Toon posts:

Mag een geschorst auto op gehuurde parkeerplek aan eigen weg

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:24

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

@MC trouble

Die artikelen 125 en 5;21 zijn niet interessant, daarin staat alleen dat de gemeente in deze zaak bevoegd is tot het opleggen van bestuursrechtelijke handhaving.

Staat in elke dwangsombrief vd gemeente, of je een horecazaak uitbuit zonder drankhireca vergunning, een boom kapt zonder ontheffing in je voortuin of een te grote dakopbouw plaatst.

Over de bevoegdheid vd gemeente hoef je in deze niet te twijfelen, of ze het bij het juiste eind hebben dat is vers 2 ;)

[Voor 16% gewijzigd door Fraggert op 18-05-2023 19:24]

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MC trouble
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 31-05 19:50
Artikel 5:5 Overlastgevende voertuigen (z)
1.Het is verboden een voertuig dat rijtechnisch in onvoldoende staat van onderhoud en tevens in een kennelijk verwaarloosde toestand verkeert op of aan de weg te parkeren.

-----De Kangoo was inderdaad verwaarloosd, maar nu niet meer.
-----De Kangoo mist geen onderdelen. De banden houden lucht vast. Er zijn zo ver ik kan zien geen
gebreken waar door hij niet door de APK komt. Als later wel zo blijkt te zijn dan is de dagwaarde van de
auto hoog genoeg om hem te repareren, wat betekend dat het geen wrak is.
-----In tegenstelling tot staat er hier "op of aan de weg te parkeren" en niet enkel "op de weg parkeren"

2.Het is verboden een voertuig dat niet is voorzien van een voor het rijden met een zodanig voertuig geldig wettelijk verplicht kenteken, op de openbare weg te parkeren.

-----Hier hebben we weer het puntje "openbaar"
-----Ik weet (nog) niet of het kenteken geldig is in deze staat. Het hoort bij de auto, maar er zullen vast veel haken en ogen
aan zitten

3.Het is verboden om een voertuig, dat bestemd is voor andere dan verkeersdoeleinden, te parkeren of geparkeerd te hebben op de openbare weg voor een tijdsduur langer dan 2 maanden.

-----Het voertuig staat hier omdat ik van plan ben om hem weer op te knappen. Al denk ik niet dat het van plan zijn telt.
-----Hier hebben we weer het puntje "openbaar".

4.Het verbod in lid 1 geldt niet voor zover in het daarin geregelde onderwerp wordt voorzien door de Wet milieubeheer.

5.Het verbod in lid 3 geldt niet voor zover in het daarin geregelde onderwerp wordt voorzien door artikel 5:6.

De rest van de artikelen gaan over het in kosten brengen van de wegsleep kosten.

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:28

Destruction

(ex-)Automonteur

Hoe meer ik het topic lees, hoe meer ik er zeker van ben dat ofwel
1) het bord "eigen weg" er illegaal staat omdat het helemaal geen eigen weg is.
2) De verhuurder het zat is en actie onderneemt/buren hebben geklaagd.
3) Een overijverige BOA in het spel is.

Als het een eigen weg is en zeker als je de beugel van de parkeerplaats omhoog hebt, is er sprake van een van de openbare weg gescheiden plaats. En daar mag gewoon een geschorst voertuig staan.

Maar nogmaals, ik zou wel zsm de "troep" eruit halen. En misschien een paar wieldoppen erop zetten. Het beste is uiteraard zorgen dat de auto zsm gerepareerd kan worden zodat de situatie sowieso ten einde komt.

Ford Transit 2.2 TDCi '08 | Yamaha FZS600 Fazer '00 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:52
@MC trouble Zijn er nog ontwikkelingen?

• MC trouble
Woensdag morgen nog niet. Morgen ga ik het weer proberen.

Acties:
  • +24Henk 'm!

• MC trouble
HIJ MAG BLIJVEN STAAN!!!!!! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Ik voldoe inderdaad aan de regels. Al werd er wel gezegd dat de tegenstrijdigheden in mijn voordeel werken.

Uiteraard heb ik wel moeten beloven de auto en het straatbeeld netjes te houden.

Bedankt voor alle reacties en het meedenken O+

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:24

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

MC trouble schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 12:30:

Ik voldoe inderdaad aan de regels. Al werd er wel gezegd dat de tegenstrijdigheden in mijn voordeel werken.

Uiteraard heb ik wel moeten beloven de auto en het straatbeeld netjes te houden.

Fijn man, zorg even dat je dat wel schriftelijk bevestigd krijgt ;)

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:59
MC trouble schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 12:30:

En het feit dat hij geschorst is? Dit lijkt me los te staan van de avp en wel belangrijk om eventuele boete hiervoor te voorkomen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MC trouble
Helaas alleen telefonisch contact gehad. Ik ga er nog achteraan emailen voor meer informatie.

Het schorsen maakt in dit geval niet uit blijkt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:52
Thanks voor de update @MC trouble en fijn voor je dat de auto kan blijven staan.

Begrijp ik het nou goed dat je eigenlijk het voordeel van de twijfel krijgt? Er zijn tegenstrijdigheden en het is niet 100% hard te maken dat de auto er mag staan, dus besluiten ze in jouw voordeel?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MC trouble
Bij twijfel of tegenspraak in de wet heeft de burger het voordeel. Ik denk dat dit het geval is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TRAXION
MC trouble schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 14:02:
Helaas alleen telefonisch contact gehad. Ik ga er nog achteraan emailen voor meer informatie.

Het schorsen maakt in dit geval niet uit blijkt.
Correct aangezien de avp en schorsing weinig met elkaar te maken hebben.

Ik heb sterke twijfels met betrekking tot de schorsing en "eigen parkeerplek" ipv eigen terrein afgesloten van de openbare weg.

Ik zou zelf niet voor een verassing willen staan van €400,- + naheffing wegenbelasting.

Een boa/handhaver gaat geen boete geven ivm schorsing, dit ligt volgens mij ook niet binnen de mogelijkheden van een boa.
De kennisgeving ging in deze puur om de avp.

Je loopt tegen de lamp zodra de politie een kenteken check doet of als er een scan auto je kenteken controleerd.

Op dat moment gaan de radartjes richting rdw en belasting vanzelf draaien.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MC trouble
Ik kan mij werkelijk waar niet voorstellen dat de boas of de politie dit nog niet gedaan hebben gezien ze hier regelmatig zijn. Ik zou ook niet weten waarom er radartjes naar de RDW of de belastingdienst zouden lopen. Ik deel niet mee aan het verkeer en de RDW doet met wat ik gelezen heb niets aan geschorste auto's zelf. De belastingdienst heeft ook niets te innen aan een geschorste auto.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
MC trouble schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 16:21:
Ik kan mij werkelijk waar niet voorstellen dat de boas of de politie dit nog niet gedaan hebben gezien ze hier regelmatig zijn. Ik zou ook niet weten waarom er radartjes naar de RDW of de belastingdienst zouden lopen. Ik deel niet mee aan het verkeer en de RDW doet met wat ik gelezen heb niets aan geschorste auto's zelf. De belastingdienst heeft ook niets te innen aan een geschorste auto.
Heel simpel, een geschorste auto mag daar niet staan ;) En het lijkt er op dat de BOAs/agenten in jouw buurt zich daar niet druk om maken en er niets mee doen, maar als je er eentje krijgt die op de regels gaat staan kun je alsnog een probleem krijgen. Voordeel is wel dat je je nu van de domme kunt houden en kunt zeggen dat hij daar van de gemeente mocht staan :+

Maar ik zou dus zorgen dat de gemeente dit zwart op wit zet voor jou en me er daarna niet druk meer om maken.

[removed]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Of beter nog, dat barrel uit het straatbeeld weghalen.
Je zou hem ook kunnen zien als het op een verkeerd tijdstip buiten zetten van grofvuil. Nofi.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MC trouble
De volgende stap is dus de jurist van de politie contacten. Nou moet ik het weten ook.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• MC trouble
The Eagle schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 16:29:
Of beter nog, dat barrel uit het straatbeeld weghalen.
Je zou hem ook kunnen zien als het op een verkeerd tijdstip buiten zetten van grofvuil. Nofi.
Een barrel dat er niet uit ziet als een barrel weg halen omdat het het straatbeeld bevuild. Met die logica dient iedereen ze auto uit het straatbeeld te halen omdat die er ook niet uit zien als een barrel :? 8)7

Acties:
  • 0Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:37
Parkeren staat gelijk aan deelname verkeer. De vraag is nog altijd of het stuk waar je staat als 'openbare weg' kan worden gezien.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TRAXION
https://www.google.com/se...lient=mobile-gws-wiz-serp

In de eerste links zijn er voorbeelden van geparkeerde auto's welke een boete + naheffing hebben gekregen.

Politie -> rdw -> belastingdienst.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MC trouble
Net oom agent van Zaanstad Waterland gesproken en ik hoef mij geen zorgen te maken. De parkeerplaats wordt niet gezien als openbare weg en mijn auto mag hier dus gewoon staan. Als het hekje er niet had gestaan dan had hij er niet zo snel een antwoord op gehad.
Pagina: 1 2 3 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee