All,
Ik had graag wat advies en eventuele bijsturing gewenst over een systeem dat ik wens te bouwen. Het is al een aantal jaren geleden dat ik nog een systeem heb gebouwd dus ik ben op dit moment niet geheel mee waar je op moet letten of welke onderdelen relevant zijn. Na uitgebreid opzoekwerk kom ik op onderstaande systeem.
Alvast bedankt voor het meedenken naar een gepaste oplossing!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Hoofddoelen van het systeem zijn de volgende:
Zelf had ik een maximum bedrag van 1000 euro in mijn hoofd.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Op dit moment heb ik geen componenten die meegenomen zouden worden.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Voor NVR toepassingen is normaal meer storage = beter. Maar met het beschikbare budget lijkt me 8 TB voldoende.
Een moederbord met 2.5G netwerkkaart lijkt me niet overbodig om ook wat toekomstbestendig te zijn.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Belangrijkste is dat dit systeem zonder problemen deze taken kan uitvoeren. Het uitzicht speelt in dit geval geen rol
Ga je overklokken?
Overclocken is niet van toepassing. Finetunen van BIOS voor het energieverbruik zo optimaal mogelijk te krijgen wel.
Wat verwacht je van ons?[i]
Aangezien prijs toch wel een belangrijk punt is vraag ik me voornamelijk af of dit systeem overkill is of mogelijks zelfs te weinig? Als dit overkill is zou ik graag suggesties ontvangen over andere componenten die evenzeer geschikt zijn in een lagere prijsklasse. Zelfde geldt natuurlijk in de andere richting.
Op vlak van componenten heb ik weinig tot geen kennis dus feedback ivm betere keuzes is gewenst. Dit systeem is samengesteld met pcpartpicker omdat daar voor een klein stuk al rekening gehouden wordt met compatibiliteit
Ik had graag wat advies en eventuele bijsturing gewenst over een systeem dat ik wens te bouwen. Het is al een aantal jaren geleden dat ik nog een systeem heb gebouwd dus ik ben op dit moment niet geheel mee waar je op moet letten of welke onderdelen relevant zijn. Na uitgebreid opzoekwerk kom ik op onderstaande systeem.
Alvast bedankt voor het meedenken naar een gepaste oplossing!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Hoofddoelen van het systeem zijn de volgende:
- Draaien van NVR oplossing Blue Iris voor het aansturen van maximaal 4 4K camera's. Hier zal ook gebruik gemaakt worden van Deepstack AI. of AIProject voor het correct detecteren van objecten
- Home Assistant / homebridge voor het visualiseren van mijn KNX systeem
- sporadisch streamen van een serie / film
Zelf had ik een maximum bedrag van 1000 euro in mijn hoofd.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Op dit moment heb ik geen componenten die meegenomen zouden worden.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Voor NVR toepassingen is normaal meer storage = beter. Maar met het beschikbare budget lijkt me 8 TB voldoende.
Een moederbord met 2.5G netwerkkaart lijkt me niet overbodig om ook wat toekomstbestendig te zijn.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Belangrijkste is dat dit systeem zonder problemen deze taken kan uitvoeren. Het uitzicht speelt in dit geval geen rol
Ga je overklokken?
Overclocken is niet van toepassing. Finetunen van BIOS voor het energieverbruik zo optimaal mogelijk te krijgen wel.
Wat verwacht je van ons?[i]
Aangezien prijs toch wel een belangrijk punt is vraag ik me voornamelijk af of dit systeem overkill is of mogelijks zelfs te weinig? Als dit overkill is zou ik graag suggesties ontvangen over andere componenten die evenzeer geschikt zijn in een lagere prijsklasse. Zelfde geldt natuurlijk in de andere richting.
Op vlak van componenten heb ik weinig tot geen kennis dus feedback ivm betere keuzes is gewenst. Dit systeem is samengesteld met pcpartpicker omdat daar voor een klein stuk al rekening gehouden wordt met compatibiliteit
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i5-12400 Boxed | € 189,- | € 189,- |
| 1 | Moederborden | Gigabyte B760M DS3H DDR4 | € 109,- | € 109,- |
| 1 | Interne harde schijven | Seagate IronWolf NAS HDD, 4TB | € 82,88 | € 82,88 |
| 1 | Interne harde schijven | WD Purple (2020, 256MB cache, WD42PURZ), 4TB | € 78,90 | € 78,90 |
| 1 | Behuizingen | Corsair 4000D Airflow Tempered Glass Zwart | € 91,90 | € 91,90 |
| 1 | Processorkoeling | Noctua NH-U12S chromax.black | € 79,90 | € 79,90 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | € 99,90 | € 99,90 |
| 1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 11 500W | € 71,13 | € 71,13 |
| Totaal | € 802,61 | |||
[ Voor 8% gewijzigd door vDR op 01-05-2023 13:27 ]