Ik vond het liedje wel mooi. Als iemand anders had die gezongen had Nederland denk ik een kans.
Nederland moet gewoon Davina Michelle, Boef en Lil Kleine, Bankzitters of iets van Vistick of andere techno sturen. Alle nummers die anders zijn dan normaal gaan vaak door. Ik heb nog niet vaak rappers gezien of techno. De bankzitters kunnen dit gewoon heel goed denk ik en Davina Michelle kan gewoon heel goed zingen.
Ik zou zelf als eerst Davina sturen (moet ze wel een heel goed lied hebben), op veel plekken zag je staan dat zij beter was dan alle halve finalisten van die avond. Misschien heeft ze dat momentum nog een beetje.Sepje schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 17:22:
Nederland moet gewoon Davina Michelle, Boef en Lil Kleine, Bankzitters of iets van Vistick of andere techno sturen. Alle nummers die anders zijn dan normaal gaan vaak door. Ik heb nog niet vaak rappers gezien of techno. De bankzitters kunnen dit gewoon heel goed denk ik en Davina Michelle kan gewoon heel goed zingen.
Of Floor Jansen misschien? Ik lees regelmatig dat zij ook best goed is.
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
Floor Jansen is ontzettend goed maar het valt of staat uiteindelijk met het nummer. En meestal wint uiteindelijk niet de beste artiest maar de beste act.
Ja en nee. Ik denk zelf dat 2009, 2012, 2013, 2015, 2016, 2017 en 2019 vooral door het liedje werden gewonnen. 2014 en 2018 won zeker door de act. 2022 was geen van beide, dat was gewoon steun uitspreken voor Oekraïne.Homeland schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 17:45:
Floor Jansen is ontzettend goed maar het valt of staat uiteindelijk met het nummer. En meestal wint uiteindelijk niet de beste artiest maar de beste act.
Ik kan het ook mis hebben hoor
Maar als je geen goed lied hebt, dan moet je gewoon niet gaan.
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
Eigenlijk 2014 met the common linnets ook. We waren gewoon 1e geworden, als Putin het niet had gesaboteerd.RobinNL schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 17:51:
[...]
Ja en nee. Ik denk zelf dat 2009, 2012, 2013, 2015, 2016, 2017 en 2019 vooral door het liedje werden gewonnen. 2014 en 2018 won zeker door de act. 2022 was geen van beide, dat was gewoon steun uitspreken voor Oekraïne.
Ik kan het ook mis hebben hoor
Maar als je geen goed lied hebt, dan moet je gewoon niet gaan.
En vergelijking zoals hierboven al is gezegd.
[ Voor 45% gewijzigd door DNA_Saint op 10-05-2023 18:00 ]
Huub Huub Barbatruc!
Ook nog niet eens de beste act hoor.Homeland schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 17:45:
Het is maar net wat in de 'smaak' ligt op dat moment. Oekraïne vorig jaar, zeker niet de beste act - dat was gewoon politiek van aard. En de reden dat we nu uitsluitend kijkers-stemmen hadden in de halve finale? Stem-afspraken tussen jury-leden van verschillende landen vorig jaar.
Achja, NL was dit jaar wel erg matig en viel terecht uit. Maar anders heb ik nooit echt het gevoel gehad alsof de 'meeste verdiende act' altijd wint. Verre van.
Hier is een stuk van de reglementen van Eurovisie Songfestival 2023DNA_Saint schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 17:53:
[...]
En vergelijking zoals hierboven al is gezegd.
[Video: Loreen’s Tattoo… so similar to Pont Aeri’s Flying Free and ABBA’s The Winner takes it all]
2.2.2 LIEDVEREISTEN
De liedjes (teksten en muziekcomposities) die worden ingezonden om het land van het land van elke deelnemende omroeporganisatie in de ESC te vertegenwoordigen, moeten origineel zijn en mogen niet zijn uitgebracht en/of geheel of gedeeltelijk in het openbaar zijn uitgevoerd vóór de releasedatum (zie het evenementenschema ) .
[ Voor 3% gewijzigd door Sepje op 10-05-2023 19:37 ]
Ja ho daar, dat iets gelijkenissen vertoont of mogelijk zelfs geïnspireerd is op (of een homage maakt aan) een ander lied betekent niet dat het hetzelfde lied is he, dus dat het "gediskwalificeerd zou moeten worden" is gewoon pertinente onzin.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Wordt nu toch wel nieuwsgierig naar de buren, aangezien de ochtendkrant Gustaph beschreef als 'een groepslid van Right Said Fred, verdwaald in Plopsaland'. Maar ook: 'Op naar de finale!'
en ik ben vooral benieuwd naar Italië met zijn liedje over voedselvergiftiging: hij zingt eerst iets over een 'Calzone' en vlak daarna iets over 'Mi darmi, mi darmi, mi darmi'
Ja, maar, als we niet alle andere inzendingen diskwalificeren komt onze loepzuiver gezongen emotioneel opgebouwde topper nooit in de top drieCyBeR schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 19:35:
Ja ho daar, dat iets gelijkenissen vertoont of mogelijk zelfs geïnspireerd is op (of een homage maakt aan) een ander lied betekent niet dat het hetzelfde lied is he, dus dat het "gediskwalificeerd zou moeten worden" is gewoon pertinente onzin.
Dansbreaks en leedvermaak: Songfestival is vanavond het kijken waard
Leg de oordoppen maar alvast klaar
Leg de oordoppen maar alvast klaar
De repetities van deze halve finale hebben één ding duidelijk gemaakt: veel artiesten hebben moeite met toon houden. Zo zingt Reiley van Denemarken zijn Breaking my Heart allesbehalve zuiver. De jonge Griekse Victor Vernicos zit er steeds naast op zijn nummer What They Say. En de zanger van de band Piqued Jacks uit San Marino heeft het ook al moeilijk op het nummer Like an Animal.
Bijzondere jurken > check
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Ik zou de Nederlanders eens willen aanraden dit event op VRT1 (wat tot voor kort één was) om het goed passende flauwe en droge commentaar van Peter Van de Veire te volgen.
Dat zijn weer indrukwekkende jurken!
Versta amper wat hij zingt.....
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Vals gezang > check
Dit Deense optreden is het beste te volgen met het geluid uit. En als je toch bezig bent, met het beeld op zwart.
[ Voor 186% gewijzigd door KrazyJay op 11-05-2023 21:11 ]
Hoe oud is hij, tien?
Zit iets van stemvervormer op?
⏩ PVOutput☀️
TikTok generatie, zegt genoeg.
"When you grow up your heart dies"
Z’n balletjes moeten nog indalen geloof ikVeertienKaVier schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 21:08:
Hoe oud is hij, tien?
The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.
Yep, vocoder truukjes.Quad schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 21:09:
Wees blijQuad schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 21:09:
Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!
Afvoeren door het zijdoek dit.
25 werd gezegd...VeertienKaVier schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 21:08:
Hoe oud is hij, tien?
⏩ PVOutput☀️
Het begon redelijk vals en werd later wel beter. Het nummer was niet veel. De studio-opname zal geheid beter zijn.
Nou ik hoor duidelijk dat de autotune er niet op zit 😅stin00 schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 21:09:
Stem wordt mooi verbloemd met autotune en een generieke beat, vreselijk
De vooropgenomen achtergrondzang was wel met autotune en vocoder.
Ik dacht dat ik 15 hoorde haha (minimum leeftijd is 16 voor ESC), dat zou ik dan eerder geloven
Tot nu toe is zij mijn favoriet
Van de show van vanavond dan, uiteraard.Cass Casey schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 21:11:
Tot nu toe is zij mijn favoriet
This song I wrote for you, my future lover... okay...
Er mag toch geen zang op de “band” staan? Achtergrondzang staat meestal naast het podium. Maar moet wel live zijn.Fleximex schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 21:11:
[...]
Nou ik hoor duidelijk dat de autotune er niet op zit 😅
De vooropgenomen achtergrondzang was wel met autotune en vocoder.
Blegh... het begon aangenaam maar nu ben ik het kwijt.
Hoe lang is die paardenstaart?
Extensions?VeertienKaVier schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 21:13:
Lang genoeg om d'r kont mee af te kunnen vegenVeertienKaVier schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 21:13:
Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com
Toen ze begon met zingen werd het al minder.
Moet ingezongen zijn door de artiest geloof ik, dan mag hetCass Casey schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 21:13:
[...]
Er mag toch geen zang op de “band” staan? Achtergrondzang staat meestal naast het podium. Maar moet wel live zijn.
Moet haast wel. Lijkt me koppijnhaar.
Zong ze nou panic attack?
Ze zet wel een gave show weg.
⏩ PVOutput☀️
Michael van Gerwen op de tv, Eurovisiesongfestival op de tablet, AZ/GOT op de telefoon.
FOMO much?
FOMO much?
Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt
Qua styling is dit wel grappig.
Begin eraan te wennen. Beter dan de Deense kleuter.
Geen radio?Pinobigbird schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 21:15:
Michael van Gerwen op de tv, Eurovisiesongfestival op de tablet, AZ/GOT op de telefoon.
FOMO much?
Dik onder de plamuur ook.
Heb ik nog wat gemist?
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
ESF op tv ivm ambilight, AZ op tablet en darts splitscreen op telefoon met GoT..Pinobigbird schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 21:15:
FOMO much?
⏩ PVOutput☀️
Weirde song maar het heeft wel wat.
Roze pak mans begon wel lekker, maar dit is gewoon kut.
Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com
Vegetable the park quieter, zeggen de You Tube subs.
Zou best kunnen.
Zou best kunnen.
Ja, er zit wel beter in dan dit. Hij is echt niet slecht.Detmer schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 21:18:
Roze pak mans begon wel lekker, maar dit is gewoon kut.
Spook erbij?
Floor is lava
Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt
Wat had dat vies maken nou voor nut?
Jassie had hij wel dicht kunnen laten.
⏩ PVOutput☀️
'Wat is dit????" is wel heel erg Eurovisie.
Bedoeling toch.VeertienKaVier schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 21:19:
'Wat is dit????" is wel heel erg Eurovisie.
⏩ PVOutput☀️
Bah, moest dat nou? Ik heb hoogtevrees.
Daar kijken we voor!
Paardenstaarten in de aanbieding vandaag.
+1 voor de fake fake piano, als het dan toch fake is doe het dan inderdaad zonder pianist
Maar speelt ze nu wel echt of doet ze alsof
. De piano kon het net ook zelf
Pianola... Westworld op het Eurovisie Songfestival.
WTF, bij mij staat ze er ruim vijf meter vanaf...Detmer schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 21:21:
Maar speelt ze nu wel echt of doet ze alsof. De piano kon het net ook zelf
Dit is best te doen. Niet helemaal mijn reguliere muziek, maar zou dit in de auto niet afzetten.
Wat een vreselijk lelijke jurk/broekpakgeval/blauwe dinges.
Dit is op sich prima. Niet spectaculair, maar zal zeker doorgaan.
Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!
Een van ons heeft wat vertragingKrazyJay schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 21:22:
[...]
WTF, bij mij staat ze er ruim vijf meter vanaf...
Tot nu toe mijn favoriet van vanavond.
[ Voor 9% gewijzigd door Detmer op 11-05-2023 21:23 ]
Dit was wel een van de betere liedjes tot nu, ook vergeleken met dinsdag.
Dikke prima! Gaat wel door.
⏩ PVOutput☀️
Erg goed gezongen. De beste tot nu toe van het hele festival naar mijn mening. Alleen heb ik de helft van de song niet verstaan/begrepen.
Ligt het aan mij of hebben dit jaar heel veel zangers/zangeressen moeite met articulatie? Heel veel moeite om woorden te verstaan
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)