Toon posts:

TFT Monitoren niks voor games?

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 491 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• rkrythe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-08 16:19
Aahh...er blijkt dus toch aardig mee te kunnen gamen. Ik koop de Philips 150P2E :P

Flickr

• Fault
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-08 13:06
Zit het verschil in die LG monitoren trouwens alleen maar in het wel of niet aanwezig zijn van speakers, usb hub etc. of zijn er ook beeldkwaliteitsverschillen via de verschillende lg's ?

Informatique:
LG LCD 575LE, 15.1", 1024x768, 85Hz a 1999
LG LCD 570LE, 15.1", 1024x768, 85Hz a 1189
LG LCD 560LS, 15.1", 1024x768, 85Hz a 1319
LG LCD 575LM, 15.1", 1024x768, 85Hz a 1769

• Sovereign
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-06 19:01
Zit het verschil in die LG monitoren trouwens alleen maar in het wel of niet aanwezig zijn van speakers, usb hub etc. of zijn er ook beeldkwaliteitsverschillen via de verschillende lg's?
Beiden. LG heeft namelijk 2 lopende TFT series, de Flatron en de Studioworks. De laatste valt kwa beeldkwaliteit tegen vind ik.

De Flatron LCD serie heeft onderling dezelfde beeldkwaliteit, maar daar zit het verschil in de aanwezigheid van speakers, hub, kantelmogelijkheid van het scherm, etc.

• Infernis
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-05 07:17

Infernis

Psychotic Weaboo

Normaal ging ik een andere kopen, maar m'n pcboer zei dat er een nieuwere versie ging binnenkomen met betere specs voor dezelfde prijs, heb ik dus maar ff gewacht.

deze is het

http://www.lge.de/cgi-bin/lge.pl?func=details&grp=Computerperipherie&cat=tftlcd&id=23

• Sovereign
25 ms duidt op een MVA display, maar ik ken dit type inderdaad niet. Maar het zou me erg vreemd zijn dat deze monitor van rond de 1100 kan tippen aan de duurdere modellen uit de serie, misschien is de spec sheet wel niet helemaal juist?

Verwijderd

Over mooie designs gesproken, doe mij maar de 1600sw van sgi. Alleen een donkergrijze rand eromheen met alleen een aan uit knopje. Heerlijk om je gezichtsveld eens niet gevuld te hebben met onzinnige pruttel zoals knopjes, boxjes en usb :)

• Fault
En waar kan je die SGI zoal kopen tegen welke prijs?
Ik dacht namelijk dat deze monitor een aardig hoog prijskaartje had/heeft!

Verwijderd

Heb er afgelopen week een besteld bij B2net (www.b2net.nl) voor iets meer dan 3500 piek incl. En daar zit ik dit nu op te typen 8-) Echt ontzettend scherp beeld !!

btw, was eerst 2500 dollar..... slik....

• Flexx
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:37

Flexx

This side up

Op zondag 23 september 2001 12:38 schreef Zotty het volgende:
Heb er afgelopen week een besteld bij B2net (www.b2net.nl) voor iets meer dan 3500 piek incl. En daar zit ik dit nu op te typen 8-) Echt ontzettend scherp beeld !!

Letters misschien maar hoe zit het met games ?

Q3
UT
3D Mark 2001

Geen blur ?

• Sovereign
Als het goed is zijn games goed te doen op die SGI, response time van 40ms.

• Fault
Op zondag 23 september 2001 12:38 schreef Zotty het volgende:

Dat scherpe beeld mag ook wel voor 3500 gulden! Helaas zit dat iets boven mijn budget :'(

• Infernis

Infernis

Psychotic Weaboo

Op zondag 23 september 2001 11:59 schreef Sovereign het volgende:
25 ms duidt op een MVA display, maar ik ken dit type inderdaad niet. Maar het zou me erg vreemd zijn dat deze monitor van rond de 1100 kan tippen aan de duurdere modellen uit de serie, misschien is de spec sheet wel niet helemaal juist?
Ze zullen er niet op liegen, daarvoor is de reputatie van LG te goed. Dinsdag heb ik hem, zal specs uit handleiding wel vergelijken met die op site, zal wel laten weten.

• Sovereign
Ze zullen er niet op liegen, daarvoor is de reputatie van LG te goed.
Liegen niet nee, maar een misprint is zo gemaakt. Om je een voorbeeld te geven, veel mensen denken dat de response tijd van de SGI1600W 10ms is volgens de specsheet. Laat SGI er nu alleen de rise tijd in hebben gezet, en de 30ms falltime hebben weggelaten. ;)
Dinsdag heb ik hem, zal specs uit handleiding wel vergelijken met die op site, zal wel laten weten.
Ben benieuwd. :)

• Flexx

Flexx

This side up

Ik vind 15" TFT nog te klein. Ik zou liever voor een 17" 18" gaan, maar die zijn nog zo duur.

• Fault
Ben ook heel erg benieuwd! Laat het echt ff weten he, sommige mensen vergeten het om te posten, omdat dit topic dan alweer is weggezakt. Als je namelijk voor 1100 gulden een heel goed scherm krijgt, ga ik er gelijk 1 halen. Jammer van de max. res. van 1024-768. Maar voor dat geld kan ik wel leven met dat ene nadeeltje!

• rambo-2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-01-2024

rambo-2001

be anonymous

ik neem aan dat wij het hier hebben over desktop tft schermpjes maar hoe zit het eigenlijk met tft schermpjes op notebooks ?
voor het spelen van spellen ?

cs skill - making a desert eagle out of tooth picks

• Infernis

Infernis

Psychotic Weaboo

Op zondag 23 september 2001 14:55 schreef Flexx het volgende:
Ik vind 15" TFT nog te klein. Ik zou liever voor een 17" 18" gaan, maar die zijn nog zo duur.
Bwoah, als ik zie dat een 15" lcd ongeveer even groot is als een 17" CRT monitor, doet me dat niet veel.
Als je namelijk voor 1100 gulden een heel goed scherm krijgt, ga ik er gelijk 1 halen. Jammer van de max. res. van 1024-768. Maar voor dat geld kan ik wel leven met dat ene nadeeltje!
Vond ik ook :)

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:46

Wildfire

Joy to the world!

Zie http://www.tweakers.net/nieuws/18566 voor info over een speciale LCD-monitor voor gamers...

<edit> Cool, een pixelrefresh van 13ms!! </edit>

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Sovereign
Ik heb de Solarism review (noemt een pixel refresh van 13 ms) en de specs op de website bekeken. Ik vind het vreemd dat dit model wordt gepresenteerd als een monitor voor gamers terwijl de o-zo-belangrijke pixel response rate nergens officieel vermeld wordt. Ik geloof dan ook niet dat die review een juist beeld geeft van de werkelijkheid, er zal wel een luchtje aan zitten.

En laten we eerlijk zijn, op de meeste moderne TFTs kan een gamer prima spelen.

Verwijderd

Topicstarter
ALS je een TFT koopt moet je ZEKER een 17" kopen, het is misschien niet veel groter dan een 15", maar je kunt wel een reso van 1280x1024 doen, wat ik toch wel 10x zo goed vind.

Verwijderd

Op zondag 23 september 2001 15:20 schreef rambo-2001 het volgende:
ik neem aan dat wij het hier hebben over desktop tft schermpjes maar hoe zit het eigenlijk met tft schermpjes op notebooks ?
voor het spelen van spellen ?
het schermpje van m'n compaq armada is een goed lcd panel, maar absoluut niet geschikt voor games. is geschikt om films op te kijken, maar daar houdt het ook wel bij op en ik denk dat dit voor heel veel laptops geldt aangezien ze niet bedoeld zijn voor gamers. lijkt me nogal logisch :)

Verwijderd

Op zondag 23 september 2001 14:52 schreef Sovereign het volgende:

[..]
Liegen niet nee, maar een misprint is zo gemaakt. Om je een voorbeeld te geven, veel mensen denken dat de response tijd van de SGI1600W 10ms is volgens de specsheet. Laat SGI er nu alleen de rise tijd in hebben gezet, en de 30ms falltime hebben weggelaten. ;)
copy paste uit een whitepaper over lcd's van sgi:

"The typical response time for Silicon Graphics 1600SW is less than 40mS"

:P

• Fault
Op zondag 23 september 2001 19:03 schreef iefje het volgende:
ALS je een TFT koopt moet je ZEKER een 17" kopen, het is misschien niet veel groter dan een 15", maar je kunt wel een reso van 1280x1024 doen, wat ik toch wel 10x zo goed vind.
Als 17" kan je naar deze kijken. Naar aanleiding van dit topic.

• Sovereign
"The typical response time for Silicon Graphics 1600SW is less than 40mS"
Precies, en laten ze nu in hun pdf op hun website maar 10ms hebben staan. ;) Dan begrijp je wel waarom sommige personen hieromtrent verward kunnen raken.

• Infernis

Infernis

Psychotic Weaboo

17" zou wel zalig zijn maar m'n budget laat dat nie toe :)

Verwijderd

Heb eergisteren een 15" TFT schermpje gekocht (Samsung Visionmaster). Prima schermpje, ook voor spellen...alleen wel al een dooie pixel :'(

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Op zondag 23 september 2001 21:06 schreef Infernis het volgende:
17" zou wel zalig zijn maar m'n budget laat dat nie toe :)
Moet je ff doorsparen ;)

* Bierkameel heeft vandaag een 18,1" TFT besteld :9~

Alle proemn in n drek

• Sovereign
Bierkameel heeft vandaag een 18,1" TFT besteld
Damn you. ;)

Verwijderd

[b]Op zondag 23 september 2001 21:20 schreef
* Bierkameel heeft vandaag een 18,1" TFT besteld :9~
en welke mag dat dan wel zijn ? ff keuren he :P

• Infernis

Infernis

Psychotic Weaboo

vraagje, als je al zo snel een dooie pixel hebt, krijg je dan geen garanty daarop of zo?

Verwijderd

Nou ik heb al een hele tijd een Compaq Armada 100S met 12,1' tft maar nog nooit een dooie pixel gezien. Ook niet in een winkel waar ze de hele dag aan staan.

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Op zondag 23 september 2001 22:04 schreef Zotty het volgende:

[..]

en welke mag dat dan wel zijn ? ff keuren he :P
Afbeeldingslocatie: http://www.belinea.com/include/data/101810/101810xl.jpg

Belinea 10 18 10
Future Class
An 18 TFT LCD monitor that features full audio capabilities and has an integral USB hub. Speakers and microphone allow for easy tele-conferencing through the web. The 10 18 10 has a native resolution of 1280 x 1024, wide viewing angle and automatic set-up - the ideal multimedia monitor. Includes 3 year warranty.

screen size in inch / cm 18.1 / 45.97
viewable screen size in inch / cm 18.1 / 45.97
recommended resolution 1280 x 1024
active matrix, TFT yes
displayable colors (max.) 16.7 Mio.
brightness in cd/qm: typ. (min.) 235 (180)
contrast ratio: typ. (min.) 300:1 (200:1)
horizontal viewing angle : typ. (min.) 160° (120°)
vertical viewing angle : typ. (min.) 160° (120°)
input signal (VGA) analog / digital yes / no
integrated speaker yes
response time: rise / fall in ms (typ.) 30 / 30
warranty 3 years

Deze dus, ik vind het wel een kewl ding vooral die zichtbare 45.97 cm :)

Alle proemn in n drek

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:46

Wildfire

Joy to the world!

Op zondag 23 september 2001 23:25 schreef Infernis het volgende:
vraagje, als je al zo snel een dooie pixel hebt, krijg je dan geen garanty daarop of zo?
Een paar dooie pixels wordt door fabrikanten als normaal beschouwd...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

Als ik me niet vergis is de response time toch de fall time en de rise time opgeteld.

Dus komt die Belinea op een responstijd van 60ms.

Of redeneer ik totaal verkeerd?

• Infernis

Infernis

Psychotic Weaboo

goed geredeneerd :)

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Tja dat is veel maar voor mij maakt het nix uit want ik speel bijna nooit games :)
Ik zit 98% op internet...

Alle proemn in n drek

• Sovereign
Een paar dooie pixels wordt door fabrikanten als normaal beschouwd...
Maar wat de fabrikant stelt heb je niets te maken, voor jouw en de verkoper geldt het BW (o.a. consumentenrecht, etc.) Naar mijn mening heb je wettelijk gezien recht op een monitor die perfect is.

Verwijderd

Door de monitor te kopen ga je accoord met de voorwaarden van de fabrikant. En dus met de specificaties van je monitor. En aangezien een paar dode pixels (= 0,00000003% iod van het totaal) binnen die specificaties valt heb je denk ik pech. Het kan dus...

Btww, het kan zijn dat ik nu uit m'n nek zit te lullen ;)

• Sovereign
Door de monitor te kopen ga je accoord met de voorwaarden van de fabrikant. En dus met de specificaties van je monitor. En aangezien een paar dode pixels (= 0,00000003% iod van het totaal) binnen die specificaties valt heb je denk ik pech. Het kan dus...
Btww, het kan zijn dat ik nu uit m'n nek zit te lullen
Inderdaad lul je uit je nek. ;)

Je sluit geen koopovereenkomst met de fabrikant, maar met de winkel waar je hem van koopt. De voorwaarden van de fabrikant (in dit geval die dead pixel ISO norm) heb je dus niets mee te maken omdat je daar niet van op de hoogte bent gesteld, noch is het accepteren daarvan ook daadwerkelijk een beding bij de koopovereenkomst (trek een vergelijk met de stomme license agreements bij software waarmee je *na* de koop wordt geconfronteerd).

We hebben het hier immers over een gebrek dat de koper voor "lief" moet nemen. De wet stelt namelijk duidelijk dat gebreken die iemand van een koop af hadden kunnen houden door de verkoper (of eventueel indirekt de fabrikant) voor het aangaan van een overeenkomst kenbaar moeten worden gemaakt. Anders kan de wederpartij zich nadien beroepen op wilsgebreken.

Op deze casus kan men verder besides contract law ook nog consumentenrecht op los laten, wat IMO zowel altijd in het voordeel van de koper zal uitlopen.

Verwijderd

Waar is die dooie pixel norm te vinden ? ben benieuwd wat er nog meer in staat

• Sovereign
Waar is die dooie pixel norm te vinden ? ben benieuwd wat er nog meer in staat
Bij mij staat de norm in de handleiding geloof ik, weet zo niet waar deze op het web te vinden is. Maar ik geloof dat er in staat dat er in een panel maximaal 6 dode subpixels en 2 kappote pixels in kunnen zitten.

Verwijderd

Op maandag 03 september 2001 17:59 schreef JointFillah het volgende:

[..]

Nou aan de specs te zien op iiyama.nl heeftie idd goeie Brightness (200 cd/m2) en Contrast (1:350), maar ik kan nix vinden over Rise/Fall- of Response-times......dus daar moet je nog ff achter zien te komen......want dat is toch wel behoorlijk bepalend voor het gaming-genot :)
Dan weet ik niet waar jij heb gelezen, maar 1 regel boven de Brightness 200cd/m2 staat een regeltje Response time Rise: 20msec / Fall: 20 msec
Lijkt mij dus duidelijk *D

Verwijderd

Heeft iemand al de response time van die NEC 1700M+ gevonden?

Ik heb al wat het internet afgeschuimd maar heb die nergens gevonden.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 24 september 2001 16:53 schreef Thommy het volgende:
Heeft iemand al de response time van die NEC 1700M+ gevonden?

Ik heb al wat het internet afgeschuimd maar heb die nergens gevonden.
Zocht ik ook al naar....

• Infernis

Infernis

Psychotic Weaboo

Als ik morgen een scherm krijg met dooie pixels ga ik wel flippen denk ik. Maar de kans ik klein, ja? hoop ik...

anyways, valt het erg op? Een pixel is niet erg groot.

Verwijderd

Op maandag 24 september 2001 12:12 schreef Sovereign het volgende:

[..]

Inderdaad lul je uit je nek. ;)

Je sluit geen koopovereenkomst met de fabrikant, maar met de winkel waar je hem van koopt. De voorwaarden van de fabrikant (in dit geval die dead pixel ISO norm) heb je dus niets mee te maken omdat je daar niet van op de hoogte bent gesteld, noch is het accepteren daarvan ook daadwerkelijk een beding bij de koopovereenkomst (trek een vergelijk met de stomme license agreements bij software waarmee je *na* de koop wordt geconfronteerd).

We hebben het hier immers over een gebrek dat de koper voor "lief" moet nemen. De wet stelt namelijk duidelijk dat gebreken die iemand van een koop af hadden kunnen houden door de verkoper (of eventueel indirekt de fabrikant) voor het aangaan van een overeenkomst kenbaar moeten worden gemaakt. Anders kan de wederpartij zich nadien beroepen op wilsgebreken.

Op deze casus kan men verder besides contract law ook nog consumentenrecht op los laten, wat IMO zowel altijd in het voordeel van de koper zal uitlopen.
Dit geld dus niet voor dode pixels. Uiteraad is het netjes als de winkelier verteld dat enkele dode pixels niet onder garantie vallen maar de winkelier is dit niet verplicht. Van de klant word verwacht dat die zich hier van op de hoogte is (de klant heeft ook een vraag plicht!) Dus de klant dient te vragen welke garantie voorwaarde er gelden bij dat product.

Verwijderd

Op zondag 23 september 2001 23:32 schreef Bierkameel het volgende:

[..]

[afbeelding]

Belinea 10 18 10
Future Class
An 18 TFT LCD monitor that features full audio capabilities and has an integral USB hub. Speakers and microphone allow for easy tele-conferencing through the web. The 10 18 10 has a native resolution of 1280 x 1024, wide viewing angle and automatic set-up - the ideal multimedia monitor. Includes 3 year warranty.

screen size in inch / cm 18.1 / 45.97
viewable screen size in inch / cm 18.1 / 45.97
recommended resolution 1280 x 1024
active matrix, TFT yes
displayable colors (max.) 16.7 Mio.
brightness in cd/qm: typ. (min.) 235 (180)
contrast ratio: typ. (min.) 300:1 (200:1)
horizontal viewing angle : typ. (min.) 160° (120°)
vertical viewing angle : typ. (min.) 160° (120°)
input signal (VGA) analog / digital yes / no
integrated speaker yes
response time: rise / fall in ms (typ.) 30 / 30
warranty 3 years

Deze dus, ik vind het wel een kewl ding vooral die zichtbare 45.97 cm :)
Perfecte TFT monitor vind ik! (waar heb ie hem gekocht en voor hoeveel als ik vragen mag)

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
Op maandag 24 september 2001 19:48 schreef delfosso het volgende:

[..]

Perfecte TFT monitor vind ik! (waar heb ie hem gekocht en voor hoeveel als ik vragen mag)
dat wil ik ook wel weten eigenlijk..

• Sovereign
Dit geld dus niet voor dode pixels. Uiteraad is het netjes als de winkelier verteld dat enkele dode pixels niet onder garantie vallen maar de winkelier is dit niet verplicht. Van de klant word verwacht dat die zich hier van op de hoogte is (de klant heeft ook een vraag plicht!) Dus de klant dient te vragen welke garantie voorwaarde er gelden bij dat product.
Nee.

Als je wilt weten waarom dan wil ik dat best uitleggen, maar doen moet ik weer een heel verhaal gaan schrijven. ;)

Toch dan maar even kort over de "vraag plicht", de koper heeft ook een onderzoeksplicht maar de mededelingsplicht van de verkoper weegt in alle gevallen zwaarder. Onkundigheid van de koper leidt niet tot het prevaleren van de onderzoeksplicht.

Een mogelijkheid tot onderzoek is natuurlijk fijn als je de monitor ook daadwerkelijk kunt zien voor je hem koopt.

Defecten aan enig product moeten duidelijk voor het sluiten van de verkoop overeenkomst kenbaar zijn gemaakt door de verkoper.

De zwaarte van de onderzoeksplicht hangt trouwens ook af van wie en wat je koopt. Deze weegt zwaarder bij bijvoorbeeld het kopen van een huis, maar zelfs daar wordt de onvoorzichtige koper die een defect ziet maar hier een onjuiste conclusie over trekt beschermt.

Een defect product waarvan je niet op de hoogte wordt gesteld voor verkoop dat is een normale grond om de rechtshandeling te ontbinden, en de winkelier is verplicht om je je geld terug te geven ofwel van een een andere monitor te voorzien.

P.S. Heb verwijzingen naar jurisprudentie en wetteksten weg gelaten, geen zin om die nu op te zoeken. 8-)

• Infernis

Infernis

Psychotic Weaboo

Sovereign,

je hebt de 15.1" LG Flatron LCD 576LU, kan je me ff verwijzen naar site ervan? K'vind dat model maar niet |:(

• Sovereign
Deze site van LG heeft 'm erop staan:

http://www.lg.ca/product/576lu.asp

• Infernis

Infernis

Psychotic Weaboo

vind het voetsteun wel mooier :)

hoeveel heb je betaald voor dat model?

• Sovereign
Heb daar welgeteld 1675 pietermannen voor neergelegd bij Mycom.

Hij ziet er dus precies hetzelfde uit als de 577LM waarvan ik een groter plaatje had gepost. Mooi strak design. :)

• Infernis

Infernis

Psychotic Weaboo

huh?

diegene die ik koop heeft betere stats en kost me 1050.
(op de refreshrate na)

ter verduidelijking

http://www.lge.de/cgi-bin/lge.pl?func=details&grp=Computerperipherie&cat=tftlcd&id=23

Of heb je die al lang?

zoniet, ik hoop dat m'n pcboer de waarheid verteld, ga ik toch ff grondig checken als ik hem heb.

• Sovereign
diegene die ik koop heeft betere stats en kost me 1050.

Of heb je die al lang?
De 576/577 serie is nog niet zo lang uit, heb mijn LG pas een paar maanden nu. Dat van die stats verbaast me ook. Misschien kun je het prijsverschil verklaren doordat ze bezuinigd hebben op de behuizing, afwezigheid van een USB hub, en het iets kleinere scherm?

• Infernis

Infernis

Psychotic Weaboo

bezuiniging klopt helemaal denk ik.

er is geen USB hub, refreshrate ligt op 75Hz, en ik vind die van u er wel mooier uitzien :D

• Sovereign
er is geen USB hub, refreshrate ligt op 75Hz, en ik vind die van u er wel mooier uitzien
Ach, het oog wil ook wat. B-)

• Infernis

Infernis

Psychotic Weaboo

Nu maar hopen dat ie goed presteerd.

Hoe zit het eigenlijk met lagere resoluties? ik heb gelezen dat je dan een vaag beeld krijgt, vlekken of zo.

In welke mate dan? Heel erg? Of valt het nog mee?

sorry dat ik zoveel vragen stel, maar ik heb als student niet echt altijd het geld om een lcd'tje te kopen, wil zo zeker mogelijk zijn :)

• Sovereign
Kan ik begrijpen, die dingen zijn pokkeduur. :)

Upsampling valt me op mijn scherm reuze mee, het beeld is inderdaad wat waziger (geen vlekker hoor) maar nog prima leesbaar in games! De windows desktop moet je er niet in draaien natuurlijk. :)

Maar lagere resoluties zijn echt een noodgreep, als je kan moet je natuurlijk altijd in de beste resolutie draaien.

• Fault
Maar qua design van de 15" TFT's vind ik toch die laatstgenoemde LG en de Philips wel het beste!

• Dries Arnolds
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-06 18:40

Dries Arnolds

*bling bling*

Ik ben nu aan het sparen (duurt ff voor zo'n scherm) voor de NEC LCD1850DX. Een 18" model met hele goeie specs. Ik ga hem waarschijnlijk draaien op een nog aan te schaffen viideokaart met DVI. (daar staat de D voor in het typenummer) Ik heb hem in een winkel gezien met een Quake3 benchmark en het was echt pefect. Niks op aan te merken. Voor dit dingetje moet je helaas wel 4300 ballen neerleggen als je hem in Engeland gaat halenm wat ik van plan ben. (In Nederland moet je er volgens de pricewatch ruim duizend piek meer voor neertellen)

specs:
- responstijd: 14 + 15 = 39ms (thanx Sandman)
- helderheid: 240 cd/m2
- 2 x DVI (analoog en digitaal)
- roteerbaar (incl. software)
- TCO99, Enery2000
- 3 jaar on-site garantie

Waar ik niemand over hoor, maar is misschien ook niet zo belangrijk, is VESA-compatibiliteit. Als een monitor VESA-compatible is, kun je hem ophanger aan de muur of met een unversele arm aan de plat oppervlak vastmaken. Erg vet. Heb je de bureauruimte daaronder over om nog meer troep te maken :)

Foto:

Afbeeldingslocatie: http://www.nec-monitors.com/data/product_gfx/lcd_1850dx.gif

• Infernis

Infernis

Psychotic Weaboo

kickass screenie, maar zoveel geld heb ik niet :)

• Dries Arnolds

Dries Arnolds

*bling bling*

Ik ook (nog) niet. Ik denk dat het met mn kerstbonus erbij net gaat lukken. Ga ik tussen kerst en oud&nieuw naar Londen om hem te halen. 8-)

• Infernis

Infernis

Psychotic Weaboo

Over de response time, op de specspage staat bij features helemaal vanonder "high response time"

dus dat zit wel goed denk ik

• Dries Arnolds

Dries Arnolds

*bling bling*

Oh, en de 1600SW van SGI waar eerder over gesproken werd kost volgens de pricewatch 3511 piek.

- beelddiagonaal: 17,3"
- native resolutie: 1600 x 1024 (breedbeeld dus)
- kijkhoek: 120 graden
- dotpitch: 0,23

en ik kan me vergissen, maar volgens de site onderteunt ie max 24bits kleur. Dan mis je dus een hoop grijstinten toch?

foto:

Afbeeldingslocatie: http://www.sgi.com/flatpanel/images/anim/anim0.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Wat vinden jullie van deze monitor?
http://www.agneovo.nl/displays/htdocs/x174.html

Er zit een keiharde glasplaat voor en je krijgt dus geen vlekken/deuken in je TFT'je, 17", en kost maar 3200.

• Dries Arnolds

Dries Arnolds

*bling bling*

Het is een 15" hoor...
The Neovo M-Panel 15" is the ultimate in web browsing appliance
Het design moet je van houden, beetje industrial.

edit:
hmm.. op de specpage staat wel 17"

• Neelon
  • Laatst online: 19:33

Neelon

FOR PONY!!!

Die SGI 1600SW is toch wel HEEL erg mooi. Ik begin nu zowaar weer te twijfelen of ik die niet zal nemen ipv een CRT monitor. Dan kost het maar meer, heb je toch iets aparts.

"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"

Verwijderd

Die NEC is ook leuk. Je schrikt je trouwens dood als je voor het eerst een 18" ziet. Die dingen zijn best wel groot 8-)
Op maandag 24 september 2001 22:23 schreef DasH het volgende:
en ik kan me vergissen, maar volgens de site onderteunt ie max 24bits kleur. Dan mis je dus een hoop grijstinten toch?
Het menselijk oog kan maximaal 24bit zien, dus zo'n ramp is het niet. Bovendien zijn de nuances in kleur die je mist vergeleken met 32 bit zo klein dat je ze waarschijnlijk niet eens ziet.

Nog ff iets anders, iedereen zit te letten op de response time ed, maar ik vind de dotpitch ook zeer belangrijk. Hoe kleiner hoe scherper. Dit is ook de reden dat ik heb gekozen voor de 1600SW (waar ik nu ook achter zit 8-) 8-) 8-) ). Ik heb nog nooit zo'n scherp beeld gezien. De kleinste dingen zijn echt ziek goed zichtbaar.

[edit]
Zorg trouwens dat als je een LCD koopt met DVI aansluiting dat je geld overhoud voor een videokaart met DVI uitgang. Geloof me, je wil je digitale LCD absoluut niet analoog aansluiten........

Verwijderd

Hoe zit het met die helderheid van die TFT's?

Op de site van iiyama zag ik dit staan: helderheid 50% na 20.000 bedrijfsuren!! :(
Dat is natuurlijk grof minder! Ik neem ook aan dat dit voor andere merken ook zo is.

Ik merkte het al met mijn toshiba laptop van 3 jaar. Toen ik een nieuw scherm bestelde, was het ineens een stuk beter!!

En dat verschijnsel is niet zo goed voor de dondere games (ala Quake)
Ik zit nu toch weer te denken over een CRT 19" ipv een TFT 17".

Verwijderd

Op dinsdag 25 september 2001 10:53 schreef Rogge het volgende:
Hoe zit het met die helderheid van die TFT's?

Op de site van iiyama zag ik dit staan: helderheid 50% na 20.000 bedrijfsuren!! :(
Dat is natuurlijk grof minder! Ik neem ook aan dat dit voor andere merken ook zo is.
Dit is bij alle TFT's. De achtergrondverlichting (CCF lampies) wordt na verloop van tijd slechter. Bij de een wat sneller dan bij de ander. Kun je niets aan doen...

Ze worden overigens ook beinvloed door de temperatuur. Dus als het minder wordt, moet je je scherm warmer maken en het wordt weer beter :)

• Sovereign
Het menselijk oog kan maximaal 24bit zien, dus zo'n ramp is het niet. Bovendien zijn de nuances in kleur die je mist vergeleken met 32 bit zo klein dat je ze waarschijnlijk niet eens ziet.
Vergeet niet, 32 bit = 24 bit + 8-bits alpha channel. En dat alpha channel is alleen voor transparency. Dus een kleurenverschil tussen 32-bit en 24-bit is er niet. :)

• Dries Arnolds

Dries Arnolds

*bling bling*

hmm..

ik dacht: 32 bits is 24 bits plus extra 8 bits grijswaarden layer...

d.w.z.: 24 bits heeft 256 grijstinten, 32 bits heeft 65536 grijstinten.

maar dat is een gokje hoor.

• cyble
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-06 21:02
Een korte reactie:
idd, 32 bit was vroeger gewoon paar bit waarden bij r,g,b meer (niet merkbaar) danwel in hardw. acc. mode 8 bit alpha channel, maar 24 bit is gewoon hoogst aantal kleuren voor fatsoenlijk beeld.

en dan nu een heel verhaal over de 1600SW en mijn ervaringen
------------------------------------------------------------

Ik heb die 1600SW ook, kostte iets van 2800 ofzo ex. btw en het is een geweldig scherm (kan gewoon in 32 bit color in windows ;)) en een native resolutie van 1600x1024 is superb :9~! Denk aan de werkruimte die je krijgt of de hoge detail onder xp in dpi enhanced modes.

Ook de backlight is erg sterk waardoor je overdag zelfs een goede kleur en beeldverdeling hebt, de rise en fall tijd van de pixels zijn ook super, max payne speelt zonder gratis motion blur e.d. ;)

En het uiterlijk ?
Iedereen die swordfish gezien heeft weet dat ie er wel errug mooi uitziet :) (voor iedereen die hem gaat zien: het zijn die schermen bij die 'supercomputer' aan die armen. (op 3/4 van de film).

Ze leveren er voor die prijs zelfs een multilink bij met 3 kabels (voor ieder type aansluiting 1) zodat je zowel nu als bij een grafische kaart upgrade meteen aan het werk kunt. De signalen van de multilink naar de monitor zijn digitaal volgens hun eigen (verouderd doch zeer effectief (denk aan betamax vs. vhs history ;))) systeem waardoor je de monitor al met een analoge aansluiting lekker ver van je pc kunt afzetten mocht je dat willen.

Er zit op het scherm maar 1 knop (aan/uit), voor de rest geen aansluitingen en toeters en bellen, hierdoor ziet ie er erg strak uit, je kunt alle opties beinvloeden via de multilink en het OSD.

Ook zit er een handel op om hem in hoogte te verstellen, zeer fijn voor langere mensen, zo kijk je goed vol recht op het beeld waardoor je houding achter de pc heel comfortabel wordt. Verder is het scherm ook nog omhoog en omlaag te kantelen.

Kortom, een zeer fijn scherm :P

In God I trust, everyone else pay cash.

Verwijderd

Op dit moment ben ik bezig met een site over LCD's. Omdat er zoveel vragen over zijn leek mij het een goed idee om eens zoiets te maken. Het is nog lang niet af (!), maar ik wil toch alvast graag weten hoe jullie erover denken. Er zullen ongetwijfeld nog fouten inzitten en dingen ontbreken. Op of aanmerkingen zijn dus welkom. En ik zeg het nogmaals, het is nog onder constructie.

http://lcd.schijf.org

• Infernis

Infernis

Psychotic Weaboo

mooi, ben er alvast wijzer uit geworden :)

• Fault
Op maandag 24 september 2001 19:45 schreef Infernis het volgende:
Als ik morgen een scherm krijg met dooie pixels ga ik wel flippen denk ik. Maar de kans ik klein, ja? hoop ik...
Heb je hem inmiddels al binnen?

• Infernis

Infernis

Psychotic Weaboo

baaaaah!!!

Hij is nog niet binnen :(

van deze week gingen ze nog zeker komen zei hij.

I sure hope so

• Flexx

Flexx

This side up

Op dinsdag 25 september 2001 17:30 schreef Infernis het volgende:
baaaaah!!!

Hij is nog niet binnen :(

van deze week gingen ze nog zeker komen zei hij.

I sure hope so
En hebbie hem al ?

Verwijderd

Iemand ervaring met Iiyama AS4431D, die zou ook een TFT MVA scherm hebben?

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 27 september 2001 13:04 schreef Thommy het volgende:
Lijkt mij ook een mooie monitor, MVA roelz, maar is wel erg duur. (1000 piek meer als je MVA wil hebben)

• Fault
Op donderdag 27 september 2001 09:01 schreef Flexx het volgende:

[..]

En hebbie hem al ?
Volgens mij heeft zijn pc-boer ehm genaaid en heeft ie helemaal geen LG scherpies :P

• Infernis

Infernis

Psychotic Weaboo

morgenvroeg komen ze zeker binnen zei hij. Nu weet hij het zeker.

Zal morgen mijn ervaring dan wel ff posten :)

k'zit trouwens nog te wachten op mijn speakers ook, ondertussen al 1 maand geleden :( :(

Verwijderd

Een vriend van mij is ook aan het kijken om een LCD scherm te kopen.

Hij gebruikt zijn computer eigenlijk het meest om games mee te spelen.

Ken iemand een test-programma die hij zou kunnen meenemen op diskette om o.a. de snelheid van een LCD te testen

• Fault
En waarom geen cdrom meenemen? Elke pc heeft tegenwoordig wel een dvd/cd rom speler, ff een avi draaien met veel wisselende beelden?!

Verwijderd

Ja, als je een paar pagina's terugbladert...
Heb 4431D met radeon VE(Allebei DVI) en kan leuk Quaken met team arena.
Refresh time zou 25ms bedragen.
Als je wat meer wilt uitgeven zou ik er een radeon 7500 of 8500(ook DVI) erbij nemen, nog leuker.....

Verwijderd

De AS4431D heeft inderdaad een MVA scherm met een response time van 25 ms (rise 10, fall 15 ms).

Ben dit soort gegevens nu ook op m'n LCD site aan het zetten. Wat een monnikenwerk zeg :'( Maar tot zover staan de gegevens van Iiyama, Solarism, SGI en NEC er al bij. Gaat de goede kant op :)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 27 september 2001 19:32 schreef Zotty het volgende:

[..]

De AS4431D heeft inderdaad een MVA scherm met een response time van 25 ms (rise 10, fall 15 ms).

Ben dit soort gegevens nu ook op m'n LCD site aan het zetten. Wat een monnikenwerk zeg :'( Maar tot zover staan de gegevens van Iiyama, Solarism, SGI en NEC er al bij. Gaat de goede kant op :)
Er zit een dikke fout op je site. Je kunt de lijn die tussen de frames zit (Menu/Tekst) zelf verplaatsen. :+

• Infernis

Infernis

Psychotic Weaboo

ff een vraagje.

Heeft een LCD ook last van magnetisering zoals bij CRT schermen?

M'n toekomstig scherm is er een met Twisted Nematic technology, volgens het schema dat ik gezien heb worden daar ook nog elektronen in gebruikt, het zijn die dingen toch die uit hun baan getrokken worden en voor verkleuring zorgen op een CRT monitor (magnetisering dus)

correct me if i'm wrong :)

Zal ik dit bij m'n lcd ook hebben? Of niet?

Verwijderd

Op donderdag 27 september 2001 21:02 schreef Infernis het volgende:
ff een vraagje.

Heeft een LCD ook last van magnetisering zoals bij CRT schermen?

M'n toekomstig scherm is er een met Twisted Nematic technology, volgens het schema dat ik gezien heb worden daar ook nog elektronen in gebruikt, het zijn die dingen toch die uit hun baan getrokken worden en voor verkleuring zorgen op een CRT monitor (magnetisering dus)

correct me if i'm wrong :)

Zal ik dit bij m'n lcd ook hebben? Of niet?
Bij een LCD wordt gebruik gemaakt van moleculen en niet van elktronen. Bovendien werken LCD's met een electrisch veld en niet met een magnetisch veld, dus magnetisme proof lijkt me zo :)

Verwijderd

Op donderdag 27 september 2001 20:58 schreef iefje het volgende:
Er zit een dikke fout op je site. Je kunt de lijn die tussen de frames zit (Menu/Tekst) zelf verplaatsen. :+
Nu niet meer :P Tnx

• Infernis

Infernis

Psychotic Weaboo

ik zit momenteel achter m'n nieuw schermpje *D

Scherm is mooi helder en text is heel scherp.
Heb al een paar games gespeeld en nog nix gezien van motion blurr.

M'n eerste unit die ik gaan halen ben had een dode pixel, een klein knalrood dingetje rechtsonder het scherm. Heb m'n pcboer het laten weten en ik mocht direct een nieuwe gaan halen (wel handig want m'n pcboer zit hier rechtover de straat). Deze is perfect, tot nu toe :)

* Infernis is happy! :)

• Fault
Zag trouwens laatst by Dynabyte (ja, niet lachen) drie sony schermen en een paar Philips schermen. Die sony's waren harstikke helder, scherp, die philips zagen er in vergelijking echt lelijk uit. En die sony's waren niet eens zo duur!

• Fault
Owhja, jou schermpje was maar 1050 he? Welke games heb je tot nu toe geprobeerd?

• Infernis

Infernis

Psychotic Weaboo

Max payne & NHL 2002

vooral NHL heeft snelle beelden.

Voor de rest DVD'tjes getest, die draaien er ook goed op.

Verwijderd

Ik heb op mijn NEC 1700M+ wat Crimson Skies en Driver zitten spelen en bij deze games moet ik zeggen dat er totaal geen ghosting optrad.

Max Payne of gelijksoortige games heb ik echter nog niet gespeeld.

• LosserNL
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-08 15:15
hm, 60 fps is meestal standaard voor lekkere gameplay (ik ben het er niet mee eens, maar goed)...1 seconde / 60 = 16 ms response nodig...

meer data heb je niet nodig toch???

Verwijderd

Op zondag 30 september 2001 17:22 schreef [KGB]Beria het volgende:
meer data heb je niet nodig toch???
Was het maar zo simpel. Het hangt van meerdere factoren af :)

• Sovereign
hm, 60 fps is meestal standaard voor lekkere gameplay (ik ben het er niet mee eens, maar goed)...1 seconde / 60 = 16 ms response nodig...
Deze formule werkt dus lekker niet, omdat dit voor elke pixel afhankelijk van kleur->kleur anders is en je niet van een 'frame' kunt spreken. Een een te trage response zorgt voor motion blur, heeft een heel ander effect dan dat je maar x aantal frames zou kunnen tonen.

Verwijderd

Groot nadeel van LCD vind ik dattie eigenlijk maar 1 resolutie heeft waarop alles 'scherp' te noemen is (vaak iets van 1024x768)

Ik koop voorlopig geen LCD, ik wacht nog even op de nieuwe ontwikkelingen van CRT's (die met 3 electronenkanonnetjes per pixel); Toch plat, en scherp/helder :)

Helaas zal dat nog een jaartje of 2 a 3 duren.. Tot die tijd doet mijn 19" Iiyama goed dienst, jammer van die enorme toeter die erachter zit, maar er valt mee te leven :+
Pagina: 1 2 3 Laatste