MediaMarkt shopreviews lijken nep

Pagina: 1
Acties:
  • 3.263 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zomaar
  • Registratie: Juli 2022
  • Niet online
Veel reviews van Mediamarkt.nl op deze website lijken nep. Het lijkt alsof alleen nieuwe gebruikers (karma minder dan 100) die verder geen enkele reactie plaatsen of wat dan ook die winkel positief beoordelen. Het viel mij op dus ik tip het even. Als het klopt dan is dat misleidend.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• hellfighter87
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14:22
Kan van een aktie komen: plaats een review en maak kans op *insert reward*.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy-D
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13:49
Bij de meeste die nep lijken staat ook dat het naar aanleiding van een winactie was of tegen beloning. Geen idee of dat er eerder ook al stond. Ook een aantal reviews waar bij staat dat het uit eigen beweging zou zijn rieken eg naar een winactie/reviewen met beloning. Liefst zie ik die reviews verborgen of verwijderd aangezien ze feitelijk waardeloos zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13:30
In de bestelbevestigingsemail van MediaMarkt vragen ze inderdaad of je een review achter wilt laten om kans te maken op een cadeaubon van 100 euro.

Ik zou er zelf geen account voor aanmaken maar schijnbaar zijn er genoeg mensen die dat wel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13:04

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

oohh schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 08:06:
Ik zou er zelf geen account voor aanmaken maar schijnbaar zijn er genoeg mensen die dat wel doen.
Ja, wel typisch, die reviews met winactie zijn heel oppervlakkig, in de richting:

"Ja, fijne winkel, ik heb er iets gekocht en het is geleverd. Heel aardige mensen ookal heb ik alleen de website gezien."

Maar begrijp ik dat mediamarkt mensen vraagt om op Tweakers een review te schrijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-09 10:10
Is het niet illegaal om reviews binnen te harken met winacties? Ik dacht dat hier wetten voor waren gemaakt

How are you doing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-09 22:29
Het gros van de reviews over MM laat naar mijn mening wel zien wat voor zaak het is, daar gaan die gekochte reviews niets aan veranderen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

oohh schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 08:06:

Geen idee of dat nu ook al is, maar misschien dat Tweakers de eis zou kunnen stellen dat een account minimaal 24 uur moet bestaan voor er reviews geplaatst mogen worden? Kleine drempel die voor veel van dat soort “nep-review-plaatsers” genoeg kan zijn…

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:27

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Ik verhuis je topic even naar de juiste plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:47
stftweaker schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 11:28:
Is het niet illegaal om reviews binnen te harken met winacties? Ik dacht dat hier wetten voor waren gemaakt
Die zijn er ook. En zover ik weet is het kopen verboden. En eisen stellen aan de review niet toegestaan. Dus MM kan niet eisen dat het om een Positieve review gaat een Negatieve review mag ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Ik tag @Zeehond om even hier mee te kijken :)

Sorry Zeehond, ik had te snel gelezen en dacht dat het om productreviews ging ... 8)7

Ik ga aan iemand anders vragen om mee te kijken :P

[ Voor 61% gewijzigd door Glaanie op 24-11-2023 14:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marco van Veen
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 22-07-2024
Hoi @Zomaar dank voor het melden. Ik ga even navraag doen bij MediaMarkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:44
Heb dit maanden geleden ook al eens gemeld, kreeg toen feedback dat er helaas niets aan te doen was.

Heel jammer, want de score van de Mediamarkt wordt hierdoor 'positief' vervuilt. Afgaande op de echte reviews scoort de winkel net boven de 1, maar door alle nepreviews staan ze nu op 4,0.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BrandenRage
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 05-05-2024
Marco van Veen schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 15:05:
Hoi @Zomaar dank voor het melden. Ik ga even navraag doen bij MediaMarkt.
Is hier al een update van? Zie ook nog geen verandering bij de shopreviews.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

BrandenRage schreef op zondag 11 februari 2024 @ 15:59:
[...]

Is hier al een update van? Zie ook nog geen verandering bij de shopreviews.
Ik heb mijn collega's gevraagd om een eventuele update te delen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrandenRage
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 05-05-2024
Glaanie schreef op maandag 26 februari 2024 @ 15:19:
[...]

Ik heb mijn collega's gevraagd om een eventuele update te delen :)
Thank you!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fdubbe88
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 07-02 13:21
Beste MediaMarkt,

Ik heb in één maand twee Lenovo pc's gekocht voor mijn ouders. De verkoper vroeg of ik ze geïnstalleerd wilde hebben of niet. Ik vroeg hem om het verschil, en hij zei dat bij de geïnstalleerde versies een gratis virusscanner werd geleverd, hoewel we die eigenlijk niet nodig hebben vanwege Windows Defender. We hebben nu echter €39 extra betaald, wat blijkt de prijs te zijn voor de extra McAfee-software. Dit staat vermeld op de kassabon.

De tweede pc hebben we niet geïnstalleerd gekocht, tot groot ongenoegen van de verkoper. Hij zei dat we het maar moeten weten als we problemen krijgen. De pc bleek echter volledig geïnstalleerd te zijn en bevatte ook McAfee, zij het zonder serienummer. Dit lijkt dus op bedrieglijke koppelverkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
@fdubbe88 Dit is niet de plek om een beoordeling over MediaMarkt achter te laten. Dat mag je hier doen: https://tweakers.net/shopreview/6897/mediamarkt/overzicht/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:27

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
sypie schreef op zondag 28 april 2024 @ 22:15:
@fdubbe88 Dit is niet de plek om een beoordeling over MediaMarkt achter te laten. Dat mag je hier doen: https://tweakers.net/shopreview/6897/mediamarkt/overzicht/
Dit is inderdaad niet de juiste plek hiervoor. Dus ik gooi een slotje op het topic.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.