MediaMarkt reviews

Pagina: 1
Acties:
  • 1.296 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falcon93
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-09 11:59
Ik zat zo bij de reviews te kijken van de MediaMarkt, grotendeels is negatief maar sinds kort lijken de geschreven reviews door nieuwe accounts gemaakt te worden, vermoedelijk met als doel het gemiddelde omhoog te krikken?

Aanschouw: https://tweakers.net/shopreview/6897/mediamarkt/shopreviews/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-09 10:59

Rmg

Zijn winacties / beloningen die MM nu geeft voor reviews.

Is gewoon 'zoals het hoort' zie ook: Uitleg motivatie shopreview

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:31
Bij motivatie staat er vaak 'tegen beloning' en 'winactie' bij , dus ook al is het wat mij betreft ook een beetje flauw/stom, je weet wel waar je aan toe bent.

Kunnen filteren op dat soort zaken zou wel helpen, overigens. Dus misschien is dat een feature request waard :P

[ Voor 28% gewijzigd door Hahn op 22-05-2023 17:10 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_PoV9STZiKyE3-Qs3PfQIlUIyHo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/G2w5gf6VJH9k4c3bdpUHZHCu.png?f=user_large
Dit is wel een beetje vreemd inderdaad. Lijkt in ieder geval niet door een gewone/echte klant geschreven.

[This is what you get when you mess with us]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:32

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

@Falcon93 ik verplaats het topic even naar een plek waar het beter op zijn plek is.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Falcon93 schreef op maandag 22 mei 2023 @ 17:01:
Ik zat zo bij de reviews te kijken van de MediaMarkt, grotendeels is negatief maar sinds kort lijken de geschreven reviews door nieuwe accounts gemaakt te worden, vermoedelijk met als doel het gemiddelde omhoog te krikken?

Aanschouw: https://tweakers.net/shopreview/6897/mediamarkt/shopreviews/
Shopreviews zijn totaal nutteloos.

* snel verzonden en ontvangen of duurder erg lang. 99 van de 100 mensen schrijft geen review alleen, als hun klacht niet wordt verholpen. veel mensen schrijven een positieve review binnen week gebruik, dus geen gebruikservaring.
Wat heb je er dan aan ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Hackus schreef op maandag 22 mei 2023 @ 17:57:
[...]

Shopreviews zijn totaal nutteloos.

* snel verzonden en ontvangen of duurder erg lang. 99 van de 100 mensen schrijft geen review alleen, als hun klacht niet wordt verholpen. veel mensen schrijven een positieve review binnen week gebruik, dus geen gebruikservaring.
Wat heb je er dan aan ?
Dat het niet heilig is en het in een utopie veel beter zou kunnen, sure, maar 'totaal nutteloos' is totale onzin (see what I did there ;)). Door shopreviews kan je prima zien of een winkel je met 99% zekerheid gaat naaien, of dat het een degelijke winkel is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ruben279
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 00:07
Lijkt ook dat het allemaal vanuit het engels is vertaald....
In normaal nederlands is het woord "klantenservice" gewoon aan elkaar, en bij die shady reviews (https://tweakers.net/shopreview/permalink/415542/) spelt ie het als "klanten service".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jory
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-09 09:16
Hackus schreef op maandag 22 mei 2023 @ 17:57:
veel mensen schrijven een positieve review binnen week gebruik, dus geen gebruikservaring.
Wat heb je er dan aan ?
Maar een shopreview moet ook gaan over de shop toch? Of 't product nu top of flop is, daar heeft de shop niet echt iets mee te maken (tenzij het product door de shop echt onjuist omschreven is, maar dat heb je binnen een paar dagen wel door).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Hahn schreef op maandag 22 mei 2023 @ 18:00:
[...]

Dat het niet heilig is en het in een utopie veel beter zou kunnen, sure, maar 'totaal nutteloos' is totale onzin (see what I did there ;)). Door shopreviews kan je prima zien of een winkel je met 99% zekerheid gaat naaien, of dat het een degelijke winkel is.
dan zien we wel bij de bekende hier

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Jory schreef op maandag 22 mei 2023 @ 18:02:
[...]

Maar een shopreview moet ook gaan over de shop toch? Of 't product nu top of flop is, daar heeft de shop niet echt iets mee te maken (tenzij het product door de shop echt onjuist omschreven is, maar dat heb je binnen een paar dagen wel door).
je kunt ook te maken krijgen met een klacht en afhandeling. dat behoort nog steeds bij de shop

• BrandenRage
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 05-05-2024
Ik heb mijn ervaring van vandaag even gedeeld ter compensatie van de fake reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon93
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-09 11:59
De fake reviews blijven wel in hele grote mate doorgaan :’)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrandenRage
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 05-05-2024
Falcon93 schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 06:29:
De fake reviews blijven wel in hele grote mate doorgaan :’)
Ja het is wel een beetje ernstig zo, zeker als je het vergelijkt met andere sites zoals klachtenkompas, trustpilot, google.. etc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polderviking
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 19-09 10:09
Hahn schreef op maandag 22 mei 2023 @ 17:09:
Bij motivatie staat er vaak 'tegen beloning' en 'winactie' bij , dus ook al is het wat mij betreft ook een beetje flauw/stom, je weet wel waar je aan toe bent.

Kunnen filteren op dat soort zaken zou wel helpen, overigens. Dus misschien is dat een feature request waard :P
Ik snap dus niet waarom je dit als platform toestaat.
Hele geloofwaardigheid van die shop reviews gaat daar toch mee onderuit?
Je moet die gesponsorde rommel minstens kunnen wegfilteren.

[ Voor 5% gewijzigd door Polderviking op 22-12-2023 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Polderviking schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 17:00:
[...]

Ik snap dus niet waarom je dit als platform toestaat.
Hele geloofwaardigheid van die shop reviews gaat daar toch mee onderuit?
Ik snap het wel, want als Tweakers dit niet zou faciliteren, dan zouden mensen simpelweg reviews schrijven terwijl ze gesponsord zijn of gratis van het product voorzien zijn, zonder dat te vermelden. En dan zijn we nog verder van huis.
Je moet die gesponsorde rommel minstens kunnen wegfilteren.
Dat zou zeker fijn zijn, maar dat zie ik nog niet zo snel gebeuren, want daar zullen winkels (die betalen voor Pricewatch) vast niet blij mee zijn...

[ Voor 3% gewijzigd door Hahn op 22-12-2023 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polderviking
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 19-09 10:09
Hahn schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 17:03:
[...]

Ik snap het wel, want als Tweakers dit niet zou faciliteren, dan zouden mensen simpelweg zonder het te vermelden reviews schrijven terwijl ze gesponsord zijn of gratis van het product voorzien zijn. En dan zijn we nog verder van huis.

[...]

Dat zou zeker fijn zijn, maar dat zie ik nog niet zo snel gebeuren, want daar zullen winkels (die betalen voor Pricewatch) vast niet blij mee zijn...
Jawel, maar die verplichte opgaaf van reden is natuurlijk ook helemaal dikke prima.

Maar als ik als gebruiker die shop reviews serieus moet blijven nemen helpt het niet dat ik op het oog door tigtallen gesponsorde reviews moet zwemmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-09 14:54

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.