De afgelopen tijd hebben we het aantal Best Buy Guides gestaag uitgebreid, omdat het een van de populairste en best gewaardeerde artikelvormen op Tweakers is. In de laatste paar jaar zijn er bijvoorbeeld BBG's voor processors, videokaarten en behuizingen bijgekomen. Een van de weinige componenten waar Tweakers nog geen BBG's voor heeft, is de voeding. Terwijl elke zelfbouw-pc er toch eentje zal moeten hebben.
Nu is een van de redenen daarvoor misschien dat Tweakers zelf geen voedingen reviewt, maar dat hoeft geen belemmering te zijn: de Desktop BBG hebben we ook jarenlang puur met de community samengesteld. Juist op het gebied van voedingen is er binnen de community veel expertise aanwezig, vooral in het langlopende Voeding advies en informatie topic - Deel 34 natuurlijk, en ik denk dat het mooi zou zijn als we die expertise naar een véél breder publiek kunnen brengen door eens in de zoveel tijd een BBG over voedingen te publiceren.
We beginnen natuurlijk met een schone lei, dus de vorm kunnen we zelf bepalen. Mij leek iets als het volgende logisch:
Nog een laatste opmerking; ik zag in het voedingentopic heel vaak dezelfde namen langskomen. Voedingen is zelfs op GoT wel echt een niche-interesse, dus als het er inderdaad op neer komt dat het een klein vast clubje wordt waarmee we de BBG samenstellen, kunnen we de nicks van diegenen best opnemen in het artikel, indien gewenst natuurlijk!
Voor nu heb ik twee vragen aan jullie:
Alvast bedankt voor het meedenken!
Nu is een van de redenen daarvoor misschien dat Tweakers zelf geen voedingen reviewt, maar dat hoeft geen belemmering te zijn: de Desktop BBG hebben we ook jarenlang puur met de community samengesteld. Juist op het gebied van voedingen is er binnen de community veel expertise aanwezig, vooral in het langlopende Voeding advies en informatie topic - Deel 34 natuurlijk, en ik denk dat het mooi zou zijn als we die expertise naar een véél breder publiek kunnen brengen door eens in de zoveel tijd een BBG over voedingen te publiceren.
We beginnen natuurlijk met een schone lei, dus de vorm kunnen we zelf bepalen. Mij leek iets als het volgende logisch:
- Inleidende pagina met algemene uitleg over voedingen, verwijzingen naar relevante forumtopics (voedingen, zuinige server, picopsu), actuele ontwikkelingen (bv. ATX 3.0 / 12Vhpwr)
- Pagina over het kiezen van het juiste vermogen
- Pagina met de aanraders t/m 450W
- Pagina met de aanraders t/m 550W
- Pagina met de aanraders van 650 en 750W
- Pagina met de aanraders van 850 en 1000W
- Pagina met de aanraders voor 1000W+
Nog een laatste opmerking; ik zag in het voedingentopic heel vaak dezelfde namen langskomen. Voedingen is zelfs op GoT wel echt een niche-interesse, dus als het er inderdaad op neer komt dat het een klein vast clubje wordt waarmee we de BBG samenstellen, kunnen we de nicks van diegenen best opnemen in het artikel, indien gewenst natuurlijk!
Voor nu heb ik twee vragen aan jullie:
- Lijkt jullie de opzet zoals ik die hierboven heb opgesomd logisch, of zouden jullie een Voedingen BBG anders vormgeven?
- En uiteindelijk natuurlijk, welke voedingen zouden we op dit moment moeten aanraden volgens jou? En dan het liefst met iets van een korte argumentatie, dat hoeft geen boekwerk te zijn maar we moeten een keuze wel kunnen onderbouwen.
Alvast bedankt voor het meedenken!