soms dingen op mijn telefoon en denk dan 'later even reageren op de laptop, want dat is makkelijker' en daarin ontschiet mij wel eens een keertje wat. Maar jullie hebben uiteraard ook gelijk dat ik even snel een DM kan sturen met 'ik reageer later even uitgebreid'. Leer ik ook nog weer
[ Voor 4% gewijzigd door Detmer op 01-06-2023 19:39 ]
Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com
Het was even als hypothetisch voorbeeld gegeven.Bor schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 18:06:
[...]
Waarom toch altijd die drang om op of over de randjes te lopen?
Inmiddels heb je al aangegeven dat we uitgaan van een normale omgang en dat geld dus voor zowel de geïnteresseerde als de verkoper.
Kortom er is dus ruimte om als er een negatieve review komt vanwege niet tijdig antwoorden. Je dus kan vragen of er iemand naar kijkt. Ben je 72 uur niet online kan je ook niet antwoorden omdat je het simpelweg niet gezien kan hebben.
Dat was mijn doel om daar verduidelijking in te krijgen en die nuance staat niet bij de voorwaarden.
Dat kan maar dan is een review toegestaan. Het is eigen verantwoordelijkheid om tijdig te reageren.ShadowBumble schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 19:59:
[...]
Ben je 72 uur niet online kan je ook niet antwoorden omdat je het simpelweg niet gezien kan hebben.
Jullie leggen zelf met deze voorwaarde de nadruk op het negatieve, maar ok.Bor schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 21:22:
Wat is een onzin bod? Wie bepaalt dat? Wat als er een onzin vraagprijs is? Waarom moeten we alles in regeltjes willen vatten? Zo lang er op een volwassen manier en tijdig wordt gereageerd is er niets aan de hand. Volgens mij kunnen we beter energie stoppen in het positieve.
1) een bod dat niet in verhouding staat voor de waarde die het product vertegenwoordigdBor schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 21:22:
Wat is een onzin bod? Wie bepaalt dat? Wat als er een onzin vraagprijs is? Waarom moeten we alles in regeltjes willen vatten?
2) de verkoper dan of "de markt", immers een waarde bepaling.
3) Dit kan zowel gezien worden als ver onder als ver boven de waarde.
4) Goed punt, dit is hier een mooi voorbeeld van
Tja ik denk dat we er lang over kunnen posten maar de insteek is duidelijk, de regel zegt binnen 72 uur geen reactie dan mag er een review geplaatst worden (en als die hard nageleefd wordt dan blijf ik bij mijn absurde voorbeeld dat een reactie terug uit alles kan bestaan). Het is een regel die niks aangeeft over normale omgang of gewenst gedrag, dat verwachten we allemaal wel maar ja inmiddels weten we dat dat allang niet de "default" is.
Daarnaast zie ik dat ik nog aantal reviews moet schrijven
[ Voor 4% gewijzigd door ShadowBumble op 01-06-2023 21:57 ]
Aangezien er geen mogelijkheid lijkt te zijn om een DM als ongelezen te markeren: je kan instellen dat je ook een mail krijgt als je een DM krijgt. Dat werkt voor mij wel, ik heb vaak de DM al snel even gelezen op telefoon, maar wil dan idd ook via PC nog even reageren. Ik zie dan de ongelezen mail staan en denk dan: "Oja, moet ik nog ff doen".Detmer schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 19:38:
[...]
Ik lees zelf soms dingen op mijn telefoon en denk dan 'later even reageren op de laptop, want dat is makkelijker' en daarin ontschiet mij wel eens een keertje wat. Maar jullie hebben uiteraard ook gelijk dat ik even snel een DM kan sturen met 'ik reageer later even uitgebreid'. Leer ik ook nog weer!
https://tweakers.net/instellingen/notificaties/ en dan onder 'Profiel' het vinkje voor mail aanzetten bij 'Berichten'.
Ik kan mij voorstellen dat het in jouw geval mogelijk veel mails oplevert, maar dat is part of the deal.
Verder helemaal eens met de voorwaarde om review te mogen schrijven na 72u. Je kunt in je DM box namelijk ook prima een afwezigheidsmelding instellen.
[ Voor 6% gewijzigd door ThinkPad op 01-06-2023 22:04 ]
Ah dat wist ik niet (dat er een soort out of tweakers optie is), houd dat in als die aanstaat dat er geen review na 72 uur geschreven hoeft te worden ( of telt deze notificatie al als reactie terug ? ). Dat geeft namelijk ook invulling aan het verzoek van @Detmer, want dan kan je het aanzetten met een reactie: "Ik heb dusdanig veel ads openstaan mocht je binnen X uur niks van mij horen dan graag een reminder"ThinkPad schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 22:02:
[...]
Verder helemaal eens met de voorwaarde om review te mogen schrijven na 72u. Je kunt in je DM box namelijk ook prima een afwezigheidsmelding instellen.
[ Voor 18% gewijzigd door ShadowBumble op 01-06-2023 22:09 ]
Zoals aangegeven is deze aanpassing op de voorwaarden doorgevoerd mede vanwege de vraag vanuit de community. Ik vind "jullie" in deze daardoor wat te streng vind bovendien de negatieve uitleg en het opzoeken van de randjes rond de voorwaarden wat sommige mensen in dit topic lijken te doen jammer. We streven naar een zo prettig mogelijke Vraag en Aanbod. Daar hoort inmiddels ook deze voorwaarde bij.Secsytime schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 21:46:
[...]
Jullie leggen zelf met deze voorwaarde de nadruk op het negatieve, maar ok.
En dan heb je 3 dagen later je 1 ster...corporalnl schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 16:56:
[...]
Wat je ook kan sturen bij dat soort biedingen: Nee sorry, u krijgt ook geen reactie meer van mij.
Wat is een onzin bod? Als iemand graag van het product afwilt om wat voor reden dan ook, maar in eerste instantie wel een hoge (gangbare) prijs vraagt en ik bied laag, dan kan de verkoper gewoon wel of niet akkoord gaan. Vaak gaat dat in mijn voordeel. Soms moeten we de onderhandelingen stoppen. Netjes communiceren is wel de basis.Hielko schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 21:04:
Ik neem aan dat een review dan ook toegestaan is als iemand een onzinbod doet.
En ja, die situaties kunnen prima af met 'Op dit bod ga ik niet in'.
De 2e hands markt komt grotendeels neer op 'wat de gek ervoor geeft', dan ga je natuurlijk af en toe een daadwerkelijke gek tegenkomen welke er geen cent voor overheeft.
[ Voor 26% gewijzigd door D4NG3R op 02-06-2023 10:37 ]
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Nee, volgens mij is al eerder door de mods aangegeven dat als je aangeeft niet verder te willen onderhandelen met een Tweaker, je niet meer verplicht bent om verder te reageren. Een V&A feedback daarop is dan ook niet toegestaan, en kun je laten verwijderen. Het gaat hier echt om het überhaupt niet reageren op een eerste bericht van een geïnteresseerde, of zonder reden tijdens onderhandelingen plots niet meer reageren.
[ Voor 6% gewijzigd door VDV op 02-06-2023 12:40 ]
Ik heb sinds vrijdag een deal en vrijdagavond een betaalverzoek gestuurd. Zaterdagochtend nog een bericht gehad dat hij altijd ‘s ochtend vroeg betaald, en een “ komt goed”
Heb het geld nog steeds niet + ik heb 3 gegadigden in de rij staan. Wat is hier nu wijsheid in? Ik heb nog 3 berichten naar de tweaker gestuurd maar nog steeds niks. We zijn ruim 36 uur verder inmiddels.
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Terwijl dit niet in de voorwaarden staat
https://tweakers.net/info/algemene-voorwaarden/v-a/
Wat is nu het juiste beleid?
Heb je dit indertijd gemist misschien?corporalnl schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 18:04:
Is het beleid weer aangepast? Ik zie geregeld topics voorbij komen dat review alleen bij transactie gedaan mag worden.
Terwijl dit niet in de voorwaarden staat
https://tweakers.net/info/algemene-voorwaarden/v-a/
Wat is nu het juiste beleid?
Belangrijke wijziging in de voorwaarden V&A per 8 juni 2022
moet naar waarheid worden gedaan;
moet betrekking hebben op de betreffende gebruiker;
moet betrekking hebben op de advertentie waarvoor de optie tot beoordelen wordt geboden;
mag niet worden geplaatst met het waarschijnlijke oogmerk de gebruiker te schaden, in een kwaad daglicht te zetten of anderszins misbruik te maken;
mag niet worden geplaatst als wraakbeoordeling op een ontvangen slechte beoordeling;
mag enkel 72 uur na de eerste poging tot communiceren worden geplaatst.
Wise enough to play the fool
Maar dat is precies wat ik bedoel. Daar staat dat je een review mag plaatsen ook als er geen transactie is geweest.Bor schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 18:07:
[...]
Heb je dit indertijd gemist misschien?
Belangrijke wijziging in de voorwaarden V&A per 8 juni 2022
Terwijl er nu topics voorbij komen met geen transactie geen review.
Voorbeeld.
D4NG3R in "Onterechte V&A feedback - Militia Pilot"
Zo zijn er meerdere.
Kan zijn dat ik wat gemist heb. Juist in v&a voorwaarden + het topic met de aanpassing lijkt mij dat je dus dat je een review mag plaatsen ook als er geen transactie is geweest.
[ Voor 14% gewijzigd door corporalnl op 25-01-2024 18:14 ]
Nee. Je mag een review schrijven indien:corporalnl schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 18:11:
[...]
Maar dat is precies wat ik bedoel. Daar staat dat je een review mag plaatsen ook als er geen transactie is geweest.
1) er na 72 uur geen reactie is gekomen
of
2) indien er een transactie is geweest.
Als iemand dus wel reageert maar er volgt geen transactie, dan is er ook geen review.
[ Voor 10% gewijzigd door Microkid op 25-01-2024 18:19 ]
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Als iemand al aangeeft meestal in de ochtend te betalen, dan rijzen er bij mij al vraagtekens. Hoeveel werk is het nou om dit in de middag of avond te doen? Klinkt als iemand die nog even wacht tot er geld op zijn rekening staat. Of iemand die hoopt dat je het alvast verstuurd...Agent47 schreef op zondag 12 november 2023 @ 10:40:
Ik heb nu met een tweaker een beetje het volgende:
Ik heb sinds vrijdag een deal en vrijdagavond een betaalverzoek gestuurd. Zaterdagochtend nog een bericht gehad dat hij altijd ‘s ochtend vroeg betaald, en een “ komt goed”
Heb het geld nog steeds niet + ik heb 3 gegadigden in de rij staan. Wat is hier nu wijsheid in? Ik heb nog 3 berichten naar de tweaker gestuurd maar nog steeds niks. We zijn ruim 36 uur verder inmiddels.
Je kan natuurlijk altijd een vriendelijke mail sturen om te vragen of hij nog interesse heeft en aangeven dat er meer gegadigden zijn en je dit graag snel wilt afhandelen. Reageert hij daar ook niet op, dan zou ik de volgende gegadigde benaderen.
Dan ook niet vergeten na die 72 uur een review te plaatsen om andere tweakers voor te bereiden wanneer ze handelen met deze tweaker.