Ben ik werkelijk de enige die het zeer coulant vindt van de winkel dat ze nog steeds meedenken over een vier jaar oude televisie met een oorspronkelijke nieuwwaarde van 600 euro?
Waar hebben ze precies meegedacht dan?
Ik kreeg vanaf het begin 26 euro coulance vanuit het merk, niet van hunzelf. Daarna gingen er 2 brieven van @
fopjurist overheen voor ze zelf überhaupt met iets kwamen.
Refereren aan een tabel is overigens geen bewijs dat de televisie technisch niet voldoet, naar mijn mening. Je zult technisch bewijs moeten leveren dat het defect is ontstaan buiten jouw toedoen om en dat jij de tv hebt behandeld zoals de fabrikant heeft voorgeschreven.
Hoe kan iemand überhaupt bewijzen dat een intern onderdeel kapot gaat buiten diens toedoen om?
Moet ik dan op elk apparaat 24/7 een camera laten draaien, en dan van alle jaren de beelden bewaren en opsturen? Nog even los van dat ook dat niet waterdicht is.
Verder zegt verkoper dat deel van de bewijslast is dat het defect al aanwezig was ten tijde van de verkoop, maar hij was toen nog niet defect..
Typisch juridisch geblaf weer, veel verwijzingen terwijl je om je eigen verantwoordelijkheden heen draait.

Ik ken geen enkel bedrijf dat niet zelf ook daarmee komt, of lettertjes uit een overeenkomst etc. als ze iets willen.
Als dit wettelijk zo geregeld is, dan is dat toch gewoon hoe het is? Daar is het juridisch voor..
Je kunt echt niet stellen dat een tv technisch slechts een half jaar oud is omdat hij 500 uur heeft aangestaan in 4 jaar tijd.
Ik wil me niet blindstaren op 500 uur of wat het ook wordt, dit was een inschatting. Maar het lijkt me redelijk vanzelfsprekend dat als je een tv koopt, em 5 jaar in de doos laat zitten en dan neerzet en aandoet, je verwacht dat ie aangaat en niet dat ie kapot is vanwege slijtage?
Daadwerkelijk gebruik zal toch in veruit de grootste mate bijdragen aan slijtage.
En zelfs met 4 jaar 'technisch verbruik' vind ik dit mankement echt te vroeg.
Wat betreft het aantonen hiervan zoals later aangegeven, Samsung zelf vind dat je als consument niks in het servicemenu te zoeken hebt en doet er bijv op hun forum alles aan om mogelijkheden daarnaartoe te verwijderen.
Alleen al daarom vind ik het raar dat ik juist dát zou moeten aantonen, met mijn afstandsbediening kán het niet eens.
Bovendien kun je bij een TV van 600 euro ook niet zeggen dat het een TV is uit het hogere segment. Zeker niet als je de goedkoopste van de goedkoopste qled hebt gekocht. Volgens de consumentenbond is Samsung juist een van de slechtste merken als het gaat om gebruiksduur bijvoorbeeld. En bovendien heeft de TV gewoon 4 jaar lang aan de stroom gehangen.
Ik vind een tv van 600 euro (ik heb 600 betaald, aanbieding, originele prijs was 800, welke van de 2 is hierin dan uitgangspunt voor de kwaliteit?) toch geen instapmodel of uit het lage segment.
Aside, het is geen Qled, ik heb me daar bij topicstart in vergist en later al gecorrigeerd.
Die aanname is onterecht, ik haal em na het weekend gewoon van de stroom af, al is het alleen maar om onweersschade bijv te voorkomen. Een enkele keer extra inpluggen voor een WK wedstrijd etc overleef ik wel.
TS is nog op zoek naar een afstandsbediening om de exacte waarden uit te lezen.
Iedereen die ik ken heeft inmiddels zo'n smart remote. Ik heb zojuist een goedkope besteld in de hoop dat ik er daarmee inkom.
Verder kan ik kort zijn over hoe er met de tv omgegaan is, hij staat al 4 jaar stil op de exact zelfde plek. De enige interactie is sporadisch een stoffer eroverheen halen. Ondanks dat ik begrijp dat een rechter dit niet op mijn blauwe ogen gelooft, mag ik op basis hiervan toch niet verwachten dat zo'n tv nu al stuk is?
Ik ben juridisch niet onderlegd en heb ook 0 ervaring hiermee, dus het verbaast me dat jullie (@
FiXeR.nl @
fopjurist ) ervaringen zo ver uit elkaar liggen.
Wat mij betreft staat in ieder geval dat het product niet conform is op basis van mijn situatie, en zoals @
8088 al zei hebben ze zelf toch al erkend dat hij niet conform is en ik dit niet had hoeven verwachten.